nyemi Elküldve November28, 2020 Megoszt Elküldve November28, 2020 12 órája, Garos írta: Sziasztok! Megint egy olyan kérdésem lenne hogy alacsonyabb sebességnél le fullad az autó map szenzor, alapjarati motor cserélve lett, utjelado cserélve lett de még mindig ugyan azt a hibát produkálja. Esetleg valami ötlet vagy megoldás van erre a hibára. Opel f Astra c16nz. Köszönöm a válaszokat. Az EGR meg nézve (?) TPS szenzor hiba esetleg még. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve November28, 2020 Megoszt Elküldve November28, 2020 15 perce, nyemi írta: Az EGR meg nézve (?) TPS szenzor hiba esetleg még. Igen pillangó szellepre gondolok mert más nincs ezt az érzékelőt hol találom.? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November28, 2020 Megoszt Elküldve November28, 2020 6 órája, Garos írta: Igen pillangó szellepre gondolok mert más nincs ezt az érzékelőt hol találom.? A pillangószelep végére van felfogatva, multiméterrel ki lehet mérni: A feszültség amit mérünk zárt pillangószelepnél kb 0,53Volt teljesen nyitottnál ( padlógáznál) 4.45Volt. Nyilván ez műszer és jeladó függő, nem biztos hogy pont ennyit mérsz. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve November28, 2020 Megoszt Elküldve November28, 2020 19 perce, zotya975 írta: A pillangószelep végére van felfogatva, multiméterrel ki lehet mérni: A feszültség amit mérünk zárt pillangószelepnél kb 0,53Volt teljesen nyitottnál ( padlógáznál) 4.45Volt. Nyilván ez műszer és jeladó függő, nem biztos hogy pont ennyit mérsz. Szerintem ő lesz a ludas mert olvastam a hibáit hogy mit is tud produkálni pl.: Alóhelyzetben magas alapjarat vagy éppen túlságosan alacsony vagy le fulladás mint az enyém is csinálja ahogy le lassitok vagy araszolok parkolok abban a pillanatban produkálja a hibát. De köszönöm a segítséget mert ezt nem tudtam hogy ki is mérhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kingblue Elküldve November28, 2020 Megoszt Elküldve November28, 2020 (edited) 5 órája, Garos írta: Szerintem ő lesz a ludas mert olvastam a hibáit hogy mit is tud produkálni pl.: Alóhelyzetben magas alapjarat vagy éppen túlságosan alacsony vagy le fulladás mint az enyém is csinálja ahogy le lassitok vagy araszolok parkolok abban a pillanatban produkálja a hibát. De köszönöm a segítséget mert ezt nem tudtam hogy ki is mérhető. Hali.A TPS szenzor egyszerű huzal ellenállás.A pillangó szelep állásából adódó feszültséget mér il.jelet küld az ECU-nak.Beleszól az alapjáratba vastagon.kb.0.7-0.8V-értéknél azt jelzi hogy a folytószelep teljesen zárva van.Ahogy nyílik a folytószelep az ellenállás is csökken így egyenletesen növekszik a feszültség.Itt a lényeg az egyenletességen van.teljesen nyitott folytószelepnél kb.4.6-4.8V a feszültség. Nem drága alkatrész de nagy hibát tud generálni. Utólag láttam hogy zotya 975 kolléga is reagált már problémára de ugyanaz a lényeg. Módosítva November28, 2020 : kingblue Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve November29, 2020 Megoszt Elküldve November29, 2020 (edited) 18 órája, zotya975 írta: A feszültség amit mérünk zárt pillangószelepnél kb 0,53Volt teljesen nyitottnál ( padlógáznál) 4.45Volt. Nyilván ez műszer és jeladó függő, nem biztos hogy pont ennyit mérsz. Még annyit szeretnék a többiek hozzászólásokhoz hozzá fűzni , hogy a mért feszültségek miért fontosak , vagyis mi az elve a fojtószelep helyzetének érzékelésekor, végül is hogy kell beállítani . Vegyük példának zotya 975 által mért értékeket szükségünk lesz mind a két véghelyzet értékeire. A lényeg hogy 50% fojtószelep nyitásnál 2,5Voltot küldjünk az ECU felé. A fojtószelep alap beállítása ilyenkor figyelmen kívül hagyandó(ami a fojtószelep levakolt ütköző csavarral van beállítva gyárilag). Kis számolással kideríthető hogy zotya értékei jók e. Jöjjön egy kis Matematika : 4.45-0,53=3,92/2=1,96, 1,96+0,53=2,49V, (vagy 4,45-1,96=2,49V) 0.01Volt a hiba ami még bőven belefér a hiba határba ( ez 2% avagy 2,4608V-tól_2,5392V-ig terjed) . Amúgy azért írtam ezt le mert a TPS szenzorok feszültség átfogása (jelen eset 3,92V) nagyon változik (3,7V-tól akár 4,1V-ig is) ami figyelembe kell venni a felszerelésekor. Ui. A Prüfanleitung Zentrale Einspritzung_c12nz_c14nz-ban megadott TPS feszültség ( Minimális zárt helyzet, idle üzem :0,3V-tól_1,06V-ig , Maximális nyitott, teljes gáz: 4,2V-tól_4,8V-ig kell hogy terjedjen) értékeket, nem szabad át lépni. Módosítva November29, 2020 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2020 Megoszt Elküldve November29, 2020 49 perce, nyemi írta: Még annyit szeretnék a többiek hozzászólásokhoz hozzá fűzni , hogy a mért feszültségek miért fontosak , vagyis mi az elve a fojtószelep helyzetének érzékelésekor, végül is hogy kell beállítani . Vegyük példának zotya 975 által mért értékeket szükségünk lesz mind a két véghelyzet értékeire. A lényeg hogy 50% fojtószelep nyitásnál 2,5Voltot küldjünk az ECU felé. A fojtószelep alap beállítása ilyenkor figyelmen kívül hagyandó(ami a fojtószelep levakolt ütköző csavarral van beállítva gyárilag). Kis számolással kideríthető hogy zotya értékei jók e. Jöjjön egy kis Matematika : 4.45-0,53=3,92/2=1,96, 1,96+0,53=2,49V, (vagy 4,45-1,96=2,49V) 0.01Volt a hiba ami még bőven belefér a hiba határba ( ez 2% avagy 2,4608V-tól_2,5392V-ig terjed) . Amúgy azért írtam ezt le mert a TPS szenzorok feszültség átfogása (jelen eset 3,92V) nagyon változik (3,7V-tól akár 4,1V-ig is) ami figyelembe kell venni a felszerelésekor. Ui. A Prüfanleitung Zentrale Einspritzung_c12nz_c14nz-ban megadott TPS feszültség ( Minimális zárt helyzet, idle üzem :0,3V-tól_1,06V-ig , Maximális nyitott, teljes gáz: 4,2V-tól_4,8V-ig kell hogy terjedjen) értékeket, nem szabad át lépni. A fojtószelep poti csavarjainál van egy kis holtjáték, valamennyit lehet "kalibrálni", de nagyon minimálisan mozdul, nem próbáltam ki hogy a mért feszültségben mennyit jelent. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve November29, 2020 Megoszt Elküldve November29, 2020 5 perce, zotya975 írta: A fojtószelep poti csavarjainál van egy kis holtjáték, valamennyit lehet "kalibrálni", de nagyon minimálisan mozdul, nem próbáltam ki hogy a mért feszültségben mennyit jelent. Igen nem sok az állítási lehetőség az alap furatokkal. De nem is lényeges, mert egy jó minőségű új TPS szenzor hozza ezeket az értékeket kalibrálás nélkül is, és feszültség átfogásától függetlenül. Nekem például a gyárilag berakott 3,7V-os volt ami most benne van meg 3,9V-os. Így ugye az alapjárati beállításom 0,65V-ról 0,55V -ra változott , ami így jó Amit persze egy pár perces akkumulátor saru levétellel meg kell erősíteni az ECU felé, hogy újra kalibrálja magát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve November29, 2020 Megoszt Elküldve November29, 2020 12 perce, nyemi írta: Igen nem sok az állítási lehetőség az alap furatokkal. De nem is lényeges, mert egy jó minőségű új TPS szenzor hozza ezeket az értékeket kalibrálás nélkül is, és feszültség átfogásától függetlenül. Nekem például a gyárilag berakott 3,7V-os volt ami most benne van meg 3,9V-os. Így ugye az alapjárati beállításom 0,65V-ról 0,55V -ra változott , ami így jó Amit persze egy pár perces akkumulátor saru levétellel meg kell erősíteni az ECU felé, hogy újra kalibrálja magát. Akkor ha én meg veszem az újat akkor nekem nem kell semmit állítani csak az aksi sarut le veszem pár percig és saját magát be állítja?. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve November29, 2020 Megoszt Elküldve November29, 2020 Igen sőt úgy jársz a legjobban ha szerelés előtt már leveszed, kikapcsolt gyújtásnál! A visszarakás után meg 10 másodperces időközönként 3-szor csak ráadod a gyújtást majd leveszed , de nem indítasz rá csak a harmadik 10 másodperces pihenő után. Evvel a kalibrálása biztosan megtörténik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve November29, 2020 Megoszt Elküldve November29, 2020 15 perce, nyemi írta: Igen sőt úgy jársz a legjobban ha szerelés előtt már leveszed, kikapcsolt gyújtásnál! A visszarakás után meg 10 másodperces időközönként 3-szor csak ráadod a gyújtást majd leveszed , de nem indítasz rá csak a harmadik 10 másodperces pihenő után. Evvel a kalibrálása biztosan megtörténik. Rendben nagyon szépen köszönöm a segítségeteket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve November29, 2020 Megoszt Elküldve November29, 2020 1 órával ezelőtt, Garos írta: Rendben nagyon szépen köszönöm a segítségeteket. Szívesen máskor is. Azért írtam hogy " kalibrálása biztosan megtörténik" mert megfigyelésem alapján a gyújtás levétel után még vagy 3mp-ig él az ECU. Ami idő alatt megtörténik az alapjárati motor 100 lépésre való alaphelyzetbe állítása és a fojtószelep kalibrálása is (ez mindenkor) . Amire vigyázni kell még , hogy gázbovden holtjátéka meg legyen mindenképp , és a pedál lenyomásával is elérd a teljes nyitási értéket. Szerintem más buktatója a cserének nincs de ha valami el akadsz írj nyugodtan. Szia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
droland Elküldve December3, 2020 Megoszt Elküldve December3, 2020 (edited) On 2020. 11. 27. at 20:27, Garos írta: Sziasztok! Megint egy olyan kérdésem lenne hogy alacsonyabb sebességnél le fullad az autó map szenzor, alapjarati motor cserélve lett, utjelado cserélve lett de még mindig ugyan azt a hibát produkálja. Esetleg valami ötlet vagy megoldás van erre a hibára. Opel f Astra c16nz. Köszönöm a válaszokat. Csak tippként, nekem ugyan nem fulladt le, csak majdnem leállt viszonylag gyors lassításkor.... Az első kipufogódob (ha ez a neve) volt belül elporladva, fékezésnél (valószínűsíthetően) megindult előre benne az anyag és részleges elzáródást okozott, csere után nem volt probléma. Mondjuk ez x14nz volt, ezért is csak tipp.... Közben olvasom a TPS is sorrakerült.... Én még annyit tennék hozzá, hogy nekem is elég sok problémám volt és cseréltem jó pár dolgot, de azt tapasztaltam, hogy jól, stabilan egy jó 200km megtétele után fog beállni minden.... Módosítva December3, 2020 : droland 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve December9, 2020 Megoszt Elküldve December9, 2020 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy opel Astra f c16nz-ben van légtömeg mérő és ha van azt hol találom meg. Köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December10, 2020 Megoszt Elküldve December10, 2020 10 órája, Garos írta: Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy opel Astra f c16nz-ben van légtömeg mérő és ha van azt hol találom meg. Köszönöm a válaszokat. Szia, nincs benne, ha lenne a szívócsőbe lenne beépítve az injektor és a légszűrőház közé. Tudomásom szerint a 8 szelepes motoroknál egynél sem volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December10, 2020 Megoszt Elküldve December10, 2020 10 órája, zotya975 írta: Szia, nincs benne, ha lenne a szívócsőbe lenne beépítve az injektor és a légszűrőház közé. Tudomásom szerint a 8 szelepes motoroknál egynél sem volt. De, C20NE-ben van légmennyiségmérő (csappantyús) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December11, 2020 Megoszt Elküldve December11, 2020 13 órája, tgabika76 írta: De, C20NE-ben van légmennyiségmérő (csappantyús) Tényleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve December11, 2020 Megoszt Elküldve December11, 2020 2 órája, zotya975 írta: Tényleg. Még egy kérdésem lenne hogy az c16nz-ben hànypolusú a pillangó szelep helyzeterzekelő vagy ezt hogy tudnám meg nézni. Köszönöm a válaszokat. 15 órája, tgabika76 írta: De, C20NE-ben van légmennyiségmérő (csappantyús) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December11, 2020 Megoszt Elküldve December11, 2020 32 perce, Garos írta: Még egy kérdésem lenne hogy az c16nz-ben hànypolusú a pillangó szelep helyzeterzekelő vagy ezt hogy tudnám meg nézni. Köszönöm a válaszokat. 3 pólusú a kábelszínek: kék, barna , és fekete-fehér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve December12, 2020 Megoszt Elküldve December12, 2020 On 2020. 11. 29. at 13:47, nyemi írta: Szívesen máskor is. Azért írtam hogy " kalibrálása biztosan megtörténik" mert megfigyelésem alapján a gyújtás levétel után még vagy 3mp-ig él az ECU. Ami idő alatt megtörténik az alapjárati motor 100 lépésre való alaphelyzetbe állítása és a fojtószelep kalibrálása is (ez mindenkor) . Amire vigyázni kell még , hogy gázbovden holtjátéka meg legyen mindenképp , és a pedál lenyomásával is elérd a teljes nyitási értéket. Szerintem más buktatója a cserének nincs de ha valami el akadsz írj nyugodtan. Szia. On 2020. 12. 11. at 11:14, zotya975 írta: 3 pólusú a kábelszínek: kék, barna , és fekete-fehér. Sziasztok még egy olyan kérdésem lenne hogy a gázpedál lenyomásával nem nyílik ki a pillangó szelep fedél 90 fokban csak olyan 80-85 fokig ez gond lehet.? Köszönöm a válaszokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December13, 2020 Megoszt Elküldve December13, 2020 18 órája, Garos írta: Sziasztok még egy olyan kérdésem lenne hogy a gázpedál lenyomásával nem nyílik ki a pillangó szelep fedél 90 fokban csak olyan 80-85 fokig ez gond lehet.? Köszönöm a válaszokat Addig tud kinyilni amig az ütközőn fel nem fekszik a potival átellenes oldalon ahol a bowden mozgatja. Emlékeim szerint a zárt és a nyitott helyzetnek is van végpontja ahol fizika korlátja van a tovább nyitásnak-zárásnak. A zárásnál egy levakolt csavar a nyitásnál már nem emlékszem mi. Ha nem megy el a végállásig, mert a bowden akadályozza azt odébb lehet akasztani: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve December13, 2020 Megoszt Elküldve December13, 2020 8 órája, zotya975 írta: Addig tud kinyilni amig az ütközőn fel nem fekszik a potival átellenes oldalon ahol a bowden mozgatja. Emlékeim szerint a zárt és a nyitott helyzetnek is van végpontja ahol fizika korlátja van a tovább nyitásnak-zárásnak. A zárásnál egy levakolt csavar a nyitásnál már nem emlékszem mi. Ha nem megy el a végállásig, mert a bowden akadályozza azt odébb lehet akasztani: Most már ki nyílik! Ki cseréltem a pillangó szelep helyzeterzekelőt és mostmár nem dadog és nem fullad le sokkal jobb lett az alapjàrat nem beszélve a fogyasztàsról. Nagyon szépen köszönöm nektek a sok segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Garos Elküldve December14, 2020 Megoszt Elküldve December14, 2020 On 2020. 12. 13. at 8:53, zotya975 írta: Addig tud kinyilni amig az ütközőn fel nem fekszik a potival átellenes oldalon ahol a bowden mozgatja. Emlékeim szerint a zárt és a nyitott helyzetnek is van végpontja ahol fizika korlátja van a tovább nyitásnak-zárásnak. A zárásnál egy levakolt csavar a nyitásnál már nem emlékszem mi. Ha nem megy el a végállásig, mert a bowden akadályozza azt odébb lehet akasztani: Kicsit korai volt az öröm ki cseréltem a pillangó szelep helyzet érzékelőt össze tanítottam ahogy a kollégák írták de még mindig fennáll a hiba csak ritkább esetleg valami ötlet meg hogy mi lehet a baj. Köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve December15, 2020 Megoszt Elküldve December15, 2020 (edited) 23 órája, Garos írta: Kicsit korai volt az öröm ki cseréltem a pillangó szelep helyzet érzékelőt össze tanítottam ahogy a kollégák írták de még mindig fennáll a hiba csak ritkább esetleg valami ötlet meg hogy mi lehet a baj. Köszönöm a válaszokat. Szia . Hát most már csak találgatni tudok. Ugye ez a fránya spontán leállás a hibád vagy rángatózik csak? Rögtön indul-e utána (ha leállna)? Hidegen nem , csak melegen csinálja? Módosítva December15, 2020 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukcaman Elküldve December15, 2020 Megoszt Elküldve December15, 2020 Sziasztok! Önindító vásárlás elött állok . (Néha nem indul a kocsi, ekkor meg kell kocogtatni az önindítót) - Astra F 1.6i/2000/X16SZ. Néztem a UNIX oldalán ezt a típust, és jópár találatot dobott fel. Melyiket érdemes megvenni?(ár/márka/érték arányban persze) - az is érdekelne, hogy ezen a motor típuson belül létezik többféle bekötésű önindító? (nézzétek el, ha nem relevánsat kérdezek). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts