Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! 

Az mitől lehet, hogy pár perc/pár km. eltéréssel mást mutat az üzemanyag szintjelző és a hőmérséklet visszajelző. Ugyanazzal a tempoval megyek, nincs elkedő sem lejtő és egyszer feljebb mennek a mutatók egyszer vissza le. A benzinszint sem változhat, mert gázt használ az autó.

Csatolok képet is.

https://drive.google.com/file/d/12szTjqmrOLFR0WmdTJsr17O2kb_IUozd/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/12r_nPYy7VZsfwyf4uWyPQLhnC5jsmCAG/view?usp=drivesdk

Hátha volt már valakinek ilyesmivel dolga.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Lajos12 írta:

Sziasztok! 

Az mitől lehet, hogy pár perc/pár km. eltéréssel mást mutat az üzemanyag szintjelző és a hőmérséklet visszajelző. Ugyanazzal a tempoval megyek, nincs elkedő sem lejtő és egyszer feljebb mennek a mutatók egyszer vissza le. A benzinszint sem változhat, mert gázt használ az autó.

Csatolok képet is.

https://drive.google.com/file/d/12szTjqmrOLFR0WmdTJsr17O2kb_IUozd/view?usp=drivesdk

 

https://drive.google.com/file/d/12r_nPYy7VZsfwyf4uWyPQLhnC5jsmCAG/view?usp=drivesdk

Hátha volt már valakinek ilyesmivel dolga.

A műszerek 10 Voltról működnek amit egy 3 lábú biszbasz szolgáltat a műszeregység fóliájára forrasztva. Esetleg ott van valami hiba. 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Lehet, hogy megvan az oka, hogy hidegben miért nem áll vissza az alapjárat miután bemelegedett (x14nz). Ma reggel hideg volt (0 fok), így mértem egyet, log is készült. Elég nehezen indult, az akku már gyengült. Viszont ami látszódott azonnal, hogy TPS 4%-on állt 0 helyett. Lehet, hogy így hidegen ennyit változik a poti értéke? Mondjuk pár percig gyújtáson volt, amíg beindítottam a programot, lehet addig változott meg (az 5V-nak stabilnak kellene lennie, lehet az ecu-ban a stab. táp is gyengélgedik már???).... Egészen 80+ volt a hőmérséklet, mikor a notebook akksi lemerült, de a fordulat még 1100 körül járt, valószínűleg a 4% TPS miatt.

Szóval, ezért is indokolt lehet hall szenzorosra cserélni (pedig új a szenzor), de a vezetéket is lehet nem ártana valami jobb minőségű árnyékoltra cserélni.

Viszont a fogyasztást nem indokolja ilyen hidegben, miért ad annyi benzint. Mintha vödörrel öntené, szinte látszik ahogy megy lefelé a mutató. Miért kell ennyire dús keverék???

Link to comment
Megosztás:

8 órája, droland írta:

Lehet, hogy megvan az oka, hogy hidegben miért nem áll vissza az alapjárat miután bemelegedett (x14nz). Ma reggel hideg volt (0 fok), így mértem egyet, log is készült. Elég nehezen indult, az akku már gyengült. Viszont ami látszódott azonnal, hogy TPS 4%-on állt 0 helyett. Lehet, hogy így hidegen ennyit változik a poti értéke? Mondjuk pár percig gyújtáson volt, amíg beindítottam a programot, lehet addig változott meg (az 5V-nak stabilnak kellene lennie, lehet az ecu-ban a stab. táp is gyengélgedik már???).... Egészen 80+ volt a hőmérséklet, mikor a notebook akksi lemerült, de a fordulat még 1100 körül járt, valószínűleg a 4% TPS miatt.

Szóval, ezért is indokolt lehet hall szenzorosra cserélni (pedig új a szenzor), de a vezetéket is lehet nem ártana valami jobb minőségű árnyékoltra cserélni.

Viszont a fogyasztást nem indokolja ilyen hidegben, miért ad annyi benzint. Mintha vödörrel öntené, szinte látszik ahogy megy lefelé a mutató. Miért kell ennyire dús keverék???

Szerintem egyszerűen nem foglalkoztak vele hogy mennyit eszik hidegen csak legyen dúsítás ne rángasson az autó. Alapból ez egy átmeneti, rövid időszak, amig bemelegszik  a motor. Csak akkor van nagy jelentősége ha tényleg csak rövidtávokat mész állandóan, és igazából egyik autót sem erre tervezik. Normál távoknál meg nem növeli számottevően a fogyasztást a kezdeti pár perces dúsítás. Úgy vettem észre ennek az astránál nincs fokozata, vagy van dúsítás vagy már nincs. A zafiránál meg azt vettem észre hogy bármilyen hideg van indítás után nem sokkal ( elindítom, kinyitom a kaput, kitolatok, kiszállok becsukom a kaput és visszaülök) már lejjebb ejti a fordulatszámot, de a pillanatnyi fogyasztásmérőn még magasabb érték van. Gondolom ezen is változtattak opeléknél. Régebben egy ideig jártam 1.3-as karbis Kadettal azon kézi szivató volt, érdekes volt látni-megtanulni hogyan kell használni, ha elfelejtettem kihúzni el sem indult, ha túl korán toltam vissza berángatott-visszafulladt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A klímahűtő ventillátor cseréjéhez sajnos le kell bontanom a motorhűtőt. Van jó tanács? :) Illetve pár tőmondatban le tudjátok írni a leeresztés-leszerelés, visszaszerelés, visszatöltés menetét? (a klímással egyeztettem, elméletileg ha a motorhűtőt lebontom, a klíma csövei engednek annyit, hogy a klímahűtőt el tudjam dömteni a motor felé annyira, hogy mögé férjen az új ventillátor. Persze előről is bontom az autót, de az már megy)

 

Köszi elrőre is!

Link to comment
Megosztás:

14 órája, zotya975 írta:

Szerintem egyszerűen nem foglalkoztak vele hogy mennyit eszik hidegen csak legyen dúsítás ne rángasson az autó...

Igazad lehet, amúgy is 23 éves a gép, mit várok tőle... Gurul meg pár évig, amire használom kiszolgálja.... (Lehet most kellene lezsírozni, eltenni 20 évre és aranyat érne ;) ) ...

Link to comment
Megosztás:

9 órája, droland írta:

Igazad lehet, amúgy is 23 éves a gép, mit várok tőle... Gurul meg pár évig, amire használom kiszolgálja.... (Lehet most kellene lezsírozni, eltenni 20 évre és aranyat érne ;) ) ...

Én is elraktam volna, csak nem volt hová, azt meg nem akartam hogy az udvaron ázzon.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 02. at 22:44, droland írta:

Lehet, hogy megvan az oka, hogy hidegben miért nem áll vissza az alapjárat miután bemelegedett (x14nz). Ma reggel hideg volt (0 fok), így mértem egyet, log is készült. Elég nehezen indult, az akku már gyengült. Viszont ami látszódott azonnal, hogy TPS 4%-on állt 0 helyett. Lehet, hogy így hidegen ennyit változik a poti értéke? Mondjuk pár percig gyújtáson volt, amíg beindítottam a programot, lehet addig változott meg (az 5V-nak stabilnak kellene lennie, lehet az ecu-ban a stab. táp is gyengélgedik már???).... Egészen 80+ volt a hőmérséklet, mikor a notebook akksi lemerült, de a fordulat még 1100 körül járt, valószínűleg a 4% TPS miatt.

Szóval, ezért is indokolt lehet hall szenzorosra cserélni (pedig új a szenzor), de a vezetéket is lehet nem ártana valami jobb minőségű árnyékoltra cserélni.

Viszont a fogyasztást nem indokolja ilyen hidegben, miért ad annyi benzint. Mintha vödörrel öntené, szinte látszik ahogy megy lefelé a mutató. Miért kell ennyire dús keverék???

Szia. Méréseket végeztem egy fojtószelep házon, gyári  TPS potival felszerelve. Mélyhűtőtől a hőlégfúvóval melegítésig.:-) Az ellenállás értékek csökkenést mutattak a melegedésre (Hmm.. furcsa az NTK jelleg)! Ami azt jelenti, hogy igen hidegen lehet nagyobb a feszültség a kimeneten de nem annyira hogy 4%-os alap beállítással induljon az ECU, mert annyira azért nem változott az értéke (100Ω a teljes ellenállás értékénél ami 6kΩ). Ott nálad vagy nagyon silány minőségű a poti, vagy valami kontaktus  hibát, vagy esetleg a bowden holtjáték hiányát sejtek. Amúgy van egy másik sejtésem is , hogy az ECU 0% TPS poti kalibrációja nem a gyújtás ráadásakor történik , ha nem pont amikor leállítjuk a motort és az utána pár másodpercben. Ezt a te eseted is igazolni látszik.

ECU belső tápegység:

1227165sheet6.gif

A VCC1-VCC2-VCC3 mind a három kimenet 5Voltot állít elő és  különböző terheléseken szólal meg a rövid zár védelmük (~980mA_5,1Ω,-60mA_82Ω,-10mA,).

A VCC1 a belső integrált áramköröket látja el , meg a motor hőszenzort és az oktán dugó áramkörét .

A  VCC2 csak a MAP(~4mA)és TPS(~1mA) látja el . Én ezt beterheltem a Hall-os TPS (~12-13mA) berakása előtt egy 220Ω(~22,7mA) ellenállással , de vígan tartotta a 5 Voltot:).

a VCC3  egy STANDBY  a fő processzornak.

A ECU belső tápegységéről ennyit derítettem ki, de nem hiszem hogy nálad probléma lenne vele.

Módosítva : nyemi
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

14 órája, Dave89 írta:

Sziasztok!

A klímahűtő ventillátor cseréjéhez sajnos le kell bontanom a motorhűtőt. Van jó tanács? :) Illetve pár tőmondatban le tudjátok írni a leeresztés-leszerelés, visszaszerelés, visszatöltés menetét? (a klímással egyeztettem, elméletileg ha a motorhűtőt lebontom, a klíma csövei engednek annyit, hogy a klímahűtőt el tudjam dömteni a motor felé annyira, hogy mögé férjen az új ventillátor. Persze előről is bontom az autót, de az már megy)

 

Köszi elrőre is!

Done. Egész jól sikerült ,minden működik megint :) Ja és nem zörög.

https://photos.app.goo.gl/5RZC91iKYpSko7iv8

Ezt a rést kellett addig feszegetnem, amíg be nem fért a venti. És enedte szerencsére a klíma, így annak a szétszedését és töltését megúsztam. Ráadásul sérülés nélkül

https://photos.app.goo.gl/PBLmy7C825aL3dHw5

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 04. at 9:49, nyemi írta:

Szia. Méréseket végeztem egy fojtószelep házon, gyári  TPS potival felszerelve. Mélyhűtőtől a hőlégfúvóval melegítésig.:-) Az ellenállás értékek csökkenést mutattak a melegedésre (Hmm.. furcsa az NTK jelleg)! Ami azt jelenti, hogy igen hidegen lehet nagyobb a feszültség a kimeneten de nem annyira hogy 4%-os alap beállítással induljon az ECU, mert annyira azért nem változott az értéke (100Ω a teljes ellenállás értékénél ami 6kΩ). Ott nálad vagy nagyon silány minőségű a poti, vagy valami kontaktus  hibát, vagy esetleg a bowden holtjáték hiányát sejtek. Amúgy van egy másik sejtésem is , hogy az ECU 0% TPS poti kalibrációja nem a gyújtás ráadásakor történik , ha nem pont amikor leállítjuk a motort és az utána pár másodpercben. Ezt a te eseted is igazolni látszik.

ECU belső tápegység:

1227165sheet6.gif

A VCC1-VCC2-VCC3 mind a három kimenet 5Voltot állít elő és  különböző terheléseken szólal meg a rövid zár védelmük (~980mA_5,1Ω,-60mA_82Ω,-10mA,).

A VCC1 a belső integrált áramköröket látja el , meg a motor hőszenzort és az oktán dugó áramkörét .

A  VCC2 csak a MAP(~4mA)és TPS(~1mA) látja el . Én ezt beterheltem a Hall-os TPS (~12-13mA) berakása előtt egy 220Ω(~22,7mA) ellenállással , de vígan tartotta a 5 Voltot:).

a VCC3  egy STANDBY  a fő processzornak.

A ECU belső tápegységéről ennyit derítettem ki, de nem hiszem hogy nálad probléma lenne vele.

Rendelnék hall potit, de a jelenlegi helyzetben nem megy, épp ma beszéltem velük..   valaki írta, hogy itthon is lehet kapni drágábban, mégis hol? Ránéznék....

A bowden holtjátéknak mennyinek kell lennie és hol kell állítani (most nincs előttem a kocsi) van fenn az injektor házon csavar, azzal? Arra emlékszem, hogy ütközik egy csavarban a fojtószelep karja..   Tudomásom szerint azt nem állítgatta még senki (én biztos nem). Kontraanyás csavarnak mennyire kell állítva lennie? Hogy épp zárjon a fojtószelep?

 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

12 perce, droland írta:

Rendelnék hall potit, de a jelenlegi helyzetben nem megy, épp ma beszéltem velük..   valaki írta, hogy itthon is lehet kapni drágábban, mégis hol? Ránéznék....

A bowden holtjátéknak mennyinek kell lennie és hol kell állítani (most nincs előttem a kocsi) van fenn az injektor házon csavar, azzal? Arra emlékszem, hogy ütközik egy csavarban a fojtószelep karja..   Tudomásom szerint azt nem állítgatta még senki (én biztos nem). Kontraanyás csavarnak mennyire kell állítva lennie? Hogy épp zárjon a fojtószelep?

 

Szia

Ez jó a  Központi injektoroshoz : ladaparts.hu  fojtószelep potméter - 21120-1148200-06

A bowden holtjátékát meg a 36-os (ami nagyban 15-ös) zéger rögzítő átrakásával bírod beállítani az injektor ház mellett.

 

Link to comment
Megosztás:

40 perce, droland írta:

Rendelnék hall potit, de a jelenlegi helyzetben nem megy, épp ma beszéltem velük..   valaki írta, hogy itthon is lehet kapni drágábban, mégis hol? Ránéznék....

A bowden holtjátéknak mennyinek kell lennie és hol kell állítani (most nincs előttem a kocsi) van fenn az injektor házon csavar, azzal? Arra emlékszem, hogy ütközik egy csavarban a fojtószelep karja..   Tudomásom szerint azt nem állítgatta még senki (én biztos nem). Kontraanyás csavarnak mennyire kell állítva lennie? Hogy épp zárjon a fojtószelep?

 

Az a csavar gyárilag le van vakítva, ott hivatalosan nem lehet állítani. Konkrétan itt:

http://251P2140281.jpg

 

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nyemi írta:

Ez is hall (contactless)?

(Közben látom, hogy korábban volt már róla kép itt...)

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Radó írta:

7wus7osl4pkwc9c2wg1z.jpgSziasztok! 

Egy kis segítségre lenne szükségem. Ma vettem észre, a képen látható cső megkeményedett , és elég rendesen eldeformálodott. Ennek mi szerepe van, és lehet e cserélni? X16XEL  ASTRA F 1.6 16V

Üdv!

Szerintem kartergáz cső, ha kireped összefossa a környékét olajpárával (vagy olajjal). Igaz ha beszűkül, az sem egészséges.

Rövid csőszakasz, jól hozzáférhető, szerintem érdemes egy olajálló, átmérőben megfelelő csővel kiváltani.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Róóóbi írta:

Üdv!

Szerintem kartergáz cső, ha kireped összefossa a környékét olajpárával (vagy olajjal). Igaz ha beszűkül, az sem egészséges.

Rövid csőszakasz, jól hozzáférhető, szerintem érdemes egy olajálló, átmérőben megfelelő csővel kiváltani.

Köszönöm válaszod, igen elég jól hozzáférhető megprobálom kicserélni, bár autós webshopokban nem találtam hozzá. Kartel cső mind más formában van csak :D

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Megnéztem az előgyújtást lámpával. Korábban bontva volt tömítés és egyebek miatt....

A-B kapocs rövidre zárva, uzemmeleg (x14nz). Alapból kicsit a jel felett volt, kicsit alá kellett állítani, hogy magasabb fordulaton is jelen legyen. Legalábbis így értelmeztem a könyv írását. Mennyire kell ennek pontosnak lennie a különböző fordulatokon?

Ha alapjáraton atompontos, akkor magasabb fordulaton fél- egy centivel a jel fölé kerül. Ha alapjáraton a jel alatt van 1-2 mm-rel, akkor szinte jelen van magasabb fordulaton, kicsit felette. Ez a legtöbb, amit ki bírtam belőle hozni.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, droland írta:

Hello,

Megnéztem az előgyújtást lámpával. Korábban bontva volt tömítés és egyebek miatt....

A-B kapocs rövidre zárva, uzemmeleg (x14nz). Alapból kicsit a jel felett volt, kicsit alá kellett állítani, hogy magasabb fordulaton is jelen legyen. Legalábbis így értelmeztem a könyv írását. Mennyire kell ennek pontosnak lennie a különböző fordulatokon?

Ha alapjáraton atompontos, akkor magasabb fordulaton fél- egy centivel a jel fölé kerül. Ha alapjáraton a jel alatt van 1-2 mm-rel, akkor szinte jelen van magasabb fordulaton, kicsit felette. Ez a legtöbb, amit ki bírtam belőle hozni.

Csak 2000-as fordulatig írják hogy emelni és ellenőrizni kell. Meddig pörgetted? Lehet felette már nagy az eltérés de az nem számít. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Boldog vasárnap!

Tegnap végre a végére jártam, vagyis szeretném azt hinni, hogy letudtam amitől melegen, lámpánál állva leejtette a fordulatot. Nagyon. Le nem állt de nem volt messze tőle. Nem régen kezdte el amúgy.

Korábban gyanakodtam valamelyik vákumcsőre, ezeket folyamatában egyenként ki is cseréltem az összeset. Közben találtam egy repedést a légszűrőházat és az injektor fedelét összekötő gumin, ez is került fel új. Megnéztem, hogy a szelepfedélből a szívócsonkra menő cső átjárható-e: az. Tudtam, hogy az injektor fedelében az a marhanagy gumigyűrű nem az igazi, azt is meghekkeltem.

Nézem, mi van még. 

Amikor szétesett a szenes bödön, én akkor kiganéztam, azt a csövet levakítottam, fent a pillangószelepnél nem volt szén, szerencsére a tankszellőztető mágnesszelep megfogta.

Oké, alapjárati motor. Kiveszem, oké szép tisza, fészke is, mehet vissza. Alsó csavar, sima ügy. Felső, mindjárt megszorul, hopp átugrik... neb....ál fel..

Mondom megvagy görény. Na én ezt fel nem fúrom eggyel nagyobbra, hoztam a bontóból egy komplett befecskendező egységet, TPS-el alapjáratival, injektorral, kompletten.

És milyen jól tettem...

Szedem le a régi egységet. Ugye a befecskendező egység háza két részből áll: felül az injektor meg a nyomásszabályzó, alul meg a többi kacat.

Namost a régi háznak, ami a motoron volt, a saját, teljesen meghúzott kèt torx-fejű csavarja ellenére BILLEGETT A TETEJE AZ ALJÁN. Én ilyet még nem láttam... furcsa volt hogy a közepén kívül szivárog a rittyó, de ezt nem gondoltam volna. Ott kb. 3mm klingerit vagy valami hasonló van. Gondolom melegen még jobban torzult a két alak egymáson, és ott kapott fals levegőt. 

zm7fMvh.png

Ott van a kísértet a ganyénál. Nem saját kép

Ez az elmélet, remélem megoldottam a nyűgjét, mindjárt elszaladok mosóba aztán pályázok egy rövidet, hátha produkálja. Besszarázsia, hogy mitől lett ez halvány fogalmam nincs. Azt a két csavart Rüsselsheimben húzták meg utoljára 24 éve. Futott kilométer is csak 1277XX. :confused:

 

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

17 perce, Róóóbi írta:

Boldog vasárnap!

Namost a régi háznak, ami a motoron volt, a saját, teljesen meghúzott kèt torx-fejű csavarja ellenére BILLEGETT A TETEJE AZ ALJÁN. Én ilyet még nem láttam... furcsa volt hogy a közepén kívül szivárog a rittyó, de ezt nem gondoltam volna. Ott kb. 3mm klingerit vagy valami hasonló van. Gondolom melegen még jobban torzult a két alak egymáson, és ott kapott fals levegőt.

Szia , Boldogat neked is.    Annyira nem borzasztó ha a két torx csavar  laza mert a torokra felfogó csavarok átfogják az egész injektor házat . Szóval a két fél között a tömítés dolgozott csak nem  a megfelelő hatékonysággal. Én inkább az alapjárati motor megszorulására tudok gondolni.  Mert  ha nem egyenletesen húzza meg az ember és már az O-gyűrű is  kikeményedett nekem is előfordult,  hogy  a szerkentyűmmel megmozgatva teljes bezárásról nem bírtam visszahúzni. Csak ha újra meglazítottam a csavarjait.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, nyemi írta:

Szia , Boldogat neked is.    Annyira nem borzasztó ha a két torx csavar  laza mert a torokra felfogó csavarok átfogják az egész injektor házat . Szóval a két fél között a tömítés dolgozott csak nem  a megfelelő hatékonysággal. Én inkább az alapjárati motor megszorulására tudok gondolni.  Mert  ha nem egyenletesen húzza meg az ember és már az O-gyűrű is  kikeményedett nekem is előfordult,  hogy  a szerkentyűmmel megmozgatva teljes bezárásról nem bírtam visszahúzni. Csak ha újra meglazítottam a csavarjait.

Mondom, röhejes módon a két csavar meg volt húzva, roppant amikor kitekertem.

Az alapjárati gumigyűrűje emlékeim szerint puha, szivárgást ott sosem láttam, a lezáró kúp sem volt félrekopva, a fészke úgyszintén nem. Ettől függetlenül persze előfordulhatott, hogy szorult. Mondjuk kivett helyzetben nem járattam de mindig tisztán tettem vissza.

Link to comment
Megosztás:

43 perce, Róóóbi írta:

Mondom, röhejes módon a két csavar meg volt húzva, roppant amikor kitekertem.

Az alapjárati gumigyűrűje emlékeim szerint puha, szivárgást ott sosem láttam, a lezáró kúp sem volt félrekopva, a fészke úgyszintén nem. Ettől függetlenül persze előfordulhatott, hogy szorult. Mondjuk kivett helyzetben nem járattam de mindig tisztán tettem vissza.

Ja értem a tömítés összement a vastagságra a  két fél meg felült egymáson. Az összefogó csavaroknál a váll 1.4mm. Ezért igen annak a tömítésnek legalább 2mm-nek vastagnak kell lennie! (összenyomva , mert hő gát szerepe is van). Mint látható szétszedni  úgy, hogy  épen maradjon , lehetetlen.

Köszönöm Zotya975

TBI.jpg

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

23 perce, nyemi írta:

Ja értem a tömítés összement a vastagságra a  két fél meg felült egymáson. Az összefogó csavaroknál a váll 1.4mm. Ezért igen annak a tömítésnek legalább 2mm-nek vastagnak kell lennie! (összenyomva , mert hő gát szerepe is van). Mint látható szétszedni  úgy, hogy  épen maradjon , lehetetlen.

Köszönöm Zotya975

TBI.jpg

Igen itt volt a gond. Szemre mintha több is lett volna, mint 2mm. Egyébként tapétakéssel alányúlva szépen lefejtettem, ha más nem sablonnak jó lesz, hogyha megint hasonló gondom támad.

Nem bosszankodom egyébkét az autóra emiatt, egy tömítés mint olyan kopó/fogyó cucc, meg azért 24 évesen néha picsogjon csak ezért-azért, ha akar. :-)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.