Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
  On 2019. 11. 28. at 15:06, gregi írta:

Igen, mindig azonnal elindul, csak ugye néha leáll pár mp múlva, majd utána nem akar elindulni... Még annyi jelenség van, hogy amikor nagy nehezen elindul, akkor "áporodott" benzinszag terjeng a kocsiban... :D Amúgy az AC-nak csak indítózás közben kell mennie és amikor már jár a motor nem? Vagy van valamiféle "előtöltés", ami létrehoz valamekkora benzinnyomást indítás előtt"? (Csak indítózásnál és járó motornál hallani az AC-t)

Expand  

Az AC-pumpa gyujtás ráadáskor 2-3mp-ig működik amig felépiti a nyomást.Ha nem inditózol akkor leáll.Ha indul a motor akkor automatikusan működni kezd.Érdekes lenne ha járó motornál nem menne mert ugye akkor leállna a motor benzin hiány miatt.AC pumpa rendelkezik egy nyomó és egy visszatérő ággal.Nyomásszabályzó szelep a gázpedál állásától függően visszaengedi a tankba a fölös mennyiséget.

Módosítva : kingblue
Elküldve (edited)
  On 2019. 11. 27. at 14:22, Róóóbi írta:

 

Pedig a vízpumpa 8Nm a Haynes manual szerint.

Amazt még keresem.

Update:

A könyvben nem leltem, egy leírás~18-25Nm-t ír rá. Én anno 25-el húztam le, meg persze menetrögzítő.

t4eepV6.png

Expand  
  On 2019. 11. 28. at 6:37, zotya975 írta:

Ugye a feszítő az olajpumpába van betekerve úgyhogy ha máshol nem is itt tényleg fontos a jó meghúzás mert ha kieszi a menetet az cumi. Szerintem én is mindíg menetrögzítőztem. A vízpumpát meg csak úgy meghúztam. 

Expand  

Köszönöm, akkor kap egy kis menetrögzítőt is.

Módosítva : droland
Elküldve
  On 2019. 11. 28. at 15:06, gregi írta:

Igen, mindig azonnal elindul, csak ugye néha leáll pár mp múlva, majd utána nem akar elindulni... Még annyi jelenség van, hogy amikor nagy nehezen elindul, akkor "áporodott" benzinszag terjeng a kocsiban... :D Amúgy az AC-nak csak indítózás közben kell mennie és amikor már jár a motor nem? Vagy van valamiféle "előtöltés", ami létrehoz valamekkora benzinnyomást indítás előtt"? (Csak indítózásnál és járó motornál hallani az AC-t)

Expand  

Igen, ennél a motortípusnál a pumpának és a rendszernek tartania kell a nyomást állás közben és csak indítózásra indul el a pumpa nincs előre feltermelés.  Ezt a nyomást tudod ellenőrizni indítás előtt az injektorhídon található szelepnél. Körbecsavarod ronggyal és benyomod a szelepet, spriccelnie kell a benzinnek. 

Elküldve
  On 2019. 11. 29. at 7:20, zotya975 írta:

Igen, ennél a motortípusnál a pumpának és a rendszernek tartania kell a nyomást állás közben és csak indítózásra indul el a pumpa nincs előre feltermelés.  Ezt a nyomást tudod ellenőrizni indítás előtt az injektorhídon található szelepnél. Körbecsavarod ronggyal és benyomod a szelepet, spriccelnie kell a benzinnek. 

Expand  

Megnéztem, leállítás után fél órával még spriccel, 2 órával utána nem. Ettől még elindul akkor is. Annyit csináltam próbaképpen, hogy az alapjárati szelep csatiját lekötöttem, majd úgy indítottam. Mindig elindult és nem állt meg egyszer se. Persze az alapjárat jó magas és ingadozó volt így. Lehet ez az egység a ludas?

Elküldve
  On 2019. 12. 02. at 6:00, gregi írta:

Megnéztem, leállítás után fél órával még spriccel, 2 órával utána nem. Ettől még elindul akkor is. Annyit csináltam próbaképpen, hogy az alapjárati szelep csatiját lekötöttem, majd úgy indítottam. Mindig elindult és nem állt meg egyszer se. Persze az alapjárat jó magas és ingadozó volt így. Lehet ez az egység a ludas?

Expand  

Ezt nem tudom, de elvileg ha az alapjárati motor rossz, és mondjuk időnként teljesen elzárja a levegőt és nincs alapjárat, attól szerintem még gázadással indítható lett volna. 

Elküldve

Sziasztok!

 

Két kérdésem lenne, ha tudnátok benne segíteni.

1992-es F Astra 1.7D-be milyen hűtőfolyadék kell? Jó lesz bele a zöld vagy a piros/lila ALU-s kéne inkább bele.

Illetve mi lenne a hűtőfolyadék csere menete. Le lehet a hűtő alján engedni a vizet valahol?

Elküldve
  On 2019. 12. 02. at 21:37, Sanyoo8 írta:

Sziasztok!

 

Két kérdésem lenne, ha tudnátok benne segíteni.

1992-es F Astra 1.7D-be milyen hűtőfolyadék kell? Jó lesz bele a zöld vagy a piros/lila ALU-s kéne inkább bele.

Illetve mi lenne a hűtőfolyadék csere menete. Le lehet a hűtő alján engedni a vizet valahol?

Expand  

Aluminium-barát kellene mindenképpen. Ha jól tudom a dieselnél sincs leeresztő, így egy alsó csövet meg kell bontani, leengedni. Ilyenkor nem árt kivenni a vízhűtőt, és oda-vissza átmosni vízzel. Ugye a fagyálló mérgező így eképpen kell bánni vele, kutya-macska ne legyen a közelben, felnyalja, elpusztul. 

Elküldve

Hidegben hidegen indítva 3 hengerezés lehet gyertya probléma ? Már elégrégen cseréltem, meg most ahogy nézem fórumot a 2 érintkezős ajánlott a DIS-hez, én viszont úgy rémlik szimpla érintkezőset tettem be. (de már van benne egy 50-60 ezer)

Nem mindig csinálja, és kb. 1 perc múlva abbahagyja. Melegen/melegben meg egyáltalán nincs ilyen probléma, csak most, hogy jöttek a hidegebb idők.

Elküldve
  On 2019. 12. 05. at 6:37, Stevy írta:

Hidegben hidegen indítva 3 hengerezés lehet gyertya probléma ? Már elégrégen cseréltem, meg most ahogy nézem fórumot a 2 érintkezős ajánlott a DIS-hez, én viszont úgy rémlik szimpla érintkezőset tettem be. (de már van benne egy 50-60 ezer)

Nem mindig csinálja, és kb. 1 perc múlva abbahagyja. Melegen/melegben meg egyáltalán nincs ilyen probléma, csak most, hogy jöttek a hidegebb idők.

Expand  

Éppenséggel okozhatja. Azok a csúzlik a leírtak alapján  elhasználtnak tűnnek. Két pólusúval ilyet még nem tapasztaltam, kb. azóta olyan van benne amióta megvettem.

Vagy valamelyik gyertyakábel szórakozik.

Elküldve
  On 2019. 12. 05. at 6:37, Stevy írta:

Hidegben hidegen indítva 3 hengerezés lehet gyertya probléma ? Már elégrégen cseréltem, meg most ahogy nézem fórumot a 2 érintkezős ajánlott a DIS-hez, én viszont úgy rémlik szimpla érintkezőset tettem be. (de már van benne egy 50-60 ezer)

Nem mindig csinálja, és kb. 1 perc múlva abbahagyja. Melegen/melegben meg egyáltalán nincs ilyen probléma, csak most, hogy jöttek a hidegebb idők.

Expand  

Nekem amikor télen nehezen indult, meg 3 hengerezett, meg le-leállt akkor tudtam hogy itt az ideje a gyertya cserének. Mondjuk az NZ-t én is egypolúsú gyertyával adtam el, esetleg szólnom kellett volna? :-)

Elküldve
  On 2019. 12. 05. at 14:45, zotya975 írta:

Nekem amikor télen nehezen indult, meg 3 hengerezett, meg le-leállt akkor tudtam hogy itt az ideje a gyertya cserének. Mondjuk az NZ-t én is egypolúsú gyertyával adtam el, esetleg szólnom kellett volna? :-)

Expand  

Hát 6-7 évet kibírt, ha csak ez lesz az oka :-) Anyós oldali lábtér is meg lett foltozva, új négyévszakos gumik is fent vannak, már csak olajat cserélek 5W40-re télire, meg kipufogó tartó gumikat, aztán jövő héten mehet műszakira, mert vasárnap már lejárt :hehe:

Elküldve
  On 2019. 12. 05. at 15:36, Stevy írta:

Hát 6-7 évet kibírt, ha csak ez lesz az oka :-) Anyós oldali lábtér is meg lett foltozva, új négyévszakos gumik is fent vannak, már csak olajat cserélek 5W40-re télire, meg kipufogó tartó gumikat, aztán jövő héten mehet műszakira, mert vasárnap már lejárt :hehe:

Expand  

Nekem majd januárban jár le a műszaki 2021-ben, de szerintem vagy előbbre hozom az őszre, vagy legalábbis ősszel elviszem  futómű-kormánymű-fék ellenőrzésre, hogy ne januárban derüljön ki hogy valamit cserélnem kell -10 fokban. 

Elküldve (edited)
  On 2019. 11. 28. at 20:18, droland írta:

Köszönöm, akkor kap egy kis menetrögzítőt is.

Expand  

Kapott egy INA szettet, (vez.szíj, feszítő, pumpa, termosztát), a korábban említett csörgő szíjhang megszűnt. A szíj ragadós volt, az adott ki csattogó/csörgő/csikorgó hangot és a feszítőnek is volt már egy kis szabadsági foka. A vízpumpa jónak tűnt, de ha már szét van/volt szedve....

Kicseréltem a lambda szondát is egy Bosch-ra, ez ugyan nem adott hibaüzenetet sosem, de volt benne 250e+ km és a szerelő a legutóbbi vezérlőtengelyház cserénél a kerámia részt eltörte. Ezzel a cserével a megálláskori felpörgés és hogy a hideg indítás után nem vette vissza a "szívatót" amikor felmelegedett, meggyógyult.

Remélem jól lesz most már.

Köszönöm a segítséget és az ötleteket.

Módosítva : droland
Elküldve
  On 2019. 12. 06. at 9:28, droland írta:

Kapott egy INA szettet, (vez.szíj, feszítő, pumpa, termosztát), a korábban említett csörgő szíjhang megszűnt. A szíj ragadós volt, az adott ki csattogó/csörgő/csikorgó hangot és a feszítőnek is volt már egy kis szabadsági foka. A vízpumpa jónak tűnt, de ha már szét van/volt szedve....

Kicseréltem a lambda szondát is egy Bosch-ra, ez ugyan nem adott hibaüzenetet sosem, de volt benne 250e+ km és a szerelő a legutóbbi vezérlőtengelyház cserénél a kerámia részt eltörte. Ezzel a cserével a megálláskori felpörgés és hogy a hideg indítás után nem vette vissza a "szívatót" amikor felmelegedett, meggyógyult.

Remélem jól lesz most már.

Köszönöm a segítséget és az ötleteket.

Expand  

Szíj ragadós volt...nem eresztett valamelyik szimering? 

Elküldve (edited)
  On 2019. 12. 06. at 15:16, zotya975 írta:

Szíj ragadós volt...nem eresztett valamelyik szimering? 

Expand  

El volt repedve a vezérlőtengelyház, onnét folyt az olaj....

Viszont az új szettel nem lehet jelre húzni a szíjat. Csak arra tudok gondolni, hogy a vezérlő ház cserénél vékonyabb hengerfej tömítés került beszerelésre.???

A pumpát forgattam 360 fokban, de igazából másképp nem is lehet betenni a helyére, mert akkor a jobb felső csavart nem lehet betekerni. A szíj fogszáma 111, megszámoltam...A mutató a V jel széle előtt van egy 2mm-rel, ez a max feszítés ami elérhető.

Nagyon hasonló ehhez:

Ha kevesebb lenne a fogszám, már elég lenne 1-2, akkor nem lenne gond...

A régi feszítő és vízpumpa ugyanolyan méretű, de nem néztem azzal jó volt-e a feszítés, meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen előfordulhat.

Van másilyen (rövidebb) szíj vagy egyéb orvosság erre a problémára?

 

Módosítva : droland
Elküldve
  On 2019. 12. 07. at 8:47, droland írta:

El volt repedve a vezérlőtengelyház, onnét folyt az olaj....

Viszont az új szettel nem lehet jelre húzni a szíjat. Csak arra tudok gondolni, hogy a vezérlő ház cserénél vékonyabb hengerfej tömítés került beszerelésre.???

A pumpát forgattam 360 fokban, de igazából másképp nem is lehet betenni a helyére, mert akkor a jobb felső csavart nem lehet betekerni. A szíj fogszáma 111, megszámoltam...A mutató a V jel széle előtt van egy 2mm-rel, ez a max feszítés ami elérhető.

Nagyon hasonló ehhez:

Ha kevesebb lenne a fogszám, már elég lenne 1-2, akkor nem lenne gond...

A régi feszítő és vízpumpa ugyanolyan méretű, de nem néztem azzal jó volt-e a feszítés, meg sem fordult a fejemben, hogy ilyen előfordulhat.

Van másilyen (rövidebb) szíj vagy egyéb orvosság erre a problémára?

 

Expand  

Nekem is volt ilyen problémám egy szettel még amikor a kocsit vettem, de gond nélkül lefutotta így a periódusát. A pumpa is a feszítő is meg a szíj is tömeggyártás terméke, valahogy sikerült egy ilyen hármast kifogni. 

Elküldve
  On 2019. 12. 07. at 10:10, zotya975 írta:

Nekem is volt ilyen problémám egy szettel még amikor a kocsit vettem, de gond nélkül lefutotta így a periódusát. A pumpa is a feszítő is meg a szíj is tömeggyártás terméke, valahogy sikerült egy ilyen hármast kifogni. 

Expand  

Én is azt gondolom kibírja, elég feszes a szíj, körbetekertem jó sokszor, figyeltem közben ennyire lazul vagy feszül.....

Elküldve
  On 2019. 12. 07. at 10:35, droland írta:

Én is azt gondolom kibírja, elég feszes a szíj, körbetekertem jó sokszor, figyeltem közben ennyire lazul vagy feszül.....

Expand  

Közben találtam egy régi képet, itt meg szerintem pont inkább túl lett feszítve a szíj, itt sem sikerült jelre rakni. 

http://801P7070494.jpg

Elküldve (edited)
  On 2019. 12. 07. at 11:03, zotya975 írta:

Közben találtam egy régi képet, itt meg szerintem pont inkább túl lett feszítve a szíj, itt sem sikerült jelre rakni. 

http://801P7070494.jpg

Expand  

Hmm. Nem hittem volna, hogy nem lehet annyira "engedni" a pumpán, hogy fellazuljon.

Nekem annyit enged, hogy szinte összeér a pumpa kereke és a feszítő görgő. Maximális feszítésnél meg majdnem a műanyag burkolatot éri a szíj és így sem áll be a jelre. (Bár utóbbi esetben ilyenkor már lazul, nem feszül tovább.)

Módosítva : droland
Elküldve

Tegnap kicseréltem a gyertyákat estefelé, és egyik gyertya lucskos volt, szagra benzin maradék. Ma cseréltem olajat is 5W40-re, és sokkal szebb lett a járása plusz a hangja is. Valószínűnek tartom a korábbi olajjal (10w40) csörömpölő tőkék (fülre csak 1-2 tőke volt) lehettek ennek az okai. Remélem a ha mínuszok jönnek akkor is ilyen kulturált marad a hangja.

Elküldve
  On 2019. 12. 11. at 15:48, Stevy írta:

Tegnap kicseréltem a gyertyákat estefelé, és egyik gyertya lucskos volt, szagra benzin maradék. Ma cseréltem olajat is 5W40-re, és sokkal szebb lett a járása plusz a hangja is. Valószínűnek tartom a korábbi olajjal (10w40) csörömpölő tőkék (fülre csak 1-2 tőke volt) lehettek ennek az okai. Remélem a ha mínuszok jönnek akkor is ilyen kulturált marad a hangja.

Expand  

Maradt pár tőkém az NZ-ből ha egyszer úgy döntesz kicsit játszol velük. 

Elküldve (edited)
  On 2019. 12. 11. at 16:32, zotya975 írta:

Maradt pár tőkém az NZ-ből ha egyszer úgy döntesz kicsit játszol velük. 

Expand  

Köszönöm, ha hidegebben sokat csörömpöl, mint tavaly akkor bele kezdek majd, és elfogadnám a felajánlást. 

Most közel állt a hangja a karosszériáséhoz.(csak a kinyomó csapágy nyekeg kicsit, meg azért valamivel zajosabb szegény.) Neki egy 1.6 8 szelepes Classic F-je van, és van benne ~84 ezer kilométer. (Fűtött garázsban tárolt, karc nincs rajta, egyszóval az igazi álom...:w00t:)

Módosítva : Stevy
  • Haha 1
Elküldve
  On 2019. 12. 17. at 6:57, Kispotter írta:

Sziasztok!
Ügye jól gondolom, hogy az auto simán megy majd az E10-es benzinnel? Ha jól emlékszem zotya használta etanollal régebben elég aktívan! :D 

Expand  

Hogy egy totalcar cikkből idézzek:

"Az érintett autók rég nem garanciálisak, és bár a leggyakoribb típusok, tehát az első esztergomi Suzuki Swift, vagy a szentgotthárdi Opel Astrák nem veszélyeztetettek, számos márka rengetegféle régebbi és újabb motorkonstrukciója nem etethető E10-es benzinnel."

  • Like 1
Elküldve
  On 2019. 12. 17. at 8:10, Gergőőő írta:

Hogy egy totalcar cikkből idézzek:

"Az érintett autók rég nem garanciálisak, és bár a leggyakoribb típusok, tehát az első esztergomi Suzuki Swift, vagy a szentgotthárdi Opel Astrák nem veszélyeztetettek, számos márka rengetegféle régebbi és újabb motorkonstrukciója nem etethető E10-es benzinnel."

Expand  

Szerintem ez majd inkább a közvetlen befecskendezéseseknél okoz gondot.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.