Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

On 2019. 09. 08. at 8:20, nyemi írta:

Az aktív szenes "szűrő" mint a probléma okozóját esetleg , könnyen ki lehet szűrni. Az alapjárati motor melletti cső csonkról le kell húzni a csövet, a csonkot meg levakítani. De sajnos nem sok reményt fűzök hozzá mert tapasztalatom és olvasatom szerint is, valami elektronikus gabesz állhat a háttérben. 

Hogy mik is lehetnek ezek, több feltételezés is van.

Az első:

- Zavarszűrő Kondenzátor(Beru 2,2u-4,7u/110V  anti Interference Suppressor Capacitor)  kötését javasolják a Generátor (+) kimeneti  pólusa és a test közé és a Gyújtó transzformátor Fekete (15-ös pont, kapcsolt - +) vezetéke és a test közé.

-gAAAgJxlOA-1920.jpg

ebb7bc441316.jpgscheme_alternator_920.png

Link:https://injectorservice.com.ua/alternator.php

A második:

Az  hogy egy relével váltjuk ki a gyújtás kapcsoló által kapcsolt 12Voltot (15pont) Ez korszerű járműveknél általánosan használt eljárás, a gyújtás ráadásakor fellépő tranziensek kiküszöbölésére  Link:https://www.drive2.ru/l/3177230/?page=0#comments

Ehhez annyit hozzáfűznék, hogy  én biztos adnék 2-3 mp késleltetést a relének, hogy mindenképp a zavarok lecsengése után kapjon tápfeszültséget az ECU .  Ez azért is fontos mert ekkor méri a tápfeszültség értékét és állítja be a belső erősítést a megfelelő üzemhez.

A harmadik:Ez a legbonyolultabb mert Az ECU-ba bele kell nyúlni és alkatrészeket cserélni.

C14-NZ-X14-NZ-ECU-repair.jpg

 

A bekarikázott részben található az ECU belső tápegysége aminek felülvizsgálata szükséges. Varisztor , diódák , elektrolit kondenzátorokra gondolok.

Annyit itt is  hozzá fűznék, hogy mint látható is a bal felső sarokban található két darab SMD kondenzátor (4,7u/10V, 47u/10V) ami feltehetően nem tantál kondenzátorok (nem sárgák:)) azokat mindenképp  kicserélném. Mert rengeteg ecu képet nézegettem mostanában a neten és újabb vezérlőkben nem látni már csak sárga  Tantál elektrolit kondenzátorokat amik minősége messze jobb a hagyományostól.

Ennyit akartam  nem mechanikus esetleges hibákról írni , amik a rendszertelen alap járatott és üzemet  okozhatják. Ezek az információkat a netről halásztam elő amik igazak vagy nem , "senki se tudja" ,  de elgondolkoztatóak.

 

A szenes tartály ontotta magából a granulátumot, annyira, hogy a vákuum szelep is tele volt és a cső az injektorházhoz, illetve a kis műanyag fedél alatt. Gyakorlatilag már most le volt "dugózva", a csövet kompresszorral alig tudtam kifújatni.... Szóval valószínűleg nem ez a hiba oka. Végül a szelep is működik, a szenes tartályt lehet kapni Opel szervízben, 31eFt körül... Azt hiszem azt kihagyom, a szomszédom robogókat javít, remélem lesz ötlete benzinálló szivacs vagy valami alternatív megoldásra.. Egy Honda kisgép szivacsa hasonló méretű; majd meglátom mi lesz ezzel... A tank felőli benzingőz cső is el volt porladva, oda vettem újat...

Most már ezt a szénszűrős dolgot befejezem, utána kicserélgetem a kondikat....

Köszönöm az infókat.
 

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 09. 09. at 10:52, droland írta:

A szenes tartály ontotta magából a granulátumot, annyira, hogy a vákuum szelep is tele volt és a cső az injektorházhoz, illetve a kis műanyag fedél alatt. Gyakorlatilag már most le volt "dugózva", a csövet kompresszorral alig tudtam kifújatni.... Szóval valószínűleg nem ez a hiba oka. Végül a szelep is működik, a szenes tartályt lehet kapni Opel szervízben, 31eFt körül... Azt hiszem azt kihagyom, a szomszédom robogókat javít, remélem lesz ötlete benzinálló szivacs vagy valami alternatív megoldásra.. Egy Honda kisgép szivacsa hasonló méretű; majd meglátom mi lesz ezzel... A tank felőli benzingőz cső is el volt porladva, oda vettem újat...

Most már ezt a szénszűrős dolgot befejezem, utána kicserélgetem a kondikat....

Köszönöm az infókat.
 

Először még ne cserélj kondikat hanem próbálj meg így kitisztított rendszerrel járni vele hogy megtanulja az ecu az új vákuum és egyéb szenzor értékeket . Lehet helyre áll minden mert az előző hozzászólásomba említett dolgok csak lehetőségek amik okozhatják  ezt a alapjárati fordulatszám ingadozós problémát.

Ezt azért írom mert  Zotya975 olyan lehetőséghez juttatott "Amit ezúton is szeretnék neki meg Köszönni" ami a téma  további  boncolgatását teszi lehetővé esetleges problémák felderítésében. 

Folyt.köv. :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nyemi írta:

Először még ne cserélj kondikat hanem próbálj meg így kitisztított rendszerrel járni vele hogy megtanulja az ecu az új vákuum és egyéb szenzor értékeket . Lehet helyre áll minden mert az előző hozzászólásomba említett dolgok csak lehetőségek amik okozhatják  ezt a alapjárati fordulatszám ingadozós problémát.

Ezt azért írom mert  Zotya975 olyan lehetőséghez juttatott "Amit ezúton is szeretnék neki meg Köszönni" ami a téma  további  boncolgatását teszi lehetővé esetleges problémák felderítésében. 

Folyt.köv. :)

Igazán nincs mit. :rolleyes: 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, nyemi írta:

Először még ne cserélj kondikat hanem próbálj meg így kitisztított rendszerrel járni vele hogy megtanulja az ecu az új vákuum és egyéb szenzor értékeket . Lehet helyre áll minden mert az előző hozzászólásomba említett dolgok csak lehetőségek amik okozhatják  ezt a alapjárati fordulatszám ingadozós problémát.

Ezt azért írom mert  Zotya975 olyan lehetőséghez juttatott "Amit ezúton is szeretnék neki meg Köszönni" ami a téma  további  boncolgatását teszi lehetővé esetleges problémák felderítésében. 

Folyt.köv. :)

Megnéztem és felírtam a kondik értékeit, nálam a nagy 47u-os sárga, bár a feketék is tantálok szoktak lenni, tipikusan a Vishay tantáljai feketék.... Egyenlőre nem cserélem...

A varisztorokon van érték, de nem tudtam beazonosítani, vajon hány voltosak lehetnek?

A generátor nálam is Bosh kívül nem láttam rajta semmi kondit és egyáltalán ezt a Beru-t hol lehetne beszerezni (ebay-en kívül)? Sima ipari motor kondi ilyen értékben, nem jó oda?

Holnap jön a szivacs... Vajon milyen vastag lehetett az elporladt szivacs a széntartályban eredetileg? Nem sok maradt belőle, max fél cm-re gondolok... :confused:

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 09. 10. at 21:52, droland írta:

...
Holnap jön a szivacs... Vajon milyen vastag lehetett az elporladt szivacs a széntartályban eredetileg? Nem sok maradt belőle, max fél cm-re gondolok... :confused:

Összeraktam, az alapjárat megváltozott, a második indítás alig ment, lefulladt, aztán mentem egy kört, utána már szépen indult. Hétvégén lesz egy hosszabb utam, majd meglátjuk hogy alakul....
Két komponensű műgyantával ragasztottam, polipropilén az anyaga ennek a tartálynak és egyik (UHU, Loctite) pillanatragasztó sem jó hozzá. A gyanta sem épp 100%-os, de megkentem az oldalát is, remélem bírja egy ideig. Nincs kedvem megint szétszedni, beraktam egy benzinszűrőt, ha esetleg megindulna a szén ismét, bár attól jobban tartok, hogy a ragasztás engedi el és falsot szív majd...

Köszönöm a hasznos tanácsokat nyemi és zotya975. Ha nem lesz/lett jobb, majd jelentkezem még.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, droland írta:

Összeraktam, az alapjárat megváltozott, a második indítás alig ment, lefulladt, aztán mentem egy kört, utána már szépen indult. Hétvégén lesz egy hosszabb utam, majd meglátjuk hogy alakul....
Két komponensű műgyantával ragasztottam, polipropilén az anyaga ennek a tartálynak és egyik (UHU, Loctite) pillanatragasztó sem jó hozzá. A gyanta sem épp 100%-os, de megkentem az oldalát is, remélem bírja egy ideig. Nincs kedvem megint szétszedni, beraktam egy benzinszűrőt, ha esetleg megindulna a szén ismét, bár attól jobban tartok, hogy a ragasztás engedi el és falsot szív majd...

Köszönöm a hasznos tanácsokat nyemi és zotya975. Ha nem lesz/lett jobb, majd jelentkezem még.

http://www.loctite-superattak.hu/hu/termekek/super-attak-plastik.html

https://www.obi.hu/ragasztok/loctite-pillanatragaszto-super-attak-plastik-2-g-4-ml/p/2894681

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 09. 12. at 12:01, droland írta:

....

Ha nem lesz/lett jobb, majd jelentkezem még.

Hello,

ahogy várható volt, nem oldotta meg a problémát a szenes szűrő... Egy 40km-es "túra" alatt sem állt vissza az alapjárat, megálláskor a hideg indításkori fordulaton pörgött... Leállítva a motort, majd újraindítva már normális "meleg üzemű" volt a fordulatszám. A hirtelen megállás során is lassan áll vissza a fordulat és időnként pulzál is....

(Szóval, eleinte jónak tűnt, de aztán alkalmazkodott a működő benzingőzszűrőhöz és most megint ugyanolyan, mint korábban volt. :( )

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 09. 16. at 9:16, droland írta:

Hello,

ahogy várható volt, nem oldotta meg a problémát a szenes szűrő... Egy 40km-es "túra" alatt sem állt vissza az alapjárat, megálláskor a hideg indításkori fordulaton pörgött... Leállítva a motort, majd újraindítva már normális "meleg üzemű" volt a fordulatszám. A hirtelen megállás során is lassan áll vissza a fordulat és időnként pulzál is....

(Szóval, eleinte jónak tűnt, de aztán alkalmazkodott a működő benzingőzszűrőhöz és most megint ugyanolyan, mint korábban volt. :( )

Folytattam a tesztelést, most már úgy tűnik, ha mentem egy 5 percet, a víz felmelegszik, ha akkor leállítom (akár pár percre is) és újraindítottam mentem 40-50km-t, utána már megálláskor is jó volt az alapjárat, nem volt pulzálás sem.... Nem tudom, hogy ez most csak egyedi eset volt vagy kezdi megtanulni..., egyáltalán mennyi idő kell, hogy megszokja az új értékeket?

Link to comment
Megosztás:

15 órája, droland írta:

Folytattam a tesztelést, most már úgy tűnik, ha mentem egy 5 percet, a víz felmelegszik, ha akkor leállítom (akár pár percre is) és újraindítottam mentem 40-50km-t, utána már megálláskor is jó volt az alapjárat, nem volt pulzálás sem.... Nem tudom, hogy ez most csak egyedi eset volt vagy kezdi megtanulni..., egyáltalán mennyi idő kell, hogy megszokja az új értékeket?

Szerintem csak pár kilóméter. Ha napokig le volt véve az akkusaru például hegesztés miatt, alig akart elindulni meg gyalázatosan össze vissza járt, de aztán ha kiértem a faluból már helyrejött. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Szerintem csak pár kilóméter. Ha napokig le volt véve az akkusaru például hegesztés miatt, alig akart elindulni meg gyalázatosan össze vissza járt, de aztán ha kiértem a faluból már helyrejött. 

Igen, nekem is rossz volt összerakás után, viszonylag gyorsan megjavult.
Mindegy, a következő hétvégén megint lesz hosszabb utam, majd kiderült hogy viselkedik.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. minden fórumozónak! 

Olyan problémám lenne, hogy szivárog a motorolaj a szelepfedélnél. Kb. 3 hete cseréltem de úgy néz ki nagyon meghúztam a csavarolkat és elvágta a tömítést :dry: 

Olyan kérdésem lenne felétek, hogy mekkora nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat és milyen sorrendben? Kellene oda alátét vagy csak simán a parafa tömítés? 

Benzinkúton magasnyomású mosóval lehet motort mosni? Mert ugye most ég az olaj és olyan büdös van az autóban... :ph34r:

Link to comment
Megosztás:

27 perce, Lajos12 írta:

Üdv. minden fórumozónak! 

Olyan problémám lenne, hogy szivárog a motorolaj a szelepfedélnél. Kb. 3 hete cseréltem de úgy néz ki nagyon meghúztam a csavarolkat és elvágta a tömítést :dry: 

Olyan kérdésem lenne felétek, hogy mekkora nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat és milyen sorrendben? Kellene oda alátét vagy csak simán a parafa tömítés? 

Benzinkúton magasnyomású mosóval lehet motort mosni? Mert ugye most ég az olaj és olyan büdös van az autóban... :ph34r:

8Nm a hivatalos nyomaték a csavarokhoz és csigavonalban belülről kifelé. Mondjuk így:

http://784P73000_18_m_solata.jpg

Lehet motort mosni ha szükséges, a generátort és a magasfeszültségű részeket, gyujtótrafó, elosztófedél...kell letakarni zacskóval, nejlondarabbal stb. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, Lajos12 írta:

Benzinkúton magasnyomású mosóval lehet motort mosni? Mert ugye most ég az olaj és olyan büdös van az autóban... :ph34r:

Bár vízhatlan az összes csatlakozó az autóban de nem magasnyomásúra van méretezve. Inkább otthon rásprickolva brigéciolt és slaggal lecsapatva miután volt fél órája dolgozni, én max ezt tenném. 

Módosítva : Gergőőő
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 09. 26. at 23:09, zotya975 írta:

8Nm a hivatalos nyomaték a csavarokhoz és csigavonalban belülről kifelé. Mondjuk így:

http://784P73000_18_m_solata.jpg

Lehet motort mosni ha szükséges, a generátort és a magasfeszültségű részeket, gyujtótrafó, elosztófedél...kell letakarni zacskóval, nejlondarabbal stb. 

8nm, ÉS menetrögzítő.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, wookie írta:

8nm, ÉS menetrögzítő.

B#sszus már összeraktuk. Bekentük Mannol 9912-es olajdekni tömítő pasztával pluszba de menetrögzítőt nem használtunk. Max annyit tudok tenni, hogy kívűlről cseppentek a csavarfejére egy pici pötty tömítőt. Jó lehet ez így?? :confused:

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Lajos12 írta:

B#sszus már összeraktuk. Bekentük Mannol 9912-es olajdekni tömítő pasztával pluszba de menetrögzítőt nem használtunk. Max annyit tudok tenni, hogy kívűlről cseppentek a csavarfejére egy pici pötty tömítőt. Jó lehet ez így?? :confused:

Nem, a menetet kell menetrögzítőzni ( előtte lemosni olaj és egyéb mentesre) mert a 8Nm nagyon kevés, szinte alig húzod meg hogy nem préseld szét a tömítést, így a rázkódástól a csavarok kitekerednek menetrögzítőzés nélkül. Egy ismerős tett bele tőcsavarokat és önzáró anyát tekert rájuk, ami nem túl szép de megoldja a problémát. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Lajos12 írta:

B#sszus már összeraktuk. Bekentük Mannol 9912-es olajdekni tömítő pasztával pluszba de menetrögzítőt nem használtunk. Max annyit tudok tenni, hogy kívűlről cseppentek a csavarfejére egy pici pötty tömítőt. Jó lehet ez így?? :confused:

Nekem ugyan az a bajom 3. tömítés van rajta és most is folyik , annyi hogy nekem rugós alátét van csavarok alatt, érdekelne hogy a pasztázás megoldotta-e mert én már azon gondolkozom.  Vagy van olyan kicsit nyomaték kulcs és azzal lehúzom :D 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Barret írta:

Nekem ugyan az a bajom 3. tömítés van rajta és most is folyik , annyi hogy nekem rugós alátét van csavarok alatt, érdekelne hogy a pasztázás megoldotta-e mert én már azon gondolkozom.  Vagy van olyan kicsit nyomaték kulcs és azzal lehúzom :D 

Szia.

Paszta alkalmazásánál én úgy csináltam hogy egyenletesen elkentem ügyelve arra hogy a belső felére kevesebb jusson.A lényege az hogy meg kell várni amig teljesen megszárad tehát egy szilárd gumis réteget alkot.Ez lehet egy óra hossza is.Ezután kell belerakni a szelepfedelet .Igy már nem fog folyni.Amig nem köt meg a paszta addig az olajnyomás a híg pasztán átnyomja az olajat.A csavar nyakára meg tekertem teflon szalagot.Ez nem is látszik meg jól tömit.Csontszáraz .

Link to comment
Megosztás:

11 órája, kingblue írta:

Szia.

Paszta alkalmazásánál én úgy csináltam hogy egyenletesen elkentem ügyelve arra hogy a belső felére kevesebb jusson.A lényege az hogy meg kell várni amig teljesen megszárad tehát egy szilárd gumis réteget alkot.Ez lehet egy óra hossza is.Ezután kell belerakni a szelepfedelet .Igy már nem fog folyni.Amig nem köt meg a paszta addig az olajnyomás a híg pasztán átnyomja az olajat.A csavar nyakára meg tekertem teflon szalagot.Ez nem is látszik meg jól tömit.Csontszáraz .

Egyszer csináltam úgy hogy a tömítés alsó és felső felére is tettem pasztát majd azonnal összeraktam, és az indítással megvártam amig megköt a paszta. Akkor sem szivárgott amikor a csavarokat már kézzel lehetett tekergetni annyira kilazultak. Ezzel volt száraz a legtovább úgy 3 évig, aztán mindíg csináltam rajta valamit, így már csak magában volt felrakva a tömítés. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

38 perce, zotya975 írta:

Egyszer csináltam úgy hogy a tömítés alsó és felső felére is tettem pasztát majd azonnal összeraktam, és az indítással megvártam amig megköt a paszta. Akkor sem szivárgott amikor a csavarokat már kézzel lehetett tekergetni annyira kilazultak. Ezzel volt száraz a legtovább úgy 3 évig, aztán mindíg csináltam rajta valamit, így már csak magában volt felrakva a tömítés. 

Igen .Az a lényege hogy addig ne inditsuk be az autót amíg meg nem köt a massza.De azt hiszem hogy ez rá is van írva a tubusra.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, kingblue írta:

Igen .Az a lényege hogy addig ne inditsuk be az autót amíg meg nem köt a massza.De azt hiszem hogy ez rá is van írva a tubusra.

Igen elvileg rá van írva. Mondjuk nekem a karter tömítést sem sikerült szivárgás mentesen a helyén felrakni, egyszer ki kellett vennem a motort, váltó felüli főtengely szimering csere miatt. Akkor elfektettem, lepucoltam normálisan a régi tömítést, az olajat kitörölgettem hogy ne csurogjon rá a frissen pasztázott tömítésre, és úgy felragasztottam. Úgy adtam el az autót hogy itt nem is szivárgott. 

http://448P3230036.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy 2000-ben gyartott Astra Classic-ot 1.4-es kozponti befecskendezos motorral.

Van valakinek esetleg a motorhoz tartozo leirasa,hogy mi micsoda es mi hol talalhato?Szeretnek tomiteseket,erzekeloket cserelni.Jo volna egy szerelesi utmutato.

Koszonom.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, aszti írta:

Sziasztok!

Vettem egy 2000-ben gyartott Astra Classic-ot 1.4-es kozponti befecskendezos motorral.

Van valakinek esetleg a motorhoz tartozo leirasa,hogy mi micsoda es mi hol talalhato?Szeretnek tomiteseket,erzekeloket cserelni.Jo volna egy szerelesi utmutato.

Koszonom.

Szia, olyan sok nincs, ez talán a legegyszerűbb motor az F astrában. Ha leveszed az injektor ház fedelét akkor látni fogod:

http://325PC270012_m_solata_2_.jpg

Zöld pötty: injektor szelep, piros- alapjárati léptető motor ( alapjárati fordulatszámot állítja be) , lila-benzinnyomás szabályozó , kék-fojtószelep állás érzékelő ( innen "tudja" a motorvezérlő mennyire nyomod a gázt) . 

Motoron: hátul a tűzfal felől van a kétvezetékes vízhőfok jeladó, innen tudja a motorvezérlő mennyire meleg a motor , meddig kell indulás után dúsítani a keveréket, ugye régen azt a "szivató" csinálta.

http://289P3220042_m_solata.jpg

Hall-jeladó: 

http://973P3220044_m_solata.jpg

Helyes gyujtási időpontért felel, továbbá forgásjelet ad a vezérlőnek, ha van forgásjel akkor van szikra és befecskendezés, motorleálláskor, ( ütközés-lefulladás) megállítja a pumpát. 

Jobbra fent az a fekete (csöcs) az olajgomba, ami ugye az olajnyomás meglétét jelzi, balra fent az önindítót látod.

http://390P3230l036.jpg

Kép nélkül: a generátor felett az 1-henger mögött a szívócsonk vízterébe van betekerve az egyvezetékes vízhőfok jeladó amire egy kábelsarú megy kék dróttal, ez adja a jelet a műszeregységnek. A tűzfalon, ha leveszed a gumitömítést és a lelógó műanyag takarót akkor látod a zöld csatis téglatest alakú MAP szenzort ami a szívóoldalon uralkodó vákumot, azaz depressziót méri, mellette jobbra az "ufó" egy kerek műanyag biszbasz 3 csővel, ez felel a benzintank szellőzéséért. Gondolom a gyertyakábeleket és amiben mennek az elosztófedelet megtaláltad, alatt van a rotor, a középső kábel végén az akku mellett a gyújtótrafó, alatta a gyujtásmodul. A termosztát bal oldalon van a vezérműszíj burkolata alatt a kunkori vízcső megy rá a csonkjára. A vízhűtő bal oldalába van betekerve a hőgombája ami a ventillátort indítja. Benzinpumpa és szintjelző hátul a tankban, sedannal-5 ajtósnál a hátsó ülés támla alatti fedélen keresztül férsz hozzá kombinál azaz caravannal csak az autó alól. A kiegyenlítő tartálynál az a sárga kis akármi az oktánszám dugó, 95-98-as oktánszámot lehet beállítani a fordításával ha jól rémlik. 

Tuti kihagytam valamit majd a többiek kisegítenek. Tömítést nem szoktunk cserélni ha nem szivárog semmit. 

Ha nem vagy teljesen biztos benne hogy mikor volt olaj és különösen vezérlés csere vásárlás előtt, akkor most azonnal kellene cserélni.  Kábé ennyi.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Szia, olyan sok nincs, ez talán a legegyszerűbb motor az F astrában. Ha leveszed az injektor ház fedelét akkor látni fogod:

http://325PC270012_m_solata_2_.jpg

Zöld pötty: injektor szelep, piros- alapjárati léptető motor ( alapjárati fordulatszámot állítja be) , lila-benzinnyomás szabályozó , kék-fojtószelep állás érzékelő ( innen "tudja" a motorvezérlő mennyire nyomod a gázt) . 

Motoron: hátul a tűzfal felől van a kétvezetékes vízhőfok jeladó, innen tudja a motorvezérlő mennyire meleg a motor , meddig kell indulás után dúsítani a keveréket, ugye régen azt a "szivató" csinálta.

httup://289P3220042_m_solata.jpg

Hall-jeladó: 

http://973P3220044_m_solata.jpg

Helyes gyujtási időpontért felel, továbbá forgásjelet ad a vezérlőnek, ha van forgásjel akkor van szikra és befecskendezés, motorleálláskor, ( ütközés-lefulladás) megállítja a pumpát. 

Jobbra fent az a fekete (csöcs) az olajgomba, ami ugye az olajnyomás meglétét jelzi, balra fent az önindítót látod.

http://390P3230l036.jpg

Kép nélkül: a generátor felett az 1-henger mögött a szívócsonk vízterébe van betekerve az egyvezetékes vízhőfok jeladó amire egy kábelsarú megy kék dróttal, ez adja a jelet a műszeregységnek. A tűzfalon, ha leveszed a gumitömítést és a lelógó műanyag takarót akkor látod a zöld csatis téglatest alakú MAP szenzort ami a szívóoldalon uralkodó vákumot, azaz depressziót méri, mellette jobbra az "ufó" egy kerek műanyag biszbasz 3 csővel, ez felel a benzintank szellőzéséért. Gondolom a gyertyakábeleket és amiben mennek az elosztófedelet megtaláltad, alatt van a rotor, a középső kábel végén az akku mellett a gyújtótrafó, alatta a gyujtásmodul. A termosztát bal oldalon van a vezérműszíj burkolata alatt a kunkori vízcső megy rá a csonkjára. A vízhűtő bal oldalába van betekerve a hőgombája ami a ventillátort indítja. Benzinpumpa és szintjelző hátul a tankban, sedannal-5 ajtósnál a hátsó ülés támla alatti fedélen keresztül férsz hozzá kombinál azaz caravannal csak az autó alól. A kiegyenlítő tartálynál az a sárga kis akármi az oktánszám dugó, 95-98-as oktánszámot lehet beállítani a fordításával ha jól rémlik. 

Tuti kihagytam valamit majd a többiek kisegítenek. Tömítést nem szoktunk cserélni ha nem szivárog semmit. 

Ha nem vagy teljesen biztos benne hogy mikor volt olaj és különösen vezérlés csere vásárlás előtt, akkor most azonnal kellene cserélni.  Kábé ennyi.

 

Koszonom!Sokat segitettel.

Amugy jo ,hogy kepeket raktal be.Igy tudom,hogy amit visszaraktam kabelt(2 csatis) az a vizhofok jeladoja.Ugyanis azt valaki le akarta huzni gndolom,de  ugy sikerult neki,jogy letort.Vissza rakhato szerencsere.

Mondjuk az alapjarata is ingadozott rendesen,de kipucoltam az aktiv szenes szurohz meno csovet(tele volt szenporral,el volt dugulva)visszadugtam a vzhofok jeladot es azota szep az alapjarat.Esetleg meg megpucolom az alapjarati motort fektisztitoval.

Viszont a huto/futo ventillatorom nem megy.Biztositekok rendben,de egyikfokozaton sem kapcsol be.Erre valami otlet?

Meg valami! Van ebben a tipusban(Sedan egyebkent) AGR vagy EGR?

MAP szenzor tisztithato fektisztitoval?Mert en a G Astramnal anno azal pucoltam meg.Igaz az dizel volt.Bar gondolom ez mind1.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.