Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

59 perce, nyemi írta:

Két tippem van , én is először a gyertyák cseréjét javasolnám. Mert esetleg ha régiek, az elektróda fogyás miatt lecsökkent a hőértékük, öngyulladást tudnak okozni. A másik a MAP szenzor és a hozzá menő csövek állapota. A MAP  szenzor is el tud romlani úgy, hogy nem generál hiba kódot.  Idővel (20 év használat) a  belsejébe bejutott benzingőz megkeményíti a rezisztív érzékelő gumit , ami azt okozza hogy nem megfelelő értékeket és azt is lomhán  jelzi vissza az ECU-nak .  Szóval egy ÚJ MAP-al (bontottat tilos) akár visszahozható az autó rég elfelejtett  dinamikája is.

Dinamikával nincs gond megy mint a bolond ha taposom neki. A MAP szenzor csöve nem rég lett cserélve. A gyertyák is ha van benne 10e Km, és gyári könyv alapján a megfelelő hőértékű lett bele téve , sőt a gyertya kábelek is cserélve lettek a gyertyák cseréjekor. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Barret írta:

Dinamikával nincs gond megy mint a bolond ha taposom neki. A MAP szenzor csöve nem rég lett cserélve. A gyertyák is ha van benne 10e Km, és gyári könyv alapján a megfelelő hőértékű lett bele téve , sőt a gyertya kábelek is cserélve lettek a gyertyák cseréjekor. 

Akkor esetleg a benzin  vagy az olajra tudok gondolni.  Hol tankolsz és milyen olaj van benne?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma gondoltam játszom kicsit a kocsimon az alap előgyújtással nem mintha baj lenne vele csak kíváncsiságból hátha jobbá tehetem. Van stroboszkóp is de azt most félre tettem. Teszt üzemben voltam végig. Mindíg tekertem rajta majd próba. Nos ha utógyújtás irányban mentem el bár a hangja jobb lett hátul :D de a teljesítménye érdekesen alakult ugyan is 2000 alatt lomha volt mint a dög utánna mintha picsán rúgták volna úgy megindult szabályosan rántott az auto ( álturbo :P ) de mivel így 2000 RPM környékén gázon tartva a lábam folyamatos haladásnál rángatott gondoltam ez így nem jó neki. Egyébként ezt azért is próbáltam meg, mert van a mltornak egy jellegzetes hangja alacsonyabb fordulaton terhelésnél és nem tustam eldönteni az csörgés-e már, de mivel bőven utógyújtásnál is ugyan olyan volt így ez ilyen gyárilag és az nem lehet csörgés. Aztán adtam neki előgyújtást először nagyot durván kivehető csörgés volt 2000 rpm felett majd szépen csökkentettem egészen addig amíg meg nem szűnt fülre mint a régi szép időkben. Ekkor végre egyszercsak nem hallottam csörgést na mondom kíváncsiságból megnézem strobival. És pontosan jelen volt. Na mondom akkor király az alaphelyzethez képest kicsit előgyújtás fele volt az elosztó egyébként és nem tudom csak úgy tűnik-e vagy tényleg így van mintha jobban menne. Viszont ma hogy jöttem be dolgozni szalagkorlát mellett 120 al kb 3 ezres fordulat néha néha mintha halk becsörrenést hallanék. Kérdés maradhat-e így kárt tehet-e a motorba vagy ennyi belefér? Érdekes elvileg pont most van jelen strobival. Valamint azt szeretném még tudni, hogy ha hengerfejezve volt és vettek le ügye belőle olyankor a jel irányadó ugyan úgy pontosan vagy valamennyit az is tolódik ilyenkor? 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Kispotter írta:

Sziasztok! Ma gondoltam játszom kicsit a kocsimon az alap előgyújtással nem mintha baj lenne vele csak kíváncsiságból hátha jobbá tehetem. Van stroboszkóp is de azt most félre tettem. Teszt üzemben voltam végig. Mindíg tekertem rajta majd próba. Nos ha utógyújtás irányban mentem el bár a hangja jobb lett hátul :D de a teljesítménye érdekesen alakult ugyan is 2000 alatt lomha volt mint a dög utánna mintha picsán rúgták volna úgy megindult szabályosan rántott az auto ( álturbo :P ) de mivel így 2000 RPM környékén gázon tartva a lábam folyamatos haladásnál rángatott gondoltam ez így nem jó neki. Egyébként ezt azért is próbáltam meg, mert van a mltornak egy jellegzetes hangja alacsonyabb fordulaton terhelésnél és nem tustam eldönteni az csörgés-e már, de mivel bőven utógyújtásnál is ugyan olyan volt így ez ilyen gyárilag és az nem lehet csörgés. Aztán adtam neki előgyújtást először nagyot durván kivehető csörgés volt 2000 rpm felett majd szépen csökkentettem egészen addig amíg meg nem szűnt fülre mint a régi szép időkben. Ekkor végre egyszercsak nem hallottam csörgést na mondom kíváncsiságból megnézem strobival. És pontosan jelen volt. Na mondom akkor király az alaphelyzethez képest kicsit előgyújtás fele volt az elosztó egyébként és nem tudom csak úgy tűnik-e vagy tényleg így van mintha jobban menne. Viszont ma hogy jöttem be dolgozni szalagkorlát mellett 120 al kb 3 ezres fordulat néha néha mintha halk becsörrenést hallanék. Kérdés maradhat-e így kárt tehet-e a motorba vagy ennyi belefér? Érdekes elvileg pont most van jelen strobival. Valamint azt szeretném még tudni, hogy ha hengerfejezve volt és vettek le ügye belőle olyankor a jel irányadó ugyan úgy pontosan vagy valamennyit az is tolódik ilyenkor? 

Szerintem a jel elvileg ugyanúgy irányadó, mert az a főtengelyen van, de mivel a gyujtási időt befolyásolják a szelepek is ( nyitás zárás) és a hengerfej csak közelebb került ( hacsak nem tettél magasabb tömítést) ezért mégiscsak tolódik. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ebben a témakörben még nem írtam de most sajnos kell.... Beszereztem x16xel mellé egy x20xev-t hogy ne legyen egyszerű az életem. Üzemanyag rendszerrel kapcsolatban lennének kérdéseim. 

Első: hogy lehet az hogy az üzemanyagnyomásszabályzó szelep vákuum csöve pl. c14se, x16xel motoron a fojtószelep és a motor közti szakaszra van kötve, tehát zárt fojtószelep állásnál vákuum van a szabályzón, az x20xev-n ugyanez a fojtószelep elé van kötve tehát zárt folytószelep álláskor tutira nincs vákuum a szabályzón. Ezt sem én, se 1 órája az autószerelő sem értette. Azt mondta hogy elvileg a működése olyan hogy az üza. nyomás zárt fojtónál 2,5 bar körül van, kinyitva a fojtót pedig felugrik 3-ra mivel lecsökken a vákuum a szívócsőben. Ezt el tudom képzelni az első két motornál, viszont az enyémnek 3 bar az üzemi nyomása és nemigen változik a fojtószelep nyitásakor. Vakartuk a fejünket de nem értjük......

A második: Alacsony üzemanyag állásnál falsot szív a szivattyú és a motor el-el gyengül pillanatokra...... Barkácsolták (levágtak belőle) már a szivattyú fölötti üza csövet, azt kicseréltem hosszabbra most leér a szívókosár az aljára rendesen. Tankoltam rá kb 5 litert amivel elméletileg vígan mennie kellene de nem. Ugyanaz. (a másik autó ugyanezzel a mennyiséggel még vígan elmegy).

Redvás volt a kosár is amiből szívja a benzint a szivattyú, kitakarítottam, viszont azt vettem észre hogy amikor szivattam ki a kosarat, utána az elég lassan telt fel benzinnel a külső részből. A visszatérő ág a kosárba csatlakozik tehát elméletileg csak az elfogyasztott mennyiségnek kellene a kosárba bejutnia. Kérdés: akadálytalanul kellene e feltöltődnie a kosárnak (vagyis el van e tömődve az enyém) vagy van egy folytás benne????? Márcsak azért érdekes ez mert most tankoltam bele vagy 20 litert és megszűnt a hülyéskedés. Ezt azzal magyarázom hogy a kosár kb 5 centi magas, ha fölötte van a benzinszint akkor minden oldalról akadálytalanul ömlik bele a benzin a szivattyúhoz és műkszik a jármű ha alatta van akkor pedig az eltömődés miatt nem jut nafta a szopókához.....:confused:

Plííz, világosítsatok fel....:-)

Módosítva : ekotek
Link to comment
Megosztás:

27 perce, ekotek írta:

Sziasztok!

Ebben a témakörben még nem írtam de most sajnos kell.... Beszereztem x16xel mellé egy x20xev-t hogy ne legyen egyszerű az életem. Üzemanyag rendszerrel kapcsolatban lennének kérdéseim. 

Első: hogy lehet az hogy az üzemanyagnyomásszabályzó szelep vákuum csöve pl. c14se, x16xel motoron a fojtószelep és a motor közti szakaszra van kötve, tehát zárt fojtószelep állásnál vákuum van a szabályzón, az x20xev-n ugyanez a fojtószelep elé van kötve tehát zárt folytószelep álláskor tutira nincs vákuum a szabályzón. Ezt sem én, se 1 órája az autószerelő sem értette. Azt mondta hogy elvileg a működése olyan hogy az üza. nyomás zárt fojtónál 2,5 bar körül van, kinyitva a fojtót pedig felugrik 3-ra mivel lecsökken a vákuum a szívócsőben. Ezt el tudom képzelni az első két motornál, viszont az enyémnek 3 bar az üzemi nyomása és nemigen változik a fojtószelep nyitásakor. Vakartuk a fejünket de nem értjük......

A második: Alacsony üzemanyag állásnál falsot szív a szivattyú és a motor el-el gyengül pillanatokra...... Barkácsolták (levágtak belőle) már a szivattyú fölötti üza csövet, azt kicseréltem hosszabbra most leér a szívókosár az aljára rendesen. Tankoltam rá kb 5 litert amivel elméletileg vígan mennie kellene de nem. Ugyanaz. (a másik autó ugyanezzel a mennyiséggel még vígan elmegy).

Redvás volt a kosár is amiből szívja a benzint a szivattyú, kitakarítottam, viszont azt vettem észre hogy amikor szivattam ki a kosarat, utána az elég lassan telt fel benzinnel a külső részből. A visszatérő ág a kosárba csatlakozik tehát elméletileg csak az elfogyasztott mennyiségnek kellene a kosárba bejutnia. Kérdés: akadálytalanul kellene e feltöltődnie a kosárnak (vagyis el van e tömődve az enyém) vagy van egy folytás benne????? Márcsak azért érdekes ez mert most tankoltam bele vagy 20 litert és megszűnt a hülyéskedés. Ezt azzal magyarázom hogy a kosár kb 5 centi magas, ha fölötte van a benzinszint akkor minden oldalról akadálytalanul ömlik bele a benzin a szivattyúhoz és műkszik a jármű ha alatta van akkor pedig az eltömődés miatt nem jut nafta a szopókához.....:confused:

Plííz, világosítsatok fel....:-)

A benzinnyomás emelésének szerintem csak teljes gáz adásakor van különösebb jelentősége, mivel akkor ugye a motor is nagyobb fordulatszámmal alapból ( így a vákumnak is nagyobbnak kell lennie) a pillangószelep is ki van nyitva így szerintem annak hogy a pillangószelep zárt állapotában mekkora vákum jut a szabályzóra nincs jelentősége. De általában több "vákumvételezési hely" is van, esetleg meg lehet próbálni máshová rákötni. Map mellé pölö. 

Nekem csak akkor volt alacsony benzinszintnél üanyag ellátási gondom ( nagy gázra visszafulladás) amikor le volt csúszva a visszatérő cső, és nem töltötte a poharat az el nem használt üzemanyag. 

http://839P4220005.jpg

Egyszer kiszámoltam hogy padlógáznál ( úgy rémlik olyan 40Literes fogyasztással számolva) is csak a 10%-át használja el a motor a pumpa hozamának ami olyan 2liter/ perc, tehát a maradék a poharat tölti így nem szabad kiürülnie akkor sem ha csak pár liter van a tankban, egészen pontosan ez már akkor ugye csak a csövekben-pohárban van. Én nem láttam a tankban semmi olyan helyet ami el tud tömődni, van a pohár, rákötve a visszafolyó benne a pumpa és ennyi. A visszafolyó csonkját a szintjelző fedelének a visszarakása előtt kell a helyére nyomni. 

http://792P4220004.jpg

Továbbá lehet ( vagy akár van is) beépítve a nyomóágba egy kis puffertartály ami szintén a padlógázas gyorsításoknál gátolja a cső kiürülését és egyben a nyomás leesését. Én egyenlőre kihagytam, de szándékomban áll beszerelni, neked van ilyen? 

A képen a 17-es számú alkatrész:https://opel.7zap.com/hu/car/t92/g/0/45-1/

 

Link to comment
Megosztás:

53 perce, zotya975 írta:

A benzinnyomás emelésének szerintem csak teljes gáz adásakor van különösebb jelentősége, mivel akkor ugye a motor is nagyobb fordulatszámmal alapból ( így a vákumnak is nagyobbnak kell lennie) a pillangószelep is ki van nyitva így szerintem annak hogy a pillangószelep zárt állapotában mekkora vákum jut a szabályzóra nincs jelentősége. De általában több "vákumvételezési hely" is van, esetleg meg lehet próbálni máshová rákötni. Map mellé pölö. 

Nekem csak akkor volt alacsony benzinszintnél üanyag ellátási gondom ( nagy gázra visszafulladás) amikor le volt csúszva a visszatérő cső, és nem töltötte a poharat az el nem használt üzemanyag. 

http://839P4220005.jpg

Egyszer kiszámoltam hogy padlógáznál ( úgy rémlik olyan 40Literes fogyasztással számolva) is csak a 10%-át használja el a motor a pumpa hozamának ami olyan 2liter/ perc, tehát a maradék a poharat tölti így nem szabad kiürülnie akkor sem ha csak pár liter van a tankban, egészen pontosan ez már akkor ugye csak a csövekben-pohárban van. Én nem láttam a tankban semmi olyan helyet ami el tud tömődni, van a pohár, rákötve a visszafolyó benne a pumpa és ennyi. A visszafolyó csonkját a szintjelző fedelének a visszarakása előtt kell a helyére nyomni. 

http://792P4220004.jpg

Továbbá lehet ( vagy akár van is) beépítve a nyomóágba egy kis puffertartály ami szintén a padlógázas gyorsításoknál gátolja a cső kiürülését és egyben a nyomás leesését. Én egyenlőre kihagytam, de szándékomban áll beszerelni, neked van ilyen? 

A képen a 17-es számú alkatrész:https://opel.7zap.com/hu/car/t92/g/0/45-1/

 

Értem a levezetést amit mondasz de! Most néztem meg az 1.6-oson alapjáraton van vákuum a 2.0-on nincs.....miért működik máshogy a két rendszer? Mindamellett a te gondolatmenetedet követve nekem padlógáznál -amikor ugye nagy a vákuum- leesik az üza nyomás....... ez tuti mert vákuumpumpát csatlakoztattunk rá és 2,4-ig ment le a nyomás vákuum létrehozásakor.....

Azt értem hogy miért fulladt a tiéd amikor le volt csúszva a cső.....mert azon a "lukon" kellett volna a nagy mennyiségű üzemanyagnak bejutnia amit a szivattyú szippogat...csak hát a fizika....

Viszont a szivattyú nem a maradék 90%-al tölti a kosarat mivel onnan szív és oda folyik vissza a benya. Tehát amit kiszív azt oda is nyomja vissza mínusz az amit a motor elhasznál, ez a mínusz folyik be a kosárba valami résen amit nem látok és nem tudom hogy milyen a kialakítása. Megpróbáltam lerajzolni hogy szerintem hogy néz ki de nem tudom ide beilleszteni... :-( 

Szerintem az én visszatérőm mennyisége valahogy kifelé távozik nem vissza a kosárba.....de jó lenne tudni hogy néz ki de nem találtam képet róla...... :-/

Link to comment
Megosztás:

4 perce, ekotek írta:

Értem a levezetést amit mondasz de! Most néztem meg az 1.6-oson alapjáraton van vákuum a 2.0-on nincs.....miért működik máshogy a két rendszer? Mindamellett a te gondolatmenetedet követve nekem padlógáznál -amikor ugye nagy a vákuum- leesik az üza nyomás....... ez tuti mert vákuumpumpát csatlakoztattunk rá és 2,4-ig ment le a nyomás vákuum létrehozásakor.....

Azt értem hogy miért fulladt a tiéd amikor le volt csúszva a cső.....mert azon a "lukon" kellett volna a nagy mennyiségű üzemanyagnak bejutnia amit a szivattyú szippogat...csak hát a fizika....

Viszont a szivattyú nem a maradék 90%-al tölti a kosarat mivel onnan szív és oda folyik vissza a benya. Tehát amit kiszív azt oda is nyomja vissza mínusz az amit a motor elhasznál, ez a mínusz folyik be a kosárba valami résen amit nem látok és nem tudom hogy milyen a kialakítása. Megpróbáltam lerajzolni hogy szerintem hogy néz ki de nem tudom ide beilleszteni... :-( 

Szerintem az én visszatérőm mennyisége valahogy kifelé távozik nem vissza a kosárba.....de jó lenne tudni hogy néz ki de nem találtam képet róla...... :-/

Hát nekem csak az SE-ről van képem, ott ugye a a pillangószelep mögött csatlakozik be a vákumcső, igazából annyira nem gondolkodtam még róla hogy pontosan mikor és mekkora vákum van ott. Itt csak a két csonk látszik egymás felett, a cső még nincs rajta:

http://845PB040513.jpg

Vettem le már többször a tankot, a caravannal csak így lehet normálisan belelátni, a helyén nem, de nem emlékszem rá pontosan milyen a doboz kialakítása ott ahol a tankból át tud folyni a benzin. Belenéztem láttam a dobozt, és ennyi. Egyszer még fent a helyén beleesett a pumpa kiszedésekor az előszűrő, na akkor horgásztam egy ideig mire kijött. Tippem szerint lyukak vagy hosszanti rések lehetnek az oldalán. Nem lehet nagy nyílás(ok) hiszen akkor nem töltené meg a visszafolyó ág, ha könnyen kifolyna belőle.  

Így jobban megerőltetve az agyam mintha függöleges rések lennének rajta, de tényleg csak rémlik. Most az Se-átépítéskor nem vettem le a tankot a helyén cseréltem a pumpát amikor pár éve levettem akkor meg csak le lett festve és ki sem nyitottam.

 

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, ekotek írta:

Sziasztok!

Ebben a témakörben még nem írtam de most sajnos kell.... Beszereztem x16xel mellé egy x20xev-t hogy ne legyen egyszerű az életem. Üzemanyag rendszerrel kapcsolatban lennének kérdéseim. 

Első: hogy lehet az hogy az üzemanyagnyomásszabályzó szelep vákuum csöve pl. c14se, x16xel motoron a fojtószelep és a motor közti szakaszra van kötve, tehát zárt fojtószelep állásnál vákuum van a szabályzón, az x20xev-n ugyanez a fojtószelep elé van kötve tehát zárt folytószelep álláskor tutira nincs vákuum a szabályzón. Ezt sem én, se 1 órája az autószerelő sem értette. Azt mondta hogy elvileg a működése olyan hogy az üza. nyomás zárt fojtónál 2,5 bar körül van, kinyitva a fojtót pedig felugrik 3-ra mivel lecsökken a vákuum a szívócsőben. Ezt el tudom képzelni az első két motornál, viszont az enyémnek 3 bar az üzemi nyomása és nemigen változik a fojtószelep nyitásakor. Vakartuk a fejünket de nem értjük......

Plííz, világosítsatok fel....:-)

Szia.  Szerintem az a lényeg hogy az injektor hova fecskendezi az üzemanyagot . A fojtószelep elé (pld.központi injektor ) vagy  hengerenkénti injektorosnál fojtószelep után. Oda kell kötni a nyomásszabályzó  vákuum csövét is .  Mert  benzin nyomás csökkentésével az injektorra ható szívást kompenzálja, avagy egy adott időre bekapcsolt injektor mindig ugyanannyi menyiséget produkáljon, legyen az kis vagy nagy vákuumba fecskendezve. Ha a tied nem változik akkor nem szabályoz így valószínűsítem hogy jó magas a fogyasztásod, főleg városi forgalomba ahol a lambda szabályzás nem tud korrigálni.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

Hát nekem csak az SE-ről van képem, ott ugye a a pillangószelep mögött csatlakozik be a vákumcső, igazából annyira nem gondolkodtam még róla hogy pontosan mikor és mekkora vákum van ott. Itt csak a két csonk látszik egymás felett, a cső még nincs rajta:

http://845PB040513.jpg

Vettem le már többször a tankot, a caravannal csak így lehet normálisan belelátni, a helyén nem, de nem emlékszem rá pontosan milyen a doboz kialakítása ott ahol a tankból át tud folyni a benzin. Belenéztem láttam a dobozt, és ennyi. Egyszer még fent a helyén beleesett a pumpa kiszedésekor az előszűrő, na akkor horgásztam egy ideig mire kijött. Tippem szerint lyukak vagy hosszanti rések lehetnek az oldalán. Nem lehet nagy nyílás(ok) hiszen akkor nem töltené meg a visszafolyó ág, ha könnyen kifolyna belőle.  

Így jobban megerőltetve az agyam mintha függöleges rések lennének rajta, de tényleg csak rémlik. Most az Se-átépítéskor nem vettem le a tankot a helyén cseréltem a pumpát amikor pár éve levettem akkor meg csak le lett festve és ki sem nyitottam.

 

 

Ja és nekem nincs ez a nyomás tároló a rendszerben....

Köszi a linket hasznos lesz az az oldal. :)

Igen én is ezt a szívócső típust néztem, ez ütötte a szeget a fejünkbe. Nekem nagyjából oda van bekötve ahol ezen bal oldalt a vastagabb réz cső áll ki a szívócsőből.

Ezt a tank dolgot biztos okosan kitalálták de így hogy nem látom én is csak találgatok. De én is valami kisebb résekre  gondolok. Reggel amúgy simán jött az autó gond nélkül. Megpróbálok szerezni kölcsön endoszkópot és úgyis cserélnem kell a tömítést a szivattyú alatt akkor megpróbálok belenézni. Mert így hogy nem tudom a kialakítását nem tudom tisztítani sem. Úgy meg legalább tudnám merre tekerjek a dróton hogy oda férjek ahová kell..

Link to comment
Megosztás:

10 órája, nyemi írta:

Szia.  Szerintem az a lényeg hogy az injektor hova fecskendezi az üzemanyagot . A fojtószelep elé (pld.központi injektor ) vagy  hengerenkénti injektorosnál fojtószelep után. Oda kell kötni a nyomásszabályzó  vákuum csövét is .  Mert  benzin nyomás csökkentésével az injektorra ható szívást kompenzálja, avagy egy adott időre bekapcsolt injektor mindig ugyanannyi menyiséget produkáljon, legyen az kis vagy nagy vákuumba fecskendezve. Ha a tied nem változik akkor nem szabályoz így valószínűsítem hogy jó magas a fogyasztásod, főleg városi forgalomba ahol a lambda szabályzás nem tud korrigálni.

Most vettem a gépet, a fogyasztásról nincs még sok adatom de a valószínűsítésed megállja a helyét, kicsit sokallom az étvágyát. Csak az a furcsa hogy gyárilag van ide bekötve, mivel néztem youtube-on videót, ott is így van.

Akkor ez most hogy??????

De szándékomban áll átkötni úgy ahogy a kis tesóknál van. Tuti lesz fogyasztás csökkenés.

Úgy működik alapból hogy zárt fojtónál alacsony az üza nyomás, kinyitod a fojtót akkor megemelkedik a nyomás mert lecsökken a vákuum  majd amikor beáll egy bizonyos fordulatszám akkor pedig (mivel csak bizonyos mértékig van nyitva a fojtó) szintén visszacsökken a nyomás de már egy köztes, magasabb értékre?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, ekotek írta:

Ja és nekem nincs ez a nyomás tároló a rendszerben....

Köszi a linket hasznos lesz az az oldal. :)

Igen én is ezt a szívócső típust néztem, ez ütötte a szeget a fejünkbe. Nekem nagyjából oda van bekötve ahol ezen bal oldalt a vastagabb réz cső áll ki a szívócsőből.

Ezt a tank dolgot biztos okosan kitalálták de így hogy nem látom én is csak találgatok. De én is valami kisebb résekre  gondolok. Reggel amúgy simán jött az autó gond nélkül. Megpróbálok szerezni kölcsön endoszkópot és úgyis cserélnem kell a tömítést a szivattyú alatt akkor megpróbálok belenézni. Mert így hogy nem tudom a kialakítását nem tudom tisztítani sem. Úgy meg legalább tudnám merre tekerjek a dróton hogy oda férjek ahová kell..

Én tükörrel szoktam szerencsétlenkedni ilyen helyeken, de az endoszkóp tuti jobb. 

Link to comment
Megosztás:

Délután átkötöttem a nyomásszabályzót úgy hogy zárt folytószelepnél van most rajt vákuum. Indul a tesztüzem plusz mérek majd egy üzemanyagnyomást és nyomás alakulást a fojtószelepállás függvényében is alkalomadtán.  Na meg fogyasztásfigyelés........... :-D

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 19. at 9:07, zotya975 írta:

Nekem, még az alu szelepfedél van, nem cseréltem műanyagra. Tehát ha jól értem ez a szelep optimális nyomáson tartja a kartergázt alapjáraton? Mert ha túl nagy a nyomása  akkor kinyomja az olajat mint nálam, ha túl kicsi akkor meg levegőt-koszt-port szívhat be a keletkezett vákum a tömítéseknél? 

Még egyszer a kartergáz pillangó szelep utáni bejuttatásának menyiségéről: Utána olvasva a dolgoknak , a  lényeg igen hogy mennyi karter gázt juttatunk a befecskendezett benzinhez hogy minden fordulat tartományban optimális legyen a keverék . Főleg gyorsításkor mert mint tudjuk olyankor nem optimalizál a lambda szabályzás. A gyártók két fajta megoldást  használnak : PCV szelepet vagy egy kalibrált fúratott (főleg GM gyártók szeretnek variálni :) ) .

smofpcv.jpg

A központi injektoros Opel motoroknál ez a szívótorokban levő 1,7mm kalibrált furat látja el (mint írtam is). De a SE átalakításnál  ki kell deríteni hogy van e ilyen furat a fojtószelepházban, mert az lehet akár az eredeti SE  szelepfedélben vagy akár a vékonyabb  kartergáz csőben is .  Az C14 vagy X14NZ alumínium vagy műanyag szelepfedélben biztos hogy nincs .   Azért hoztam ezt fel megint, mert igen írtad, hogy csak ereszt a vezérmű tengely szimeringed,  és mind okként felhozható lenne, hogy sok vákuumot juttatsz a szelepfedél alá ami kifordíthatja a szimering ajkait, olajszivárgást okozva (pld. motorféknél).

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

7 órája, nyemi írta:

Még egyszer a kartergáz pillangó szelep utáni bejuttatásának menyiségéről: Utána olvasva a dolgoknak , a  lényeg igen hogy mennyi karter gázt juttatunk a befecskendezett benzinhez hogy minden fordulat tartományban optimális legyen a keverék . Főleg gyorsításkor mert mint tudjuk olyankor nem optimalizál a lambda szabályzás. A gyártók két fajta megoldást  használnak : PCV szelepet vagy egy kalibrált fúratott (főleg GM gyártók szeretnek variálni :) ) .

 

A központi injektoros Opel motoroknál ez a szívótorokban levő 1,7mm kalibrált furat látja el (mint írtam is). De a SE átalakításnál  ki kell deríteni hogy van e ilyen furat a fojtószelepházban, mert az lehet akár az eredeti SE  szelepfedélben vagy akár a vékonyabb  kartergáz csőben is .  Az C14 vagy X14NZ alumínium vagy műanyag szelepfedélben biztos hogy nincs .   Azért hoztam ezt fel megint, mert igen írtad, hogy csak ereszt a vezérmű tengely szimeringed,  és mind okként felhozható lenne, hogy sok vákuumot juttatsz a szelepfedél alá ami kifordíthatja a szimering ajkait, olajszivárgást okozva (pld. motorféknél).

Hát ezt nem tudom, a fojtószelepházban minden gyárinak tűnt, a többi részt meg ugye az NZ-ről raktam át. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Hát ezt nem tudom, a fojtószelepházban minden gyárinak tűnt, a többi részt meg ugye az NZ-ről raktam át. 

Hát  ép ez az.  Tiu képét kölcsön kérve (Köszönöm) látható hogy a gyári konfigurációban még a  szelepfedél színe is más .

gallery_5473_225_604161.jpg

Aztán  lehet  azért,  mert tartalmaz egy beintegrált PCV szelepet vagy minimum egy kalibrált furatot , ami egy alumínium vagy a fekete fajtában nem található.

Karter-g-z-furat.jpg

Mert NZ-seknél a szívó torokban készítették el 1,7mm furatot.

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

33 perce, nyemi írta:

Hát  ép ez az.  Tiu képét kölcsön kérve (Köszönöm) látható hogy a gyári konfigurációban még a  szelepfedél színe is más .

 

Aztán  lehet  azért,  mert tartalmaz egy beintegrált PCV szelepet vagy minimum egy kalibrált furatot , ami egy alumínium vagy a fekete fajtában nem található.

 

Mert NZ-seknél a szívó torokban készítették el 1,7mm furatot.

 

Az a baj most nincs sok időm foglalkozni az autóval a munka mellett maszekot is vállaltam, így nem sok időm van. Végülis ha jól értem egy egyensúlyt kell találni a kartergáz nyomásnál, mert ha túl nagy és a motor mondjuk alapjáraton nem képes elszívni akkor a nyomás az olajat kifelé nyomja ( pontosabban az olajpárát de ugye az olaj jelenik meg) , ha meg túl nagy a motor szívása akkor ugye befelé jön a levegő a szimeringnél, de ha átfordul a perem éppúgy kijön az olaj. Mivel az NZ-nél minden gyári volt, ez úgy volt jó ahogy a gyárból kijött, de mivel az SE-t úgy legóztam össze ezért előfordul hogy megbomlott az egyensúly. Ugye pár napig lehúzott vékony csővel jártam, ekkor elvileg sem nyomás sem vákum nem volt a szelepfedél alatt, mert olyan nagy nyílást hagytam hogy kiegyenlítődött a külvilág felé. Akkor minimalizálódott az olajfolyás, de azt igazából nem tudtam hogy megszűnt valójában, és csak a még ottmaradt olaj szivárog ki, vagy esetleg a hajtási körülmények voltak olyanok ( sokat álltam alapjáraton járatva a motor vagy éppen pont keveset) hogy emiatt nem volt nagy folyás. Igazából vezérlést is kellene bontanom, mert szerintem a szíjra is jutott, ha alapból nem is akkor biztos amikor befújtam féktisztítóval kivűlről hogy lemossam az olajnyomot. De most sajna semmi időm nincs foglalkozni vele. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, zotya975 írta:

Az a baj most nincs sok időm foglalkozni az autóval a munka mellett maszekot is vállaltam, így nem sok időm van. Végülis ha jól értem egy egyensúlyt kell találni a kartergáz nyomásnál, mert ha túl nagy és a motor mondjuk alapjáraton nem képes elszívni akkor a nyomás az olajat kifelé nyomja ( pontosabban az olajpárát de ugye az olaj jelenik meg) , ha meg túl nagy a motor szívása akkor ugye befelé jön a levegő a szimeringnél, de ha átfordul a perem éppúgy kijön az olaj. Mivel az NZ-nél minden gyári volt, ez úgy volt jó ahogy a gyárból kijött, de mivel az SE-t úgy legóztam össze ezért előfordul hogy megbomlott az egyensúly. Ugye pár napig lehúzott vékony csővel jártam, ekkor elvileg sem nyomás sem vákum nem volt a szelepfedél alatt, mert olyan nagy nyílást hagytam hogy kiegyenlítődött a külvilág felé. Akkor minimalizálódott az olajfolyás, de azt igazából nem tudtam hogy megszűnt valójában, és csak a még ottmaradt olaj szivárog ki, vagy esetleg a hajtási körülmények voltak olyanok ( sokat álltam alapjáraton járatva a motor vagy éppen pont keveset) hogy emiatt nem volt nagy folyás. Igazából vezérlést is kellene bontanom, mert szerintem a szíjra is jutott, ha alapból nem is akkor biztos amikor befújtam féktisztítóval kivűlről hogy lemossam az olajnyomot. De most sajna semmi időm nincs foglalkozni vele. 

Persze majd  ha időd engedi . Esetleg itt ha valaki olvassa  segíthetne avval ,hogy ha a polcon van neki egy SE-fojtószelepháza , abba  megnézné nekünk hogy van e valami kalibrált furat a vékony kartercső becsatlakozó öntvényében.

Pillangoszelep-h-z.jpg

 

Mert ha van, akkor az egész elmélet, tárgytalan:blink:.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

Na hát én erre annyit mondanék, hogy nekem az SE-n a sima nz alu szelepfedél van, és semmi ilyen problémával nem küzdök. Sőt, az x-es központis motorokon is ugyanaz a műanyag fedél van, mint az SE-n gyárilag.

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

16 órája, wookie írta:

Na hát én erre annyit mondanék, hogy nekem az SE-n a sima nz alu szelepfedél van, és semmi ilyen problémával nem küzdök. Sőt, az x-es központis motorokon is ugyanaz a műanyag fedél van, mint az SE-n gyárilag.

Köszi. Szóval akkor ez azt valószínűsíti hogy a SE-fojtószelepházba csak kell lenni-e  egy kalibrált furatnak., hogy ne 7mm-es átmérővel legyen összekötve a szelepfedél alatti karter tér a fojtószelep és a motor közti szívócsővel. A kérdés most már csak az hogy mekkora ez a furat?  Olvasatom szerint ez 2,5mm-nél nem lehet nagyobb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X14XE  motorom van.Ma lecseréltem a hűtőfolyadékot. Volt egy kis gond, kiegyenlítőtartály engedett, vettem másikat és amíg teszteltem desztillált vízzel jártam pár napig. Leengedtem, feltöltöttem fagyállóval. Következő a "probléma", de lehet, hogy csak bebeszélem magamnak:

Leengedtem, feltöltöttem és kicsit túltöltöttem a tartályt, hogy biztosan van benne levegő majd kidolgozza. Mentem vele a 35 fokos kánikulába kb 5 km-t. Megálltam és lecsavartam a tartály csavarját (forró víznél ilyet még sose csináltam) , hogy megnézzem a szintet és jött ki a víz. Mintha felforrt volna. (mutató 100 fok alatt volt) Utána kellett mennem kb 15 kilométert a k melegben és elég nagy péntek délután dugóban Budapesten. Szerintem ahogy néztem a hőfokot tette a dolgát. 95 és 100 között mozgott, 100 fölé sose ment. Utána leálltam vele egy tesconál, vásárlás után ami kb 20 perc volt, lecsavartam a kupakot, apró szisszenés volt csak semmi több. Onnan hazajöttem, ismét 15 kilométer kisebb dugó leálltam, megint lecsavartam megint jött a víz. Nem volt túltöltve már. kb a szint környékén volt.

Lehet, hogy megfőztem a motort azon az 5 kilométeren amiatt, hogy mondjuk nem járattam alapjáraton termosztát nyitásig lecsavart sapkával és figyelve a szintet és ha kell tölteni bele, hanem helyette túltöltöttem egy kicsit? Mert én azt gondolom, hogy azért jön ki a víz amikor lecsavarom mert a hengerfej tömítés átégett és a motor nyomja bele a gázokat a vízbe emiatt túlnyomás lesz és ha lecsavarom emiatt jön ki a víz?

Szerintem ha beleöntöttem elsőre amennyit elnyelt akkor nagy baj ott már nem lehet?!

 

Köszi

 

Módosítva : ftomi28
Link to comment
Megosztás:

19 perce, ftomi28 írta:

Sziasztok!

X14XE  motorom van.Ma lecseréltem a hűtőfolyadékot. Volt egy kis gond, kiegyenlítőtartály engedett, vettem másikat és amíg teszteltem desztillált vízzel jártam pár napig. Leengedtem, feltöltöttem fagyállóval. Következő a "probléma", de lehet, hogy csak bebeszélem magamnak:

Leengedtem, feltöltöttem és kicsit túltöltöttem a tartályt, hogy biztosan van benne levegő majd kidolgozza. Mentem vele a 35 fokos kánikulába kb 5 km-t. Megálltam és lecsavartam a tartály csavarját (forró víznél ilyet még sose csináltam) , hogy megnézzem a szintet és jött ki a víz. Mintha felforrt volna. (mutató 100 fok alatt volt) Utána kellett mennem kb 15 kilométert a k melegben és elég nagy péntek délután dugóban Budapesten. Szerintem ahogy néztem a hőfokot tette a dolgát. 95 és 100 között mozgott, 100 fölé sose ment. Utána leálltam vele egy tesconál, vásárlás után ami kb 20 perc volt, lecsavartam a kupakot, apró szisszenés volt csak semmi több. Onnan hazajöttem, ismét 15 kilométer kisebb dugó leálltam, megint lecsavartam megint jött a víz. Nem volt túltöltve már. kb a szint környékén volt.

Lehet, hogy megfőztem a motort azon az 5 kilométeren amiatt, hogy mondjuk nem járattam alapjáraton termosztát nyitásig lecsavart sapkával és figyelve a szintet és ha kell tölteni bele, hanem helyette túltöltöttem egy kicsit? Mert én azt gondolom, hogy azért jön ki a víz amikor lecsavarom mert a hengerfej tömítés átégett és a motor nyomja bele a gázokat a vízbe emiatt túlnyomás lesz és ha lecsavarom emiatt jön ki a víz?

Szerintem ha beleöntöttem elsőre amennyit elnyelt akkor nagy baj ott már nem lehet?!

 

Köszi

 

Szimpla hőtágulás ,amikor melegszik a víz kitágul és ugye bár hidegen kell maxra tölteni . Aztán ott van még az is hogy van benne kb 1-1,5 bar nyomás . szóval tök normális ez . Enyém is ezt csinálja ha üzemi hőfoknál le akarom csavarni a kupakot .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! C14nz-nél mik befolyásolják a gyújtási időt? Tudom, hogy rotoros és be kell állítani strobival ez meg is volt, de ha jelen van akkor 4 ezres fordulat felett becsörög a motor elég durván. ( nem mintha nagyon sokat mennék ott nem is arra való csak a múltkor szalagkorlát mellett kicsit kormoltam és ilyesztő volt a hang. Viszont most jön a csavar. Beraktam diag rövidzárat és így is meg kergettem és mintha nem is hallottam volna.. :O Lehetséged ez? Erre felbuzdulva rövidzár nélkül tekertem kis utángyújtást és így csendben maradt 5 ezerig. De a jeltől 1-2 cm re van. Igazából e fölött már alig van erelye. Nem tudom ez másnál is ilyen-e. De ez most minsegy arra lennék kíváncsi, hogy mik befolyásolják a gyújtás időpontot mert tusom, hogy vannak dolgok amik befolyásolják picit és mi miatt állíthatja a kocsi rosszul. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Kispotter írta:

Sziasztok! C14nz-nél mik befolyásolják a gyújtási időt? Tudom, hogy rotoros és be kell állítani strobival ez meg is volt, de ha jelen van akkor 4 ezres fordulat felett becsörög a motor elég durván. ( nem mintha nagyon sokat mennék ott nem is arra való csak a múltkor szalagkorlát mellett kicsit kormoltam és ilyesztő volt a hang. Viszont most jön a csavar. Beraktam diag rövidzárat és így is meg kergettem és mintha nem is hallottam volna.. :O Lehetséged ez? Erre felbuzdulva rövidzár nélkül tekertem kis utángyújtást és így csendben maradt 5 ezerig. De a jeltől 1-2 cm re van. Igazából e fölött már alig van erelye. Nem tudom ez másnál is ilyen-e. De ez most minsegy arra lennék kíváncsi, hogy mik befolyásolják a gyújtás időpontot mert tusom, hogy vannak dolgok amik befolyásolják picit és mi miatt állíthatja a kocsi rosszul. 

Hát szerintem  van jelentősége a szelepnyitás idejének, beleszól az is hogy változott-e a főtengely-veztengely közötti távolság síkolás miatt például. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Kispotter írta:

Sziasztok! C14nz-nél mik befolyásolják a gyújtási időt? Tudom, hogy rotoros és be kell állítani strobival ez meg is volt, de ha jelen van akkor 4 ezres fordulat felett becsörög a motor elég durván. ( nem mintha nagyon sokat mennék ott nem is arra való csak a múltkor szalagkorlát mellett kicsit kormoltam és ilyesztő volt a hang. Viszont most jön a csavar. Beraktam diag rövidzárat és így is meg kergettem és mintha nem is hallottam volna.. :O Lehetséged ez? Erre felbuzdulva rövidzár nélkül tekertem kis utángyújtást és így csendben maradt 5 ezerig. De a jeltől 1-2 cm re van. Igazából e fölött már alig van erelye. Nem tudom ez másnál is ilyen-e. De ez most minsegy arra lennék kíváncsi, hogy mik befolyásolják a gyújtás időpontot mert tusom, hogy vannak dolgok amik befolyásolják picit és mi miatt állíthatja a kocsi rosszul. 

Próbálj meg 100 ast tankolni vagy prémium 95 öt és nézd meg úgy mit tapasztalsz alap gyújtás beállítás mellett . Ilyen melegbe nekem is beszokott néha csörögni  pedig nekem se motorom van szóval magának állítja .

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.