zotya975 Elküldve Május12, 2019 Megoszt Elküldve Május12, 2019 1 órával ezelőtt, Sova986 írta: Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Hengerfej tömítést cseréltem az X14NZ motoros Astrámon és azóta ingadozik az alapjáratom ha mondjuk lámpánál megállok vagy meg kell állni menet közben és lassan áll vissza, de egy kicsit magas is. Az alapjárati motor már volt kipucolva. Lehet, hogy most megadta magát? Az is lehet, vagy nem pontosan oda mentek vissza a vákumcsővek ahol voltak. Ezt le tudod ellenőrizni? Hogy minden úgy volt mint előtte? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Május12, 2019 Megoszt Elküldve Május12, 2019 6 órája, pszilaj írta: Hát így: X14XE-nél eszerint előfordul, ilyen kép van nekem is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Május12, 2019 Megoszt Elküldve Május12, 2019 6 órája, Sova986 írta: Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Hengerfej tömítést cseréltem az X14NZ motoros Astrámon és azóta ingadozik az alapjáratom ha mondjuk lámpánál megállok vagy meg kell állni menet közben és lassan áll vissza, de egy kicsit magas is. Az alapjárati motor már volt kipucolva. Lehet, hogy most megadta magát? Mapszenzor csövét ha nem dugtad vissza az is okozhatja ezt. (https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109646892&t=9026102&openwith=2) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 Ha hidrotőke tisztítás lenne a cél, és vezérműtengely bontás nélkül akarná kiszedni az ember, akkor valami szerszámot gyártva lenyomom a szelepet, és kijátszom a himbát, ami után már kijön a tőke is, viszont az a kérdésem, hogy a képen lévő 12-es alkatrész feszíti be a szelepvégét gondolom, viszont a 13-as nem tudom mi célt szolgál, ez a fellazítás során kimozdulhat, és vigyázni kell be ne essen az olajjáratokba ? Egyébként így egyszerűbb, és idő takarékosabb, vagy ha vezérműtengelyt is kiszedi az ember ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
11sid28 Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 17 perce, Stevy írta: Ha hidrotőke tisztítás lenne a cél, és vezérműtengely bontás nélkül akarná kiszedni az ember, akkor valami szerszámot gyártva lenyomom a szelepet, és kijátszom a himbát, ami után már kijön a tőke is, viszont az a kérdésem, hogy a képen lévő 12-es alkatrész feszíti be a szelepvégét gondolom, viszont a 13-as nem tudom mi célt szolgál, ez a fellazítás során kimozdulhat, és vigyázni kell be ne essen az olajjáratokba ? Egyébként így egyszerűbb, és idő takarékosabb, vagy ha vezérműtengelyt is kiszedi az ember ? A 13-as egy kis "koptató sapka" hogy a himba ne a rugótányért meg a szelepszárat nyomja. Simán le lehet emelni róla, az is megesik hogy leesik :D Mielőtt elkezded szétbontani, a visszavezető olajjáratokat egy ronggyal tömködd be, mert be tud esni. Nekem egyszer beesett az egyik, de még nem volt olaj a karterba, levettem és egy hegesztőpálcával le tudtam piszkálni:) Úgyhogy csak ügyesen:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 1 óra, Stevy írta: Ha hidrotőke tisztítás lenne a cél, és vezérműtengely bontás nélkül akarná kiszedni az ember, akkor valami szerszámot gyártva lenyomom a szelepet, és kijátszom a himbát, ami után már kijön a tőke is, viszont az a kérdésem, hogy a képen lévő 12-es alkatrész feszíti be a szelepvégét gondolom, viszont a 13-as nem tudom mi célt szolgál, ez a fellazítás során kimozdulhat, és vigyázni kell be ne essen az olajjáratokba ? Egyébként így egyszerűbb, és idő takarékosabb, vagy ha vezérműtengelyt is kiszedi az ember ? Az adott henger dugattyújának aminél éppen a szelepet nyomod le, nem szabad felső holtponton lennie, mert akkor a szelep feltámaszkodik rajta és nem tudod lenyomni annyira hogy lejöjjön a himba . Azért tart tovább ha kiveszed a vezérmű tengelyt, mert akkor vezérlést is kell bontanod. Ha sikerül jó felé elmozdítani a himbát van hogy ki sem kell venni, csak félretolni amig kiveszed a tőkét, kitakarítod, és visszarakod. A koptató sapkát legegyszerűbb mágneses kiszedővel kivenni, a visszarakás meg hosszú csipesszel történhet. Ha üresen teszed vissza a tőkét, akkor előfordul hogy nem is kell oda már a szelepet lenyomni hiszen a tőke is összenyomható olaj nélkül. http:// 1 órával ezelőtt, 11sid28 írta: A 13-as egy kis "koptató sapka" hogy a himba ne a rugótányért meg a szelepszárat nyomja. Simán le lehet emelni róla, az is megesik hogy leesik :D Mielőtt elkezded szétbontani, a visszavezető olajjáratokat egy ronggyal tömködd be, mert be tud esni. Nekem egyszer beesett az egyik, de még nem volt olaj a karterba, levettem és egy hegesztőpálcával le tudtam piszkálni:) Úgyhogy csak ügyesen:D Nekünk is beesett az első alkalommal az utolsó henger melletti két nagy olajjárat egyikébe, de szerencsére elakadt és egy rugalmas mágneses biszbasszal vissza tudtuk húzni, azóta az olajjáratok betömésével kezdem az ilyen műveletet. http:// Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sova986 Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 16 órája, zotya975 írta: Az is lehet, vagy nem pontosan oda mentek vissza a vákumcsővek ahol voltak. Ezt le tudod ellenőrizni? Hogy minden úgy volt mint előtte? lehet, hogy felcseréltem a kartergázcsővel? annak a vákuumcső alatt vagy felett kell lennie? sajnos nem jelöltem össze Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sova986 Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 11 órája, Barret írta: Mapszenzor csövét ha nem dugtad vissza az is okozhatja ezt. (https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109646892&t=9026102&openwith=2) Visszadugtam tuti, csak lehet, hogy nem jó helyre a szívó részen Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 1 óra, Sova986 írta: Visszadugtam tuti, csak lehet, hogy nem jó helyre a szívó részen A fojtószelepház hátuljában lehet viszonylag könnyen összecserélni a két csövet, a felső a Map csöve, az alsó a kartergázé: http:// Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sova986 Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 17 perce, zotya975 írta: A fojtószelepház hátuljában lehet viszonylag könnyen összecserélni a két csövet, a felső a Map csöve, az alsó a kartergázé: http:// Nagyon, Nagyon köszi! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 52 perce, Sova986 írta: Nagyon, Nagyon köszi! :D Nincs mit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 Hát nagyon úgy néz ki hogy mégiscsak a magas kartergáz nyomás miatt szivárog a veztenegly szimering ( valaki említette is, kösz az ötletet!) mert pár napja lehúzott csővel megyek és azóta nem indult meg friss olajcsík a burkolaton. Na most ugye két kérdés van, mitől lett magas ha ugyanaz maradt a blokk-henger-dugó-gyűrű, és mit tudok vele kezdeni? Az első kérdésre két elméletem van, az egyik hogy sikerült kompressziót növelnem, és a nagyobb nyomás nagyobb kartergázt eredményez a másik hogy nem nőtt meg a gáz nyomása csak az SE-valamiért nem szívja el olyan hatékonyan alapjáraton mint az NZ. Ugye zárt pillangószelep mellett egy kis megkerülő járaton jut be a motorba alapjáraton a kartergáz. Esetleg azt tudom megnézni hogy nem zártam-e el véletlenül a tömítéssel ezt a járatot , amikor még nem volt felszerelve biztos hogy fémtisztára el volt mosva az egész nem volt benne dugulás. Ha ez nem áll fenn akkor mit tudok vele csinálni? Új gyűrűket most nem fog kapni, de sok lehetőségem nincs max az hogy lehúzott csővel megyek továbbra is. Viszont akkor emelt fordulaton itt szűretlen levegőt kap a motor, mert ilyenkor már nem nyomás van itt hanem pont vákum és szívja be a levegőt. Nem mintha ezért 350 ezer kilométer környékén annyira aggódnom kellene. http:// Aztán még: pár nap múlva amikor már biztos lesz hogy megszűnt az olajfolyás vezérélést kell bontanom, kitakarítanom onnan az olajat és megnézni mennyit kapott a szíj, ha kell akkor ugye cserés. Ide keresek valami más megoldást, a főtengely szíjtárcsa csavar fellazítására, eddig valamelyik lányom segített a fékpedál benyomásával sebességben, de nincs mindíg itthon valaki. A légkulcsommal kínlódás, kevés hozzá, a ráindítással meg csak leszedni tudom, de meghúzni nem. Gondoltam rá hogy egy dugót megakasztok a gyertya helyén bedugva valamit, de itt azért sérülhet menet. vagy akár szelep ha nyitva van, a másik ahogy a lendkereket fogom meg vagy a fogaskoszorúba betámasztással, vagy akár ráfogatok valamit a lendkerékre a kuplungszerkezet egyik rögíztő csavarjával. csinált már valaki ilyesmit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 34 perce, zotya975 írta: a lendkereket fogom meg vagy a fogaskoszorúba betámasztással, vagy akár ráfogatok valamit a lendkerékre a kuplungszerkezet egyik rögíztő csavarjával. csinált már valaki ilyesmit? Ezen már én is gondolkodtam, az a megoldás ha leveszed az olajteknő mellett a lendkerék takaróját amit 2-3db M11-es kulcsnyílású csavar tart akkor csavarhúzót befeszítve a lendkerék fogaskoszorúja és a váltóház közé a blokk alsó síkjánál az meg kell hogy tartsa amíg a szíjtárcsa csavarjával kínlódik az ember. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 8 perce, Gergőőő írta: Ezen már én is gondolkodtam, az a megoldás ha leveszed az olajteknő mellett a lendkerék takaróját amit 2-3db M11-es kulcsnyílású csavar tart akkor csavarhúzót befeszítve a lendkerék fogaskoszorúja és a váltóház közé a blokk alsó síkjánál az meg kell hogy tartsa amíg a szíjtárcsa csavarjával kínlódik az ember. Igen ez is egy megoldás, meg talán valami eszközt kellene csinálnom, amit itt a csavarokra fel tudok fogatni, kilóg a fogaskoszorú síkjából és a váltóházban elakad amikor a csavart ki vagy betekerem. http:// Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 Nekem nincs ablak a váltómon így ez a megoldás nálam nem játszik Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 Hát előbb írod elhozom otthonról az elektromos ütve csavarozót aztán arra ugrok vele. Nekem azzal simán, erőlködés nélkül ment le-fel a vezérlés cserénél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 58 perce, Gergőőő írta: Nekem nincs ablak a váltómon így ez a megoldás nálam nem játszik Szerintem az olajteknő felőli takaró neked is ott van, ott hozzáférni a fogaskoszorúhoz. 58 perce, Stevy írta: Hát előbb írod elhozom otthonról az elektromos ütve csavarozót aztán arra ugrok vele. Nekem azzal simán, erőlködés nélkül ment le-fel a vezérlés cserénél. Kösz, de annyiszor meggyötörtem már légkulccsal a csavart, hogy nem sok hatlapfej van rajta. Cserélni akartam legutóbb, vagy cseréltem is? Nem is tudom már. Most olyan buta idő van hogy nem megyek ki a kocsi alá feküdni, csak bentről elmélkedem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Május16, 2019 Megoszt Elküldve Május16, 2019 On 2019. 05. 14. at 8:48, zotya975 írta: Hát nagyon úgy néz ki hogy mégiscsak a magas kartergáz nyomás miatt szivárog a veztenegly szimering ( valaki említette is, kösz az ötletet!) mert pár napja lehúzott csővel megyek és azóta nem indult meg friss olajcsík a burkolaton. Na most ugye két kérdés van, mitől lett magas ha ugyanaz maradt a blokk-henger-dugó-gyűrű, és mit tudok vele kezdeni? Szia zotya975. Ha magas a karter gáz nyomása, valószínű hogy a szelepfedél olaj lecsapató része van eldugulva., vagy a vastag csöved. Nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május16, 2019 Megoszt Elküldve Május16, 2019 2 perce, nyemi írta: Szia zotya975. Ha magas a karter gáz nyomása, valószínű hogy a szelepfedél olaj lecsapató része van eldugulva., vagy a vastag csöved. Nem? Ősszel raktam össze a motort nem túl valószínű hogy azóta összejött ennyi dzsuva ott hogy dugulást okozzon. Nekem nincs ott lecsapató, egyszerűen feljön a kartergáz a blokkból a szelepfedél alá, és innen két csövön megy át ( a vékonyon alapjáraton a vastagon emelt fordulaton) ráadásul ugye hirtelen jött elő a probléma az SE -re átépítéskor. Ma néztem megint elindult egy vékony olajcsík, bár nem olyan mértékben mint a cső lehúzása előtt, de a probléma még fennáll. Csak az a baj hogy itt 3 napja esik már a kocsi alatt is sár van, így most nem tudok vele érdemben foglalkozni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Május19, 2019 Megoszt Elküldve Május19, 2019 (edited) On 2019. 05. 16. at 16:32, zotya975 írta: Ősszel raktam össze a motort nem túl valószínű hogy azóta összejött ennyi dzsuva ott hogy dugulást okozzon. Nekem nincs ott lecsapató, egyszerűen feljön a kartergáz a blokkból a szelepfedél alá, és innen két csövön megy át ( a vékonyon alapjáraton a vastagon emelt fordulaton) ráadásul ugye hirtelen jött elő a probléma az SE -re átépítéskor. Ma néztem megint elindult egy vékony olajcsík, bár nem olyan mértékben mint a cső lehúzása előtt, de a probléma még fennáll. Csak az a baj hogy itt 3 napja esik már a kocsi alatt is sár van, így most nem tudok vele érdemben foglalkozni. A műanyag szelepfedélben gyárilag van olaj lecsapató rész, szóval az is eltud szennyeződni. Más: Írjátok hogy átépítés után eléggé ingadozik a motor teljesítmény alacsonyabb fordulatokon . Erre az Orosz Ladások megtalálták a megoldást. PCV szelep beépítést. A lényeg hogy alacsonyabb fordulaton kicsit dúsabb lesz a keverék avval hogy a vékonyabb csövön jövő karter gázt mennyiségét visszaveszi a PVC szelep (Ladánál és Opel központi injektorosnál is ez egy 1.7mm fix furat a pillangó szelep után) . Az igaz hogy ez csak részben igaz mert az alapjárati motor úgyis kompenzálni fogja a megfelelő értékre levegő bevitelt. De így kontrollált lesz a rendszer . A beépíthető alkatrész cikkszáma PCV 2674021314 HYUNDAI/KIA vagy GM 94580183 DAEWOO javasolja. Szerintem egy próbát megérne, nem egy horribilis összeg . Módosítva Május19, 2019 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május19, 2019 Megoszt Elküldve Május19, 2019 2 órája, nyemi írta: A műanyag szelepfedélben gyárilag van olaj lecsapató rész, szóval az is eltud szennyeződni. Más: Írjátok hogy átépítés után eléggé ingadozik a motor teljesítmény alacsonyabb fordulatokon . Erre az Orosz Ladások megtalálták a megoldást. PCV szelep beépítést. A lényeg hogy alacsonyabb fordulaton kicsit dúsabb lesz a keverék avval hogy a vékonyabb csövön jövő karter gázt mennyiségét visszaveszi a PVC szelep (Ladánál és Opel központi injektorosnál is ez egy 1.7mm fix furat a pillangó szelep után) . Az igaz hogy ez csak részben igaz mert az alapjárati motor úgyis kompenzálni fogja a megfelelő értékre levegő bevitelt. De így kontrollált lesz a rendszer . A beépíthető alkatrész cikkszáma PCV 2674021314 HYUNDAI/KIA vagy GM 94580183 DAEWOO javasolja. Szerintem egy próbát megérne, nem egy horribilis összeg . Nekem, még az alu szelepfedél van, nem cseréltem műanyagra. Tehát ha jól értem ez a szelep optimális nyomáson tartja a kartergázt alapjáraton? Mert ha túl nagy a nyomása akkor kinyomja az olajat mint nálam, ha túl kicsi akkor meg levegőt-koszt-port szívhat be a keletkezett vákum a tömítéseknél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Május19, 2019 Megoszt Elküldve Május19, 2019 6 órája, zotya975 írta: Nekem, még az alu szelepfedél van, nem cseréltem műanyagra. Tehát ha jól értem ez a szelep optimális nyomáson tartja a kartergázt alapjáraton? Mert ha túl nagy a nyomása akkor kinyomja az olajat mint nálam, ha túl kicsi akkor meg levegőt-koszt-port szívhat be a keletkezett vákum a tömítéseknél? Igen és nemcsak alapjáraton hanem az egész terhelési tartományban szabályoz. A lényeg hogy a szelep kimeneti és bemeneti oldalán fellépő vákuumhoz vagy túlnyomáshoz (kartergáz) igazítja az átengedő képességét. Ha a szívóoldalon nagy vákuum van, mondjuk motorféknél akkor le zár. Ha alapjárat van közepes vákuummal akkor minimálisan de enged kartergázt és ha teljesen nyitott fojtószelepnél nincs vákuum a szívócsőben akkor teljesen beengedi a kartergázt. Persze ehhez menyiségekhez a kartergáz nyomása is beleszól. A központi injektoros c14nz motornál erre mint írtam is egy 1,7mm furat van optimalizálva , ami egy 100-150 ezret futott motornál még optimális lehet de egy nagyobb kartergáz nyommással rendelkező kopottabb motornál már nem biztos. A hengerenkénti injektoros fojtószelepházban (C14SE)meg szerintem semmi szabályzás nincs, ahogy a képeidet nézem. Ezért is ajánlottam a berakását ,hogy ezek az alacsony fordulaton fellépő égés kimaradások evvel orvosolva legyenek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Május24, 2019 Megoszt Elküldve Május24, 2019 Üdv Olyan kérdésem lenne hogy a C16Se motors F-astrámon a mai nap azt tapasztaltam hogy autókáztam a városban volt kb 20 fok és néha előfordult hogy becsörgött a motor (kopogásos égés) hangja volt. Ugye nekem az Ecu magának szabályozza mert fekete dis kockám van. De volt hogy csak egy kis időre kis fordulaton de előfordult hogy nagyobb fordulaton is előjött tényleg fura , ilyen időnkénti becsörgés . Na már most évet óta csak is OMV 95 Prémiummal tankolom, ugyan arról a kútfejről . Régebben is néha elő elő fordult de nem tudtam mi volt az hang. Ja a dugasz 95 ös be van. Valami tipp miért lehet ? De csak alaposán át melegedett motornál szokott előjönni és ha kb 20 fok vagy felette van . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Május25, 2019 Megoszt Elküldve Május25, 2019 7 órája, Barret írta: Üdv Olyan kérdésem lenne hogy a C16Se motors F-astrámon a mai nap azt tapasztaltam hogy autókáztam a városban volt kb 20 fok és néha előfordult hogy becsörgött a motor (kopogásos égés) hangja volt. Ugye nekem az Ecu magának szabályozza mert fekete dis kockám van. De volt hogy csak egy kis időre kis fordulaton de előfordult hogy nagyobb fordulaton is előjött tényleg fura , ilyen időnkénti becsörgés . Na már most évet óta csak is OMV 95 Prémiummal tankolom, ugyan arról a kútfejről . Régebben is néha elő elő fordult de nem tudtam mi volt az hang. Ja a dugasz 95 ös be van. Valami tipp miért lehet ? De csak alaposán át melegedett motornál szokott előjönni és ha kb 20 fok vagy felette van . Első körben szerintem érdemes lenne ránézni a gyújtógyertyákra. Ott is lehetnek árulkodó jelek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyemi Elküldve Május25, 2019 Megoszt Elküldve Május25, 2019 (edited) 9 órája, Barret írta: Üdv Olyan kérdésem lenne hogy a C16Se motors F-astrámon a mai nap azt tapasztaltam hogy autókáztam a városban volt kb 20 fok és néha előfordult hogy becsörgött a motor (kopogásos égés) hangja volt. Ugye nekem az Ecu magának szabályozza mert fekete dis kockám van. De volt hogy csak egy kis időre kis fordulaton de előfordult hogy nagyobb fordulaton is előjött tényleg fura , ilyen időnkénti becsörgés . Na már most évet óta csak is OMV 95 Prémiummal tankolom, ugyan arról a kútfejről . Régebben is néha elő elő fordult de nem tudtam mi volt az hang. Ja a dugasz 95 ös be van. Valami tipp miért lehet ? De csak alaposán át melegedett motornál szokott előjönni és ha kb 20 fok vagy felette van . Két tippem van , én is először a gyertyák cseréjét javasolnám. Mert esetleg ha régiek, az elektróda fogyás miatt lecsökkent a hőértékük, öngyulladást tudnak okozni. A másik a MAP szenzor és a hozzá menő csövek állapota. A MAP szenzor is el tud romlani úgy, hogy nem generál hiba kódot. Idővel (20 év használat) a belsejébe bejutott benzingőz megkeményíti a rezisztív érzékelő gumit , ami azt okozza hogy nem megfelelő értékeket és azt is lomhán jelzi vissza az ECU-nak . Szóval egy ÚJ MAP-al (bontottat tilos) akár visszahozható az autó rég elfelejtett dinamikája is. Módosítva Május25, 2019 : nyemi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts