Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, tarascus írta:

Sziasztok!

Opel Astra F, 1993-as ferdehátú. Motorkód: C14SE19113172. Röviden: melegszik a motor, nincs hűtés, ventillátor nem kapcsol. Kb. 5 km-t tudok elmenni vele és 100 fok fölé megy a  hőmérséklete. Cserléve lett: hőgomba, teljes vezérlés, termosztát, vízpumpa, hűtő, kb. minden ami ezzel kapcsolatos. A ventillátor jó, rövidre zárva megy, mint mint állat. 

És a következő tüneteket produkálja miután megállok kb. 102 fokos hőmérsékletnél: A hűtő felül meleg, forró, alul hideg(ezért nem kapcsol a hőgomba). A csövek a motornál forrók, a másik oldalon nem, a tágulási tartályban a hütővíhideg(beletudok nyúlni). A ventit rövidre zárva és folyamatosan megy, akkor is túlmelegszik. Nincs keringés az új vízpumpa ellenére? Mi lehet a baj? Ötletek?

Termosztátot előtte kipróbáltátok hogy rendben működik-e ? 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tarascus írta:

Sziasztok!

Opel Astra F, 1993-as ferdehátú. Motorkód: C14SE19113172. Röviden: melegszik a motor, nincs hűtés, ventillátor nem kapcsol. Kb. 5 km-t tudok elmenni vele és 100 fok fölé megy a  hőmérséklete. Cserléve lett: hőgomba, teljes vezérlés, termosztát, vízpumpa, hűtő, kb. minden ami ezzel kapcsolatos. A ventillátor jó, rövidre zárva megy, mint mint állat. 

És a következő tüneteket produkálja miután megállok kb. 102 fokos hőmérsékletnél: A hűtő felül meleg, forró, alul hideg(ezért nem kapcsol a hőgomba). A csövek a motornál forrók, a másik oldalon nem, a tágulási tartályban a hütővíz hideg(beletudok nyúlni). A ventit rövidre zárva és folyamatosan megy, akkor is túlmelegszik. Nincs keringés az új vízpumpa ellenére? Mi lehet a baj? Ötletek?

 

2 órája, daykiller írta:

Szerintem dugulás lesz.

 

1 óra, Barret írta:

Termosztátot előtte kipróbáltátok hogy rendben működik-e ? 

Esetleg fordítva lett betéve a termosztát...

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Tiu írta:

 

 

Esetleg fordítva lett betéve a termosztát...

Fordított termosztáttal működik, csak jóval később nyit, már szinte pirosban van a mutató, de ha már kinyitott utána rendesen visszaesik, és működik. Ne kérdezzétek honnan tudom, valaki mesélte. :-) Inkább tök kuka termosztát lehet ami egyáltalán nem nyit ki. Azt nem tudom elképzelni hogy a pumpa rossz, és nem forognak a lapátok, rá van préselve a tengelyre, bár nyilván ez is lehet hibás, de az csak feltűnt volna beszereléskor. 

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak, kuplungcserénél mi a leggyorsabb, legegyszerűbb megoldás? :)
Elkezdett sikítani a kinyomócsapágy, és már eléggé fent is fog a kuplung. Múltkor kellett vontatnom, csodálkoztam, hogy nem csúszott meg a kuplung.
Lefele nem lehet kibillenteni a váltót a bölcső miatt, igaz?

Dízel Astra, de gondolom ugyanaz a menete, mint az összes benzinesnél.
Szerelő olyan árat mondott rá, hogy hanyatt dobtam magam.
Drága Kadett, se bölcső nem volt, és még szerelőablak is volt a váltón, ahol ki lehetett pakolni a kuplungot. :(

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Mikulás74 írta:

Üdv Urak, kuplungcserénél mi a leggyorsabb, legegyszerűbb megoldás? :)
Elkezdett sikítani a kinyomócsapágy, és már eléggé fent is fog a kuplung. Múltkor kellett vontatnom, csodálkoztam, hogy nem csúszott meg a kuplung.
Lefele nem lehet kibillenteni a váltót a bölcső miatt, igaz?

Dízel Astra, de gondolom ugyanaz a menete, mint az összes benzinesnél.
Szerelő olyan árat mondott rá, hogy hanyatt dobtam magam.
Drága Kadett, se bölcső nem volt, és még szerelőablak is volt a váltón, ahol ki lehetett pakolni a kuplungot. :(

Vagy a motort emeled felfelé, vagy a váltót lefelé, a bölcsőt csak le kell ereszteni, nem kell levenni teljesen. Ezen az oldalon teljesen ki kell venni a bódéhoz rögzítő csavarokat a túlsó oldalon elég meglazítani és ereszkedik annyit hogy kiférjen a váltó. De ezt csak olvastam itt, még nem csináltam. Ha van lehetőséged a motort felfelé kiemelni inkább azt kellene csinálni, így nem kell kivenni a gömbfejeket, kihúzni a féltengelyeket a váltóból ( nem sérül a szimering) , elég "csak " leengedni a vízet, lekötni a kábeleket üzemanyag csöveket, és lecsavarozni a motor megkötése után vezérlés felőli motortartó bakot, mert a másik kettő ugye a váltón marad rajta.  Valószinűleg így is le kell venni a váltó oldalát és a nyelestengelyt kihúzni arrafelé, hogy elválaszd a motor-váltót, és marad a motortérben jól hozzáférhetően a váltó. 

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=615P3230040l.jpg

Itt rá van tolva a nyelestengelyre ideiglenesen a kuplung tárcsa és a szerkezet. 

A motorháztető le és felszerelése két emberes.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Mikulás74 írta:

Üdv Urak, kuplungcserénél mi a leggyorsabb, legegyszerűbb megoldás? :)
Elkezdett sikítani a kinyomócsapágy, és már eléggé fent is fog a kuplung. Múltkor kellett vontatnom, csodálkoztam, hogy nem csúszott meg a kuplung.
Lefele nem lehet kibillenteni a váltót a bölcső miatt, igaz?

Dízel Astra, de gondolom ugyanaz a menete, mint az összes benzinesnél.
Szerelő olyan árat mondott rá, hogy hanyatt dobtam magam.
Drága Kadett, se bölcső nem volt, és még szerelőablak is volt a váltón, ahol ki lehetett pakolni a kuplungot. :(

Biztos nem véletlenül írod, hogy nem ablakos, enyém astra gyárilag is az volt a mostani w3,74-es váltó pedig dieselről való. Persze a motoron van az ablak.

Link to comment
Megosztás:

Hát, köszönöm a válaszokat, ahogy elnéztem, mindenképp csak bölcső leszedéssel mehet. :(
Lengőkarostul ki, féltengelyek, csápos emelőről lehetne csak, lánccal felkötve a motort. :(
Földön fetrengve, még aknám sincs most, egy fél év alatt kész is lennék. 
Kell nekem öregasszonytól vennem autót, Budapest belvárosából. :(  

Ja, nincs ablak a váltón, úgy emlékszem ott a váltó fedél is sima volt, ennél már ilyen domború.
Csak ki kellett húzni a nyelestengelyt valami célszerszámmal, és  a lukon keresztül ki lehetett pakolni a kuplungot.

 

Módosítva : Mikulás74
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Mikulás74 írta:

Hát, köszönöm a válaszokat, ahogy elnéztem, mindenképp csak bölcső leszedéssel mehet. :(
Lengőkarostul ki, féltengelyek, csápos emelőről lehetne csak, lánccal felkötve a motort. :(
Földön fetrengve, még aknám sincs most, egy fél év alatt kész is lennék. 
Kell nekem öregasszonytól vennem autót, Budapest belvárosából. :(  

Ja, nincs ablak a váltón, úgy emlékszem ott a váltó fedél is sima volt, ennél már ilyen domború.
Csak ki kellett húzni a nyelestengelyt valami célszerszámmal, és  a lukon keresztül ki lehetett pakolni a kuplungot.

 

94-95-ös év között szünt meg valahol az ablak a válón fel nem foghatom hogy miért. Nekem még szerencsém van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyon régen nem jártam errefelé...ment a sas, ment az élet...egy darabig...

Az lenne a kérdésem, hogy az X14XE motorkódú motor hengerfeje egyezik-e az Astránál, a Corsánál és a Tigránál?

Röviden annyi miatt kérdezem, hogy ki kell cseréljem a hengerfejet és egy Tigráét vettem meg.

De most láttam, hogy a GM számuk nem igazán egyezik. Nekem szemre egyformák.

 

Előre is köszi a választ...

 

Link to comment
Megosztás:

49 perce, pszilaj írta:

Sziasztok!

Nagyon régen nem jártam errefelé...ment a sas, ment az élet...egy darabig...

Az lenne a kérdésem, hogy az X14XE motorkódú motor hengerfeje egyezik-e az Astránál, a Corsánál és a Tigránál?

Röviden annyi miatt kérdezem, hogy ki kell cseréljem a hengerfejet és egy Tigráét vettem meg.

De most láttam, hogy a GM számuk nem igazán egyezik. Nekem szemre egyformák.

 

Előre is köszi a választ...

 

Szerintem ugyanolyan motorkódú motorok egyformák fizikailag, a kiegészítő berendezések, bakok, kábelkötegek, vízcsövek...stb lehet más a motortér eltérő kialakítása miatt. 

Link to comment
Megosztás:

15 perce, zotya975 írta:

Szerintem ugyanolyan motorkódú motorok egyformák fizikailag, a kiegészítő berendezések, bakok, kábelkötegek, vízcsövek...stb lehet más a motortér eltérő kialakítása miatt. 

Hát ahogy utánanéztem a neten, azt találtam, hogy van 3 féle GM számú hengerfej, ami az X14XE/X16XE/X16XEL motorokra jók. Mindegyik mindegyikre...

Link to comment
Megosztás:

1 perc, pszilaj írta:

Hát ahogy utánanéztem a neten, azt találtam, hogy van 3 féle GM számú hengerfej, ami az X14XE/X16XE/X16XEL motorokra jók. Mindegyik mindegyikre...

Ha leveszed a régit a fizikai méreteket össze tudod hasonlítani, szerintem mást nem kell nézni. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!  Olyan kérdésel fordulok hozátok hogy astra f x14nz vezérlés csere volt és azota "forgatja" a vizet a fütöradiátorban( szerintem ot!légbuborékok szaladkálnak a "müszerfal alat" fordulaton)  és a kérdés az hogy légtelenités hogy kel vagy meg csinálja magátol? Már kB 2 honapos történet de már idegesit!  1000/1200 km! 

Köszönöm!  

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Opszifastra írta:

Sziasztok!  Olyan kérdésel fordulok hozátok hogy astra f x14nz vezérlés csere volt és azota "forgatja" a vizet a fütöradiátorban( szerintem ot!légbuborékok szaladkálnak a "müszerfal alat" fordulaton)  és a kérdés az hogy légtelenités hogy kel vagy meg csinálja magátol? Már kB 2 honapos történet de már idegesit!  1000/1200 km! 

Köszönöm!  

Üdv, az egyvezetékes vízhőfok jeladónál szokott légbubi megragadni ami a vezérlés felőli első henger mögött van a szívócsonkba betekerve. Egy kábelsarú és kék vezeték megy rá. Hideg motornál le kell venni a kiegyenlítő sápiját, a jeladót kitekerni amig folyadék ki nem buggyan. Nincs alatta tömítés, a kúpos menet tömít agyontépni nem kell. De személyes tapasztalat hogy ennek ellenére is elő szokott fordulni a fűtőradiátor felől csobogó, kutyorgó  hang főleg magasabb fordulatszámnál, aminek az oka igazából pontosan nem ismert. Talán részleges dugulás. 

Link to comment
Megosztás:

41 perce, Opszifastra írta:

Köszönöm!  

Néztem de nem jöt levegő csak viz!  

Ugy hogy marad a b variácio dugulás majd egyszer ksizedem és át takaritom!  

Nincs mit....nekem éveken keresztül csobogott, néha amikor le lett engedve a víz és fel lett töltve akkor abbahagyta de sohasem jöttem rá pontosan miért csinálja, máskor meg miért nem. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, pszilaj írta:

Hát valami ilyesmire gondoltam én is... Majd kiforogja magát...ha nem is tiltásig...eleinte... ;-)

A tiltásról..amióta összeraktam az SE-t nem is volt, kinőhettem már belőle, aztán a múltkor valamiért mégiscsak elforgattam addig, sokkal szebb hangja van amikor ledadog a 4 injektorral. :-)

Link to comment
Megosztás:

Még mindíg szivárog a veztengely szimering ráadásul elkövettem egy baklövést, a felső-hátsó burkolat felől befújtam neki féktisztítóval, hogy lemossam tisztára és egyből észrevegyem ha még mindíg szivárog, mert itt látok először bontás nélkül. Gyanítható hogy az olaj egy részét rámostam így a vezérműszíjra is, legalábbis, megbontva a burkolatot egy szakaszon furcsa színe van, mintha olajos lenne, vagy inkább ragacsos. Nem nagyon látni így rá le kell bontanom teljesen a vezérlést kimosni a burkolatból belülről az olajat, és megnézni normálisan a szíjat, kell-e cserélnem vagy nem, és csak vaklárma. Nem tartom valószinűnek, de mégsem hagyhatom ki azt a lehetőséget hogy mégiscsak nagy a kartergáz nyomása, így lehúztam a vékonyabbik kartergáz csövet a szívócsonk felé ledugóztam a szelepfedél felől szabadon hagytam. Úgy vettem észre hogy alapjáraton a kartergáz nyomása dominál emelet fordulaton már a motor szívása. Egyenlőre figyelem hogy lesz-e változás  .

Közben ki akartam cserélni az olajgombát, de a 24-es dugókulcs nem megy rá a csati része miatt, sima villással meg nem tudom megindítani a kocsi alól, pedig már vettem ki, akkor mondjuk nem tudom mivel, tekertem ki. Holnap bolhapiac nap, veszek valami csillagvillássat vagy hosszított dugókulcsot. 

Link to comment
Megosztás:

Na, ma készen lett a gép.

Sikeresen elégett egy darab a kettes henger egyik kipufogó szelepjéből. Ha tört is, akkor tutira kifelé köpte, mert sem a dugó, sem a henger fala nem sérült.

Összerakás és röffentés után kicsit elkedvetlenedtem, mert ehhez képest az MTZ egy villanyautó...Csattogott a szerencsétlen mint a traktor.

Legalább fél percig kellett 2-2,5 ezren pörgetni, mire a hidrotőkék feltöltődtek és elhallgatott. Ráadásul a hengerfejben voltak gyertyák is. Hidegen nem tudtam(nem is nagyon erőltettem) kitekerni. Üzemi hőmérsékleten is csak negyvencentis krova szárral sikerült. De kijöttek. Volt benne 1 db 3 pólusú Audi gyertya, 1 db NGK 1 pólusú és 2 db 3 pólusú Brisk vagy mi. Volt is egy furcsa járása velük...

Beleraktam az Opel gyertyákat és láss csodát még szebb hangja lett. Holnap próbakör.

Reményem szerint talán jött vissza egy kicsi a régi erejéből is. Ugyanis szemre is látszik, hogy a régi hengerfejben lévő vezérműtengelyek bütykei kerekebbek mint a "új" hengerfejben lévők.

Majd holnap kiderül...

Azért jó érzés volt, mikor első próbára beindult... :D

Link to comment
Megosztás:

9 órája, pszilaj írta:

Na, ma készen lett a gép.

Sikeresen elégett egy darab a kettes henger egyik kipufogó szelepjéből. Ha tört is, akkor tutira kifelé köpte, mert sem a dugó, sem a henger fala nem sérült.

Összerakás és röffentés után kicsit elkedvetlenedtem, mert ehhez képest az MTZ egy villanyautó...Csattogott a szerencsétlen mint a traktor.

Legalább fél percig kellett 2-2,5 ezren pörgetni, mire a hidrotőkék feltöltődtek és elhallgatott. Ráadásul a hengerfejben voltak gyertyák is. Hidegen nem tudtam(nem is nagyon erőltettem) kitekerni. Üzemi hőmérsékleten is csak negyvencentis krova szárral sikerült. De kijöttek. Volt benne 1 db 3 pólusú Audi gyertya, 1 db NGK 1 pólusú és 2 db 3 pólusú Brisk vagy mi. Volt is egy furcsa járása velük...

Beleraktam az Opel gyertyákat és láss csodát még szebb hangja lett. Holnap próbakör.

Reményem szerint talán jött vissza egy kicsi a régi erejéből is. Ugyanis szemre is látszik, hogy a régi hengerfejben lévő vezérműtengelyek bütykei kerekebbek mint a "új" hengerfejben lévők.

Majd holnap kiderül...

Azért jó érzés volt, mikor első próbára beindult... :D

Bizony amikor üres tökékkel elindul komoly egy hangja van. :-)

Link to comment
Megosztás:

10 órája, pszilaj írta:

Na, ma készen lett a gép.

Sikeresen elégett egy darab a kettes henger egyik kipufogó szelepjéből. Ha tört is, akkor tutira kifelé köpte, mert sem a dugó, sem a henger fala nem sérült.

Összerakás és röffentés után kicsit elkedvetlenedtem, mert ehhez képest az MTZ egy villanyautó...Csattogott a szerencsétlen mint a traktor.

Legalább fél percig kellett 2-2,5 ezren pörgetni, mire a hidrotőkék feltöltődtek és elhallgatott. Ráadásul a hengerfejben voltak gyertyák is. Hidegen nem tudtam(nem is nagyon erőltettem) kitekerni. Üzemi hőmérsékleten is csak negyvencentis krova szárral sikerült. De kijöttek. Volt benne 1 db 3 pólusú Audi gyertya, 1 db NGK 1 pólusú és 2 db 3 pólusú Brisk vagy mi. Volt is egy furcsa járása velük...

Beleraktam az Opel gyertyákat és láss csodát még szebb hangja lett. Holnap próbakör.

Reményem szerint talán jött vissza egy kicsi a régi erejéből is. Ugyanis szemre is látszik, hogy a régi hengerfejben lévő vezérműtengelyek bütykei kerekebbek mint a "új" hengerfejben lévők.

Majd holnap kiderül...

Azért jó érzés volt, mikor első próbára beindult... :D

Mitől tud elégni egy szelep? Hihetetlen! 

Link to comment
Megosztás:

52 perce, tuskes írta:

Mitől tud elégni egy szelep? Hihetetlen! 

A szakirodalom szerint a égéskor a "lángfront" kicsap a kinyíló szelep mellett és károsítja azt. Rossz gyujtási idő, nem megfelelő keverék ( benzin-levegő) egyéb okok miatt. Például ha módosítják a gyári kipufogó rendszert és a kipufogó gáz hamarabb tud távozni mint ahogy az egészet tervezték a gyárban. vagy valami hasonlót írnak. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. :) Hengerfej tömítést cseréltem az X14NZ motoros Astrámon és azóta ingadozik az alapjáratom ha mondjuk lámpánál megállok vagy meg kell állni menet közben és lassan áll vissza, de egy kicsit magas is. Az alapjárati motor már volt kipucolva. Lehet, hogy most megadta magát?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.