Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Reggel infarktus közeli állapotba kerültem. Ugye vettem 4 új gyertyát mert már rég esedékes volt a csere, gondoltam 3-at kicserélek, a 4.-et ami ferdén van betekerve azt nem bántom. Az 1. henger gyertyára úgy rá volt szorulva a pipa, hogy amikor lehúztam rajta maradt a bele és kiszakadt a pipa gumirészéből. Káromkodtam egy sort, de csak a kutya volt mellettem, őt meg különösebben nem érdekelte. Végülis sikerült összeraknom, a gyertyakábel végére visszanyomtam a pipa fém részét úgy néz ki jó is lett. De a 2-es és a 4-es ( ez van ferdén) gyertyát meg sem tudtam mozdítani így csak az 1-3 lett cserélve. Most nem tudom mit csináljak, mert az induláskor 3 hengerezés megmaradt, és a gyertyákon kívül minden új ( kábel, elosztó-rotor trafó). Ha erőltetem lehet kiszedi a menetet a hengerfejből. Meleg meg lehet nem jó ötlet próbálkozni, amikor az alu hőtágulása miatt talán nincs annyira rászorulva.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Reggel infarktus közeli állapotba kerültem. Ugye vettem 4 új gyertyát mert már rég esedékes volt a csere, gondoltam 3-at kicserélek, a 4.-et ami ferdén van betekerve azt nem bántom. Az 1. henger gyertyára úgy rá volt szorulva a pipa, hogy amikor lehúztam rajta maradt a bele és kiszakadt a pipa gumirészéből. Káromkodtam egy sort, de csak a kutya volt mellettem, őt meg különösebben nem érdekelte. Végülis sikerült összeraknom, a gyertyakábel végére visszanyomtam a pipa fém részét úgy néz ki jó is lett. De a 2-es és a 4-es ( ez van ferdén) gyertyát meg sem tudtam mozdítani így csak az 1-3 lett cserélve. Most nem tudom mit csináljak, mert az induláskor 3 hengerezés megmaradt, és a gyertyákon kívül minden új ( kábel, elosztó-rotor trafó). Ha erőltetem lehet kiszedi a menetet a hengerfejből. Meleg meg lehet nem jó ötlet próbálkozni, amikor az alu hőtágulása miatt talán nincs annyira rászorulva.

Én már cseréltem félig meleg motornál gyertyát, nem okozott kárt. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, maci119 írta:

Én már cseréltem félig meleg motornál gyertyát, nem okozott kárt. 

Kicsit azért vártam had hüljön. Sikerült kiszednem a 2-es és a 4-es gyertyát is, a 4. olyan nehezen jött ki biztos voltam benne hogy hozza ki a menetet magával , de nem. Itt a porcelánnál koromnyomokat is láttam. Érdekes módon sikerült a ferde gyertyát egyenesen visszatekernem. Mondjuk nem tudom hogyan mehet be ferdén amikor majdnem 2 centi hosszú a menet. 50 ezret és 5 évet futottak, a 30 ezres/2 év csereperiódus helyett. Remélem megszűnik a reggeli 3 hengerezés. 

Link to comment
Megosztás:

32 perce, zotya975 írta:

Kicsit azért vártam had hüljön. Sikerült kiszednem a 2-es és a 4-es gyertyát is, a 4. olyan nehezen jött ki biztos voltam benne hogy hozza ki a menetet magával , de nem. Itt a porcelánnál koromnyomokat is láttam. Érdekes módon sikerült a ferde gyertyát egyenesen visszatekernem. Mondjuk nem tudom hogyan mehet be ferdén amikor majdnem 2 centi hosszú a menet. 50 ezret és 5 évet futottak, a 30 ezres/2 év csereperiódus helyett. Remélem megszűnik a reggeli 3 hengerezés. 

Nem akarlak elkeseríteni de nekem amikor reggeli induláskor 3 hengerezett akkor az volt  a vége hogy HF tömítés csere. Pedig cseréltem én is mindent gyertyát , gyertya kábelt de nem lett jobb .

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

13 órája, Barret írta:

Nem akarlak elkeseríteni de nekem amikor reggeli induláskor 3 hengerezett akkor az volt  a vége hogy HF tömítés csere. Pedig cseréltem én is mindent gyertyát , gyertya kábelt de nem lett jobb .

Ma reggel mind a 4 henger rendben indult. Az nem lett volna olyan nagy baj, ha HF tömítést kell cserélnem, mert itt van a pincében a másik hengerfej, csak valami kezdőlökés kell hogy nekiálljak, titkon azért reméltem, hogy beleszakad az egyik gyertya és akkor muszáj lesz most megcsinálni. :hehe: Most megint "ráér" lett belőle.:doze:

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, wookie írta:

Egyrészt gyertyát üzemmeleg motornál cserélünk, másrészt Zotya vittem én neked egy jóképességű SE hengerfejet, abban jók a gyertyamenetek. :icon13:

Igen, az lenne a legjobb, de most az egyik gyereknek kell megcsinálni a beépített szekrényt ( idő+pénz) utána a másiknak jön meg az íróasztala ( ez csak pénz) , aztán kell vennem 4 téli gumit ( ez is csak pénz) , de igazából mindez csak rizsa, meg kellene csinálnom a nyomáspróbát majd elvinni síkolni, és elkezdeni összerakni a hengerfejet. Csak a múltkor elmentem a szemközti utcába ahol egy öreg köszörülte a jelenlegi hengerfejet olyan 10 éve, de már nem látom a műhelyt sem, most keresnem kell egy céget Győrben. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 17. at 15:36, zotya975 írta:

Igen, az lenne a legjobb, de most az egyik gyereknek kell megcsinálni a beépített szekrényt ( idő+pénz) utána a másiknak jön meg az íróasztala ( ez csak pénz) , aztán kell vennem 4 téli gumit ( ez is csak pénz) , de igazából mindez csak rizsa, meg kellene csinálnom a nyomáspróbát majd elvinni síkolni, és elkezdeni összerakni a hengerfejet. Csak a múltkor elmentem a szemközti utcába ahol egy öreg köszörülte a jelenlegi hengerfejet olyan 10 éve, de már nem látom a műhelyt sem, most keresnem kell egy céget Győrben. 

Győrben ott az Audi, csak értenek hozzá! Próbáld bevinni maszekban!   :omg::laugh:

Link to comment
Megosztás:

Most én előkészülök az októberi műszaki vizsgára. Már 2 éve is nehezen tudták a vizsgán "kikormolni" a katalizátoromat, (10 perc 3500-as fordulaton) ezért most vettem Cataclean-t. A benzinhez kell tölteni. Az első 20 - 30 kilométeren olyan szag jött a kocsi alól, hogy meg is ijedtem.  Persze, mert szerintem a katalizátor izzott a seggem alatt és égette lefelé az alvázvédőt...

A kocsi meg baromira megtáltosodott.

 

Amúgy túl vagyok a 26 éves kocsimmal a saját beletett 200 ezer kilométeren. Ez az utóbbi 13 év produktuma. A motor és a váltó még bontatlan.

Módosítva : epk947
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

31 perce, epk947 írta:

Most én előkészülök az októberi műszaki vizsgára. Már 2 éve is nehezen tudták a vizsgán "kikormolni" a katalizátoromat, (10 perc 3500-as fordulaton) ezért most vettem Cataclean-t. A benzinhez kell tölteni. Az első 20 - 30 kilométeren olyan szag jött a kocsi alól, hogy meg is ijedtem.  Persze, mert szerintem a katalizátor izzott a seggem alatt és égette lefelé az alvázvédőt...

A kocsi meg baromira megtáltosodott.

 

Amúgy túl vagyok a 26 éves kocsimmal a saját beletett 200 ezer kilométeren. Ez az utóbbi 13 év produktuma. A motor és a váltó még bontatlan.

4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a  régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin.  Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a  régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin.  Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma. 

Az SE tengely biztos nem, hisz az a motor is c-s. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, wookie írta:

Az SE tengely biztos nem, hisz az a motor is c-s. 

Hát ugye nem akartam kétszer méretni, meg arra gondoltam hogy a nagyobb nyitás miatt esetleg elmászik lambda érték valamelyik irányba,  és az SE-nél ezt a nagyobb szelep kompenzálja, Én meg ugye csak tengelyt cseréltem a szelepek maradtak. Most az SE tengelyjel, és az 1.6-os injektorral, hidegen és főleg alsó fordulatszám tartományban nagy gázra torpan. Bár a gyertya csere után egy kicsit javult.

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, wookie írta:

Az injektorhoz felraktad az 1.6-os folytószelepet is? 

Najn bitte, csak magát az injektor szelepet hoztam el a bontóból. Gondoltam még arra hogy ideigelenesen felrakom az NZ hengerfejhez az SE szívórészt csak úgy próbára. Igaz hogy a kerek-szögeletes átmenetnél lenne egy kis portolási probléma. De közben rájöttem hogy a kétvezetékes vízhőfok jeladót nem tudnám hová tenni. Max ha megfúrnám a fagydugót a hengerfej végén, és oda beteszem, de abban a 2 milis (rozsdás) lemezben nem tudom mennyire lenne stabil. Egyenlőre örülök a sikeres gyertya cserének.:goofy: 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 21. at 18:55, zotya975 írta:

4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a  régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin.  Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma. 

Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni.

Én ezt csak a motorjaimmal teszem.

Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat.

A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer!

Mondom: aztán mi ezen a tízezer?

Hááát ez ennyi.

Mondtam: viszlát!

Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott...

Link to comment
Megosztás:

24 perce, epk947 írta:

Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni.

Én ezt csak a motorjaimmal teszem.

Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat.

A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer!

Mondom: aztán mi ezen a tízezer?

Hááát ez ennyi.

Mondtam: viszlát!

Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott...

Én a falu melletti Suzuki Molnárhoz hordom az autót, azért mert közel van ha bármilyen okból itt kell hagyni az autót, akkor hazasétálok, kábé 2 Kilométer. Elő műszakira ugye azért viszem, mert nem tudok mindent megnézni hogy jó lesz-e például lengéscsillapítót, fékhatást, esetleges gömbfejeket. Ez utóbbinál nem mindig van jele-hanga annak amit a nyúzópadon kiszúrnak, de volt hogy ami már kopogott, szerintük jó volt. Ugye ott nem menet közben nézik a kocsit hanem álló helyzetben. Volt hogy hibamentesnek találtatott az autó így egyből meg is kaptam a műszakit, volt hogy találtak valamit, aminek a kijavítására ha jól tudom 2 hetem van. Ha később viszem vissza akkor már nem számolják le az előműszaki árát az egészből. De amúgy itt is megkérdezték hogy kérek-e számlát, és ha nem akkor olcsóbb volt az előműszaki. Szerintem még így is jobban kapok valós minősítést mintha szerelőhöz vinném, ő meg ki tudja mit cserélne rajta és ki tudja hogyan vizsgáztatná. Az NKH nálunk a város másik végén van ha jól tudom két busszal kéne hazajönnöm, ha otthagyom az autót.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, epk947 írta:

Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni.

Én ezt csak a motorjaimmal teszem.

Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat.

A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer!

Mondom: aztán mi ezen a tízezer?

Hááát ez ennyi.

Mondtam: viszlát!

Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott...

Az a baj hogy az nkh már nem csinál vizsgát, csak első forgalombahelyezést. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

2 ezer km-rel ezelőtt hengerfejes volt az autóm. Meg lett csinálva hengerfejbe új mindenszelepek, tőkék, himbák kivéve a vez tengely. Összeraktam jó is volt meg most is az, de mostanság nagyobb gáznál nagyobb fordulatnál 3 ezer körül becsörög pont mikor rossz a gyújtás beállítás. De azt én mikor összeraktam stroboszkóppal beállítottam diag módban. Nem hiszem, hogy elmászna magától bár még nem ellenőriztem le. Mi lehet ez? Esetleg attól nem lehet, hogy levettek a hengerfejből nagyobb lett a kompresszió és már nem ott van a jó alapelőgyújtás ahol a jel van? Benzint ugyanott tanokolok 3 éve shell 95 ös. Esetleg majd még megnézem 100 -as benzinnel motcsinál. De addig kikérem véleményeteket mitől csöröghet még? Halottam olyan mendemondát, ha már teljesen új felül mindent alul is felkelett volna újítani a motort ugyanis így a nagyobb a kompresszió amitől a régi hajtókarcsapágyok meghallhatnak. De gyűrűzve nem volt és remélem ez nem igaz. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.