maci119 Elküldve Szeptember14, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2018 44 perce, zotya975 írta: Szerintem nem. Akkor csak az ECU marad,esetleg kábel köteg. Hétvégén ki szedem, meg nézem, nincs e valami forrasztási hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember15, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2018 Reggel infarktus közeli állapotba kerültem. Ugye vettem 4 új gyertyát mert már rég esedékes volt a csere, gondoltam 3-at kicserélek, a 4.-et ami ferdén van betekerve azt nem bántom. Az 1. henger gyertyára úgy rá volt szorulva a pipa, hogy amikor lehúztam rajta maradt a bele és kiszakadt a pipa gumirészéből. Káromkodtam egy sort, de csak a kutya volt mellettem, őt meg különösebben nem érdekelte. Végülis sikerült összeraknom, a gyertyakábel végére visszanyomtam a pipa fém részét úgy néz ki jó is lett. De a 2-es és a 4-es ( ez van ferdén) gyertyát meg sem tudtam mozdítani így csak az 1-3 lett cserélve. Most nem tudom mit csináljak, mert az induláskor 3 hengerezés megmaradt, és a gyertyákon kívül minden új ( kábel, elosztó-rotor trafó). Ha erőltetem lehet kiszedi a menetet a hengerfejből. Meleg meg lehet nem jó ötlet próbálkozni, amikor az alu hőtágulása miatt talán nincs annyira rászorulva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
maci119 Elküldve Szeptember15, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2018 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Reggel infarktus közeli állapotba kerültem. Ugye vettem 4 új gyertyát mert már rég esedékes volt a csere, gondoltam 3-at kicserélek, a 4.-et ami ferdén van betekerve azt nem bántom. Az 1. henger gyertyára úgy rá volt szorulva a pipa, hogy amikor lehúztam rajta maradt a bele és kiszakadt a pipa gumirészéből. Káromkodtam egy sort, de csak a kutya volt mellettem, őt meg különösebben nem érdekelte. Végülis sikerült összeraknom, a gyertyakábel végére visszanyomtam a pipa fém részét úgy néz ki jó is lett. De a 2-es és a 4-es ( ez van ferdén) gyertyát meg sem tudtam mozdítani így csak az 1-3 lett cserélve. Most nem tudom mit csináljak, mert az induláskor 3 hengerezés megmaradt, és a gyertyákon kívül minden új ( kábel, elosztó-rotor trafó). Ha erőltetem lehet kiszedi a menetet a hengerfejből. Meleg meg lehet nem jó ötlet próbálkozni, amikor az alu hőtágulása miatt talán nincs annyira rászorulva. Én már cseréltem félig meleg motornál gyertyát, nem okozott kárt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember15, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2018 2 órája, maci119 írta: Én már cseréltem félig meleg motornál gyertyát, nem okozott kárt. Kicsit azért vártam had hüljön. Sikerült kiszednem a 2-es és a 4-es gyertyát is, a 4. olyan nehezen jött ki biztos voltam benne hogy hozza ki a menetet magával , de nem. Itt a porcelánnál koromnyomokat is láttam. Érdekes módon sikerült a ferde gyertyát egyenesen visszatekernem. Mondjuk nem tudom hogyan mehet be ferdén amikor majdnem 2 centi hosszú a menet. 50 ezret és 5 évet futottak, a 30 ezres/2 év csereperiódus helyett. Remélem megszűnik a reggeli 3 hengerezés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Szeptember15, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2018 (edited) 32 perce, zotya975 írta: Kicsit azért vártam had hüljön. Sikerült kiszednem a 2-es és a 4-es gyertyát is, a 4. olyan nehezen jött ki biztos voltam benne hogy hozza ki a menetet magával , de nem. Itt a porcelánnál koromnyomokat is láttam. Érdekes módon sikerült a ferde gyertyát egyenesen visszatekernem. Mondjuk nem tudom hogyan mehet be ferdén amikor majdnem 2 centi hosszú a menet. 50 ezret és 5 évet futottak, a 30 ezres/2 év csereperiódus helyett. Remélem megszűnik a reggeli 3 hengerezés. Nem akarlak elkeseríteni de nekem amikor reggeli induláskor 3 hengerezett akkor az volt a vége hogy HF tömítés csere. Pedig cseréltem én is mindent gyertyát , gyertya kábelt de nem lett jobb . Módosítva Szeptember15, 2018 : Barret Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember16, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2018 13 órája, Barret írta: Nem akarlak elkeseríteni de nekem amikor reggeli induláskor 3 hengerezett akkor az volt a vége hogy HF tömítés csere. Pedig cseréltem én is mindent gyertyát , gyertya kábelt de nem lett jobb . Ma reggel mind a 4 henger rendben indult. Az nem lett volna olyan nagy baj, ha HF tömítést kell cserélnem, mert itt van a pincében a másik hengerfej, csak valami kezdőlökés kell hogy nekiálljak, titkon azért reméltem, hogy beleszakad az egyik gyertya és akkor muszáj lesz most megcsinálni. Most megint "ráér" lett belőle. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember16, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2018 Egyrészt gyertyát üzemmeleg motornál cserélünk, másrészt Zotya vittem én neked egy jóképességű SE hengerfejet, abban jók a gyertyamenetek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember17, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2018 16 órája, wookie írta: Egyrészt gyertyát üzemmeleg motornál cserélünk, másrészt Zotya vittem én neked egy jóképességű SE hengerfejet, abban jók a gyertyamenetek. Igen, az lenne a legjobb, de most az egyik gyereknek kell megcsinálni a beépített szekrényt ( idő+pénz) utána a másiknak jön meg az íróasztala ( ez csak pénz) , aztán kell vennem 4 téli gumit ( ez is csak pénz) , de igazából mindez csak rizsa, meg kellene csinálnom a nyomáspróbát majd elvinni síkolni, és elkezdeni összerakni a hengerfejet. Csak a múltkor elmentem a szemközti utcába ahol egy öreg köszörülte a jelenlegi hengerfejet olyan 10 éve, de már nem látom a műhelyt sem, most keresnem kell egy céget Győrben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember21, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2018 On 2018. 09. 17. at 15:36, zotya975 írta: Igen, az lenne a legjobb, de most az egyik gyereknek kell megcsinálni a beépített szekrényt ( idő+pénz) utána a másiknak jön meg az íróasztala ( ez csak pénz) , aztán kell vennem 4 téli gumit ( ez is csak pénz) , de igazából mindez csak rizsa, meg kellene csinálnom a nyomáspróbát majd elvinni síkolni, és elkezdeni összerakni a hengerfejet. Csak a múltkor elmentem a szemközti utcába ahol egy öreg köszörülte a jelenlegi hengerfejet olyan 10 éve, de már nem látom a műhelyt sem, most keresnem kell egy céget Győrben. Győrben ott az Audi, csak értenek hozzá! Próbáld bevinni maszekban! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember21, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2018 Just now, epk947 írta: Győrben ott az Audi, csak értenek hozzá! Próbáld bevinni maszekban! De persze, kinek kell olyan LEGO amit más rak össze. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember21, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2018 (edited) Most én előkészülök az októberi műszaki vizsgára. Már 2 éve is nehezen tudták a vizsgán "kikormolni" a katalizátoromat, (10 perc 3500-as fordulaton) ezért most vettem Cataclean-t. A benzinhez kell tölteni. Az első 20 - 30 kilométeren olyan szag jött a kocsi alól, hogy meg is ijedtem. Persze, mert szerintem a katalizátor izzott a seggem alatt és égette lefelé az alvázvédőt... A kocsi meg baromira megtáltosodott. Amúgy túl vagyok a 26 éves kocsimmal a saját beletett 200 ezer kilométeren. Ez az utóbbi 13 év produktuma. A motor és a váltó még bontatlan. Módosítva Szeptember21, 2018 : epk947 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember21, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2018 31 perce, epk947 írta: Most én előkészülök az októberi műszaki vizsgára. Már 2 éve is nehezen tudták a vizsgán "kikormolni" a katalizátoromat, (10 perc 3500-as fordulaton) ezért most vettem Cataclean-t. A benzinhez kell tölteni. Az első 20 - 30 kilométeren olyan szag jött a kocsi alól, hogy meg is ijedtem. Persze, mert szerintem a katalizátor izzott a seggem alatt és égette lefelé az alvázvédőt... A kocsi meg baromira megtáltosodott. Amúgy túl vagyok a 26 éves kocsimmal a saját beletett 200 ezer kilométeren. Ez az utóbbi 13 év produktuma. A motor és a váltó még bontatlan. 4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin. Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember21, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2018 3 órája, zotya975 írta: 4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin. Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma. Az SE tengely biztos nem, hisz az a motor is c-s. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember22, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2018 14 órája, wookie írta: Az SE tengely biztos nem, hisz az a motor is c-s. Hát ugye nem akartam kétszer méretni, meg arra gondoltam hogy a nagyobb nyitás miatt esetleg elmászik lambda érték valamelyik irányba, és az SE-nél ezt a nagyobb szelep kompenzálja, Én meg ugye csak tengelyt cseréltem a szelepek maradtak. Most az SE tengelyjel, és az 1.6-os injektorral, hidegen és főleg alsó fordulatszám tartományban nagy gázra torpan. Bár a gyertya csere után egy kicsit javult. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember22, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2018 Az injektorhoz felraktad az 1.6-os folytószelepet is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2018 11 órája, wookie írta: Az injektorhoz felraktad az 1.6-os folytószelepet is? Najn bitte, csak magát az injektor szelepet hoztam el a bontóból. Gondoltam még arra hogy ideigelenesen felrakom az NZ hengerfejhez az SE szívórészt csak úgy próbára. Igaz hogy a kerek-szögeletes átmenetnél lenne egy kis portolási probléma. De közben rájöttem hogy a kétvezetékes vízhőfok jeladót nem tudnám hová tenni. Max ha megfúrnám a fagydugót a hengerfej végén, és oda beteszem, de abban a 2 milis (rozsdás) lemezben nem tudom mennyire lenne stabil. Egyenlőre örülök a sikeres gyertya cserének. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember23, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2018 Akkor az a baja hogy sokat kap, mert a több benzin mellé nem tud bemenni a több levegő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2018 1 órával ezelőtt, wookie írta: Akkor az a baja hogy sokat kap, mert a több benzin mellé nem tud bemenni a több levegő. Hát lehet, nem is értem miért nem hoztam el a komplett fojtószelepházat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember23, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2018 9 órája, zotya975 írta: Hát lehet, nem is értem miért nem hoztam el a komplett fojtószelepházat. Mondjuk azzal is az a baj, hogy attól még a szívósoron kicsi a luk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2018 12 órája, wookie írta: Mondjuk azzal is az a baj, hogy attól még a szívósoron kicsi a luk. Akkor azt is el kell hozni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember24, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2018 On 2018. 09. 21. at 18:55, zotya975 írta: 4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin. Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma. Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni. Én ezt csak a motorjaimmal teszem. Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat. A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer! Mondom: aztán mi ezen a tízezer? Hááát ez ennyi. Mondtam: viszlát! Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2018 24 perce, epk947 írta: Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni. Én ezt csak a motorjaimmal teszem. Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat. A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer! Mondom: aztán mi ezen a tízezer? Hááát ez ennyi. Mondtam: viszlát! Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott... Én a falu melletti Suzuki Molnárhoz hordom az autót, azért mert közel van ha bármilyen okból itt kell hagyni az autót, akkor hazasétálok, kábé 2 Kilométer. Elő műszakira ugye azért viszem, mert nem tudok mindent megnézni hogy jó lesz-e például lengéscsillapítót, fékhatást, esetleges gömbfejeket. Ez utóbbinál nem mindig van jele-hanga annak amit a nyúzópadon kiszúrnak, de volt hogy ami már kopogott, szerintük jó volt. Ugye ott nem menet közben nézik a kocsit hanem álló helyzetben. Volt hogy hibamentesnek találtatott az autó így egyből meg is kaptam a műszakit, volt hogy találtak valamit, aminek a kijavítására ha jól tudom 2 hetem van. Ha később viszem vissza akkor már nem számolják le az előműszaki árát az egészből. De amúgy itt is megkérdezték hogy kérek-e számlát, és ha nem akkor olcsóbb volt az előműszaki. Szerintem még így is jobban kapok valós minősítést mintha szerelőhöz vinném, ő meg ki tudja mit cserélne rajta és ki tudja hogyan vizsgáztatná. Az NKH nálunk a város másik végén van ha jól tudom két busszal kéne hazajönnöm, ha otthagyom az autót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember24, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2018 4 órája, epk947 írta: Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni. Én ezt csak a motorjaimmal teszem. Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat. A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer! Mondom: aztán mi ezen a tízezer? Hááát ez ennyi. Mondtam: viszlát! Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott... Az a baj hogy az nkh már nem csinál vizsgát, csak első forgalombahelyezést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember24, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2018 7 órája, wookie írta: Az a baj hogy az nkh már nem csinál vizsgát, csak első forgalombahelyezést. Így igaz, ezért írtam, hogy amíg lehetett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kispotter Elküldve Szeptember27, 2018 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2018 Sziasztok! 2 ezer km-rel ezelőtt hengerfejes volt az autóm. Meg lett csinálva hengerfejbe új mindenszelepek, tőkék, himbák kivéve a vez tengely. Összeraktam jó is volt meg most is az, de mostanság nagyobb gáznál nagyobb fordulatnál 3 ezer körül becsörög pont mikor rossz a gyújtás beállítás. De azt én mikor összeraktam stroboszkóppal beállítottam diag módban. Nem hiszem, hogy elmászna magától bár még nem ellenőriztem le. Mi lehet ez? Esetleg attól nem lehet, hogy levettek a hengerfejből nagyobb lett a kompresszió és már nem ott van a jó alapelőgyújtás ahol a jel van? Benzint ugyanott tanokolok 3 éve shell 95 ös. Esetleg majd még megnézem 100 -as benzinnel motcsinál. De addig kikérem véleményeteket mitől csöröghet még? Halottam olyan mendemondát, ha már teljesen új felül mindent alul is felkelett volna újítani a motort ugyanis így a nagyobb a kompresszió amitől a régi hajtókarcsapágyok meghallhatnak. De gyűrűzve nem volt és remélem ez nem igaz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts