maci119 Elküldve Szeptember14, 2018 Elküldve Szeptember14, 2018 44 perce, zotya975 írta: Szerintem nem. Akkor csak az ECU marad,esetleg kábel köteg. Hétvégén ki szedem, meg nézem, nincs e valami forrasztási hiba.
zotya975 Elküldve Szeptember15, 2018 Elküldve Szeptember15, 2018 Reggel infarktus közeli állapotba kerültem. Ugye vettem 4 új gyertyát mert már rég esedékes volt a csere, gondoltam 3-at kicserélek, a 4.-et ami ferdén van betekerve azt nem bántom. Az 1. henger gyertyára úgy rá volt szorulva a pipa, hogy amikor lehúztam rajta maradt a bele és kiszakadt a pipa gumirészéből. Káromkodtam egy sort, de csak a kutya volt mellettem, őt meg különösebben nem érdekelte. Végülis sikerült összeraknom, a gyertyakábel végére visszanyomtam a pipa fém részét úgy néz ki jó is lett. De a 2-es és a 4-es ( ez van ferdén) gyertyát meg sem tudtam mozdítani így csak az 1-3 lett cserélve. Most nem tudom mit csináljak, mert az induláskor 3 hengerezés megmaradt, és a gyertyákon kívül minden új ( kábel, elosztó-rotor trafó). Ha erőltetem lehet kiszedi a menetet a hengerfejből. Meleg meg lehet nem jó ötlet próbálkozni, amikor az alu hőtágulása miatt talán nincs annyira rászorulva.
maci119 Elküldve Szeptember15, 2018 Elküldve Szeptember15, 2018 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Reggel infarktus közeli állapotba kerültem. Ugye vettem 4 új gyertyát mert már rég esedékes volt a csere, gondoltam 3-at kicserélek, a 4.-et ami ferdén van betekerve azt nem bántom. Az 1. henger gyertyára úgy rá volt szorulva a pipa, hogy amikor lehúztam rajta maradt a bele és kiszakadt a pipa gumirészéből. Káromkodtam egy sort, de csak a kutya volt mellettem, őt meg különösebben nem érdekelte. Végülis sikerült összeraknom, a gyertyakábel végére visszanyomtam a pipa fém részét úgy néz ki jó is lett. De a 2-es és a 4-es ( ez van ferdén) gyertyát meg sem tudtam mozdítani így csak az 1-3 lett cserélve. Most nem tudom mit csináljak, mert az induláskor 3 hengerezés megmaradt, és a gyertyákon kívül minden új ( kábel, elosztó-rotor trafó). Ha erőltetem lehet kiszedi a menetet a hengerfejből. Meleg meg lehet nem jó ötlet próbálkozni, amikor az alu hőtágulása miatt talán nincs annyira rászorulva. Én már cseréltem félig meleg motornál gyertyát, nem okozott kárt.
zotya975 Elküldve Szeptember15, 2018 Elküldve Szeptember15, 2018 2 órája, maci119 írta: Én már cseréltem félig meleg motornál gyertyát, nem okozott kárt. Kicsit azért vártam had hüljön. Sikerült kiszednem a 2-es és a 4-es gyertyát is, a 4. olyan nehezen jött ki biztos voltam benne hogy hozza ki a menetet magával , de nem. Itt a porcelánnál koromnyomokat is láttam. Érdekes módon sikerült a ferde gyertyát egyenesen visszatekernem. Mondjuk nem tudom hogyan mehet be ferdén amikor majdnem 2 centi hosszú a menet. 50 ezret és 5 évet futottak, a 30 ezres/2 év csereperiódus helyett. Remélem megszűnik a reggeli 3 hengerezés.
Barret Elküldve Szeptember15, 2018 Elküldve Szeptember15, 2018 (edited) 32 perce, zotya975 írta: Kicsit azért vártam had hüljön. Sikerült kiszednem a 2-es és a 4-es gyertyát is, a 4. olyan nehezen jött ki biztos voltam benne hogy hozza ki a menetet magával , de nem. Itt a porcelánnál koromnyomokat is láttam. Érdekes módon sikerült a ferde gyertyát egyenesen visszatekernem. Mondjuk nem tudom hogyan mehet be ferdén amikor majdnem 2 centi hosszú a menet. 50 ezret és 5 évet futottak, a 30 ezres/2 év csereperiódus helyett. Remélem megszűnik a reggeli 3 hengerezés. Nem akarlak elkeseríteni de nekem amikor reggeli induláskor 3 hengerezett akkor az volt a vége hogy HF tömítés csere. Pedig cseréltem én is mindent gyertyát , gyertya kábelt de nem lett jobb . Módosítva Szeptember15, 2018 : Barret
zotya975 Elküldve Szeptember16, 2018 Elküldve Szeptember16, 2018 13 órája, Barret írta: Nem akarlak elkeseríteni de nekem amikor reggeli induláskor 3 hengerezett akkor az volt a vége hogy HF tömítés csere. Pedig cseréltem én is mindent gyertyát , gyertya kábelt de nem lett jobb . Ma reggel mind a 4 henger rendben indult. Az nem lett volna olyan nagy baj, ha HF tömítést kell cserélnem, mert itt van a pincében a másik hengerfej, csak valami kezdőlökés kell hogy nekiálljak, titkon azért reméltem, hogy beleszakad az egyik gyertya és akkor muszáj lesz most megcsinálni. Most megint "ráér" lett belőle. 1
wookie Elküldve Szeptember16, 2018 Elküldve Szeptember16, 2018 Egyrészt gyertyát üzemmeleg motornál cserélünk, másrészt Zotya vittem én neked egy jóképességű SE hengerfejet, abban jók a gyertyamenetek.
zotya975 Elküldve Szeptember17, 2018 Elküldve Szeptember17, 2018 16 órája, wookie írta: Egyrészt gyertyát üzemmeleg motornál cserélünk, másrészt Zotya vittem én neked egy jóképességű SE hengerfejet, abban jók a gyertyamenetek. Igen, az lenne a legjobb, de most az egyik gyereknek kell megcsinálni a beépített szekrényt ( idő+pénz) utána a másiknak jön meg az íróasztala ( ez csak pénz) , aztán kell vennem 4 téli gumit ( ez is csak pénz) , de igazából mindez csak rizsa, meg kellene csinálnom a nyomáspróbát majd elvinni síkolni, és elkezdeni összerakni a hengerfejet. Csak a múltkor elmentem a szemközti utcába ahol egy öreg köszörülte a jelenlegi hengerfejet olyan 10 éve, de már nem látom a műhelyt sem, most keresnem kell egy céget Győrben.
epk947 Elküldve Szeptember21, 2018 Elküldve Szeptember21, 2018 On 2018. 09. 17. at 15:36, zotya975 írta: Igen, az lenne a legjobb, de most az egyik gyereknek kell megcsinálni a beépített szekrényt ( idő+pénz) utána a másiknak jön meg az íróasztala ( ez csak pénz) , aztán kell vennem 4 téli gumit ( ez is csak pénz) , de igazából mindez csak rizsa, meg kellene csinálnom a nyomáspróbát majd elvinni síkolni, és elkezdeni összerakni a hengerfejet. Csak a múltkor elmentem a szemközti utcába ahol egy öreg köszörülte a jelenlegi hengerfejet olyan 10 éve, de már nem látom a műhelyt sem, most keresnem kell egy céget Győrben. Győrben ott az Audi, csak értenek hozzá! Próbáld bevinni maszekban!
zotya975 Elküldve Szeptember21, 2018 Elküldve Szeptember21, 2018 Just now, epk947 írta: Győrben ott az Audi, csak értenek hozzá! Próbáld bevinni maszekban! De persze, kinek kell olyan LEGO amit más rak össze.
epk947 Elküldve Szeptember21, 2018 Elküldve Szeptember21, 2018 (edited) Most én előkészülök az októberi műszaki vizsgára. Már 2 éve is nehezen tudták a vizsgán "kikormolni" a katalizátoromat, (10 perc 3500-as fordulaton) ezért most vettem Cataclean-t. A benzinhez kell tölteni. Az első 20 - 30 kilométeren olyan szag jött a kocsi alól, hogy meg is ijedtem. Persze, mert szerintem a katalizátor izzott a seggem alatt és égette lefelé az alvázvédőt... A kocsi meg baromira megtáltosodott. Amúgy túl vagyok a 26 éves kocsimmal a saját beletett 200 ezer kilométeren. Ez az utóbbi 13 év produktuma. A motor és a váltó még bontatlan. Módosítva Szeptember21, 2018 : epk947 1
zotya975 Elküldve Szeptember21, 2018 Elküldve Szeptember21, 2018 31 perce, epk947 írta: Most én előkészülök az októberi műszaki vizsgára. Már 2 éve is nehezen tudták a vizsgán "kikormolni" a katalizátoromat, (10 perc 3500-as fordulaton) ezért most vettem Cataclean-t. A benzinhez kell tölteni. Az első 20 - 30 kilométeren olyan szag jött a kocsi alól, hogy meg is ijedtem. Persze, mert szerintem a katalizátor izzott a seggem alatt és égette lefelé az alvázvédőt... A kocsi meg baromira megtáltosodott. Amúgy túl vagyok a 26 éves kocsimmal a saját beletett 200 ezer kilométeren. Ez az utóbbi 13 év produktuma. A motor és a váltó még bontatlan. 4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin. Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma.
wookie Elküldve Szeptember21, 2018 Elküldve Szeptember21, 2018 3 órája, zotya975 írta: 4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin. Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma. Az SE tengely biztos nem, hisz az a motor is c-s.
zotya975 Elküldve Szeptember22, 2018 Elküldve Szeptember22, 2018 14 órája, wookie írta: Az SE tengely biztos nem, hisz az a motor is c-s. Hát ugye nem akartam kétszer méretni, meg arra gondoltam hogy a nagyobb nyitás miatt esetleg elmászik lambda érték valamelyik irányba, és az SE-nél ezt a nagyobb szelep kompenzálja, Én meg ugye csak tengelyt cseréltem a szelepek maradtak. Most az SE tengelyjel, és az 1.6-os injektorral, hidegen és főleg alsó fordulatszám tartományban nagy gázra torpan. Bár a gyertya csere után egy kicsit javult.
wookie Elküldve Szeptember22, 2018 Elküldve Szeptember22, 2018 Az injektorhoz felraktad az 1.6-os folytószelepet is?
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2018 Elküldve Szeptember23, 2018 11 órája, wookie írta: Az injektorhoz felraktad az 1.6-os folytószelepet is? Najn bitte, csak magát az injektor szelepet hoztam el a bontóból. Gondoltam még arra hogy ideigelenesen felrakom az NZ hengerfejhez az SE szívórészt csak úgy próbára. Igaz hogy a kerek-szögeletes átmenetnél lenne egy kis portolási probléma. De közben rájöttem hogy a kétvezetékes vízhőfok jeladót nem tudnám hová tenni. Max ha megfúrnám a fagydugót a hengerfej végén, és oda beteszem, de abban a 2 milis (rozsdás) lemezben nem tudom mennyire lenne stabil. Egyenlőre örülök a sikeres gyertya cserének.
wookie Elküldve Szeptember23, 2018 Elküldve Szeptember23, 2018 Akkor az a baja hogy sokat kap, mert a több benzin mellé nem tud bemenni a több levegő.
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2018 Elküldve Szeptember23, 2018 1 órával ezelőtt, wookie írta: Akkor az a baja hogy sokat kap, mert a több benzin mellé nem tud bemenni a több levegő. Hát lehet, nem is értem miért nem hoztam el a komplett fojtószelepházat.
wookie Elküldve Szeptember23, 2018 Elküldve Szeptember23, 2018 9 órája, zotya975 írta: Hát lehet, nem is értem miért nem hoztam el a komplett fojtószelepházat. Mondjuk azzal is az a baj, hogy attól még a szívósoron kicsi a luk.
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2018 Elküldve Szeptember24, 2018 12 órája, wookie írta: Mondjuk azzal is az a baj, hogy attól még a szívósoron kicsi a luk. Akkor azt is el kell hozni?
epk947 Elküldve Szeptember24, 2018 Elküldve Szeptember24, 2018 On 2018. 09. 21. at 18:55, zotya975 írta: 4 éve pont műszakikor elfordult a katalizátor betét a dobban, de még átment a zöld kártyán. Utána vettem egy univerzálisat, azzal ment át 2 éve, most áprilisban viszont az előműszakin szóltak, hogy nem jók az értékek. Másik veztengely volt benne az SE-é ami egy picit nagyobbat emel, így nem tudtam hogy emiatt nem jó vagy az univerzális kati eddig bírta. így visszaraktam a régi tengelyt+ kicseréltem a katalizátort egy másik univerzálisra, és így ment át műszakin. Mivel nem akartam kétszer méretni ezért nem tudtam meg hogy mi volt a probléma. Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni. Én ezt csak a motorjaimmal teszem. Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat. A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer! Mondom: aztán mi ezen a tízezer? Hááát ez ennyi. Mondtam: viszlát! Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2018 Elküldve Szeptember24, 2018 24 perce, epk947 írta: Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni. Én ezt csak a motorjaimmal teszem. Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat. A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer! Mondom: aztán mi ezen a tízezer? Hááát ez ennyi. Mondtam: viszlát! Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott... Én a falu melletti Suzuki Molnárhoz hordom az autót, azért mert közel van ha bármilyen okból itt kell hagyni az autót, akkor hazasétálok, kábé 2 Kilométer. Elő műszakira ugye azért viszem, mert nem tudok mindent megnézni hogy jó lesz-e például lengéscsillapítót, fékhatást, esetleges gömbfejeket. Ez utóbbinál nem mindig van jele-hanga annak amit a nyúzópadon kiszúrnak, de volt hogy ami már kopogott, szerintük jó volt. Ugye ott nem menet közben nézik a kocsit hanem álló helyzetben. Volt hogy hibamentesnek találtatott az autó így egyből meg is kaptam a műszakit, volt hogy találtak valamit, aminek a kijavítására ha jól tudom 2 hetem van. Ha később viszem vissza akkor már nem számolják le az előműszaki árát az egészből. De amúgy itt is megkérdezték hogy kérek-e számlát, és ha nem akkor olcsóbb volt az előműszaki. Szerintem még így is jobban kapok valós minősítést mintha szerelőhöz vinném, ő meg ki tudja mit cserélne rajta és ki tudja hogyan vizsgáztatná. Az NKH nálunk a város másik végén van ha jól tudom két busszal kéne hazajönnöm, ha otthagyom az autót.
wookie Elküldve Szeptember24, 2018 Elküldve Szeptember24, 2018 4 órája, epk947 írta: Tudom, hogy sokat dolgozol az autón, próbálsz javítani teljesítményén, meg talán kicsit hobbi is a tuning nálad. Tudom értékelni. Én ezt csak a motorjaimmal teszem. Viszont a kocsimban a motor bontatlan és nem is jelentkezett hiba eddig még. Ezért (is) soha nem voltam előműszakin és soha nem bukott még meg a vizsgán, pedig amíg lehetett mindig az állami vizsgabázisra vittem. Nagyon nem szeretem a maszek vizsgáztatókat. A Hondámat (motor) vittem volna maszekhoz (próbaképpen), assszongya tízezer! Mondom: aztán mi ezen a tízezer? Hááát ez ennyi. Mondtam: viszlát! Megyek az NKH-hoz, ott 4600-ért simán levizsgázott... Az a baj hogy az nkh már nem csinál vizsgát, csak első forgalombahelyezést.
epk947 Elküldve Szeptember24, 2018 Elküldve Szeptember24, 2018 7 órája, wookie írta: Az a baj hogy az nkh már nem csinál vizsgát, csak első forgalombahelyezést. Így igaz, ezért írtam, hogy amíg lehetett.
Kispotter Elküldve Szeptember27, 2018 Elküldve Szeptember27, 2018 Sziasztok! 2 ezer km-rel ezelőtt hengerfejes volt az autóm. Meg lett csinálva hengerfejbe új mindenszelepek, tőkék, himbák kivéve a vez tengely. Összeraktam jó is volt meg most is az, de mostanság nagyobb gáznál nagyobb fordulatnál 3 ezer körül becsörög pont mikor rossz a gyújtás beállítás. De azt én mikor összeraktam stroboszkóppal beállítottam diag módban. Nem hiszem, hogy elmászna magától bár még nem ellenőriztem le. Mi lehet ez? Esetleg attól nem lehet, hogy levettek a hengerfejből nagyobb lett a kompresszió és már nem ott van a jó alapelőgyújtás ahol a jel van? Benzint ugyanott tanokolok 3 éve shell 95 ös. Esetleg majd még megnézem 100 -as benzinnel motcsinál. De addig kikérem véleményeteket mitől csöröghet még? Halottam olyan mendemondát, ha már teljesen új felül mindent alul is felkelett volna újítani a motort ugyanis így a nagyobb a kompresszió amitől a régi hajtókarcsapágyok meghallhatnak. De gyűrűzve nem volt és remélem ez nem igaz.
Recommended Posts