Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
33 perce, Stevy írta:

Na hát igen, ezért kerülne egy kuplung csere műhelyben 50-60 ezerbe.

Na  ez  az ár nekem nem éri meg, inkább kiszedem , vagy kimozdítom a váltót hogy odaférjek , ezt a 3-4 ezer forintos alkatrészt kicseréljem

Elküldve

Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni! Opelműhelyen találtam leírást C14NZ hengerfej tömítés cseréről. (Nekem C14SE van) Ott van egy olyan rész, hogy összerakás előtt a hidrotőkékből az olajat ki kell préselni, hogy a vezérmű ház ne álljon el a hengerfejtől, könnyű legyen összerakni.

Olaj kipréselésre satu van ajánlva, egy régi himba felhasználásával. Valaki tudna ebben segíteni, hogy hogyan képzeljem el? Mennyire kell összenyomni? Van-e más módszer? Hogyan, mikét érdemes?

Másik kérdésem majd az ékszíj tárcsa lehúzása lenne. A levételével eléggé megszenvedtem, viszont a felrakásra jó lenne jobban rákészülni. Mekkora nyomatékkal kell lehúzni, és hogyan fogjam meg, hogy ne forogjon körbe körbe, és rugózzon be? Köszönöm!

Elküldve
15 órája, Stevy írta:

Na hát igen, ezért kerülne egy kuplung csere műhelyben 50-60 ezerbe.

Hát elég rossz az F-astrát kuplungozni , bölcsőt fel kell lazítani , meg kijátszani .Elég szívás .

Elküldve
17 órája, Robert astra f írta:

Na  ez  az ár nekem nem éri meg, inkább kiszedem , vagy kimozdítom a váltót hogy odaférjek , ezt a 3-4 ezer forintos alkatrészt kicseréljem

Ez nem is baj, csak jó lenne szétszedés előtt megbizonyosodni róla hogy valóban itt van-e a gond.

4 órája, Stofl írta:

Sziasztok! Ismét segítséget szeretnék kérni! Opelműhelyen találtam leírást C14NZ hengerfej tömítés cseréről. (Nekem C14SE van) Ott van egy olyan rész, hogy összerakás előtt a hidrotőkékből az olajat ki kell préselni, hogy a vezérmű ház ne álljon el a hengerfejtől, könnyű legyen összerakni.

Olaj kipréselésre satu van ajánlva, egy régi himba felhasználásával. Valaki tudna ebben segíteni, hogy hogyan képzeljem el? Mennyire kell összenyomni? Van-e más módszer? Hogyan, mikét érdemes?

Másik kérdésem majd az ékszíj tárcsa lehúzása lenne. A levételével eléggé megszenvedtem, viszont a felrakásra jó lenne jobban rákészülni. Mekkora nyomatékkal kell lehúzni, és hogyan fogjam meg, hogy ne forogjon körbe körbe, és rugózzon be? Köszönöm!

Én nem favorizálom a kipréselést, amikor tök egyszerűen szét lehet szedni a tőkéket, és ki lehet belőlük önteni az olajat. ( amúgy sem jó szerintem visszacsapó szeleppel szemben kipréselni)van az aljában egy pici rugós-golyós visszacsapó szelep azért nem ereszt vissza. Lepattintod a nagy karikát, kihúzod a belső részt kiesik utána a nagy rugó, a belső részről leveszed lentről a záró lemezt, alatta ott a kis rugó, meg a golyó, féktisztítóval, benzinnel elmosod, és üresen összerakod, majd így is rakod vissza. Indításkor kelepel, aztán feltölti magát olajjal, olyan magasra amennyire kell. 

2910384-20180904-QcSEwg.jpg

A központi csavar meghúzási nyomatéka 55Nm majd tovább kell húzni 45-60Fokkal. 5-sebességve téve a váltót egy segítő működteti a lábféket, így lehet fékezni a kerekeken keresztül a motort. A kulcs így is nagyon rugózni fog, így biztonságosabb több crova szárral "kihozni" a kulcsot a kerékjáraton kívülre ahol már van hely. Van aki megakasztja a váltó ablakon keresztül a lendkereket, én ezt nem mertem megcsinálni. 

 

  • Köszi! 1
Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

Én nem favorizálom a kipréselést, amikor tök egyszerűen szét lehet szedni a tőkéket, és ki lehet belőlük önteni az olajat. ( amúgy sem jó szerintem visszacsapó szeleppel szemben kipréselni)van az aljában egy pici rugós-golyós visszacsapó szelep azért nem ereszt vissza. Lepattintod a nagy karikát, kihúzod a belső részt kiesik utána a nagy rugó, a belső részről leveszed lentről a záró lemezt, alatta ott a kis rugó, meg a golyó, féktisztítóval, benzinnel elmosod, és üresen összerakod, majd így is rakod vissza. Indításkor kelepel, aztán feltölti magát olajjal, olyan magasra amennyire kell. 

 

A központi csavar meghúzási nyomatéka 55Nm majd tovább kell húzni 45-60Fokkal. 5-sebességve téve a váltót egy segítő működteti a lábféket, így lehet fékezni a kerekeken keresztül a motort. A kulcs így is nagyon rugózni fog, így biztonságosabb több crova szárral "kihozni" a kulcsot a kerékjáraton kívülre ahol már van hely. Van aki megakasztja a váltó ablakon keresztül a lendkereket, én ezt nem mertem megcsinálni. 

 

Ez igen, köszi! Akkor így fogom megcsinálni! Remélem nem rontom el a htőkéket!

Elküldve
3 órája, zotya975 írta:

Én nem favorizálom a kipréselést, amikor tök egyszerűen szét lehet szedni a tőkéket, és ki lehet belőlük önteni az olajat. ( amúgy sem jó szerintem visszacsapó szeleppel szemben kipréselni)van az aljában egy pici rugós-golyós visszacsapó szelep azért nem ereszt vissza. Lepattintod a nagy karikát, kihúzod a belső részt kiesik utána a nagy rugó, a belső részről leveszed lentről a záró lemezt, alatta ott a kis rugó, meg a golyó, féktisztítóval, benzinnel elmosod, és üresen összerakod, majd így is rakod vissza. Indításkor kelepel, aztán feltölti magát olajjal, olyan magasra amennyire kell. 

Na megpróbáltam leszedni a karikát. Nem akar engedni. Te hogyan szedted le roncsolás nélkül? Ahogy feszegetem, deformálódik, de engedni nem akar semennyit. :I

Elküldve
30 perce, Stofl írta:

Na megpróbáltam leszedni a karikát. Nem akar engedni. Te hogyan szedted le roncsolás nélkül? Ahogy feszegetem, deformálódik, de engedni nem akar semennyit. :I

Vékony csavarhúzóval feszítettem a pereme alá, körbe-körbe haladva viszonylag könnyen lejött. Ha oda van alá rakódva az olajsár, lehet féktisztító, vagy csavarlazító segíthet. 

Elküldve
12 perce, zotya975 írta:

Vékony csavarhúzóval feszítettem a pereme alá, körbe-körbe haladva viszonylag könnyen lejött. Ha oda van alá rakódva az olajsár, lehet féktisztító, vagy csavarlazító segíthet. 

Lehet a gyári szétjön, de ez a JP sajnos nem. Ahogy aláfeszegettem nyílt szét mint a rózsa. :( Na, egynek annyi. Amúgy tényleg egyszerű lenne ha a gyűrű lejönne. Túl lágy anyag. És rá van préselve. 

Elküldve
13 perce, Stofl írta:

Lehet a gyári szétjön, de ez a JP sajnos nem. Ahogy aláfeszegettem nyílt szét mint a rózsa. :( Na, egynek annyi. Amúgy tényleg egyszerű lenne ha a gyűrű lejönne. Túl lágy anyag. És rá van préselve. 

Hát akkor lehet nekem eddig csak gyárival volt dolgom, mert ezeken csak a gyűrű két átellenes pontján van egy-egy benyomódás ez pattan be a perem mögé, és elég könnyen szétjön.

2910680-20180904-xiOIa2.jpg

2910681-20180904-aupVwF.jpg

Elküldve
13 perce, zotya975 írta:

Hát akkor lehet nekem eddig csak gyárival volt dolgom, mert ezeken csak a gyűrű két átellenes pontján van egy-egy benyomódás ez pattan be a perem mögé, és elég könnyen szétjön.

 

 

Huh. Ja már értem. Kár is volt megpróbálnom. Képek alapján már egyértelmű. Nekem nem ilyen. Egész körbe van préselve valamilyen nagyon vékony lemezzel, mintha perforálva is lenne. 

Kérdés, hogy vajon vissza tudom-e hajtogatni, hogy tartson valamennyire és ne álljon ki. És hogy mi legyen a többivel. Egy éves hidrotőkéket nem szeretném kidobni....

De a préselésben én is kételkedek.... Hm, mindig fel van adva a lecke.

Elküldve
5 órája, zotya975 írta:

A központi csavar meghúzási nyomatéka 55Nm majd tovább kell húzni 45-60Fokkal. 5-sebességve téve a váltót egy segítő működteti a lábféket, így lehet fékezni a kerekeken keresztül a motort. A kulcs így is nagyon rugózni fog, így biztonságosabb több crova szárral "kihozni" a kulcsot a kerékjáraton kívülre ahol már van hely. Van aki megakasztja a váltó ablakon keresztül a lendkereket, én ezt nem mertem megcsinálni. 

 

Én légkulccsal szedtem le meg tettem vissza. :confused:

Elküldve
3 órája, Stofl írta:

Huh. Ja már értem. Kár is volt megpróbálnom. Képek alapján már egyértelmű. Nekem nem ilyen. Egész körbe van préselve valamilyen nagyon vékony lemezzel, mintha perforálva is lenne. 

Kérdés, hogy vajon vissza tudom-e hajtogatni, hogy tartson valamennyire és ne álljon ki. És hogy mi legyen a többivel. Egy éves hidrotőkéket nem szeretném kidobni....

De a préselésben én is kételkedek.... Hm, mindig fel van adva a lecke.

Őszinte leszek, én kb. 2 hónapja cseréltem vez. tengely házat. Elötte úgy fél éve cseréltem tőkéket, és még elég sokmindent. Én mos bizony most semmit nem csináltam vele, legutóbbi próbálkozásomból kiindulva, mikoris egyáltalán nem bírtam széthúzni a tőkék két felét. Lemez lejött, de szétszedni nem tudtam. Ezért vettem akkor újakat, mert ki akartam pucolni őket, de nem ment. E két hónap alatt, elmentem az autóval legalább 4500 - 5000 km-t gond nélkül. Lehet szakkönyv írja, én nem tettem, úgy raktam össze ahogy volt. Az viszont igaz, hogy pár napot kinnt voltak, így minimális olajat kinyomtak magukból, de az inkább jelképes volt. DE EZ CSAK SAJÁT TAPASZTALAT!!! 

Elküldve
30 perce, tuskes írta:

Őszinte leszek, én kb. 2 hónapja cseréltem vez. tengely házat. Elötte úgy fél éve cseréltem tőkéket, és még elég sokmindent. Én mos bizony most semmit nem csináltam vele, legutóbbi próbálkozásomból kiindulva, mikoris egyáltalán nem bírtam széthúzni a tőkék két felét. Lemez lejött, de szétszedni nem tudtam. Ezért vettem akkor újakat, mert ki akartam pucolni őket, de nem ment. E két hónap alatt, elmentem az autóval legalább 4500 - 5000 km-t gond nélkül. Lehet szakkönyv írja, én nem tettem, úgy raktam össze ahogy volt. Az viszont igaz, hogy pár napot kinnt voltak, így minimális olajat kinyomtak magukból, de az inkább jelképes volt. DE EZ CSAK SAJÁT TAPASZTALAT!!! 

Én is úgy cseréltem még 2 éve hogy ahogy kijött az olajjal teli kapszulából az új ment be a régi helyére. 

Elküldve
18 órája, Stevy írta:

Én légkulccsal szedtem le meg tettem vissza. :confused:

Én a piacon vettem egyet, de utólag derült ki hogy csak 170Nm-et tud, néha leszedi, néha nem.

2911146-20180905-WhQLoW.jpg

Kompresszorom sincs úgy kell kölcsönkérni, nem is értem miért nem elektromosat vettem.

Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

Kompresszorom sincs úgy kell kölcsönkérni, nem is értem miért nem elektromosat vettem.

Nekem elektromos, csak ugye így könnyebb volt leírni :hehe: Pár éve még mikor először volt lidlbe kábeles, akkor vettem. Fel 100nm - Le 300nm-t tud papíron.

Elküldve
2 órája, Stevy írta:

Nekem elektromos, csak ugye így könnyebb volt leírni :hehe: Pár éve még mikor először volt lidlbe kábeles, akkor vettem. Fel 100nm - Le 300nm-t tud papíron.

Nem is értem, miért nem ilyet vettem én is. 

Elküldve
18 perce, zotya975 írta:

Nem is értem, miért nem ilyet vettem én is. 

Én meg csendben maradok, mert csak azért nincs mert még nem volt a polcon, mikor előre megfontolt (kacatszerzési) szándékkal sopíngoltam.:-)

Elküldve
1 órával ezelőtt, Róóóbi írta:

Én meg csendben maradok, mert csak azért nincs mert még nem volt a polcon, mikor előre megfontolt (kacatszerzési) szándékkal sopíngoltam.:-)

De mostanában csak akksis volt nem ?

Elküldve

2018-010.jpgSziasztok. A képen ez az olajfolyás ami 1 éjszaka alatt egy 8-10 centis foltot hagy, az az eset-e, hogy váltóoldali főtengelyszimering csere néz ki, de halogassam amíg lehet a magas munkadíj miatt? Zavar hogy maga alá koszol az autó, meg öntögetni is kell bele az olajat, ennyi a bajom vele. Köszi!

Elküldve
23 perce, felhasznaaloo írta:

Sziasztok. A képen ez az olajfolyás ami 1 éjszaka alatt egy 8-10 centis foltot hagy, az az eset-e, hogy váltóoldali főtengelyszimering csere néz ki, de halogassam amíg lehet a magas munkadíj miatt? Zavar hogy maga alá koszol az autó, meg öntögetni is kell bele az olajat, ennyi a bajom vele. Köszi!

Motor kiemel, lendkerék leszed, onnantól kezdve csak egy mozdulat. Csak arra figyelj hogy ha már ott vagy a váltó nyelestengely szimeringet is cseréld ki, nekem utána derült ki hogy az is ereszt, előtte a motorolaj színe elnyomta a piros váltóolajét.

2911962-20180906-7A23uH.jpg

Nekem is akkor valami 30 ezret mondtak munkadíjnak, hát inkább nekiestem.

  • Köszi! 1
Elküldve
42 perce, zotya975 írta:

Motor kiemel, lendkerék leszed, onnantól kezdve csak egy mozdulat. Csak arra figyelj hogy ha már ott vagy a váltó nyelestengely szimeringet is cseréld ki, nekem utána derült ki hogy az is ereszt, előtte a motorolaj színe elnyomta a piros váltóolajét.

2911962-20180906-7A23uH.jpg

Nekem is akkor valami 30 ezret mondtak munkadíjnak, hát inkább nekiestem.

Nem egyszerűbb a váltót kivenni mintsem az egész motort ?

Elküldve
11 órája, Barret írta:

Nem egyszerűbb a váltót kivenni mintsem az egész motort ?

Hát nekem nincs aknám, és a motor felfelé jön ki a váltó meg lefelé, plusz ha kihúzom a két féltengelyt tuti megsérül itt a szimering és ereszteni fog. Aztán meg nincs gömbfej kinyomóm, így a talpas-kormányösszekötő kiszedése nekem mindíg necces a motot kiemelésnél meg csak sima csavarok vannak. A másik, hogy fel akartam normálisan ragasztani a kartert és így hogy elfektetem a motort tök kényelmesen meg tudtam csinálni.

2912253-20180907-L9tbRF.jpg

A kocsi alatt a kipufcső felett egyensúlyozni közben a csavarokat betekerni a pasztát meg nem lehúzni nekem sosem sikerült tartósan. 

Elküldve
13 órája, zotya975 írta:

Motor kiemel, lendkerék leszed, onnantól kezdve csak egy mozdulat. Csak arra figyelj hogy ha már ott vagy a váltó nyelestengely szimeringet is cseréld ki, nekem utána derült ki hogy az is ereszt, előtte a motorolaj színe elnyomta a piros váltóolajét.

2911962-20180906-7A23uH.jpg

Nekem is akkor valami 30 ezret mondtak munkadíjnak, hát inkább nekiestem.

Köszi Zotya. Hát én nem próbálkozok ilyesmivel, pedig voltak ilyen terveim, de béna vagyok hozzá és nekem itthon nincs is hol. Bár újra van Pesten szereld magad műhely, de az is elég drága...(http://szereldmagad.hu)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.