zotya975 Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 4 órája, endre1993 írta: helo gyertyak kell csereljek es 2 polusu van benne tehetek bele 4 polusut? hataroz valamit? koszonom a segitseget egy opel astra f rol van szo ami c16nz 2 pólusú gyertya olyan motorba kell ahol párosával gyujtanak a gyertyák, például a trafósorban két trafó van és 4 gyertya, így mindíg van egy plusz "felesleges" szikra. Mivel a gyertya fogy, ezért fele annyi ideig tartani az egy pólusú mint a hagyományos gyújtásnál ahol csak egyszer van szikra a munkaütemben. Ezért találták ki a két pólusút, ami ugye kétszer hosszabb életű, de más jelentősége nincs pölö ezen sincs egyszerre két szikra. Tényleg a DIS kockás milyen? Abba milyen való?
endre1993 Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 (edited) 2 órája, zotya975 írta: 2 pólusú gyertya olyan motorba kell ahol párosával gyujtanak a gyertyák, például a trafósorban két trafó van és 4 gyertya, így mindíg van egy plusz "felesleges" szikra. Mivel a gyertya fogy, ezért fele annyi ideig tartani az egy pólusú mint a hagyományos gyújtásnál ahol csak egyszer van szikra a munkaütemben. Ezért találták ki a két pólusút, ami ugye kétszer hosszabb életű, de más jelentősége nincs pölö ezen sincs egyszerre két szikra. Tényleg a DIS kockás milyen? Abba milyen való? kerek fajta nem a kockas Módosítva Március12, 2018 : endre1993
Róóóbi Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 2 órája, zotya975 írta: 2 pólusú gyertya olyan motorba kell ahol párosával gyujtanak a gyertyák, például a trafósorban két trafó van és 4 gyertya, így mindíg van egy plusz "felesleges" szikra. Mivel a gyertya fogy, ezért fele annyi ideig tartani az egy pólusú mint a hagyományos gyújtásnál ahol csak egyszer van szikra a munkaütemben. Ezért találták ki a két pólusút, ami ugye kétszer hosszabb életű, de más jelentősége nincs pölö ezen sincs egyszerre két szikra. Tényleg a DIS kockás milyen? Abba milyen való? DIS-be két pólusú való. Pont a párosával gyújtás miatt.
Róóóbi Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 13 órája, zotya975 írta: Az Y csavarnak a menetes furat megvan, na hogy a jeladó nem lesz-e útban azt már passzolom...ez mondjuk nem mindegy. Ha tudnám milyen a menet akkor mehetne a helyére vakdugó is. És ha a DIS csavarjaival fogatod le házgyári körmökkel a trafót? Akkor biztos nem lesz útban a jeladó.
Róóóbi Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 6 órája, endre1993 írta: helo gyertyak kell csereljek es 2 polusu van benne tehetek bele 4 polusut? hataroz valamit? koszonom a segitseget egy opel astra f rol van szo ami c16nz Felesleges bele két pólusú hogyha elosztós gyújtásod van. Normális 1 pólusú, pl.: Bosch WR8DC.
zotya975 Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 50 perce, Róóóbi írta: DIS-be két pólusú való. Pont a párosával gyújtás miatt. Kösz, ez jó tudni. 49 perce, Róóóbi írta: És ha a DIS csavarjaival fogatod le házgyári körmökkel a trafót? Akkor biztos nem lesz útban a jeladó. Na megnéztem, nem lesz útban, mert az Y felette van, és a DIS helyére bemegy az elosztó is, csak a 3 csavarlyukat nem fogom felhasználni. A fagydugó helyén van a jeladó, a Hall jeladó csatija szerintem messze van. Végszükség esetén ezt kipreparálom. Vagy feláldozok egy jeladót, és lefűrészelem ami kilóg, úgyis a NZ-ét használom a központi injektor mögött. Sima kerek az NZ : Ez meg ugye a DIS kockás SE: Az O gyűrű mindegyikhez 71 milis tehát passzolni fog bele, remélem a mélység is ugyanaz, de nem látom értelmét hogy más lenne.
Róóóbi Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 11 perce, zotya975 írta: Kösz, ez jó tudni. Na megnéztem, nem lesz útban, mert az Y felette van, és a DIS helyére bemegy az elosztó is, csak a 3 csavarlyukat nem fogom felhasználni. A fagydugó helyén van a jeladó, a Hall jeladó csatija szerintem messze van. Végszükség esetén ezt kipreparálom. Vagy feláldozok egy jeladót, és lefűrészelem ami kilóg, úgyis a NZ-ét használom a központi injektor mögött. Sima kerek az NZ : Ez meg ugye a DIS kockás SE: Az O gyűrű mindegyikhez 71 milis tehát passzolni fog bele, remélem a mélység is ugyanaz, de nem látom értelmét hogy más lenne. Én egy levágott döglött jeladót tennék bele. Az biztosan nincs útban a Hall-nak. A vez.tengelyház mélysége ott tudtommal ugyanaz. Az SE/NZ tengely közt meg úgyis tudod mi a diffi, meg nem is fog gondot okozni.
zotya975 Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 6 perce, Róóóbi írta: Én egy levágott döglött jeladót tennék bele. Az biztosan nincs útban a Hall-nak. A vez.tengelyház mélysége ott tudtommal ugyanaz. Az SE/NZ tengely közt meg úgyis tudod mi a diffi, meg nem is fog gondot okozni. Lehet alapból elfér, de ha lefűrészelem a csati részét akkor tuti.
Róóóbi Elküldve Március12, 2018 Elküldve Március12, 2018 48 perce, zotya975 írta: Lehet alapból elfér, de ha lefűrészelem a csati részét akkor tuti. Ennél kevesebb helyet csak egy vakdugó foglal vagy egy fagydugó a szonda helyett. Azé' kíváncsi vagyok, mit produkál majd a hibrid. Nehogy úgy járj mint én a Kadettal, szegény keverékkel járva fehérre égette a gyertyákat.
zotya975 Elküldve Március13, 2018 Elküldve Március13, 2018 8 órája, Róóóbi írta: Ennél kevesebb helyet csak egy vakdugó foglal vagy egy fagydugó a szonda helyett. Azé' kíváncsi vagyok, mit produkál majd a hibrid. Nehogy úgy járj mint én a Kadettal, szegény keverékkel járva fehérre égette a gyertyákat. Hát esetleg annyit megcsinálok még hogy szerzek hozzá 1.6-os injektort aztán azt teszem be a nagy szelepek mellé.
Róóóbi Elküldve Március13, 2018 Elküldve Március13, 2018 34 perce, zotya975 írta: Hát esetleg annyit megcsinálok még hogy szerzek hozzá 1.6-os injektort aztán azt teszem be a nagy szelepek mellé. Engem kitartóan cseszegetnek, hogy mikor csinálok az X16SZ-ből SE-t. Mondom soha, de arra ott van egy C16NZ, ki tudja mióta áll majd az lesz a játszós blokk egy állapotfelmérés után. Igazából ha nagyon akarnám, már régen készen lehetne. Ott 3 kábelkötegből csinálnék egyet, azt a problémát kell áthidalni hogy abban az időben abban az autóban ez a konfiguráció nem létezett.
zotya975 Elküldve Március13, 2018 Elküldve Március13, 2018 9 órája, Róóóbi írta: Engem kitartóan cseszegetnek, hogy mikor csinálok az X16SZ-ből SE-t. Mondom soha, de arra ott van egy C16NZ, ki tudja mióta áll majd az lesz a játszós blokk egy állapotfelmérés után. Igazából ha nagyon akarnám, már régen készen lehetne. Ott 3 kábelkötegből csinálnék egyet, azt a problémát kell áthidalni hogy abban az időben abban az autóban ez a konfiguráció nem létezett. Nem lehet előbb ( vagy közben)visszaalakítani az X-et C-re? Végülis ha jól tudom csak kapott egy elektromos EGR-t a vákumos helyére. A hall jeladó-Főtengely jeladó váltás az nem lenne gond, hiszen az SE-vel ez alapból jön. Vagy itt kopogásszenzor is van az oktánszámdugót kiváltva?
Róóóbi Elküldve Március13, 2018 Elküldve Március13, 2018 2 órája, zotya975 írta: Nem lehet előbb ( vagy közben)visszaalakítani az X-et C-re? Végülis ha jól tudom csak kapott egy elektromos EGR-t a vákumos helyére. A hall jeladó-Főtengely jeladó váltás az nem lenne gond, hiszen az SE-vel ez alapból jön. Vagy itt kopogásszenzor is van az oktánszámdugót kiváltva? Nem, mert az X-es az Astrában van 87000km-el és az a vigyázós autó, a szép. Elektromos AGR, kopogásszenzor, DIS gyújtás. A C-s meg a Kadettba megy egy donor Kadettból meg összefogdosott SE kacatokból, ott fogom (egyszer egy messzi galaxisban) kiélni a konstruktív hajlamaimat.
zotya975 Elküldve Március13, 2018 Elküldve Március13, 2018 2 órája, Róóóbi írta: Nem, mert az X-es az Astrában van 87000km-el és az a vigyázós autó, a szép. Elektromos AGR, kopogásszenzor, DIS gyújtás. A C-s meg a Kadettba megy egy donor Kadettból meg összefogdosott SE kacatokból, ott fogom (egyszer egy messzi galaxisban) kiélni a konstruktív hajlamaimat. Milyen jó hogy nekem csak egy autóm van, így ugyanarra kell vigyáznom amivel tudok perverzkedni is. Akartam venni ismerőstől Citroen BX-et szerelgetősnek, de azt mondta az asszony hogy olyan már van. Pedig két nagy előnye volt: nem szereti a rozsa ( de egyáltalán) és úgy mentem a s*ar úton vele, mintha jégen autóznák, már minőségre. Több előnye nem volt neki. Nézegettem a pincében mivel lehetne ledugózni a jeladó helyét..voálá: Ha víznyomás mérő lenne, és elférne akár maradhatna is így ahogy van. 1
Róóóbi Elküldve Március14, 2018 Elküldve Március14, 2018 7 órája, zotya975 írta: Milyen jó hogy nekem csak egy autóm van, így ugyanarra kell vigyáznom amivel tudok perverzkedni is. Akartam venni ismerőstől Citroen BX-et szerelgetősnek, de azt mondta az asszony hogy olyan már van. Pedig két nagy előnye volt: nem szereti a rozsa ( de egyáltalán) és úgy mentem a s*ar úton vele, mintha jégen autóznák, már minőségre. Több előnye nem volt neki. Nézegettem a pincében mivel lehetne ledugózni a jeladó helyét..voálá: Ha víznyomás mérő lenne, és elférne akár maradhatna is így ahogy van. Amíg nem volt meg ez az Astra, a kettő nekem is egyet jelentett. Már csak azt nem tudom, hogyha még az idén beújítunk egy Zafírt -márpedig tervben van és van rá esély- mit csinálok a Kadettal... Mástól is hallottam már a BX-et mint becsípódást, kár hogy még olyat nem seggeztem be. Gondolom nem ezzel kell túrni az A3-on péntek délután Ez miez az óra? Vagány!
zotya975 Elküldve Március14, 2018 Elküldve Március14, 2018 2 perce, Róóóbi írta: Amíg nem volt meg ez az Astra, a kettő nekem is egyet jelentett. Már csak azt nem tudom, hogyha még az idén beújítunk egy Zafírt -márpedig tervben van és van rá esély- mit csinálok a Kadettal... Mástól is hallottam már a BX-et mint becsípódást, kár hogy még olyat nem seggeztem be. Gondolom nem ezzel kell túrni az A3-on péntek délután Ez miez az óra? Vagány! Alapból egy karbis motor volt a BX-ben tehát faék és megbízható, az volt a gond hogy a hidropneumatikus rendszert, ami mindent működtetett, kevesen szerelték már itt a környéken. De szerintem eléggé kortalan formája volt, és tényleg nagyon kényelmes. Sajnos anyagilag nem tehetem meg hogy több autóm legyen, ( mivel csak nekem van jogsim nem is lenne értelme) ezért nem végzem sosem az astrával, mert mindíg össze kell rakni pár nap után, mert kell. A cégnél ahol dolgozom vittek el gépeket vasba, amit tudtunk mentettünk belőlük, van egy sárga villogóm is.
Róóóbi Elküldve Március14, 2018 Elküldve Március14, 2018 1 órával ezelőtt, zotya975 írta: Alapból egy karbis motor volt a BX-ben tehát faék és megbízható, az volt a gond hogy a hidropneumatikus rendszert, ami mindent működtetett, kevesen szerelték már itt a környéken. De szerintem eléggé kortalan formája volt, és tényleg nagyon kényelmes. Sajnos anyagilag nem tehetem meg hogy több autóm legyen, ( mivel csak nekem van jogsim nem is lenne értelme) ezért nem végzem sosem az astrával, mert mindíg össze kell rakni pár nap után, mert kell. A cégnél ahol dolgozom vittek el gépeket vasba, amit tudtunk mentettünk belőlük, van egy sárga villogóm is. Igen a hidrogömböc a mumus. Én is úgy vagyok, egy itt van nálunk a másik magyarban, és egy seggel csak egy lovat ugye... nőstény most tanul vezetni. Az ilyen mentéseknél én az első sorban szoktam csápolni, sárga villogót már kukáztunk mi is. Viccet félretéve: kicsivel túl kell szaladnom az olajcsere-periódust, már csak azért is tartok mert ritkán megy, zömmel városban hiába megyek 10-15km melegítő kört és félek elsavanyodik az olajam. Sokadjára is Mobil fog beleesni mint az otthoniakba.
zotya975 Elküldve Március14, 2018 Elküldve Március14, 2018 9 órája, Róóóbi írta: Igen a hidrogömböc a mumus. Én is úgy vagyok, egy itt van nálunk a másik magyarban, és egy seggel csak egy lovat ugye... nőstény most tanul vezetni. Az ilyen mentéseknél én az első sorban szoktam csápolni, sárga villogót már kukáztunk mi is. Viccet félretéve: kicsivel túl kell szaladnom az olajcsere-periódust, már csak azért is tartok mert ritkán megy, zömmel városban hiába megyek 10-15km melegítő kört és félek elsavanyodik az olajam. Sokadjára is Mobil fog beleesni mint az otthoniakba. A könyv szerint 15 ezret futhat a benzines, szóval nem dőlök a kardomba, ha nem 10 nél cserélem, hanem 12-13-ezernél.
Róóóbi Elküldve Március14, 2018 Elküldve Március14, 2018 4 órája, zotya975 írta: A könyv szerint 15 ezret futhat a benzines, szóval nem dőlök a kardomba, ha nem 10 nél cserélem, hanem 12-13-ezernél. Jó, nyilván én sem sírom bokán magamat. Azért lehet valamelyik nap csak úgy benézek endoszkóppal a gyertyafuraton. Alulról már láttam, tetejét is de a belét még nem.
zotya975 Elküldve Március15, 2018 Elküldve Március15, 2018 13 órája, Róóóbi írta: Jó, nyilván én sem sírom bokán magamat. Azért lehet valamelyik nap csak úgy benézek endoszkóppal a gyertyafuraton. Alulról már láttam, tetejét is de a belét még nem. Én nem tekerem ki a gyertyát főleg a 4.-et ha nem feltétlen muszáj ugye ferdén lett betekerve. De a szelepszár szimering csere óta, talán ha 1 liter olajat megeszik az olajcserék közt amivel már bőven kiegyezek.
Róóóbi Elküldve Március15, 2018 Elküldve Március15, 2018 10 órája, zotya975 írta: Én nem tekerem ki a gyertyát főleg a 4.-et ha nem feltétlen muszáj ugye ferdén lett betekerve. De a szelepszár szimering csere óta, talán ha 1 liter olajat megeszik az olajcserék közt amivel már bőven kiegyezek. Egész baráti. Majd ha átesett a másik kopf, azért akkor már ki mered szedni, nem?
zotya975 Elküldve Március15, 2018 Elküldve Március15, 2018 33 perce, Róóóbi írta: Egész baráti. Majd ha átesett a másik kopf, azért akkor már ki mered szedni, nem? Kitekertem akkor is amikor a szelepszár szimeringeket cseréltem, mert meg kellett támasztani a szelepeket, a dugó nem jött fel ehhez eléggé, és itt nyúltam be. De amikor visszatettem és meghúztam a végén már nagyon nyúlós volt, nem volt határozott pont ahol megszorult.
Lajos12 Elküldve Március17, 2018 Elküldve Március17, 2018 Üdv! Ki kellett cserélnem az alapjárati motort és sokkal jobb lett! Gyárira lett cserélve. A kétvezetékes vízhőfok jeladó az jó, a tűzfalon lévő vákuum érzékelő jó. Gyertyák jók. Vákuum csövek jók. De hidegen még mindig 2ezer felett van az alapjárat :/ aztán lassan kb. 15 perc alatt visszaáll normálisra. Inyjektor teteje alatt van tömítő gyűrű de olyan mintha csak a fémre ülne a műanyag. (C14nz) Az utastérben "sziszeg" a belső keringtető ha kikapcsolom szóval az is jó. Mi lehet még problémás?
zotya975 Elküldve Március17, 2018 Elküldve Március17, 2018 55 perce, Lajos12 írta: Üdv! Ki kellett cserélnem az alapjárati motort és sokkal jobb lett! Gyárira lett cserélve. A kétvezetékes vízhőfok jeladó az jó, a tűzfalon lévő vákuum érzékelő jó. Gyertyák jók. Vákuum csövek jók. De hidegen még mindig 2ezer felett van az alapjárat :/ aztán lassan kb. 15 perc alatt visszaáll normálisra. Inyjektor teteje alatt van tömítő gyűrű de olyan mintha csak a fémre ülne a műanyag. (C14nz) Az utastérben "sziszeg" a belső keringtető ha kikapcsolom szóval az is jó. Mi lehet még problémás? Van ott O gyűrű csak kicsit mélyebben ül, ha nem lenne, akkor elengedné a nyomást be a torokba. Hát passz, nem nagyon van ötletem, nekem nem szokta eddig tartani, csak max pár percig a legrosszabb esetben is. Általában akkor ha azonnal indulok motorindítás után, ha várok egy percet ( pölö otthon kinyitom a kaput) akkor nem szokott pörögni.
Recommended Posts