Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

19 órája, joecockroach írta:

Itt a fórumon visszaolvasva azt láttam,  legtöbben a Bosch  F 00H L00 311 jelzésű szondára esküsznek. Ilyet vettem én is, de még nem cseréltem ki, rendelni kellett hozzá szondakulcsot is a szereléshez. A cserénél meg arra kell figyelni, hogy egyrészt forró legyen a leömlő amikor a régit kitekered, másrészt üveggyöngyös zsírt kell kenni a menetre,. Az üveggyöngy hőszigetel és elvileg így nem ég meg a szonda a menetnél, ezt írja a szerelési útmutató. 

https://www.piese-auto.ro/sonda-lambda-opel-astra-f-56_-57_-1-6-i-bosch-f00hl00311/1810/100729/artprod-78429504/#

talaltam s eleg realis arban rendelem aztan hozzak nehany nap  koszi

Link to comment
Megosztás:

13 órája, joecockroach írta:

Csak a kedvetekért csináltam a videót. :)

 

Szerintem nekem messzebb van a hűtő  legalábbis, én tudok rajta forgatni, de nem sokat. Meg talán az a kiugró rész sincs vagy nem akkora a leömlőn mint neked. A kulcsot sajna nem tudom rárakni, mert össze van bandázsolva a szonda csatija, nem akarom lefejteni. Meg gondolom az sem mindegy hogy a szonda hatlapfeje, milyen pozícióba került  amikor megszorult.

2782009-20180306-aQi93K.jpg

Meg a hűtő venti kerete is lejjebb van nekem talán.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Lajos12 írta:

Hello mindenkinek! Már jó rég voltam erre! 

De most viszont!!! :)

Az mitől lehet, hogy jeges időben frankó az alapjárat, DE!! most 10 fok környékén meg egyfolytában 2ezer??!! :O 

Üdv..alapból ugye alapjárati motor-fals levegő szokta okozni az ilyet, de ha hidegben jó volt kimérheted esetleg a kétvezetékes vízhőfok jeladót is. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Műszaki előtt kicsit nézegettem a motorteret, és feltűnt az utolsó hengernél a tömítés alól némi folyás, szerintem hűtőfolyadék, mert száraz ronggyal le lehet törölni,sajna nem teljesen, mert ritka car helyen van.  Egyre inkább aktuális az SE átépítés.

Sajnos ott tényleg elkezdődött valami.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Róóóbi írta:

Apró csorgással vagy kevés víz-evéssel meglepően sokáig képesek elmenni. Április meg itt van mindjárt.

Néztem most, nem láttam további folyást meg lefelé csak a fagydugó tetejéig ment le szóval csak szivárgás inkább. A hűtőfolyadék fogyogatott mindíg is, de havi szinten talán ha egy deci, ami betudható akár párolgásnak is. Amúgy is mindíg hagytam lejjebb menni a szintet, mert ha jelen van akkor a hűtő sarkánál is szokott szivárogni. Ha szint alatt van akkor nem. Jövő hétvégén úgyis  lemosom a motort, főleg a váltó teteje piros-olajos a kulissza szimering csere nem hozott tökéletes eredményt. Kiszerelem a bödönt, meg amit kell visszaalakítok, van némi karosszériázás aztán bejelentem előműszakira. Utána nekiesek a hengerfejnek, nyomás próba aztán síkolás, szelepek becsiszolása, meg össze kell írni mit kell vennem. HF-csavarok, tömítések, tőkék, amik ide kellenek. Nincs még 3 baros pumpám sem, meg a kábelkorbácson is kell javítani. De szerintem tuti nem bírom most sem végigcsinálni részeredmény nélkül, az SE hengerfejet fel fogom tenni az NZ befecsijével. :goofy: Ugye a járatok mások, meg lesz egy plusz kétvezetékes jeladóm a hengerfej végén. A DIS kocka helyére szerintem felmegy az elosztó. :confused: A veztengelyház szerintem ugyanaz. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Néztem most, nem láttam további folyást meg lefelé csak a fagydugó tetejéig ment le szóval csak szivárgás inkább. A hűtőfolyadék fogyogatott mindíg is, de havi szinten talán ha egy deci, ami betudható akár párolgásnak is. Amúgy is mindíg hagytam lejjebb menni a szintet, mert ha jelen van akkor a hűtő sarkánál is szokott szivárogni. Ha szint alatt van akkor nem. Jövő hétvégén úgyis  lemosom a motort, főleg a váltó teteje piros-olajos a kulissza szimering csere nem hozott tökéletes eredményt. Kiszerelem a bödönt, meg amit kell visszaalakítok, van némi karosszériázás aztán bejelentem előműszakira. Utána nekiesek a hengerfejnek, nyomás próba aztán síkolás, szelepek becsiszolása, meg össze kell írni mit kell vennem. HF-csavarok, tömítések, tőkék, amik ide kellenek. Nincs még 3 baros pumpám sem, meg a kábelkorbácson is kell javítani. De szerintem tuti nem bírom most sem végigcsinálni részeredmény nélkül, az SE hengerfejet fel fogom tenni az NZ befecsijével:goofy: Ugye a járatok mások, meg lesz egy plusz kétvezetékes jeladóm a hengerfej végén. A DIS kocka helyére szerintem felmegy az elosztó. :confused: A veztengelyház szerintem ugyanaz. 

Azt hogy? Ha nem titok...

Link to comment
Megosztás:

53 perce, aholy írta:

Azt hogy? Ha nem titok...

Hát úgy gondoltam, hogy ugye felmegy az SE hengerfej az NZ blokkra, és mivel tuti nem bírom kivárni amig beszerzem a pumpát, kicserélem, átfűzöm a kábelkorbácsot, átkötöm a vízcsöveket, veszek másik légszűrő harmonikát, egyszerűen visszateszem rá a szívócsonkot az egy szem központi injektorral. Úgy néztem hogy a vízjárat a vezérlés felől ugyanazon a helyen van mindegyiken, csak a szívócsatorna más, ugye az SE kerek, az NZ szögletes. A leömlő passzol, a veztengelyház meg szerintem mindegy melyik megy vissza, mert úgy láttam tök egyformák. Most az SE tengely van bent ami nagyobbat emel, akkor majd jön mellé a 8 nagyobb szelep. Elnéztem valamit? Van valami összeférhetetlenség? :confused:

Link to comment
Megosztás:

16 perce, zotya975 írta:

Hát úgy gondoltam, hogy ugye felmegy az SE hengerfej az NZ blokkra, és mivel tuti nem bírom kivárni amig beszerzem a pumpát, kicserélem, átfűzöm a kábelkorbácsot, átkötöm a vízcsöveket, veszek másik légszűrő harmonikát, egyszerűen visszateszem rá a szívócsonkot az egy szem központi injektorral. Úgy néztem hogy a vízjárat a vezérlés felől ugyanazon a helyen van mindegyiken, csak a szívócsatorna más, ugye az SE kerek, az NZ szögletes. A leömlő passzol, a veztengelyház meg szerintem mindegy melyik megy vissza, mert úgy láttam tök egyformák. Most az SE tengely van bent ami nagyobbat emel, akkor majd jön mellé a 8 nagyobb szelep. Elnéztem valamit? Van valami összeférhetetlenség? :confused:

A szívócsatorna másságára gondoltam. Nem volt még előttem egyszerre a kettő hogy lássam mennyire passzolna egymáshoz. Nem egyszerűbb lenne csak egyszer összerakni? :-)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Néztem most, nem láttam további folyást meg lefelé csak a fagydugó tetejéig ment le szóval csak szivárgás inkább. A hűtőfolyadék fogyogatott mindíg is, de havi szinten talán ha egy deci, ami betudható akár párolgásnak is. Amúgy is mindíg hagytam lejjebb menni a szintet, mert ha jelen van akkor a hűtő sarkánál is szokott szivárogni. Ha szint alatt van akkor nem. Jövő hétvégén úgyis  lemosom a motort, főleg a váltó teteje piros-olajos a kulissza szimering csere nem hozott tökéletes eredményt. Kiszerelem a bödönt, meg amit kell visszaalakítok, van némi karosszériázás aztán bejelentem előműszakira. Utána nekiesek a hengerfejnek, nyomás próba aztán síkolás, szelepek becsiszolása, meg össze kell írni mit kell vennem. HF-csavarok, tömítések, tőkék, amik ide kellenek. Nincs még 3 baros pumpám sem, meg a kábelkorbácson is kell javítani. De szerintem tuti nem bírom most sem végigcsinálni részeredmény nélkül, az SE hengerfejet fel fogom tenni az NZ befecsijével. :goofy: Ugye a járatok mások, meg lesz egy plusz kétvezetékes jeladóm a hengerfej végén. A DIS kocka helyére szerintem felmegy az elosztó. :confused: A veztengelyház szerintem ugyanaz. 

Az a baj a szivárgással, hogy ránézel és nem bírod elviselni, bontani kell-én így tekintek rá. 

Tengelyház szerintem is ugyanaz, illetve a gyújtás oldalon mintha egy csavarnak lenne felöntés ami elosztóson nincs de ebben nem vagyok biztos...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, aholy írta:

A szívócsatorna másságára gondoltam. Nem volt még előttem egyszerre a kettő hogy lássam mennyire passzolna egymáshoz. Nem egyszerűbb lenne csak egyszer összerakni? :-)

De biztos egyszerűbb lenne, csak türelmetlen is vagyok, meg kíváncsi vagyok így hogyan megy. Mert elméletileg nem nézik a vizsgán milyen a motor ha a szám passzol, de én úgy gondoltam, hogy mégiscsak visszarakom majd műszakikra a központi injektort, és akkor pont ebben az állapotban lesz a motor. 

1 órával ezelőtt, Róóóbi írta:

Az a baj a szivárgással, hogy ránézel és nem bírod elviselni, bontani kell-én így tekintek rá. 

Tengelyház szerintem is ugyanaz, illetve a gyújtás oldalon mintha egy csavarnak lenne felöntés ami elosztóson nincs de ebben nem vagyok biztos...

Néztem megint, de lehet hogy az a pár csepp télen hónapok alatt jött ki ( amikor nem nézegettem olyan gyakran) mert most is csak a csavar alatt látszik hogy van valami, de ha nem keresed nem feltűnő. Néztem most az SE tengelyházat, és szerintem simán belemegy az elosztó, csak ezen van a 3 csavarnak hely, az NZ-n meg sima henger ez e rész. Tehát az elosztót be tudom fogatni az SE -n a DIS kocka alaplemez helyére. Persze próbálni kell előtte azért. Ugye amikor átraktam a tengelyt akkor is volt olyan gond, hogy az SE- nek van a végében egy golyó és az elosztó tengelye ott elakadt, ezért pár milit le kellett köszörülni belőle. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

De biztos egyszerűbb lenne, csak türelmetlen is vagyok, meg kíváncsi vagyok így hogyan megy. Mert elméletileg nem nézik a vizsgán milyen a motor ha a szám passzol, de én úgy gondoltam, hogy mégiscsak visszarakom majd műszakikra a központi injektort, és akkor pont ebben az állapotban lesz a motor. 

Néztem megint, de lehet hogy az a pár csepp télen hónapok alatt jött ki ( amikor nem nézegettem olyan gyakran) mert most is csak a csavar alatt látszik hogy van valami, de ha nem keresed nem feltűnő. Néztem most az SE tengelyházat, és szerintem simán belemegy az elosztó, csak ezen van a 3 csavarnak hely, az NZ-n meg sima henger ez e rész. Tehát az elosztót be tudom fogatni az SE -n a DIS kocka alaplemez helyére. Persze próbálni kell előtte azért. Ugye amikor átraktam a tengelyt akkor is volt olyan gond, hogy az SE- nek van a végében egy golyó és az elosztó tengelye ott elakadt, ezért pár milit le kellett köszörülni belőle. 

Meg ugye az a reve, amit képez a könnyűfémen az jótékonyan tömít. Akár a régi olajsár a teknő peremén.

Az az, a DIS lemez lefogató csavarjainak a felöntései. Azt hogy lent megvan-e a menet az elosztót tartó villának (ugye DIS-nél nincs rá szükség), és az nem lesz-e útban a fagydugó helyén meredező vízhőfok jeladónak, azt most meg nem mondom. Nincs előttem, rossz hogy nem látom.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Róóóbi írta:

Meg ugye az a reve, amit képez a könnyűfémen az jótékonyan tömít. Akár a régi olajsár a teknő peremén.

Az az, a DIS lemez lefogató csavarjainak a felöntései. Azt hogy lent megvan-e a menet az elosztót tartó villának (ugye DIS-nél nincs rá szükség), és az nem lesz-e útban a fagydugó helyén meredező vízhőfok jeladónak, azt most meg nem mondom. Nincs előttem, rossz hogy nem látom.

Az Y csavarnak a menetes furat megvan, na hogy a jeladó nem lesz-e útban azt már passzolom...ez mondjuk nem mindegy. Ha tudnám milyen a menet akkor mehetne a helyére vakdugó is. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.