Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

13 órája, zolpat írta:

Hát nem tudom srácok...:blush: Nekem az Isuzu turbós blokkal(82lovas) Caravanom(szervó,két lufi,két vill.ablak,ülésfűtés,elektr.+fűthető tükrök,elektr.áll.fényszóró,tetőablak,vonóhorog,gyári ködlámpa) a forgalmiba 1260kg van írva önsúlyra..Azt hiszem felsoroltam minden extrát ami nálam a fapadtól eltér:)  

Ez csak azért is furcsállom,mert haver 124-es Mercije,a 2000-es szívódé blokkal,az meg 1320kg...a forgalmi szerint....Pedig ránézésre jóval nehezebbnek-nagyobbnak(masszívabbnak)tűnik a Merdzsó,de akkor ezek szerint csak cirka 60kg különbség lenne köztük....én személy szerint nehezen hiszem,de ki tudja....:confused:

Vagy akkor most melyik gyár hazudik a két kocsi súlyát illetően,Opelék versus Merciék???:blush:

Üdv.Z

 

Szerintem a forgalmiban motor-karosszéria típus alapján van beírva a súly, nem számolnak a súlynövelő extrákkal. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
41 perce, zsolt5566 írta:

F astraba g astra motor beszerelhetö. 

A motorkod mind kettő nel x14xe. 

Igen, csak a motorkódnak kell passzolni azzal nem foglalkoznak miből jött az új motor.  Technikai szempontból lehet motortartó bak eltérés mondjuk. Ezt tisztázni kellene vásárlás előtt legjobb lenne megnézni .

Link to comment
Megosztás:

Hello lenne egy olyan kerdesem hogy nem mukodik a hutonek a hogombaja es a kerdes az lenne hogy vajon azert turaz a motor mikor 90 fokon van kb 1500-1800 fordulat nincs relantin

A tobbi lehetseges dolgot ki csereltem alapjarati motor csoveket a farcs levegoert injector pakolasokat alternator egr szelep tisztitas stb

Esetleg valakinek otlete szivesen vennem.

Módosítva : endre1993
Link to comment
Megosztás:

8 perce, endre1993 írta:

Hello lenne egy olyan kerdesem hogy nem mukodik a hutonek a hogombaja es a kerdes az lenne hogy vajon azert turaz a motor mikor 90 fokon van kb 1500-1800 fordulat nincs relantin

A tobbi lehetseges dolgot ki csereltem alapjarati motor csoveket a farcs levegoert injector pakolasokat alternator egr szelep tisztitas stb

Esetleg valakinek otlete szivesen vennem.

A hűtő hőgombája csak a hűtő ventilátor bekapcsolásáért felel másért nem, nincs is bekötve a motorvezérlőbe, tehát nem tud beleszólni alapjáratba-fordulatszámba..stb. A felpörgö motor problémát az szokta okozni amit írtál, alapjárati motor ha koszos ( és a fészke) vákumcsövek, lecsúszása, kirepedése, injektor talp és ház tömítés... Hideg motornál lehet féktisztítót fújkálni a gyanús helyekre ha valahol rés-repedés van akkor a motor beszívja és felpörög. Gyúlékony ezért óvatosan kell vele bánni és ezért hideg motornál. 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, zotya975 írta:

A hűtő hőgombája csak a hűtő ventilátor bekapcsolásáért felel másért nem, nincs is bekötve a motorvezérlőbe, tehát nem tud beleszólni alapjáratba-fordulatszámba..stb. A felpörgö motor problémát az szokta okozni amit írtál, alapjárati motor ha koszos ( és a fészke) vákumcsövek, lecsúszása, kirepedése, injektor talp és ház tömítés... Hideg motornál lehet féktisztítót fújkálni a gyanús helyekre ha valahol rés-repedés van akkor a motor beszívja és felpörög. Gyúlékony ezért óvatosan kell vele bánni és ezért hideg motornál. 

Rendben. Es meg egy kerdes miert csak melegen csinalaj? esetleg melegen tagulnak ki a peredesek vagy hibas pakolasok?

 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, endre1993 írta:

Rendben. Es meg egy kerdes miert csak melegen csinalaj? esetleg melegen tagulnak ki a peredesek vagy hibas pakolasok?

 

Nem valószínű, inkább az elektronika szokott hibát produkálni hidegen vagy éppen melegen. talán a pillangószelep poti, vagy a Map szenzor, de mielőtt újat veszel bármelyikből érdemes egy kölcsön darabot megpróbálni. Nincs szénpor a vákumcsöveben? A tűzfalnál van egy "úfó" alakú 3 csöves műanyag szelep oda ( és tovább is) be tud jutni szénpor az aktívszén tartályból

Link to comment
Megosztás:

2 perce, zotya975 írta:

Nem valószínű, inkább az elektronika szokott hibát produkálni hidegen vagy éppen melegen. talán a pillangószelep poti, vagy a Map szenzor, de mielőtt újat veszel bármelyikből érdemes egy kölcsön darabot megpróbálni. Nincs szénpor a vákumcsöveben? A tűzfalnál van egy "úfó" alakú 3 csöves műanyag szelep oda ( és tovább is) be tud jutni szénpor az aktívszén tartályból

Nem  nincs semmi benne tiszta a cso

Link to comment
Megosztás:

54 perce, endre1993 írta:

igy hogy irtad ha ujra gyujtom megint normal a relantin egy ideig

Hát nem akarlak elkeseríteni, de van amikor nincs meg a hiba oka. Nekem pölö hidegen szokott felpörögni van hogy 3000-ig és gázadás nélkül viszi a kocsit sebességbe, évek alatt sem jöttem rá mi az oka. Elindulok aztán pörög, és a 3-4. lámpánál már leesik ahogy a pirosnál állok. Szétszedtem-cserélgettem, de nem javult meg. De nekem például mindíg csak hidegen. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, endre1993 írta:

helo meg mindig ingadozik az alap relantinom meg csinaltam a vakum hibakat kabeleket stb. lenne egy olyan kerdesem hogy valami elekronika megvezerlo lehet az oka es a főtengely fordulatszám jeladó ha hibas befolyasolya e ?

Motorkód kellene ahhoz hogy meg tudjam mondani milyen jeladód ( főtengely, Hall..) van és hol. De alapból mindegyik csak a helyes gyujtási időért felel. A motorvezérlő elméletileg meg tud hibásodni, de nem túl gyakori. Ezt viszont a legkönnyebb cseredarabbal kiszűrni. Ugye a motorkódnak azonosnak kell lennie, és az indításgátló megléte is számít. Tehát ha nincs akkor a cseredarab is ilyen autóból származzon, ha van akkor meg ilyenből. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Motorkód kellene ahhoz hogy meg tudjam mondani milyen jeladód ( főtengely, Hall..) van és hol. De alapból mindegyik csak a helyes gyujtási időért felel. A motorvezérlő elméletileg meg tud hibásodni, de nem túl gyakori. Ezt viszont a legkönnyebb cseredarabbal kiszűrni. Ugye a motorkódnak azonosnak kell lennie, és az indításgátló megléte is számít. Tehát ha nincs akkor a cseredarab is ilyen autóból származzon, ha van akkor meg ilyenből. 

opel astra f 1,6i  c16nz     amig nem eri el az uzem homersekletet addig nincs baj de mikor el eri a relanti 1800-2200

meg allitom ujra inditom es egy 10 percet megint jo aztan megint kezdi ami olyan dolog volt mindet ki csereltem map szenzor injector vezerlo relantinszabajzo benzin adagolo ugyelve a pakolasokra s a slagokra a farcs levego vegett

Módosítva : endre1993
Link to comment
Megosztás:

5 perce, endre1993 írta:

opel astra f 1,6i  c16nz     amig nem eri el az uzem homersekletet addig nincs baj de mikor el eri a relanti 1800-2200

meg allitom ujra inditom es egy 10 percet megint jo aztan megint kezdi ami olyan dolog volt mindet ki csereltem map szenzor injector vezerlo relantinszabajzo benzin adagolo ugyelve a pakolasokra s a slagokra a farcs levego vegett

a seria 00B50302

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, endre1993 írta:

opel astra f 1,6i  c16nz     amig nem eri el az uzem homersekletet addig nincs baj de mikor el eri a relanti 1800-2200

meg allitom ujra inditom es egy 10 percet megint jo aztan megint kezdi ami olyan dolog volt mindet ki csereltem map szenzor injector vezerlo relantinszabajzo benzin adagolo ugyelve a pakolasokra s a slagokra a farcs levego vegett

Itt nincs főtengely jeladó, Hall jeladó van a gyujtáselosztó alatt, az Egr pedig vákumos.  Az injektorház hátuljába megy két cső, az egyik a szelepfedéltől, ami a kartergáz vékonyabbik csöve a másik a tűzfalon található Map szenzortól. Kábé egyforma vastagságúak, és egymás alá-fölé csatlakoznak be. Nem lettek felcserélve? Ezen a képen jól látszik melyik cső hová megy:

2780185-20180303-Qkks5U.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üzemi hőmérsékleten az alapjáratot már a lambda-szonda jele is befolyásolja... ;-)

Leállítás után 10 percig ugyancsak nem figyeli a vezérlő a lambdát, csak ha már minden feltétel meg van hozzá.

Lehet, hogy ott a gond...

Mikor ingadozik, le kell húzni a szonda kábelét és figyelni. Ha nem érzékeli a lambdát a vezérlő, akkor beáll egy közép értékre. Akkor elvileg nem lenne szabad ingadozni az alapjáratnak, hanem olyannak kellene lennie mint hidegen. Ott is középértékkel számol...

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

Itt nincs főtengely jeladó, Hall jeladó van a gyujtáselosztó alatt, az Egr pedig vákumos.  Az injektorház hátuljába megy két cső, az egyik a szelepfedéltől, ami a kartergáz vékonyabbik csöve a másik a tűzfalon található Map szenzortól. Kábé egyforma vastagságúak, és egymás alá-fölé csatlakoznak be. Nem lettek felcserélve? Ezen a képen jól látszik melyik cső hová megy:

2780185-20180303-Qkks5U.jpg

a kartergaz a tetein megy be nekem ahol a levegoszuro csove a map szenzor csove kb masfel centi atmeroju mig a kartergaze kb harom cm

Módosítva : endre1993
Link to comment
Megosztás:

1 óra, endre1993 írta:

a kartergaz a tetein megy be nekem ahol a levegoszuro csove a map szenzor csove kb masfel centi atmeroju mig a kartergaze kb harom cm

Két kartergázcső van, a vastagabbik amiről te beszélsz, az megy bele a nagy fekete műanyag kupakba, a vákonyabbik oda csatlakozik ahová a képen van. Ha ez fel van cserélve a Map szenzor csövével, az is produkálhat érdekes alapjáratot. Persze ha nem szerelés után jött elő a hiba, hanem csak úgy, akkor ez nem játszik. 

Link to comment
Megosztás:

9 órája, pszilaj írta:

Üzemi hőmérsékleten az alapjáratot már a lambda-szonda jele is befolyásolja... ;-)

Leállítás után 10 percig ugyancsak nem figyeli a vezérlő a lambdát, csak ha már minden feltétel meg van hozzá.

Lehet, hogy ott a gond...

Mikor ingadozik, le kell húzni a szonda kábelét és figyelni. Ha nem érzékeli a lambdát a vezérlő, akkor beáll egy közép értékre. Akkor elvileg nem lenne szabad ingadozni az alapjáratnak, hanem olyannak kellene lennie mint hidegen. Ott is középértékkel számol...

probaltam es nem jo a labda szonda igazad volt koszonom a segitseget

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Két kartergázcső van, a vastagabbik amiről te beszélsz, az megy bele a nagy fekete műanyag kupakba, a vákonyabbik oda csatlakozik ahová a képen van. Ha ez fel van cserélve a Map szenzor csövével, az is produkálhat érdekes alapjáratot. Persze ha nem szerelés után jött elő a hiba, hanem csak úgy, akkor ez nem játszik. 

es neked is koszonom forditva volt a cso utana neztem es tenyleg ossze volt keverve. most nagyobb az ereje is 3 as ban is kapar kovesuton

Link to comment
Megosztás:

Itt a fórumon visszaolvasva azt láttam,  legtöbben a Bosch  F 00H L00 311 jelzésű szondára esküsznek. Ilyet vettem én is, de még nem cseréltem ki, rendelni kellett hozzá szondakulcsot is a szereléshez. A cserénél meg arra kell figyelni, hogy egyrészt forró legyen a leömlő amikor a régit kitekered, másrészt üveggyöngyös zsírt kell kenni a menetre,. Az üveggyöngy hőszigetel és elvileg így nem ég meg a szonda a menetnél, ezt írja a szerelési útmutató. 

Link to comment
Megosztás:

13 perce, joecockroach írta:

Itt a fórumon visszaolvasva azt láttam,  legtöbben a Bosch  F 00H L00 311 jelzésű szondára esküsznek. Ilyet vettem én is, de még nem cseréltem ki, rendelni kellett hozzá szondakulcsot is a szereléshez. A cserénél meg arra kell figyelni, hogy egyrészt forró legyen a leömlő amikor a régit kitekered, másrészt üveggyöngyös zsírt kell kenni a menetre,. Az üveggyöngy hőszigetel és elvileg így nem ég meg a szonda a menetnél, ezt írja a szerelési útmutató. 

Sima csillagkulccsal tekertem ki. 

Amit vettem bosch szondat, annak meg volt kenve valamilyen szurke zsirral a menete.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.