Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

37 perce, wookie írta:

Azzal akkor bajok vannak, az xe nem eeszik annyit télen. Vagy nagyon rövideket mész, de azon az 1.4 motor sem segít, főleg mert az pici ehhez a kasznihoz. Akkor már valami 1.6 meg valami plusz melegítő/fűtő hogy legalább az üzemi hőmérséklet közelébe kerüljön. 

Igen, nagyon rövid városi használatra gondoltam, 2-4 km kb, télen.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zolpat írta:

Énis inkább az NZ felé hajlok,nem kell nekem 16 szelep+2 vezérműtengely EGR meg miegymás,csak annyival több a nyűg! Sima mezei 8 szelep kp. injektor full fapad,rohangálni rövidebb távokra szerintem elég lesz bőven:icon13:

Nekem anno elég volt az 1,4-es is,na nem egy erőgép valóban a maga 60lóerejével,de 90-100-as utazóval elvitt bárhova.

Mondjuk az enyém 5ajtós volt,nem kombi mint a tiéd Zotya...

Magamnak is csak azért vettem dízelt,mert én szinte minden nap 45km-re járok melózni,az oda-vissza már 90km! Aztán mondom ha már dízel,akkor a vélhetően jobbik Isuzura esett a választásom,annak meg külön örülök,hogy még Caravan is:-)

Szóval akkor ha nem találok megfelelő állapotú 1,4-es NZ-t,csak akkor lesz esetleg 1,6-os..

Üdv.Z

Nem minden X-es motor 16 szelepes, de 16 szelepes volt C-s motor is. Szép megfogalmazás. :confused::-)

Pl.: X16SZ, az egyhat 8 szelep, elektronikus AGR-el és DIS gyújtással, 71 Le újkorában. Az X16SZR ugyanez 75 lóval.

C16XE pedig egy 16 szelepes 1.6, még az Ecotec előtti DIS gyújtásos AGR nélkül, 105 lóval. Az X16XE-X16XEL pedig már Ecotec.

Igazából a legjobb kompromisszum a "ne a legkisebb, ne a legnagyobb de odébb tudjon állni" témában az X16SZ/R motor. 7 literrel lehet kalkulálni vagy picivel alatta, ha egészséges. 2500-4500 r/min közt elvan mint a befőtt, alatta nem megy, felette csak forog. Teljesítménymaximuma 5000r/min táján van.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a dízelnél nagyon kicsit,talán 2-3mm,ha kimozdul a kékből a mutató(45km-en):confused:

 

Valami hasonlóra gondoltam a fentebb feltett kérdésemet illetően,bár mondom,az asszonynak elég lenne az 1,4 is,nem szokott száguldozni..:blush:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gl_ritka_allapot-12537597

Ára is tűrhető,az állapota meg ha tényleg igaz a leírás,akkor az is megfelelő lenne..

Üdv.Z

Módosítva : zolpat
Link to comment
Megosztás:

16 perce, zolpat írta:

Nekem a dízelnél nagyon kicsit,talán 2-3mm,ha kimozdul a kékből a mutató(45km-en):confused:

 

Valami hasonlóra gondoltam a fentebb feltett kérdésemet illetően,bár mondom,az asszonynak elég lenne az 1,4 is,nem szokott száguldozni..:blush:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gl_ritka_allapot-12537597

Ára is tűrhető,az állapota meg ha tényleg igaz a leírás,akkor az is megfelelő lenne..

Üdv.Z

Nem rossz, de a hátsó bizti övnél ki volt bontva a kéderből a burkolat, nem nagy ügy, de vajon miért? 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Nem rossz, de a hátsó bizti övnél ki volt bontva a kéderből a burkolat, nem nagy ügy, de vajon miért? 

Na igen,lehet az övfeszítőt bazirgálták,bár az meg nem ott van ha jól tudom,de az is lehet hogy komolyabb gond miatt volt bontva...

Mindegy is,úgyis a szemrevételezés+kipróbálás stb. a mérvadó..

Bár ha lehetne,inkább a 95utáni modellfrisítetteket vagy Classicokat nézegetem,de ugye azok meg már kicsit drágábbak...

Üdv.Z

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zolpat írta:

Na igen,lehet az övfeszítőt bazirgálták,bár az meg nem ott van ha jól tudom,de az is lehet hogy komolyabb gond miatt volt bontva...

Mindegy is,úgyis a szemrevételezés+kipróbálás stb. a mérvadó..

Bár ha lehetne,inkább a 95utáni modellfrisítetteket vagy Classicokat nézegetem,de ugye azok meg már kicsit drágábbak...

Üdv.Z

Drágább, de ha jól tudom akkor jött be a kormánylufi, ami viszont jó dolog. Plusz ha 1.4-nél maradunk szerintem akkoriban váltottak X14NZ-re aminek már jobb a besorolása, bár nem tudom szmogriadónál Pesten ezzel lehet-e menni, a c14nz-vel nem. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 02. 13. at 21:06, Róóóbi írta:

Nem minden X-es motor 16 szelepes, de 16 szelepes volt C-s motor is. Szép megfogalmazás. :confused::-)

Pl.: X16SZ, az egyhat 8 szelep, elektronikus AGR-el és DIS gyújtással, 71 Le újkorában. Az X16SZR ugyanez 75 lóval.

C16XE pedig egy 16 szelepes 1.6, még az Ecotec előtti DIS gyújtásos AGR nélkül, 105 lóval. Az X16XE-X16XEL pedig már Ecotec.

Igazából a legjobb kompromisszum a "ne a legkisebb, ne a legnagyobb de odébb tudjon állni" témában az X16SZ/R motor. 7 literrel lehet kalkulálni vagy picivel alatta, ha egészséges. 2500-4500 r/min közt elvan mint a befőtt, alatta nem megy, felette csak forog. Teljesítménymaximuma 5000r/min táján van.

Teljes mértékben alátámasztom! X16SZR 8 szeleppel, jó választás. Nekem kombim van ugyan, bár sújban, nagy különbség nincs, ami esetleg befolyásolná a fogyasztást. Jó válaztás lehet.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

5 órája, tuskes írta:

Teljes mértékben alátámasztom! X16SZR 8 szeleppel, jó választás. Nekem kombim van ugyan, bár sújban, nagy különbség nincs, ami esetleg befolyásolná a fogyasztást. Jó válaztás lehet.

Ha úgy nézzük, hozzád képest én teli tankkal, egy utassal és 2 szett kerékkel járok (3 ajtós bódé), akkor lennénk majdnem egálban :-) Meg ugye, caravan érzékenyebb az oldalszélre.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Gergőőő írta:

Azt h mit írnak a forgalmiban az egy dolog, ha ráállsz fémlerakósnál a mérlegre az talán nem hazudik :) Totalcaron volt régebben még J astrával h kb 300kilóval volt nehezebb mint amit a forgalmiban hazudtak... 

Műszakin is mérik a súlyt, ha előkerestek egy fékhatás mérésről  papírt azon rajta van. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Gergőőő írta:

Azt h mit írnak a forgalmiban az egy dolog, ha ráállsz fémlerakósnál a mérlegre az talán nem hazudik :) Totalcaron volt régebben még J astrával h kb 300kilóval volt nehezebb mint amit a forgalmiban hazudtak... 

5 ajtós 1.4 GL fapad 1030kg volt a mázsán negyed tankkal.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Stevy írta:

Hát nekem papíron is 980 van benne. Valóságban nem tudom mennyi lehet, de egy százassal nem hiszem, hogy több lenne.

ABS, tetőablak, 4 villanyablak, nagy fék, légkondi, hátsó stabrúd a súlyosabb extrák meg a kábelköteg. Egy alap meg egy CD köteg közt kilós különbség van.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom srácok...:blush: Nekem az Isuzu turbós blokkal(82lovas) Caravanom(szervó,két lufi,két vill.ablak,ülésfűtés,elektr.+fűthető tükrök,elektr.áll.fényszóró,tetőablak,vonóhorog,gyári ködlámpa) a forgalmiba 1260kg van írva önsúlyra..Azt hiszem felsoroltam minden extrát ami nálam a fapadtól eltér:)  

Ez csak azért is furcsállom,mert haver 124-es Mercije,a 2000-es szívódé blokkal,az meg 1320kg...a forgalmi szerint....Pedig ránézésre jóval nehezebbnek-nagyobbnak(masszívabbnak)tűnik a Merdzsó,de akkor ezek szerint csak cirka 60kg különbség lenne köztük....én személy szerint nehezen hiszem,de ki tudja....:confused:

Vagy akkor most melyik gyár hazudik a két kocsi súlyát illetően,Opelék versus Merciék???:blush:

Üdv.Z

 

Módosítva : zolpat
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.