Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2018. 02. 13. at 13:41, wookie írta:

Azzal akkor bajok vannak, az xe nem eeszik annyit télen. Vagy nagyon rövideket mész, de azon az 1.4 motor sem segít, főleg mert az pici ehhez a kasznihoz. Akkor már valami 1.6 meg valami plusz melegítő/fűtő hogy legalább az üzemi hőmérséklet közelébe kerüljön. 

Expand  

Igen, nagyon rövid városi használatra gondoltam, 2-4 km kb, télen.

Elküldve
  On 2018. 02. 13. at 13:37, zolpat írta:

Énis inkább az NZ felé hajlok,nem kell nekem 16 szelep+2 vezérműtengely EGR meg miegymás,csak annyival több a nyűg! Sima mezei 8 szelep kp. injektor full fapad,rohangálni rövidebb távokra szerintem elég lesz bőven:icon13:

Nekem anno elég volt az 1,4-es is,na nem egy erőgép valóban a maga 60lóerejével,de 90-100-as utazóval elvitt bárhova.

Mondjuk az enyém 5ajtós volt,nem kombi mint a tiéd Zotya...

Magamnak is csak azért vettem dízelt,mert én szinte minden nap 45km-re járok melózni,az oda-vissza már 90km! Aztán mondom ha már dízel,akkor a vélhetően jobbik Isuzura esett a választásom,annak meg külön örülök,hogy még Caravan is:-)

Szóval akkor ha nem találok megfelelő állapotú 1,4-es NZ-t,csak akkor lesz esetleg 1,6-os..

Üdv.Z

Expand  

Nem minden X-es motor 16 szelepes, de 16 szelepes volt C-s motor is. Szép megfogalmazás. :confused::-)

Pl.: X16SZ, az egyhat 8 szelep, elektronikus AGR-el és DIS gyújtással, 71 Le újkorában. Az X16SZR ugyanez 75 lóval.

C16XE pedig egy 16 szelepes 1.6, még az Ecotec előtti DIS gyújtásos AGR nélkül, 105 lóval. Az X16XE-X16XEL pedig már Ecotec.

Igazából a legjobb kompromisszum a "ne a legkisebb, ne a legnagyobb de odébb tudjon állni" témában az X16SZ/R motor. 7 literrel lehet kalkulálni vagy picivel alatta, ha egészséges. 2500-4500 r/min közt elvan mint a befőtt, alatta nem megy, felette csak forog. Teljesítménymaximuma 5000r/min táján van.

Elküldve (edited)

Nekem a dízelnél nagyon kicsit,talán 2-3mm,ha kimozdul a kékből a mutató(45km-en):confused:

 

Valami hasonlóra gondoltam a fentebb feltett kérdésemet illetően,bár mondom,az asszonynak elég lenne az 1,4 is,nem szokott száguldozni..:blush:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gl_ritka_allapot-12537597

Ára is tűrhető,az állapota meg ha tényleg igaz a leírás,akkor az is megfelelő lenne..

Üdv.Z

Módosítva : zolpat
Elküldve
  On 2018. 02. 14. at 7:44, zolpat írta:

Nekem a dízelnél nagyon kicsit,talán 2-3mm,ha kimozdul a kékből a mutató(45km-en):confused:

 

Valami hasonlóra gondoltam a fentebb feltett kérdésemet illetően,bár mondom,az asszonynak elég lenne az 1,4 is,nem szokott száguldozni..:blush:

https://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gl_ritka_allapot-12537597

Ára is tűrhető,az állapota meg ha tényleg igaz a leírás,akkor az is megfelelő lenne..

Üdv.Z

Expand  

Nem rossz, de a hátsó bizti övnél ki volt bontva a kéderből a burkolat, nem nagy ügy, de vajon miért? 

Elküldve
  On 2018. 02. 14. at 8:01, zotya975 írta:

Nem rossz, de a hátsó bizti övnél ki volt bontva a kéderből a burkolat, nem nagy ügy, de vajon miért? 

Expand  

Na igen,lehet az övfeszítőt bazirgálták,bár az meg nem ott van ha jól tudom,de az is lehet hogy komolyabb gond miatt volt bontva...

Mindegy is,úgyis a szemrevételezés+kipróbálás stb. a mérvadó..

Bár ha lehetne,inkább a 95utáni modellfrisítetteket vagy Classicokat nézegetem,de ugye azok meg már kicsit drágábbak...

Üdv.Z

Elküldve
  On 2018. 02. 14. at 9:35, zolpat írta:

Na igen,lehet az övfeszítőt bazirgálták,bár az meg nem ott van ha jól tudom,de az is lehet hogy komolyabb gond miatt volt bontva...

Mindegy is,úgyis a szemrevételezés+kipróbálás stb. a mérvadó..

Bár ha lehetne,inkább a 95utáni modellfrisítetteket vagy Classicokat nézegetem,de ugye azok meg már kicsit drágábbak...

Üdv.Z

Expand  

Drágább, de ha jól tudom akkor jött be a kormánylufi, ami viszont jó dolog. Plusz ha 1.4-nél maradunk szerintem akkoriban váltottak X14NZ-re aminek már jobb a besorolása, bár nem tudom szmogriadónál Pesten ezzel lehet-e menni, a c14nz-vel nem. 

Elküldve (edited)
  On 2018. 02. 13. at 20:06, Róóóbi írta:

Nem minden X-es motor 16 szelepes, de 16 szelepes volt C-s motor is. Szép megfogalmazás. :confused::-)

Pl.: X16SZ, az egyhat 8 szelep, elektronikus AGR-el és DIS gyújtással, 71 Le újkorában. Az X16SZR ugyanez 75 lóval.

C16XE pedig egy 16 szelepes 1.6, még az Ecotec előtti DIS gyújtásos AGR nélkül, 105 lóval. Az X16XE-X16XEL pedig már Ecotec.

Igazából a legjobb kompromisszum a "ne a legkisebb, ne a legnagyobb de odébb tudjon állni" témában az X16SZ/R motor. 7 literrel lehet kalkulálni vagy picivel alatta, ha egészséges. 2500-4500 r/min közt elvan mint a befőtt, alatta nem megy, felette csak forog. Teljesítménymaximuma 5000r/min táján van.

Expand  

Teljes mértékben alátámasztom! X16SZR 8 szeleppel, jó választás. Nekem kombim van ugyan, bár sújban, nagy különbség nincs, ami esetleg befolyásolná a fogyasztást. Jó válaztás lehet.

Módosítva : tuskes
Elküldve
  On 2018. 02. 14. at 22:50, tuskes írta:

Teljes mértékben alátámasztom! X16SZR 8 szeleppel, jó választás. Nekem kombim van ugyan, bár sújban, nagy különbség nincs, ami esetleg befolyásolná a fogyasztást. Jó válaztás lehet.

Expand  

Nemeee? CSak majd 300 kiló! :D 

Elküldve
  On 2018. 02. 14. at 22:50, tuskes írta:

Teljes mértékben alátámasztom! X16SZR 8 szeleppel, jó választás. Nekem kombim van ugyan, bár sújban, nagy különbség nincs, ami esetleg befolyásolná a fogyasztást. Jó válaztás lehet.

Expand  

Ha úgy nézzük, hozzád képest én teli tankkal, egy utassal és 2 szett kerékkel járok (3 ajtós bódé), akkor lennénk majdnem egálban :-) Meg ugye, caravan érzékenyebb az oldalszélre.

Elküldve

Azt h mit írnak a forgalmiban az egy dolog, ha ráállsz fémlerakósnál a mérlegre az talán nem hazudik :) Totalcaron volt régebben még J astrával h kb 300kilóval volt nehezebb mint amit a forgalmiban hazudtak... 

Elküldve
  On 2018. 02. 15. at 7:11, Gergőőő írta:

Azt h mit írnak a forgalmiban az egy dolog, ha ráállsz fémlerakósnál a mérlegre az talán nem hazudik :) Totalcaron volt régebben még J astrával h kb 300kilóval volt nehezebb mint amit a forgalmiban hazudtak... 

Expand  

Műszakin is mérik a súlyt, ha előkerestek egy fékhatás mérésről  papírt azon rajta van. 

Elküldve
  On 2018. 02. 15. at 7:11, Gergőőő írta:

Azt h mit írnak a forgalmiban az egy dolog, ha ráállsz fémlerakósnál a mérlegre az talán nem hazudik :) Totalcaron volt régebben még J astrával h kb 300kilóval volt nehezebb mint amit a forgalmiban hazudtak... 

Expand  

5 ajtós 1.4 GL fapad 1030kg volt a mázsán negyed tankkal.

Elküldve

Papírforma szerint... viszont papíron a kombi így is 200 kilóval nehezebb, no meg akkor a valóságban az is több mint ami bele van írva, szóval akkor a különbség mégis csak annyi. :) 

Elküldve
  On 2018. 02. 15. at 10:04, Stevy írta:

Hát nekem papíron is 980 van benne. Valóságban nem tudom mennyi lehet, de egy százassal nem hiszem, hogy több lenne.

Expand  

ABS, tetőablak, 4 villanyablak, nagy fék, légkondi, hátsó stabrúd a súlyosabb extrák meg a kábelköteg. Egy alap meg egy CD köteg közt kilós különbség van.

Elküldve

CSak a klíma önmagában 35 kilót nyom. Egy szervó szett 15. Stb. Extrém példa, de nekem a komplett első kisfék, 236-os tömör tárcsa, plusz a lucas nyereg volt 7 kiló/ oldal. A 280-asnál csak a tárcsa nyom önmagában ennyit. 

Elküldve

Ez eddig oké, de nekem kis fékem van, meg full fapad gyárilag :-) (csak sofőr légzsák) Elektromos ablakok utólag lettek, és így van 985 kg a forgalmiban.

Elküldve (edited)

Hát nem tudom srácok...:blush: Nekem az Isuzu turbós blokkal(82lovas) Caravanom(szervó,két lufi,két vill.ablak,ülésfűtés,elektr.+fűthető tükrök,elektr.áll.fényszóró,tetőablak,vonóhorog,gyári ködlámpa) a forgalmiba 1260kg van írva önsúlyra..Azt hiszem felsoroltam minden extrát ami nálam a fapadtól eltér:)  

Ez csak azért is furcsállom,mert haver 124-es Mercije,a 2000-es szívódé blokkal,az meg 1320kg...a forgalmi szerint....Pedig ránézésre jóval nehezebbnek-nagyobbnak(masszívabbnak)tűnik a Merdzsó,de akkor ezek szerint csak cirka 60kg különbség lenne köztük....én személy szerint nehezen hiszem,de ki tudja....:confused:

Vagy akkor most melyik gyár hazudik a két kocsi súlyát illetően,Opelék versus Merciék???:blush:

Üdv.Z

 

Módosítva : zolpat
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.