simihifi Elküldve November15, 2017 Elküldve November15, 2017 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni: F astra 1.4 benzin (X14NZ) csattog (melegen magas fordulaton jobban). most volt olajcsere 10W40 castrol de nem lett jobb eddig is 10W40 volt de ismeretlen a márka. Többen mondták, hogy hidrotőke. Valaki szerint nem. Szelepfeledet leszedve furcsán van megkopva a 4es hengernél a vezérműtengely szívó oldali bütykösrésze. https://drive.google.com/file/d/1kumHgd6rlY87Wupy0qJC3xucWxBFg-ka/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1cU1Z5oPI3LHtWcG3rCNpdQCfqKKMisxG/view?usp=sharing Valakinek van ötlete? Köszi előre is!
tuskes Elküldve November15, 2017 Elküldve November15, 2017 On 2017. 11. 15. at 8:41, simihifi írta: Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni: F astra 1.4 benzin (X14NZ) csattog (melegen magas fordulaton jobban). most volt olajcsere 10W40 castrol de nem lett jobb eddig is 10W40 volt de ismeretlen a márka. Többen mondták, hogy hidrotőke. Valaki szerint nem. Szelepfeledet leszedve furcsán van megkopva a 4es hengernél a vezérműtengely szívó oldali bütykösrésze. https://drive.google.com/file/d/1kumHgd6rlY87Wupy0qJC3xucWxBFg-ka/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1cU1Z5oPI3LHtWcG3rCNpdQCfqKKMisxG/view?usp=sharing Valakinek van ötlete? Köszi előre is! Expand Szia. https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/vezermutengely/vezermutengely_opel_1_4_c14nz_x14nz_34302 Vagy hasonlóakat nézz: https://bontoplaza.hu/opel-astra-f-ferdehatu-53-54-58-59-hasznalt-alkatresz/vezermutengely-szimpla/bontott?ref=1lvb Az a baj, ha már megkopott, semmit nem tudsz vele csinálni. Kenési hiányosságok miatt van, plusz nem ártana ott egy rendes takarítás sem. Ehhez viszont le kell szedni, a vez. tengely házat, ami egyben a hengerfejet is jelenti, mert egy csavarral van lefogatva. Ekkor már síkolás, hidrotőkék takarítása, és a többi apróság. Rákészülve 4-5 nap.
wookie Elküldve November15, 2017 Elküldve November15, 2017 On 2017. 11. 15. at 7:31, Sekler írta: Köszönöm a tippet. A szelep szivárgás ledugása megoldotta az indítás problémáját. A dadogás megmaradt, viszont az 1-es henger gyújtókábel cseréjével megoldódott az is. (Amúgy akkor a szervízben 6-os kompressziót mértek, ami felment később 9-re. Lehet ilyen????) Két hétig nagyon jól ment a kicsi gép, aztán egy délután melóból hazamenet elkezdett a motor csörömpölni gázadásnál. Megálltam és mielőtt a motrot megállítottam volna bedöglött magától. Újraindításkor erősen dadogva elindult és a motortérből erős sziszegő hang hallatszott. Megállítottam, és amint később kiderült, hogy a 3-4 -es hengerekben 0 a kompresszió. Jövő héten dobját szét a motort a szervízben de egyelőre azzal "vigasztalnak", hogy sok jóra ne számítsak. Mi a véleményetek, kb. mire utalhat ez? Expand Legvalószínűbb hogy átégett a két henger között a tömítés, rosszabb esetben a hengerfej repedt el, de az kevésbé jellemző.
zotya975 Elküldve November15, 2017 Elküldve November15, 2017 On 2017. 11. 15. at 8:41, simihifi írta: Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni: F astra 1.4 benzin (X14NZ) csattog (melegen magas fordulaton jobban). most volt olajcsere 10W40 castrol de nem lett jobb eddig is 10W40 volt de ismeretlen a márka. Többen mondták, hogy hidrotőke. Valaki szerint nem. Szelepfeledet leszedve furcsán van megkopva a 4es hengernél a vezérműtengely szívó oldali bütykösrésze. https://drive.google.com/file/d/1kumHgd6rlY87Wupy0qJC3xucWxBFg-ka/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1cU1Z5oPI3LHtWcG3rCNpdQCfqKKMisxG/view?usp=sharing Valakinek van ötlete? Köszi előre is! Expand On 2017. 11. 15. at 8:58, tuskes írta: Szia. https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/vezermutengely/vezermutengely_opel_1_4_c14nz_x14nz_34302 Vagy hasonlóakat nézz: https://bontoplaza.hu/opel-astra-f-ferdehatu-53-54-58-59-hasznalt-alkatresz/vezermutengely-szimpla/bontott?ref=1lvb Az a baj, ha már megkopott, semmit nem tudsz vele csinálni. Kenési hiányosságok miatt van, plusz nem ártana ott egy rendes takarítás sem. Ehhez viszont le kell szedni, a vez. tengely házat, ami egyben a hengerfejet is jelenti, mert egy csavarral van lefogatva. Ekkor már síkolás, hidrotőkék takarítása, és a többi apróság. Rákészülve 4-5 nap. Expand Mivel az utolsó bütyök kopott meg, és középről a két vége felé áramlik az olaj, én megpróbálnák egy bontott, kitakarított tengelyt belerakni, plusz tőke takarítás. A tengely mondjuk 15 ezer forint, féktisztító a tőke takarításhoz, új szelepfedél tömítés, bal oldalra szimering, a jobb oldalra az O gyűrű, még talán 20ezer alatt vagyunk, és ehhez nem kell levenni a hengerfejet. Egy próbát megér a nagyobb bontás előtt, tengely úgyis kell alapból. 1
tuskes Elküldve November15, 2017 Elküldve November15, 2017 On 2017. 11. 15. at 13:43, zotya975 írta: Mivel az utolsó bütyök kopott meg, és középről a két vége felé áramlik az olaj, én megpróbálnák egy bontott, kitakarított tengelyt belerakni, plusz tőke takarítás. A tengely mondjuk 15 ezer forint, féktisztító a tőke takarításhoz, új szelepfedél tömítés, bal oldalra szimering, a jobb oldalra az O gyűrű, még talán 20ezer alatt vagyunk, és ehhez nem kell levenni a hengerfejet. Egy próbát megér a nagyobb bontás előtt, tengely úgyis kell alapból. Expand Jogos, a tengelyt ki lehet húzni oldalra..... 1
zotya975 Elküldve November15, 2017 Elküldve November15, 2017 On 2017. 11. 15. at 13:50, tuskes írta: Jogos, a tengelyt ki lehet húzni oldalra..... Expand Jaja mondjuk a tőke csettegés nem biztos hogy megszűnik, ha ott is olajnyomás gond volt. vagy maga a tőke fészke kopott ki. Nekem most olyat csinál, hogy alapból csendben van aztán néha csetten egyet-egyet tök szabálytalanul. 1
tuskes Elküldve November15, 2017 Elküldve November15, 2017 On 2017. 11. 15. at 13:52, zotya975 írta: Jaja mondjuk a tőke csettegés nem biztos hogy megszűnik, ha ott is olajnyomás gond volt. vagy maga a tőke fészke kopott ki. Nekem most olyat csinál, hogy alapból csendben van aztán néha csetten egyet-egyet tök szabálytalanul. Expand De lehet nem tőke, inkább szelep. Emlékszel nálam is ez volt, és végül tengely kivételével minden új, a fészkek nem kopottak, de a hang megmaradt. Szintén rossz kenés miatt.... Lehet nála sem tőke gond van, csak nem tudja megkülönböztetni a hangot. Ettől persze teljes takarítás ugyanúgy kell, és tengelycsere, az 100%
zotya975 Elküldve November15, 2017 Elküldve November15, 2017 On 2017. 11. 15. at 13:58, tuskes írta: De lehet nem tőke, inkább szelep. Emlékszel nálam is ez volt, és végül tengely kivételével minden új, a fészkek nem kopottak, de a hang megmaradt. Szintén rossz kenés miatt.... Lehet nála sem tőke gond van, csak nem tudja megkülönböztetni a hangot. Ettől persze teljes takarítás ugyanúgy kell, és tengelycsere, az 100% Expand Hát a fene sem tudja megmondani, hogy pontosan mi csattog, még akkor sem ha hallom közvetlenül. 1
tuskes Elküldve November17, 2017 Elküldve November17, 2017 On 2017. 11. 17. at 18:36, simihifi írta: Azért köszi mindenkinek! Expand Tengelyt cseréljetek, és takarítás kell. De ha a tengely így néz ki, akkor lesz ott himbacsere is! Mikor kibontjátok, nézzétek meg mind. Tudom... nem olcsó, de szükséges. Meg kell próbálni a tőkéket is kitakarítani, lemez lepattint, majd fogó-satu, izomból széthúz ( bár nekem nem ment inkább vettem újakat ) Ha kinnt a tengely, és a többi apróság, dobj fel fotókat, úgy már lehet költségeket is pontosan számolni. Az olajjáratokat ronggyal DUGOZZÁTOK le, mert lehet meglepi.
Kispotter Elküldve November19, 2017 Elküldve November19, 2017 Sziasztok. Ezt ma vettem észre véletlen.. mi lehet ez? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26120171119_084935.jpg Víz nem fogy olaj sem. Kipuf gőz semmilyen. Motor jó megy az összes henger vízhőfok is ok csövek nem kemények.. ügye nem hengerfejes lesz?
zotya975 Elküldve November19, 2017 Elküldve November19, 2017 On 2017. 11. 19. at 8:34, Kispotter írta: Sziasztok. Ezt ma vettem észre véletlen.. mi lehet ez? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26120171119_084935.jpg Víz nem fogy olaj sem. Kipuf gőz semmilyen. Motor jó megy az összes henger vízhőfok is ok csövek nem kemények.. ügye nem hengerfejes lesz? Expand Ha jól nézem a 4. henger gyertya mellett van valami, talán nincs rendesen meghúzva és kicsit kifúj, közvetlenül az égéstérbe van betekerve ott nincs se víz se olajjárat.
Róóóbi Elküldve November19, 2017 Elküldve November19, 2017 On 2017. 11. 19. at 8:34, Kispotter írta: Sziasztok. Ezt ma vettem észre véletlen.. mi lehet ez? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26120171119_084935.jpg Víz nem fogy olaj sem. Kipuf gőz semmilyen. Motor jó megy az összes henger vízhőfok is ok csövek nem kemények.. ügye nem hengerfejes lesz? Expand Fellazult a gyertya. Amúgy ez mikor lett benne cserélve? Mintha nem lenne már fiatal.
Kispotter Elküldve November19, 2017 Elküldve November19, 2017 On 2017. 11. 19. at 9:40, Róóóbi írta: Fellazult a gyertya. Amúgy ez mikor lett benne cserélve? Mintha nem lenne már fiatal. Expand Hát. 2 éve van nálam az autó. Akkor meglett nézve. Aztán meg kb 1 féléve. Teljesen egészségesen nézett ki. De kitudja lehet nem is látszik rajta ha elfárad.. ha már kiszedem lehet kicserélem. Milyet vegyek bele? Azt tudom erre kényes!
Róóóbi Elküldve November19, 2017 Elküldve November19, 2017 On 2017. 11. 19. at 10:31, Kispotter írta: Hát. 2 éve van nálam az autó. Akkor meglett nézve. Aztán meg kb 1 féléve. Teljesen egészségesen nézett ki. De kitudja lehet nem is látszik rajta ha elfárad.. ha már kiszedem lehet kicserélem. Milyet vegyek bele? Azt tudom erre kényes! Expand Jaj, nem rosszallásból mondtam! Hivatalosan 30000 km után kell cserélni a gyertyákat, de amelyiken nincs védőcső, sokkal öregebbnek néz ki mint amilyen valójában. 1.4-1.6-hoz Bosch WR7DC egyébként, 1.8-2.0 NE pedig WR8DC. Illetve amelyik ezzel azonos. DIS gyjtásúhoz meg két pólusú kell.
Kispotter Elküldve November20, 2017 Elküldve November20, 2017 (edited) On 2017. 11. 19. at 11:17, Róóóbi írta: Jaj, nem rosszallásból mondtam! Hivatalosan 30000 km után kell cserélni a gyertyákat, de amelyiken nincs védőcső, sokkal öregebbnek néz ki mint amilyen valójában. 1.4-1.6-hoz Bosch WR7DC egyébként, 1.8-2.0 NE pedig WR8DC. Illetve amelyik ezzel azonos. DIS gyjtásúhoz meg két pólusú kell. Expand Na kivettem a gyertyát így nézett ki: http://keptarhely.eu/view.php?file=20171120v00mw45p2.jpeg De viszont az nem tudom gond-e gondolom nem de wr8dc + gyertyák vannak benne. A helye meg ilyen: http://keptarhely.eu/view.php?file=20171120v00mbrvw.jpeg Majd még megtörölgetem a helyét és megnézem jobban.. Egyébként tényleg nem nagyon volt meghúzva.. Csak olyan fura nem tudom ilyenek kell-e lennie de kifele végighajtatta magát.. remélem nem a menet van oda a hengerfejbe.. Ezt néztem bele mingyárt megyek is érte: http://keptarhely.eu/view.php?file=20171120v00mzp47.jpeg Gondolom jó lesz bele.. Módosítva November20, 2017 : Kispotter
ihbastra Elküldve November20, 2017 Elküldve November20, 2017 Sziasztok! Segítségeteket kérném. Vasárnap kisebb rángatással kezdte néha néha, mára fokozta hogy utazótemponál rángatás check lámpa forulatszámmérő nullára majd észheztér és megy tovább. Párszor eljátszotta majd ahogy hazaértem leált és nem indult. Később elindult de alapjáraton bele bele fullad majd leáll és el se indult! Miután magátol leált szikrát néztem nem volt! Gyujtásmodulra gyanakszom elsőkőrben. Köszi
ihbastra Elküldve November20, 2017 Elküldve November20, 2017 On 2017. 11. 20. at 18:40, wookie írta: Azért egy motorkód jó volna... Expand Bocs az elmaradt! c14nz ről van szó!
zotya975 Elküldve November21, 2017 Elküldve November21, 2017 On 2017. 11. 20. at 19:14, wookie írta: Vagy gyújtásmodul, vagy hall jeladó. Expand Ha Hall jeladó akkor benzin sincs. Gyújtásra elindítja a pumpát egy rövid időre de indítózásra már nem ha nincs forgásjel.
ihbastra Elküldve November21, 2017 Elküldve November21, 2017 On 2017. 11. 21. at 6:40, zotya975 írta: Ha Hall jeladó akkor benzin sincs. Gyújtásra elindítja a pumpát egy rövid időre de indítózásra már nem ha nincs forgásjel. Expand És honnan tudom meg hogy benzin van vagy nincs?
zotya975 Elküldve November21, 2017 Elküldve November21, 2017 On 2017. 11. 21. at 7:46, ihbastra írta: És honnan tudom meg hogy benzin van vagy nincs? Expand Egyrészt ha indítózol és nem égeti el akkor a kipufogó erősen benzinszagú. Aztán, ha ketten vagytok leveszed az injektorház fedelét és megnézed hogy amig valaki indítózik porlaszt-e befelé a pillangószelepre. Ha egyedül vagy, akkor öntesz egy kevéske benzint a pillangószelepre , beülsz indítózol, ha szikra van akkor be kell egy pillanatra röffenie amig elégeti azt a menyiséget amit ráöntöttél.
Kispotter Elküldve November21, 2017 Elküldve November21, 2017 On 2017. 11. 20. at 18:29, ihbastra írta: Sziasztok! Segítségeteket kérném. Vasárnap kisebb rángatással kezdte néha néha, mára fokozta hogy utazótemponál rángatás check lámpa forulatszámmérő nullára majd észheztér és megy tovább. Párszor eljátszotta majd ahogy hazaértem leált és nem indult. Később elindult de alapjáraton bele bele fullad majd leáll és el se indult! Miután magátol leált szikrát néztem nem volt! Gyujtásmodulra gyanakszom elsőkőrben. Köszi Expand Ha nullára lemegy elég valószínű a hall jeladó mivel onnan veszi a fordulatszámjelet. Ha más miatt állna meg akkor mutatna szerintem. Ha egyedül vagy van még egy módszer amit alkalmaztam sajátnál: leveszed az injektorház tetejét leveszed a gyújtáselosztó Y alakú tartót kihúzod az egészet gyújtásra teszed és megforgatod kézzel. Ekkor mikor a szikrát adja spriccel eggyet az injektor is! Ja még egy fontos mielőtt szétszeded jelöld össze a hengerfejhez hogy volt.
ihbastra Elküldve November21, 2017 Elküldve November21, 2017 (edited) Köszönöm a segítséget elsőkőrben! Ahogy írtátok ránéztem az üzemanyagra és indítozásra nem volt az se! Se szikra se üzemanyag! Tehát a hall jeladó feladta! De! A csatira gondoltam ránézek mielőtt alkatrész után megyek, lehúz megnéz ránézésre semmi visszadug! És pöcre indul. Ahogy megmozdítottam a vezetéket leált. A vezetéket a csatiba mozgatva leáll az autó. Arra gondoltam hogy ujra kötöm de nem sikerült kihuznom a vezetéket, gondolom van valami trükje de nem jöttem rá bele meg nem látok. Erőszakoskodni nem akartam nem kéne szétcseszni a csatit! Valaki csinált már ilyet? Módosítva November21, 2017 : ihbastra
Recommended Posts