Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

On 2017. 11. 09. at 18:05, tuskes írta:

Egyáltalán nem biztos hogy bármi baja is van a hengerfejnek! Le kell szedni, gépműhelyben majd nyomáspróbázzák, és síkolják. Ha leszedéskor van is látható elváltozás, még az is javítható lehet..... Szétszedéshez nem feltételenül kell műhelybe vinned, ha van kézügyességed, műszaki érzéked, jó szerszámkészleted, akkor akár parkolóban is néhány óra alatt mindenestől le tudod szedni.  Ha jól emlékszem te írtad, hogy nehezen is indul a gép...:confused: Ez lehet az oka. Pár nap alatt kész lessz, ne aggódj. :icon13:

Na lekerült róla a hengerfej, hát igazából nem láttam a tömítésen h valami gond lenne, bár nem értek annyira hozzá, a Hengerfejes műhelyben a csávó még azt mondta hogy lehet a blokk van elmenve azé lehetett 2 év alatt hf-es . Illetve a hf-en lehet látott rajta erre utalható nyomot. Amúgy ő szerinte se néz ki rosszul a HF-em. Majd jövőhéten kiderül. Majd meg nézem még hogy a motor látható-e görbülés,egy egyenes vonalzóval azt mondtam láthatóvá válik. 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Barret írta:

Hengerfejes műhelyben a csávó még azt mondta hogy lehet a blokk van elmenve azé lehetett 2 év alatt hf-es

Na most ez annyira eléggé nem valószínű. Esetleg, ha egyszer már volt lent a hengerfej és nem jól rakták össze, azért ahhoz sok kell hogy a motoröntvény megmakkanjon. Hengerfejcsavarok hatlapfejűek vagy torxok? Mondjuk '98-tól (tévedés joga fenntartva) tettek gyárilag is torx csavarokat...

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Stofl írta:

Hoppp! Akkor lehet én is hülyeséget látok!!?!?! Hm. Miből jöttél rá, vagy neked mik a falsz értékek? Más autóknál még nem tapasztaltam. A F-ezést nem rég kezdtem...

Nálam pl. az akku fesz sem stimmelt, össze-vissza ugráltak értékek amiknek nem kellett volna, meg elég valószerűtlen adatok jöttek ki néhány mezőben. 

Milyen opcomod van? Nekem 1.45 ami csak a 2008-as china clone verzióval működik.

 

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Barret írta:

Na lekerült róla a hengerfej, hát igazából nem láttam a tömítésen h valami gond lenne, bár nem értek annyira hozzá, a Hengerfejes műhelyben a csávó még azt mondta hogy lehet a blokk van elmenve azé lehetett 2 év alatt hf-es . Illetve a hf-en lehet látott rajta erre utalható nyomot. Amúgy ő szerinte se néz ki rosszul a HF-em. Majd jövőhéten kiderül. Majd meg nézem még hogy a motor látható-e görbülés,egy egyenes vonalzóval azt mondtam láthatóvá válik. 

Vonalzóval kell ellenőrizni, de a görbület teljesen hosszon nem lehet több 0.04miliméternél, szóval eléggé pontos eszközök kellenek. Találtam egy szép fényképes leírást:http://www.gjt.bme.hu/sites/default/files/nagyl_a_motorfelujitas_buktatoi_2015_10_26.pdf

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Bundee írta:

Nálam pl. az akku fesz sem stimmelt, össze-vissza ugráltak értékek amiknek nem kellett volna, meg elég valószerűtlen adatok jöttek ki néhány mezőben. 

Milyen opcomod van? Nekem 1.45 ami csak a 2008-as china clone verzióval működik.

 

Nekem is 1.45-ös van, viszont a 2010-es china clone-nal használom. G-nél és H-nál eddig nem tapasztaltam eltérést. Insigniánál volt nagyon sovány a látható adatok mennyisége. C Vectra is mindent mutatott magáról. Akkor erre is figyelek! Próbálok más értékekből is következtetni a helyességre. 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Barret írta:

Na lekerült róla a hengerfej, hát igazából nem láttam a tömítésen h valami gond lenne, bár nem értek annyira hozzá, a Hengerfejes műhelyben a csávó még azt mondta hogy lehet a blokk van elmenve azé lehetett 2 év alatt hf-es . Illetve a hf-en lehet látott rajta erre utalható nyomot. Amúgy ő szerinte se néz ki rosszul a HF-em. Majd jövőhéten kiderül. Majd meg nézem még hogy a motor látható-e görbülés,egy egyenes vonalzóval azt mondtam láthatóvá válik. 

Ahogy Róóóbi mondja, a blokk vetemedéséhez biztos komoly behatás kell hogy elvetemedjen. A HF megfelelő lehúzása odafigyelést igényel, ha korábban volt bontva, nem megfelelően összerakva, az lehet gond. Bár a 2 év sok idő, azért attól korábban ki kellett volna jönnie a hibának. " SZERINTEM " Síkoltatni kell, és zotya linkelt oldala szerint pontosan ellenőrizni a blokkot. Nem lesz ott gond! :icon13: 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Ahogy Róóóbi mondja, a blokk vetemedéséhez biztos komoly behatás kell hogy elvetemedjen. A HF megfelelő lehúzása odafigyelést igényel, ha korábban volt bontva, nem megfelelően összerakva, az lehet gond. Bár a 2 év sok idő, azért attól korábban ki kellett volna jönnie a hibának. " SZERINTEM " Síkoltatni kell, és zotya linkelt oldala szerint pontosan ellenőrizni a blokkot. Nem lesz ott gond! :icon13: 

Nekem amikor elszakadt a vezérlés ( 2008--ban ha jól emlékszem)és a Hening Karcsi megcsinálta, egy bontott hengerfejet síkoltattunk, a régi csavarokkal lett lehúzva nyomaték kulccsal, azóta ment kábé 100ezer kilométert és nincs baja. 

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Róóóbi írta:

Na most ez annyira eléggé nem valószínű. Esetleg, ha egyszer már volt lent a hengerfej és nem jól rakták össze, azért ahhoz sok kell hogy a motoröntvény megmakkanjon. Hengerfejcsavarok hatlapfejűek vagy torxok? Mondjuk '98-tól (tévedés joga fenntartva) tettek gyárilag is torx csavarokat...

Igen torxok, rádásul nem régivel rakták össze mert ugye úgy vettem h már lett csinálva  az mondta akkor az előző tulaj h a blokk sarkánál folyt a víz a motor kódnál. Hát akivel szét szedtük Hf-et azt mondta h ez a motort jól meg főzték .Henger fejes műhelyben mondta  a csávó h lát erre utalható nyomot(2 gyűrű között re mutatva ) h elment, én már nem tudom mit gondoljak.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Barret írta:

Igen torxok, rádásul nem régivel rakták össze mert ugye úgy vettem h már lett csinálva  az mondta akkor az előző tulaj h a blokk sarkánál folyt a víz a motor kódnál. Hát akivel szét szedtük Hf-et azt mondta h ez a motort jól meg főzték .Henger fejes műhelyben mondta  a csávó h lát erre utalható nyomot(2 gyűrű között re mutatva ) h elment, én már nem tudom mit gondoljak.

Hát ha jól meg van főzve a motor akkor az megszorul, annál jobban nem is lehet, de ha ez járt akkor szerintem még annyira nem vészes. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, zotya975 írta:

Hát ha jól meg van főzve a motor akkor az megszorul, annál jobban nem is lehet, de ha ez járt akkor szerintem még annyira nem vészes. 

Vicces mert hengerfejesen ahogy alig volt benne víz szépen járt , fülre nem mondta volna meg senki sztem h hengerfejes,a kipuf gőzből viszont igen.A másik h erőben nem volt hiány :D  Mondjuk azon agyalok én is hogy egy vas blokk hogy tud elvetemedni .

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Barret írta:

Vicces mert hengerfejesen ahogy alig volt benne víz szépen járt , fülre nem mondta volna meg senki sztem h hengerfejes,a kipuf gőzből viszont igen.A másik h erőben nem volt hiány :D  Mondjuk azon agyalok én is hogy egy vas blokk hogy tud elvetemedni .

Elméletileg el tud gyakorlatilag szerintem nem túl valószínű. Úgy lett kitalálva a motor hogy a hengerfej tömítés a leggyengébb láncszem, aztán az aluminium hengerfej és csak utána a blokk. Ha túlhevül a motor hűtés hiány vagy egyéb miatt először a tömítés szokott kiégni. Nyilván vannak kivételek.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az volt hogy tönkrement a tömítés az előző tulajnál, aztán csak tettek alá újat. Se síkolás se ellenőrzés se semmi egyéb. Vagy maradt ott egy darab tömítés úgy húzták le a csavarokat. Ismerős, hogy mikor már fél órája kaparod a hengerfejet, de mikor körbeérsz még találsz a vízjáratnál 2cm maradványt... egyszerű nemtörődömség.

Link to comment
Megosztás:

Na azt hiszem fény derült hogy miért is lett hf-es az autó ,bár még a hf ről nem tudok semmit , de kicsit jobban meg vizsgáltuk a motor blokkot, és úgy tűnik nincs elmenve viszont 2 helyen  a 2 víztér között láthatóan, érezhetően ki van kezdve a blokk (érezhetően jóval mélyebb a bekarikázott rész ,(itt mellékelt kép : http://kephost.com/image/EEK6 ,
http://kephost.com/image/EEKG ) Szóval első kérdés ezt még lehet e javítani esetleg vagy érdemes-e . Vagy még az érdekelne hogy a c16nz/x16sz/x16szr  blokk között van-e a különbség ? Mert arra is gondoltam h venni egy olyan blokkolt/motort  és át pakolni bele az SE belsejét + hengerfejét .

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Barret írta:

Na azt hiszem fény derült hogy miért is lett hf-es az autó ,bár még a hf ről nem tudok semmit , de kicsit jobban meg vizsgáltuk a motor blokkot, és úgy tűnik nincs elmenve viszont 2 helyen  a 2 víztér között láthatóan, érezhetően ki van kezdve a blokk (érezhetően jóval mélyebb a bekarikázott rész ,(itt mellékelt kép : http://kephost.com/image/EEK6 ,
http://kephost.com/image/EEKG ) Szóval első kérdés ezt még lehet e javítani esetleg vagy érdemes-e . Vagy még az érdekelne hogy a c16nz/x16sz/x16szr  blokk között van-e a különbség ? Mert arra is gondoltam h venni egy olyan blokkolt/motort  és át pakolni bele az SE belsejét + hengerfejét .

Ettől még nem lesz hengerfejes a motor. Ha megnézed a hengerfejet, a blokkon van csatorna, de a hengerfejben nincs. A tömítésen is csak egy pici furat van.  Sajnos ott megáll az áramlás és elkorrodálja a blokkot. Ez nálam is ilyen volt. Egy síkolással lehet rajta segíteni, de nem lesz szebb, hiszen az jóval mélyebben van. Annyit meg nincs értelme a blokkból leszedni. Az a lényeg, hogy az égéstér, a víztér és az olajjáratok egymástól jól zárjanak.

Síkolás után:

https://kephost.com/image/EEWs

Hf tömítés:

https://kephost.com/image/EEW3

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

20 perce, HaPetya írta:

Ettől még nem lesz hengerfejes a motor. Ha megnézed a hengerfejet, a blokkon van csatorna, de a hengerfejben nincs. A tömítésen is csak egy pici furat van.  Sajnos ott megáll az áramlás és elkorrodálja a blokkot. Ez nálam is ilyen volt. Egy síkolással lehet rajta segíteni, de nem lesz szebb, hiszen az jóval mélyebben van. Annyit meg nincs értelme a blokkból leszedni. Az a lényeg, hogy az égéstér, a víztér és az olajjáratok egymástól jól zárjanak.

Síkolás után:

https://kephost.com/image/EEWs

Hf tömítés:

https://kephost.com/image/EEW3

Hát de ha át folyik 2 víztér között a víz akkor az ki fogja kezdeni a tömítést nem ? Logikusan gondolva

 

Link to comment
Megosztás:

38 perce, HaPetya írta:

Ettől még nem lesz hengerfejes a motor. Ha megnézed a hengerfejet, a blokkon van csatorna, de a hengerfejben nincs. A tömítésen is csak egy pici furat van.  Sajnos ott megáll az áramlás és elkorrodálja a blokkot. Ez nálam is ilyen volt. Egy síkolással lehet rajta segíteni, de nem lesz szebb, hiszen az jóval mélyebben van. Annyit meg nincs értelme a blokkból leszedni. Az a lényeg, hogy az égéstér, a víztér és az olajjáratok egymástól jól zárjanak.

Síkolás után:

https://kephost.com/image/EEWs

Hf tömítés:

https://kephost.com/image/EEW3

Hol-hogyan síkolták a blokkot? Kiszedted vagy esetleg bent a helyén? 

17 perce, Barret írta:

Hát de ha át folyik 2 víztér között a víz akkor az ki fogja kezdeni a tömítést nem ? Logikusan gondolva

 

Ha belegondolsz a tömítés éle mindenképpen találkozik a hűtőfolyadékkal, bírnia kell. 

Link to comment
Megosztás:

31 perce, akoskombi írta:

Sziasztok,

Nem netező családtag számára egy kérdés:

F Astra, 8 szelepes 1.4-es motor (1992-es, tipust számot nem kaptam) vezérlés szíj szakadás esetén össze tudja-e verni a szelepeket? Vagy ilyen veszély csak a 16 szelepes esetén van?

 

 

Sajnos az 1.4 összeveri.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Hol-hogyan síkolták a blokkot? Kiszedted vagy esetleg bent a helyén? 

Ha belegondolsz a tömítés éle mindenképpen találkozik a hűtőfolyadékkal, bírnia kell. 

Szóval akkor nem gond ha a fent említett képen amit küldtem ki van kezdve ?

Link to comment
Megosztás:

31 perce, akoskombi írta:

Sziasztok,

Nem netező családtag számára egy kérdés:

F Astra, 8 szelepes 1.4-es motor (1992-es, tipust számot nem kaptam) vezérlés szíj szakadás esetén össze tudja-e verni a szelepeket? Vagy ilyen veszély csak a 16 szelepes esetén van?

 

 

Szia!
8 szelepes konstrukció esetén is létező jelenség a szelepek elgörbülése, viszont mivel a szelepek a kialakításuknál fogva vastagabbak, mint egy 16 szelepes társaiknál lévők, ezért olyan sok szelepgörbülésről nem igazán lehet hallani. De magasabb fordulaton ha elszakad egy 8 szelepes vezérműszíja, hasonlóan szépeket tud művelni...

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Barret írta:

Szóval akkor nem gond ha a fent említett képen amit küldtem ki van kezdve ?

Szerintem nem. De ha jól értem egy szerelő csinálja, nyilván csak akkor fogja összerakni ha szerinte jó így, mert akkor vállal rá garanciát. 

2 órája, Sabby1994 írta:

Szia!
8 szelepes konstrukció esetén is létező jelenség a szelepek elgörbülése, viszont mivel a szelepek a kialakításuknál fogva vastagabbak, mint egy 16 szelepes társaiknál lévők, ezért olyan sok szelepgörbülésről nem igazán lehet hallani. De magasabb fordulaton ha elszakad egy 8 szelepes vezérműszíja, hasonlóan szépeket tud művelni...

Ugyanazon a helyen nem tartózkodhat egy időben   a  dugattyú és a szeleptányér, valaminek engednie kell:

2695043-20171113-BqFv7P.jpg

Ha könnyíttet himba van bent talán az törik, és más nem sérül..tehát ilyen:

2695051-20171113-cAAWAC.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Szerintem nem. De ha jól értem egy szerelő csinálja, nyilván csak akkor fogja összerakni ha szerinte jó így, mert akkor vállal rá garanciát. 

 

 

Hát én csinálom magamnak, haverommal a garázsukban . .De össze rakom ha meg jött a hengerfej,aztán remélem jó lesz bár azért közben vadászok másik motort /donort mert nem túl biztató h ilyen hamar hf-es lett.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Barret írta:

Hát én csinálom magamnak, haverommal a garázsukban . .De össze rakom ha meg jött a hengerfej,aztán remélem jó lesz bár azért közben vadászok másik motort /donort mert nem túl biztató h ilyen hamar hf-es lett.

Nincs annak a blokknak semmi komoly baja, ha sík. Az, hogy a víztérben van kráter semmit nem jelent. :wink:

Meg lehet kézzel is csiszolni finoman a blokk tetejét egy széles lappal, a 320-as vagy 400-as papír jó erre. Arra kell figyelni, hogy egyenletesen, körkörösen legyen csiszolva, és nem sokat kell, csak épphogy egyenletes legyen (ahol most kráter van a víztérben ott az is fog maradni ez nem gond, de a felület legalább tiszta lesz). Azután zsírtalanítani és mehet is össze, jó lesz az. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 10/19/2017 at 5:25, zotya975 írta:

Télen eljátszom vele.:evilgrin:

Attól függ mennyire kicsi a kompresszió. Számadatot nem mondtak? Meg hogy mitől, szelep sérült, vagy egyéb gondja van, de azért autót még nem kell cserélni, lehet javítani bármit. Az üzemanyag nyomás szelepet vákum állítja, lehet sérült ez a rész, vagy benne a membrán. Ha van valami hőálló pasztád ( ideiglenesen sziloplaszt is jó) kenj oda hogy megszünjön a hang lehet az a gondod hogy kicsi a benzinnyomás. De nézd meg hátha csak a gumicső repedt el.

Köszönöm a tippet. A szelep szivárgás ledugása megoldotta az indítás problémáját. A dadogás megmaradt, viszont az 1-es henger gyújtókábel cseréjével megoldódott az is. (Amúgy akkor a szervízben 6-os kompressziót mértek, ami felment később 9-re. Lehet ilyen????)

Két hétig nagyon jól ment a kicsi gép, aztán egy délután melóból hazamenet elkezdett a motor csörömpölni gázadásnál. Megálltam és mielőtt a motrot megállítottam volna bedöglött magától. Újraindításkor erősen dadogva elindult és a motortérből erős sziszegő hang hallatszott. Megállítottam, és amint később kiderült, hogy a 3-4 -es hengerekben 0 a kompresszió.

Jövő héten dobját szét a motort a szervízben de egyelőre azzal "vigasztalnak", hogy sok jóra ne számítsak. Mi a véleményetek, kb. mire utalhat ez?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.