Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

On 2017. 11. 07. at 12:41, wookie írta:

meleg.motornal akkor megy lejjebb a víz ha levegős, feljebb meg ha tomitetlen a rendszer, és a nyomás nem egyenlíti ki a víz tágulását. Hibátlan rendszer eseten a szint kb állandó a tartályban.

És az ön levegőztetős rendszert hogy tudom "manuálisan" le légteleníteni ? Nyitott hűtő sapkával járatom ? (Kocsi vízszintbe vagy eleje legyen feljebb ? )

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Stofl írta:

Hm. Na a helyzet a következő! :) Cseréltem órát, fordulatszám mérősre. A W szám és a gyártmány azonos. A vízhőfok 100-as skálával rendelkezik, tehát elvileg egyformák. Menet közben a vízhőfok az előzővel éppen csak elhagyta a kék jelölést.

Az "új" órával viszont pont úgy van mint amit a képen küldtél. DE! Néztem op-com-mal menet közben, hogy minden jó-e. Fordulatszám ok, a lambda szonda szépen változik, gyorsan, annak ellenére, hogy írogatja időnként a 13-as hibát. Viszont a víz a laptop szerint 20 fokkal hidegebb. Szépen kúszott fel kb 75-ig, akkor nyitott a termosztát, lement 63-ig, majd szépen lassan vissza 70-75-ig, eközben az óra 85-90-et mutat kb. Tehát a korábbi óra a laptoppal mutatott egyformát. De kevésnek gondolom. A termosztát viszont nyit-zár. De mégis akkor most melyik lehet a jó/rossz? Vagy hogy van ez a különböző érték? A fűtés tökéletes, nagyon hamar, nagyon meleg nyom. Nyáron araszoláskor indult a ventillátor rendben. Foglalkozzak ezzel, vagy jól van ez így? Bocsánat a sok rozsáért!

75 fok az nagyon kevés, tuti jó adatok jönnek a lapgéppel? Mert akkor sokkal gyengébbnek kellene lennie a fűtésnek.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

75 fok az nagyon kevés, tuti jó adatok jönnek a lapgéppel? Mert akkor sokkal gyengébbnek kellene lennie a fűtésnek.

Adat biztos, hogy jó, de persze a gomba lehet hülyeséget küld. Van erre valamilyen gomba kivevös vízforralós módszer, hogy kiderítsem melyik gomba/műszer mutatja a valósat?

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 15. at 8:48, Róóóbi írta:

Nekem eléggé generátor-csapágy hangnak tűnik. Majdnem ugyanaz mint anno a kék Astrámban.

Vagy, de ne legyen igazan, feszítőgörgő. De az meg hangosabban szól.

Húúúú! Kicsit elkallódtam az utóbbi hetekben. Bocs! Köszönöm a tippet. Generátort még nem szűrtem ki, korábban zotya is javasolta hogy vegyem le a szíjat, így kizárva a generátort. Bízom nem feszítőgörgő, azért csere óta még nem mentem vele közel sem annyit, hogy indokolt legyen. 

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Stofl írta:

Adat biztos, hogy jó, de persze a gomba lehet hülyeséget küld. Van erre valamilyen gomba kivevös vízforralós módszer, hogy kiderítsem melyik gomba/műszer mutatja a valósat?

A kétvezetékesnek amit a laptop néz van, a másiknak amit a műszer lát annak passzolom.

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

A kétvezetékesnek amit a laptop néz van, a másiknak amit a műszer lát annak passzolom.

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Annyiban még tudnál segíteni, hogy a gomba kiszedésénél kell-e valamire figyelnem, vagy simán megtalálom és csak kicsavarom?

Link to comment
Megosztás:

25 perce, Stofl írta:

Annyiban még tudnál segíteni, hogy a gomba kiszedésénél kell-e valamire figyelnem, vagy simán megtalálom és csak kicsavarom?

Folyik ki a hutovizbol. Valami edeny kell ala, illetve nem art ha van otthon amivel tudod potolni majd.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, Stofl írta:

Adat biztos, hogy jó, de persze a gomba lehet hülyeséget küld. Van erre valamilyen gomba kivevös vízforralós módszer, hogy kiderítsem melyik gomba/műszer mutatja a valósat?

Lehet, hogy a műszer gombája jó de ami a motorvezérlőnek küld az kevesebbet mér és az nem jó. Vannak hozzá ellenállás értékek valahol itt megvannak ki lehet mérni.. vagy esetleg járatod egyhelybe és ha elindul a venti 100 fok körül műszer szerint akkor ok minden. Akkor vagy rosszul olvas a gép vagy rossz a motorvezérlő 2 vezetékes hőfok jeladója.

Link to comment
Megosztás:

Na henger fejes mégis ez a fos, kb 3 nap alatt 1 kiegyenlítőnyi víz tűnt el és ma nagyon okádta a füstöt menet közben is , Felöntöttem a kiegyenlítő tartályt és folyton jönnek "nagy " buborékokés büdös szaga van a kiegyenlítő tartályos víznek, ilyen benzin es , illetve az olaj sapkán a kapucsínő egyre több lett.  Na már most ha esetleg a Hengerfejes műhely azt mondja hogy kuka a HF (amit gyanítok ) akkor  gondolom le szopom magam mire találnék c16se HF .ejet. A kérdésem a következő, Ha kuka a HF akkor milyen HF. lenne jó ? Esetleg marad a c16se-->C16NZ  -re Alakítás vagy lenne más alternatíva is ?  Szerelnék felkészülni a "legroszabbra .

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Kispotter írta:

Lehet, hogy a műszer gombája jó de ami a motorvezérlőnek küld az kevesebbet mér és az nem jó. Vannak hozzá ellenállás értékek valahol itt megvannak ki lehet mérni.. vagy esetleg járatod egyhelybe és ha elindul a venti 100 fok körül műszer szerint akkor ok minden. Akkor vagy rosszul olvas a gép vagy rossz a motorvezérlő 2 vezetékes hőfok jeladója.

A motorvezérlőnek jelet küldő inditja a ventit? A műszeré csak a műszerért felel? Semmi egyébért?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Stofl írta:

Annyiban még tudnál segíteni, hogy a gomba kiszedésénél kell-e valamire figyelnem, vagy simán megtalálom és csak kicsavarom?

Igazából nem muszáj kivenni, meg tudod mérni a helyén is, pölö indulás előtt ami lehet pölö 10-fok ( itt legalábbis annyi volt reggel) meg üzemi hőfokon amit meg vehetsz 90 Foknak. Ez utóbbinál persze feltételezni kell hogy jó a termosztát, és 90 fok a víz hőfoka. Ha ez utóbbi nem biztos akkor mégiscsak kiszerelve kell tesztelni, mert pölö a kiegyenlítőben jóval hidegebb a víz, mert nem vesz részt a keringésben így itt nem tudod ellenőrizni a valódi hőfokot.

2692249-20171109-gmJ8C3.jpg

 

30 perce, Barret írta:

Na henger fejes mégis ez a fos, kb 3 nap alatt 1 kiegyenlítőnyi víz tűnt el és ma nagyon okádta a füstöt menet közben is , Felöntöttem a kiegyenlítő tartályt és folyton jönnek "nagy " buborékokés büdös szaga van a kiegyenlítő tartályos víznek, ilyen benzin es , illetve az olaj sapkán a kapucsínő egyre több lett.  Na már most ha esetleg a Hengerfejes műhely azt mondja hogy kuka a HF (amit gyanítok ) akkor  gondolom le szopom magam mire találnék c16se HF .ejet. A kérdésem a következő, Ha kuka a HF akkor milyen HF. lenne jó ? Esetleg marad a c16se-->C16NZ  -re Alakítás vagy lenne más alternatíva is ?  Szerelnék felkészülni a "legroszabbra .

Nem biztos hogy  hengerfej kuka, lehet csak a hengerfej tömítés szakadt át. Persze bontás nélkül nem lehet tudni, de az a tény hogy a helyzet rosszabbodik ez utóbbit igazolja, legalábbis szerintem a hengerfej repedés nem tud rosszabbodni, míg a tömítés sérülése igen. Bontás után lehet ez látszik is, de mindenképpen nyomáspróbázni kell a hengerfejet. NZ-re ha átalakítod lesz a 100-ból 75 paci, ha meghagyod a szívórészt az injektorokkal, akkor sem marad meg mind a 100 ló szerintem. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

21 perce, zotya975 írta:

Igazából nem muszáj kivenni, meg tudod mérni a helyén is, pölö indulás előtt ami lehet pölö 10-fok ( itt legalábbis annyi volt reggel) meg üzemi hőfokon amit meg vehetsz 90 Foknak. Ez utóbbinál persze feltételezni kell hogy jó a termosztát, és 90 fok a víz hőfoka. Ha ez utóbbi nem biztos akkor mégiscsak kiszerelve kell tesztelni, mert pölö a kiegyenlítőben jóval hidegebb a víz, mert nem vesz részt a keringésben így itt nem tudod ellenőrizni a valódi hőfokot.

2692249-20171109-gmJ8C3.jpg

 

Nem biztos hogy  hengerfej kuka, lehet csak a hengerfej tömítés szakadt át. Persze bontás nélkül nem lehet tudni, de az a tény hogy a helyzet rosszabbodik ez utóbbit igazolja, legalábbis szerintem a hengerfej repedés nem tud rosszabbodni, míg a tömítés sérülése igen. Bontás után lehet ez látszik is, de mindenképpen nyomáspróbázni kell a hengerfejet. NZ-re ha átalakítod lesz a 100-ból 75 paci, ha meghagyod a szívórészt az injektorokkal, akkor sem marad meg mind a 100 ló szerintem. 

Hát majd este vagy a HF -jes nél kiderül , még annyi hogy tömítésből pl van 2 fajta van a 1,3 mm-es az 1,4 mm   szerintetek melyiket érdemes ?  Én úgy hallottam hogy inkább a vastagabbat mert lehet kell szedni a hf ből.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Barret írta:

Hát majd este vagy a HF -jes nél kiderül , még annyi hogy tömítésből pl van 2 fajta van a 1,3 mm-es az 1,4 mm   szerintetek melyiket érdemes ?  Én úgy hallottam hogy inkább a vastagabbat mert lehet kell szedni a hf ből.

Igen, jól tudod, vastagabbat tesznek ha le kell szedni a hengerfejből, hacsak nem akarod növelni a kompressziót. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Barret írta:

Na henger fejes mégis ez a fos, kb 3 nap alatt 1 kiegyenlítőnyi víz tűnt el és ma nagyon okádta a füstöt menet közben is , Felöntöttem a kiegyenlítő tartályt és folyton jönnek "nagy " buborékokés büdös szaga van a kiegyenlítő tartályos víznek, ilyen benzin es , illetve az olaj sapkán a kapucsínő egyre több lett.  Na már most ha esetleg a Hengerfejes műhely azt mondja hogy kuka a HF (amit gyanítok ) akkor  gondolom le szopom magam mire találnék c16se HF .ejet. A kérdésem a következő, Ha kuka a HF akkor milyen HF. lenne jó ? Esetleg marad a c16se-->C16NZ  -re Alakítás vagy lenne más alternatíva is ?  Szerelnék felkészülni a "legroszabbra .

Egyáltalán nem biztos hogy bármi baja is van a hengerfejnek! Le kell szedni, gépműhelyben majd nyomáspróbázzák, és síkolják. Ha leszedéskor van is látható elváltozás, még az is javítható lehet..... Szétszedéshez nem feltételenül kell műhelybe vinned, ha van kézügyességed, műszaki érzéked, jó szerszámkészleted, akkor akár parkolóban is néhány óra alatt mindenestől le tudod szedni.  Ha jól emlékszem te írtad, hogy nehezen is indul a gép...:confused: Ez lehet az oka. Pár nap alatt kész lessz, ne aggódj. :icon13:

Link to comment
Megosztás:

7 órája, zotya975 írta:

Nem, azt a vízhűtő oldalába betekert gomba indítja. 

Köszi Srácok! :) Kezd összeállni a kép, és a módszer a fokok tisztázására! Akkor még légyszíves azt írjátok üeg, hogy hol melyik gombát/szemzort találok. A venti kapcsoló a hűtő oldalában van, 100 fok körül kapcsol. És hol van a kétvezetékes ecu-nak továbbító, és hol a műszeré? Gondoloü a kis körön vannak valahol...

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Stofl írta:

Köszi Srácok! :) Kezd összeállni a kép, és a módszer a fokok tisztázására! Akkor még légyszíves azt írjátok üeg, hogy hol melyik gombát/szemzort találok. A venti kapcsoló a hűtő oldalában van, 100 fok körül kapcsol. És hol van a kétvezetékes ecu-nak továbbító, és hol a műszeré? Gondoloü a kis körön vannak valahol...

Ez inkább fentről látszik:

2692610-20171110-qfjTgf.jpg

Ez meg itt csak a helye:

2692611-20171110-5UkzeW.jpg

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

4 perce, Bundee írta:

Amúgy az Opcom nekem mindig hülyeséget ír SE ecuval. Igaz az C16SE.

Hoppp! Akkor lehet én is hülyeséget látok!!?!?! Hm. Miből jöttél rá, vagy neked mik a falsz értékek? Más autóknál még nem tapasztaltam. A F-ezést nem rég kezdtem...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.