Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 óra, zotya975 írta:

Hát már pár 10 ezer kilométer óta ilyen hogy kell neki egy kis idő ( majd csinálok videót) szerintem már késő aggódni a kopásért ha a pumpa halódik. Meg most raktam át nemrég az SE tengelyt, nem láttam különösebb kopást az enyémen. 

Egyáltalán nem néz ki úgy, mint ami meg akar makkanni. Akkor marad a gomba. 

A szelepeket elnézve lesz becsiszolni való. Nem baj, jó lesz ez.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kis astrám (1997es kiadás, 1.4 16V X14XE) másfél hete gázadáskor el kezdett dadogni. Elvittem szervizbe ahol azt mondták, hogy kicsi az 1-es hengeren mért kompresszió, ezért csinálja ezt a jelenséget és a megoldás, hogy cseréljek autót.

Ragaszkodnánk a kicsi géphez, ezért közben gyújtógyertyát cseréltem, meg üzemanyag szűrőt, de ez nem segített. Kb. 9hónappal ezelőtt cseréltem ki a gyújtógyertya kábeleket is. Közben lezárták az EGR szelepet is de ezzel csak azt érték el, hogy 10 km után kigyúl motor check lámpa.

Reggel a jelenség halmozottabb, a motor úgy jár mintha egy-két henger nem menne, és amúgy valamitől a gyújtógyertyákat is nagyon kormozza. Amikor felmelegedik a motor gázadáskor a rángatás enyhébb lesz, néha egy-két km-ig ki is hagyja.

Ma figyeltük meg, hogy az üzemanyag nyomás szabályzó szelepnél valami sistereg. Ez normális?

A leírtak alapján mire tippeltek? Lehet ez a kevés kompresszió miatt?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Róóóbi írta:

Egyáltalán nem néz ki úgy, mint ami meg akar makkanni. Akkor marad a gomba. 

A szelepeket elnézve lesz becsiszolni való. Nem baj, jó lesz ez.

Télen eljátszom vele.:evilgrin:

7 órája, Sekler írta:

Sziasztok!

A kis astrám (1997es kiadás, 1.4 16V X14XE) másfél hete gázadáskor el kezdett dadogni. Elvittem szervizbe ahol azt mondták, hogy kicsi az 1-es hengeren mért kompresszió, ezért csinálja ezt a jelenséget és a megoldás, hogy cseréljek autót.

Ragaszkodnánk a kicsi géphez, ezért közben gyújtógyertyát cseréltem, meg üzemanyag szűrőt, de ez nem segített. Kb. 9hónappal ezelőtt cseréltem ki a gyújtógyertya kábeleket is. Közben lezárták az EGR szelepet is de ezzel csak azt érték el, hogy 10 km után kigyúl motor check lámpa.

Reggel a jelenség halmozottabb, a motor úgy jár mintha egy-két henger nem menne, és amúgy valamitől a gyújtógyertyákat is nagyon kormozza. Amikor felmelegedik a motor gázadáskor a rángatás enyhébb lesz, néha egy-két km-ig ki is hagyja.

Ma figyeltük meg, hogy az üzemanyag nyomás szabályzó szelepnél valami sistereg. Ez normális?

A leírtak alapján mire tippeltek? Lehet ez a kevés kompresszió miatt?

Attól függ mennyire kicsi a kompresszió. Számadatot nem mondtak? Meg hogy mitől, szelep sérült, vagy egyéb gondja van, de azért autót még nem kell cserélni, lehet javítani bármit. Az üzemanyag nyomás szelepet vákum állítja, lehet sérült ez a rész, vagy benne a membrán. Ha van valami hőálló pasztád ( ideiglenesen sziloplaszt is jó) kenj oda hogy megszünjön a hang lehet az a gondod hogy kicsi a benzinnyomás. De nézd meg hátha csak a gumicső repedt el.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, gyuros írta:

Üdv.

Menyire normális az hogy a hűtőventilátor amikor bekapcsol óra szerint kb 85foknál adig nem áll le amég a kék säv és az első fehér csík közé le nem megy a vîzhőfok?

 

A vízhőfok mérő nem precíziós műszer, ellenállás mérésen alapul, így befolyásolja az is ha oxidálódva van a saru. A ventit meg a hűtő oldalába betekert gomba kapcsolja, így ami vezérel meg amit látsz teljesen külön jeladó. Ráadásul ha valamikor beszereltek fordulatszám mérős műszeregységet ami 110 fokig van skálázva és bent hagyták a régi 100-fokos jeladóját már attól is csal amit látsz. 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, zotya975 írta:

A vízhőfok mérő nem precíziós műszer, ellenállás mérésen alapul, így befolyásolja az is ha oxidálódva van a saru. A ventit meg a hűtő oldalába betekert gomba kapcsolja, így ami vezérel meg amit látsz teljesen külön jeladó. Ráadásul ha valamikor beszereltek fordulatszám mérős műszeregységet ami 110 fokig van skálázva és bent hagyták a régi 100-fokos jeladóját már attól is csal amit látsz. 

Nemrégiben én cseréltem ki a műszeregységet fordulatszám mérősre. Ami szokott hiányozni zöld vezeték a 8as pontnál az is benne volt a kocsiban gyárilag szóval csak át kellett raknom.  A vízhőfok mérő amit látok ugye a kijelzőn annak csak egy jeladója van és igen minden mástól független. Ma kicseréltem a hozzá tartozó jeladót is de amikor kiszedtem a benne lévőt láttam hogy a kettő teljesen egyforma VDO típus és 120 fokos. Tehát a jeladó csere szükségessége nem magyarázza a jelenséget. Plusz az interneten rákeresgélve ilyen jeladókra mind az 1.4-es és 1.6-os motortípushoz ugyanolyan jeladókat adott ki és motor típustól függetlenül sem volt más fajta.
A műszeren felment a víz hőfoka 85 körüli fokra ugyan úgy mint a 100 fokig skálázott eredeti műszerével. Nekem az volt a kérdésem és a furcsa, hogy általában a hűtőventilátor amikor elkezdi visszahűteni a vizet akkor a mutató szerint kb 10 foknyit hűt vissza és azokkal kevesebb ideig megy mint jelen esetben.
Jelenleg ha fölmegy 85 fokig kb akkor bekapcsol a ventilátor és a megszokott hoz képest kb 3/4 szer annyi ideig megy és látszólag 25-30 foknyit hűt vissza.
Számomra ez az érdekes és nem hiszem hogy ez normális.
Persze lehet rossz volt a benne lévő jeladó vagy a vízhűtőben lévő nem régiben vett  jeladó is lehet rossz...

Azt azért hozzá tenném az egészhez, hogy csak megoldást/ magyarázatot próbálok keresni és semmi kép sem  mást megbántani!!!!!!
Csak hogy nehogy valaki félre értse!!  :)

Link to comment
Megosztás:

32 perce, gyuros írta:

Nemrégiben én cseréltem ki a műszeregységet fordulatszám mérősre. Ami szokott hiányozni zöld vezeték a 8as pontnál az is benne volt a kocsiban gyárilag szóval csak át kellett raknom.  A vízhőfok mérő amit látok ugye a kijelzőn annak csak egy jeladója van és igen minden mástól független. Ma kicseréltem a hozzá tartozó jeladót is de amikor kiszedtem a benne lévőt láttam hogy a kettő teljesen egyforma VDO típus és 120 fokos. Tehát a jeladó csere szükségessége nem magyarázza a jelenséget. Plusz az interneten rákeresgélve ilyen jeladókra mind az 1.4-es és 1.6-os motortípushoz ugyanolyan jeladókat adott ki és motor típustól függetlenül sem volt más fajta.
A műszeren felment a víz hőfoka 85 körüli fokra ugyan úgy mint a 100 fokig skálázott eredeti műszerével. Nekem az volt a kérdésem és a furcsa, hogy általában a hűtőventilátor amikor elkezdi visszahűteni a vizet akkor a mutató szerint kb 10 foknyit hűt vissza és azokkal kevesebb ideig megy mint jelen esetben.
Jelenleg ha fölmegy 85 fokig kb akkor bekapcsol a ventilátor és a megszokott hoz képest kb 3/4 szer annyi ideig megy és látszólag 25-30 foknyit hűt vissza.
Számomra ez az érdekes és nem hiszem hogy ez normális.
Persze lehet rossz volt a benne lévő jeladó vagy a vízhűtőben lévő nem régiben vett  jeladó is lehet rossz...

Azt azért hozzá tenném az egészhez, hogy csak megoldást/ magyarázatot próbálok keresni és semmi kép sem  mást megbántani!!!!!!
Csak hogy nehogy valaki félre értse!!  :)

Régebben valaki leírta a két hőgomba gyári számát, de amúgy 99% ban nem tudják az eladók hogy kétfajta van. 

Hát ha sokkal korábban kapcsol be a venti, akkor pont úgy van ahogy írtad a műszeré is lehet rossz, és a valóságban jól kapcsol, vagy a venti jeladója rossz a hűtőben és rosszkor kapcsol, te meg a jó értéket látod. De hogy melyik fedi a valóságot, azt sajna nem tudom megmondani. Ha fűtést kapcsolsz érzése annyira fúj be meleget mint eddíg amikor a venti bekapcsol? 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Régebben valaki leírta a két hőgomba gyári számát, de amúgy 99% ban nem tudják az eladók hogy kétfajta van. 

Hát ha sokkal korábban kapcsol be a venti, akkor pont úgy van ahogy írtad a műszeré is lehet rossz, és a valóságban jól kapcsol, vagy a venti jeladója rossz a hűtőben és rosszkor kapcsol, te meg a jó értéket látod. De hogy melyik fedi a valóságot, azt sajna nem tudom megmondani. Ha fűtést kapcsolsz érzése annyira fúj be meleget mint eddíg amikor a venti bekapcsol? 

Igen sajnos az igaz hogy az eladók van hogy tudatlanabbak mint a vevő. Tapasztaltam.
Ahogy írtam ma beleraktam a donor autónak a jeladóját amiből az óracsoport is van. Abban az autóban megfelelően működött.
Amióta átraktam még nem mentünk a kocsival így nem teszteltem. Holnap fogom és megírom majd. Megpróbálom kétszer tesztelni a gomba cserét is beiktatva.
A hűtőben lévő gomba kb 3 hónapos új. Persze lehet az is rossz majd legfeljebb átrakom azt is bár az klímás.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy x16sz, és x16szr motornak különböző a környezetvédelmi besorolása? Motorcsere lesz, és találtam egy x16sz motort felújítva. Hivatalosan szeretném, és ez az egy dolog, amit nem találok sehol.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

24 perce, molro írta:

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy x16sz, és x16szr motornak különböző a környezetvédelmi besorolása? Motorcsere lesz, és találtam egy x16sz motort felújítva. Hivatalosan szeretném, és ez az egy dolog, amit nem találok sehol.

Köszi

Szia! Mindkettő x-es, tehát euro 2-es normát teljesíti. Ugyanolyan környezetvédelmi besorolású motort, vagy jobbat tehetsz a kocsiba, rosszabbat viszont nem. De azt tudni kell, hogy ez már nem minősül típusazonos motorcserének. X16SZR helyére csak X16SZR motor mehet, ekkor elég a motor eredetéről egy hivatalos papír, illetve a beszerelésről egy számla, majd jöhet a KPM és az okmányiroda, hogy a forgalmiban is szerepeljen hivatalosan mindez. Nem típusazonos blokk esetén még terveztetés is szükséges. Érdemes lenne megkérdezni, hogy mivel ez a két blokk igen hasonló egymáshoz, vehető-e tipusazonosnak a dolog. A végén mindenféleképpen motorkódot kapsz, motorcsere esetén ma ez a hivatalos menet.

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Barret írta:

Sziasztok,

Mennyire normális ha a kocsim (f-astra 1.6 benzin) főleg hidegbe és este tájékán ontja magából a gőzt ? Amit tudni kell  Katalizátor nincs rajta és sport dob van. Ugyanis nem tudom hogy normálise--e   Itt egy vidi : 

 

Ez nekem tűnik csak füstnek? Fagyálló nem fogy? Nívópálca, olajbeöntő sapkán nincs krémes olajhab kiválás? Pont ilyen egy hengerfejes autó is mikor gőzölög. Egyébként simán elképzelhető, hogy a nagyobb hőmérséklet különbség miatt látszik a gőz. A beszívott levegő lényegesen hidegebb, az égés után a kiáramló gázok hőmérséklete meg jóval melegebb mint a környezeté, ezért látható válik. Bízzunk benne, hogy csak az utóbbi. 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Barret írta:

Sziasztok,

Mennyire normális ha a kocsim (f-astra 1.6 benzin) főleg hidegbe és este tájékán ontja magából a gőzt ? Amit tudni kell  Katalizátor nincs rajta és sport dob van. Ugyanis nem tudom hogy normálise--e   Itt egy vidi : 

 

Ja, hogy sportdob. Mikor a régi Astrámra az új gazdája felrakott egy nagy hasú Remus dobot (értsd: kitöltötte a helyet a pótkeréköböl és a hásó rugó között) az is így csinált, meg leállítás után is gőzölgött sokáig. Nem tudta "kifújni", mert nagyobb motorhoz való a dob az autó meg egy 1.4 8V. A dobban lecsapódó pára jött ki belőle. Szerintem ez nagyrészt kondenzvíz lesz csak. Persze ha csak nincs fagyálló szaga, ami jellegzetes édeskés szag. De a fagyállót azért nézd meg, nem fogy-e. Ha tudod, tekerd ki a gyertyát, a rózsaszínes lerakódás az elektródák körül vízevést jelent sajnos. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Barret írta:

Sziasztok,

Mennyire normális ha a kocsim (f-astra 1.6 benzin) főleg hidegbe és este tájékán ontja magából a gőzt ? Amit tudni kell  Katalizátor nincs rajta és sport dob van. Ugyanis nem tudom hogy normálise--e   Itt egy vidi : 

 

Hidegben normális hogy fehéren füstöl akkor jobban látszik a vízpára , amit kipufog a motor. Itt egy videó amin hengerfejes autó látszik, bár ez is decemberben lett felrakva és igazából csak azt állítják hogy hengerfejes, ugye nem tudjuk biztosan, de kábé látszik a különbség:

Ha a motor beledolgozik a vízkörbe akkor felfújja kőkeményre a csöveket, ( nyilván vannak fokozatok mennyire éget át a tömítés repedt a hengerfej), ha meleg motornál összenyomhatóak a csövek akkor valószinűleg nem az.  Amit írtak kapucsínó az olajbetöltőnél is árulkodó lehet, bár az hidegben rövidtávon olajtól függően normális is lehet. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 04. at 8:09, zotya975 írta:

Hidegben normális hogy fehéren füstöl akkor jobban látszik a vízpára , amit kipufog a motor. Itt egy videó amin hengerfejes autó látszik, bár ez is decemberben lett felrakva és igazából csak azt állítják hogy hengerfejes, ugye nem tudjuk biztosan, de kábé látszik a különbség:

Ha a motor beledolgozik a vízkörbe akkor felfújja kőkeményre a csöveket, ( nyilván vannak fokozatok mennyire éget át a tömítés repedt a hengerfej), ha meleg motornál összenyomhatóak a csövek akkor valószinűleg nem az.  Amit írtak kapucsínó az olajbetöltőnél is árulkodó lehet, bár az hidegben rövidtávon olajtól függően normális is lehet. 

Hát kapucsínó van egy kevés de a kocsit városba használom, fagyálló hát folyt de az a hűtő venti kapcsoló miatt. most hát lehet van valami minimális hűtővíz veszteség Ami érdekes hogy üzem meleg motornál alig van a kiegyenlítő tartályba víz, de amikor le tekrem akkor szisszen egyet és vissza jön a többi. Amúgy a motorja szépen jár, szépen megy. A kocsit úgy vettem tavaly nyáron hogy már meg lett hengerfejezve, látszott is h új csavarok .... hidrotőke cserénél látszott h új hibák stb. Castrol magnet 10w40 es olaj Tavasszal cserélve, mann fileteres olajszűrővel. Ja igen új víz csövek mindenhol .kb 2 hónapja cserélve (említtet hűtő víznél folyás végett). Ja igen járó motornál (meleg) azét keményebben lehet össze nyomni a vizcsövet (mint pl le van állítva és letekerve a sapkba de tudtommal a rendszerben lévő nyomás miatt ).Ja igen én k*rva kényes vagyok a hideg járatással, amíg legalább nincs üzemin nem haladja meg a fordulat kis gáz pedál állassal a 2500 at , SOSE , Nem is szeretem neki taposni de ha nyomon is neki 80% ban max 4e és váltok de van hogy csak 3 e ig pörgetem ki . Szóval nem tudom hogy most henger fejes-e , vagy nem, de ha igen akkor nem igazán érteném az okát .

 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Barret írta:

Hát kapucsínó van egy kevés de a kocsit városba használom, fagyálló hát folyt de az a hűtő venti kapcsoló miatt. most hát lehet van valami minimális hűtővíz veszteség Ami érdekes hogy üzem meleg motornál alig van a kiegyenlítő tartályba víz, de amikor le tekrem akkor szisszen egyet és vissza jön a többi. Amúgy a motorja szépen jár, szépen megy. A kocsit úgy vettem tavaly nyáron hogy már meg lett hengerfejezve, látszott is h új csavarok .... hidrotőke cserénél látszott h új hibák stb. Castrol magnet 10w40 es olaj Tavasszal cserélve, mann fileteres olajszűrővel. Ja igen új víz csövek mindenhol .kb 2 hónapja cserélve (említtet hűtő víznél folyás végett). Ja igen járó motornál (meleg) azét keményebben lehet össze nyomni a vizcsövet (mint pl le van állítva és letekerve a sapkba de tudtommal a rendszerben lévő nyomás miatt ).Ja igen én k*rva kényes vagyok a hideg járatással, amíg legalább nincs üzemin nem haladja meg a fordulat kis gáz pedál állassal a 2500 at , SOSE , Nem is szeretem neki taposni de ha nyomon is neki 80% ban max 4e és váltok de van hogy csak 3 e ig pörgetem ki . Szóval nem tudom hogy most henger fejes-e , vagy nem, de ha igen akkor nem igazán érteném az okát .

 

Ezt mondjuk nem hangzik túl jól, mert akkor közben hol a víz? 

Link to comment
Megosztás:

13 perce, Barret írta:

Ahha ,víz nem fogy , szerintem én beszéltem be magamnak .Vizet nem főzi, szépen ketyeg , erős ,ja és a "gőz" az benzin szagú .

Túl dús a keverék, de az alapból nem tragédia.  Ha mindenképpen a végére akarsz járni, akkor van teszt arra hogy hengerfejes-e az autó. megvenni nem érdemes a dolgot mert drága, de körbe kell nézni hol-mennyiért csinálják: http://www.gyors-segitseg.com/contents/hu/d16_hengerfej_tesztelese.html Nem ismerem őket, de egy telefont, hogy mennyibe kerül a vizsgálat annyit megér. 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Barret írta:

Ahha ,víz nem fogy , szerintem én beszéltem be magamnak .Vizet nem főzi, szépen ketyeg , erős ,ja és a "gőz" az benzin szagú .

Szia, szerintem vedd le a kiegyenlítő sapkát és pörgesd meg a motort, ha nyomja ki a vizet, akkor valahol bele dolgozik a víztérbe. Ez a meleg motornál alig van benne víz érdekes, pont, hogy melegen szokott több lenni benne. Nem lehet levegős a rendszer, fűtés milyen benne?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

meleg.motornal akkor megy lejjebb a víz ha levegős, feljebb meg ha tomitetlen a rendszer, és a nyomás nem egyenlíti ki a víz tágulását. Hibátlan rendszer eseten a szint kb állandó a tartályban.

Ha csurig töltöd a kiegyenlítőt, és nagy gázt adsz a vízpumpa lehúzza fél-egy centire a vizet, persze amikor visszaáll az alapjárat visszaáll a szint is. Alapból ez nem látszik, mert a kiegyenlítőben jóval nagyobb az átmérő mint a kupaknál fent. 

Link to comment
Megosztás:

A hengerfej két végén van egy-egy hernyócsavar betekerve szerintem olajárat lezárása. Vajon érdemes lenne ezt kitekerni takarítás céljából? Innen kapnak olajat a tőkék, ki tudja mennyi dzsuva gyűlik itt össze. Csak nagyon be van állva, légkulcs szerintem túl durva, esetleg ütvecsavarhúzó? Vagy hagyjam, főleg mert az egyik víztérben van? 

2691274-20171107-ude994.jpg

2691276-20171107-D7JK47.jpg

Link to comment
Megosztás:

3 perce, Stofl írta:

Sziasztok! C14SE-nél hűvös időben, lightos országúti gurulás esetén (80-90km/h) mennyi a normális hűtővíz hömérséklet tól-tolig?

Köszi!

Ha kábé pontos az órád akkor a 90-es vonal körül kell lennie. 

2691857-20171108-60ndzq.jpg

A kép erről a fórumról származik. 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

Ha kábé pontos az órád akkor a 90-es vonal körül kell lennie. 

 

A kép erről a fórumról származik. 

Hm. Na a helyzet a következő! :) Cseréltem órát, fordulatszám mérősre. A W szám és a gyártmány azonos. A vízhőfok 100-as skálával rendelkezik, tehát elvileg egyformák. Menet közben a vízhőfok az előzővel éppen csak elhagyta a kék jelölést.

Az "új" órával viszont pont úgy van mint amit a képen küldtél. DE! Néztem op-com-mal menet közben, hogy minden jó-e. Fordulatszám ok, a lambda szonda szépen változik, gyorsan, annak ellenére, hogy írogatja időnként a 13-as hibát. Viszont a víz a laptop szerint 20 fokkal hidegebb. Szépen kúszott fel kb 75-ig, akkor nyitott a termosztát, lement 63-ig, majd szépen lassan vissza 70-75-ig, eközben az óra 85-90-et mutat kb. Tehát a korábbi óra a laptoppal mutatott egyformát. De kevésnek gondolom. A termosztát viszont nyit-zár. De mégis akkor most melyik lehet a jó/rossz? Vagy hogy van ez a különböző érték? A fűtés tökéletes, nagyon hamar, nagyon meleg nyom. Nyáron araszoláskor indult a ventillátor rendben. Foglalkozzak ezzel, vagy jól van ez így? Bocsánat a sok rozsáért!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.