Barret Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 On 2017. 09. 26. at 19:17, zotya975 írta: Maga az alapjárati motor csak egy villanymotor által mozgatót kúpból áll, ami megkerülő levegőt ad a motornak a pillangószelep zárt állásában. Nem hiszem hogy ez úgy el tud romlani hogy ki-be tologatja a kúpot csak úgy magától. Inkább valamiért rossz parancsot kap a motorvezérlőtől és azért csinálja ezt. Itt éppen diag üzemmódban játszom vele: Valaki azt mondta max 3000-es fordulatot tud amúgy ezzel "előállítani". Az alapjárat nagymértékben függ a szívótorokban a pillangószelep alatti depressziótól amit a MAP-mér, lehetséges hogy az a rossz. Egy F-en amin fel volt cserélve a MAP és a kartergáz csöve, ami egymás felett van és a kartergázé rendszerint teljesen el van tömődve szinte semmi alapjárat nem volt. Sokat szórakoztunk vele mire rájöttünk erre az egyszerű hibára. De durva, hogy ilyet is lehet. Én ahogy kicseréltem az alapjárati motort akkor üresbe kitéve 1500 on tartotta a fordulatot kellet neki kb 10 km mire meg tanulta hogy lejjebb kell mennie . Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 18 perce, tuskes írta: Viszont muszáj voltam elkövetni némi szabálytalanságot. Sehogy sem bírtam meglazítani a főtengely végén, a generátorszíj tárcsájának csavarját, így nem tudtam leszedni a burkolatot sem, tehát a feszítőgörgöt sem tudtam " kiakasztani. Úgyhogy a vez tengely végénél óvatosan kézzel lehúzgáltam a vez. szíjat. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=599IMG_0337.jpg Ezzel valamit kell kezdenem, mert összeszerelésnél kell hogy biztosan lássam, jelen áll-e rendesen a vezérműszíjhoz. Egyenlőre nem tudom hogy oldhatnám meg. Többi minden rendben volt, bár az említett hátráltató tényezők miatt, több mint 3 órát szereltem. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=738IMG_0360.jpg Jó hír, hogy a vez. tengely házat nem kell vakargatnom. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=691IMG_0368.jpg Rossz hír, hogy néhány szelephimbán, elég erős bemaródás van, viszont a vez tengelyen nem látok sérülést, vagy hasonlókat. Meg fogom mérni tolómérővel a vez. tengely bütykeit, mekkora kopásuk van, ha jónak tűni,, akkor csak szelephimba csere. Vez. tengelyt baromira nem akarok venni! http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=228IMG_0371.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=211IMG_0373.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=574IMG_0375.jpg Hidrotőkék kemények, kézzel nem tudom benyomni őket, ezek szerint teljesen jók lehetnek? Ha igen, akkor mitől a csattogó hang? Megtakarítom mindet, bár nem tudom így amit vettem berakjam-e, illetve melyik helyére. Csavar a napomban, hogy bármennyire siettem, nem értem oda a gépműhelybe 3-ra, a telefonom lemerült, navi nincs, így térképet nyomtattam ki, gondoltam jó lesz. Persze szeretett Budapestünk, látom már Budaör, nem arról híres hogy utcatáblákkal segítse a magamfajtát, így végén már fogalmam sem volt hol vagyok. Majd beviszem reggel 7-re. Így talán csak reménykedni tudok hogy a hengerfejet holnapra le tudják csiszolni, nyomáspróbázni. Most jobbhíján kiszedem a szelepeket, elötte megvizsgálom áteresztenek-e, kitakarítom, becsiszolom, ez úgy este 11-ig, holnap folyt. Ha már lent a hengerfej és viszed gépmunkára én nem szórakoznék a szelepekkel. Ott ha kell rendbe rakják a szelepfészkeket, szelepek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 4 perce, ihbastra írta: Ha már lent a hengerfej és viszed gépmunkára én nem szórakoznék a szelepekkel. Ott ha kell rendbe rakják a szelepfészkeket, szelepek! De azt már nem csinálják meg 8 000-ért. Komplett munkára nincs most 30 000-em.Szívem szerint én is azt választanám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 3 perce, tuskes írta: De azt már nem csinálják meg 8 000-ért. Komplett munkára nincs most 30 000-em.Szívem szerint én is azt választanám. "Pénz a legkevesebb" sajnos.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 11 perce, ihbastra írta: Ha már lent a hengerfej és viszed gépmunkára én nem szórakoznék a szelepekkel. Ott ha kell rendbe rakják a szelepfészkeket, szelepek! Ha jól zárnak akkor minek piszkálni? Meg aztán tök jó móka. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 49 perce, tuskes írta: Viszont muszáj voltam elkövetni némi szabálytalanságot. Sehogy sem bírtam meglazítani a főtengely végén, a generátorszíj tárcsájának csavarját, így nem tudtam leszedni a burkolatot sem, tehát a feszítőgörgöt sem tudtam " kiakasztani. Úgyhogy a vez tengely végénél óvatosan kézzel lehúzgáltam a vez. szíjat. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=599IMG_0337.jpg Ezzel valamit kell kezdenem, mert összeszerelésnél kell hogy biztosan lássam, jelen áll-e rendesen a vezérműszíjhoz. Egyenlőre nem tudom hogy oldhatnám meg. Többi minden rendben volt, bár az említett hátráltató tényezők miatt, több mint 3 órát szereltem. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=738IMG_0360.jpg Jó hír, hogy a vez. tengely házat nem kell vakargatnom. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=691IMG_0368.jpg Rossz hír, hogy néhány szelephimbán, elég erős bemaródás van, viszont a vez tengelyen nem látok sérülést, vagy hasonlókat. Meg fogom mérni tolómérővel a vez. tengely bütykeit, mekkora kopásuk van, ha jónak tűni,, akkor csak szelephimba csere. Vez. tengelyt baromira nem akarok venni! http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=228IMG_0371.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=211IMG_0373.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=574IMG_0375.jpg Hidrotőkék kemények, kézzel nem tudom benyomni őket, ezek szerint teljesen jók lehetnek? Ha igen, akkor mitől a csattogó hang? Megtakarítom mindet, bár nem tudom így amit vettem berakjam-e, illetve melyik helyére. Csavar a napomban, hogy bármennyire siettem, nem értem oda a gépműhelybe 3-ra, a telefonom lemerült, navi nincs, így térképet nyomtattam ki, gondoltam jó lesz. Persze szeretett Budapestünk, látom már Budaör, nem arról híres hogy utcatáblákkal segítse a magamfajtát, így végén már fogalmam sem volt hol vagyok. Majd beviszem reggel 7-re. Így talán csak reménykedni tudok hogy a hengerfejet holnapra le tudják csiszolni, nyomáspróbázni. Most jobbhíján kiszedem a szelepeket, elötte megvizsgálom áteresztenek-e, kitakarítom, becsiszolom, ez úgy este 11-ig, holnap folyt. Én sem mindíg bontom le a vezérlést, ha le kell venni a kereket valamiért akkor így szoktam megfogatni a szíjat, fent meg összejelölöm alkoholos filccel a tárcsával: Ha ugye nem lazul be lent akkor nem is tud elmászni a helyéről, de azért indítás előtt áttekerem kézzel. Hidrotőke...ugye valamennyi átáramlás van rajta mert a tetején van egy pici kupak, ott jön ki olaj és keni a himbával érintkező felületet. ha kézzel nem is tudod összenyomni, de attől még a tengely össze tud-hatja. Ha elmosod őket akkor teljesen szét kell szedni. Itt még bent van a jobb alsó alkatrészben a pici rugó meg a golyó ami végülis az összenyomást akadályozza meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 2 órája, tuskes írta: Viszont muszáj voltam elkövetni némi szabálytalanságot. Sehogy sem bírtam meglazítani a főtengely végén, a generátorszíj tárcsájának csavarját, így nem tudtam leszedni a burkolatot sem, tehát a feszítőgörgöt sem tudtam " kiakasztani. Úgyhogy a vez tengely végénél óvatosan kézzel lehúzgáltam a vez. szíjat. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=599IMG_0337.jpg Ezzel valamit kell kezdenem, mert összeszerelésnél kell hogy biztosan lássam, jelen áll-e rendesen a vezérműszíjhoz. Egyenlőre nem tudom hogy oldhatnám meg. Többi minden rendben volt, bár az említett hátráltató tényezők miatt, több mint 3 órát szereltem. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=738IMG_0360.jpg Jó hír, hogy a vez. tengely házat nem kell vakargatnom. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=691IMG_0368.jpg Rossz hír, hogy néhány szelephimbán, elég erős bemaródás van, viszont a vez tengelyen nem látok sérülést, vagy hasonlókat. Meg fogom mérni tolómérővel a vez. tengely bütykeit, mekkora kopásuk van, ha jónak tűni,, akkor csak szelephimba csere. Vez. tengelyt baromira nem akarok venni! http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=228IMG_0371.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=211IMG_0373.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=574IMG_0375.jpg Hidrotőkék kemények, kézzel nem tudom benyomni őket, ezek szerint teljesen jók lehetnek? Ha igen, akkor mitől a csattogó hang? Megtakarítom mindet, bár nem tudom így amit vettem berakjam-e, illetve melyik helyére. Csavar a napomban, hogy bármennyire siettem, nem értem oda a gépműhelybe 3-ra, a telefonom lemerült, navi nincs, így térképet nyomtattam ki, gondoltam jó lesz. Persze szeretett Budapestünk, látom már Budaör, nem arról híres hogy utcatáblákkal segítse a magamfajtát, így végén már fogalmam sem volt hol vagyok. Majd beviszem reggel 7-re. Így talán csak reménykedni tudok hogy a hengerfejet holnapra le tudják csiszolni, nyomáspróbázni. Most jobbhíján kiszedem a szelepeket, elötte megvizsgálom áteresztenek-e, kitakarítom, becsiszolom, ez úgy este 11-ig, holnap folyt. amíg nem volt légkulcsom, addig az a megoldás volt a főtengely csavar lazításra, hogy egy ember az autóban, berakja 5be a váltót, meg tapossa a féket kajakból, a másik meg a kulcsba kapaszkodik és lazít :D szerencsére volt annyi hosszabítószár hogy kiért a kerékjárati íven, így tuti volt hogy nem verem szétt a kezem Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 (edited) 1 óra, zotya975 írta: Ha jól zárnak akkor minek piszkálni? Meg aztán tök jó móka. Hát nem annyira jó móka. Belenéztem közelebbről, szívó oldalon 2 szelep elég gáz. Így lámpa mellett nem tudtam lefotózni, de ami nem oda való, az ne legyen ott ha már eddig eljutottam. Másik 2 szívószelep, majdnem " fém " tiszta. Kipufogó szelepeket gondolom nem kell mondanom. A járatok szívó oldalon szépek, kipufogó oldalon.... mint a szelepek. Nem zárnak rendesen egyébként, felöntöttem benzinnel. Meglepő módon, amelyik szívószelepek vastagon pl. ( netről szedtem ) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=3424678618_401da7ee79d913.jpg de az enyém is hasonló, csak egyenletesen vastagon, tele vannak, azok közül csak az egyik szivárog. 1 óra, zotya975 írta: Ha ugye nem lazul be lent akkor nem is tud elmászni a helyéről, de azért indítás előtt áttekerem kézzel. Ezt a megoldást valahol láttam is a napokban, csakhát nekem nem volt annyi eszem + 2 db ilyen fogóm. Igazán nem tudom a hidrotőkékkel mit kezdjek, mert ha ennyire kemények, akkor valószínű jók is. Ha meg szétszedem őket, utánanézek hogyan, bár a fotód elég sok mindent elárul. Inkább agyon az érdekel jelenleg, hogy ez mitől van? : http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=464SAM_1211.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=551Ve_kony_csi_kban_me_ly.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=441Ko_zelebbro_l.jpg A vezérműtengely bütykeit megmértem, 1 mm között mozognak a méretek, amit jónak tartok. viszont 2 bütykön, nem azokon ahol a szelephimbákon durva bemaródás van, 2-4, hanem az 5-7.-k bütykök. Valószínűleg korábbi kenési hiányosság lehet az oka, méretre viszont pont ezek is jók. Vagy lehet hogy azoknál a bütyköknél szorulnak a hidrotőkék, és nehezen tudja összenyomni a vez. tengely, ezért az erős bemaródások? Bár furcsa, hogy a vez. tengely bütykei, szélesebbek mint a himbáknak ezen része, pláne mint a bemaródások. Van további 2 himba, amin szintén látszik kopás, bár kismértékű. Valószínűleg ezeket cserélni fogom, a vez. tengellyel még nem tudom mit csináljak. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=899SAM_1215.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=416SAM_1223.jpg Esti képek, de valamit mutatnak azért. "amíg nem volt légkulcsom, addig az a megoldás volt a főtengely csavar lazításra, hogy egy ember az autóban, berakja 5be a váltót, meg tapossa a féket kajakból, a másik meg a kulcsba kapaszkodik és lazít :D szerencsére volt annyi hosszabítószár hogy kiért a kerékjárati íven, így tuti volt hogy nem verem szétt a kezem" Sajna én nem állok annyira jól hosszabbítószárral, ráadásul egyedül vagyok itt. Módosítva Szeptember28, 2017 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 13 perce, aholy írta: amíg nem volt légkulcsom, addig az a megoldás volt a főtengely csavar lazításra, hogy egy ember az autóban, berakja 5be a váltót, meg tapossa a féket kajakból, a másik meg a kulcsba kapaszkodik és lazít :D szerencsére volt annyi hosszabítószár hogy kiért a kerékjárati íven, így tuti volt hogy nem verem szétt a kezem Én légkulcs után is így szedem le, mert amit vettem kevés nyomatékot tud..csak egyszer lőttem le vele azóta sem sikerült. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 2 perce, tuskes írta: Hát nem annyira jó móka. Belenéztem közelebbről, szívó oldalon 2 szelep elég gáz. Így lámpa mellett nem tudtam lefotózni, de ami nem oda való, az ne legyen ott ha már eddig eljutottam. Másik 2 szívószelep, majdnem " fém " tiszta. Kipufogó szelepeket gondolom nem kell mondanom. A járatok szívó oldalon szépek, kipufogó oldalon.... mint a szelepek. Nem zárnak rendesen egyébként, felöntöttem benzinnel. Meglepő módon, amelyik szívószelepek vastagon pl. ( netről szedtem ) http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=3424678618_401da7ee79d913.jpg de az enyém is hasonló, csak egyenletesen vastagon, tele vannak, azok közül csak az egyik szivárog. Ezt a megoldást valahol láttam is a napokban, csakhát nekem nem volt annyi eszem + 2 db ilyen fogóm. Igazán nem tudom a hidrotőkékkel mit kezdjek, mert ha ennyire kemények, akkor valószínű jók is. Ha meg szétszedem őket, utánanézek hogyan, bár a fotód elég sok mindent elárul. Inkább agyon az érdekel jelenleg, hogy ez mitől van? : http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=464SAM_1211.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=551Ve_kony_csi_kban_me_ly.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=441Ko_zelebbro_l.jpg A vezérműtengely bütykeit megmértem, 1 mm között mozognak a méretek, amit jónak tartok. viszont 2 bütykön, nem azokon ahol a szelephimbákon durva bemaródás van, 2-4, hanem az 5-7.-k bütykök. Valószínűleg korábbi kenési hiányosság lehet az oka, méretre viszont pont ezek is jók. Van további 2 himba, amin szintén látszik kopás, bár kismértékű. Valószínűleg ezeket cserélni fogom, a vez. tengellyel még nem tudom mit csináljak. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=899SAM_1215.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=416SAM_1223.jpg Esti képek, de valamit mutatnak azért. "amíg nem volt légkulcsom, addig az a megoldás volt a főtengely csavar lazításra, hogy egy ember az autóban, berakja 5be a váltót, meg tapossa a féket kajakból, a másik meg a kulcsba kapaszkodik és lazít :D szerencsére volt annyi hosszabítószár hogy kiért a kerékjárati íven, így tuti volt hogy nem verem szétt a kezem" Sajna én nem állok annyira jól hosszabbítószárral, ráadásul egyedül vagyok itt. Mi a gondod a himbával szerintem jól néz ki. Ott ahol kopik ott fényes a többi helyen meg korrodálódik valamilyen szinten az olajban valamennyi víz is van a kartergázból. A tőkét úgy tudod szétszedni hogy a felső részén ami van gyűrű alá feszítesz csavarhúzóval és lepattan. Hát egy kicsit kopott az a bütyök, de ennyi idős autókon melyik nem az? Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 9 perce, zotya975 írta: Én légkulcs után is így szedem le, mert amit vettem kevés nyomatékot tud..csak egyszer lőttem le vele azóta sem sikerült. A v6 fotengely tarcsajat nekem se lotte le amikor eloszor probalkoztam. Aztan a cso gyorscsatlakozoja elfaradt, vettem egy masikat, aminek a csatlakozojaban ranezesre nagyobbnak tunik a lyuk, es most le tudtam loni rogton. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 6 perce, zotya975 írta: Mi a gondod a himbával szerintem jól néz ki. Ott ahol kopik ott fényes a többi helyen meg korrodálódik valamilyen szinten az olajban valamennyi víz is van a kartergázból. A tőkét úgy tudod szétszedni hogy a felső részén ami van gyűrű alá feszítesz csavarhúzóval és lepattan. Hát egy kicsit kopott az a bütyök, de ennyi idős autókon melyik nem az? A himbával? Be van rágódva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 12 perce, tuskes írta: "amíg nem volt légkulcsom, addig az a megoldás volt a főtengely csavar lazításra, hogy egy ember az autóban, berakja 5be a váltót, meg tapossa a féket kajakból, a másik meg a kulcsba kapaszkodik és lazít :D szerencsére volt annyi hosszabítószár hogy kiért a kerékjárati íven, így tuti volt hogy nem verem szétt a kezem" Sajna én nem állok annyira jól hosszabbítószárral, ráadásul egyedül vagyok itt. Nem feltetlen kell annyi hosszabito, le lehet lazitani bentrol is. En csak a biztonsag kedveert hasznaktam annyit, hogy ne verjem szett a kezem, mert egyebkent jellemzo ram Csak van egy szomszed ,gyerekek, asszony aki arra a 2-3 percre ráér amig nyomja a feket.. Aszem wookie irt valami olyan teknikat is hogy kulcs rarak, valamibe megakaszt, es raindit, de ezt nem probaltam, meg nem is szivesen tennem Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 (edited) 10 perce, zotya975 írta: Mi a gondod a himbával szerintem jól néz ki. Ott ahol kopik ott fényes a többi helyen meg korrodálódik valamilyen szinten az olajban valamennyi víz is van a kartergázból. A tőkét úgy tudod szétszedni hogy a felső részén ami van gyűrű alá feszítesz csavarhúzóval és lepattan. Hát egy kicsit kopott az a bütyök, de ennyi idős autókon melyik nem az? Így nem látszik, de van saccra 2-3 mm-es bemarádos a 2-4-es himbán. Ez már bőven nem jó. Nem domború, hanem homorú erősen. Írtam még a korábbi hozzászólásomba ezzel kapcsolatba egy gondolatot. " Aszem wookie irt valami olyan teknikat is hogy kulcs rarak, valamibe megakaszt, es raindit, de ezt nem probaltam, meg nem is szivesen tennem " Ezt én sem próbálnám ki, így hengerfej nélkül pláne. Valószínűleg mára már csak ezt a válaszomat fogom tudni módosítgatni a ti válaszaitokra, úgyhogy kérlek ezt nézzétek. Módosítva Szeptember28, 2017 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 5 perce, tuskes írta: Így nem látszik, de van saccra 2-3 mm-es bemarádos a 2-4-es himbán. Ez már bőven nem jó. Nem domború, hanem homorú erősen. Írtam még a korábbi hozzászólásomba ezzel kapcsolatba egy gondolatot. " Aszem wookie irt valami olyan teknikat is hogy kulcs rarak, valamibe megakaszt, es raindit, de ezt nem probaltam, meg nem is szivesen tennem " Ezt én sem próbálnám ki, így hengerfej nélkül pláne. Valószínűleg mára már csak ezt a válaszomat fogom tudni módosítgatni a ti válaszaitokra, úgyhogy kérlek ezt nézzétek. Hengerfej nelkul nincs ami osszeakadjon ;-) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 7 órája, aholy írta: A v6 fotengely tarcsajat nekem se lotte le amikor eloszor probalkoztam. Aztan a cso gyorscsatlakozoja elfaradt, vettem egy masikat, aminek a csatlakozojaban ranezesre nagyobbnak tunik a lyuk, es most le tudtam loni rogton. Na igen mondjuk amikor lecseréltem azt a kék spirálos csövet hagyományos tömlőre akkor jobban vitte a kulcsot, de akkor is gyenge légkulcsot vettem, már bánom hogy nem elektormos gépet szereztem be inkább.https://muhelynet.hu/spd/mb8890602/Extol-Premium-elektromos-utvecsavarozo-legkulcs-1 Nem kell gyakran, de ez erősebb is meg kompi sem kell hozzá. 7 órája, aholy írta: Hengerfej nelkul nincs ami osszeakadjon ;-) Plusz gyorsabban is forog. Nálam a gyerek szokta nyomni a féket, de még kell vennem egy toldót, mert csak kölcsönkérve jön össze annyi hogy kiérjen a kerékívből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 igen, szoktam alkalmazni a rainditasos technikát, mondjuk a fiat bazinagy 36-os fejű csavarjához az is kevés volt. Ha meg gyenge a legkulcs, akkor adni kell.neki több levegőt. Legalább 8-as belső atm. Csövek, ha ez megvan, akkor meg a szabvány 6.3-as nyomást fel kell tolni 8-ra, jobb kulcsoknal akar 10-ig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 4 órája, wookie írta: igen, szoktam alkalmazni a rainditasos technikát, mondjuk a fiat bazinagy 36-os fejű csavarjához az is kevés volt. Ha meg gyenge a legkulcs, akkor adni kell.neki több levegőt. Legalább 8-as belső atm. Csövek, ha ez megvan, akkor meg a szabvány 6.3-as nyomást fel kell tolni 8-ra, jobb kulcsoknal akar 10-ig. Fel szoktam tekerni a kompin maxra, de ezek a tecsós-praktikeres egyéb gépek 10barig nem mennek fel, és hamar leesik a nyomás. Meg valahol azt olvastam hogy ha fújsz szilikont a levegő cső csonkba egy kicsit jobban visz. De akkor is gyenge úgy rémlik 170Nm-es. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 23 órája, HaPetya írta: A tőkét úgy tudod szétszedni hogy a felső részén ami van gyűrű alá feszítesz csavarhúzóval és lepattan. 3 külön darabbal próbáltam meg. Tudom, utána az olajat ki kell belőle rázni-üteögetni valahogy, mert addig nem jön szét. Legalábbis nálam, de még úgy sem mozdul meg, hogy egyből szerintem teljesen ki tudtam szedni az olajat. Van ennek valami trükkje? Vagy csak én nem találok ép leírást a neten. Ma kész lett a síkolás, nyomáspróba. Hibátlan minden. Vettem egy garnitúra INA szelephimbát is. Hétvégi program, tőkék ellenőrzése, szétszedése, mert nekem gyanus, hogy esetleg szorulhat néhány, nem úgy " mozog ", ezért a vez tengely, és a himbák bemaródása. Továbbá szelepek kiszedése ( erre még kell szerszámot gyártanom. Ez viszont sehogy sem jó, https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html mert ahhoz a vez tengely házába kellene becsavarozni, hogy használható legyen. Mivel itt a hengerfej, és a vez tengely ház 1 csavarral van megoldva, nem működik. Kiveszem a tengelyt is. Tudom, barbár munkának tűnik!!!!! de az a tervem, hogy a bemaródott, illetve kiperemesedett bütyköket egyenletesen símára csiszolom valamilyen módon. Még meglátom. Rontani már nem fog a helyzeten, és az új himbákat remélhetőleg nem vágja tönkre. Mivel méretileg azonos a magasságuk szinte, így még szerintem menthető. Ha majd úgy lesz, akkor esetleg gépműhely, vagy csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 59 perce, tuskes írta: 3 külön darabbal próbáltam meg. Tudom, utána az olajat ki kell belőle rázni-üteögetni valahogy, mert addig nem jön szét. Legalábbis nálam, de még úgy sem mozdul meg, hogy egyből szerintem teljesen ki tudtam szedni az olajat. Van ennek valami trükkje? Vagy csak én nem találok ép leírást a neten. Ma kész lett a síkolás, nyomáspróba. Hibátlan minden. Vettem egy garnitúra INA szelephimbát is. Hétvégi program, tőkék ellenőrzése, szétszedése, mert nekem gyanus, hogy esetleg szorulhat néhány, nem úgy " mozog ", ezért a vez tengely, és a himbák bemaródása. Továbbá szelepek kiszedése ( erre még kell szerszámot gyártanom. Ez viszont sehogy sem jó, https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html mert ahhoz a vez tengely házába kellene becsavarozni, hogy használható legyen. Mivel itt a hengerfej, és a vez tengely ház 1 csavarral van megoldva, nem működik. Kiveszem a tengelyt is. Tudom, barbár munkának tűnik!!!!! de az a tervem, hogy a bemaródott, illetve kiperemesedett bütyköket egyenletesen símára csiszolom valamilyen módon. Még meglátom. Rontani már nem fog a helyzeten, és az új himbákat remélhetőleg nem vágja tönkre. Mivel méretileg azonos a magasságuk szinte, így még szerintem menthető. Ha majd úgy lesz, akkor esetleg gépműhely, vagy csere. Beteszel ide egy lapos csavarhúzónak a végét,a nyelét megcsavarva szépen körbejárva lepattintod, utána szét lehet húzni csak rugózik, mert az olaj fogja. Szerintem jó lesz az a szeleplenyomó, mert a szelepfedél csavarjai helyére kell betekerned, az meg szabadon van. Hát a bütyök nyomja le a himbát az meg a szelepet, a szelephézagot úgyis kiegyenlíti a tőke, arra van, max nem fog annyira kinyílni a szelep ha leszedsz a himbából. De azokat később is kicserélheted, ha úgy veszed észre nem húz annyira a motor, de nem hiszem hogy sokat romlana. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember29, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2017 (edited) 27 perce, zotya975 írta: Beteszel ide egy lapos csavarhúzónak a végét,a nyelét megcsavarva szépen körbejárva lepattintod, utána szét lehet húzni csak rugózik, mert az olaj fogja. Igen, addig eljutottam. Onnantól semmi. Lepattintottem azt a " lemezt " " kiütögettem az olajat, de szorul mint a fene, semerre nem akar mozdulni, sem fogóval, semsehogy. Ilyen lehet? Szelepfedél csavarja helyébe hiába tekerném az külön egység. nálam, így arra tartani nem tudok. Az csak a vez. tengely ház csavarhelye, nekem a hengerfejem van, így nem is értem, hogy árulják Opelhez, mikor ott 1 csavar fog mindent, A szelepházat, és a hengerfejet ugyanazon csavar fogja. Így, mivel jelenleg külön van a kettő, veszett dolog. Ezet megoldom, nemannyira gáz. Manajd ha sikerült erre alkalmatos eszközt csinálnom, és kéri valaki, szívesen megosztom. Vannak új himbák, egy készelt. Vettem tőkét is, igaz 4 db.-ot. Azért lenne jó szétszedni mindet, hogy tudjam, nem- e szorul esetleg valamelyik, mert akkor ott a gond. Szerintem jó lesz az a szeleplenyomó, mert a szelepfedél csavarjai helyére kell betekerned, az meg szabadon van. Hát a bütyök nyomja le a himbát az meg a szelepet, a szelephézagot úgyis kiegyenlíti a tőke, arra van, max nem fog annyira kinyílni a szelep ha leszedsz a himbából. De azokat később is kicserélheted, ha úgy veszed észre nem húz annyira a motor, de nem hiszem hogy sokat romlana. Módosítva Szeptember29, 2017 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 On 2017. 09. 28. at 20:42, aholy írta: Nem feltetlen kell annyi hosszabito, le lehet lazitani bentrol is. En csak a biztonsag kedveert hasznaktam annyit, hogy ne verjem szett a kezem, mert egyebkent jellemzo ram Csak van egy szomszed ,gyerekek, asszony aki arra a 2-3 percre ráér amig nyomja a feket.. Aszem wookie irt valami olyan teknikat is hogy kulcs rarak, valamibe megakaszt, es raindit, de ezt nem probaltam, meg nem is szivesen tennem Én is így csinálom, semmi baja nem lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 11 órája, tuskes írta: Lehet, olajsártól megragadt, óvatosan satuba befogva fogóval kicsit erőltetni kell, nekem sem jött szét mindegyik könnyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 (edited) 13 órája, tuskes írta: Szerintem jó lesz az a szeleplenyomó, mert a szelepfedél csavarjai helyére kell betekerned, az meg szabadon van. Hát a bütyök nyomja le a himbát az meg a szelepet, a szelephézagot úgyis kiegyenlíti a tőke, arra van, max nem fog annyira kinyílni a szelep ha leszedsz a himbából. De azokat később is kicserélheted, ha úgy veszed észre nem húz annyira a motor, de nem hiszem hogy sokat romlana. Leszedtem a hengerfejet. Így a szelepfedél csavarhelye a vez. tengely házon, teljesen külön van. A hengerfejen max átmenő lukak vannak. Himbákat újat vettem egy garnitúrát. A vez. tengely bütykeit tervezem szépen becsiszolni. Méregettem a bütykök kopását a tengelyen, olyan 0,5 mm lehet ahol kopott. Az viszont egyenletesen, szóval a bütykök két széle szinte azonosan, ami jó. A peremet, és a sorjás bemaródásokat akatom egyenletesre csiszolni. Kiindulópontom az, hogy a bütykök két oldalán, úgy nézem valami erősítettebb anyag lehet, mert azok nem koptak, így válla van, vagy valószínűleg a szelephimba nem olyan széles mint a bütyök, így ott nem kopott. Próbáltam lefotózni, de ennyire közeli jól látható kép nem megy. 2 órája, zotya975 írta: Lehet, olajsártól megragadt, óvatosan satuba befogva fogóval kicsit erőltetni kell, nekem sem jött szét mindegyik könnyen. Lehetséges. Ezek szerint nem kell szenvedni elötte azzal hogy kikönyörögjem belőle az olajat? Elég a peremet lepattintani, és szét kell jöjjön. Írtad még 2 éve " A vezérmű szíjtárcsa, a gyujtáselosztó, és alatta egy kis lemez kiszedése után a bütyköstengely az akku felé kihúzható. " Namost nekem dis kockám van. Nálam is így működik? Vettem szimeringet a vez. tengely tárcsa felőli oldalára, és egy nagy O-gyűrűt a gyújtáselosztó alá. Módosítva Szeptember30, 2017 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember30, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2017 48 perce, tuskes írta: Leszedtem a hengerfejet. Így a szelepfedél csavarhelye a vez. tengely házon, teljesen külön van. A hengerfejen max átmenő lukak vannak. Himbákat újat vettem egy garnitúrát. A vez. tengely bütykeit tervezem szépen becsiszolni. Méregettem a bütykök kopását a tengelyen, olyan 0,5 mm lehet ahol kopott. Az viszont egyenletesen, szóval a bütykök két széle szinte azonosan, ami jó. A peremet, és a sorjás bemaródásokat akatom egyenletesre csiszolni. Kiindulópontom az, hogy a bütykök két oldalán, úgy nézem valami erősítettebb anyag lehet, mert azok nem koptak, így válla van, vagy valószínűleg a szelephimba nem olyan széles mint a bütyök, így ott nem kopott. Próbáltam lefotózni, de ennyire közeli jól látható kép nem megy. Lehetséges. Ezek szerint nem kell szenvedni elötte azzal hogy kikönyörögjem belőle az olajat? Elég a peremet lepattintani, és szét kell jöjjön. Írtad még 2 éve " A vezérmű szíjtárcsa, a gyujtáselosztó, és alatta egy kis lemez kiszedése után a bütyköstengely az akku felé kihúzható. " Namost nekem dis kockám van. Nálam is így működik? Vettem szimeringet a vez. tengely tárcsa felőli oldalára, és egy nagy O-gyűrűt a gyújtáselosztó alá. Ha szét van szedve akkor ez a szerszám nem jó, de egy asztalra rátéve egy nagy asztalos szorítóval is lehet nyomkodni a szelepeket ha kézben van a hengerfej. Egy csődarabból kell közdarabot készíteni azt úgy kell kivágni hogy ha ráteszed a szelep felső részére, lenyomás után ki tud venni a szelepéket, más ha ez a cél. A himbákból szétszedés után könnyen kifolyik az olaj, a belső henger ( amin alul lesz egy lyuk miután leveszed róla a pici kupakot alatta a golyóval-rugóval)) oldószerbe, higítóba, benzinbe lehet áztatni úgy könnyen kijön belőle az olaj, levegővel, meg ki lehet fújatni. Igen kijön a DIS kockásnál is, egy U-alakúra bevágott lemez biztosítja ( torx csavarokkal) a DIS-kocka alatti alaplemez alatt. ott lesz a cserélendő O gyűrű is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts