zotya975 Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 3 perce, ihbastra írta: Én sokszor kidobálom üresbe és sokszor vissza is teszem mostanában mert ingázik a fordulat az említett fordulat tartományban. Én is már mindent átnéztem, amit kellett kitakarítottam, az alapjárati patyolat tiszta stb, injektor szintén és sorolhatnám de produkálja. Nem bonyolult teknika mégsincs ötletem. Hát nekem sincs, pár napja befújkáltam féktisztítóval hátha az injektor talp tömítése sérült és ott szívja be a levegőt, de semmi változás nem volt a fordulatszámban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 4 perce, ihbastra írta: Én sokszor kidobálom üresbe és sokszor vissza is teszem mostanában mert ingázik a fordulat az említett fordulat tartományban. Én is már mindent átnéztem, amit kellett kitakarítottam, az alapjárati patyolat tiszta stb, injektor szintén és sorolhatnám de produkálja. Nem bonyolult teknika mégsincs ötletem. Hát nekem sincs, pár napja befújkáltam féktisztítóval hátha az injektor talp tömítése sérült és ott szívja be a levegőt, de semmi változás nem volt a fordulatszámban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 5 perce, ihbastra írta: Én sokszor kidobálom üresbe és sokszor vissza is teszem mostanában mert ingázik a fordulat az említett fordulat tartományban. Én is már mindent átnéztem, amit kellett kitakarítottam, az alapjárati patyolat tiszta stb, injektor szintén és sorolhatnám de produkálja. Nem bonyolult teknika mégsincs ötletem. Hát nekem sincs, pár napja befújkáltam féktisztítóval hátha az injektor talp tömítése sérült és ott szívja be a levegőt, de semmi változás nem volt a fordulatszámban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 6 perce, ihbastra írta: Én sokszor kidobálom üresbe és sokszor vissza is teszem mostanában mert ingázik a fordulat az említett fordulat tartományban. Én is már mindent átnéztem, amit kellett kitakarítottam, az alapjárati patyolat tiszta stb, injektor szintén és sorolhatnám de produkálja. Nem bonyolult teknika mégsincs ötletem. Hát nekem sincs, pár napja befújkáltam féktisztítóval hátha az injektor talp tömítése sérült és ott szívja be a levegőt, de semmi változás nem volt a fordulatszámban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Szeptember23, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2017 11 perce, zotya975 írta: Hát nekem sincs, pár napja befújkáltam féktisztítóval hátha az injektor talp tömítése sérült és ott szívja be a levegőt, de semmi változás nem volt a fordulatszámban. Igen, nekem is az egyik tippem a farslevegő a másik az utjeladó. Agyaltam hogy az injektort szétborítani.... Vagy cserélni oracsoportot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 11 órája, ihbastra írta: Igen, nekem is az egyik tippem a farslevegő a másik az utjeladó. Agyaltam hogy az injektort szétborítani.... Vagy cserélni oracsoportot. Nekem van két útjeladóm egy a régi óracsoportból egy a mostaniból, de mindegyikkel ezt csinálta. Sőt igazából lehet útjeladó nélkül menni, egyszerűen le kell tekerni a spirált a sebességváltó tetejéről, és máris nincs jel, ilyenkor szokott leállni motorféknél, meg hibalámpát gyújt, de azt ki lehet próbálni hogy az alapjárat ingadozás marad-e. Az injektort már egyszer szétszedtem teljesen ( csak majdnem mert a két felét nem szedtem szét) semmi változás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Szeptember24, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2017 17 perce, zotya975 írta: Nekem van két útjeladóm egy a régi óracsoportból egy a mostaniból, de mindegyikkel ezt csinálta. Sőt igazából lehet útjeladó nélkül menni, egyszerűen le kell tekerni a spirált a sebességváltó tetejéről, és máris nincs jel, ilyenkor szokott leállni motorféknél, meg hibalámpát gyújt, de azt ki lehet próbálni hogy az alapjárat ingadozás marad-e. Az injektort már egyszer szétszedtem teljesen ( csak majdnem mert a két felét nem szedtem szét) semmi változás. Szuper!:) Akkor passz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Szeptember26, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2017 On 2017. 09. 23. at 22:34, ihbastra írta: Én sokszor kidobálom üresbe és sokszor vissza is teszem mostanában mert ingázik a fordulat az említett fordulat tartományban. Én is már mindent átnéztem, amit kellett kitakarítottam, az alapjárati patyolat tiszta stb, injektor szintén és sorolhatnám de produkálja. Nem bonyolult teknika mégsincs ötletem. Nekem is teljesen tiszta volt az alapjárati motor fészke meg a motor is , mégis vacak volt . Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember26, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2017 23 perce, Barret írta: Nekem is teljesen tiszta volt az alapjárati motor fészke meg a motor is , mégis vacak volt . Maga az alapjárati motor csak egy villanymotor által mozgatót kúpból áll, ami megkerülő levegőt ad a motornak a pillangószelep zárt állásában. Nem hiszem hogy ez úgy el tud romlani hogy ki-be tologatja a kúpot csak úgy magától. Inkább valamiért rossz parancsot kap a motorvezérlőtől és azért csinálja ezt. Itt éppen diag üzemmódban játszom vele: Valaki azt mondta max 3000-es fordulatot tud amúgy ezzel "előállítani". Az alapjárat nagymértékben függ a szívótorokban a pillangószelep alatti depressziótól amit a MAP-mér, lehetséges hogy az a rossz. Egy F-en amin fel volt cserélve a MAP és a kartergáz csöve, ami egymás felett van és a kartergázé rendszerint teljesen el van tömődve szinte semmi alapjárat nem volt. Sokat szórakoztunk vele mire rájöttünk erre az egyszerű hibára. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ihbastra Elküldve Szeptember26, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2017 3 perce, zotya975 írta: Maga az alapjárati motor csak egy villanymotor által mozgatót kúpból áll, ami megkerülő levegőt ad a motornak a pillangószelep zárt állásában. Nem hiszem hogy ez úgy el tud romlani hogy ki-be tologatja a kúpot csak úgy magától. Inkább valamiért rossz parancsot kap a motorvezérlőtől és azért csinálja ezt. Itt éppen diag üzemmódban játszom vele: Az viszont nekem felkeltette a figyelmem hogy a kúp fél oldala van kifényesedve! Lehet hogy nem zár be normálisan és farsol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember26, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2017 1 órával ezelőtt, ihbastra írta: Az viszont nekem felkeltette a figyelmem hogy a kúp fél oldala van kifényesedve! Lehet hogy nem zár be normálisan és farsol? Nekem is, de az újjal ugyanúgy csinálja, illetve van minimális mozgása oldalirányban, de szerintem ennek semmi jelentősége. A videón látszik milyen gyorsan tud mozogni-szabályozni, és amit szokott csinálni felpörgés vagy hullámzás az sokkal lassabb. Ha nem is zár tökéletesen, akkor azt módosítaná és gyorsabban mint ahogy a hangján hallatszik. Igazából én már rég feladtam hogy ezt megoldjam, néha valaki felveti, ha mond valami új infót-megoldást megpróbálom, de eddig még semmi nem jött be. Elég egyszerű rendszer (-nek kéne lennie) a motorvezérlő "megtudja" a motor fordulatszámát a Hall-jeladótól vagy a holtpont jeladótól motortól függően, és az alapjárati motorral beállítja arra amit beleprogramoztak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember26, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2017 Sziasztok! Most jutottam el odáig, hogy a korábban átbeszélt hengerfej leszedés, síkoltatás, stb. élesedjen. Holnap leszedném a hengerfejet, elviszem gépműhelybe, elvileg Csütörtökre megvan, azután össze kellene rakni, hétvégére kell az autó. Ami megvan: Hidrotőkék - szelepfedél tömítés - szeleprugó lenyomó - csavarrögzítő. Amit tervezek holnap megvenni még: hengerfej tömítés ( Elring ) - hengerfej csavar készlet Elring ) - szelepszár szimeringek ( Elring ) - szívósor tömítés ( Elring ) - kipuf.sor tömítés ( Elring ) - vez.tengely tömítőgyűrű - zotya említett még valami DIS kocka alatti alaplemezen az O gyűrűt, ennek mi a pontos megnevezése? Termosztátot pl. nem cserélnék, semmi baja. Szelepek csiszolásához szelepcsiszoló paszta, ezen kívül kell szelep újrafémező paszta? Vagy az csak marketing fogás?? Vezérmű szíj visszarakásától tartok, mert nagy bajt is csinálhatok. Találtam leírást a " helyes " felrakásról, de biztosan a szíj feszességét hogy állítom be? Kell valami meglepetéssel számolnom az egész folyamat közben? Egyedül csinálom, ez irányú tapasztalat nélkül, háztömb elött parkolóban, szóval nem jól ellátott szerszámokkal-gépekkel gond esetén.... A fennt említett listához kell még valami, vagy nagyjából jól összeszedtem? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 5 órája, tuskes írta: Sziasztok! Most jutottam el odáig, hogy a korábban átbeszélt hengerfej leszedés, síkoltatás, stb. élesedjen. Holnap leszedném a hengerfejet, elviszem gépműhelybe, elvileg Csütörtökre megvan, azután össze kellene rakni, hétvégére kell az autó. Ami megvan: Hidrotőkék - szelepfedél tömítés - szeleprugó lenyomó - csavarrögzítő. Amit tervezek holnap megvenni még: hengerfej tömítés ( Elring ) - hengerfej csavar készlet Elring ) - szelepszár szimeringek ( Elring ) - szívósor tömítés ( Elring ) - kipuf.sor tömítés ( Elring ) - vez.tengely tömítőgyűrű - zotya említett még valami DIS kocka alatti alaplemezen az O gyűrűt, ennek mi a pontos megnevezése? Termosztátot pl. nem cserélnék, semmi baja. Szelepek csiszolásához szelepcsiszoló paszta, ezen kívül kell szelep újrafémező paszta? Vagy az csak marketing fogás?? Vezérmű szíj visszarakásától tartok, mert nagy bajt is csinálhatok. Találtam leírást a " helyes " felrakásról, de biztosan a szíj feszességét hogy állítom be? Kell valami meglepetéssel számolnom az egész folyamat közben? Egyedül csinálom, ez irányú tapasztalat nélkül, háztömb elött parkolóban, szóval nem jól ellátott szerszámokkal-gépekkel gond esetén.... A fennt említett listához kell még valami, vagy nagyjából jól összeszedtem? Köszönöm Az O gyűrű ugyanolyan kell mint az elosztós motorokhoz:https://cromax.hu/o-gyuru_gyujtaseloszto_ala_opel_astra_f_1_4_2_0_34214 Az újrafémező pasztáról nem tudom mi lehet. A vízpumpa körbeforgatásával kell belőni hogy a feszítő mutatója a jelre essen, érdemes kicsit megfújni szilikonnal a vízpumpa tömítését könnyen forduljon, és a 3 imbuszcsavar ne legyen nagyon kitekerve, mert akkor kibillen a pumpa és amikor meghúzod kicsit elmozdul a mutató. Ide vízpumpafogó vagy félbevágott villáskulcs kell, ha útban van ki kell venni a generátort, az akkusarukat érdemes levenni, mert itt állandó 12Volt van, és a lógó kábel könnyen letestel. Érdemes megnézni hogy volt bent a régi pumpa, mert ha nem tudod jelre rakni a vezérlést akkor 120-fokkal elfordítva raktad vissza, van egy válla ami miatt nem tudod teljesen körbe forgatni. Mielőtt elindítod a főtengelynél fogva körbe kell forgatni kézzel, hogy jelen marad-e . Az üres tőkék nagyon csattogni fognak ettől nem kell megijedni majd elhallgat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 7 órája, tuskes írta: Sziasztok! Most jutottam el odáig, hogy a korábban átbeszélt hengerfej leszedés, síkoltatás, stb. élesedjen. Holnap leszedném a hengerfejet, elviszem gépműhelybe, elvileg Csütörtökre megvan, azután össze kellene rakni, hétvégére kell az autó. Ami megvan: Hidrotőkék - szelepfedél tömítés - szeleprugó lenyomó - csavarrögzítő. Amit tervezek holnap megvenni még: hengerfej tömítés ( Elring ) - hengerfej csavar készlet Elring ) - szelepszár szimeringek ( Elring ) - szívósor tömítés ( Elring ) - kipuf.sor tömítés ( Elring ) - vez.tengely tömítőgyűrű - zotya említett még valami DIS kocka alatti alaplemezen az O gyűrűt, ennek mi a pontos megnevezése? Termosztátot pl. nem cserélnék, semmi baja. Szelepek csiszolásához szelepcsiszoló paszta, ezen kívül kell szelep újrafémező paszta? Vagy az csak marketing fogás?? Vezérmű szíj visszarakásától tartok, mert nagy bajt is csinálhatok. Találtam leírást a " helyes " felrakásról, de biztosan a szíj feszességét hogy állítom be? Kell valami meglepetéssel számolnom az egész folyamat közben? Egyedül csinálom, ez irányú tapasztalat nélkül, háztömb elött parkolóban, szóval nem jól ellátott szerszámokkal-gépekkel gond esetén.... A fennt említett listához kell még valami, vagy nagyjából jól összeszedtem? Köszönöm Ha már hozzáférsz a termosztáthoz, akkor lehet érdemes cserélni, mivel vezérlés alatt van, ha fent a szij, nem tul kellemes cserélni 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 (edited) 8 órája, aholy írta: Ha már hozzáférsz a termosztáthoz, akkor lehet érdemes cserélni, mivel vezérlés alatt van, ha fent a szij, nem tul kellemes cserélni Lehet butaság, nem tudom bevett szokás-e, én szívem szerint hagynám. Teljesen jól üzemel, nem kellett hozzányúlnom még. 10 órája, zotya975 írta: Az O gyűrű ugyanolyan kell mint az elosztós motorokhoz:https://cromax.hu/o-gyuru_gyujtaseloszto_ala_opel_astra_f_1_4_2_0_34214 Az újrafémező pasztáról nem tudom mi lehet. A vízpumpa körbeforgatásával kell belőni hogy a feszítő mutatója a jelre essen, érdemes kicsit megfújni szilikonnal a vízpumpa tömítését könnyen forduljon, és a 3 imbuszcsavar ne legyen nagyon kitekerve, mert akkor kibillen a pumpa és amikor meghúzod kicsit elmozdul a mutató. Ide vízpumpafogó vagy félbevágott villáskulcs kell, ha útban van ki kell venni a generátort, az akkusarukat érdemes levenni, mert itt állandó 12Volt van, és a lógó kábel könnyen letestel. Érdemes megnézni hogy volt bent a régi pumpa, mert ha nem tudod jelre rakni a vezérlést akkor 120-fokkal elfordítva raktad vissza, van egy válla ami miatt nem tudod teljesen körbe forgatni. Mielőtt elindítod a főtengelynél fogva körbe kell forgatni kézzel, hogy jelen marad-e . Az üres tőkék nagyon csattogni fognak ettől nem kell megijedni majd elhallgat. Köszönöm a leírást! Vízpumpát nem cserélnék. Azért nem szükséges mert leszedem a vezérlést gondolom..... Illetve nyugtass meg, hogy nem kell vezérlést cserélnem? Méret szerint tudnak adni a boltban O-gyűrűt, amit belinkeltél az x16szr motoromhoz elvileg nem jó, így viszont nem tudok rákeresni, illetve méretet nem találok, mert persze azt sehol nem írják. Esetleg egy méretet tudnál?..... Módosítva Szeptember27, 2017 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 2 órája, tuskes írta: Lehet butaság, nem tudom bevett szokás-e, én szívem szerint hagynám. Teljesen jól üzemel, nem kellett hozzányúlnom még. Köszönöm a leírást! Vízpumpát nem cserélnék. Azért nem szükséges mert leszedem a vezérlést gondolom..... Illetve nyugtass meg, hogy nem kell vezérlést cserélnem? Méret szerint tudnak adni a boltban O-gyűrűt, amit belinkeltél az x16szr motoromhoz elvileg nem jó, így viszont nem tudok rákeresni, illetve méretet nem találok, mert persze azt sehol nem írják. Esetleg egy méretet tudnál?..... Nem kell a vízpumpát cserélni, viszont érdemes lenne kivenni, megtakarítani a felfekvő felületeket, és a gyűrűt cserélni alatt, mert ugye tekergetni kell a szíj előfeszítéséhez, és ha egy kicsit vízköves, vagy csak simán megkeményedet a gyűrű nem biztos hogy tömíteni fog utána. Vissza lehet tenni a régi vezérlést viszont a szíjnál tudni kellene hogy merre forgott, ha nem vagy biztos benne legalább a szíjat kellene cserélni. Ez a gyűrű kell az összes elosztó-rotoros, illetve DIS kockás gyujtáshoz külső átmérő 71mm, belső 65mm vastagság 3 mm. Nekem mondjuk 2 évente elkezd szivárogni, most szereztem a cégnél a lakatosoktól zöld olajállót, kíváncsi leszek meddíg bírja. A szelepfedél csavarokat érdemes csavarrögzítőzni, mert a 8Nm-kevés ki tudnak rázkódni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 Én meg azt mondom, ha ennyire nem vagy biztos a dologban, neki se kezdj. Pláne a parkolóban, meg elégséges szerszámok nélkül. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 17 perce, zotya975 írta: Nem kell a vízpumpát cserélni, viszont érdemes lenne kivenni, megtakarítani a felfekvő felületeket, és a gyűrűt cserélni alatt, mert ugye tekergetni kell a szíj előfeszítéséhez, és ha egy kicsit vízköves, vagy csak simán megkeményedet a gyűrű nem biztos hogy tömíteni fog utána. Vissza lehet tenni a régi vezérlést viszont a szíjnál tudni kellene hogy merre forgott, ha nem vagy biztos benne legalább a szíjat kellene cserélni. Ez a gyűrű kell az összes elosztó-rotoros, illetve DIS kockás gyujtáshoz külső átmérő 71mm, belső 65mm vastagság 3 mm. Nekem mondjuk 2 évente elkezd szivárogni, most szereztem a cégnél a lakatosoktól zöld olajállót, kíváncsi leszek meddíg bírja. A szelepfedél csavarokat érdemes csavarrögzítőzni, mert a 8Nm-kevés ki tudnak rázkódni. Akkor meg már ugye hűtővíz csere is, mivel elfolyik ha leszedem a vízpumpát, bár viszonylag új a vezérlés szett vízpumpával együtt. Arra gondoltam, a vezérmű szíjat nem veszem le teljesen, csak amennyire szükséges a hengerfej leszedéséhez, így felfogatom egy kábelkötegelővel. Megmarad a helyes itány, és jó eséllyel az alsó helyes rögzítés. Bár majd a gyakorlat megmutatja lehetséges-e egyáltalán. Végső esetben megjelölöm a szíjat, hogy merre állt, de szerintem ez jelölve is van rajta. Vettem csavarrögzítőt is, gondolom pár helyre szükséges lesz, viszont a hengerfej csavarokhoz gondolom nem kell. 8 perce, hening írta: Én meg azt mondom, ha ennyire nem vagy biztos a dologban, neki se kezdj. Pláne a parkolóban, meg elégséges szerszámok nélkül. Köszönöm a tippet, de abból tanulok, ha csinálom. Biztos csak akkor lennék a dolgomban, ha vagy szerelő lennék, vag évek óta szerelnék. Így marad a tanulás, tapasztalás, sok olvasás, és kérdezés. Szerszámokkal ezért jól elvagyok látva, nem panaszkodom, inkább a spécibb szerszámokra gondoltam, csak nem jól fogalmaztam. Ami nincs, azt meg szoktam venni. Gondolom nem lesz szükséges az autó alatt fetrengeni, szerintem a parkoló erre is megfelelő lesz. Ha akarok valamit, úgyis megcsinálom, legfeljebb tovább tart. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 (edited) 11 perce, tuskes írta: ... Köszönöm a tippet, de abból tanulok, ha csinálom. Biztos csak akkor lennék a dolgomban, ha vagy szerelő lennék, vag évek óta szerelnék. Így marad a tanulás, tapasztalás, sok olvasás, és kérdezés. Szerszámokkal ezért jól elvagyok látva, nem panaszkodom, inkább a spécibb szerszámokra gondoltam, csak nem jól fogalmaztam. Ami nincs, azt meg szoktam venni. Gondolom nem lesz szükséges az autó alatt fetrengeni, szerintem a parkoló erre is megfelelő lesz. Ha akarok valamit, úgyis megcsinálom, legfeljebb tovább tart. Ahogy gondolod. Az autó alatti fetrengésről csak annyit, hogy ha nem is alatta, de a jobb első kerékjárati ívben biztosan kell majd bóklászni. A vezérlés beállításához legalábbis. Sok sikert, egyébként. Egyébként ezt én is a parkolóban csináltam tavaly ősszel. Ám nekem már volt némi tapasztalatom az autóval kapcsolatban. Módosítva Szeptember27, 2017 : hening 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 2 órája, zotya975 írta: Ez a gyűrű kell az összes elosztó-rotoros, illetve DIS kockás gyujtáshoz külső átmérő 71mm, belső 65mm vastagság 3 mm. Nekem mondjuk 2 évente elkezd szivárogni, most szereztem a cégnél a lakatosoktól zöld olajállót, kíváncsi leszek meddíg bírja. Hát, voltam az üzletben, megvettem mindent, de nem tudtak ilyen gyűrűben segíteni. Állítólag ezeknél a motoroknál, amik már a DIS kockások, nincs ott ilyen gyűrű. Sok kedvem nincs Pestet átautózni egy 100 Ft.-os gumigyűrűért, és természetesem más weboldalon sem találok ( Bárdi Zs+U ) Ez van..... 1 óra, hening írta: Egyébként ezt én is a parkolóban csináltam tavaly ősszel. Ám nekem már volt némi tapasztalatom az autóval kapcsolatban. Nagyon jók a képek! Így el is gondolkodtam rajta hogy fogom szétszedni a szívó és kipufogo csonkoknál, így hogy a hengerfejben vannak fixen a csavarok. Ki is ment a fejemből. Még egy bontás, tehát vennem kell még tűzkarikát is holnap.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 9 perce, tuskes írta: Hát, voltam az üzletben, megvettem mindent, de nem tudtak ilyen gyűrűben segíteni. Állítólag ezeknél a motoroknál, amik már a DIS kockások, nincs ott ilyen gyűrű. Sok kedvem nincs Pestet átautózni egy 100 Ft.-os gumigyűrűért, és természetesem más weboldalon sem találok ( Bárdi Zs+U ) Ez van..... Nagyon jók a képek! Így el is gondolkodtam rajta hogy fogom szétszedni a szívó és kipufogo csonkoknál, így hogy a hengerfejben vannak fixen a csavarok. Ki is ment a fejemből. Még egy bontás, tehát vennem kell még tűzkarikát is holnap.... Amennyiben ilyen alaplemezre van felcsavarozva a DIS kocka, akkor alatta és a hengerfej között van az O gyűrű anélkül szivárogni fog itt az olaj. A pasztából amit a hengerfej és a veztengelyház közé teszel kenhetsz ide is ha nem tudsz gyűrűt szerezni. Van egy-kettő tartalék a pincében, ha gondolod és írsz címet-nevet feladom levélben. Csak kérdés odaér-e hétvégére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember27, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2017 9 perce, zotya975 írta: Amennyiben ilyen alaplemezre van felcsavarozva a DIS kocka, akkor alatta és a hengerfej között van az O gyűrű anélkül szivárogni fog itt az olaj. A pasztából amit a hengerfej és a veztengelyház közé teszel kenhetsz ide is ha nem tudsz gyűrűt szerezni. Van egy-kettő tartalék a pincében, ha gondolod és írsz címet-nevet feladom levélben. Csak kérdés odaér-e hétvégére. Nagyon rendes vagy!!!! Időközben motortípus szerint kerestem a Cromax-nál, mivel kell vennem tűzkarikát is, ott megrednelem. Igen, ilyenem van nekem is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 (edited) Megakadtam. Nem bírom lelazítani a vez tengely végéről a szíjtárcsa csavarját, e-nélkül pedig nem tudom levenni a hengerfejet. Látom a vez. tengelyen a második himba mellett ki van képezve hogy 22-es kulcsal meg lehessen fogni, ellentartani, de még a legvékonyabb kulcsom is vastag oda, nem fér el. Ma még gépműhelybe kellene vinnem, hogy esélyesen holnap elhozhassam, ám ehhez még az egyéb dolgokat is le kellene szerelnem róla. Megoldottam. Lecsiszoltam a kulcsot vékonyabbra Szédszedtem, most irány a gépműhely. Teszek majd fel fotókat. Szerintem laikusként ránézésre rendben van, még a járatok, és a szelepszárak is teljesen tiszták, így kinntről nézve. Módosítva Szeptember28, 2017 : tuskes Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 3 órája, tuskes írta: Megakadtam. Nem bírom lelazítani a vez tengely végéről a szíjtárcsa csavarját, e-nélkül pedig nem tudom levenni a hengerfejet. Látom a vez. tengelyen a második himba mellett ki van képezve hogy 22-es kulcsal meg lehessen fogni, ellentartani, de még a legvékonyabb kulcsom is vastag oda, nem fér el. Ma még gépműhelybe kellene vinnem, hogy esélyesen holnap elhozhassam, ám ehhez még az egyéb dolgokat is le kellene szerelnem róla. Megoldottam. Lecsiszoltam a kulcsot vékonyabbra Szédszedtem, most irány a gépműhely. Teszek majd fel fotókat. Szerintem laikusként ránézésre rendben van, még a járatok, és a szelepszárak is teljesen tiszták, így kinntről nézve. Az a jobbik lehetőség amit csináltál, a kevésbé profi, hogy átdugok egy lapos csavarhúzót a kerék nyílásán és megtámasztom a burkolat csavarjához. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuskes Elküldve Szeptember28, 2017 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2017 1 óra, zotya975 írta: Az a jobbik lehetőség amit csináltál, a kevésbé profi, hogy átdugok egy lapos csavarhúzót a kerék nyílásán és megtámasztom a burkolat csavarjához. Viszont muszáj voltam elkövetni némi szabálytalanságot. Sehogy sem bírtam meglazítani a főtengely végén, a generátorszíj tárcsájának csavarját, így nem tudtam leszedni a burkolatot sem, tehát a feszítőgörgöt sem tudtam " kiakasztani. Úgyhogy a vez tengely végénél óvatosan kézzel lehúzgáltam a vez. szíjat. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=599IMG_0337.jpg Ezzel valamit kell kezdenem, mert összeszerelésnél kell hogy biztosan lássam, jelen áll-e rendesen a vezérműszíjhoz. Egyenlőre nem tudom hogy oldhatnám meg. Többi minden rendben volt, bár az említett hátráltató tényezők miatt, több mint 3 órát szereltem. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=738IMG_0360.jpg Jó hír, hogy a vez. tengely házat nem kell vakargatnom. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=691IMG_0368.jpg Rossz hír, hogy néhány szelephimbán, elég erős bemaródás van, viszont a vez tengelyen nem látok sérülést, vagy hasonlókat. Meg fogom mérni tolómérővel a vez. tengely bütykeit, mekkora kopásuk van, ha jónak tűni,, akkor csak szelephimba csere. Vez. tengelyt baromira nem akarok venni! http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=228IMG_0371.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=211IMG_0373.jpg http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=574IMG_0375.jpg Hidrotőkék kemények, kézzel nem tudom benyomni őket, ezek szerint teljesen jók lehetnek? Ha igen, akkor mitől a csattogó hang? Megtakarítom mindet, bár nem tudom így amit vettem berakjam-e, illetve melyik helyére. Csavar a napomban, hogy bármennyire siettem, nem értem oda a gépműhelybe 3-ra, a telefonom lemerült, navi nincs, így térképet nyomtattam ki, gondoltam jó lesz. Persze szeretett Budapestünk, látom már Budaör, nem arról híres hogy utcatáblákkal segítse a magamfajtát, így végén már fogalmam sem volt hol vagyok. Majd beviszem reggel 7-re. Így talán csak reménykedni tudok hogy a hengerfejet holnapra le tudják csiszolni, nyomáspróbázni. Most jobbhíján kiszedem a szelepeket, elötte megvizsgálom áteresztenek-e, kitakarítom, becsiszolom, ez úgy este 11-ig, holnap folyt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts