Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Egyrészt kevés a 60 ló és tudtam szerezni egy SE hengerenkénti hengerfejet, a télen terv szerint megcsinálom és tavasszal műszaki után felrakom, így jön még kábé 20 paci. Másrészt a 3.gyertya ferdén van betekerve, és bár már egyszer cseréltem azóta de ki tudja még hány betekerést bír ki, aztán most megint cserélnem kellene.  Ha meg mát itt van egy hengerfej akkor megy fel. Amúgy is eléggé buborog alapjáraton ami állítólag szelepzárási probléma is lehet. 

Így teljesen érthető a csere. 

Link to comment
Megosztás:

Még annyi gondolatom lenne, hogy mikor szelepfedél tömítést csináltattam miután megvettem az autót ( Szeptemberben ), mert engedte ott az olajat, a szerelő emlékeim szerint mutogatott kopott szelephimbára. Szintén az olajbetöltő-DIS kocka felőli oldalon. Ott tudjuk kisebb az olajnyomás, plusz ugye az előző gazda csak időnként utána töltögetett olajat, mert nem volt képes a tömítést megcsináltani. Ebből lehet kopás. Ha már úgyis hidrotőke cserére adom a fejem, ( terv szerint veszek legalább 4 db-ot ) így ha már a himbákat egyébként is le kell piszkálni, ésszerű lenne a csere. Spórolni nem igazán akarok, de feleslegesen bevásárolni sem, ezért a kérdés, ha veszek 2 db himbát, az úgy elegendő megoldás lehet-e, vagy kell cserélni az összeset?

Illetve a bevásárlólista: Min. 4 db hidrotőke. Min. 2 db szelephimba. Szelepfedél tömítés. Szeleprugó lenyomó.  https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html

 

Mivel kellhet még készülnöm a szeleprugó lenyomón kívül, egyéb spéci szerszám? Kerestem a szelepfedél meghízási nyomatékáról infót, de csak a hengerfelyről találtam, ami 25 Nm. Műanyag szelepfedelem van. Saccolva 15-18 Nm szerintem, de inkább biztos adatot keresek, nem lenne jó elroppantani.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, tuskes írta:

Még annyi gondolatom lenne, hogy mikor szelepfedél tömítést csináltattam miután megvettem az autót ( Szeptemberben ), mert engedte ott az olajat, a szerelő emlékeim szerint mutogatott kopott szelephimbára. Szintén az olajbetöltő-DIS kocka felőli oldalon. Ott tudjuk kisebb az olajnyomás, plusz ugye az előző gazda csak időnként utána töltögetett olajat, mert nem volt képes a tömítést megcsináltani. Ebből lehet kopás. Ha már úgyis hidrotőke cserére adom a fejem, ( terv szerint veszek legalább 4 db-ot ) így ha már a himbákat egyébként is le kell piszkálni, ésszerű lenne a csere. Spórolni nem igazán akarok, de feleslegesen bevásárolni sem, ezért a kérdés, ha veszek 2 db himbát, az úgy elegendő megoldás lehet-e, vagy kell cserélni az összeset?

Illetve a bevásárlólista: Min. 4 db hidrotőke. Min. 2 db szelephimba. Szelepfedél tömítés. Szeleprugó lenyomó.  https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html

 

Mivel kellhet még készülnöm a szeleprugó lenyomón kívül, egyéb spéci szerszám? Kerestem a szelepfedél meghízási nyomatékáról infót, de csak a hengerfelyről találtam, ami 25 Nm. Műanyag szelepfedelem van. Saccolva 15-18 Nm szerintem, de inkább biztos adatot keresek, nem lenne jó elroppantani.

Igazából nem kisebb ott a nyomás mert a vezérműtengely közepén lép be az olaj és onnan megy két oldalra. Nem hiszem hogy számottevő nyomáseséssel kell számolni. A himba nem egyedül kopik meg hanem a vezérműtengellyel együtt, pölö azért mert el van dugulva a bütyöknél az a pici furat ami kivezeti a kettő közé az olajat. Ezt takarítani csak kiszedve lehet szerintem, és ha csak a himbát cseréled attól még a tengely meg lesz kopva. Hosszabb csipesz, csőrös fogó is jól jön leszedni-visszarakni a kupakot, és ne felejtsétek el ronggyal eltömni a visszavezető olajjáratokat mert ott le tud esni a kupak a karterba. Összerakás előtt meg kivenni őket. A szelepfedél csavarjait 8Nm-el kell lehúzni csigavonalban és érdemes menetrögzítőzni őket. Ha úgy döntesz hogy kiveszed a tengelyt akkor érdemes (ha mostanában nem volt) termosztátot és szimeringet cserélni, illetve a DIS kocka alatti alaplemezen az O gyűrűt.

Link to comment
Megosztás:

48 perce, zotya975 írta:

Igazából nem kisebb ott a nyomás mert a vezérműtengely közepén lép be az olaj és onnan megy két oldalra. Nem hiszem hogy számottevő nyomáseséssel kell számolni. A himba nem egyedül kopik meg hanem a vezérműtengellyel együtt, pölö azért mert el van dugulva a bütyöknél az a pici furat ami kivezeti a kettő közé az olajat. Ezt takarítani csak kiszedve lehet szerintem, és ha csak a himbát cseréled attól még a tengely meg lesz kopva. Hosszabb csipesz, csőrös fogó is jól jön leszedni-visszarakni a kupakot, és ne felejtsétek el ronggyal eltömni a visszavezető olajjáratokat mert ott le tud esni a kupak a karterba. Összerakás előtt meg kivenni őket. A szelepfedél csavarjait 8Nm-el kell lehúzni csigavonalban és érdemes menetrögzítőzni őket. Ha úgy döntesz hogy kiveszed a tengelyt akkor érdemes (ha mostanában nem volt) termosztátot és szimeringet cserélni, illetve a DIS kocka alatti alaplemezen az O gyűrűt.

A tengelyt nem szívesen venném ki, ahhoz én már bőven kevés vagyok, főleg egyedül. Hidrotőkének bátran nekiállok, de az más szint. De a kopás ugyanúgy adóthat, a nem megfelelő olaj mennyiségnek is, mert gyakorlatilag kenéshiány szintén a végeredmény. Azt hiszem majd tavaszra hagyom a vezérműtengely részét, marad a hidrotőke egyenlőre. Egy ilyen képet találtam meghúzási sorrandről: https://www.google.hu/search?biw=1440&bih=803&tbm=isch&sa=1&q=opel+astra+f+szelepfedél+meghúzási+nyomaték&oq=opel+astra+f+szelepfedél+meghúzási+nyomaték&gs_l=psy-ab.3...70665.73740.0.74125.13.13.0.0.0.0.77.950.13.13.0....0...1.1.64.psy-ab..0.0.0.0SJk4btRlmQ#imgrc=uXMB4sZVJV1amM:

Hidrotőkéből néztem több fajtát, de nem értek hozzá, milyet érdemes. Javaslat? 

Ina: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL__ASTRA__ASTRA+F+CLASSIC+Kombi_s39_1998|01+++2005|01__15242/Motor__Szelepek+és+alkatrészei__Szelepemelő__.Mind.?gyakori=I&&cikkkod=420+0014+10+*AN

Luk: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL__ASTRA__ASTRA+F+CLASSIC+Kombi_s39_1998|01+++2005|01__15242/Motor__Szelepek+és+alkatrészei__Szelepemelő__.Mind.?gyakori=I&&cikkkod=420+0014+10+*L

Plusz a szelepfedél tömítés felrakásakor kell, vagy javasolt valamilyen paszta, vagy akár zsír?

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, tuskes írta:

A tengelyt nem szívesen venném ki, ahhoz én már bőven kevés vagyok, főleg egyedül. Hidrotőkének bátran nekiállok, de az más szint. De a kopás ugyanúgy adóthat, a nem megfelelő olaj mennyiségnek is, mert gyakorlatilag kenéshiány szintén a végeredmény. Azt hiszem majd tavaszra hagyom a vezérműtengely részét, marad a hidrotőke egyenlőre. Egy ilyen képet találtam meghúzási sorrandről: https://www.google.hu/search?biw=1440&bih=803&tbm=isch&sa=1&q=opel+astra+f+szelepfedél+meghúzási+nyomaték&oq=opel+astra+f+szelepfedél+meghúzási+nyomaték&gs_l=psy-ab.3...70665.73740.0.74125.13.13.0.0.0.0.77.950.13.13.0....0...1.1.64.psy-ab..0.0.0.0SJk4btRlmQ#imgrc=uXMB4sZVJV1amM:

Hidrotőkéből néztem több fajtát, de nem értek hozzá, milyet érdemes. Javaslat? 

Ina: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL__ASTRA__ASTRA+F+CLASSIC+Kombi_s39_1998|01+++2005|01__15242/Motor__Szelepek+és+alkatrészei__Szelepemelő__.Mind.?gyakori=I&&cikkkod=420+0014+10+*AN

Luk: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL__ASTRA__ASTRA+F+CLASSIC+Kombi_s39_1998|01+++2005|01__15242/Motor__Szelepek+és+alkatrészei__Szelepemelő__.Mind.?gyakori=I&&cikkkod=420+0014+10+*L

Plusz a szelepfedél tömítés felrakásakor kell, vagy javasolt valamilyen paszta, vagy akár zsír?

Igen ez a csigavonalas lehúzás , de a legtöbb nyomatéákkkulcs nem tudja a 8Nm-t anyia kevés ez gyakorlatban kábé annyi hogy ráteszed a crovafejre a hosszabbítót a racsnis kulcs nélkül, kézzel megmarkolva meghúzod. Hát a tőkét passzolom, én még nem vettem újat. Szelepfedél: még soha nem sikerült 2-3 évnél hosszabb ideig szivárgás nélkül kihúznom, ha pasztáztam ha nem , ugye az én esetemben alu szelepfedélről beszélünk a fekete műanyag állítólag sokkal jobb. Csak ahhoz fekete gumi tömítés kell, mert van az alján nút és oda passzol, mig az alunál a lapos parafa van. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Igen ez a csigavonalas lehúzás , de a legtöbb nyomatéákkkulcs nem tudja a 8Nm-t anyia kevés ez gyakorlatban kábé annyi hogy ráteszed a crovafejre a hosszabbítót a racsnis kulcs nélkül, kézzel megmarkolva meghúzod. Hát a tőkét passzolom, én még nem vettem újat. Szelepfedél: még soha nem sikerült 2-3 évnél hosszabb ideig szivárgás nélkül kihúznom, ha pasztáztam ha nem , ugye az én esetemben alu szelepfedélről beszélünk a fekete műanyag állítólag sokkal jobb. Csak ahhoz fekete gumi tömítés kell, mert van az alján nút és oda passzol, mig az alunál a lapos parafa van. 

Igen, már látom, az enyém is nagyobbról indul. Akkor marad a kézi megoldás, érzésre. :) Tőkével kapcsolatban valószínű telefonon egeztetek az üzlettel, mert ők 2 belső rendszert látnak, így nagyobb eséllyel megfelelőt veszek, ráadásul így a szelepfedél tömítés is műanyaghoz lesz rendelve. Ezt el is felejtettem, még jó hogy írtad. :) 

Köszönöm!

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

3 órája, tuskes írta:

Igen, már látom, az enyém is nagyobbról indul. Akkor marad a kézi megoldás, érzésre. :) Tőkével kapcsolatban valószínű telefonon egeztetek az üzlettel, mert ők 2 belső rendszert látnak, így nagyobb eséllyel megfelelőt veszek, ráadásul így a szelepfedél tömítés is műanyaghoz lesz rendelve. Ezt el is felejtettem, még jó hogy írtad. :) 

Köszönöm!

INA tőkét és himbát vegyél. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Hello 
 Valaki tudna képet küldeni hogy F-astrába (C16Se szerintem a többi 8v .es motor nak ) Hol van az olajnyomás nak a vezetéke a motor térben ?  Hűtővízcsöveket cseréltem és azóta nem villan fel ha ráadom a gyújtást.

 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

39 perce, Barret írta:

Hello 
 Valaki tudna képet küldeni hogy F-astrába (C16Se szerintem a többi 8v .es motor nak ) Hol van az olajnyomás nak a vezetéke a motor térben ?  Hűtővízcsöveket cseréltem és azóta nem villan fel ha ráadom a gyújtást.

 

A csavarhúzó mellett balra van a csatlakozója és onnan indul hátul az önindító felé. Az közel van a műa. vízcsőhöz, talán egy helyen hozzá is van kötve.

165601-20110202-2WxsnD.jpg

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Tiu írta:

INA tőkét és himbát vegyél. :wink:

Szia! Köszönöm a tippet. Himbával kapcsolatban viszont már bizonytalan lettem, van-e értelme külön cserélni, ha ezek szerint a vez. tengellyel együtt kopik? Gondoltam mivel más anyag, más a kopási tényező is, ezért lehet hasznos a himbát vez. tengelytől külön is cserélni..... Vez. tengelyt semmiképp nem akarom bántani, most biztos nem, később is csak max akkor ha egy rendes szaki javasolja a felújítást, vagy cserét, vizsgálatot követően. Nagy tervem volt méd idénre, hogy leszedem a hengerfejet, megnézem a szelepeket, fészkeket, plusz jó lett volna tudni milyen állapotban vannak a dugattyúk, kell-e fúrni, mert gyengécskének érzem már az 1.6-ost így közel 400 000 km-el. Bár nem ismerem az előéletét, volt-e hozzányúlva korábban..... De ez már nagy meló azt hiszem, bár szívesen nekiállnék. :) 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

8 órája, tuskes írta:

Szia! Köszönöm a tippet. Himbával kapcsolatban viszont már bizonytalan lettem, van-e értelme külön cserélni, ha ezek szerint a vez. tengellyel együtt kopik? Gondoltam mivel más anyag, más a kopási tényező is, ezért lehet hasznos a himbát vez. tengelytől külön is cserélni..... Vez. tengelyt semmiképp nem akarom bántani, most biztos nem, később is csak max akkor ha egy rendes szaki javasolja a felújítást, vagy cserét, vizsgálatot követően. Nagy tervem volt méd idénre, hogy leszedem a hengerfejet, megnézem a szelepeket, fészkeket, plusz jó lett volna tudni milyen állapotban vannak a dugattyúk, kell-e fúrni, mert gyengécskének érzem már az 1.6-ost így közel 400 000 km-el. Bár nem ismerem az előéletét, volt-e hozzányúlva korábban..... De ez már nagy meló azt hiszem, bár szívesen nekiállnék. :)

Ennyit futott motornál én még az olajszivattyút is cserélném. Vezérműtengely, tőkék az olajkör végén vannak, ott már egy ennyit futott motornál nem teljesen kielégítő az olajozás. Így az új tőke is kopogni fog, ha nincs megfelelő olajnyomás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Ismét 
TIppeket várnék hogy a hűtőmön (F-astra 1.6 benzin 8v) a hőgombánál még mindig folyik a hűtővíz. Az összes hűtővízcső cserélve lett. Köztük a hőgombához gyári tömítést is aminek belseje gumi kívül fém. A hűtő ki lett savazva savazógéppel (nem pont erre lett kitalálva de meg lett oldva.) A hűtő nem folyt sehol. Na az érdekelne hogy mit tudok csinálni vagy miért lehet hogy a tömítés ellenére ami ott van folyik a víz? Mert már kezd nagyon felidegesíteni , tegnap raktam össze . 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

4 órája, HaPetya írta:

Ennyit futott motornál én még az olajszivattyút is cserélném. Vezérműtengely, tőkék az olajkör végén vannak, ott már egy ennyit futott motornál nem teljesen kielégítő az olajozás. Így az új tőke is kopogni fog, ha nincs megfelelő olajnyomás.

Egyszer, majd ha tavasszal a vezérműtengely is bontva lesz, akkor egyben.... Most egyenlőre ennyire mászok bele egy komplett bontásba építésbe. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Barret írta:

Sziasztok, Ismét 
TIppeket várnék hogy a hűtőmön (F-astra 1.6 benzin 8v) a hőgombánál még mindig folyik a hűtővíz. Az összes hűtővízcső cserélve lett. Köztük a hőgombához gyári tömítést is aminek belseje gumi kívül fém. A hűtő ki lett savazva savazógéppel (nem pont erre lett kitalálva de meg lett oldva.) A hűtő nem folyt sehol. Na az érdekelne hogy mit tudok csinálni vagy miért lehet hogy a tömítés ellenére ami ott van folyik a víz? Mert már kezd nagyon felidegesíteni , tegnap raktam össze . 

Meg kellene próbálni a pasztázni. De nekem úgy van már évek óta, hogy nem szintre van töltve a kiegyenlítő, hanem alatta 2-3 centire hidegen és azóta nem szivárog a hűtő illesztésénél. A tartály nem vesz részt a keringésben tökmindegy mennyi víz van benne, de ha kevesebb akkor nincs olyan nagy nyomás amikor meleg. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Szerintem nem, ezeket akkor lehet használni ha már lent van a hengerfej, főleg az elsőt, most alatta a blokk nincs hova betámasztani, plusz a teljes henger alakú lenyomót nem tudod használni a rugónál mert egy kicsit takarja a vezérműtengely, és rajta a himba és a kupak.Direkt opel szeleplenyomó kell neked, ( amit már belinkeltél szerintem)vagy csinálsz egyet némi zárt szelvényből csőből és csavarból. Vagy összetákolsz egy ilyet, de ez két emberes:

2644612-20170915-LIHmf2.jpg

Korábban amit írtál ez kéne: "Illetve a bevásárlólista: Min. 4 db hidrotőke. Min. 2 db szelephimba. Szelepfedél tömítés. Szeleprugó lenyomó.  https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html"

 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

24 perce, zotya975 írta:

Szerintem nem, ezeket akkor lehet használni ha már lent van a hengerfej, főleg az elsőt, most alatta a blokk nincs hova betámasztani, plusz a teljes henger alakú lenyomót nem tudod használni a rugónál mert egy kicsit takarja a vezérműtengely, és rajta a himba és a kupak.Direkt opel szeleplenyomó kell neked, ( amit már belinkeltél szerintem)vagy csinálsz egyet némi zárt szelvényből csőből és csavarból. Vagy összetákolsz egy ilyet, de ez két emberes:

2644612-20170915-LIHmf2.jpg

Korábban amit írtál ez kéne: "Illetve a bevásárlólista: Min. 4 db hidrotőke. Min. 2 db szelephimba. Szelepfedél tömítés. Szeleprugó lenyomó.  https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html"

 

 

 

 

Hát akkor visszaviszem... A másodikat megvettem, abba én is több fantáziát láttam, hogy lesz hova beakasztani alul.  Nem nagyon volt időm gondolkodni-keresgélni. Ha jól emlékszem apósomnak volt valami hasonlatos " eszköze " azt hiszem felkutatom azt, mert most hétvégén ki akarom cserélni a tőkéket. 

Link to comment
Megosztás:

9 perce, tuskes írta:

Hát akkor visszaviszem... A másodikat megvettem, abba én is több fantáziát láttam, hogy lesz hova beakasztani alul.  Nem nagyon volt időm gondolkodni-keresgélni. Ha jól emlékszem apósomnak volt valami hasonlatos " eszköze " azt hiszem felkutatom azt, mert most hétvégén ki akarom cserélni a tőkéket. 

Ugye az a baj hogy a tengely fentről részben takarja a szelepet, és amikor fent a himba alatta a kupak ahhoz is hozzá kell férned, ezért nem használhatók a teljes kört-hengert alkotó szerszámok. Amúgy sem lesz sok helyed lebillenteni a himbát ha teljesen le van nyomva a szelep akkor sem. Feltenni még nehezebb, bár ha üresen rakod be az új tökét akkor nyersz vele helyet mert azt is össze tudod nyomni. Nézd meg a jobbról második szelepnél felfelé van állítva a bütyök, de még így is eléggé takarja a tengely:

2644652-20170915-AqGo9Z.jpg

Link to comment
Megosztás:

5 perce, zotya975 írta:

Ugye az a baj hogy a tengely fentről részben takarja a szelepet, és amikor fent a himba alatta a kupak ahhoz is hozzá kell férned, ezért nem használhatók a teljes kört-hengert alkotó szerszámok. Amúgy sem lesz sok helyed lebillenteni a himbát ha teljesen le van nyomva a szelep akkor sem. Feltenni még nehezebb, bár ha üresen rakod be az új tökét akkor nyersz vele helyet mert azt is össze tudod nyomni. Nézd meg a jobbról második szelepnél felfelé van állítva a bütyök, de még így is eléggé takarja a tengely:

2644652-20170915-AqGo9Z.jpg

Mostmár valahogy megoldom, olyan még nem volt hogy nem csináltam volna meg valamit ha rászánatam magam. Max így első nekifutásra, egyedül  rámegy a holnap délutánom. :-) Monduk jó lett volna ha legalább messziről látok valakit, akinek a rokona csinált már ilyet.... :hehe:

Link to comment
Megosztás:

8 perce, tuskes írta:

Mostmár valahogy megoldom, olyan még nem volt hogy nem csináltam volna meg valamit ha rászánatam magam. Max így első nekifutásra, egyedül  rámegy a holnap délutánom. :-) Monduk jó lett volna ha legalább messziről látok valakit, akinek a rokona csinált már ilyet.... :hehe:

Elsőre nehéznek tűnik, de aztán úgyis rájössz mi-merre mozdul és fér el onnantól kezdve már csak azt számolod hány van még hátra. Ne felejtsd el eltömni az olajjáratokat, mi volt hogy egy kupakot félútról húztunk vissza mágnesen micsodával a karter felől. Azóta rongytömködéssel kezdek, csak nem szabad bent hagyni őket.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Más.

Ma már nem fogok tudni még 1 hozzászólást írni, a limit miatt, szóval megpróbálok egyértelmű lenni. Ma ahogy benéztem a motortérbe, ellenőrizvén hogy a szelepfedelet milyen csavarok fogják, kell-e egyéb szerszám hozzá, az alábbi kép fogadott: http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=332IMG_0278.jpg  Pont nem adja vissza a látványt, de tény, hogy olajfolyás van ott. Namot friss motormosás után vagyok, kb. 1 héttel. Összefügg a kaszni javítás okozta poros belsőtérrel, full takarítás, de egyébként is tervben volt, hogy látható legyen, pont a mellékelt képen látható esetleges hiba. Úgy látom, a vezérlés felöli oldalon, a hengerfej tömítésnél nyomja ki az olajat. Nem nagyon, de talán az olajfogyásommal összefügghet. Az még nem is zavarna nagyon, mert 2 olajcsere között, ( 11 000 km ) utána kellett tölteni kb 2 litert. Ez talán lehet magyarázat, de ettől függetlenül tény, hogy km óra állás szerint, lassan eléri a motor a 400 000 km.-t. Namost felmerül bennem a kérdés, kezdjek-e ku...ra aggódni, hogy gallyrament a hengerfej tömítésem, és ennek súlyosabb következményei is lehetnek? Vagy kezdjek azon gondolkodnoi sürgősen, hogy hengerfej leszed, felcsiszoltat, ( kb 40 000 Ft. ) plusz szelepek, fészkek, szimeringek, miegymás...... ???? Víz egyáltalán nem fogy, mex 0,5 dl. kb. 15 000 km alatt. Semmi! A motor szépen indul, hibátlanul megy. 

 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valószínűleg nem fogom megúszni a bontást. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=788IMG_0282.jpg A vezérmű tengely ház, és a hengerfely között ma jobban megnézve, nem tettszik a dolog. Nagyjából jól sejtem hogy ami csavarok fogják a vez. tengely házát, egyben azzal van a hengerfely is lehúzva? Abban gondolkodok, ha már így is úgy is le kell szedni a vezérmű szíjat, ( ez miatt nem akartam kivenni a vez. tengelyt, kicsit tartok a pontos visszarakásától ) akkor még " 1-2 " csavar a környező dolgokon, és egyben leveszem a hengerfejet is. Így legalább meg tudom csinálni kényelmesen a hidrotőkék cseréjét, s a szelepeket is feljavítom.... 

Kérdés, minden hengerfely bontásnál szükséges azt felcsiszoltatni? 

Illetve persze utána kell alaposan járnom, de jó lenne pontosan tudnom milyen szerszámokkal, és pontosan milyen anyagokkal kell készülnöm előre. A vezérmű szíj cserére tartozékaival együtt, még van 20 000 + km. az gondolom visszamehet. 

Ezen kívül a tömítések, gondolom új hengerfej csavarok, stb. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Valószínűleg nem fogom megúszni a bontást. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=788IMG_0282.jpg A vezérmű tengely ház, és a hengerfely között ma jobban megnézve, nem tettszik a dolog. Nagyjából jól sejtem hogy ami csavarok fogják a vez. tengely házát, egyben azzal van a hengerfely is lehúzva? Abban gondolkodok, ha már így is úgy is le kell szedni a vezérmű szíjat, ( ez miatt nem akartam kivenni a vez. tengelyt, kicsit tartok a pontos visszarakásától ) akkor még " 1-2 " csavar a környező dolgokon, és egyben leveszem a hengerfejet is. Így legalább meg tudom csinálni kényelmesen a hidrotőkék cseréjét, s a szelepeket is feljavítom.... 

Kérdés, minden hengerfely bontásnál szükséges azt felcsiszoltatni? 

Illetve persze utána kell alaposan járnom, de jó lenne pontosan tudnom milyen szerszámokkal, és pontosan milyen anyagokkal kell készülnöm előre. A vezérmű szíj cserére tartozékaival együtt, még van 20 000 + km. az gondolom visszamehet. 

Ezen kívül a tömítések, gondolom új hengerfej csavarok, stb. 

Igen, a vezérmű tengely ház csavarjai fogják egyben a hengerfejet is. Nem szükséges mindenképpen síkolni a hengerfejet visszarakás előtt, de akkor ellenőrizni kell egy pontos acélvonalzóval az egysíkuságot, ha már ott a vonalzó a blokkét is. Az eltérés a teljes hosszon nem lehet több 0.04miliméternél.  Mivel ilyen pontos mérőeszköz nem sok háznál van, ezért szokták alapból síkbaköszörültetni.  Új csavar ( bár az enyémet lehúztuk a régivel) rendes paszta a veztengélyház alá, nyomatékkulcs. A szelepcsiszoláshoz csiszolófa, paszta, új szimeringek. Kábé ennyi. 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, zotya975 írta:

Igen, a vezérmű tengely ház csavarjai fogják egyben a hengerfejet is. Nem szükséges mindenképpen síkolni a hengerfejet visszarakás előtt, de akkor ellenőrizni kell egy pontos acélvonalzóval az egysíkuságot, ha már ott a vonalzó a blokkét is. Az eltérés a teljes hosszon nem lehet több 0.04miliméternél.  Mivel ilyen pontos mérőeszköz nem sok háznál van, ezért szokták alapból síkbaköszörültetni.  Új csavar ( bár az enyémet lehúztuk a régivel) rendes paszta a veztengélyház alá, nyomatékkulcs. A szelepcsiszoláshoz csiszolófa, paszta, új szimeringek. Kábé ennyi. 

Ez enne a szelep csiszoló fa? https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/szelepcsiszolo-fa-2-db-os-las-3524.html Erre kell rátenni a tetejém megtisztított szelepet, bekenni pasztával, és úgy egyben szépen összecsiszolni gondolom. Ekkor van valami szabály arra hogy meddig? Vagy elég 2 lépcsőben szemre szép passzosra csiszolni? Pasztában gondolom mindenképpen 2 féle kell, egy a " durva " csiszoláshoz, 1 a pilírozáshoz. Külön szelep fészekhez csak maró készletet találtam, ami 40-50 e. Úgy emlékszem láttam egy videót annó ahol az ember ugyanezzel a csiszolófa megoldással, és pasztával csiszolta be a fészkeket. Van több féle méret, de gondolom a fentebb belinkelt jó lesz..... Találtam egy szervízt, ahol foglalkoznak hengerfejjel, nem tudom gondolkodjak-e inkább abban, bár szívesen megcsinálom magamnak. http://www.szendrei-gepmuhely.hu/?page_id=54 Ha mondjuk 25-30 e-ből meglehetne kompletten a felújítása, akkor azt gonolom annyi pénzt megér, bár nem tudom itt ki mit javasol.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

51 perce, tuskes írta:

Ez enne a szelep csiszoló fa? https://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/szelepcsiszolo-fa-2-db-os-las-3524.html Erre kell rátenni a tetejém megtisztított szelepet, bekenni pasztával, és úgy egyben szépen összecsiszolni gondolom. Ekkor van valami szabály arra hogy meddig? Vagy elég 2 lépcsőben szemre szép passzosra csiszolni? Pasztában gondolom mindenképpen 2 féle kell, egy a " durva " csiszoláshoz, 1 a pilírozáshoz. Külön szelep fészekhez csak maró készletet találtam, ami 40-50 e. Úgy emlékszem láttam egy videót annó ahol az ember ugyanezzel a csiszolófa megoldással, és pasztával csiszolta be a fészkeket. Van több féle méret, de gondolom a fentebb belinkelt jó lesz..... Találtam egy szervízt, ahol foglalkoznak hengerfejjel, nem tudom gondolkodjak-e inkább abban, bár szívesen megcsinálom magamnak. http://www.szendrei-gepmuhely.hu/?page_id=54 Ha mondjuk 25-30 e-ből meglehetne kompletten a felújítása, akkor azt gonolom annyi pénzt megér, bár nem tudom itt ki mit javasol.

Igen az az, még nem csináltam, mert nekem nem kellett, a fejre állított és vízszintezett hengerfejet feltöltöttük benzinnel, mivel nem tapasztaltunk szivárgást a szeleptányérok mellett úgy gondoltuk jól zárnak nem kell csiszolni. Videókon láttam még csak én is. De én úgy gondoltam ha egyszer szükség lesz rá nem veszek hozzá csiszolófát , megfogom akkus fúróval a szelepszárat és úgy pörgetem meg. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.