Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

28 perce, individor írta:

Üdv!

Egy ideje szenvedek az egr szeleppel(astra f x14xe motor)

Sok mindent átolvastam a témában, azt is hogy ha nem kokszos(mit általában) üs emiatt nem nyit-zár akkor belül a potméter kopik ki és jön a fals adat emiatt a motorellenőrzés lámpa világít

Szóval a gyárilag feltett egr kihalt (kitakarítva sem jó) beszereztem egy bontottat állítólag jó volt(ki van takarítva), de avval is világít a lámpa, 

Elkönyveltem hogy az sem volt jó....

Ami fura hogy az opcom szépen nyitja zárja 20%érték megban

Aztán eszembe jutott hogy a corsában(x12sz) is ilyen egr van abban hibamentes, kivettem kitakarítottam(elég kokszos) és ment az astrába amit vettem használtan a corsába és ugyanúgy világít a lámpa az astrában, a corsában meg nem

Mi lehet a hiba? Csatlakozó ép nem korrodált.

Esetleg a corsa ecu nem nézi a potmétert az egr-ben és emiatt nem világít a lámpa?

Amúgy mindhárom egr nyit-zár a régi astra egr ugrál néha 19-20%között de a másik 2 egr szelep jónak tűnik

Amúgy csak mindig meleg állapotban világít a lámpa külső hőfoktól függően 10-20km után

Van benne potméter? Én azt hittem hogy simán csak egy szelep, amit egy villanymotor mozgat.

Link to comment
Megosztás:

49 perce, individor írta:

Üdv!

Egy ideje szenvedek az egr szeleppel(astra f x14xe motor)

Sok mindent átolvastam a témában, azt is hogy ha nem kokszos(mit általában) üs emiatt nem nyit-zár akkor belül a potméter kopik ki és jön a fals adat emiatt a motorellenőrzés lámpa világít

Szóval a gyárilag feltett egr kihalt (kitakarítva sem jó) beszereztem egy bontottat állítólag jó volt(ki van takarítva), de avval is világít a lámpa, 

Elkönyveltem hogy az sem volt jó....

Ami fura hogy az opcom szépen nyitja zárja 20%érték megban

Aztán eszembe jutott hogy a corsában(x12sz) is ilyen egr van abban hibamentes, kivettem kitakarítottam(elég kokszos) és ment az astrába amit vettem használtan a corsába és ugyanúgy világít a lámpa az astrában, a corsában meg nem

Mi lehet a hiba? Csatlakozó ép nem korrodált.

Esetleg a corsa ecu nem nézi a potmétert az egr-ben és emiatt nem világít a lámpa?

Amúgy mindhárom egr nyit-zár a régi astra egr ugrál néha 19-20%között de a másik 2 egr szelep jónak tűnik

Amúgy csak mindig meleg állapotban világít a lámpa külső hőfoktól függően 10-20km után

Nincs eldugulva a fészke?

Ugyanis motorféknél szokta az ECU tesztelni, azzal, hogy nyitja-zárja és figyeli a MAP szenzoron a szívónyomás változást.

Ha nincs változás, akkor mindegy, hogy jó-e a szelep vagy sem, jön a lámpicsek...

Link to comment
Megosztás:

2 órája, pszilaj írta:

Nincs eldugulva a fészke?

Ugyanis motorféknél szokta az ECU tesztelni, azzal, hogy nyitja-zárja és figyeli a MAP szenzoron a szívónyomás változást.

Ha nincs változás, akkor mindegy, hogy jó-e a szelep vagy sem, jön a lámpicsek...

Az x14xe-ben van map szenzor? Abban nem csak légtömegmérő van? 

Tiszta minden mint a patyolat

Próbáltam levakítva is akkor is ugyanez a helyzet

Az a fura hogy a corsa nem dobja a lámpát az astra meg igen ugyanavval a szeleppel

Link to comment
Megosztás:

16 perce, individor írta:

Az x14xe-ben van map szenzor? Abban nem csak légtömegmérő van? 

Tiszta minden mint a patyolat

Próbáltam levakítva is akkor is ugyanez a helyzet

Az a fura hogy a corsa nem dobja a lámpát az astra meg igen ugyanavval a szeleppel

Ezekben MAP szenzor van, a tűzfalon, na megy hőmérséklet érzékelő a gumi szívócsőben.

 

Ez esetben nem tudom. Én évek óta lefalazva járok vele.

Van egy hajtogatott papír darabom, a sárga lámpa elé, hogy ne zavarjon éjszaka... :-):hehe:

 

Link to comment
Megosztás:

MAP nem nagyon szokott elromlani. Tesztelni talán úgy, hogy kivillogtatni (megnézni op-com-mal) most, azután lehúzni a csatiját és amikor hiba van, akkor is kivillogtatni.

X14XE-be (igaz Corsa) én tettem ezt, + lefalaztam. Azóta a kipufogó gáz a kipufogón közlekedik és nincs sárga lámpa sem. :-)

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 08. at 22:53, Tiu írta:

MAP nem nagyon szokott elromlani. Tesztelni talán úgy, hogy kivillogtatni (megnézni op-com-mal) most, azután lehúzni a csatiját és amikor hiba van, akkor is kivillogtatni.

X14XE-be (igaz Corsa) én tettem ezt, + lefalaztam. Azóta a kipufogó gáz a kipufogón közlekedik és nincs sárga lámpa sem. :-)

és megmérgezel sok embert.......

;)

tegnap voltam szűk 500 km távot odaúton néha virított a lámpa de visszaúton nem  lehet beállt vagy a fene tudja

ha más nem lesz lehet kap egy emulátort, bár egy külföldi fórumon volt egy emulátor kapcsolási rajz azt megcsináltam de akkor is besárgult a lámpa

Link to comment
Megosztás:

4 órája, individor írta:

és megmérgezel sok embert.......

;)

tegnap voltam szűk 500 km távot odaúton néha virított a lámpa de visszaúton nem  lehet beállt vagy a fene tudja

ha más nem lesz lehet kap egy emulátort, bár egy külföldi fórumon volt egy emulátor kapcsolási rajz azt megcsináltam de akkor is besárgult a lámpa

Mivel a lefalazott szeleppel is tudja teljesíteni általában az autó a zöld kártya mérést, ez a "mérgezés" inkább csak elvi dolog, nem biztos hogy EGR-el tisztább a kipufogógáz mint amikor le van falazva. Ez egy csomó mástól is függ, és autónként változik.  Egy olajevő motor rosszabb értékeket produkál, mint egy jó állapotú falazva. Alapjáraton amikor a legrosszabbak a füstgáz értékek amúgy sem vezet vissza semmit. 

Link to comment
Megosztás:

49 perce, pszilaj írta:

Az EGR szelep csak és kizárólag a nitrogén-oxidok mennyiségét hivatott csökkenteni.

A környezetvédelmi felülvizsgálaton ezeket nem mérik... :(

 

Igen tudom, éppen ezért nem tudjuk hogy adott esetben ér-e valamit. Csak általánosságban mondhatjuk el hogy jobb lesz tőle de autónként nem, így nem is mondhatjuk rá valakire aki lefalazza hogy rosszat tesz vele embertársainak. A kartergázt minden motorral elégettetik pedig olaj van benne ami nem jó, mégsem mondom én aki gyüjtöm ( és leadom aztán majd elégeti más helyettem) hogy hűde csúnya dolgot csinálnak . 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, individor írta:

és megmérgezel sok embert.......

;)

tegnap voltam szűk 500 km távot odaúton néha virított a lámpa de visszaúton nem  lehet beállt vagy a fene tudja

ha más nem lesz lehet kap egy emulátort, bár egy külföldi fórumon volt egy emulátor kapcsolási rajz azt megcsináltam de akkor is besárgult a lámpa

Ez egy lehetőség, ha tényleg az EGR a gond.

Abba nem mennék bele, hogy egy új EGR előállítása során, vagy a sok próbálkozással mennyi káros anyag kerül a levegőbe, vagy az EGR működése során hány alkatrész megy előbb tönkre... A választás mindenkinek a sajátja. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Hello 
Most F-astrámba (c16se) A hűtőnél jobb oldalt lent van a vízhőmérséklet érzékelő. Na ott amikor le engedtem a vizet + vissza raktam egy alátéttel (fém alétét ) azóta enyhén engedi a vizet. Azt szeretném kérdezni hogy 1. biztos kell e oda tömítés. 2. milyen tipusút ajánlotok (réz,fém, roppantó gyűrűs ). Illetve hogy mennyire kell meg húzni ?(krova nem megy rá nem tudok Nm re húzni emiatt).

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Barret írta:

Hello 
Most F-astrámba (c16se) A hűtőnél jobb oldalt lent van a vízhőmérséklet érzékelő. Na ott amikor le engedtem a vizet + vissza raktam egy alátéttel (fém alétét ) azóta enyhén engedi a vizet. Azt szeretném kérdezni hogy 1. biztos kell e oda tömítés. 2. milyen tipusút ajánlotok (réz,fém, roppantó gyűrűs ). Illetve hogy mennyire kell meg húzni ?(krova nem megy rá nem tudok Nm re húzni emiatt).

 

Úgy rémlik nincs ott tömítés, de holnap megnézem az enyémen. Hát érzéssel kell meghúzni mert különben törik a műanyag. Vagy kitörlöd amennyire lehet szárazra és kensz alá pasztát.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Barret írta:

Hello 
Most F-astrámba (c16se) A hűtőnél jobb oldalt lent van a vízhőmérséklet érzékelő. Na ott amikor le engedtem a vizet + vissza raktam egy alátéttel (fém alétét ) azóta enyhén engedi a vizet. Azt szeretném kérdezni hogy 1. biztos kell e oda tömítés. 2. milyen tipusút ajánlotok (réz,fém, roppantó gyűrűs ). Illetve hogy mennyire kell meg húzni ?(krova nem megy rá nem tudok Nm re húzni emiatt).

 

Biztos, hogy nem a ventilátor kapcsolója, amiről  beszélsz? Mindegy, lennie kell ott egy puha fém tömítőgyűrűnek (réz vagy alu). Szerintem a hőmérséklet szenzor ennél a motornál a műszeres a szívócsőben, az ecu-s pedig a hengerfejben van a DIS alatt.

9-es a kapcsoló, 13-as a tömítés

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/262/4245/24324,24331,24326,24329/

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

8 órája, Barret írta:

Hello 
Most F-astrámba (c16se) A hűtőnél jobb oldalt lent van a vízhőmérséklet érzékelő. Na ott amikor le engedtem a vizet + vissza raktam egy alátéttel (fém alétét ) azóta enyhén engedi a vizet. Azt szeretném kérdezni hogy 1. biztos kell e oda tömítés. 2. milyen tipusút ajánlotok (réz,fém, roppantó gyűrűs ). Illetve hogy mennyire kell meg húzni ?(krova nem megy rá nem tudok Nm re húzni emiatt).

 

 

9 perce, HaPetya írta:

Biztos, hogy nem a ventilátor kapcsolója, amiről  beszélsz? Mindegy, lennie kell ott egy puha fém tömítőgyűrűnek (réz vagy alu). Szerintem a hőmérséklet szenzor ennél a motornál a műszeres a szívócsőben, az ecu-s pedig a hengerfejben van.

9-es a kapcsoló, 13-as a tömítés

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/262/4245/24324,24331,24326,24329/

Egy munkatársamnak épp most cseréltem egy ilyen kapcsolót. Valami klingerit féle tömítést adtak vele.

Viszont a működésével nem vagyok elégedett. Nagyjából jó hőmérsékleten kapcsol be. De kb 10-15 másodpercig járatja a ventit, aztán kikapcsol. Majd egy perc után újra kapcsol egy kicsit, majd megint ki. De hátha beáll rendesen, meg ha nem engedi nagyon felmelegedni, akkor nincs gond...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, HaPetya írta:

Biztos, hogy nem a ventilátor kapcsolója, amiről  beszélsz? Mindegy, lennie kell ott egy puha fém tömítőgyűrűnek (réz vagy alu). Szerintem a hőmérséklet szenzor ennél a motornál a műszeres a szívócsőben, az ecu-s pedig a hengerfejben van a DIS alatt.

9-es a kapcsoló, 13-as a tömítés

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/262/4245/24324,24331,24326,24329/

Ige  ez a tömítés az , akkor én mondtam rosszul. Mert  az autós boltba a csávónak még mutattam  is adott valami fék tömítést de folyik (csepeg ) mellette a víz . 

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Barret írta:

Ige  ez a tömítés az , akkor én mondtam rosszul. Mert  az autós boltba a csávónak még mutattam  is adott valami fék tömítést de folyik (csepeg ) mellette a víz . 

Próbáld meg letisztítani a felületeket. Úgy összerakva, nem lenne szabad nyomás alatt engednie.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, HaPetya írta:

Próbáld meg letisztítani a felületeket. Úgy összerakva, nem lenne szabad nyomás alatt engednie.

Köszi a képet ez alapján lett rendelve a "gyárilag" oda való tömítés. Ja amúgy mellesleg gumi vízcsőnél (fűtő radiátorhoz szemből nézve jobb oldali ) vettem csövet. De a k*csög autós boltfelületen  unix stb  ha nem az SE a motorkód van kiválasztva  akkor pont olyan nem olyan  alakú csövet dob fel , így is fel tud rá menni csak akkor el van tekeredve a cső gondolom az nem baj vagy mégis ? ilyen lett véve :1   

 és ilyen kéne bele  : 

1

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, amolyan fél munkának tűnik, de megkéredezném.... Hidrotőkék már elég hangosan csattognak, leginkább az olajbetöltő-dis kocka felőli oldalon. Kérdésem az, van-e értelme csak hidrotőkéket, és szelepfedél tömítést cserélni? Nem akarok ideiglenes megoldással hidrotőke tisztogatást végezni, ha kicserélem, hatékonyabbnak tartom. Utóbbi időben már nem vagyok elégedett a fogyasztással, az erővel sem, és kicsit ( 11 000 km.-en kb. 2 liter ) olajfogyasztással sem. Ez így, a tőkék, tömítés, és célszerszám a tőkék cseréjére, nem egy nagy kiadásnak tűnik, és nem is nagy munka, ha a vezérműtengely marad. Van ennek így értelme?

Volt olyan gondolatom is, hogy veszek egy kompresszió mérőt, nagyjából egy szervízben méretés áráért. Ez utóbbi pénzkidobás lehet? 

Nem mellékes, hogy közel 400 000 km. van az autóban, ebből kb. 15 000 km.-t tettem én bele. Előéletéről, motorfelújítás kapcsán nem tudok. 

Köszönöm  

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

3 órája, tuskes írta:

Sziasztok!

Tudom, amolyan fél munkának tűnik, de megkéredezném.... Hidrotőkék már elég hangosan csattognak, leginkább az olajbetöltő-dis kocka felőli oldalon. Kérdésem az, van-e értelme csak hidrotőkéket, és szelepfedél tömítést cserélni? Nem akarok ideiglenes megoldással hidrotőke tisztogatást végezni, ha kicserélem, hatékonyabbnak tartom. Utóbbi időben már nem vagyok elégedett a fogyasztással, az erővel sem, és kicsit ( 11 000 km.-en kb. 2 liter ) olajfogyasztással sem. Ez így, a tőkék, tömítés, és célszerszám a tőkék cseréjére, nem egy nagy kiadásnak tűnik, és nem is nagy munka, ha a vezérműtengely marad. Van ennek így értelme?

Volt olyan gondolatom is, hogy veszek egy kompresszió mérőt, nagyjából egy szervízben méretés áráért. Ez utóbbi pénzkidobás lehet? 

Nem mellékes, hogy közel 400 000 km. van az autóban, ebből kb. 15 000 km.-t tettem én bele. Előéletéről, motorfelújítás kapcsán nem tudok. 

Köszönöm  

Hidrotőke kelepelés lehet rossz tőkétől, ( visszaenged)meg attól is aha a kikopott a fészke és átengedi mellette az olajat, nem tud rendesen kitámasztani, vagy egyéb ok miatt elégtelen itt az olajnyomás.  Csak ugye azt senki nem tudja megmondani hogy melyik a probléma. Én már 2X kimostam őket, de a vezérlés oldalon még néha bekelepel.  Tavasszal úgyis másik hengerfejet kap abba meg szerintem veszek új tőkéket. Kompresszió mérő az jó dolog, de csak ha a saját autódat akarod vele mérni akkor igazából nem fogod kihasználni. 

Link to comment
Megosztás:

54 perce, zotya975 írta:

Hidrotőke kelepelés lehet rossz tőkétől, ( visszaenged)meg attól is aha a kikopott a fészke és átengedi mellette az olajat, nem tud rendesen kitámasztani, vagy egyéb ok miatt elégtelen itt az olajnyomás.  Csak ugye azt senki nem tudja megmondani hogy melyik a probléma. Én már 2X kimostam őket, de a vezérlés oldalon még néha bekelepel.  Tavasszal úgyis másik hengerfejet kap abba meg szerintem veszek új tőkéket. Kompresszió mérő az jó dolog, de csak ha a saját autódat akarod vele mérni akkor igazából nem fogod kihasználni. 

Igen, mivel a km már benne van a motorban, így a fészek is lehet, bár az talán hoszabb lefolyású dolog, mit ha a tőke megy tönkre. Nálam viszonylag rövid idő alatt jelentkezett a csattogás, ebből gondolom hogy tőkék fáradtak el. Kompressziómérőt szinte azonos áron tudok venni, mint amennyiért szervízben megmérik nekem, ezért gondoltam inkább venni egyet. Ráadásul 2 aztó van a családban, így talán nem pénzkidobás. Miért kell az új hengerfej? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tuskes írta:

Igen, mivel a km már benne van a motorban, így a fészek is lehet, bár az talán hoszabb lefolyású dolog, mit ha a tőke megy tönkre. Nálam viszonylag rövid idő alatt jelentkezett a csattogás, ebből gondolom hogy tőkék fáradtak el. Kompressziómérőt szinte azonos áron tudok venni, mint amennyiért szervízben megmérik nekem, ezért gondoltam inkább venni egyet. Ráadásul 2 aztó van a családban, így talán nem pénzkidobás. Miért kell az új hengerfej? 

Egyrészt kevés a 60 ló és tudtam szerezni egy SE hengerenkénti hengerfejet, a télen terv szerint megcsinálom és tavasszal műszaki után felrakom, így jön még kábé 20 paci. Másrészt a 3.gyertya ferdén van betekerve, és bár már egyszer cseréltem azóta de ki tudja még hány betekerést bír ki, aztán most megint cserélnem kellene.  Ha meg mát itt van egy hengerfej akkor megy fel. Amúgy is eléggé buborog alapjáraton ami állítólag szelepzárási probléma is lehet. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.