Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

29 perce, Lajos12 írta:

Zotya975 azóta kicseréltem egy bontott generátorra, azzal tökéletes minden. (Vagyis nem 100% mert csak 13,8 - 13,9 a töltés) 

Szóval diódahídra tippelsz? Mert meg akarom majd csinalni azt a generátort. 

Ha esetleg van valami leírásod, hogy milyen csapágy, illetve alkatrészek kellenek hozzá, elfogadnám :)

Az nem olyan rossz, amúgy is típusfüggő hogy mennyivel tölt a generátor a Delco Remynél 13.6Voltot írnak szóval ez így pont jó. 

Én még csak az első csapágyat cseréltem mert a régiből kiszáradt a zsír és zajos volt. Összejelöltem a hátsó és az első pajzsot az állórész vasmagjával, és kitekertem a 3 csavart csavarhúzóval a vasmag vájataiba betámasztva óvatosan szét lehet szendi. A forgórészt satuba fogva lehet megindítani a csavart ami fogja a tácsát a tengely óvatosan kiüthető, és nagy satuba préseltem ki a csapágyat, az újat bekocogattam.

2602014-20170730-H7oPLZ.jpg

2602007-20170730-4FWy3E.jpg

2602008-20170730-Ngetm8.jpg

A hátsó tűgörgős csapágyat nem cseréltem.

A diódahíd kicserélésének a leírása elég hosszadalmas lenne és nem is tudom képekkel illusztrálni, megveszed, aztán elkezded leszedni a sok kis biszbaszt én közben fényképeztem, hogy jó helyre kerüljön minden. A "tyutyubon" sok videót találsz ha beírod hogy Delco Remy az is nagy segítség lehet. Ami még lényeges hogy a keféket rögzíteni lehet a kefetartóban egy a hátsó pajzs felől bedugott szöggel, mert csak igy lehet összerakni. Ezt összerakás után ki kell húzni, mert ugye különben nem érik el   a csúszkákat.

2602013-20170730-1m6bpW.jpg

Egy-két csavar alatt van bakelit távtartó, van ahol ilyen csőbe kell betekerni ez is lényeges hogy ne legyen belső zárlat.

Ja és a csapágyba beszerelés előtt nem árt tömni zsírt( hőállót)  az egyik porvédőt kipattintva mert eléggé spórolnak vele. Ha nem tudod visszatenni a porvédőt akkor ez a fele legyen a pajzs felé. Csapágy: 6203 2RS C3.

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok  Van egy F ASTRA 1.8 16v  autóm szeretném megkérdezni kitudná meg mondani,hogy a befecskendező elosztótömb tetején, hogy hívják azt az alkatrészt ami egy vákuum csővel csatlakozik a fojtószelep házba több mint való színű ez hibásodhatott meg. Csak nem tudom, hogy hívják és javító készlet van-e? Vagy egyben kell cserélni.!     köszönöm előre is.     

 

Módosítva : Mata Zsolt
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Mata Zsolt írta:

Sziasztok  Van egy F ASTRA 1.8 16v  autóm szeretném megkérdezni kitudná meg mondani,hogy a befecskendező elosztótömb tetején, hogy hívják azt az alkatrészt ami egy vákuum csővel csatlakozik a fojtószelep házba több mint való színű ez hibásodhatott meg. Csak nem tudom, hogy hívják és javító készlet van-e? Vagy egyben kell cserélni.!     köszönöm előre is.     

 

Szerintem ez a szekunder levegő szelep: http://img.index.hu/imgfrm/7/9/8/9/BIG_0013297989.jpg vagy nem erre gondolsz? 

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm zotya975 igen erre gondolok, az egyik szerelő ismerősöm azt mondta mivel alapjárati szelep van a kocsiba ez a szekunder levegő szelep úgy funkcionál mint egy szívató ő úgy hívta automata szívató. De közben elmondanám mért is jutottam idáig ott kezdődött,hogy nem volt alapjáratom kicseréltem a hőfok jeladót, az alapjárati szelepet majd a lamda szondát és most itt tartok. ezért kérdeztem meg, hogy hogyan javítható. Köszönöm a választ további szépnapot

 

 

Link to comment
Megosztás:

47 perce, Mata Zsolt írta:

Köszönöm zotya975 igen erre gondolok, az egyik szerelő ismerősöm azt mondta mivel alapjárati szelep van a kocsiba ez a szekunder levegő szelep úgy funkcionál mint egy szívató ő úgy hívta automata szívató. De közben elmondanám mért is jutottam idáig ott kezdődött,hogy nem volt alapjáratom kicseréltem a hőfok jeladót, az alapjárati szelepet majd a lamda szondát és most itt tartok. ezért kérdeztem meg, hogy hogyan javítható. Köszönöm a választ további szépnapot

 

 

Hát szerintem nem sok köze van a "szivatóhoz" hacsak annyi nem hogy a motor indítása után amikor még hideg akkor működik, de a valódi szivatást nem ez adja a motorvezérlő dúsítt amikor még hideg a motor az injektor nyitási idejével. Sajna még élőben nem láttam, így nem tudom megmondani hogy szétszedhető-e, de alapból nem is működik? 

Amúgy ezt találtam róla: "

A szekunder levegő rendszer feladata

A motor hideg indításkor az egyenletes járáshoz dúsabb keveréket használ. Mivel az autó katalizátora csak mintegy 300 C fokos hőmérséklettől hatékony, ezért a motor működésének kezdő időszakában a károsanyag-kibocsátás magas. A kipufogógázban található el nem égett vagy csak részben oxidált szénhidrogén és szén-monoxid részecskék friss oxigén betáplálásával másodlagos oxidációra kényszeríthetők. Ezt segíti elő a szekunderlevegő-rendszer, amely friss levegőt juttat a kipufogócsonkba, és újra indítja az oxidációs folyamatot, ami hőt termel és ezzel gyorsítja katalizátor üzemi hőmérsékletre melegedését. 

A szekunder levegő rendszer működése

szekunder_levego_rendszer_sls_kereso.jpg

A szekunderlevegő-rendszer a motor indítása után körülbelül a 20. másodperctől csak igen rövid ideig (60-90 másodpercig) van működésben. A működtetés időtartamát a hűtőfolyadék hőmérséklete határozza meg. A rendszer működésének felügyelete az úgy nevezett lambda szonda jeleit használja fel. Ez a jeladó tájékoztatja az autó vezérlését az ideális üzemanyag és levegőkeverék aránytól való eltérésről. A jel felhasználásával az autó agyközpontja ki tudja számolni, hogy a szekunder levegő rendszer jól működik-e."

Ugye a képen egy másik fajta szelep látható pölö G astrákban is van ilyen ez szokott berregni indításkor valahol a kocsi orrában a vezető oldalon. 

 

 
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm zotya975 neked a tartalmas választ. Az én autómnál nyáron nagyon minimális alapjárat van 500 fordulat majd szó szerint megöli magát a benzinbe, ezért szoktam alacsony fordulaton pedált nyomva párpercig járatni. Télen a hideg miatt továbbtart szerinted az jelent valamit, hogy a vizsga állomáson azt mondta a vizsgáztató alapjáraton szegényes a keverékem, fordulaton dús a keverékem ezért gondoltam én azt ki kell cserélnem a lamda szondát de mint írom a probléma meg maradt.

Link to comment
Megosztás:

58 perce, Mata Zsolt írta:

Köszönöm zotya975 neked a tartalmas választ. Az én autómnál nyáron nagyon minimális alapjárat van 500 fordulat majd szó szerint megöli magát a benzinbe, ezért szoktam alacsony fordulaton pedált nyomva párpercig járatni. Télen a hideg miatt továbbtart szerinted az jelent valamit, hogy a vizsga állomáson azt mondta a vizsgáztató alapjáraton szegényes a keverékem, fordulaton dús a keverékem ezért gondoltam én azt ki kell cserélnem a lamda szondát de mint írom a probléma meg maradt.

A kétvezetékes vízhőfok jeladó is beleszól a helyes benzin-levegő keverékbe, azt ki tudod mérni:

Ellenállásmérővel mérjük meg az ellenállását több hőmérsékleten is. Az adatok a következők:
100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Ez viszont nem tudom pontosan a tiéden hol található. Kék vagy fekete fejű jeladó, oldalfüles csati megy rá. valahol fent van a hengerfej, szívócsonk környékén jellemzően baloldalt.  Lehúzod hidegen kábé 20 fokon megméred multiméterrel, és meleg is, amikor megállsz ez veszed mondjuk 80-90Foknak. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 03. at 18:36, xmacx írta:

Sziasztok! Adott egy 1,6 SZR 8szelep, alabbi probléma: klíma megy, lassításnál fordulat néha annyira visszaesik (500 alá), hogy leáll a motor. Kérek ötletet mitől lehet. Köszönöm! 

Csak akkor tapasztalod ha megy a klíma ? Mert nekem (igaz nem klímás ) amikor kitettem üresbe akkor lesett a fordulat szintén 500 körül-re majd leállt.  Ilyenkor egy alapjárati motor csere meg oldotta a problémát. Illetve a leállás még akkor fordult elő amikor a km-óra spirálom nem volt bekötve és nem volt sebességjel. De a sebességjeladót hibakódnak ki írja. 

 

Módosítva : Barret
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 05. at 23:37, Barret írta:

Csak akkor tapasztalod ha megy a klíma ? Mert nekem (igaz nem klímás ) amikor kitettem üresbe akkor lesett a fordulat szintén 500 körül-re majd leállt.  Ilyenkor egy alapjárati motor csere meg oldotta a problémát. Illetve a leállás még akkor fordult elő amikor a km-óra spirálom nem volt bekötve és nem volt sebességjel. De a sebességjeladót hibakódnak ki írja. 

 

Csak klímával fordul elő

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 08. 03. at 18:36, xmacx írta:

Sziasztok! Adott egy 1,6 SZR 8szelep, alabbi probléma: klíma megy, lassításnál fordulat néha annyira visszaesik (500 alá), hogy leáll a motor. Kérek ötletet mitől lehet. Köszönöm! 

 

7 órája, xmacx írta:

Csak klímával fordul elő

Alapból tudja kompenzálni a motorvezérlő a bármilyen okból történő fordulatszám esést a klíma pedig be is van kötve a motorvezérlőbe ugyanebből az okból. Ha nem volt mostanában, egy alapjárati motor ( és fojtószelepház) takarítást elvégezhetsz, lehet dzsuvás, akad és lassan mozdul.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Lassan itt az olajcsere ideje, de azon gondolkodtam ki kéne cserélnem az olajteknő tömítést. Nagyon kicsit szivárog, de csak annyira kicsit, hogy 10 ezer km alatt 1 liter szivárog el kb vagy annyi sem. Maxig töltöttem még minimum felett van. Érdemes ezzel foglalkozni vagy jó ez így? Valamint milyen fajta tömítést érdemes venni? Vagy nem érdemes tömítéssel szenvedni jobb simán csak valami tömítőpaszta? Ha a motornál szétveszem a kipufogót leömlő alatt akkor lejön annyira, hogy kitudjam venni a kartert? Vagy le sem kell szedni kifér?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kispotter írta:

Sziasztok! 

Lassan itt az olajcsere ideje, de azon gondolkodtam ki kéne cserélnem az olajteknő tömítést. Nagyon kicsit szivárog, de csak annyira kicsit, hogy 10 ezer km alatt 1 liter szivárog el kb vagy annyi sem. Maxig töltöttem még minimum felett van. Érdemes ezzel foglalkozni vagy jó ez így? Valamint milyen fajta tömítést érdemes venni? Vagy nem érdemes tömítéssel szenvedni jobb simán csak valami tömítőpaszta? Ha a motornál szétveszem a kipufogót leömlő alatt akkor lejön annyira, hogy kitudjam venni a kartert? Vagy le sem kell szedni kifér?

Én csak akkor tudtam normálisan ( tömítés plusz paszta) feltenni a kartert amikor kivettem a motort főtengely szimeringet cserélni. Amúgy akárhogy próbálkoztam nem sikerült. Kifér a kipufogó felett, de be kell csúsztatni oldalról, a nyakamba potyognak a csavarok, lehúzom a pasztát, összekenem magam..stb. De persze elméletileg fel lehet tenni így is. Azóta nem olajos hanem rozsdás, nem tudom melyik jobb.:-)

2610752-20170809-fgRnqo.jpg

A csavarokat menetrögzítőzni kell, mert a rezonációtól kilazulnak. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Én csak akkor tudtam normálisan ( tömítés plusz paszta) feltenni a kartert amikor kivettem a motort főtengely szimeringet cserélni. Amúgy akárhogy próbálkoztam nem sikerült. Kifér a kipufogó felett, de be kell csúsztatni oldalról, a nyakamba potyognak a csavarok, lehúzom a pasztát, összekenem magam..stb. De persze elméletileg fel lehet tenni így is. Azóta nem olajos hanem rozsdás, nem tudom melyik jobb.:-)

2610752-20170809-fgRnqo.jpg

A csavarokat menetrögzítőzni kell, mert a rezonációtól kilazulnak. 

Na akkor sztem marad szivárgós. Jólvan az így :D Az is lehet csak kivannak alul lazulva a csavarok, mert a szelepfedélnél is észrevettem, hogy nagyon szivárog az olaj és az összes cdavar ki volt lazulva utánnahúztam azóta jó de néha kilazul. Előző tulaj nem rakott menetrögzítőt és lehet alul sincs. De majd rakok én felülre is csak beleszerettem volna nézni szelepfedélbe, de nem tudom hogy ha vissza rakom a régi tömítést jó lesz e de lehet hogy nem..

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Én csak akkor tudtam normálisan ( tömítés plusz paszta) feltenni a kartert amikor kivettem a motort főtengely szimeringet cserélni. Amúgy akárhogy próbálkoztam nem sikerült. Kifér a kipufogó felett, de be kell csúsztatni oldalról, a nyakamba potyognak a csavarok, lehúzom a pasztát, összekenem magam..stb. De persze elméletileg fel lehet tenni így is. Azóta nem olajos hanem rozsdás, nem tudom melyik jobb.:-)

 

A csavarokat menetrögzítőzni kell, mert a rezonációtól kilazulnak. 

Álumeneum kártell! :D

  • Haha 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, joecockroach írta:

Én nem emlékszem olyanra, hogy éreztem volna teljesítményvtozást télen és nyáron.

Akkor nem is, de ha a forró nyári estén leállítod a kocsit, és van egy hűvösebb 15-fokos hajnal akkor érezni hogy jobban harap. Nem kell nagy dologra gondolni, max 1-2 paci. Nem véletlenül mondják hogy a direkt szűrőt nem szabad közvetlenül rövid csővel a motor fölé rakni, és nem véletlenül veszik ki gyorsulási versenyeken az utcai autók egyik első lámpáját ami mögött a légbeszívás van. A hideg levegőben több az oxigén jobb az égés. Ha nem így lenne nem lenne szükség intercolerre, nem számítana hogy a turbó felmelegíti a levegőt. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.