individor Elküldve Március19, 2017 Megoszt Elküldve Március19, 2017 Üdv! Az x14xe motornál a szelepfedél csavaroknál mekkor a o-gyűrű kell? a mostani szelepfedél tömítéshez nem adtak o-gyűrűket így azt külön kell beszereznem köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március19, 2017 Megoszt Elküldve Március19, 2017 1 órával ezelőtt, individor írta: Üdv! Az x14xe motornál a szelepfedél csavaroknál mekkor a o-gyűrű kell? a mostani szelepfedél tömítéshez nem adtak o-gyűrűket így azt külön kell beszereznem köszi! A méretét nem tudom, de a cromaxnál van darabra:https://cromax.hu/o-gyuru_szelepfedel_csavar_ala_opel_x14xe_34216 Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Március19, 2017 Megoszt Elküldve Március19, 2017 8 órája, zotya975 írta: A méretét nem tudom, de a cromaxnál van darabra:https://cromax.hu/o-gyuru_szelepfedel_csavar_ala_opel_x14xe_34216 Méret lenne jó mert párszáz ft az o-gyűrű és legalább 1000-1500a posta költség Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március20, 2017 Megoszt Elküldve Március20, 2017 7 órája, individor írta: Méret lenne jó mert párszáz ft az o-gyűrű és legalább 1000-1500a posta költség Méretet nem találtam, igazából csak a cromaxnál látom. Próbáld meg a G topicban, hátha, ott azért gyakoribb ez a motor szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pasla09 Elküldve Március20, 2017 Megoszt Elküldve Március20, 2017 Én simán visszatettem a régit. Szakadt, kikeményedett nem volt. De bármilyen csavar, csapágy, tömítés boltba viszel egyet, és kérsz olyat, olaj és hőállóba. Biztos van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Március20, 2017 Megoszt Elküldve Március20, 2017 1 óra, pasla09 írta: Én simán visszatettem a régit. Szakadt, kikeményedett nem volt. De bármilyen csavar, csapágy, tömítés boltba viszel egyet, és kérsz olyat, olaj és hőállóba. Biztos van. Pont ez a lényege hogy ha tudnám a méretet tudnék venni olcsón, de ha kivettem utána nem tudok vele a boltba elmenni mert 2 faluval arrébb van a traktoros bolt Na mindegy akkor megvárom a melegebb időket aztán elmegxek majd motorral, csak már megint teli van a gyertya helye olajjal, szóval cserélni kell a szelepfedél tömítést Link to comment Megosztás: More sharing options...
pasla09 Elküldve Március20, 2017 Megoszt Elküldve Március20, 2017 Ettől nem lesz olajos a gyertya helye. Ha ép, maradhat a régi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 Az inejktorhídon van ( gondolom) a nyomás szabályzó ami össze van kötve vákumcsővel a szívócsonkkal. Emelni tudja a benzinnyomást gázadásra? Olyat nem csak a c20xe-tud? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 53 perce, zotya975 írta: Az inejktorhídon van ( gondolom) a nyomás szabályzó ami össze van kötve vákumcsővel a szívócsonkkal. Emelni tudja a benzinnyomást gázadásra? Olyat nem csak a c20xe-tud? Ezek szerint ez is tud valamit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 7 perce, Tiu írta: Ezek szerint ez is tud valamit. Még azt kellene valahogy kinyomozni , hogyan van ez a kisnyomású-nagynyomású pumpa-rendszer. A nyomás szabályzó a visszatérő ágban van a központi injektor után, "fojtva" van a visszaáramlás így állítják el az 1.bar. Nagynyomásúnál ha jól látom ugyanígy a 3 bart. Namost, ha én veszek egy 3baros pumpát és berakom az NZ-be ha bent hagyom a központi injektorral együtt a szabályzót az úgy jó nem? Magát az adott nyomást a pumpa tudja, de ha a szabályzó az NZ-é akkor itt is csak 1-bar lesz ha jó az elméletem. Van egy olyan érzésem hogy döglődik a pumpám, de nem nagyon akarok kettőt venni. Nem sok infó van erről, de találtam egy leírást egy etanolos Suzukiról ahol azt fejtegeti a csóka hogy 1 barról 1.3-ra emelte a nyomást a visszatérő ág részleges zárásával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 Elvileg leszabályozza az nz-é, átmenetileg biztos el lehet vele menni. De ha kell adok neked kispumpát kölcsön. Link to comment Megosztás: More sharing options...
free0228 Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 On 2017. 03. 20. at 8:34, individor írta: Pont ez a lényege hogy ha tudnám a méretet tudnék venni olcsón, de ha kivettem utána nem tudok vele a boltba elmenni mert 2 faluval arrébb van a traktoros bolt Na mindegy akkor megvárom a melegebb időket aztán elmegxek majd motorral, csak már megint teli van a gyertya helye olajjal, szóval cserélni kell a szelepfedél tömítést Cromaxos cikkszámok alapján találtam egy ilyet, itt vannak méretek! https://www.comco.sk/tesnenie-skrutiek-krytu-hlavy-valcov-elring-476-820-p644018 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 8 perce, wookie írta: Elvileg leszabályozza az nz-é, átmenetileg biztos el lehet vele menni. De ha kell adok neked kispumpát kölcsön. Kösz, van kettő is, de gondoltam az SE-hez úgyis újat veszek, és már beszerelem ebbe is. Itt elmászkálok vele a környéken, de hosszabb úttól már kicsit félek. Kicserélem ideális körülmények között fél óra alatt bárhol, de pölö hajnali kettőkor szakadó esőben az M0-áson nem nagyon van ideális körülmény. Igazából előjel nincs hogy kezdene behalni, rendesen megy, de 8000 Forintos van benne lassan 9 éve, és 100ezer kilométere. Meg most már eléggé hangos, az utóbbi 3-4 évben. Hétfőn éjszakára megyek enyém az egész nap szerintem átdobom a tengelyt. De mielőtt kiszedem rámérek ( szerintem hozzáférek tolómérővel) mennyivel magasabb a bütyök mint az NZ-ben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 3 perce, free0228 írta: Cromaxos cikkszámok alapján találtam egy ilyet, itt vannak méretek! https://www.comco.sk/tesnenie-skrutiek-krytu-hlavy-valcov-elring-476-820-p644018 Hát ha 10-es a csavar ( esélyes hogy az) akkor ez oda jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 (edited) 4 perce, zotya975 írta: Kösz, van kettő is, de gondoltam az SE-hez úgyis újat veszek, és már beszerelem ebbe is. Itt elmászkálok vele a környéken, de hosszabb úttól már kicsit félek. Kicserélem ideális körülmények között fél óra alatt bárhol, de pölö hajnali kettőkor szakadó esőben az M0-áson nem nagyon van ideális körülmény. Igazából előjel nincs hogy kezdene behalni, rendesen megy, de 8000 Forintos van benne lassan 9 éve, és 100ezer kilométere. Meg most már eléggé hangos, az utóbbi 3-4 évben. Hétfőn éjszakára megyek enyém az egész nap szerintem átdobom a tengelyt. De mielőtt kiszedem rámérek ( szerintem hozzáférek tolómérővel) mennyivel magasabb a bütyök mint az NZ-ben. Újkori állapotában az emelések: c16nz szívó: 5.61 mm, kip.: 6.12 mm c16se szívó és kip.: 6 mm Módosítva Március21, 2017 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 10 perce, HaPetya írta: Újkori állapotában az emelések: c16nz szívó: 5.61 mm, kip.: 6.12 mm c16se szívó és kip.: 6 mm Hm..hm... nekem ugye c14nz van most bent és amit be akarok tenni az c16se-ből van. Na megmértem, ez is 6 milit emel mindegyik szelepen. Ennek így van értelme? A szívón nyerek majdnem 4 tizedet de a kipufogón vesztek 0.12-öt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 (edited) 2 perce, zotya975 írta: Hm..hm... nekem ugye c14nz van most bent és amit be akarok tenni az c16se-ből van. Na megmértem, az is 6 milit emel mindegyik szelepen. Ennek így van értelme? A szívón nyerek majdnem 4 tizedet de a kipufogón vesztek 0.12-öt. c14nz: szívó: 5.20, kip.: 5.60 mm Módosítva Március21, 2017 : HaPetya 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 Just now, HaPetya írta: c14nz: szívó 5.20, kip.: 5.60 mm Ez viszont már egész jól hangzik... Szelepfedél tömítést úgyis kell cserélnem, a vezérlés felől valamelyik kelepel induláskor fél percig, akkor már kiveszem elmosom a tőkéket, és megnézem a rugót meg a golyót az aljukban. Innentől kezdve csak a kereket kell levennem a végéről, kiszedni a rögzítő lemezt meg az akkut és kint a tengely. Ja meg akkor a könnyített himbákat teszem vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 Ezekből az emelésekből nem tudni pontosan, hogy nyersz-e vagy nem, mert az időzítéseket nem tudjuk. Általában a hosszabb nyitvatartás többet hoz, mint az emelés. Ráadásul a szelepemelést úgy kapjuk ennél a himbás vezérlésnél, ha a vez.tengely emelését megszorozzuk 1,69-cel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 (edited) 21 perce, Tiu írta: Ezekből az emelésekből nem tudni pontosan, hogy nyersz-e vagy nem, mert az időzítéseket nem tudjuk. Általában a hosszabb nyitvatartás többet hoz, mint az emelés. Ráadásul a szelepemelést úgy kapjuk ennél a himbás vezérlésnél, ha a vez.tengely emelését megszorozzuk 1,69-cel. Pontosan ezért nincs értelme beszorozni 1.69-cel, mert az áttétel nem állandó. Mikor 1.69 az áttétel? Egy pillanatban. A bütyök végigszalad a himbán. Inkább megmérni érdemes a szelep emelését, de akkor már egyszerűbb a bütyök lemérése. Módosítva Március21, 2017 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március21, 2017 Megoszt Elküldve Március21, 2017 23 perce, Tiu írta: Ezekből az emelésekből nem tudni pontosan, hogy nyersz-e vagy nem, mert az időzítéseket nem tudjuk. Általában a hosszabb nyitvatartás többet hoz, mint az emelés. Ráadásul a szelepemelést úgy kapjuk ennél a himbás vezérlésnél, ha a vez.tengely emelését megszorozzuk 1,69-cel. 15 perce, HaPetya írta: Pontosan ezért nincs értelme beszorozni 1.69-cel, mert az áttétel nem állandó. Mikor 1.69 az áttétel? Egy pillanatban. A bütyök végigszalad a himbán. Inkább megmérni érdemes a szelep emelését, de akkor már egyszerűbb a bütyök lemérése. A bütyök profilját és az esetleges szögeltérést csak kábé tudom megnézni, ha már a kezemben lesz mindegyik tengely. Mivel nem olyan hatalmas munka szerintem átteszem aztán majd kiderül. Persze csak ha jó a végén a rotor kihajtás, de emlékeim szerint ugyanilyen van az NZ-n is. A veztengely keréken is ott van hogy 16, de gondolom itt nincs eltérés. Ezt is össze tudom hasonlítani ha már leszedem a mostanit. Ami a különbség hogy az SE tengelynek golyó van mindegyik végében az NZ-nek be tudok nézni a belsejébe. De szerintem kap annyi szóróolajozás a rotor felől hogy ne legyen vele gond. Hiszen a DIS gyujtásnál is ugyanúgy le van zárva az O gyűrűvel, tehát jut ide olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március22, 2017 Megoszt Elküldve Március22, 2017 21 órája, HaPetya írta: Pontosan ezért nincs értelme beszorozni 1.69-cel, mert az áttétel nem állandó. Mikor 1.69 az áttétel? Egy pillanatban. A bütyök végigszalad a himbán. Inkább megmérni érdemes a szelep emelését, de akkor már egyszerűbb a bütyök lemérése. Azért kell beszorozni, mert a szelepemelés ad értékelhető adatot, hogy mekkora lesz a max. benyitás, kell-e másik szeleprugó stb.. A bütyök profilmagassága magában nem sokat ér. Gondolom a tengelyt gyártó cégek nem véletlenül adják meg/számolnak vele. Persze modellezhető és legördíthető is az egész szerkezet, de nyilván annak sok értelme már nincs. A himba állandóval pedig lehet számolni olyan pontosan, amennyire kell. (főleg ha nincs katalógus adat) pl. itt az 54. oldalon vagy itt is ezzel számolnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március22, 2017 Megoszt Elküldve Március22, 2017 9 perce, Tiu írta: Azért kell beszorozni, mert a szelepemelés ad értékelhető adatot, hogy mekkora lesz a max. benyitás, kell-e másik szeleprugó stb.. A bütyök profilmagassága magában nem sokat ér. Gondolom a tengelyt gyártó cégek nem véletlenül adják meg/számolnak vele. Persze modellezhető és legördíthető is az egész szerkezet, de nyilván annak sok értelme már nincs. A himba állandóval pedig lehet számolni olyan pontosan, amennyire kell. (főleg ha nincs katalógus adat) pl. itt az 54. oldalon vagy itt is ezzel számolnak. Másik szeleprugó? Még időben szóljatok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Március22, 2017 Megoszt Elküldve Március22, 2017 12 perce, zotya975 írta: Másik szeleprugó? Még időben szóljatok. Neked olyan nem kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március22, 2017 Megoszt Elküldve Március22, 2017 3 perce, Tiu írta: Neked olyan nem kell. Dejó...közben szereztem olajálló O gyűrűt az elosztó alá a munkahelyemről, meg vettem kettőt az Oppában ( 100 Ft/darab na milyen lehet) . Kimosom még a veztengely olajjáratait, átfújatom levegővel, aztán akkor beszerelődik. Közben megint előjött a berángatás. Egyre inkább a trafó-kábel kapcsolat a gyanús ennek a trafónak vas volt a csatlakozója és nem réz valahogy elkorrodálta a réz pipa. ( elektródpotenciál különbség vagy tudomisén) . Beljebb kell nyomnom a pipát, aztán megint jó, de lerázkódik talán , mert elég hamar megint elkezdi. Amúgy ráz mint az állat, szóval át is üt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts