Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv!

Az x14xe motornál a szelepfedél csavaroknál mekkor a o-gyűrű kell?

a mostani szelepfedél tömítéshez nem adtak o-gyűrűket így azt külön kell beszereznem 

köszi!

Elküldve
  On 2017. 03. 19. at 19:51, individor írta:

Méret lenne jó mert párszáz ft az o-gyűrű és legalább 1000-1500a posta költség

Expand  

Méretet nem találtam, igazából csak a cromaxnál látom. Próbáld meg a G topicban, hátha, ott azért gyakoribb ez a motor szerintem. 

Elküldve

Én simán visszatettem a régit. Szakadt, kikeményedett nem volt. De bármilyen csavar, csapágy, tömítés boltba viszel egyet, és kérsz olyat, olaj és hőállóba. Biztos van. 

Elküldve
  On 2017. 03. 20. at 5:45, pasla09 írta:

Én simán visszatettem a régit. Szakadt, kikeményedett nem volt. De bármilyen csavar, csapágy, tömítés boltba viszel egyet, és kérsz olyat, olaj és hőállóba. Biztos van. 

Expand  

Pont ez a lényege hogy ha tudnám a méretet tudnék venni olcsón, de ha kivettem utána nem tudok vele a boltba elmenni mert 2 faluval arrébb van a traktoros bolt

Na mindegy akkor megvárom a melegebb időket aztán elmegxek majd motorral, csak már megint teli van a gyertya helye olajjal, szóval cserélni kell a szelepfedél tömítést

Elküldve

Az inejktorhídon van ( gondolom) a nyomás szabályzó ami össze van kötve vákumcsővel a szívócsonkkal. Emelni tudja a benzinnyomást gázadásra? Olyat nem csak a c20xe-tud? 

2497457-20170321-xybltJ.jpg

Elküldve
  On 2017. 03. 21. at 17:16, zotya975 írta:

Az inejktorhídon van ( gondolom) a nyomás szabályzó ami össze van kötve vákumcsővel a szívócsonkkal. Emelni tudja a benzinnyomást gázadásra? Olyat nem csak a c20xe-tud?

Expand  

Ezek szerint ez is tud valamit. :)

Elküldve
  On 2017. 03. 21. at 18:10, Tiu írta:

Ezek szerint ez is tud valamit. :)

Expand  

Még azt kellene valahogy kinyomozni , hogyan van ez a kisnyomású-nagynyomású pumpa-rendszer. A nyomás szabályzó a visszatérő ágban van a központi injektor után, "fojtva" van a visszaáramlás így állítják el az 1.bar. Nagynyomásúnál ha jól látom ugyanígy a 3 bart. Namost, ha én veszek egy 3baros pumpát és berakom az NZ-be ha bent hagyom a központi injektorral együtt a szabályzót az úgy jó nem? Magát az adott nyomást a pumpa tudja, de ha a szabályzó az NZ-é akkor itt is csak 1-bar lesz ha jó az elméletem. Van egy olyan érzésem hogy döglődik a pumpám, de nem nagyon akarok kettőt venni. Nem sok infó van erről, de találtam egy leírást egy etanolos Suzukiról ahol azt fejtegeti a csóka hogy 1 barról 1.3-ra emelte a nyomást a visszatérő ág részleges zárásával.

Elküldve
  On 2017. 03. 20. at 7:34, individor írta:

Pont ez a lényege hogy ha tudnám a méretet tudnék venni olcsón, de ha kivettem utána nem tudok vele a boltba elmenni mert 2 faluval arrébb van a traktoros bolt

Na mindegy akkor megvárom a melegebb időket aztán elmegxek majd motorral, csak már megint teli van a gyertya helye olajjal, szóval cserélni kell a szelepfedél tömítést

Expand  

Cromaxos cikkszámok alapján találtam egy ilyet, itt vannak méretek!

https://www.comco.sk/tesnenie-skrutiek-krytu-hlavy-valcov-elring-476-820-p644018

Elküldve
  On 2017. 03. 21. at 18:34, wookie írta:

Elvileg leszabályozza az nz-é, átmenetileg biztos el lehet vele menni. De ha kell adok neked kispumpát kölcsön.

Expand  

Kösz, van kettő is, de gondoltam az SE-hez úgyis újat veszek, és már beszerelem ebbe is. Itt elmászkálok vele a környéken, de hosszabb úttól már kicsit félek. Kicserélem ideális körülmények között fél óra alatt bárhol, de pölö hajnali kettőkor szakadó esőben az M0-áson nem nagyon van ideális körülmény. Igazából előjel nincs hogy kezdene behalni, rendesen megy, de 8000 Forintos van benne lassan 9 éve, és 100ezer kilométere. Meg most már eléggé hangos, az utóbbi 3-4 évben.:-)

Hétfőn éjszakára megyek enyém az egész nap szerintem átdobom a tengelyt.:-) De mielőtt kiszedem rámérek ( szerintem hozzáférek tolómérővel) mennyivel magasabb a bütyök mint az NZ-ben.

Elküldve (edited)
  On 2017. 03. 21. at 18:48, zotya975 írta:

Kösz, van kettő is, de gondoltam az SE-hez úgyis újat veszek, és már beszerelem ebbe is. Itt elmászkálok vele a környéken, de hosszabb úttól már kicsit félek. Kicserélem ideális körülmények között fél óra alatt bárhol, de pölö hajnali kettőkor szakadó esőben az M0-áson nem nagyon van ideális körülmény. Igazából előjel nincs hogy kezdene behalni, rendesen megy, de 8000 Forintos van benne lassan 9 éve, és 100ezer kilométere. Meg most már eléggé hangos, az utóbbi 3-4 évben.:-)

Hétfőn éjszakára megyek enyém az egész nap szerintem átdobom a tengelyt.:-) De mielőtt kiszedem rámérek ( szerintem hozzáférek tolómérővel) mennyivel magasabb a bütyök mint az NZ-ben.

Expand  

Újkori állapotában az emelések:

c16nz szívó: 5.61 mm, kip.: 6.12 mm

c16se szívó és kip.: 6 mm

Módosítva : HaPetya
Elküldve
  On 2017. 03. 21. at 18:53, HaPetya írta:

Újkori állapotában az emelések:

c16nz szívó: 5.61 mm, kip.: 6.12 mm

c16se szívó és kip.: 6 mm

Expand  

Hm..hm... nekem ugye c14nz van most bent és amit be akarok tenni az c16se-ből van. Na megmértem, ez is 6 milit emel mindegyik szelepen. Ennek így van értelme? A szívón nyerek majdnem 4 tizedet de a kipufogón vesztek 0.12-öt.:doze:

Elküldve (edited)
  On 2017. 03. 21. at 19:02, zotya975 írta:

Hm..hm... nekem ugye c14nz van most bent és amit be akarok tenni az c16se-ből van. Na megmértem, az is 6 milit emel mindegyik szelepen. Ennek így van értelme? A szívón nyerek majdnem 4 tizedet de a kipufogón vesztek 0.12-öt.:doze:

Expand  

c14nz:

szívó: 5.20, kip.: 5.60 mm

Módosítva : HaPetya
  • Like 1
Elküldve
  On 2017. 03. 21. at 19:03, HaPetya írta:

c14nz:

szívó 5.20, kip.: 5.60 mm

Expand  

Ez viszont már egész jól hangzik...:-) Szelepfedél tömítést úgyis kell cserélnem, a vezérlés felől valamelyik kelepel induláskor fél percig, akkor már kiveszem elmosom a tőkéket, és megnézem a rugót meg a golyót az aljukban. Innentől kezdve csak a kereket kell levennem a végéről, kiszedni a rögzítő lemezt meg az akkut és kint a tengely. Ja meg akkor a könnyített himbákat teszem vissza. 

Elküldve

Ezekből az emelésekből nem tudni pontosan, hogy nyersz-e vagy nem, mert az időzítéseket nem tudjuk. Általában a hosszabb nyitvatartás többet hoz, mint az emelés. :)

Ráadásul a szelepemelést úgy kapjuk ennél a himbás vezérlésnél, ha a vez.tengely emelését megszorozzuk 1,69-cel. :wink:

Elküldve (edited)
  On 2017. 03. 21. at 19:14, Tiu írta:

Ezekből az emelésekből nem tudni pontosan, hogy nyersz-e vagy nem, mert az időzítéseket nem tudjuk. Általában a hosszabb nyitvatartás többet hoz, mint az emelés. :)

Ráadásul a szelepemelést úgy kapjuk ennél a himbás vezérlésnél, ha a vez.tengely emelését megszorozzuk 1,69-cel. :wink:

Expand  

Pontosan ezért nincs értelme beszorozni 1.69-cel, mert az áttétel nem állandó. Mikor 1.69 az áttétel? Egy pillanatban. A bütyök végigszalad a himbán. Inkább megmérni érdemes a szelep emelését, de akkor már egyszerűbb a bütyök lemérése.

Módosítva : HaPetya
Elküldve
  On 2017. 03. 21. at 19:14, Tiu írta:

Ezekből az emelésekből nem tudni pontosan, hogy nyersz-e vagy nem, mert az időzítéseket nem tudjuk. Általában a hosszabb nyitvatartás többet hoz, mint az emelés. :)

Ráadásul a szelepemelést úgy kapjuk ennél a himbás vezérlésnél, ha a vez.tengely emelését megszorozzuk 1,69-cel. :wink:

Expand  

 

  On 2017. 03. 21. at 19:23, HaPetya írta:

Pontosan ezért nincs értelme beszorozni 1.69-cel, mert az áttétel nem állandó. Mikor 1.69 az áttétel? Egy pillanatban. A bütyök végigszalad a himbán. Inkább megmérni érdemes a szelep emelését, de akkor már egyszerűbb a bütyök lemérése.

Expand  

A bütyök profilját és az esetleges szögeltérést csak kábé tudom megnézni, ha már a kezemben lesz mindegyik tengely. Mivel nem olyan hatalmas munka szerintem átteszem aztán majd kiderül. Persze csak ha jó a végén a rotor kihajtás, de emlékeim szerint ugyanilyen van az NZ-n is. A veztengely keréken is ott van hogy 16, de gondolom itt nincs eltérés. Ezt is össze tudom hasonlítani ha már leszedem a mostanit. Ami a különbség hogy az SE tengelynek golyó van mindegyik végében az NZ-nek be tudok nézni a belsejébe. De szerintem kap annyi szóróolajozás a rotor felől hogy ne legyen vele gond. Hiszen a DIS gyujtásnál is ugyanúgy le van zárva az O gyűrűvel, tehát jut ide olaj.

Elküldve
  On 2017. 03. 21. at 19:23, HaPetya írta:

Pontosan ezért nincs értelme beszorozni 1.69-cel, mert az áttétel nem állandó. Mikor 1.69 az áttétel? Egy pillanatban. A bütyök végigszalad a himbán. Inkább megmérni érdemes a szelep emelését, de akkor már egyszerűbb a bütyök lemérése.

Expand  

Azért kell beszorozni, mert a szelepemelés ad értékelhető adatot, hogy mekkora lesz a max. benyitás, kell-e másik szeleprugó stb.. A bütyök profilmagassága magában nem sokat ér.

Gondolom a tengelyt gyártó cégek nem véletlenül adják meg/számolnak vele. Persze modellezhető és legördíthető is az egész szerkezet, de nyilván annak sok értelme már nincs. A himba állandóval pedig lehet számolni olyan pontosan, amennyire kell. (főleg ha nincs katalógus adat)

pl. itt az 54. oldalon

vagy itt is ezzel számolnak.

Elküldve
  On 2017. 03. 22. at 17:23, Tiu írta:

Azért kell beszorozni, mert a szelepemelés ad értékelhető adatot, hogy mekkora lesz a max. benyitás, kell-e másik szeleprugó stb.. A bütyök profilmagassága magában nem sokat ér.

Gondolom a tengelyt gyártó cégek nem véletlenül adják meg/számolnak vele. Persze modellezhető és legördíthető is az egész szerkezet, de nyilván annak sok értelme már nincs. A himba állandóval pedig lehet számolni olyan pontosan, amennyire kell. (főleg ha nincs katalógus adat)

pl. itt az 54. oldalon

vagy itt is ezzel számolnak.

Expand  

Másik szeleprugó? Még időben szóljatok.:confused:

Elküldve
  On 2017. 03. 22. at 17:46, Tiu írta:

Neked olyan nem kell. :-)

Expand  

Dejó...közben szereztem olajálló O gyűrűt az elosztó alá a munkahelyemről, meg vettem kettőt az Oppában ( 100 Ft/darab na milyen lehet) . Kimosom még a veztengely olajjáratait, átfújatom levegővel, aztán akkor beszerelődik.

Közben megint előjött a berángatás. Egyre inkább a trafó-kábel kapcsolat a gyanús ennek a trafónak vas volt a csatlakozója és nem réz valahogy elkorrodálta a réz pipa. ( elektródpotenciál különbség vagy tudomisén) . Beljebb kell nyomnom a pipát, aztán megint jó, de lerázkódik talán , mert elég hamar megint elkezdi. Amúgy ráz mint az állat, szóval át is üt. 

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.