Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok 

A következőt szeretném kérdezni tőletek . Adott egy F-Astra 1.6 Si (8v 100LE) .És a következőt tapasztaltam többször is . Nem sokkal mielőtt üzem meleg lenne a motor és úgy lépek neki oda akkor nagyon szépen meg lódul a kicsike ,De  ha üzem meleg akkor már nem indul úgy meg . Valamit néha van hogy jobban harap (időszakos ).Szépen húz nem azzal van gond csak van amikor jobban elkapja a hév. Üzem anyag szűrő ,gyertya nem rég cserélve, vezérlés is .

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Barret írta:

Sziasztok 

A következőt szeretném kérdezni tőletek . Adott egy F-Astra 1.6 Si (8v 100LE) .És a következőt tapasztaltam többször is . Nem sokkal mielőtt üzem meleg lenne a motor és úgy lépek neki oda akkor nagyon szépen meg lódul a kicsike ,De  ha üzem meleg akkor már nem indul úgy meg . Valamit néha van hogy jobban harap (időszakos ).Szépen húz nem azzal van gond csak van amikor jobban elkapja a hév. Üzem anyag szűrő ,gyertya nem rég cserélve, vezérlés is .

A helyes benzin-levegő keverékért adott hőmérsékleten a lambda szonda és a kétvezetékes vízhőfok jeladó felel. Az elsőt nem, de a másodikat ki lehet mérni multiméterrel.

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Ha nagyon eltér a mért érték akkor nem optimális a keverék így csökken a motorteljesítmény. De igazából menet közbeni rendelleneségnél legjobb lapgéppel élő adatot nézni. Ehhez nem értek majd valaki megmondja hogyan kell.

Link to comment
Megosztás:

18 perce, zotya975 írta:

A helyes benzin-levegő keverékért adott hőmérsékleten a lambda szonda és a kétvezetékes vízhőfok jeladó felel. Az elsőt nem, de a másodikat ki lehet mérni multiméterrel.

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

Ha nagyon eltér a mért érték akkor nem optimális a keverék így csökken a motorteljesítmény. De igazából menet közbeni rendelleneségnél legjobb lapgéppel élő adatot nézni. Ehhez nem értek majd valaki megmondja hogyan kell.

Azzal sem lesz előrébb sokkal. Csak annyiban, hogy ha azt látja az ember fia a laptopon, hogy az ecu folyamatosan rich, azaz benzinnel teli keveréket állít elő, akkor vélhető a sok levegőbeszívás. Ez vákuumprobléma, vagy hibás lambdaszonda általában. Alacsony benzintartalmú keverékképzésnél inkább lambda probléma, illetve ekkor jöhet már a képbe a kétvezetékes jeladó, de azt meg direktbe látni a laptopon, hogy az mekkora motor hőmérsékletet jelent vissza az ecu-nak. DIS gyújtásnál még árulkodó lehet a rendellenesen mozgó gyújtásidő. Illetve valamennyit szűkít a lambdaszonda fele is vagy csak van egy hirdotőke, ami annyira csattog, hogy átveri a kopogásérzékelőt.

De az ökölszabály, hogy ha egy motor üzemi hőfokon kezd el rakoncátlankodni, akkor vákuum vagy lambdaszonda a probléma. Hozzátéve azt, hogy a huszonéves Astrákban még mindig a gyári lambdaszonda lehet, ami még ellátja feladatát, csak sokkal lassabban, mint új korában tette. Ezért is kell 150 ezer kilométerenként cserélni.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, daykiller írta:

Azzal sem lesz előrébb sokkal. Csak annyiban, hogy ha azt látja az ember fia a laptopon, hogy az ecu folyamatosan rich, azaz benzinnel teli keveréket állít elő, akkor vélhető a sok levegőbeszívás. Ez vákuumprobléma, vagy hibás lambdaszonda általában. Alacsony benzintartalmú keverékképzésnél inkább lambda probléma, illetve ekkor jöhet már a képbe a kétvezetékes jeladó, de azt meg direktbe látni a laptopon, hogy az mekkora motor hőmérsékletet jelent vissza az ecu-nak. DIS gyújtásnál még árulkodó lehet a rendellenesen mozgó gyújtásidő. Illetve valamennyit szűkít a lambdaszonda fele is vagy csak van egy hirdotőke, ami annyira csattog, hogy átveri a kopogásérzékelőt.

De az ökölszabály, hogy ha egy motor üzemi hőfokon kezd el rakoncátlankodni, akkor vákuum vagy lambdaszonda a probléma. Hozzátéve azt, hogy a huszonéves Astrákban még mindig a gyári lambdaszonda lehet, ami még ellátja feladatát, csak sokkal lassabban, mint új korában tette. Ezért is kell 150 ezer kilométerenként cserélni.

Az SE-ben nincs kopogásérzékelő. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Barret írta:

Sziasztok 

A következőt szeretném kérdezni tőletek . Adott egy F-Astra 1.6 Si (8v 100LE) .És a következőt tapasztaltam többször is . Nem sokkal mielőtt üzem meleg lenne a motor és úgy lépek neki oda akkor nagyon szépen meg lódul a kicsike ,De  ha üzem meleg akkor már nem indul úgy meg . Valamit néha van hogy jobban harap (időszakos ).Szépen húz nem azzal van gond csak van amikor jobban elkapja a hév. Üzem anyag szűrő ,gyertya nem rég cserélve, vezérlés is .

Van benzin-levegő térkép is az ECU-ban, ami hőmérséklet függő. Alacsonyabb hőmérsékleten dúsabb keveréket kap a motor, ezért jobban is harap.

Üzemmelegen beáll 1-re a lambda érték (AFR=14,7), ekkor jó a fogyasztás és megfelelő a teljesítmény is (de nem a legnagyobb) Különben a fogyasztás lenne magasabb, ill. a kipufogó gázok összetétele sem lenne megfelelő.

A "néha" az hűvösebb ill. párás időben lehet, egy kevés víz jó hatással van az égési folyamatra.

afr_chart.jpg

Link to comment
Megosztás:

11 órája, daykiller írta:

Azzal sem lesz előrébb sokkal. Csak annyiban, hogy ha azt látja az ember fia a laptopon, hogy az ecu folyamatosan rich, azaz benzinnel teli keveréket állít elő, akkor vélhető a sok levegőbeszívás. Ez vákuumprobléma, vagy hibás lambdaszonda általában. Alacsony benzintartalmú keverékképzésnél inkább lambda probléma, illetve ekkor jöhet már a képbe a kétvezetékes jeladó, de azt meg direktbe látni a laptopon, hogy az mekkora motor hőmérsékletet jelent vissza az ecu-nak. DIS gyújtásnál még árulkodó lehet a rendellenesen mozgó gyújtásidő. Illetve valamennyit szűkít a lambdaszonda fele is vagy csak van egy hirdotőke, ami annyira csattog, hogy átveri a kopogásérzékelőt.

De az ökölszabály, hogy ha egy motor üzemi hőfokon kezd el rakoncátlankodni, akkor vákuum vagy lambdaszonda a probléma. Hozzátéve azt, hogy a huszonéves Astrákban még mindig a gyári lambdaszonda lehet, ami még ellátja feladatát, csak sokkal lassabban, mint új korában tette. Ezért is kell 150 ezer kilométerenként cserélni.

Na és olyan nincs hogy amikor látod a gépen a motorhőmérsékletet az nagyban eltér a ( saccolt) valóstól? Például amikor nyit a termosztát akkor csak 60 fokot mutat a gép? Hmm..lehet nekem is szondát kéne cserélni. Van még az az ócsó GM zacsis? Szokott torpanni meg gondolkodni, de mivel folyamatosan csak ezt hajtom és mindíg van rajta munka nem igazán feltűnő a hiba, vagy éppen mással foglalkozom. 

Link to comment
Megosztás:

Nekem univerzális szonda ment bele, nagyon féltem tőle, de kellemesek a tapasztalatok. Egy helyen van torpanás, mikor bemelegszik, utána sehol. Ha nem nyomom neki 6.5 körül irkászik a board a fogyasztásra, ha lépem akkor 8.5, de akkor rendszerint meg is van pakolva. Efelé csak egyszer ment, mikor az anyós elgurította a gyógyszerem, és nagyon elnehezült a lábam a pályán, de akkor ritkán volt 150 alatt a mutató, ki is kormolódott rendesen.:-)

Utána csendesebb is lett a motor, mondtam is az asszonynak hogy figyelje, "csak a nézését, meg a járását" 

Módosítva : Pingvin
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

15 perce, Pingvin írta:

Nekem univerzális szonda ment bele, nagyon féltem tőle, de kellemesek a tapasztalatok. Egy helyen van torpanás, mikor bemelegszik, utána sehol. Ha nem nyomom neki 6.5 körül irkászik a board a fogyasztásra, ha lépem akkor 8.5, de akkor rendszerint meg is van pakolva. Efelé csak egyszer ment, mikor az anyós elgurította a gyógyszerem, és nagyon elnehezült a lábam a pályán, de akkor ritkán volt 150 alatt a mutató, ki is kormolódott rendesen.:-)

Utána csendesebb is lett a motor, mondtam is az asszonynak hogy figyelje, "csak a nézését, meg a járását" 

Hát majd egyszer talán eljutok oda, most úgy érzem a pumpa csere sürgősebb.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Na és olyan nincs hogy amikor látod a gépen a motorhőmérsékletet az nagyban eltér a ( saccolt) valóstól? Például amikor nyit a termosztát akkor csak 60 fokot mutat a gép? Hmm..lehet nekem is szondát kéne cserélni. Van még az az ócsó GM zacsis? Szokott torpanni meg gondolkodni, de mivel folyamatosan csak ezt hajtom és mindíg van rajta munka nem igazán feltűnő a hiba, vagy éppen mással foglalkozom. 

Dehogynem. A kétvezetékes jeladó jelét látni lehet laptopon. Az egyből kiderül, ha hibás. Nem tudom, van-e még olcsó zacsis GM, de nekem a Bosch FH00HL00311-es típusút bevált. Mivel a gyárival megegyező típus. 15 ezer alatt van most bárdiban.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Tiu írta:

Van benzin-levegő térkép is az ECU-ban, ami hőmérséklet függő. Alacsonyabb hőmérsékleten dúsabb keveréket kap a motor, ezért jobban is harap.

Üzemmelegen beáll 1-re a lambda érték (AFR=14,7), ekkor jó a fogyasztás és megfelelő a teljesítmény is (de nem a legnagyobb) Különben a fogyasztás lenne magasabb, ill. a kipufogó gázok összetétele sem lenne megfelelő.

A "néha" az hűvösebb ill. párás időben lehet, egy kevés víz jó hatással van az égési folyamatra.

afr_chart.jpg

Értem. És valahogy meg lehetne oldani hogy a végső keverék képzésnél akkor picit több benzint kap ?

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Barret írta:

Értem. És valahogy meg lehetne oldani hogy a végső keverék képzésnél akkor picit több benzint kap ?

Gondolom erre találták ki a chiptuningot, ha ott hozzá tudnak nyúlni az AFR táblához is.

Szerk: Bár padlógázom elég a befecskendezési idő emelése, mert akkor nem figyeli a lambda értéket. Ez is a chiptuning kategória.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 

Segítségeteket kérném. c14nz ről lenne szó. Eleinte nehezen indult hidegen most már melegen is. 5-8 mp indítózás után három hengerezik és döcögve éri el az alapjárati fordulatot majd összeszedi magát és alapjáraton szépen jár. Indulásnál kb. 1500 fordulatig szintén három hengerezik rángat erőtlen. Menet közben semmi gond megy szépen.

Link to comment
Megosztás:

25 perce, ihbastra írta:

Sziasztok. 

Segítségeteket kérném. c14nz ről lenne szó. Eleinte nehezen indult hidegen most már melegen is. 5-8 mp indítózás után három hengerezik és döcögve éri el az alapjárati fordulatot majd összeszedi magát és alapjáraton szépen jár. Indulásnál kb. 1500 fordulatig szintén három hengerezik rángat erőtlen. Menet közben semmi gond megy szépen.

Ha régen volt cserélve gyertya akkor most eljött az ideje. Megnézheted az elosztóban a szegmenseket is, megvannak-e rendben illetve középen a grafitrudat.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 05. at 19:01, zotya975 írta:

Ha régen volt cserélve gyertya akkor most eljött az ideje. Megnézheted az elosztóban a szegmenseket is, megvannak-e rendben illetve középen a grafitrudat.

Vettem 4 új gyertyát, mert nem tudom mikor cseréltem őket és mostanság nagyon alacsony (1000-1200) fordulatnál nagy gázra néha néha ránt egyet.(Igen, tudom, kábel is lehet.)

Szép GM feliratú, Champion gyertyákat kaptam... :) Holnap nem, de vasárnap kicserélem.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, ihbastra írta:

Cseréltem elosztót-rotort és megjavult! Kösz a segítséget!

 

Nincs mit. 

1 perc, pszilaj írta:

Vettem 4 új gyertyát, mert nem tudom mikor cseréltem őket és mostanság nagyon alacsony (1000-1200) fordulatnál nagy gázra néha néha ránt egyet.(Igen, tudom, kábel is lehet.)

Szép GM feliratú, Champion gyertyákat kaptam... :) Holnap nem, de vasárnap kicserélem.

Nekem amikor csak teker néha el-elkapja, de semmi alapjárat és akadozva jár akkor tudom hogy itt az ideje a gyertya cserének. Érdekesség vagy inkább szomorú, hogy a hivatalos kilométert sosem tudják a gyertyák teljesíteni közel sem. 

Link to comment
Megosztás:

2 perce, zotya975 írta:

Nincs mit. 

Nekem amikor csak teker néha el-elkapja, de semmi alapjárat és akadozva jár akkor tudom hogy itt az ideje a gyertya cserének. Érdekesség vagy inkább szomorú, hogy a hivatalos kilométert sosem tudják a gyertyák teljesíteni közel sem. 

Nekem inkább mostanság a melegen indítás okoz gondot. Nyáron is, amikor 15 fok felett volt az idő, meg mikor a motor olyan 40-70 fok közé hűlt, na akkor kellett jócskán köszörülni. Most -10ben simán indult. De ha leállítom és bemegyek a bóótba, és egy félóra múlva indítok, akkor köcörű van...

Könyv szerint, a túl nagy benzin nyomás okoz ilyet.

Valaki eltudná magyarázni a benzin nyomás szabályzó szelep működését?

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

45 perce, pszilaj írta:

Nekem inkább mostanság a melegen indítás okoz gondot. Nyáron is, amikor 15 fok felett volt az idő, meg mikor a motor olyan 40-70 fok közé hűlt, na akkor kellett jócskán köszörülni. Most -10ben simán indult. De ha leállítom és bemegyek a bóótba, és egy félóra múlva indítok, akkor köcörű van...

Könyv szerint, a túl nagy benzin nyomás okoz ilyet.

Valaki eltudná magyarázni a benzin nyomás szabályzó szelep működését?

Van egy dugattyú. Az egyik oldalán van a benzinnyomás (0.75 bar központinál és 3 bar hengerenkéntinél) a másik oldalán egy rugó és ami nagyon fontos a pillangószelep előtti légnyomás. A dugattyúra két oldalára ható erők eredője egyenlő, akkor nincs semmi történés. Ha nagyobb a benzinnyomás az előírtnál, akkor nyilván a dugattyú elmozdul és nyitja a visszamenő ágat. Így a előremenő ágban csökken a nyomás. De akkor megint elmozdul a dugattyú és lezárja a visszafolyó ágat.

És így tovább az idők végezetéig.

Módosítva : HaPetya
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 02. at 21:21, daykiller írta:

Azzal sem lesz előrébb sokkal. Csak annyiban, hogy ha azt látja az ember fia a laptopon, hogy az ecu folyamatosan rich, azaz benzinnel teli keveréket állít elő, akkor vélhető a sok levegőbeszívás. Ez vákuumprobléma, vagy hibás lambdaszonda általában. Alacsony benzintartalmú keverékképzésnél inkább lambda probléma, illetve ekkor jöhet már a képbe a kétvezetékes jeladó, de azt meg direktbe látni a laptopon, hogy az mekkora motor hőmérsékletet jelent vissza az ecu-nak. DIS gyújtásnál még árulkodó lehet a rendellenesen mozgó gyújtásidő. Illetve valamennyit szűkít a lambdaszonda fele is vagy csak van egy hirdotőke, ami annyira csattog, hogy átveri a kopogásérzékelőt.

De az ökölszabály, hogy ha egy motor üzemi hőfokon kezd el rakoncátlankodni, akkor vákuum vagy lambdaszonda a probléma. Hozzátéve azt, hogy a huszonéves Astrákban még mindig a gyári lambdaszonda lehet, ami még ellátja feladatát, csak sokkal lassabban, mint új korában tette. Ezért is kell 150 ezer kilométerenként cserélni.

Szigorúan gyárira!

Link to comment
Megosztás:

17 órája, HaPetya írta:

Van egy dugattyú. Az egyik oldalán van a benzinnyomás (0.75 bar központinál és 3 bar hengerenkéntinél) a másik oldalán egy rugó és ami nagyon fontos a pillangószelep előtti légnyomás. A dugattyúra két oldalára ható erők eredője egyenlő, akkor nincs semmi történés. Ha nagyobb a benzinnyomás az előírtnál, akkor nyilván a dugattyú elmozdul és nyitja a visszamenő ágat. Így a előremenő ágban csökken a nyomás. De akkor megint elmozdul a dugattyú és lezárja a visszafolyó ágat.

És így tovább az idők végezetéig.

Igen, sejtettem hogy így működik. De, ha jól láttam akkor egy vákuum cső megy rája, ami a pillangó után van bekötve a szívó részbe.

Ezt nem értettem benne. Ha az ember nyom egy kövér gázt, akkor ugye csökken a vákuum a pillangó szele után és ebből kifolyólag gondolom emeli a benzin nyomást a szabályzó szelep.

Jól gondolom?

Link to comment
Megosztás:

12 perce, pszilaj írta:

Igen, sejtettem hogy így működik. De, ha jól láttam akkor egy vákuum cső megy rája, ami a pillangó után van bekötve a szívó részbe.

Ezt nem értettem benne. Ha az ember nyom egy kövér gázt, akkor ugye csökken a vákuum a pillangó szele után és ebből kifolyólag gondolom emeli a benzin nyomást a szabályzó szelep.

Jól gondolom?

Igen. Én központiból indultam ki. De akkor ezek szerint hengerenkénti befecskendezésnél szívócső depresszió (nyomás növekedés) szabályozza a benzin nyomását.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.