Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tisztelt forumozok.Adott egy Opel astra f 1.4 16v x14xe motorkódu.Egy olyan dologban kérném a segitségét hogy amikor bemelegszik üzemi hőfokra a motor,akkor 2ről 3asra illetve 3asrol 4esre valo gyorsitáskor ilyen kelepelő dieseles hangot hallok a motortér felől.Hidegen abszolut nem hallani csak melegen.Olyan mintha valami sűrün kopogna.Olajcsere egy hete megvolt.Ja és az olajcsere előtt semmi gondja nem volt.Válaszát előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, mobilos3 írta:

Tisztelt forumozok.Adott egy Opel astra f 1.4 16v x14xe motorkódu.Egy olyan dologban kérném a segitségét hogy amikor bemelegszik üzemi hőfokra a motor,akkor 2ről 3asra illetve 3asrol 4esre valo gyorsitáskor ilyen kelepelő dieseles hangot hallok a motortér felől.Hidegen abszolut nem hallani csak melegen.Olyan mintha valami sűrün kopogna.Olajcsere egy hete megvolt.Ja és az olajcsere előtt semmi gondja nem volt.Válaszát előre is köszönöm.

Csak menet közben hallatszik, álló autónál pörgetve a motort nem? Hány kilométer van a motorban? Leggyakrabb kelepelés a hidrotőke csattoggás, de ez általában hidegen hallatszik, vagy állandóan a szelepfedél alól. Kábé ilyen:

 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, zotya975 írta:

Csak menet közben hallatszik, álló autónál pörgetve a motort nem? Hány kilométer van a motorban? Leggyakrabb kelepelés a hidrotőke csattoggás, de ez általában hidegen hallatszik, vagy állandóan a szelepfedél alól. Kábé ilyen:

 

Állo motornál nem.csak ha már bemelegedett.de viszont 5ik sebességbe nem hallani.

Esetleg gyorsitáskor a féltengely nm adhat ilyen hangot?vagy mondjuk az egy hete történt olajcsere nem okozhatott valamit?

Link to comment
Megosztás:

3 órája, pszilaj írta:

Nekem gázadásra csattogó/csilingelő hangot a főtengely szíjtárcsa adott, mert hozzáverődött a motortömbhöz. De ekkor már teljesítmény romlás is előjött, meg minden sebességfokozatban. Mondjuk 1esben talán nem... :)

 

Értem.és az mennyire gáz hogy a féltengely oldalirányba kotyog?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 15. at 15:03, pszilaj írta:

Sajnos nem az én autóm, csak egy talált kép a netről... :)

Az enyém nem csak sáros a földutaktól, de olajsáros a szivárgó olajtól... :)

 

Na megvan hogy mi volt a baja, a gyertya vége korom fekete volt és az egyiken a porcelán szét van repedve. Képet hogyan tudok felrakni róla?

Link to comment
Megosztás:

57 perce, gabor18118 írta:

Na megvan hogy mi volt a baja, a gyertya vége korom fekete volt és az egyiken a porcelán szét van repedve. Képet hogyan tudok felrakni róla?

Rakd fel valami kép tárhelyre és linkeld be :) vagy itt a forumba médiafájlok beszúrása meglévő melléklet behelyezése. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Meg tudnátok mondani, hogy ha a vezérműtengely jelen van C14SE motornál, akkor a főtengely pozíció szenzor előtt van-e a foghiány? Meg szeretném állapítani, hogy elugrott-e a vezérlés anélkül, hogy a főtengelyről levenném az ékszíjtárcsát. Köszönöm!

 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, mobilos3 írta:

Értem.és az mennyire gáz hogy a féltengely oldalirányba kotyog?

Oldalirányban normális hogy egy kicsit kotyog, a külső és a belső féltengelycsukló, és a váltóban is a belső is zéégergyűrűvel van a helyén, összeadódik a 3 játéka amiből lehet több mili kottyanás. Amúgy a hibás (külső) féltengely csukló sebesség függően kanyarban ropog. 

Link to comment
Megosztás:

Egyszer sikerült ACDelco-t vennem és úgy csattogott vele, mintha dízel lenne...

Visszaraktam a régieket, és megszűnt a csattogás. Azóta csak GM jelzésűt raktam bele.

Most lenne cserés a dolog, de újra csak GM-et kellene venni...

 

Amúgy a feketeség akár olaj fogyit is jelezhet... :)

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

1 óra, pszilaj írta:

Egyszer sikerült ACDelco-t vennem és úgy csattogott vele, mintha dízel lenne...

Visszaraktam a régieket, és megszűnt a csattogás. Azóta csak GM jelzésűt raktam bele.

Most lenne cserés a dolog, de újra csak GM-et kellene venni...

 

Amúgy a feketeség akár olaj fogyit is jelezhet... :)

Nem is tudom most milyen van benne, azt hiszem a lángnál vettem legutóbb, miután az egyikről letört a porcelán és áthúzott.

2423666-20161221-x5rcQ9.jpg

El 3 hengereztem a boltig, mert ez van a legközelebb, vettem 4 gyertyát, aztán nagy bevásárlás után ( mellette van a hypertecsó) miután kissé lehült a motor kicseréltem a parkolóban. 

Link to comment
Megosztás:

8 perce, zotya975 írta:

Nem is tudom most milyen van benne, azt hiszem a lángnál vettem legutóbb, miután az egyikről letört a porcelán és áthúzott.

 

El 3 hengereztem a boltig, mert ez van a legközelebb, vettem 4 gyertyát, aztán nagy bevásárlás után ( mellette van a hypertecsó) miután kissé lehült a motor kicseréltem a parkolóban. 

Hát neked is érdekes történeteid vannak... :-)

Link to comment
Megosztás:

Nos, idén megvolt a második vezérműszíj szakadásom is.

Gyári GM Gates szíj volt, 14ezret bírt, béke poraira.

Két elméletem van:

- hiába gyári, de "túltárolt" szíj volt és nem bírta a képzést.

- ereszt annyira a főtengelyszimering, hogy (megint) összekente a szíjat és megpuhult.

Vagy ezek valamilyen kombinációja. 

Előtte Gates volt, az 35ezer körül fogazódott le a főtengely szíjtárcsán. Azelőtt Contitech volt, az 86ezret ment el, azt csak TMK jelleggel cseréltem, baja nem volt... Vízpumpa szintén 14ezret futott Dolz, nemhinném hogy az állt be, de majd két ünnep közt nekiállok.

Remélhetőleg most is megúszta a motor :D

Link to comment
Megosztás:

33 perce, Bundee írta:

Nos, idén megvolt a második vezérműszíj szakadásom is.

Gyári GM Gates szíj volt, 14ezret bírt, béke poraira.

Két elméletem van:

- hiába gyári, de "túltárolt" szíj volt és nem bírta a képzést.

- ereszt annyira a főtengelyszimering, hogy (megint) összekente a szíjat és megpuhult.

Vagy ezek valamilyen kombinációja. 

Előtte Gates volt, az 35ezer körül fogazódott le a főtengely szíjtárcsán. Azelőtt Contitech volt, az 86ezret ment el, azt csak TMK jelleggel cseréltem, baja nem volt... Vízpumpa szintén 14ezret futott Dolz, nemhinném hogy az állt be, de majd két ünnep közt nekiállok.

Remélhetőleg most is megúszta a motor :D

A túltárolást nem lehet kivédeni hacsak valami sorozatszámból nem derül ki mikor gyártották. Az olajfolyást a fene tudja nekem is eresztett, de nem kente össze vagy csak nem vettem észre. 1.6 amennyit eddíg láttam mind megúszta szemben az 1.4-el ami sosem. Hűtőfolyadék hogy áll? Nem tudod megfagyni-dermedni? 

Link to comment
Megosztás:

34 perce, zotya975 írta:

A túltárolást nem lehet kivédeni hacsak valami sorozatszámból nem derül ki mikor gyártották. Az olajfolyást a fene tudja nekem is eresztett, de nem kente össze vagy csak nem vettem észre. 1.6 amennyit eddíg láttam mind megúszta szemben az 1.4-el ami sosem. Hűtőfolyadék hogy áll? Nem tudod megfagyni-dermedni? 

-22fokC-ra van fokolva, és ősszel cseréltem szóval kizárt, hogy az lett volna.

Egyszer már megúsztam, akkor indítás után rögtön leállt, most 2-ben 30-40körül gurultam motorfékkel és furcsán nagyon fogta az autót, az lett gyanús :D

Megrendeltem a szijat is, meg Wookie javaslatára szimeringet is mindenhová, ha már egyszer nekiugrok legyen meg azis.

Előjel szinte nemis volt, néhány napja cicergő-nyöszörgő hangja volt hidegen, de a generátor szíjra tippeltem, mert azon feszítettem előtte nemsokkal.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.