Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1 órával ezelőtt, Szabadij írta:

Üdv!

Tudja valaki,hogy az X16SZR motor vezérműtengelye hány fokos?

Szinte az összes motorról találtam infót,csak pont erről nem...

Sok oldalon csereszabatosként emlegetik a Z16SE vezérműtengellyel,de arról sem találtam semmi infót.

Sajnos nem tudom, de a többi motor vez.tengely fokolását megoszthatnád. Mondjuk nekem elég a c14se és a c16se is. :-)

Erről sincs pontos infóm, de itt pl. azt írják, hogy a z16se-ben nem jó a tengelyük (lehet csak a vez.tengely érzékelés miatt, mert a z16se-ben olyan is van ugyanott, ahol a kadett motoroknál az ac excenteres meghajtása volt)

http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall/1-2-1-6-8V-OHC-small-block/hydro/New-camshafts/Opel-Vauxhall-1-2-1-6-8V-OHC-Performance-camshaft::5191.html

Link to comment
Megosztás:

42 perce, Tiu írta:

Sajnos nem tudom, de a többi motor vez.tengely fokolását megoszthatnád. Mondjuk nekem elég a c14se és a c16se is. :-)

Erről sincs pontos infóm, de itt pl. azt írják, hogy a z16se-ben nem jó a tengelyük (lehet csak a vez.tengely érzékelés miatt, mert a z16se-ben olyan is van ugyanott, ahol a kadett motoroknál az ac excenteres meghajtása volt)

http://www.dbilas-shop.com/Products/Performance-camshafts/Opel-Vauxhall/1-2-1-6-8V-OHC-small-block/hydro/New-camshafts/Opel-Vauxhall-1-2-1-6-8V-OHC-Performance-camshaft::5191.html

C16LZ/NZ/SV Duration: 256° / 256° Cam lift: 6,60 / 6,60 mm
C14NZ/X14SZ Duration: 248° / 248° Cam lift: 6,10 / 6,10 mm
sports C16NZ Duration: 274° / 274° Cam lift: 6,73 / 6,73 mm
X16XE, C16XE sports Duration: 249 ° Cam lift: 9,50 mm
     

Nem akarlak becsapni,ezek sem katalógus adatok,igazándiból nem sok infó van ezekről,de innen onnan böngészgetve,amely oldalt elég hitelesnek találom,onnan gyűjtögetem az adatokat egy excelbe, veztengelyről ezeket találtam,állítólag ezek standard tengelyek,amit linkeltél azok a szelepemelés alapján valami sporttengelyek lehetnek.

Link to comment
Megosztás:

34 perce, Szabadij írta:
C16LZ/NZ/SV Duration: 256° / 256° Cam lift: 6,60 / 6,60 mm
C14NZ/X14SZ Duration: 248° / 248° Cam lift: 6,10 / 6,10 mm
sports C16NZ Duration: 274° / 274° Cam lift: 6,73 / 6,73 mm
X16XE, C16XE sports Duration: 249 ° Cam lift: 9,50 mm
     

Nem akarlak becsapni,ezek sem katalógus adatok,igazándiból nem sok infó van ezekről,de innen onnan böngészgetve,amely oldalt elég hitelesnek találom,onnan gyűjtögetem az adatokat egy excelbe, veztengelyről ezeket találtam,állítólag ezek standard tengelyek,amit linkeltél azok a szelepemelés alapján valami sporttengelyek lehetnek.

Nincs ezzel gond, köszi az adatokat. :)

Az emelések nem igazán egyeznek az oldal alján leírtakkal, igaz ezek sem katalógus adatok.

A 8V-s vez.tengely emeléseket 1,69-cel meg kell szorozni a himba áttétele miatt, akkor kapunk szelepemelést. Így amit linkeltem, ott a cam.lift 6,8mm, amivel kijön a 11,5-ös szelepemelés. Persze az sport tengely, de azért mutattam, mert ott írják, hogy a z16se-hez nem jó.

Kár, hogy nincs infód az se-kről. :(

Link to comment
Megosztás:

Just now, daykiller írta:

Mert nem látod, hogy milyen a henger fala? :D 2-es henger amúgy, az tényleg nem látszik. :D

Ja jóvan már látom, csak nem térben néztem a képet és nem láttam hogy az egy hengerpalást belülről....:goofy: De amúgy addíg nem volt  rozsdás amig működött.:happy:

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Szabadij írta:

Mi a tosz lett ezzel?Kopottnak nem kopott,mintha még a hónolás nyomok is látszanának,körberepedt?

 

1 perc, zotya975 írta:

Ott állt meg a dugó aztán a víz meg dolgozott nem? 

Igen, ott állt meg a dugó, sokáig volt úgy, a víz dolgozott. Ott volt is egy vastagabb rozsdafolt, lecsiszoltuk, de akinek eddig mutattam, azok mind azt mondták, hogy az gyanúsan repedés. Indikátorunk meg nincsen kivizsgálni. Inkább a függőleges bemaródás miatt kell motort cserélni, mivel eleve sérült a hónolás, meg fényesre vannak már kopva a hengerfalak. A legjobb állapotban lévő harmadik hengeren is alig látszik már a hónolás és tükörfényesre van az is kopva.

Megadave motorja meg sokkal jobb állapotban van. Körömmel érezni a hónolást. Enyém motoron meg ujjbeggyel érezni a sérülést.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, daykiller írta:

 

Igen, ott állt meg a dugó, sokáig volt úgy, a víz dolgozott. Ott volt is egy vastagabb rozsdafolt, lecsiszoltuk, de akinek eddig mutattam, azok mind azt mondták, hogy az gyanúsan repedés. Indikátorunk meg nincsen kivizsgálni. Inkább a függőleges bemaródás miatt kell motort cserélni, mivel eleve sérült a hónolás, meg fényesre vannak már kopva a hengerfalak. A legjobb állapotban lévő harmadik hengeren is alig látszik már a hónolás és tükörfényesre van az is kopva.

Megadave motorja meg sokkal jobb állapotban van. Körömmel érezni a hónolást. Enyém motoron meg ujjbeggyel érezni a sérülést.

Homokfújni, festeni, a hengerbe ledet üveglapot rá, és kész az asztal...:-) Nekem adod? :goofy:

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Tiu írta:

Nincs ezzel gond, köszi az adatokat. :)

Az emelések nem igazán egyeznek az oldal alján leírtakkal, igaz ezek sem katalógus adatok.

A 8V-s vez.tengely emeléseket 1,69-cel meg kell szorozni a himba áttétele miatt, akkor kapunk szelepemelést. Így amit linkeltem, ott a cam.lift 6,8mm, amivel kijön a 11,5-ös szelepemelés. Persze az sport tengely, de azért mutattam, mert ott írják, hogy a z16se-hez nem jó.

Kár, hogy nincs infód az se-kről. :(

 

A keresőbe írd be ezt:

vortec 1.6 engine manual

Az első találat egy  pdf lesz :-)

 

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎11‎.‎18‎. at 20:28, Szabadij írta:

Üdv!

Tudja valaki,hogy az X16SZR motor vezérműtengelye hány fokos?

Szinte az összes motorról találtam infót,csak pont erről nem...

Sok oldalon csereszabatosként emlegetik a Z16SE vezérműtengellyel,de arról sem találtam semmi infót.

itt az szr volt kérdezve

Link to comment
Megosztás:

10 perce, Tiu írta:

Köszi. :)

Megnéztem, sajna ebben sem találtam vez.tengely időzítést. Esetleg elkerülte a figyelmemet? :rolleyes:

Nem kerülte el,most néztem,hogy tényleg nincs benne,gondolom nem tartják fontos adatnak...

Pedig ez maga a motor manuélája,ha ebben sincs benne,akkor hadititok lehet.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, wookie írta:

egészen biztos vagyok benne. Semmi nem indokolja hogy más legyen.

Köszi,akkor megnyugodtam,nem tuningolni akarok,csak tavaly cserélnem kellett és nem biztos hogy szr tengelyt kaptam a bontóban.

Bütykökön mérve az emelések ugyanazok ,mint ami benne volt,szerintem c16 nz tengelyt kaptam,mivel a végén az látszott ,hogy gyújtáselosztót hajtott,nem pedig dises volt,pedig az szr és az se is dises.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, Szabadij írta:

Nem kerülte el,most néztem,hogy tényleg nincs benne,gondolom nem tartják fontos adatnak...

Pedig ez maga a motor manuélája,ha ebben sincs benne,akkor hadititok lehet.

Nekem már mindegy, ami bent van azt megmértem, max. az 1,6se tengelyt is megmérem, de szerintem megvan a végleges állapot az 1,4se tengellyel. :)

Ettől függetlenül érdekelt volna a gyári érték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

SOS segítségre lenne szüksegem! 180 km autópálya után, a városba érve, mintha tömény benzin szagot éreztem volna. Majd a visszaváltások után morfékből gázt adva nem gyorsult már egyáltalán, lámpa nem gyulladt ki. Kuplungot kinyomtam és le is állt. 

C16SE, indítózásnál forgat, de nem  gyújt. Nem folyik sehol benzin, tank felig van. Indítózáskor az üza pumpa megy. A benzin nyomócsőből a légtelenítő szelepnél van benzin, ugyan nem spriccel, de folyik. Gyújtást még egyedül nem tudtam ellenőrizni, h ad-e szikrát. Kompresszió van minden hengerben, nem hiszem, hogy a vezérműszíj szakadt volna el. Reggel hazavontatom és megnézem alaposabban. 

Van ötletetek mivel érdemes kezdeni?

Régóta van olyan baja, hogy a nyitott csomagtér ajtóval  leáll, gyakorlatilag ugyanígy. Olyankor pislákol a fényszóró, felgyullad a ködlámpa jelzés, fokozatosan fullad le, mintha elfogyna az üzemanyag, gondolom az elektromos szivattyú áll le.

 

hálás lennék bármi segítségért, hétfő reggel szükségem lenne a kocsira. 

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.