Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Rájöttem közben hogy ami visszajelzi a hőfokot az egy másik mivel az egy vezetékes megtaláltam a jeladót a generátor mögött mai nap még kimérem mit produkál :)

Elküldve

Ez egy lengőtekercses műszer, az egyik ágán gyújtás pozitív, a másik ágán pedig test a gombától. Amennyire a gomba zár, annyira kap testet, annyira lendül ki a műszerben a lengőtekercsen lévő mutató, imádnivaló egyszerű de örökös megoldás.

Sok baja nem lehet: 

- vagy nem  nem kap gyújtás tápot a műszertekercs egyik fele, akkor a km órán át kell mericskélni a fóliát, mivel a tankszint müködik, a +12V odaáig elsétál.

- vagy nem kap testet, ki kell mérni a kábelt a gombáig, ezt Zotya is írta.

- vagy szakadt a műszerben a tekercs, ezt is ki lehet mérni egy multiméterrel, vagy bátrabbaknak delejpróba.:)

- ha minden stimmel villanyászatilag, akkor megszorult a műszer, és csere.

Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a vége, másra nem tudok gondolni hirtelen.

Km óra lebontása, ha még nem csináltad volna esetleg: Gyújtáskapcsoló borítas levetel, alul 3 csavar szembe kettő, burkolat kettévesz, és leszed.

Bajuszkapcsolók sínből kihúzása után km óra fekete burkolatának csavarjai ki, (felül is), burkolat le. 

Km óra 4 csavar ki, km spirál kikaszt, kihúz. Előtte a váltóból érdemes kikötni a KM spirált, hogy engedjen annyit, hogy később ki tud akasztani az órából. Ha már kint van a spirál kényelmesen ki lehet húzni a csatikat a műszerből a méricskéléshez, és kényelmesen lehet visszadugni is.

Visszarakás fordítva, kb. fél óra alatt kint van.

Elküldve

Üdv a fórumozóknak!

 

Régen jártam erre, mert nem volt eseményem az elmúlt 1-2 évben. A kocsim megy, gyorsul, fékez, kanyarodik ahogy kell, most ment a műszakin át csont nélkül.

DE a vizsgán (nem most először) csak úgy tudtak megfelelő CO értéket kicsalni a motorból, hogy hosszan bőgette a vizsgáztató a motort, mert a katalizátort ki kellett "égetnie" a jó eredményhez.  Ott hallottam, hogy javallott a katalizátort kitisztítani, amire vannak alkalmas "levek" palackból befújható változatban. Rákerestem és 1500 -tól 9000 forintig van választék, vagy szervizben kiszereléses módszeres tisztítás az alternatíva 30 ezerért.

Kinek van ilyennel tapasztalata?

Találtam Catacleant a Homasitánál, vagy pl a WEPP 2033-at amit szervizekben alkalmaznak.

Szeretném ha a katalizátorom tiszta lenne. Bármi tapasztalatot szívesen veszek!

 

Elküldve
18 perce, epk947 írta:

Üdv a fórumozóknak!

 

Régen jártam erre, mert nem volt eseményem az elmúlt 1-2 évben. A kocsim megy, gyorsul, fékez, kanyarodik ahogy kell, most ment a műszakin át csont nélkül.

DE a vizsgán (nem most először) csak úgy tudtak megfelelő CO értéket kicsalni a motorból, hogy hosszan bőgette a vizsgáztató a motort, mert a katalizátort ki kellett "égetnie" a jó eredményhez.  Ott hallottam, hogy javallott a katalizátort kitisztítani, amire vannak alkalmas "levek" palackból befújható változatban. Rákerestem és 1500 -tól 9000 forintig van választék, vagy szervizben kiszereléses módszeres tisztítás az alternatíva 30 ezerért.

Kinek van ilyennel tapasztalata?

Találtam Catacleant a Homasitánál, vagy pl a WEPP 2033-at amit szervizekben alkalmaznak.

Szeretném ha a katalizátorom tiszta lenne. Bármi tapasztalatot szívesen veszek!

 

Kedves epk947,

inkább csak felmelegítették a katalizátort, hogy elősegítse az átalakítást. Ez arra utal, hogy lassan cserélni kell a katalizátort. Használattal (rendeltetésszerű, jól működő bef. rendszer, gyújtás, stb.), a kerámiáról "elfogy" a katalizációt végző nemesfém. Az egyetlen megoldás, a csere.

Ezek a levek, amiket említesz gyakorlatilag semmit nem érnek.

Elküldve
53 perce, epk947 írta:

Üdv a fórumozóknak!

 

Régen jártam erre, mert nem volt eseményem az elmúlt 1-2 évben. A kocsim megy, gyorsul, fékez, kanyarodik ahogy kell, most ment a műszakin át csont nélkül.

DE a vizsgán (nem most először) csak úgy tudtak megfelelő CO értéket kicsalni a motorból, hogy hosszan bőgette a vizsgáztató a motort, mert a katalizátort ki kellett "égetnie" a jó eredményhez.  Ott hallottam, hogy javallott a katalizátort kitisztítani, amire vannak alkalmas "levek" palackból befújható változatban. Rákerestem és 1500 -tól 9000 forintig van választék, vagy szervizben kiszereléses módszeres tisztítás az alternatíva 30 ezerért.

Kinek van ilyennel tapasztalata?

Találtam Catacleant a Homasitánál, vagy pl a WEPP 2033-at amit szervizekben alkalmaznak.

Szeretném ha a katalizátorom tiszta lenne. Bármi tapasztalatot szívesen veszek!

 

Üdv! Szerintem ha a motor jól működik, értsd tökéletes az égés akkor a katalizátor nem szorul tisztításra. Nekem az volt a baja ( és azért kellett bőgetni) mert sokszor kínlódtam  indítási gondokkal, amikor telement üzemanyaggal, és amikor ott égett el megolvadt. Aztán a végén meg szétesett a betét. Ez látni ha belenézel a motor felől. Ami most van univerzális, jól teljesítette az értékeket, de undorító hangja van, állandóan van valami zörgő alhang amiről mindíg azt hiszem hogy kifúj, de semmi, alapból ilyen.

 

 

Elküldve
2 órája, Pingvin írta:

Ez egy lengőtekercses műszer, az egyik ágán gyújtás pozitív, a másik ágán pedig test a gombától. Amennyire a gomba zár, annyira kap testet, annyira lendül ki a műszerben a lengőtekercsen lévő mutató, imádnivaló egyszerű de örökös megoldás.

Sok baja nem lehet: 

- vagy nem  nem kap gyújtás tápot a műszertekercs egyik fele, akkor a km órán át kell mericskélni a fóliát, mivel a tankszint müködik, a +12V odaáig elsétál.

- vagy nem kap testet, ki kell mérni a kábelt a gombáig, ezt Zotya is írta.

- vagy szakadt a műszerben a tekercs, ezt is ki lehet mérni egy multiméterrel, vagy bátrabbaknak delejpróba.:)

- ha minden stimmel villanyászatilag, akkor megszorult a műszer, és csere.

Kíváncsi vagyok, hogy mi lesz a vége, másra nem tudok gondolni hirtelen.

Km óra lebontása, ha még nem csináltad volna esetleg: Gyújtáskapcsoló borítas levetel, alul 3 csavar szembe kettő, burkolat kettévesz, és leszed.

Bajuszkapcsolók sínből kihúzása után km óra fekete burkolatának csavarjai ki, (felül is), burkolat le. 

Km óra 4 csavar ki, km spirál kikaszt, kihúz. Előtte a váltóból érdemes kikötni a KM spirált, hogy engedjen annyit, hogy később ki tud akasztani az órából. Ha már kint van a spirál kényelmesen ki lehet húzni a csatikat a műszerből a méricskéléshez, és kényelmesen lehet visszadugni is.

Visszarakás fordítva, kb. fél óra alatt kint van.

Nem lengőtekercses, hanem hődrótos-bimetálos. Az átfolyó áram melegíti a tekercset, amitől melegszik a bimetál és egy excenteres áttételen keresztül fordítja a mutató tengelyét.

A tekercs egyik fele gyújtáskapcsolt-stabilizált 11V amit egy 3 lábú LDO állít elő a műszer oldalán egy hűtőbordara csavarozva. Ha az megfekszik, nem lesz pontos a műszer, vagy egyáltalán nem is mér. A tekercs másik pontja valóban testre van húzva vagy a tankjeladó potival, vagy a hőmérő NTC-vel.

A többi stimmel! :icon13:

Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Üdv! Szerintem ha a motor jól működik, értsd tökéletes az égés akkor a katalizátor nem szorul tisztításra. Nekem az volt a baja ( és azért kellett bőgetni) mert sokszor kínlódtam  indítási gondokkal, amikor telement üzemanyaggal, és amikor ott égett el megolvadt. Aztán a végén meg szétesett a betét. Ez látni ha belenézel a motor felől. Ami most van univerzális, jól teljesítette az értékeket, de undorító hangja van, állandóan van valami zörgő alhang amiről mindíg azt hiszem hogy kifúj, de semmi, alapból ilyen.

 

 

Szia!   A motorom jól működik, télen - nyáron pöccre indul, 24 éves bontatlan, nem eszi az olajat, nem füstöl, egy 5 literes kanna olajat veszek cserekor és a cserével és a rátöltéssel kitart a következő 10 ezres cseréig. A kocsi már több mint nyolcszor körbejárta az egyenlítőt.

Ha ezek a löttyök nem érnek semmit, akkor mit tisztítanak ki a szervizek 30 ezerért garanciával vajon?

Az biztos, hogy a kocsim sose jár "nagyon melegen", mert 90-es tempónál is csak 2000-et forog. Autópályát meg nem látott 3 éve, pedig 15 ezret megyek évente...

Azt hiszem körbejárom ezt a témát jobban.

Elküldve
1 óra, epk947 írta:

Szia!   A motorom jól működik, télen - nyáron pöccre indul, 24 éves bontatlan, nem eszi az olajat, nem füstöl, egy 5 literes kanna olajat veszek cserekor és a cserével és a rátöltéssel kitart a következő 10 ezres cseréig. A kocsi már több mint nyolcszor körbejárta az egyenlítőt.

Ha ezek a löttyök nem érnek semmit, akkor mit tisztítanak ki a szervizek 30 ezerért garanciával vajon?

Az biztos, hogy a kocsim sose jár "nagyon melegen", mert 90-es tempónál is csak 2000-et forog. Autópályát meg nem látott 3 éve, pedig 15 ezret megyek évente...

Azt hiszem körbejárom ezt a témát jobban.

Hát ugye: a katalizátor egy méhsejt szerkezetre felvitt jórészt platina réteg ami katalitikus folyamatok révén tisztábbá teszi a kipufogott gázokat. Ha fizikailag megy tönkre akkor szétesik , zörög, vagy megég, ha túl magas hőt kap, vagy ahogy írtam a motor hibás működése miatt benzin kerül bele, és az ott elég.  Szintén hibás motor miatt kerülhet rá más szennyeződés például korom, ami miatt nem tudja ellátni a feladatát. Ezt tudják ezek a cégek szerintem lemosni vegyszerrel, erről szól a tisztítás. Csak ugye nem látni bele, ha benézel a két lyukon a két végét látod, a belső részét nem. Szerintem mivel nagyon hosszú időn keresztül forró gázok áramolnak át rajta, az a vékony réteg le is tud kopni, amikor ugye a mosás már nem segít. Nem tudom mire vállalnak garanciát? Hogy az értékek jobbak lesznek mosás után? Mert ha igen, akkor meg kell csináltatni, mert a gyári a kocsi árával vetekszik, a bontott lutri, az univerzális meg ki tudja meddig jó, lásd az enyémet, igaz én a legolcsóbbat vettem, amik mondjuk vasmagosak, de a működési elv ugyanaz.

Ha belenézel, ezt kell látnod:

2379372-20161105-JWIInS.jpg

Az enyémből így jött ki a belseje:

2379373-20161105-sG7FFE.jpg

Megégett, megolvadt, ezen már semmi nem segít.

Elküldve

Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy, olyan mint ha hidrótőkés lenne a kocsi de nem az. Hallani hogy a motor aljától jön egy halk kerepelő hang.
Igazából szeretnék tisztában lenni az árral illetve a folyamattal, hogy ha hajtókar csapágyas a motor akkor totál szét kellene szedni vagy elég az olajdeknit levenni és úgy is megoldható valahogyan. hallottam már mind a 2 verziót de azt hiszem ez az a csoport aki nem beszél félre.....
köszönöm

Elküldve
4 órája, Bundee írta:

Nem lengőtekercses, hanem hődrótos-bimetálos. Az átfolyó áram melegíti a tekercset, amitől melegszik a bimetál és egy excenteres áttételen keresztül fordítja a mutató tengelyét.

A tekercs egyik fele gyújtáskapcsolt-stabilizált 11V amit egy 3 lábú LDO állít elő a műszer oldalán egy hűtőbordara csavarozva. Ha az megfekszik, nem lesz pontos a műszer, vagy egyáltalán nem is mér. A tekercs másik pontja valóban testre van húzva vagy a tankjeladó potival, vagy a hőmérő NTC-vel.

A többi stimmel! :icon13:

Nagyon köszönöm az infókat, az ember mindig tanul valami újat, es most ez nekem is teljesen új volt.

Elküldve

Immáron hivatalos: motorcsere.

2-es henger hónolása gyakorlatilag nincs, bár a blokk a nyomáspróbán átment. Hengerfej a 3-as és a 4-es henger között átdolgozik és ugye a négyesnél volt az olaj és vízkör összedolgozása. Eredménye a kapucsínó olaj.

Wookie, mennyiért is adod az SZR-t? :)

Elküldve
22 perce, daykiller írta:

Immáron hivatalos: motorcsere.

2-es henger hónolása gyakorlatilag nincs, bár a blokk a nyomáspróbán átment. Hengerfej a 3-as és a 4-es henger között átdolgozik és ugye a négyesnél volt az olaj és vízkör összedolgozása. Eredménye a kapucsínó olaj.

Wookie, mennyiért is adod az SZR-t? :)

Akkor maga a hengerfej repedt át és nem a tömítés? 

Elküldve
7 órája, epk947 írta:

Üdv a fórumozóknak!

 

Régen jártam erre, mert nem volt eseményem az elmúlt 1-2 évben. A kocsim megy, gyorsul, fékez, kanyarodik ahogy kell, most ment a műszakin át csont nélkül.

DE a vizsgán (nem most először) csak úgy tudtak megfelelő CO értéket kicsalni a motorból, hogy hosszan bőgette a vizsgáztató a motort, mert a katalizátort ki kellett "égetnie" a jó eredményhez.  Ott hallottam, hogy javallott a katalizátort kitisztítani, amire vannak alkalmas "levek" palackból befújható változatban. Rákerestem és 1500 -tól 9000 forintig van választék, vagy szervizben kiszereléses módszeres tisztítás az alternatíva 30 ezerért.

Kinek van ilyennel tapasztalata?

Találtam Catacleant a Homasitánál, vagy pl a WEPP 2033-at amit szervizekben alkalmaznak.

Szeretném ha a katalizátorom tiszta lenne. Bármi tapasztalatot szívesen veszek!

 

WEPP 2033 Intenzív szeleptisztító, ennek mi köze van/lehet a katalizátorhoz?

http://wepptermekek.hu/wepp-termekek

http://wepp.org/download/productbladen/productblad_2033_2.pdf

 

Elküldve
33 perce, zotya975 írta:

Akkor maga a hengerfej repedt át és nem a tömítés? 

A tömítés dolgozott a 3-4 és víz-olaj között. HF-nek baja nincs, de már nem síkolható. 2-es henger hónolása (csiga alakban lévő bemaródás, ami az olajfilmet hivatott tartani) elfogyott. Többi hengerben csak fényesre van kopva a hengerfal, kicsit hordós, de a 2-esben körömmel érezhető, hogy bemaródás van. Értelme nincs így összerakni a mostani hengerfejjel. Égéstér amúgy is csökkentve lett anno = nagyobb végsűrítés. Tovább meg már nem lehet.

Közben Vörös Peti barátom intézett már motort. Elvileg megadave motorja kerül be.

Elküldve
3 órája, netelek001 írta:

Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy, olyan mint ha hidrótőkés lenne a kocsi de nem az. Hallani hogy a motor aljától jön egy halk kerepelő hang.
Igazából szeretnék tisztában lenni az árral illetve a folyamattal, hogy ha hajtókar csapágyas a motor akkor totál szét kellene szedni vagy elég az olajdeknit levenni és úgy is megoldható valahogyan. hallottam már mind a 2 verziót de azt hiszem ez az a csoport aki nem beszél félre.....
köszönöm

Ha csak hajtókar csapágyat kell cserélni, ahhoz elég az olajteknőt levenni. :wink:

Elküldve
1 órával ezelőtt, daykiller írta:

A tömítés dolgozott a 3-4 és víz-olaj között. HF-nek baja nincs, de már nem síkolható. 2-es henger hónolása (csiga alakban lévő bemaródás, ami az olajfilmet hivatott tartani) elfogyott. Többi hengerben csak fényesre van kopva a hengerfal, kicsit hordós, de a 2-esben körömmel érezhető, hogy bemaródás van. Értelme nincs így összerakni a mostani hengerfejjel. Égéstér amúgy is csökkentve lett anno = nagyobb végsűrítés. Tovább meg már nem lehet.

Közben Vörös Peti barátom intézett már motort. Elvileg megadave motorja kerül be.

Akkor így minden megoldódott. Az se-re alakított vagy a gyári állapotú motor kerül át? :unsure:

Elküldve
5 perce, Tiu írta:

Akkor így minden megoldódott. Az se-re alakított vagy a gyári állapotú motor kerül át? :unsure:

Az SZR. Mivel ő komplett SE motort rakott bele és az SZR került ki. Annyi, hogy a lendkerék maradt meg az SE-n, emiatt elvileg nem is volt meg a kellő teljesítmény.

Elküldve (edited)
3 órája, netelek001 írta:

Sziasztok!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy, olyan mint ha hidrótőkés lenne a kocsi de nem az. Hallani hogy a motor aljától jön egy halk kerepelő hang.
Igazából szeretnék tisztában lenni az árral illetve a folyamattal, hogy ha hajtókar csapágyas a motor akkor totál szét kellene szedni vagy elég az olajdeknit levenni és úgy is megoldható valahogyan. hallottam már mind a 2 verziót de azt hiszem ez az a csoport aki nem beszél félre.....
köszönöm

Ahogy Tiu is írta, olajteknő elég a cseréhez. Szétszedve meg úgyis látni, hogy melyik rossz. Bár illik akkor már mindegyiket cserélni. Ja a gyertyákat szedd ki, mert anélkül nehéz felnyomni a dugattyút, hogy kiszedd a felső hajtókar csapágyat. :) Meg amúgy is forgatni kell a motort és úgy könnyebb.

Módosítva : daykiller
Elküldve
2 órája, daykiller írta:

A tömítés dolgozott a 3-4 és víz-olaj között. HF-nek baja nincs, de már nem síkolható. 2-es henger hónolása (csiga alakban lévő bemaródás, ami az olajfilmet hivatott tartani) elfogyott. Többi hengerben csak fényesre van kopva a hengerfal, kicsit hordós, de a 2-esben körömmel érezhető, hogy bemaródás van. Értelme nincs így összerakni a mostani hengerfejjel. Égéstér amúgy is csökkentve lett anno = nagyobb végsűrítés. Tovább meg már nem lehet.

Közben Vörös Peti barátom intézett már motort. Elvileg megadave motorja kerül be.

OFF

Sp már tudná, hogy mi a kedvenc idevonatkozó filmjelenetem :-)

ON

Elküldve
18 órája, Bundee írta:

OFF

Sp már tudná, hogy mi a kedvenc idevonatkozó filmjelenetem :-)

 

Amióta megállt az Astra, azóta rendszeresen mondja, hogy "me szétforgattad".

  • Like 1
Elküldve

Na, örülök hogy lett motor, mert nálam meg úgy néz ki hogy  a piros asztma mégiscsak lepapírozódik. Amúgy meg jha, nem kéne annyit állatkodni.... :D

Elküldve
1 órával ezelőtt, wookie írta:

Na, örülök hogy lett motor, mert nálam meg úgy néz ki hogy  a piros asztma mégiscsak lepapírozódik. Amúgy meg jha, nem kéne annyit állatkodni.... :D

Majd ha elmegy a tied SZR 537 ezer km-t, akkor szóljál be. :D Közben mondjuk bejelentkeztek nálam, hogy bármilyen motort hivatalossá tudnak tenni az astrámba, baráti áron. Akár V6-ot is. :D Kicsit elgondolkodtatott, hogy akkor C20NE vagy X20SE.. :D Netalántán Z20LET. :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.