Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

10 órája, wookie írta:

"Jön mert bordó" :D Ez mekkora! :D

 

AMúgy nem feltétlen kell ahhoz ismerős. Gondolhatod mikor az Erik féle SE vectrát vittük szemlére, hogy "természetes elhasználódásból adódóan olvashatatlan azonosító"-val írják már be motorkódosnak. Eredetvizsgás srác: "hát figyi, én beírom, de hát nézz már rá:"
...

De hogy minek van benne két lambda szonda :blink:

Link to comment
Megosztás:

8 órája, wookie írta:

Szonda csak egy van, a másik afr mérőnek hely. :) 

Mindig csak a tuning. :-) Jó is az, igaz az SE ECU csak max. gázon nem figyeli a lambdát, de sokat számít az AFR érték ismerete ott. :wink:

(...és jön majd a csodálkozás is, hogy az ECU 20 fokos levegőnél induláskor kb. fél perc után vagy még annyi sem, 14,7 körülire állítja az AFR-t. Ezt 8 foknál is kb. 1-2 perc után megteszi)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 26. at 19:43, Tiu írta:

Mindig csak a tuning. :-) Jó is az, igaz az SE ECU csak max. gázon nem figyeli a lambdát, de sokat számít az AFR érték ismerete ott. :wink:

(...és jön majd a csodálkozás is, hogy az ECU 20 fokos levegőnél induláskor kb. fél perc után vagy még annyi sem, 14,7 körülire állítja az AFR-t. Ezt 8 foknál is kb. 1-2 perc után megteszi)

Progit is írsz, vagy csak méricskélsz? :)

Amúgy érdekes, hogy egy rakás USA meg Ausztrál GM származék is ugyanezeket az ECU-kat kapta, kiváltképp az 1.3-1.6 kozpontisokét, azokban szinte csak a progi volt más.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, Bundee írta:

Progit is írsz, vagy csak méricskélsz? :)

Amúgy érdekes, hogy egy rakás USA meg Ausztrál GM származék is ugyanezeket az ECU-kat kapta, kiváltképp az 1.3-1.6 kozpontisokét, azokban szinte csak a progi volt más.

Ha se-ről beszélünk, bele tudok nyúlni. :)

A központis epromok lelkivilágát nem ismerem, nem kellett velük foglalkoznom. :-)

Az ECU lehet azonos, miivel pár paramétert figyel. A lényeg az, hogy milyen figyelt paraméterhez milyen válaszérték párosul, amit az eprom tárol.

Link to comment
Megosztás:

8 perce, Tiu írta:

Az nem jó. Tényleg kell egy másik motor. :(

Vagy elviszem egyensúlyoztatni. Amúgy az az érdekes, hogy az 1.4-es vezérműtengely nagyobbat emel, mint az 1.6. Szívó oldalon. Kipuf ugyanakkora.

Agyaltam már eleget azon, ha már motorcsere, akkor engedélyezetten X20XEV. Igaz, így viszont idén már nem mozog az autó.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

24 perce, daykiller írta:

Vagy elviszem egyensúlyoztatni. Amúgy az az érdekes, hogy az 1.4-es vezérműtengely nagyobbat emel, mint az 1.6. Szívó oldalon. Kipuf ugyanakkora.

Agyaltam már eleget azon, ha már motorcsere, akkor engedélyezetten X20XEV. Igaz, így viszont idén már nem mozog az autó.

Ha belefér a költségvetésbe, akkor a 2.0 motor nem lenne rossz választás. :wink: Persze érdemes hozzá szerezni pár főtengely és vez.tengely jeladót. :-)

Szerk.: az a 0,12mm nem sokat jelent. :)

Link to comment
Megosztás:

15 perce, Tiu írta:

Ha belefér a költségvetésbe, akkor a 2.0 motor nem lenne rossz választás. :wink: Persze érdemes hozzá szerezni pár főtengely és vez.tengely jeladót. :-)

Inkább veztengely jeladót érdemes tartani a csomagtérben hozzá. :D Még eldöntöm. Kéne egy C20XE GSi Caravan. Átmenne a bőr, meg a bose és ennyi. :-)

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

8 órája, daykiller írta:

Azt mondtam már, hogy vízütéses lett a blokk? :-)

Faxa. Ez pontosan milyen sérülést hozott? 

7 órája, daykiller írta:

Vagy elviszem egyensúlyoztatni. Amúgy az az érdekes, hogy az 1.4-es vezérműtengely nagyobbat emel, mint az 1.6. Szívó oldalon. Kipuf ugyanakkora.

Agyaltam már eleget azon, ha már motorcsere, akkor engedélyezetten X20XEV. Igaz, így viszont idén már nem mozog az autó.

Ezt véletlenül tudom...egy fórumtársnak a szerelő 1.4-es szelepeket rakott az 1.6-ba. Amig nem volt fent a hengerfej nem volt gond, zárt rendesen, de ahogy felkerült a helyére egyik szelep sem csukódott be teljesen. Persze el sem indult a motor. nehezen jöttük rá, így jársz ha valaki elkezdi a munkát, és feltételezed hogy mivel hozzáértő jó munkát végzett.:doze:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Faxa. Ez pontosan milyen sérülést hozott? 

Ezt véletlenül tudom...egy fórumtársnak a szerelő 1.4-es szelepeket rakott az 1.6-ba. Amig nem volt fent a hengerfej nem volt gond, zárt rendesen, de ahogy felkerült a helyére egyik szelep sem csukódott be teljesen. Persze el sem indult a motor. nehezen jöttük rá, így jársz ha valaki elkezdi a munkát, és feltételezed hogy mivel hozzáértő jó munkát végzett.:doze:

Az a szelepek hossza miatt volt, az 1,4 szelep 3,6 mm-rel hosszabb, mint az 1,6. :wink:

Link to comment
Megosztás:

51 perce, zotya975 írta:

Nem ugyanarról beszélünk? Hosszabb a szelep és ezért nagyobbat emel? :confused:

Valami ilyesmi elv a mi (8v) szelepvezérlésünk is, csak nem állítható tőke van benne, hanem hidro.

Ha a vez.tengelyen a bütyök magassága változik, akkor nő ill. csökken az emelés.

Ha a szelep hossza változik, az nincs hatással az emelésre. Azt a hidrotőke egy darabig tudja kompenzálni, kb. 2,5 mm-ig, de utána nem. A szelep hosszát itt azért változtatták, mert a hengerfej öntvény ugyanaz 1,4 és 1,6 esetén, csak az égéstér alakja más. 1,6-nál nagyobb az égéstér, így a teteje kb. ezzel a 3,6 mm-rel van feljebb mint az 1,4-é. Ezért rövidebb a szelep.

clip_image0028_thumb.jpg?imgmax=800

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Tiu írta:

Valami ilyesmi elv a mi (8v) szelepvezérlésünk is, csak nem állítható tőke van benne, hanem hidro.

Ha a vez.tengelyen a bütyök magassága változik, akkor nő ill. csökken az emelés.

Ha a szelep hossza változik, az nincs hatással az emelésre. Azt a hidrotőke egy darabig tudja kompenzálni, kb. 2,5 mm-ig, de utána nem. A szelep hosszát itt azért változtatták, mert a hengerfej öntvény ugyanaz 1,4 és 1,6 esetén, csak az égéstér alakja más. 1,6-nál nagyobb az égéstér, így a teteje kb. ezzel a 3,6 mm-rel van feljebb mint az 1,4-é. Ezért rövidebb a szelep.

 

Ezért nem kalapálja össze az 1.6-os a szelepeket? 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, daykiller írta:

Vagy elviszem egyensúlyoztatni. Amúgy az az érdekes, hogy az 1.4-es vezérműtengely nagyobbat emel, mint az 1.6. Szívó oldalon. Kipuf ugyanakkora.

Agyaltam már eleget azon, ha már motorcsere, akkor engedélyezetten X20XEV. Igaz, így viszont idén már nem mozog az autó.

MElyik motorkódokról beszélünk?

Jha, aztán átépíteni c20xe-re, hogy megbízható is legyen. :D

4 órája, zotya975 írta:

Ezért nem kalapálja össze az 1.6-os a szelepeket? 

Így van. 

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Ezért nem kalapálja össze az 1.6-os a szelepeket? 

Az 1.4 8v vezteng jobb lenne az 1.6-nak, áramlástanilag. 0,49mm-rel nagyobbat emel, mint az 1.6-os. 1.4-es az 6,12-t emel, mint a kipufogószelepnél, az 1.6 viszont 5,61-et. Kipuf szelep itt is 6,12-t emel. És így még összeverni sem tudja, mivel ugye, ahogy Tiu is írta, nagyobb az égéstér.

Bár nekem tök úgy rémlik, hogy X16SZR-nél azonosak voltak a bütykök magasságai. Na majd meg is mérem, ha már végre egyáltalán sorra kerülne a hengerfejem. :)

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

10 órája, daykiller írta:

C14NZ, X14NZ és C14SE. tehát a nyóccelepesek.

Azért ezek közül csak a C14SE-re igaz a megállapítás, legalábbis eszerint (oldal alja):

az NZ-k csak 5,20 szívó és 5,60 kipufogó emeléssel rendelkeznek, de egy mérést mindenképp megér vásárláskor

http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-f/j__engine_and_engine_aggregates/ohc_petrol_engine/cylinder_head/specifications/technical_data_cylinder_head/

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.