Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

9 órája, Kispotter írta:

Azóta tökéletes volt az autó hidegen is pöcre indult. És délután városban kevertem sokszor le állítottam és elindítottam semmi baja nem volt. Alapjárati motorra én is gyanakszom lehet megérne egy kiféktisztítózást. De egy kérdés felmerül bennem! Alapjárati motor hiba miatt indulhatott hidegen nehezen az autó??

Alapjárati motor miatt bármikor indulhat nehezen az autó, konkrétan nincs alapjárat ha például zárt állapotban ragad meg.

7 órája, daykiller írta:

Egyelőre olcsóbbnak (és ésszerűbbnek) tűnik a motorcsere, mint a mostani javítása. A bajok nem kicsik. Kivéve, ha 150 ezer forintért kapnék ilyen motort, amin max vezérlést kell cserélni, mert akkor már bőven nem érné meg. :)

Vagy kiárulom az astrát, a többit meg leadom bontásra és Omega B2 2.5TD sor6 elegance.

Kicsit bővebben is kifejthetnéd sorstársaidnak mi van a kocsival....

Link to comment
Megosztás:

16 órája, wookie írta:

Mindent lehet, csak megfelelő mennyiségű pénzmag kell hozzá. Faces- csoportban most árultak egyet, amit az egyik srác elvileg meg is vesz, papíros. Mint megtudtam, hollandiában került bejegyzésre, így aztán nagy dúzzogva végül itthon is beírták.

Itthon is végig lehetne tolni, de azt a macerát te nem akarod végigcsinálni. Plusz többmillió forint lenne a vége. (alsó hangon olyan 5, és ez csak a papírmunka)

Egyébként szerény véleményem szerint, azon túl hogy kuriózum, meg jól hangzik hogy v6. szerintem hülyeség. Már a 2 literesek is dögnehezek ekkora kasznihoz, és tök orrnehézzé teszik az autót, a v6 meg aztán főleg. Ráadásul alapban alig erősebb mint egy xe, cserébe jóval többet nyom. Akkor már inkább egy húzott xe, vagy egy let. Mondjuk legalitás szempontjából bármit tennél bele, ugyanott vagy. Tudtommal cabrióban max c20ne volt gyárilag, meg x20xev.

De jobban szól mint a 4 henger :-):-)

Meg legalább nagyobb szopás lesz vele minden... Minden többe kerül hozzá...

Míg az 1.4nél megúsztam a nagyszervízt (vezérlés szett, olaj, szűrők, fagyálló, víz) kb 30bol, itt saccra majd 3szorosa lessz, ha nem 4

Sokminden szól ellene, de akkoris kell :-)

Futóművel meg valahogy csak lehet kompenzálni az orrnehézséget.

 

Módosítva : aholy
Link to comment
Megosztás:

20 órája, daykiller írta:

Egyelőre olcsóbbnak (és ésszerűbbnek) tűnik a motorcsere, mint a mostani javítása. A bajok nem kicsik. Kivéve, ha 150 ezer forintért kapnék ilyen motort, amin max vezérlést kell cserélni, mert akkor már bőven nem érné meg. :)

Vagy kiárulom az astrát, a többit meg leadom bontásra és Omega B2 2.5TD sor6 elegance.

Ha bontanád mégis a bose érdekel. :D
Amúgy meg igen, 1.6 központiból annyi van mint a szemét. De igazából bármilyen 1.6os mechanikát bepakolhatsz. Számot kicsiszolod, blokk oldalába úgyis bele van öntve hogy 1.6.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, wookie írta:

Ha bontanád mégis a bose érdekel. :D
Amúgy meg igen, 1.6 központiból annyi van mint a szemét. De igazából bármilyen 1.6os mechanikát bepakolhatsz. Számot kicsiszolod, blokk oldalába úgyis bele van öntve hogy 1.6.

Elagyaltam azon, hogy 16SE kéne akkor már, de még a blokk ellenőrzés hátra van. Mondjuk az egyes dugót ki kell venni mindenképp, minimum gyűrűcserére.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎05‎.‎03‎. at 8:36, zotya975 írta:

A kódok motortípusonként lehetnek mások:

2213685-20160503-r71DAo.jpg

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm

Sziasztok! Még új vagyok a fórumon, remélem jó helyre írok:-). Nemrég váltottam egy 2001-es f astrára és azt szeretném kérdezni, hogy ha ez a 16 pin-es csatim van, csak nincs benne az összes csatlakozó, akkor is az 5,6 pint kell zárni a kód villogtatáshoz? X14NZ-s motorral van, és néha mikor rájőn, ha leveszem a lábam a gázról kigyullad a motorhiba lámpa, és folyamatosan világít mig le nem állítom. A következő indításnál üzemszerűen elalszik és nyugton van egy darabig. Rendszertelenül csinálja kb 50 alkalomból 1 szer.Próbáltam ELM 327 -tel szórabírni, de az interface a vezérlővel nem kommunikál. Ha jól értem akkor a csati ODB2 -es, és úgy olvastam, hogy benzineseknél 2001 -től lett kötelezve ez a szabvány, namár most ez határeset:blush:. szerintetek ebben az esetben van értelme villogtatni? Hogy tudom megállapítani, hogy milyen rendszerű a vezérlőm? A neten találtam egy ábrát gépi fordítással, ha jól értelmezem az az érintkező hiányzik belőle, ameik funkció nincs benne az autóba pl: ABS.

Segítségeteket előre is köszönöm.

ui: elméletileg képeket is szúrtam hozzá, viszont vmiért nem ment át.

Módosítva : Rebjani
Link to comment
Megosztás:

5 órája, hening írta:

Megvan a hengerfej.

Az összes szelep, szelepvezető, szelepszárszimering cserélve, beköszörülve, becsiszolva, síkolva, vákumozva. A szívó oldali terelőgörgő menetes furata javítva.

Mindezt "határidő" előtt, 60 ezerért.

:w00t::icon13:Akkor holnap már füstölöghet.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, wookie írta:

Ha bontanád mégis a bose érdekel. :D
Amúgy meg igen, 1.6 központiból annyi van mint a szemét. De igazából bármilyen 1.6os mechanikát bepakolhatsz. Számot kicsiszolod, blokk oldalába úgyis bele van öntve hogy 1.6.

Kisblokkba nincs méret beöntve csak GM szám, az pedig ugyanaz. A beütött motorszám helye van máshol, 1,4-nél a blokk tetején, 1,6-nál a kuplungharangon.

Ahol be van öntve a 12, 14 vagy 16 az a hengerfej. :wink:

Link to comment
Megosztás:

2 órája, daykiller írta:

Elagyaltam azon, hogy 16SE kéne akkor már, de még a blokk ellenőrzés hátra van. Mondjuk az egyes dugót ki kell venni mindenképp, minimum gyűrűcserére.

Írtam előbb, de az összetett idézést "megette" a rendszer. :mad:

Lényeg, hogy szr blokkhoz alakítással lesz jó az 1,6se hf. -> Megadave és spzoli tudna erről (inkább ennek hiányáról) mesélni. Valahol láttam neten táblát a különböző blokk/hf párosokról, a kívánt sűrítési arányra mennyit kell síkolni (ezt azért számolni is lehet). Lehet jó az 1,4se hf is hozzá, ennek hátrányait írtam korábban.

Ami még segítség lehet, hogy jók a daewoo lanos 8v (6 lyukas) injektorai (jobb a porlasztási képük és érezhető is), esetleg a komplett szívósor is kis alakítással. (50-es pillangó)

ECU eprom foglalatát könnyen ki tudod cserélni normál foglalatra. Ez csak annyiban érdekes, hogy (csak Neked) tudok adni megírt epromot, ami talán kicsit jobb az eredetinél. Referenciáért itt is spzolit kell szóra bírni. :-)

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Rebjani írta:

Sziasztok! Még új vagyok a fórumon, remélem jó helyre írok:-). Nemrég váltottam egy 2001-es f astrára és azt szeretném kérdezni, hogy ha ez a 16 pin-es csatim van, csak nincs benne az összes csatlakozó, akkor is az 5,6 pint kell zárni a kód villogtatáshoz? X14NZ-s motorral van, és néha mikor rájőn, ha leveszem a lábam a gázról kigyullad a motorhiba lámpa, és folyamatosan világít mig le nem állítom. A következő indításnál üzemszerűen elalszik és nyugton van egy darabig. Rendszertelenül csinálja kb 50 alkalomból 1 szer.Próbáltam ELM 327 -tel szórabírni, de az interface a vezérlővel nem kommunikál. Ha jól értem akkor a csati ODB2 -es, és úgy olvastam, hogy benzineseknél 2001 -től lett kötelezve ez a szabvány, namár most ez határeset:blush:. szerintetek ebben az esetben van értelme villogtatni? Hogy tudom megállapítani, hogy milyen rendszerű a vezérlőm? A neten találtam egy ábrát gépi fordítással, ha jól értelmezem az az érintkező hiányzik belőle, ameik funkció nincs benne az autóba pl: ABS.

Segítségeteket előre is köszönöm.

ui: elméletileg képeket is szúrtam hozzá, viszont vmiért nem ment át.

Az ELM327 nem fogja tudni szóra bírni, mert nem azon a nyelven kommunikálnak. A csati OBD2...pontosabban annak néz ki... :)

Ezeket a vasakat csak az OP-COM viszi, sajnos...

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 19. at 8:02, zotya975 írta:

Alapjárati motor miatt bármikor indulhat nehezen az autó, konkrétan nincs alapjárat ha például zárt állapotban ragad meg.

 

Hétvégén nekilátok kiszedem és féktisztítóval kipucolom. Van valami amit el lehet rontani és figyeljek rá?? Ha jól tudom az alapjárati motor tengelyéhez ne nagyon nyúlkáljak. Egyébként azóta is tökéletes az autó..

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Kispotter írta:

Hétvégén nekilátok kiszedem és féktisztítóval kipucolom. Van valami amit el lehet rontani és figyeljek rá?? Ha jól tudom az alapjárati motor tengelyéhez ne nagyon nyúlkáljak. Egyébként azóta is tökéletes az autó..

Alatta van egy O-gyűrű az ne vesszen el, mert akkor mellette falsot szív.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Tiu írta:

Kisblokkba nincs méret beöntve csak GM szám, az pedig ugyanaz. A beütött motorszám helye van máshol, 1,4-nél a blokk tetején, 1,6-nál a kuplungharangon.

Ahol be van öntve a 12, 14 vagy 16 az a hengerfej. :wink:

Hm, pedig meg mertem volna esküdni rá, de netes képeket böngészve igaza lehet, akkor a nagyblokkokon láttam.
Viszont kisblokkon sose volt a kuplungharangon a motorszám. Illetve 8v-nél nem. (16v ugye letakarja a motorszám eredeti helyét)

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎10‎.‎19‎. at 22:27, Gergőőő írta:

Nekem is ez az évjárat ill. motorkódom van. 2számjegyű kódokat fog köpni és igen csak annyi h 5-6 pin összeköt kihajtott gemkapoccsal vagy amit találsz erre a célra, gyújtás rá és figyeled a check engine lámpást. 12 a hibaolvasás első kódja ha nincs hiba akkor az utolsó is.

Köszi a segitséget :-)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 20. at 22:44, zotya975 írta:

Alatta van egy O-gyűrű az ne vesszen el, mert akkor mellette falsot szív.

Na ma kiszedtem az alapjárati motort nem volt rajta semmi extra lerakódás. Kicsit fekete volt a kúp meg a tengely féktisztítóval meg ronggyal finoman leszedtem ugyan így a helyét is. De az normális dolog hogy kicsit mozdul a tengelye oldal irányban? Egyébként A,B lábakat összezártam kiszedve szépen mozog ki be. Magán a kúpon a végén látszott fényesedés és az ujjammal érezni is hogy éppen, hogy csak de megvan kopva mélyedés van benne. Jól sejtem hogy ez nem épp egészséges?? És lehet mikor alig akart indulni és 3 ezren járt alapjáraton lehet ez a mélyedés akadt meg a házában??

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Tiu írta:

 

Szuper. :icon13:

Mehet a hétvégi családi kirándulás. :)

Szerk.: ...és legalább láttad a motort belülről is. :wink:

 

Ja, mehet.

Az nem volt újdonság, láttam én már motort belülről. Az aláírásomban szereplő benzines E Kadettet gyűrűztem, csapágyaztam. Bár most már ezt is .

Csak az alsó vezérlés burkolat szivatott meg. Mindennel kész vagyok, próba...visít, mint az állat. Hosszbordás le, úgy is. Na akkor vezérlés burkolat le, feszítőt megvizslat, teljesen ki van feküdve jobbra (túlfeszít). Beállítom, próba...faxa minden. Burkolat fel, főteng tárcsa fel, próba...visít. B+. Burkolat le, és akkor látom, hogy a tárcsa belső éle elkezdte kidörzsölni a burkolat szélét, ugyan is az nem volt bepattanva a helyére. Bepattintom, tárcsa fel, próba...kuss van. B+. Ez szivatott 20 percig.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, Kispotter írta:

Na ma kiszedtem az alapjárati motort nem volt rajta semmi extra lerakódás. Kicsit fekete volt a kúp meg a tengely féktisztítóval meg ronggyal finoman leszedtem ugyan így a helyét is. De az normális dolog hogy kicsit mozdul a tengelye oldal irányban? Egyébként A,B lábakat összezártam kiszedve szépen mozog ki be. Magán a kúpon a végén látszott fényesedés és az ujjammal érezni is hogy éppen, hogy csak de megvan kopva mélyedés van benne. Jól sejtem hogy ez nem épp egészséges?? És lehet mikor alig akart indulni és 3 ezren járt alapjáraton lehet ez a mélyedés akadt meg a házában??

Kottyanni szokott hiszen az a tengely is kopik..hogy ott meg tud-e akadni azt nem lehet tudni, hiszen ha be van szerelve akkor nem látszik. Ha nem nagy a mélyedés akkor szerintem nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.