Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ma hazafele feladta az X16SZR. :( Már majdnem hazaértem, 5km volt hátra kábé, mikor rángatózást kezdtem érezni. Meg nagyon furcsa volt a magas alapjárat. Lehalkítottam a zenét és akkor szembesültem a dologgal. 1 vagy 2 henger nem üzemel, gázadásra sem, üzem melegen. És nagyon ocsmány hangja van a motornak. :(

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Hát ja a szerelők, mesterek egy része ilyen...a nem gazdaságos javítás szabad fordításban meg azt jelenti, hogy nem nyer rajta annyit amennyit szeretne. 

Nekem tavaly egy 20-as volt úgy, hogy két szelepet cserélni kellett. Azért van ott haszon, csak gondolom valami 16 szelepes újabb vasén többet lehetne fogni.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, netelek001 írta:

Sziasztok!
Segítség kellene, hidrótőke csere ügyben. láttam hogy nem feltétlen kell kivenni a veztengelyt illetve a hengerfejet levenni. csináltátok már többen ezt a módszert?
illetve a szerszámról kellene valami infó hogy mi az hogy néz ki, illetve ha tudtok akkor méretet is megköszönném :)

Nem kell kivenni...röviden: az adott tökéhez tartozó szelep le van nyomva, a himba, szelepkupak le van véve és a tőke kihúzható. Az olaj visszafolyón le tud esni a kupak, jó ha be van tömve ronggyal a lyuk. A célszerszám lehet házilagos, vagy bolti.  

http://p.coldline.hu/2013/11/08/1241080-20131108-6AwPUm.jpg

http://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html

1 órával ezelőtt, daykiller írta:

Ma hazafele feladta az X16SZR. :( Már majdnem hazaértem, 5km volt hátra kábé, mikor rángatózást kezdtem érezni. Meg nagyon furcsa volt a magas alapjárat. Lehalkítottam a zenét és akkor szembesültem a dologgal. 1 vagy 2 henger nem üzemel, gázadásra sem, üzem melegen. És nagyon ocsmány hangja van a motornak. :(

Dis hiba? 

12 perce, Stevy írta:

Nekem tavaly egy 20-as volt úgy, hogy két szelepet cserélni kellett. Azért van ott haszon, csak gondolom valami 16 szelepes újabb vasén többet lehetne fogni.

Egyszer volt szerelőnél az autó, soha többet, egy egyszerű lengőkar szilent cserére 3 hetet vártam.

Link to comment
Megosztás:

11 perce, zotya975 írta:

Dis hiba?

Csak nem. Holnap kiderítem. Ha két henger nem megy, akkor DIS vagy ECU. Ha csak egy, akkor gyertya, kábel. Ha meg minden henger megy, mégis szar, akkor komolyabb. Kezdve a vezérlés átugrástól. De nekem nagyon kéthenger gyanús volt. Egyszer nem dugtam rá egy pipát a gyertyára, és a három hengerrel is szebb hangja volt.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, daykiller írta:

Csak nem. Holnap kiderítem. Ha két henger nem megy, akkor DIS vagy ECU. Ha csak egy, akkor gyertya, kábel. Ha meg minden henger megy, mégis szar, akkor komolyabb. Kezdve a vezérlés átugrástól. De nekem nagyon kéthenger gyanús volt. Egyszer nem dugtam rá egy pipát a gyertyára, és a három hengerrel is szebb hangja volt.

Akkor a veztengely törést már nem is említem.....3 hengernek vinni kell az autót, kettővel már alig jár a motor erő semmi.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Akkor a veztengely törést már nem is említem.....3 hengernek vinni kell az autót, kettővel már alig jár a motor erő semmi.

Na. Reggel kínkeservesen beindult. Gyanúsan fennakadt egy indítás közben. Beindult gázadásra. Koncerteken a füstgép nem ereget ilyen fehér füstöt. Gázra viszont valamikor megjött a négy henger. Állt a garázs előtt egy órát. Indítanám be, de megakadt a motor. Sebességben löktem rajta egyet. Indítás, megint megakadt. Akárhányszor próbáltam ezután, egyből akadt.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, daykiller írta:

Na. Reggel kínkeservesen beindult. Gyanúsan fennakadt egy indítás közben. Beindult gázadásra. Koncerteken a füstgép nem ereget ilyen fehér füstöt. Gázra viszont valamikor megjött a négy henger. Állt a garázs előtt egy órát. Indítanám be, de megakadt a motor. Sebességben löktem rajta egyet. Indítás, megint megakadt. Akárhányszor próbáltam ezután, egyből akadt.

Lehet, hogy elszabadult valami... :(

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, daykiller írta:

Na. Reggel kínkeservesen beindult. Gyanúsan fennakadt egy indítás közben. Beindult gázadásra. Koncerteken a füstgép nem ereget ilyen fehér füstöt. Gázra viszont valamikor megjött a négy henger. Állt a garázs előtt egy órát. Indítanám be, de megakadt a motor. Sebességben löktem rajta egyet. Indítás, megint megakadt. Akárhányszor próbáltam ezután, egyből akadt.

 

3 órája, pszilaj írta:

Lehet, hogy elszabadult valami... :(

 

Hát ha akad akkor mechanikus hiba van, a fehér füst sem jó jel. Kompresszió mérést ha tudsz végeztetni akkor gyűrűtörés bontás nélkül is kábé megtalálható. Aztán levenni alul-felül, megnézni a veztengely környékét, lent a hajtókarokat. Mennyi mentél vele a felújítás óta? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

 

Hát ha akad akkor mechanikus hiba van, a fehér füst sem jó jel. Kompresszió mérést ha tudsz végeztetni akkor gyűrűtörés bontás nélkül is kábé megtalálható. Aztán levenni alul-felül, megnézni a veztengely környékét, lent a hajtókarokat. Mennyi mentél vele a felújítás óta? 

Olyan tippet kaptam még, hogy víz megy a hengerbe és ezért "akad meg". Pár óra elteltével megint fordult egyet a motor, pedig úgy hagytam ott, hogy beakadt. Mindjárt lemegyek, aztán átvizslatom. Végre végeztek a garázsban a fűtés javításával. Gyertyákat kiszedem, aztán ha úgy forog a motor rendesen, akkor ez lehet a probléma. Ha így is megakad, akkor vontatás, mert amúgy elég hülye helyen áll.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, daykiller írta:

Olyan tippet kaptam még, hogy víz megy a hengerbe és ezért "akad meg". Pár óra elteltével megint fordult egyet a motor, pedig úgy hagytam ott, hogy beakadt. Mindjárt lemegyek, aztán átvizslatom. Végre végeztek a garázsban a fűtés javításával. Gyertyákat kiszedem, aztán ha úgy forog a motor rendesen, akkor ez lehet a probléma. Ha így is megakad, akkor vontatás, mert amúgy elég hülye helyen áll.

Végülis ez is lehetséges, mert ugye a vizet nem lehet összenyomni, de általában állás közben szokott vízzel feltelni a henger ha hengerfejes, és a vízjárat-égéstér szakad össze aztán az első indításkor visszatolja a vízet részben a kiegyenlítőbe, meg ugye kipufogja ami ott marad. Ez még viszonylag jobb lenne.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

Végülis ez is lehetséges, mert ugye a vizet nem lehet összenyomni, de általában állás közben szokott vízzel feltelni a henger ha hengerfejes, és a vízjárat-égéstér szakad össze aztán az első indításkor visszatolja a vízet részben a kiegyenlítőbe, meg ugye kipufogja ami ott marad. Ez még viszonylag jobb lenne.

Meg van a diagnózis. Hengerfej. Csövek gyémánt kemények, víz benzinszagú. Kiszedett gyertyáknál jó nézni indítózáskor, hogy köpi ki a vizet. Kettő gyertya csurom vizes volt. Érdekes, hogy nem egymás melletti hengerekben van víz.

Link to comment
Megosztás:

30 perce, daykiller írta:

Meg van a diagnózis. Hengerfej. Csövek gyémánt kemények, víz benzinszagú. Kiszedett gyertyáknál jó nézni indítózáskor, hogy köpi ki a vizet. Kettő gyertya csurom vizes volt. Érdekes, hogy nem egymás melletti hengerekben van víz.

Csak a tömítés vagy maga a hengerfej? Vagy ezt még korai kérdezni? 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, zotya975 írta:

Csak a tömítés vagy maga a hengerfej? Vagy ezt még korai kérdezni? 

Még korai, mert nincs 12-es vagy 14-es külső torx bitfejem. De az nekem nem jelent jót, hogy konkrétan ahogy jár a motor, láthatóan fogy a víz a tartályból. Tehát elég sokat beszippant a motor.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

Just now, daykiller írta:

Még korai, mert 12-es vagy 14-es külső torx bitfejem. De az nekem nem jelent jót, hogy konkrétan ahogy jár a motor, láthatóan fogy a víz a tartályból. Tehát elég sokat beszippant a motor.

Ha átszakadt-átégett a tömítés ott is be tud jutni a víz, bár még csak olyat láttam, ami működés közben fehéren füstölt, és csak hosszabb állás közben telt fel a henger vízzel. Ha kapásból nyomja a vizet az az ért durva.

Link to comment
Megosztás:

2 perce, zotya975 írta:

Ha átszakadt-átégett a tömítés ott is be tud jutni a víz, bár még csak olyat láttam, ami működés közben fehéren füstölt, és csak hosszabb állás közben telt fel a henger vízzel. Ha kapásból nyomja a vizet az az ért durva.

Hátő.. indítózásnál már felszívja magát annyi vízzel, hogy megakad a motor. Gyertyák nélkül indítóztam és kifröcsögött a víz. 2 henger meg azért nem megy, mert ugye az egyik hengerben a víz zárlatot okoz, így a másikban sincs szikra. Hangja olyan, mint 1 rongyá kopott egyhengeres kétütemű motor. Már bánom, hogy nem videóztam le. Láttam már pár fehéren ködölő, vízevő motort, de ez nagyon durva. Ahol kicsit lyukas a kipuf rendszer, ott jön ki a gőz. A motortérben a tűzkarikánál is jött kifele.

Link to comment
Megosztás:

27 perce, daykiller írta:

Hátő.. indítózásnál már felszívja magát annyi vízzel, hogy megakad a motor. Gyertyák nélkül indítóztam és kifröcsögött a víz. 2 henger meg azért nem megy, mert ugye az egyik hengerben a víz zárlatot okoz, így a másikban sincs szikra. Hangja olyan, mint 1 rongyá kopott egyhengeres kétütemű motor. Már bánom, hogy nem videóztam le. Láttam már pár fehéren ködölő, vízevő motort, de ez nagyon durva. Ahol kicsit lyukas a kipuf rendszer, ott jön ki a gőz. A motortérben a tűzkarikánál is jött kifele.

Pluszban még hirtelen jött ha jól emlékszem...a tömítés általában átég, ami nem egyik pillanatról a másikra történik. Az EGR szelepnél neked nincs vízjárat ugye? 

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Pluszban még hirtelen jött ha jól emlékszem...a tömítés általában átég, ami nem egyik pillanatról a másikra történik. Az EGR szelepnél neked nincs vízjárat ugye? 

 

Igen, hirtelen. Az EGR szelep passz. A szívócső fűtött. Amúgy egy korábbi kérdésedre válaszolva: a felújítás óta már volt egy vezérléscsere is. Kb 100000km lehet a hf-ben. Most megint lesz vezérléscsere, mert a vízpumpa amúgy is kuka és 50 ezer környékén jár a mostani szíj. 32 ezernél még nem cseréltük, mikor termosztátot cseréltünk. Aztán mehetnék tovább is: megelőzendően olajdekni tömítéscsere, mivel úgyis le kell cserélnem azt az olajat, amibe nincs 1000km. új hosszbordás szíj és motortartóbakok cseréje is akkormár.

Vagy szanaszét bontom és veszek egy Omegát.

Módosítva : daykiller
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

53 perce, Bundee írta:

Vízütést kaphat ilyenkor a motor, vagy remélhetőleg nem ment bele annyi? :huh:

Ettől fosok én is, hogy odab*szta neki. De kaptam nyugtatást, hogy a hajtókar és a főtengely sokat kibír. Pedig ha indítózásra megakad, akkor simán kaphat. Elég ocsmány hangja volt.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, daykiller írta:

Igen, hirtelen. Az EGR szelep passz. A szívócső fűtött. Amúgy egy korábbi kérdésedre válaszolva: a felújítás óta már volt egy vezérléscsere is. Kb 100000km lehet a hf-ben. Most megint lesz vezérléscsere, mert a vízpumpa amúgy is kuka és 50 ezer környékén jár a mostani szíj. 32 ezernél még nem cseréltük, mikor termosztátot cseréltünk. Aztán mehetnék tovább is: megelőzendően olajdekni tömítéscsere, mivel úgyis le kell cserélnem azt az olajat, amibe nincs 1000km. új hosszbordás szíj és motortartóbakok cseréje is akkormár.

Vagy szanaszét bontom és veszek egy Omegát.

Persze Omega..az tök szerelhető az F után...:-)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, daykiller írta:

Igen, hirtelen. Az EGR szelep passz. A szívócső fűtött. Amúgy egy korábbi kérdésedre válaszolva: a felújítás óta már volt egy vezérléscsere is. Kb 100000km lehet a hf-ben. Most megint lesz vezérléscsere, mert a vízpumpa amúgy is kuka és 50 ezer környékén jár a mostani szíj. 32 ezernél még nem cseréltük, mikor termosztátot cseréltünk. Aztán mehetnék tovább is: megelőzendően olajdekni tömítéscsere, mivel úgyis le kell cserélnem azt az olajat, amibe nincs 1000km. új hosszbordás szíj és motortartóbakok cseréje is akkormár.

Vagy szanaszét bontom és veszek egy Omegát.

Amiböl átiratsz egy omega-t, annyibol van masik motor ehez nem?

Link to comment
Megosztás:

40 perce, daykiller írta:

Ettől fosok én is, hogy odab*szta neki. De kaptam nyugtatást, hogy a hajtókar és a főtengely sokat kibír. Pedig ha indítózásra megakad, akkor simán kaphat. Elég ocsmány hangja volt.

Ha az indítózáskor akad meg a víztől attól még ló baja nem lesz. Annál nagyobbat kap kopogásos égésnél. A porbléma akkor van a hidrosokkal, ha menetközben ér. Na ott tud csúnya dolgokat művelni.
Amúgy meg jha, sok sokkal erősebb motor épült erre a főtengelyre. 1 bar alatt még a turbót is bírja.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is lenne probléma, mondjuk kisebb mint az előző kollegáé.

Az alapjárat.. megint. Egyszer normális aztán meg olyan magas, hogy üvölt a motor   :(

Vákuum csövek jók, alapjárati motor új (de nem gyári) a tűzfalon lévő map senzor meg az "ufo" cserélve (használt gyárira)

Normálisan mentem vele, leállítom, majd mikor beindítom eszméletlen magas. 5-10 perc elteltével visszaáll aránylag normálisra.

Nem tudom van-e összefüggés: amikor benyomom a féket még magasabb lesz az alapjárat (kicsivel de hallható) meg az ablaktörlőnél emelkedik még ha bekapcsolom.

Segítsetek légyszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.