Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Woah, 10 km után leállt a motor, haza kellett vontatni. :blink: Szerintem benzint nem kap :/ Legalább ma gazdagabb lettem egy új vontatókötéllel :D Mert azt is kellett venni,a  tescos elszakadt, a kúton meg acélsodrony kötelet kaptam. 

Gyanítom hogy a benzinpumpa szivat, vagy kontakt hiba, vagy maga a szivattyú tönkrement. Indításnál 2-3000ig felpörög, és egyből leáll.

Módosítva : joecockroach
Link to comment
Megosztás:

7 órája, joecockroach írta:

Woah, 10 km után leállt a motor, haza kellett vontatni. :blink: Szerintem benzint nem kap :/ Legalább ma gazdagabb lettem egy új vontatókötéllel :D Mert azt is kellett venni,a  tescos elszakadt, a kúton meg acélsodrony kötelet kaptam. 

Gyanítom hogy a benzinpumpa szivat, vagy kontakt hiba, vagy maga a szivattyú tönkrement. Indításnál 2-3000ig felpörög, és egyből leáll.

Lebontod az anyósoldali lábteret, kihúzod a lila AC-relét, összekötöd a 30-87-es pineket egy dróttal. A pumpának el kell indulnia, ha most rendesen jár a motor akkor relé hiba. Ha nem jár akkor kábel, csati, pumpa, vagy indításgátló ( ha van benne) bacakszik. De dughatsz egy multimétert is a pumpa csatijára és nézed megvan-e a 12Volt indítózáskor. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Lebontod az anyósoldali lábteret, kihúzod a lila AC-relét, összekötöd a 30-87-es pineket egy dróttal. A pumpának el kell indulnia, ha most rendesen jár a motor akkor relé hiba. Ha nem jár akkor kábel, csati, pumpa, vagy indításgátló ( ha van benne) bacakszik. De dughatsz egy multimétert is a pumpa csatijára és nézed megvan-e a 12Volt indítózáskor. 

Szia! Köszi a tippeket, meg fogom nézni ahogy leírtad.

Indításgátló nincs. 

Két hete is ezt csinálta, nem akart beindulni. Utána matattam a motortérben, megmozgattam a csatlakozókat, injektorokét, gyertyapipákat, alapjárati motor csatlakozóját, és utána valamiért beindult és használható volt. Aznap lement 160 km. Most ugyanez jött elő megint, csak nem bírtam mozgásra bírni az autót.

Nem tesz jót neki az állás, nincs egy hónapja napi használatban.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, joecockroach írta:

Szia! Köszi a tippeket, meg fogom nézni ahogy leírtad.

Indításgátló nincs. 

Két hete is ezt csinálta, nem akart beindulni. Utána matattam a motortérben, megmozgattam a csatlakozókat, injektorokét, gyertyapipákat, alapjárati motor csatlakozóját, és utána valamiért beindult és használható volt. Aznap lement 160 km. Most ugyanez jött elő megint, csak nem bírtam mozgásra bírni az autót.

Nem tesz jót neki az állás, nincs egy hónapja napi használatban.

Elég egy kontakthibás csati valahol hogy ne induljon az autó. 

Link to comment
Megosztás:

Most akkor mi a tosz van???

Viszonylag új gyertyák vannak a kocsiban,nincs bennük 2000  km.Ezek beru márkájú kétpólusú gyertyák,katalógusadatok szerint belevaló,kinézetre is olyan mint ami benne volt,viszont a porcelán hófehér benne,mint ha rossz lenne a hőértéke,vagy szegény keverékkel járna.

Diag szerint jó,lambdaszabályzás is jó szegény-gazdag határon libikókázik,kipufogó vég teljesen tiszta.

Próbára visszaraktam a régi gm gyertyákat,azzal a gyertyakép gyönyörű őzbarna,a motor járásán,dinamikáján sem lehet észrevenni semmi különbséget,viszont a kipufogóvég röpke 100 kilométer alatt kormos,fekete.

Mitől lehet ez? Azt nem hiszem,hogy a régi gyertyák ennyire szarok ,az újak meg nem belevalók...

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Szabadij írta:

Most akkor mi a tosz van???

Viszonylag új gyertyák vannak a kocsiban,nincs bennük 2000  km.Ezek beru márkájú kétpólusú gyertyák,katalógusadatok szerint belevaló,kinézetre is olyan mint ami benne volt,viszont a porcelán hófehér benne,mint ha rossz lenne a hőértéke,vagy szegény keverékkel járna.

Diag szerint jó,lambdaszabályzás is jó szegény-gazdag határon libikókázik,kipufogó vég teljesen tiszta.

Próbára visszaraktam a régi gm gyertyákat,azzal a gyertyakép gyönyörű őzbarna,a motor járásán,dinamikáján sem lehet észrevenni semmi különbséget,viszont a kipufogóvég röpke 100 kilométer alatt kormos,fekete.

Mitől lehet ez? Azt nem hiszem,hogy a régi gyertyák ennyire szarok ,az újak meg nem belevalók...

Nekem is kissé fehérek a gyertyák, igaz, inkább a szesz miatt. Ha minden más jó, én nem foglalkoznék a gyertya színével.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, zotya975 írta:

Hajts  kicsit a lábakon. Lehet hogy van valahol egy pumpa felőli csati ha érdekel.

Hajtottam. Az egyik polus nem volt szep ezustos szinu, hanem piszkos fekete szeru volt, tovabba a belso feszito lemeze nem feszitett, vissza volt hajolva. Ezt a feszitot kihajlitottam, most elvileg jo lesz. A multkor is ezt mondtam... :confused::hehe:

Tegnap működött szépen, bár lecserélném egy újra ezt a csatlakozót, csak épp sehol nem találtam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt meg tudná mondani valaki, hogy létezik-e olyan Paragi dob amit csak fel kell rakni a helyére és nem kell semmilyen füleket hegeszteni? 5 ajtós 1.4 16V X14XE-ről van szó.

Amit F astrához láttam paragi típusdob az nem jó mert az csak "egy fülű" :)

 

 

 

 

 

Link to comment
Megosztás:

27 perce, Poclain írta:

Sziasztok!

Azt meg tudná mondani valaki, hogy létezik-e olyan Paragi dob amit csak fel kell rakni a helyére és nem kell semmilyen füleket hegeszteni? 5 ajtós 1.4 16V X14XE-ről van szó.

Amit F astrához láttam paragi típusdob az nem jó mert az csak "egy fülű" :)

 

 

 

 

 

Egy fülü a kombihoz való dob. Szerintem legegyszerűbb megkérdezni tőlük, pölö ímélben. 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 07. at 4:52, zotya975 írta:

Lebontod az anyósoldali lábteret, kihúzod a lila AC-relét, összekötöd a 30-87-es pineket egy dróttal. A pumpának el kell indulnia, ha most rendesen jár a motor akkor relé hiba. Ha nem jár akkor kábel, csati, pumpa, vagy indításgátló ( ha van benne) bacakszik. De dughatsz egy multimétert is a pumpa csatijára és nézed megvan-e a 12Volt indítózáskor. 

 

On 2016. 10. 07. at 7:38, joecockroach írta:

Szia! Köszi a tippeket, meg fogom nézni ahogy leírtad.

Indításgátló nincs. 

Két hete is ezt csinálta, nem akart beindulni. Utána matattam a motortérben, megmozgattam a csatlakozókat, injektorokét, gyertyapipákat, alapjárati motor csatlakozóját, és utána valamiért beindult és használható volt. Aznap lement 160 km. Most ugyanez jött elő megint, csak nem bírtam mozgásra bírni az autót.

Nem tesz jót neki az állás, nincs egy hónapja napi használatban.

Sziasztok!

Kicsit tüzetesebben meglestem a kapcsolási rajzokat és rájöttem, hogy a szivattyú reléjétől a szivattyúhoz menő tápkábel az F2-es biztosítékon keresztül megy. Tehát ha annak a biztinek(nem tudom melyik lábának) ad az ember áramot, akkor el kell indulnia a szivattyúnak. Lehet így egyszerűbb ellenőrizni a szivattyút mint bontani a lábteret. :)

Anno régen én is ide tettem egy relés-kapcsolós megoldáson keresztüli működtetési lehetőséget. Télen az etanolos üzemnél előre fel tudtam termelni az üzemanyag nyomást.

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

11 perce, pszilaj írta:

 

Sziasztok!

Kicsit tüzetesebben meglestem a kapcsolási rajzokat és rájöttem, hogy a szivattyú reléjétől a szivattyúhoz menő tápkábel az F2-es biztosítékon keresztül megy. Tehát ha annak a biztinek(nem tudom melyik lábának) ad az ember áramot, akkor el kell indulnia a szivattyúnak. Lehet így egyszerűbb ellenőrizni a szivattyút mint bontani a lábteret. :)

Anno régen én is ide tettem egy relés-kapcsolós megoldáson keresztüli működtetési lehetőséget. Télen az etanolos üzemnél előre fel tudtam termelni az üzemanyag nyomást.

Na jó, de a tápkábelhez hol férsz hozzá? :confused: Meg ugye ezzel még a relét nem szűrted ki.

Link to comment
Megosztás:

3 perce, pszilaj írta:

 

Sziasztok!

Kicsit tüzetesebben meglestem a kapcsolási rajzokat és rájöttem, hogy a szivattyú reléjétől a szivattyúhoz menő tápkábel az F2-es biztosítékon keresztül megy. Tehát ha annak a biztinek(nem tudom melyik lábának) ad az ember áramot, akkor el kell indulnia a szivattyúnak. Lehet így egyszerűbb ellenőrizni a szivattyút mint bontani a lábteret. :)

Anno régen én is ide tettem egy relés-kapcsolós megoldáson keresztüli működtetési lehetőséget. Télen az etanolos üzemnél előre fel tudtam termelni az üzemanyag nyomást.

Szia!

Az én esetemben kiderült, hogy a csatlakozó volt kontakthibás ami a szivattyúba megy. Az egyik saru nagyon piszkos fekete volt, a másik szép ezüstös fém színű, továbbá a saruban lévő feszítő lemez nem feszített semmit, azt kihajlítottam, azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, zotya975 írta:

Na jó, de a tápkábelhez hol férsz hozzá? :confused: Meg ugye ezzel még a relét nem szűrted ki.

Az F2-es biztosítékon az a vezeték megy át, ami a relétől megy a szivattyúhoz.

Ha erre a biztosítékra adsz valahonnan áramot akkor kikerülöd a relét... ;-)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, joecockroach írta:

Szia!

Az én esetemben kiderült, hogy a csatlakozó volt kontakthibás ami a szivattyúba megy. Az egyik saru nagyon piszkos fekete volt, a másik szép ezüstös fém színű, továbbá a saruban lévő feszítő lemez nem feszített semmit, azt kihajlítottam, azóta jó.

Igen, olvastam.

Csak mint ötletet írtam, hogy egy hibakiszűrés, ha ki tudja próbálni az ember a szivattyút... :)

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hét elejére igérték a hf-et. Nem csinálták meg, sőt még csak nem is telefonáltak, hogy nem foglalkoznak vele. Tegnap én hívtam őket, hogy mi a helyzet, akkor mondták meg. Fogtam a cuccot és átvittem egy másik helyre. Nem értem én ezeket a "szakikat", nem kell nekik a pénz??? A másik helyen viszont csak jövő hét második felére tudták vállalni, annyi melójuk van. Egy héttel tovább buszozok.:doze:

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, hening írta:

A hét elejére igérték a hf-et. Nem csinálták meg, sőt még csak nem is telefonáltak, hogy nem foglalkoznak vele. Tegnap én hívtam őket, hogy mi a helyzet, akkor mondták meg. Fogtam a cuccot és átvittem egy másik helyre. Nem értem én ezeket a "szakikat", nem kell nekik a pénz??? A másik helyen viszont csak jövő hét második felére tudták vállalni, annyi melójuk van. Egy héttel tovább buszozok.:doze:

Haverommal bontottunk egy 900NG Saabot, meg bontóba vittünk egy másikat is mellé egészben, gyakorlatilag lábon. Ott sírbókolt a bontós ürge hogy az életben nem visznek tőle Saabhoz cuccot, így-úgy ott fog rajta rohadni. Mondtuk neki hogy 1-2 hónapon belül jövünk és elviszünk egy csomó mindent (főleg futóműből) amit nem volt időnk kibontani. Mondta jó, elkezdi bontani nemsokára vihetjük. Ez volt tavasszal, azóta kb. 8-szor hívtuk, hogy mennénk a cuccokért, a válasz minden esetben az, hogy "hát ő nem fogja kiszedni a futóművet mert akkor nemtudja mozgatni a telepen"

Szóval igen, vannak emberek akiknek egyszerűen nem kell a pénz.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, hening írta:

A hét elejére igérték a hf-et. Nem csinálták meg, sőt még csak nem is telefonáltak, hogy nem foglalkoznak vele. Tegnap én hívtam őket, hogy mi a helyzet, akkor mondták meg. Fogtam a cuccot és átvittem egy másik helyre. Nem értem én ezeket a "szakikat", nem kell nekik a pénz??? A másik helyen viszont csak jövő hét második felére tudták vállalni, annyi melójuk van. Egy héttel tovább buszozok.:doze:

Faca....:angry:

Link to comment
Megosztás:

40 perce, Bundee írta:

Haverommal bontottunk egy 900NG Saabot, meg bontóba vittünk egy másikat is mellé egészben, gyakorlatilag lábon. Ott sírbókolt a bontós ürge hogy az életben nem visznek tőle Saabhoz cuccot, így-úgy ott fog rajta rohadni. Mondtuk neki hogy 1-2 hónapon belül jövünk és elviszünk egy csomó mindent (főleg futóműből) amit nem volt időnk kibontani. Mondta jó, elkezdi bontani nemsokára vihetjük. Ez volt tavasszal, azóta kb. 8-szor hívtuk, hogy mennénk a cuccokért, a válasz minden esetben az, hogy "hát ő nem fogja kiszedni a futóművet mert akkor nemtudja mozgatni a telepen"

Szóval igen, vannak emberek akiknek egyszerűen nem kell a pénz.

 

30 perce, zotya975 írta:

Faca....:angry:

De legalább felhívott volna, hogy vigyem a búsba onnan, mert nem akar vele foglalkozni. Azt mondta a telefonba, hogy nem gazdaságos a javítása. Kérdem én az ő pénzéről van szó???

Egyáltalán nem örülök ennek, mert a Zasszony velem veszekszik, mert menni akart a hétvégén rokonokhoz. Így viszont lehet a jövő héten se megyünk.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Segítség kellene, hidrótőke csere ügyben. láttam hogy nem feltétlen kell kivenni a veztengelyt illetve a hengerfejet levenni. csináltátok már többen ezt a módszert?
illetve a szerszámról kellene valami infó hogy mi az hogy néz ki, illetve ha tudtok akkor méretet is megköszönném :)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, hening írta:

 

De legalább felhívott volna, hogy vigyem a búsba onnan, mert nem akar vele foglalkozni. Azt mondta a telefonba, hogy nem gazdaságos a javítása. Kérdem én az ő pénzéről van szó???

Egyáltalán nem örülök ennek, mert a Zasszony velem veszekszik, mert menni akart a hétvégén rokonokhoz. Így viszont lehet a jövő héten se megyünk.

 

Hát ja a szerelők, mesterek egy része ilyen...a nem gazdaságos javítás szabad fordításban meg azt jelenti, hogy nem nyer rajta annyit amennyit szeretne. Amúgy meg baromság, a hengerfej felújítás, alapból a szelepek, szelepvezetők, szimeringek cseréjét, becsiszolását jelenti, az egyik talán leggyakoribb motorfelújítási művelet. Az új hengerfej az autó árával vetekszik, már hogyne lenne gazdaságos egy felújítás?!:angry: A nők meg ilyenek, én sem tudok semmit normálisan megcsinálni a kocsin, mert mire csak félig szétszedem, tuti menni kell valahová.:goofy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.