pepper17 Elküldve Szeptember22, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember22, 2016 Segítség!A következő a gondom! c18xe motoron cserélnék vezérműtengely jeladót, meg is vettem az újjat kábellal együtt.De a régi vezetékek,és azon amit vettem, teljesen más szinűek a vezetékek.Hol tudom ezt megnézni hogy melyiket melyikkel kössem össze? előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 (edited) Üdv! Ismeri e valaki közületek behatóbban a multec befecsi rendszert? A problémám még mindig a régi,a kissé ingadozó alapjárat. Azt tapasztalom,hogy ennek az oka az,hogy alapjáraton folyamatosan állítgatja a vezérlő az előgyújtást 5-12 fok között. Kis gázadásra ez az érték felmegy 25 fok fölé és gázadástól függően változik felfelé,de stabil,nem ugrál. Na de miből gondolja ,hogy ezt kell csinánié? Az érdekelne,hogy alapjáraton mit vesz figyelembe a vezérlő? Ha lehúzom a map szenzort és a kopogásszenzort,akkor is állítgatja az előgyújtást.Nem értem... (X16SZR) Módosítva Szeptember26, 2016 : Szabadij Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 Gázadásra persze, hogy emeli. Nagyobb fordulatnál nagyobb fok kell, hogy időben ugyanannyi maradjon az előgyújtás mértéke... Alapjáraton szerintem amit néz, az a hőmérséklet, gázpedál állás, lambda-szonda, kopogásérzékelő, MAP-szenzor, meg a főtengely végén a pozícióérzékelő...asszem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 Just now, pszilaj írta: Gázadásra persze, hogy emeli. Nagyobb fordulatnál nagyobb fok kell, hogy időben ugyanannyi maradjon az előgyújtás mértéke... Alapjáraton szerintem amit néz, az a hőmérséklet, gázpedál állás, lambda-szonda, kopogásérzékelő, MAP-szenzor, meg a főtengely végén a pozícióérzékelő...asszem... Vagyis mindent.... nem nagyon szűkült a kör....hidegen a szondát nem. Ha a kopogásérzékelő lelazul, volt már ilyen, akkor az is lehet gond nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 Hát a kopogásérzékelő fura egy valami... engem már szívatott... A főtengely végén a szíjtárcsa egy kicsit el volt anyátlanodva és annyira kóválygott, hogy időnként belevert a blokkba. A kopogás érzékelő meg kopogásos égést "hallott", így az előgyújtást visszadobta. Majd szépen újra emelte, a következő kopácsolásig... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 5 perce, pszilaj írta: Hát a kopogásérzékelő fura egy valami... engem már szívatott... A főtengely végén a szíjtárcsa egy kicsit el volt anyátlanodva és annyira kóválygott, hogy időnként belevert a blokkba. A kopogás érzékelő meg kopogásos égést "hallott", így az előgyújtást visszadobta. Majd szépen újra emelte, a következő kopácsolásig... Igen az a tárcsa gond már többször előfordult, nem tudom, lehet pont a te képed: Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 Igen, az enyémről készült... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 Just now, pszilaj írta: Igen, az enyémről készült... A Googléban talált opeles képeknek a 90% innen származik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jocifighter19 Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 Sziasztok! Segítsetek nekem, mert egyre tanácstalanabb vagyok. Szeretett autóm(C14SE) időnként nem indul, egy hete pedig még csak életjelet sem ad. Két éve kezdődött nyáron(főként párás helyen vettem észre), hogy fél óra elteltével indult csak. Tekert, de nem indult. Utána kb. egy hónap múlva megint. Aztán ősztől nyárig minden OK.. Tavaly nyáron kb 4-5-ször szívatott. Volt hogy napokig semmi, aztán indult. Volt, hogy csak húzatásra indult. Később -egy benzinszűrő csere után- azonnal indult, utána a következő leállásnál leengedtem a szűrőnél a benzint és indult. Tavaly szept. 20-tól július végéig minden rendben volt. Most viszont megint nem indul, de a benzin leengedése és a behúzatás sem segít. Ha a motor járt, akkor még nem állt le egyszer sem, ezért kizárom a kábeltörést. Hibakód nincs, szikra van, pumpa relé jó, viszont a pumpára menő csatiban nincs feszültség indítózáskor sem. Azt nem tudom sajnos, hogy a pumpának mi ad jelet, hogy induljon, vagy annak direktben kellene menni indítózáskor? A szerelőm másik településen lakik, egy jó ideig nem tudja megnézni, telefonon pedig nincs ötlete, hogy mi lehet, látnia kellene. Aki tud kérem segítsen, mert szükségem lenne a kocsira. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 15 perce, jocifighter19 írta: Sziasztok! Segítsetek nekem, mert egyre tanácstalanabb vagyok. Szeretett autóm(C14SE) időnként nem indul, egy hete pedig még csak életjelet sem ad. Két éve kezdődött nyáron(főként párás helyen vettem észre), hogy fél óra elteltével indult csak. Tekert, de nem indult. Utána kb. egy hónap múlva megint. Aztán ősztől nyárig minden OK.. Tavaly nyáron kb 4-5-ször szívatott. Volt hogy napokig semmi, aztán indult. Volt, hogy csak húzatásra indult. Később -egy benzinszűrő csere után- azonnal indult, utána a következő leállásnál leengedtem a szűrőnél a benzint és indult. Tavaly szept. 20-tól július végéig minden rendben volt. Most viszont megint nem indul, de a benzin leengedése és a behúzatás sem segít. Ha a motor járt, akkor még nem állt le egyszer sem, ezért kizárom a kábeltörést. Hibakód nincs, szikra van, pumpa relé jó, viszont a pumpára menő csatiban nincs feszültség indítózáskor sem. Azt nem tudom sajnos, hogy a pumpának mi ad jelet, hogy induljon, vagy annak direktben kellene menni indítózáskor? A szerelőm másik településen lakik, egy jó ideig nem tudja megnézni, telefonon pedig nincs ötlete, hogy mi lehet, látnia kellene. Aki tud kérem segítsen, mert szükségem lenne a kocsira. Szia! Nekem olyan volt, hogy indítóztam, beröffent, majd egyből leállt, második indítózásra már csak tekert. Ilyenkor figyelni kell hogy indítózás közben érzel e benzinszagot, ha nem, akkor nincs benzin, ha igen, akkor szikra nincs. A benzinpumpa elektromos csatlakozója volt kontakt hibás. Vagy olyan volt még, hogy az alapjárati motor csatlakozója volt kontakt hibás, ebben az esetben mindig beindult a motor, csak egyből le is állt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
jocifighter19 Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 Szia! Nálam is úgy kezdődött, hogy egy kicsit elkapta, majd leállt és utána csak tekert, tekert... Kicserélted a benzinpumpa csatiját, vagy csak spray-zted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 (edited) 3 órája, jocifighter19 írta: Szia! Nálam is úgy kezdődött, hogy egy kicsit elkapta, majd leállt és utána csak tekert, tekert... Kicserélted a benzinpumpa csatiját, vagy csak spray-zted? Szethuztam, kicsit piszkalgattam, aztan wd40. Lehet kontakt sprayt is használni. Meg még annyit erdemes csinálni, hogy a csatlakozonak a polusait osszebb lehet nyomni. Azota mukodik es nem jott elo tobbet ez a problema. probald meg azt, hogy ha nem indul az auto, akkor egy hosszabb csavarhuzoval mozgasd meg a benzinpumpa csatlakozojat, csak egy kicsit meg kell piszkálni, aztán inditozz. En is ezt csinaltam, es ez bizonyitotta hogy ott van gond. Módosítva Szeptember26, 2016 : joecockroach 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
jocifighter19 Elküldve Szeptember26, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember26, 2016 Köszi, holnap kipróbálom! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve Szeptember27, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2016 22 órája, pszilaj írta: Gázadásra persze, hogy emeli. Nagyobb fordulatnál nagyobb fok kell, hogy időben ugyanannyi maradjon az előgyújtás mértéke... Alapjáraton szerintem amit néz, az a hőmérséklet, gázpedál állás, lambda-szonda, kopogásérzékelő, MAP-szenzor, meg a főtengely végén a pozícióérzékelő...asszem... Az odáig oké,hogy nagyobb fordulaton nagyobb előgyújtás kell és ez rendben is van nagyobb fordulaton nem is csinálja ezt a gyújtás állítgatást és a motor járása is egyenletes. Én úgy tudtam ,hogy az előgyújtást a kopogásszenzor alapján és a fordulatszám alapján állítja. Hidegen is játssza ,amikor még a lambdaszabályzás nem megy. Műszer szerint alapjáraton másodpercenként,vagy még ennél is sűrűbben avatkozik be az előgyújtásba... Lehet,hogy ez így jó de én ennek nem látom értelmét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember27, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember27, 2016 9 órája, Szabadij írta: Az odáig oké,hogy nagyobb fordulaton nagyobb előgyújtás kell és ez rendben is van nagyobb fordulaton nem is csinálja ezt a gyújtás állítgatást és a motor járása is egyenletes. Én úgy tudtam ,hogy az előgyújtást a kopogásszenzor alapján és a fordulatszám alapján állítja. Hidegen is játssza ,amikor még a lambdaszabályzás nem megy. Műszer szerint alapjáraton másodpercenként,vagy még ennél is sűrűbben avatkozik be az előgyújtásba... Lehet,hogy ez így jó de én ennek nem látom értelmét. Érdekes, mert nekem hidegen betonstabil az alapjárat. Csak üzemi hőmérsékleten variálja hallhatóan az előgyújtást. Néha még ki is hagy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barret Elküldve Szeptember28, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2016 Sziasztok ! A segítségeteket szeretném kérni . Van egy 1994-es F-astrám . 1.6 Si motorral (8v , hengerénkénti injektoros, 100paci) . Az lenne a gondom hogy ugyan olyan gáz pedál állás mellet 2e től megindul úgy 2.2 e -res fordulatig majd ez az erő elfogy úgy 3 e -res fordulatig . Ennek ilyennek kell lennie ? Illetve ha nem akkor mi lehet a gond ? ( hengerfej kb 3-5 e km -el elezőtt fel lett újítva ). Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember28, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2016 3 órája, Barret írta: Sziasztok ! A segítségeteket szeretném kérni . Van egy 1994-es F-astrám . 1.6 Si motorral (8v , hengerénkénti injektoros, 100paci) . Az lenne a gondom hogy ugyan olyan gáz pedál állás mellet 2e től megindul úgy 2.2 e -res fordulatig majd ez az erő elfogy úgy 3 e -res fordulatig . Ennek ilyennek kell lennie ? Illetve ha nem akkor mi lehet a gond ? ( hengerfej kb 3-5 e km -el elezőtt fel lett újítva ). 1.6Si C16SE 1598 OHC hengerenkénti injektor 100/5800 135/3400 tehát 3400-as percenkénti fordulaton adja le a max nyomtékot. 2500-alatt szerintem nem érdemes elváltani ekkor már elég jól kell húznia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve Szeptember28, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2016 (edited) On 2016. 09. 27. at 19:36, daykiller írta: Érdekes, mert nekem hidegen betonstabil az alapjárat. Csak üzemi hőmérsékleten variálja hallhatóan az előgyújtást. Néha még ki is hagy. Köszi !Ez hasznos,akkor ezekszerint ezek ilyenek.Nekem már hidegen is játssza,olyankor 10-12 fok között játszik,ami még tűrhető,de már ez is hallatszik a járásán. Bemelegedve 80 foknál indul a lambda szabályzás,akkor már 4-5 fokra is visszateszi és az már zavaróan szar ,de lehet megtanulok együtt élni ezzel. Jó lenne beletúrni a programjába ,hogy mondjuk 10 fok elé ne tudja rakni,egyébként sem sok értelme van,mert észreveszi,hogy ott már szar és visszatossza 12 fok körüli értékre és kezdi előről... Nem is értem,hogy ilyenkor miért nem kúrja oda mondjuk stabil 10 fokra oszt kampó,meg mi a repedt töknek kell ebbe másodpercenként többször beavatkozni.Miért nem elég a befecskendezési idővel és az alapjárati motorral játszani?Persze csak alapjáraton. Esetleg,ha van valakinek módja rá és van egy jó x16 SZR-je,akkor nézze már meg,hogy meleg alapjáraton az is játssza e ezt a mókát. Módosítva Szeptember28, 2016 : Szabadij Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Szeptember28, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember28, 2016 39 perce, Szabadij írta: Köszi !Ez hasznos,akkor ezekszerint ezek ilyenek.Nekem már hidegen is játssza,olyankor 10-12 fok között játszik,ami még tűrhető,de már ez is hallatszik a járásán. Bemelegedve 80 foknál indul a lambda szabályzás,akkor már 4-5 fokra is visszateszi és az már zavaróan szar ,de lehet megtanulok együtt élni ezzel. Jó lenne beletúrni a programjába ,hogy mondjuk 10 fok elé ne tudja rakni,egyébként sem sok értelme van,mert észreveszi,hogy ott már szar és visszatossza 12 fok körüli értékre és kezdi előről... Nem is értem,hogy ilyenkor miért nem kúrja oda mondjuk stabil 10 fokra oszt kampó,meg mi a repedt töknek kell ebbe másodpercenként többször beavatkozni.Miért nem elég a befecskendezési idővel és az alapjárati motorral játszani?Persze csak alapjáraton. Esetleg,ha van valakinek módja rá és van egy jó x16 SZR-je,akkor nézze már meg,hogy meleg alapjáraton az is játssza e ezt a mókát. NZ is ilyesmit játszik. A diag kapcsot kivéve teljesen elteszi máshova az előgyújtást amitől hallhatóan változik a motor járása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Szeptember29, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2016 19 órája, Barret írta: Sziasztok ! A segítségeteket szeretném kérni . Van egy 1994-es F-astrám . 1.6 Si motorral (8v , hengerénkénti injektoros, 100paci) . Az lenne a gondom hogy ugyan olyan gáz pedál állás mellet 2e től megindul úgy 2.2 e -res fordulatig majd ez az erő elfogy úgy 3 e -res fordulatig . Ennek ilyennek kell lennie ? Illetve ha nem akkor mi lehet a gond ? ( hengerfej kb 3-5 e km -el elezőtt fel lett újítva ). Szia! Nekem ilyen motorom van, 2000től kezd ereje lenni és egyre erősödik, 3000nél egész jó, és valahol 5500 körül még húz egy hatalmasat, szóval nem kéne elfogynia szerintem. Azt nem tudom, neked miért fogy el a motorerő 2200 körül, nincs ötletem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Szeptember29, 2016 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2016 Ez nekem valami rendellenes működésnek tűnik. Tényl, hogy 3000 alatt nem kell járni vele, utána kezd el menni, de onnan már folyamatosan húz kb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Andrs04 Elküldve Október3, 2016 Megoszt Elküldve Október3, 2016 sziasztok, még új vagyok és nem igen volt/van időm böngészni ugyhogy inkább egyből kérdezek . c20xe motorhoz tud esetleg valaki powercap-et? eladni vagy ne adj isten készíteni? köszönöm a választ előre is Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október3, 2016 Megoszt Elküldve Október3, 2016 20 perce, Andrs04 írta: sziasztok, még új vagyok és nem igen volt/van időm böngészni ugyhogy inkább egyből kérdezek . c20xe motorhoz tud esetleg valaki powercap-et? eladni vagy ne adj isten készíteni? köszönöm a választ előre is A fészbúkon, az opel adok-veszek csoportban láttam már valami ilyesmit, eladót... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Október4, 2016 Megoszt Elküldve Október4, 2016 Kellett itt nektek a minap vezérlés összeakadásról csevegni. Ma megyek a Zasszonyért, és 50 méterre az ovitól elfogy az erő. Mivel siettem kicsit, a ford szám nem volt alacsony, és mintha hallottam volna némi kopogást a motorból. Felnyitottam a gépháztetőt, és azt tapasztaltam, hogy az egyik terelőgörgő kitörte a vezérlés burkolatot. Tovább nem nagyon vizsgáltam, ennyi elég volt, hazahúztuk. Holnap buszozok, pedig utálom a tömegközlekedést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Október4, 2016 Megoszt Elküldve Október4, 2016 4 perce, hening írta: Kellett itt nektek a minap vezérlés összeakadásról csevegni. Ma megyek a Zasszonyért, és 50 méterre az ovitól elfogy az erő. Mivel siettem kicsit, a ford szám nem volt alacsony, és mintha hallottam volna némi kopogást a motorból. Felnyitottam a gépháztetőt, és azt tapasztaltam, hogy az egyik terelőgörgő kitörte a vezérlés burkolatot. Tovább nem nagyon vizsgáltam, ennyi elég volt, hazahúztuk. Holnap buszozok, pedig utálom a tömegközlekedést. Mennyi idős, és hány km van/volt a feszítőben? Milyen márka? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts