Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

9 órája, szabolala írta:

Sziasztok!

Az normális, hogy júni huszonixedikén (kb. 2300 km-rel ezelőtt) cseréltem olajat, és már most elég feketének tűnik?
(1993 X17DT, Unixos 10w40 A.Z.Meisterteille olaj ment bele, szervizben csinálták, a teknőt nem tudom hogy mennyire takarították ki, gyanítom h nemigazán)

Esetleg vmilyen olajadalékot érdemes hozzálöttyinteni?

Ha 200km után csuma fekete az olaj az sem hiba, nem az a probléma ha megköti a koszt és lebeg az olajban épp ellenkezőleg lenne baj. Egy dízel alapból több kormot termel ami a gyűrűk mellett lejut a karterbe így az olajba is. Ha tartod a csereperiódust és nem a leghitványabb olajat töltöd bele biztos sokat elketyeg még az az olajkályha. :D Olajadalék pedig csak rontani tud egy előre beállított összetételű motorolajon.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, szabolala írta:

Sziasztok!

Az normális, hogy júni huszonixedikén (kb. 2300 km-rel ezelőtt) cseréltem olajat, és már most elég feketének tűnik?
(1993 X17DT, Unixos 10w40 A.Z.Meisterteille olaj ment bele, szervizben csinálták, a teknőt nem tudom hogy mennyire takarították ki, gyanítom h nemigazán)

Esetleg vmilyen olajadalékot érdemes hozzálöttyinteni?

Teljesen normális! Nekem 500km után olyan fekete, mint ami már megfutotta a 10.000!

Link to comment
Megosztás:

39 perce, zsolt5566 írta:

üdv f astrába 1.4 16v be a g astra motor beszerelhető,vagy 8 szelepes f astra motor.

Olyan motor rakható be átalakítás nélkül amilyen volt alapból az F be. Megnézed a motorkódját és ha ilyen motorral szerelték az F-et akkor mehet bele. Ugyanolyan motorkódú rakható csak bele hivatalosan, azt nem nézik milyen kocsiból vetted ki. A céges F dieselben egy G-ből származó Y17td volt.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 02. at 6:28, Gergőőő írta:

Ha 200km után csuma fekete az olaj az sem hiba, nem az a probléma ha megköti a koszt és lebeg az olajban épp ellenkezőleg lenne baj. Egy dízel alapból több kormot termel ami a gyűrűk mellett lejut a karterbe így az olajba is. Ha tartod a csereperiódust és nem a leghitványabb olajat töltöd bele biztos sokat elketyeg még az az olajkályha. :D Olajadalék pedig csak rontani tud egy előre beállított összetételű motorolajon.

Köszi a válaszokat mindenkinek, akkor most megnyugodtam. :) 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!  Segítséget szeretnék kérni.

Van egy 96-os x16szr motorral szerelt Astrám. Pár hete észrevettem hogy túlságosan fent van a motorhőfok és fogy a víz. Az autót még használtam kényszerből így kb 300 kilométert  mialatt előjött olyan hiba hogy indításkor 3 henger ment és elkezdett rángatni az autó. Alapjárat megemelkedett 1500-2000 közöttire. A hengerfej tömítés volt átégve ami cserélve lett újra de fel lett újítva a hengerfej is. Összerakásnál kapott új szívó és kipufogó tömítéseket. A gond az hogy most is a 90 helyett általában 92-93 fok körül mutat de tegnap felkúszott  100fok fölé is  90-es külterületi tempónál. Érdekesség nekem hogy csak akkor volt hajlandó lejjebb menni mikor üresben  idegemben 4-5 ezres fordulaton pörgettem. Az alapjárat most is 1500 körüli, és rángat az autó 1500-2500 fordulat között. Érdekesség hogy mai nap kb 50 km-en keresztül megszűnt a rángatás teljesen, majd visszajött. Víz nem fogy nem olajos. Gyertya, gyertya kábel, lambda szonda cserélve. Egr párnapja lefalazva, vákum csövek átnézve. Ötlet valakinek?

Link to comment
Megosztás:

23 órája, Dark_Errant írta:

elobb raknek egy megbizhato F astra blokkot az f astraba mint egy kevesbe megbizhato G blokkot...

De persze nem kell hallgatni olyankora akik mar tobb eve forumoznak

Ugyanazon motorkódú motor kevésbé lesz megbízható ha másik kaszniba kerül? :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 órája, KoriKimi írta:

Hány Nm-rel kell lehúzni a vezérműtengelyt, illetve a vezérműtengely fogaskerekeket?

50Nm+60fok+15fok hivatalosan új csavar kell ahogy előttem is írták.

9 órája, KoriKimi írta:

És a vezérműtengely csapágyainak csavarjait mennyivel?

Csigavonalban a két tengelynél külön-külön 8Nm-el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok 

Segítség kellne!

Cseréltem hőgombát ami 95/100 kéne müködnie de régi hőgombát vissza raktam de az is csak 100 foknál pörgeti a ventit!

A hőgomba csatlakozója 3 vezetékes rövidre zárva és pörög a veni amikor 100 fokos lenne a víz de a másik kábelnél nem pörgeti meg a ventit ami 95fokos víznél kéne pörgetnie

3 vezetékesről van szó, a kocsi x17dtl motoros.

Elvileg ennél van relé azt is megkéne néznem?

ésszre vetem hogy van egy relé a motor térben egy fekete dobozban 

Amikor össze érintem barna + barna fehéret akkor megy a venti. DE van egy barna sárga és azt érintem össze barnával akkor csak a relé katog?

Utána jártam a dolognak oké 95/100 kapcsol de a relé 100 kapcsol de 95 nél nem mert 2 fokozatu a hütés nem de emberek.

Azegy kicsit durva lenne hogy 100-fokig léghütéses lenne akkor minek a hőgombára 95 fok ahol kapcsolnia kellene

Akkor minek a högombára 95 ????????????? emberek

Van egy hűtőventilátor relé magamtól jöttem rá senki nem mondta hogy nézem meg mivel 2 fokozatu és csak 2-es  kapcsol be az 1-es nem!

A volt kocsim is opel asztra f és az soha nem lépte át 95-öt

Módosítva : zalaapati112
Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎. ‎07‎. ‎19‎. at 21:19, Petya_1106 írta:

Sziasztok!

Lassan eltelt 1 hónap, de még mindig ugyanaz a gondja az autónak (néha teljesen elmegy az ereje gázadásra, minél jobban nyomom neki annál kevésbé akar menni. Pl. ilyen esetben padlógáznál 90-100Km/h-nál nem megy többet, tehát az ereje közel egyenlő a 0-val, egyszerűen nem lehet vele kigyorsítani sem annyira fullad). Fejlemény annyi történt az utolsó hozzászólásom óta, hogy kicseréltem a benzinszűrőt és megzörgettem a katalizátort, hogy zörög-e benne valami, hátha össze van roskadva belül (nem zörgött egyébként semmi). Közben az is kiderült, hogy ez a probléma már a kocsi beindításánál elválik, hogy menni fog e az autó vagy éppen a 0 erővel vágok neki az útnak. Tehát ha beindítom a kocsit és már rögtön semmi ereje/fullad, akkor mehetek vele akár 1000km-et is akkor is fulladni fog egész úton míg le nem állítom és újra nem indítom. Fulladás esetén ha leállítom és várok kb. 1-2 percet sokszor utána tökéletes lesz és ekkor már nem is fog megfulladni egészen úton többet. De van olyan is amikor reggel úgy indítom be, hogy rögtön jól megy és ilyenkor nem is lesz menet közben semmi baja. Aztán ha megállok és mondjuk 10 perc múlva visszaszállok az autóba, beindítom ekkor már simán előfordul, hogy előjön ez a probléma és már nem akar menni. Tehát a lényeg, hogy mindig indításkor lesz vagy jó vagy rossz. Menet közben sosem változik a helyzet. Erre esetleg valami ötlet?

Sziasztok!

A fenti probléma még mindig fennáll. Azóta kicseréltem az AC reléjét teljesen újra és most vettem bele teljesen új AC pumpát is. De semmi... Szinte biztos voltam benne, hogy valami üzemanyag ellátási gondja van, de úgy látszik nem. Az AC cseréje volt az utolsó reményem benne. Wookie írta, hogy próbáltam-e levett tanksapkával az autót, még ezt nem teszteltem, de ez mire is lenne jó, vagyis mit szűrnénk ki vele mint hibalehetőség? Ez nem volt számomra világos. EGR szelepet esetleg próbálnám még ledugózni hátha.... Ebben esetleg van valakinek jártassága vagy esetleg van valakinek ehhez egy már kész "közdarab" eladó amivel ki tudnám iktatni az EGR szelepet? Még ez az "UFO" alakú vákumos van az enyémben. Előre is köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Petya_1106 írta:

Sziasztok!

A fenti probléma még mindig fennáll. Azóta kicseréltem az AC reléjét teljesen újra és most vettem bele teljesen új AC pumpát is. De semmi... Szinte biztos voltam benne, hogy valami üzemanyag ellátási gondja van, de úgy látszik nem. Az AC cseréje volt az utolsó reményem benne. Wookie írta, hogy próbáltam-e levett tanksapkával az autót, még ezt nem teszteltem, de ez mire is lenne jó, vagyis mit szűrnénk ki vele mint hibalehetőség? Ez nem volt számomra világos. EGR szelepet esetleg próbálnám még ledugózni hátha.... Ebben esetleg van valakinek jártassága vagy esetleg van valakinek ehhez egy már kész "közdarab" eladó amivel ki tudnám iktatni az EGR szelepet? Még ez az "UFO" alakú vákumos van az enyémben. Előre is köszi a válaszokat.

Szia,

teszteld le az egr-t. Ha hibás szereld ki. Van hozzá gyári lemez. GM 92065430

Nálam a membrán szakadt át, nem foglalkoztam vele, kivettem.

 

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎. ‎08‎. ‎08‎. at 22:50, Stevy írta:

Azt, hogy szellőzik e a tank. (Volt akinek ilyen miatt el se indult.) 

Köszi a választ.

12 órája, HaPetya írta:

Szia,

teszteld le az egr-t. Ha hibás szereld ki. Van hozzá gyári lemez. GM 92065430

Nálam a membrán szakadt át, nem foglalkoztam vele, kivettem.

 

Köszi, megpróbálom a boltban utána kérdezek ennek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.