zsolt5566 Elküldve Június28, 2016 Elküldve Június28, 2016 üdv opel astra f 1.4 16v hány foknál kapcsol le a dúsitás,most nyáron is áll egy félórát ,inditáskor megint halom hogy 1400 a fordulat.megint dúsit.pedig meleg a motor.
daykiller Elküldve Június28, 2016 Elküldve Június28, 2016 15 perce, zsolt5566 írta: üdv opel astra f 1.4 16v hány foknál kapcsol le a dúsitás,most nyáron is áll egy félórát ,inditáskor megint halom hogy 1400 a fordulat.megint dúsit.pedig meleg a motor. Valószínűleg a kétvezetékes hőfokjeladó ad rossz értéket a motorvezérlőnek a motor aktuális hőmérsékletéről, ezért dúsít még akkor is, mikor nem kéne. vagy az alapjárati léptető motorral van gond, bár arra dobná a check engine-t
zsolt5566 Elküldve Június28, 2016 Elküldve Június28, 2016 1 órával ezelőtt, daykiller írta: Valószínűleg a kétvezetékes hőfokjeladó ad rossz értéket a motorvezérlőnek a motor aktuális hőmérsékletéről, ezért dúsít még akkor is, mikor nem kéne. vagy az alapjárati léptető motorral van gond, bár arra dobná a check engine-t Köszi de azt hol talalom a motorterbe.
zsolt5566 Elküldve Június28, 2016 Elküldve Június28, 2016 52 perce, zsolt5566 írta: Köszi de azt hol talalom a motorterbe. mostmár tudom pár honapja cserélték ki ,,most találtam meg a régit,semmi baja nem volt,csak nem jöttek rá az egr hibára azert cserélték ki.lehet valami utángyártot lehet.
pszilaj Elküldve Június29, 2016 Elküldve Június29, 2016 15 órája, zsolt5566 írta: üdv opel astra f 1.4 16v hány foknál kapcsol le a dúsitás,most nyáron is áll egy félórát ,inditáskor megint halom hogy 1400 a fordulat.megint dúsit.pedig meleg a motor. Amúgy nem biztos, hogy a dúsítás megy. Ugyanis indításkor bekapcsol a szekunder levegőbefúvó és mivel sok ampert eszik, ezért a vezérlő megemeli az alapjáratot...
szabolala Elküldve Június30, 2016 Elküldve Június30, 2016 Sziasztok! x17dt intercoller-levegőszűrő között a cső repedt, agyon van szigszalagozva. Csak gyárit lehet kapni, csillagászati összegekért. Nem tud valaki vmilyen jó és tartós és olcsó helyettesítést? Erre gondolok: https://cromax.hu/levegocso_szurohaztol_opel_astra_f_49977?kereso_modell=47
zotya975 Elküldve Június30, 2016 Elküldve Június30, 2016 19 perce, szabolala írta: Sziasztok! x17dt intercoller-levegőszűrő között a cső repedt, agyon van szigszalagozva. Csak gyárit lehet kapni, csillagászati összegekért. Nem tud valaki vmilyen jó és tartós és olcsó helyettesítést? Erre gondolok: https://cromax.hu/levegocso_szurohaztol_opel_astra_f_49977?kereso_modell=47 Nem nagyon, én is kábé ennyiért vettem, aztán most megint repedt és agyon van szigszalagozva. 1
daykiller Elküldve Július1, 2016 Elküldve Július1, 2016 12 órája, szabolala írta: Sziasztok! x17dt intercoller-levegőszűrő között a cső repedt, agyon van szigszalagozva. Csak gyárit lehet kapni, csillagászati összegekért. Nem tud valaki vmilyen jó és tartós és olcsó helyettesítést? Erre gondolok: https://cromax.hu/levegocso_szurohaztol_opel_astra_f_49977?kereso_modell=47 Itt egy kicsit olcsóbb: https://opeleseknek.hu/opel-astra-f-classic-1992-2002-alkatreszek/opel-astra-f-17-dizel/opel-astra-f-17-dizel-motorkod-x17dt-17td-tc4ee1-82le-60kw-gyari-premium-alkatreszek/opel-levegocso-legszuro-es-fojtoszelep-pillangoszelep-kozott-astra-f-17td-17-dizel-gm-gyari-0834725
pszilaj Elküldve Július1, 2016 Elküldve Július1, 2016 Hihetetlen. Az enyémhez 14ezer... Na és lassan a légszűrőháznál el fog repedni...
daykiller Elküldve Július1, 2016 Elküldve Július1, 2016 34 perce, pszilaj írta: Hihetetlen. Az enyémhez 14ezer... Na és lassan a légszűrőháznál el fog repedni... Nekem már a második repedt el.
szabolala Elküldve Július1, 2016 Elküldve Július1, 2016 6 órája, daykiller írta: Nekem már a második repedt el. Hát, ha ilyen "tartós", akkor lehet hogy marad így. Vagy majd szülinap-karácsony. Csak gondoltam hatékonyabb a motor, ha nem szökik a levegő. Bár a szigszalag néha csodákra képes, szóval lehet semmivel sem jobb, ha újat veszek bele. :D
aholy Elküldve Július1, 2016 Elküldve Július1, 2016 1 órával ezelőtt, szabolala írta: Hát, ha ilyen "tartós", akkor lehet hogy marad így. Vagy majd szülinap-karácsony. Csak gondoltam hatékonyabb a motor, ha nem szökik a levegő. Bár a szigszalag néha csodákra képes, szóval lehet semmivel sem jobb, ha újat veszek bele. :D Ott leginkább befele szökik a retek 1
szabolala Elküldve Július2, 2016 Elküldve Július2, 2016 12 órája, aholy írta: Ott leginkább befele szökik a retek Na igen, az meglehet... Más: mi a különbség az X14NZ és a C14NZ motorok között? Ha jól tudom ez mindkettő 60 paci, és az SE a 82, ugye?
hening Elküldve Július2, 2016 Elküldve Július2, 2016 2 órája, szabolala írta: Na igen, az meglehet... Más: mi a különbség az X14NZ és a C14NZ motorok között? Ha jól tudom ez mindkettő 60 paci, és az SE a 82, ugye? X14NZ euro 2-es környezetvédelmi osztály besorolású. Amúgy semmi. 1
Astra F Caravan Elküldve Július2, 2016 Elküldve Július2, 2016 Meg ha jól tudom az egyiknek műanyag szelepfedele van a másiknak meg fém.
zotya975 Elküldve Július2, 2016 Elküldve Július2, 2016 53 perce, Astra F Caravan írta: Meg ha jól tudom az egyiknek műanyag szelepfedele van a másiknak meg fém. Igy van, ezt a műanyagot szokták átpakolászni a c-s motorra mert az valamiért nem szivárog.
Astra F Caravan Elküldve Július2, 2016 Elküldve Július2, 2016 Hát ez érdekes, pedig a műanyag szerintem hajlamosabb a deformálódásra. Más motornál is igaz ez, mondjuk az én esetemben? X20SE műanyag szelepfedele nem eresztene?
Razor01 Elküldve Július2, 2016 Elküldve Július2, 2016 2 órája, Astra F Caravan írta: Hát ez érdekes, pedig a műanyag szerintem hajlamosabb a deformálódásra. Más motornál is igaz ez, mondjuk az én esetemben? X20SE műanyag szelepfedele nem eresztene? Szerintem nem, de nem csak "plug'n'play" mert a kartergáz c20ne esetében azthiszem a vezérműtengely házba van vezetve, x20se-nél pedig a szelepfedél végébe. Valamelyik járatot le kell zárni, (lehet hogy nem mindegy melyiket) van egy orosz videó erről YouTube-on is. C20NE-nél parafa tömítés van igaz? Na ezen gumi, ami illeszkedik a műanyagba. Kérdés még hogy mennyire beszerezhető a szelepfedél mert eléggé ritka darab a moci.
KoriKimi Elküldve Július4, 2016 Elküldve Július4, 2016 On 2016. 06. 26. at 14:45, Daniels írta: Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni! Előjött egy olyan problémám (X16XEL) nagy gáz adásra torkos hangja van a motornak azaz ha belépem a gázt mély hörgő hang. Kivillogtattam a hibakódot. 17 Kopogás érzékelő 2 nincs felszültség változás. Megtaláltam ezt az érzékelőt (lást fotó) de ilyet sehol nem találok. Sem az interneten sehol. Ez 1 vezetékes. Autós webshopok, pl unix, van de ugye csak két vezetékesben. Kérdésem, mit kezdjek én ezzel? Be lehet szerezni valahonnan egy ilyet? Előre is nagyon köszönöm a választ! ;) Nagyon király, nálam is ugyanez a probléma, csak hibakód nélkül, lemértem és nálam teljesen halott. Ugyanez a motor van nekem is, ugyanezzel a kopogás érzékelővel. Én sem találok ilyen fajtát hozzá
Szabadij Elküldve Július4, 2016 Elküldve Július4, 2016 (edited) 5 órája, KoriKimi írta: Nagyon király, nálam is ugyanez a probléma, csak hibakód nélkül, lemértem és nálam teljesen halott. Ugyanez a motor van nekem is, ugyanezzel a kopogás érzékelővel. Én sem találok ilyen fajtát hozzá Üdv! Elsőre kétkedve néztem a képet,mert még sosem láttam ilyen kivitelű kopogásszenzort.De!Ez tényleg az,a száma(6238349)de sehol sem rendelhető és a gugli is alig ismeri,szerintem ebből mindössze 2 darabot gyártottak,az meg a ti autóitokban volt,tehát kihalt ez az állatfajta is. Bele kellene próbálni az elterjedtebb kivitelűt,és rálógatni diag.műszerre,mert sok különbség talán nincs a működésükben,ezt abból gondolom,hogy az ecu-k kapcsán sehol nem tesznek említést,hogy egyik másik szenzorhoz egyik-másik ecu tartozna.De lehet tévedek... Ez a kivitel is gyakorlatilag kétvezetékes,csak itt a másik a kasztni,az átlagos szenzor is csak azért kettő vezetékes,mert árnyékolt vezetéken küldi a jelet a vezérlőbe, mert így kizárja külső zavarokat és a motor-kasztni-ecu közötti testhibákat, Kimérni szinte lehetetlen,mert ez egy piezo mikrofon gyakorlatilag,ezért egyenáramra szakadást mutat,csak üzemi körülmények között lehet esetleg oszcilloszkóppal vizslatni,de ott is nehéz,vagy lehetetlen eldönteni,hogy jó vagy sem.Természetesen a szélsőséges esetekben lehet mérni,ha szakadt,vagy zárlatos.Általában nem is maga a szenzor a szar,csak a vezetékezése szakadt valahol,pl a csatinál. Ehun van ni: http://www.fox.rzeszow.pl/Img.ashx?Id=140 Módosítva Július4, 2016 : Szabadij 1
wookie Elküldve Július4, 2016 Elküldve Július4, 2016 On 2016. 07. 03. at 0:46, Razor01 írta: Szerintem nem, de nem csak "plug'n'play" mert a kartergáz c20ne esetében azthiszem a vezérműtengely házba van vezetve, x20se-nél pedig a szelepfedél végébe. Valamelyik járatot le kell zárni, (lehet hogy nem mindegy melyiket) van egy orosz videó erről YouTube-on is. C20NE-nél parafa tömítés van igaz? Na ezen gumi, ami illeszkedik a műanyagba. Kérdés még hogy mennyire beszerezhető a szelepfedél mert eléggé ritka darab a moci. X17dtl-é is jó, bár azon is a deknibe megy a gáz. 1
KoriKimi Elküldve Július4, 2016 Elküldve Július4, 2016 1 órával ezelőtt, Szabadij írta: Üdv! Elsőre kétkedve néztem a képet,mert még sosem láttam ilyen kivitelű kopogásszenzort.De!Ez tényleg az,a száma(6238349)de sehol sem rendelhető és a gugli is alig ismeri,szerintem ebből mindössze 2 darabot gyártottak,az meg a ti autóitokban volt,tehát kihalt ez az állatfajta is. Bele kellene próbálni az elterjedtebb kivitelűt,és rálógatni diag.műszerre,mert sok különbség talán nincs a működésükben,ezt abból gondolom,hogy az ecu-k kapcsán sehol nem tesznek említést,hogy egyik másik szenzorhoz egyik-másik ecu tartozna.De lehet tévedek... Ez a kivitel is gyakorlatilag kétvezetékes,csak itt a másik a kasztni,az átlagos szenzor is csak azért kettő vezetékes,mert árnyékolt vezetéken küldi a jelet a vezérlőbe, mert így kizárja külső zavarokat és a motor-kasztni-ecu közötti testhibákat, Kimérni szinte lehetetlen,mert ez egy piezo mikrofon gyakorlatilag,ezért egyenáramra szakadást mutat,csak üzemi körülmények között lehet esetleg oszcilloszkóppal vizslatni,de ott is nehéz,vagy lehetetlen eldönteni,hogy jó vagy sem.Természetesen a szélsőséges esetekben lehet mérni,ha szakadt,vagy zárlatos.Általában nem is maga a szenzor a szar,csak a vezetékezése szakadt valahol,pl a csatinál. Ehun van ni: http://www.fox.rzeszow.pl/Img.ashx?Id=140 Nah 3 darab is van ebből, van még egy orosznak is Tudom hogyan lehet kimérni, hogy egyáltalán működik-e - elektronikai technikus vagyok. Sajnos nem a kábelezésében van a hiba. Váltakozó feszültséget kell mérni, ha van egy jóféle oszcilloszkópod, akkor könnyű dolgod van a működőképességét megvizsgálni.
Szabadij Elküldve Július5, 2016 Elküldve Július5, 2016 17 órája, KoriKimi írta: Nah 3 darab is van ebből, van még egy orosznak is Tudom hogyan lehet kimérni, hogy egyáltalán működik-e - elektronikai technikus vagyok. Sajnos nem a kábelezésében van a hiba. Váltakozó feszültséget kell mérni, ha van egy jóféle oszcilloszkópod, akkor könnyű dolgod van a működőképességét megvizsgálni. Ha semmi más nincs,akkor érdemes lenne szétszedni,ha van drehás ismerősöd,ő padon biztosan szét tudja peremezni,bele kellene nézni,hátha meg lehet kendácsolni. Valszeg a piezo hozzávezetése lehet szakadt,bár nem láttam még ilyet belülről,de egy próbát megér...talán...
Csabesz400 Elküldve Július8, 2016 Elküldve Július8, 2016 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! C16NZ motor vákuumcsövek bekötése én szerintem nem jól van bekötve. Ha valaki lefényképezné a sajátját, ahol jól látszanak a vákuumcsovel, és az injektorra csatlakozó csövek azt nagyon megköszönném! Teszek fel képeket ide ha lehet.
zotya975 Elküldve Július9, 2016 Elküldve Július9, 2016 19 órája, Csabesz400 írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! C16NZ motor vákuumcsövek bekötése én szerintem nem jól van bekötve. Ha valaki lefényképezné a sajátját, ahol jól látszanak a vákuumcsovel, és az injektorra csatlakozó csövek azt nagyon megköszönném! Teszek fel képeket ide ha lehet. Fényképezni most lusta vagyok, de: Az injektorház elejéről: bal oldali csö megy a tűzfalhoz az "ufó" alakú tankszellőztetőhöz. A jobb oldali megkerüli az injektort és hátul megy bele a nagy fekete fedélbe jobb oldali csonkra. Jobb oldalt: két benzincső. Hátul: a jobb oldali ugye jött elölről, a bal oldali csonkról meg megy a légszűrőházhoz. Ágymás felett van két vastagabb cső a felső a tűzfalnál található Map szenzor csöve, az alsó jön a szelepfedéltől ( kartergázcső). A fékrásegítő vákumcsövéről két kis cső ágazik le, az első megy be a pollenszűrő alá ( belső keringtetés) a hátsó az "ufó " szelephez. A vákumos EGR-csövét passzolom.
Recommended Posts