wookie Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 Kisblokkból jellemzően a 16 szelepesek alu deknijei jeladósak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pingvin Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 Igazából kiegyeznék én az aluval is, ha lenne, majd legfeljebb kicsit jobban figyelünk rá ha alut sikerül beszerezni. A lemez mókolás csak végső megoldás lehet, inkább gyárit szeretnék. Lassan már jófogással kelek-fekszek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 15 perce, Pingvin írta: Igazából kiegyeznék én az aluval is, ha lenne, majd legfeljebb kicsit jobban figyelünk rá ha alut sikerül beszerezni. A lemez mókolás csak végső megoldás lehet, inkább gyárit szeretnék. Lassan már jófogással kelek-fekszek. Létezik szintmérős lemezteknő is, x16szr gastrán volt ilyen. Szerk.: itt látszik is kicsit Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pingvin Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 Nagyon köszönöm a képet Tiu, és többi fórumtársnak is az infókat. Legalább tudom, hogy nem a lehetetlent, csak a tűt a szénakazalban keresem, de már legalább tudom, hogy milyen kazlakban kutakodjak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Február16, 2016 Megoszt Elküldve Február16, 2016 Anno az XEL-re kerestem... aztán semmi! Igazából lehet kapni teknőt nem is drágán valahol, de az érzékelő hiányzott. Egyébként a nagyblokkos olajszintjelzője se biztos, hogy jó lenne hozzá, mert más az elhelyezése is. A kicsinél oldalról van míg a nagynál a dekni aljában. https://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-16-5-5-3-multi-function-display-associated-parts-oil-level-sensor-16nzr-l73-c16nz-l73-x16sz-l73-x16szr-l73-c16se-l55-petrol-engines/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február16, 2016 Megoszt Elküldve Február16, 2016 Nekem egyszer majdnem sikerült lőnöm X16SZR gyári BC-s, mindenhol jeladós astrából jeladós olajteknőt, de aztán elvitték egybe a motort. :D Kisblokkban amúgy ritkább, de semeddig sem tart fúrni egy lyukat rá és új tömítésekkel berakni az XE teknőből származó jeladót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február16, 2016 Megoszt Elküldve Február16, 2016 55 perce, hetyke írta: Anno az XEL-re kerestem... aztán semmi! Igazából lehet kapni teknőt nem is drágán valahol, de az érzékelő hiányzott. Egyébként a nagyblokkos olajszintjelzője se biztos, hogy jó lenne hozzá, mert más az elhelyezése is. A kicsinél oldalról van míg a nagynál a dekni aljában. https://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-16-5-5-3-multi-function-display-associated-parts-oil-level-sensor-16nzr-l73-c16nz-l73-x16sz-l73-x16szr-l73-c16se-l55-petrol-engines/ A nagyblokkosnak is pont így van az oldalában... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chords Elküldve Február24, 2016 Megoszt Elküldve Február24, 2016 Üdv minden kedves Fórumtársnak! Lenne egy kis problémám és a segítségetekre lenne szükségem. Adott egy c14nz motorkódos astra f. Mikor a külső hőmérséklet eléri a 16-18 Cfokot /szép tavaszias ídő/ minden előjel nélkül fogja magát és leáll, pár 10-15sec múlva újra tudom indítani. Csak üzemmeleg motornál csinálja ill. a téli hidegebb ídőkbe teljesen jól működik. Elosztót/kompletten/ ill. gyújtásmodult,gyújtás kábeleket ellenállás mérővel kimértem azok jók, trafót már cseréltem. Lehet az agya szórakozik velem? Segítségeteket előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február24, 2016 Megoszt Elküldve Február24, 2016 (edited) 8 órája, Chords írta: Üdv minden kedves Fórumtársnak! Lenne egy kis problémám és a segítségetekre lenne szükségem. Adott egy c14nz motorkódos astra f. Mikor a külső hőmérséklet eléri a 16-18 Cfokot /szép tavaszias ídő/ minden előjel nélkül fogja magát és leáll, pár 10-15sec múlva újra tudom indítani. Csak üzemmeleg motornál csinálja ill. a téli hidegebb ídőkbe teljesen jól működik. Elosztót/kompletten/ ill. gyújtásmodult,gyújtás kábeleket ellenállás mérővel kimértem azok jók, trafót már cseréltem. Lehet az agya szórakozik velem? Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv, az injektorház hátuljába a szélvédő felől van betekerve a kétvezetékes vízhőfok jeladó ( kék fejű oldalfüles csatis) ami alapján a motorvezérlő adott hőmérsékleten beállítja az optimális benzin-levegő keveréket. Ezt ki tudod mérni multiméterrel, ha nagyon más értékeket kapsz erre lehet gyanakodni. 100C ~ 180 Ohm 80C ~ 320 Ohm 60C ~ 650 Ohm 40C ~ 1.18 kOhm 20C ~ 2.45 kOhm 0C ~ 5.6 kOhm -10C ~ 9.45 kOhm -20C ~ 15 kOhm De a gyujtás elektronika is szokott hidegen vagy éppen melegen hasonló hibát produkálni, például a trafó alatti gyujtás modul. Megnézheted azt is hogy amikor nem indul, akkor benzin vagy szikra hiánya van-e. ha leveszed azt a nagy fekete kupakot középen, akkor látni kell ahogy a pillangószelepre porlasztja az injektor a benzint indítózás közben. Szikrát meg ugye egy gyertyapipa lehúzásával, és pótgyertya ( vagy az adott gyertyát kitekered) visszadugásával a végének a letestelésével lehet keresni indítózáskor. Módosítva Február24, 2016 : zotya975 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kasztiimre Elküldve Február25, 2016 Megoszt Elküldve Február25, 2016 Reggelt urak! Adott egy F Astra X16XEL motorral. Mostanában az motor vízhőfoka 98-102 Celsius városi és városon kívüli, normál vagy kicsit hajtottabb használat mellett is. Ezt még ma éjszaka is produkálta mínusz 2 fokban. A ventillátor ca. 104 Celsius környékén kapcsol be. Normálisak ezek a hőértékek,amiket a vízhőfok visszajelzőről lehet leolvasni? Olaj, víz mennyisége rendben. A termosztát cserélve lett nemrég,mert a régi nyitott állapotában megragadt,így fűtésem sem volt. Üzemmeleg állapotban minden vízcső meleg. A motor szerintem nem hengerfejes, a víz tiszta. Nálam is valamelyik hőmérséklet jeladó vacakolhat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Február25, 2016 Megoszt Elküldve Február25, 2016 10 órája, kasztiimre írta: Reggelt urak! Adott egy F Astra X16XEL motorral. Mostanában az motor vízhőfoka 98-102 Celsius városi és városon kívüli, normál vagy kicsit hajtottabb használat mellett is. Ezt még ma éjszaka is produkálta mínusz 2 fokban. A ventillátor ca. 104 Celsius környékén kapcsol be. Normálisak ezek a hőértékek,amiket a vízhőfok visszajelzőről lehet leolvasni? Olaj, víz mennyisége rendben. A termosztát cserélve lett nemrég,mert a régi nyitott állapotában megragadt,így fűtésem sem volt. Üzemmeleg állapotban minden vízcső meleg. A motor szerintem nem hengerfejes, a víz tiszta. Nálam is valamelyik hőmérséklet jeladó vacakolhat? Az a 98-102 az bármennyi lehet, de ha jó a termosztát akkor több mint valószínű 90 tájékán van. Ahogy leírtad, ez kb. a normális működés. Annyit érdemes megnézni, hogy a hűtősapka jó-e, azaz üzemmeleg motornál túlnyomásos-e a rendszer (csövek kemények). Link to comment Megosztás: More sharing options...
kasztiimre Elküldve Február25, 2016 Megoszt Elküldve Február25, 2016 1 perc, Bundee írta: Az a 98-102 az bármennyi lehet, de ha jó a termosztát akkor több mint valószínű 90 tájékán van. Ahogy leírtad, ez kb. a normális működés. Annyit érdemes megnézni, hogy a hűtősapka jó-e, azaz üzemmeleg motornál túlnyomásos-e a rendszer (csövek kemények). Igen, túlnyomás van a rendszerben, a sapka nbiztonsági szelepe jó. A csövek keménységét megnézem. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február25, 2016 Megoszt Elküldve Február25, 2016 Nekem műszeregység hiba okozta azt, hogy a hűtővíz hőmérsékletét tévesen mutatta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Február29, 2016 Megoszt Elküldve Február29, 2016 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, C14nz, alapjárata melegen ingadozik, hidegen elfogadható, viszont hidegen 3-szor beejti, majdnem megáll. Melegen, ha lehúzom a map (vagy maf) szenzor csatiját, akkor kisimul az alapjárat, igaz kicsit meg is emelkedik, ezt már cseréltem egy jól működő autóból, de semmi nem változott. Hőfokjeladót kimértem, jó ellenállás értékeket hoz. Rotor, elosztó, alapjárati motor, fojtószelep potméter szinte új, lambdát is cserélgettem már, gyertyák is újak, szénszűrő is (plusz szűrő beiktatva), vákuumcsövek is cserélve, fojtószelep és környéke patyolat tiszta, tömítések cserélve, gyertyakábeleknél nem látok szikrázást. Előgyújtáson is állogattam már, sőt vezérlőt is cseréltem, de semmi változás. Eladásra megy az autó (már meg is van a tulaj), és ezt szeretném még rendbe rakni (eladhatnám így is, de sajnos nem az a típusú ember vagyok). Tegnap még ránéztem a gyertyákra, fehéres-barnás színűek. Tanácstalan vagyok már, hogy mi lehet a gond. Az autó jól megy, nem torpan, vizet, olajat nem eszi, könnyen is indul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február29, 2016 Megoszt Elküldve Február29, 2016 2 órája, isi írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, C14nz, alapjárata melegen ingadozik, hidegen elfogadható, viszont hidegen 3-szor beejti, majdnem megáll. Melegen, ha lehúzom a map (vagy maf) szenzor csatiját, akkor kisimul az alapjárat, igaz kicsit meg is emelkedik, ezt már cseréltem egy jól működő autóból, de semmi nem változott. Hőfokjeladót kimértem, jó ellenállás értékeket hoz. Rotor, elosztó, alapjárati motor, fojtószelep potméter szinte új, lambdát is cserélgettem már, gyertyák is újak, szénszűrő is (plusz szűrő beiktatva), vákuumcsövek is cserélve, fojtószelep és környéke patyolat tiszta, tömítések cserélve, gyertyakábeleknél nem látok szikrázást. Előgyújtáson is állogattam már, sőt vezérlőt is cseréltem, de semmi változás. Eladásra megy az autó (már meg is van a tulaj), és ezt szeretném még rendbe rakni (eladhatnám így is, de sajnos nem az a típusú ember vagyok). Tegnap még ránéztem a gyertyákra, fehéres-barnás színűek. Tanácstalan vagyok már, hogy mi lehet a gond. Az autó jól megy, nem torpan, vizet, olajat nem eszi, könnyen is indul. A MAP szenzor kiiktatásával azért simul ki az alapjárat, mert átáll vészprogramra, mivel azonnal felvillan a check engine. Ekkor meg semmilyen érzékelőt nem figyel, hanem előre beállított program szerint üzemel a motor. Esetleg a hall-jeladót nézd meg, vagy csere egy másikból, hátha azzal megjavul. Amúgy szokása a szívócsonk alján az alapjárati kartergázcső csatlakozásnak az eltömődés. A MAP szenzor vákuumcsöve alatt van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chords Elküldve Február29, 2016 Megoszt Elküldve Február29, 2016 Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy a c14nz és az 1.6-os blokkja csereszabatos egymással? Csak a blokk menne kompletten át a többi maradna az 1.4 esé(hengerfej..stb..) Van itthon ilyen blokkom és valószínűleg az 1.4-es blokk felújításra rengeteg pénzt kellene költenem, így kedvezőbben megúsznám. A segítséget előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február29, 2016 Megoszt Elküldve Február29, 2016 51 perce, Chords írta: Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy a c14nz és az 1.6-os blokkja csereszabatos egymással? Csak a blokk menne kompletten át a többi maradna az 1.4 esé(hengerfej..stb..) Van itthon ilyen blokkom és valószínűleg az 1.4-es blokk felújításra rengeteg pénzt kellene költenem, így kedvezőbben megúsznám. A segítséget előre is köszönöm. Nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolt891030 Elküldve Február29, 2016 Megoszt Elküldve Február29, 2016 Sziasztok! Nem tud valaki abba segíteni hogy az 1.6 16v X16XEl motorkódú motornak milyen gyári értékekkel kellene működnie? Esetleg van valakinek valami doksija erről? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március1, 2016 Megoszt Elküldve Március1, 2016 13 órája, daykiller írta: Nem. Végülis de, csak akkor az már 1.6-os motor 1.4-es hengerfejjel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Március1, 2016 Megoszt Elküldve Március1, 2016 14 órája, Chords írta: Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy a c14nz és az 1.6-os blokkja csereszabatos egymással? Csak a blokk menne kompletten át a többi maradna az 1.4 esé(hengerfej..stb..) Van itthon ilyen blokkom és valószínűleg az 1.4-es blokk felújításra rengeteg pénzt kellene költenem, így kedvezőbben megúsznám. A segítséget előre is köszönöm. Mivel a henger furata különbözik, így érdemesebb lenne a hengerfejet is át tenni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve Március1, 2016 Megoszt Elküldve Március1, 2016 1 óra, pszilaj írta: Mivel a henger furata különbözik, így érdemesebb lenne a hengerfejet is át tenni... Meg az sem egy utolsó szempont,hogy a motorszám a blokkba van beütve... Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Március1, 2016 Megoszt Elküldve Március1, 2016 Sziasztok. 1996-os X14XE. Hidegen a motorból kattogás/csattogás hallatszik, az elülső vezérműtengely (ha van ilyen ) utasoldali végénél. Tehát a motor menetirányban jobb elülső sarka környékén. Percenként kb. 150-es ütemben csinálja alapjáraton (lassabban, mint az ékszíj fordulata). Az utastérből nem hallatszik. Melegen már alig hallani, csak ha közel hajol az ember. Mi lehet ez? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Március1, 2016 Megoszt Elküldve Március1, 2016 23 órája, daykiller írta: A MAP szenzor kiiktatásával azért simul ki az alapjárat, mert átáll vészprogramra, mivel azonnal felvillan a check engine. Ekkor meg semmilyen érzékelőt nem figyel, hanem előre beállított program szerint üzemel a motor. Esetleg a hall-jeladót nézd meg, vagy csere egy másikból, hátha azzal megjavul. Amúgy szokása a szívócsonk alján az alapjárati kartergázcső csatlakozásnak az eltömődés. A MAP szenzor vákuumcsöve alatt van. Köszi, gondoltam amúgy, hogy vészüzembe dobja. Azonban, akkor ezek szerint valamelyik jeladóval, vákuummal lesz a gond, nem pedig belső mechanikus probléma remélhetőleg. Amúgy már az őrületbe kerget ez a hiba Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Március1, 2016 Megoszt Elküldve Március1, 2016 1 órával ezelőtt, felhasznaaloo írta: Sziasztok. 1996-os X14XE. Hidegen a motorból kattogás/csattogás hallatszik, az elülső vezérműtengely (ha van ilyen ) utasoldali végénél. Tehát a motor menetirányban jobb elülső sarka környékén. Percenként kb. 150-es ütemben csinálja alapjáraton (lassabban, mint az ékszíj fordulata). Az utastérből nem hallatszik. Melegen már alig hallani, csak ha közel hajol az ember. Mi lehet ez? Köszi! Szerintem hidrotőke... Link to comment Megosztás: More sharing options...
felhasznaaloo Elküldve Március1, 2016 Megoszt Elküldve Március1, 2016 1 óra, pszilaj írta: Szerintem hidrotőke... Köszi! Mit csináljak véle? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts