Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

15 perce, Pingvin írta:

Igazából kiegyeznék én az aluval is, ha lenne, majd legfeljebb kicsit jobban figyelünk rá ha alut sikerül beszerezni. A lemez mókolás csak végső megoldás lehet, inkább gyárit szeretnék. Lassan már jófogással kelek-fekszek. :)

Létezik szintmérős lemezteknő is, x16szr gastrán volt ilyen. :wink:

Szerk.: itt látszik is kicsit

med_gallery_5473_225_1258337.jpg

Link to comment
Megosztás:

Anno az XEL-re kerestem... aztán semmi! Igazából lehet kapni teknőt nem is drágán valahol, de az érzékelő hiányzott. Egyébként a nagyblokkos olajszintjelzője se biztos, hogy jó lenne hozzá, mert más az elhelyezése is. A kicsinél oldalról van míg a nagynál a dekni aljában. 

https://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-16-5-5-3-multi-function-display-associated-parts-oil-level-sensor-16nzr-l73-c16nz-l73-x16sz-l73-x16szr-l73-c16se-l55-petrol-engines/

Link to comment
Megosztás:

Nekem egyszer majdnem sikerült lőnöm X16SZR gyári BC-s, mindenhol jeladós astrából jeladós olajteknőt, de aztán elvitték egybe a motort. :D

Kisblokkban amúgy ritkább, de semeddig sem tart fúrni egy lyukat rá és új tömítésekkel berakni az XE teknőből származó jeladót.

Link to comment
Megosztás:

55 perce, hetyke írta:

Anno az XEL-re kerestem... aztán semmi! Igazából lehet kapni teknőt nem is drágán valahol, de az érzékelő hiányzott. Egyébként a nagyblokkos olajszintjelzője se biztos, hogy jó lenne hozzá, mert más az elhelyezése is. A kicsinél oldalról van míg a nagynál a dekni aljában. 

https://www.partsbase.org/opel/astra-f-1992-1998-16-5-5-3-multi-function-display-associated-parts-oil-level-sensor-16nzr-l73-c16nz-l73-x16sz-l73-x16szr-l73-c16se-l55-petrol-engines/

A nagyblokkosnak is pont így van az oldalában... 

Link to comment
Megosztás:

Üdv minden kedves Fórumtársnak!

Lenne egy kis problémám és a segítségetekre lenne szükségem. Adott egy c14nz motorkódos astra f. Mikor a külső hőmérséklet eléri a 16-18 Cfokot /szép tavaszias ídő/ minden előjel nélkül fogja magát és leáll, pár 10-15sec múlva újra tudom indítani. Csak üzemmeleg motornál csinálja ill. a téli hidegebb ídőkbe teljesen jól működik. Elosztót/kompletten/ ill. gyújtásmodult,gyújtás kábeleket ellenállás mérővel kimértem azok jók, trafót már cseréltem. Lehet az agya szórakozik velem? Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Chords írta:

Üdv minden kedves Fórumtársnak!

Lenne egy kis problémám és a segítségetekre lenne szükségem. Adott egy c14nz motorkódos astra f. Mikor a külső hőmérséklet eléri a 16-18 Cfokot /szép tavaszias ídő/ minden előjel nélkül fogja magát és leáll, pár 10-15sec múlva újra tudom indítani. Csak üzemmeleg motornál csinálja ill. a téli hidegebb ídőkbe teljesen jól működik. Elosztót/kompletten/ ill. gyújtásmodult,gyújtás kábeleket ellenállás mérővel kimértem azok jók, trafót már cseréltem. Lehet az agya szórakozik velem? Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Üdv, az injektorház hátuljába a szélvédő felől van betekerve a kétvezetékes vízhőfok jeladó ( kék fejű oldalfüles csatis) ami alapján a motorvezérlő adott hőmérsékleten beállítja az optimális benzin-levegő keveréket. Ezt ki tudod mérni multiméterrel, ha nagyon más értékeket kapsz erre lehet gyanakodni.

100C ~ 180 Ohm
80C ~ 320 Ohm
60C ~ 650 Ohm
40C ~ 1.18 kOhm
20C ~ 2.45 kOhm
0C ~ 5.6 kOhm
-10C ~ 9.45 kOhm
-20C ~ 15 kOhm

De a gyujtás elektronika is szokott hidegen vagy éppen melegen hasonló hibát produkálni, például  a trafó alatti gyujtás modul.

Megnézheted azt is hogy amikor nem indul, akkor benzin vagy szikra hiánya van-e. ha leveszed azt a nagy fekete kupakot középen, akkor látni kell ahogy a pillangószelepre porlasztja az injektor a benzint indítózás közben. Szikrát meg ugye egy gyertyapipa lehúzásával, és pótgyertya ( vagy az adott gyertyát kitekered) visszadugásával a végének a letestelésével lehet keresni indítózáskor.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Reggelt urak!

 

Adott egy F Astra X16XEL motorral. Mostanában az motor vízhőfoka 98-102 Celsius városi és városon kívüli, normál vagy kicsit hajtottabb használat mellett is. Ezt még ma éjszaka is produkálta mínusz 2 fokban. A ventillátor ca. 104 Celsius környékén kapcsol be. Normálisak ezek a hőértékek,amiket a vízhőfok visszajelzőről lehet leolvasni? Olaj, víz mennyisége rendben.

A termosztát cserélve lett nemrég,mert a régi nyitott állapotában megragadt,így fűtésem sem volt. Üzemmeleg állapotban minden vízcső meleg.

A motor szerintem nem hengerfejes, a víz tiszta.

Nálam is valamelyik hőmérséklet jeladó vacakolhat?

Link to comment
Megosztás:

10 órája, kasztiimre írta:

Reggelt urak!

 

Adott egy F Astra X16XEL motorral. Mostanában az motor vízhőfoka 98-102 Celsius városi és városon kívüli, normál vagy kicsit hajtottabb használat mellett is. Ezt még ma éjszaka is produkálta mínusz 2 fokban. A ventillátor ca. 104 Celsius környékén kapcsol be. Normálisak ezek a hőértékek,amiket a vízhőfok visszajelzőről lehet leolvasni? Olaj, víz mennyisége rendben.

A termosztát cserélve lett nemrég,mert a régi nyitott állapotában megragadt,így fűtésem sem volt. Üzemmeleg állapotban minden vízcső meleg.

A motor szerintem nem hengerfejes, a víz tiszta.

Nálam is valamelyik hőmérséklet jeladó vacakolhat?

Az a 98-102 az bármennyi lehet, de ha jó a termosztát akkor több mint valószínű 90 tájékán van. Ahogy leírtad, ez kb. a normális működés. Annyit érdemes megnézni, hogy a hűtősapka jó-e, azaz üzemmeleg motornál túlnyomásos-e a rendszer (csövek kemények).

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Bundee írta:

Az a 98-102 az bármennyi lehet, de ha jó a termosztát akkor több mint valószínű 90 tájékán van. Ahogy leírtad, ez kb. a normális működés. Annyit érdemes megnézni, hogy a hűtősapka jó-e, azaz üzemmeleg motornál túlnyomásos-e a rendszer (csövek kemények).

Igen, túlnyomás van a rendszerben, a sapka nbiztonsági szelepe jó. A csövek keménységét megnézem.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, C14nz, alapjárata melegen ingadozik, hidegen elfogadható, viszont hidegen 3-szor beejti, majdnem megáll.

Melegen, ha lehúzom a map (vagy maf) szenzor csatiját, akkor kisimul az alapjárat, igaz kicsit meg is emelkedik, ezt már cseréltem egy jól működő autóból, de semmi nem változott. Hőfokjeladót kimértem, jó ellenállás értékeket hoz. Rotor, elosztó, alapjárati motor, fojtószelep potméter szinte új, lambdát is cserélgettem már, gyertyák is újak, szénszűrő is (plusz szűrő beiktatva), vákuumcsövek is cserélve, fojtószelep és környéke patyolat tiszta, tömítések cserélve, gyertyakábeleknél nem látok szikrázást. Előgyújtáson is állogattam már, sőt vezérlőt is cseréltem, de semmi változás. Eladásra megy az autó (már meg is van a tulaj), és ezt szeretném még rendbe rakni (eladhatnám így is, de sajnos nem az a típusú ember vagyok). Tegnap még ránéztem a gyertyákra, fehéres-barnás színűek. Tanácstalan vagyok már, hogy mi lehet a gond. Az autó jól megy, nem torpan, vizet, olajat nem eszi, könnyen is indul. 

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, isi írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, C14nz, alapjárata melegen ingadozik, hidegen elfogadható, viszont hidegen 3-szor beejti, majdnem megáll.

Melegen, ha lehúzom a map (vagy maf) szenzor csatiját, akkor kisimul az alapjárat, igaz kicsit meg is emelkedik, ezt már cseréltem egy jól működő autóból, de semmi nem változott. Hőfokjeladót kimértem, jó ellenállás értékeket hoz. Rotor, elosztó, alapjárati motor, fojtószelep potméter szinte új, lambdát is cserélgettem már, gyertyák is újak, szénszűrő is (plusz szűrő beiktatva), vákuumcsövek is cserélve, fojtószelep és környéke patyolat tiszta, tömítések cserélve, gyertyakábeleknél nem látok szikrázást. Előgyújtáson is állogattam már, sőt vezérlőt is cseréltem, de semmi változás. Eladásra megy az autó (már meg is van a tulaj), és ezt szeretném még rendbe rakni (eladhatnám így is, de sajnos nem az a típusú ember vagyok). Tegnap még ránéztem a gyertyákra, fehéres-barnás színűek. Tanácstalan vagyok már, hogy mi lehet a gond. Az autó jól megy, nem torpan, vizet, olajat nem eszi, könnyen is indul. 

 

A MAP szenzor kiiktatásával azért simul ki az alapjárat, mert átáll vészprogramra, mivel azonnal felvillan a check engine. Ekkor meg semmilyen érzékelőt nem figyel, hanem előre beállított program szerint üzemel a motor. Esetleg a hall-jeladót nézd meg, vagy csere egy másikból, hátha azzal megjavul. Amúgy szokása a szívócsonk alján az alapjárati kartergázcső csatlakozásnak az eltömődés. A MAP szenzor vákuumcsöve alatt van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a c14nz és az 1.6-os blokkja csereszabatos egymással? Csak a blokk menne kompletten át a többi maradna az 1.4 esé(hengerfej..stb..) Van     itthon ilyen blokkom és valószínűleg az 1.4-es blokk felújításra rengeteg pénzt kellene költenem, így kedvezőbben megúsznám. A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

51 perce, Chords írta:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a c14nz és az 1.6-os blokkja csereszabatos egymással? Csak a blokk menne kompletten át a többi maradna az 1.4 esé(hengerfej..stb..) Van     itthon ilyen blokkom és valószínűleg az 1.4-es blokk felújításra rengeteg pénzt kellene költenem, így kedvezőbben megúsznám. A segítséget előre is köszönöm.

Nem.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, Chords írta:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hogy a c14nz és az 1.6-os blokkja csereszabatos egymással? Csak a blokk menne kompletten át a többi maradna az 1.4 esé(hengerfej..stb..) Van     itthon ilyen blokkom és valószínűleg az 1.4-es blokk felújításra rengeteg pénzt kellene költenem, így kedvezőbben megúsznám. A segítséget előre is köszönöm.

Mivel a henger furata különbözik, így érdemesebb lenne a hengerfejet is át tenni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 1996-os X14XE. Hidegen a motorból kattogás/csattogás hallatszik, az elülső vezérműtengely (ha van ilyen :blush:) utasoldali végénél. Tehát a motor menetirányban jobb elülső sarka környékén. Percenként kb. 150-es ütemben csinálja alapjáraton (lassabban, mint az ékszíj fordulata). Az utastérből nem hallatszik. Melegen már alig hallani, csak ha közel hajol az ember. Mi lehet ez? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

23 órája, daykiller írta:

A MAP szenzor kiiktatásával azért simul ki az alapjárat, mert átáll vészprogramra, mivel azonnal felvillan a check engine. Ekkor meg semmilyen érzékelőt nem figyel, hanem előre beállított program szerint üzemel a motor. Esetleg a hall-jeladót nézd meg, vagy csere egy másikból, hátha azzal megjavul. Amúgy szokása a szívócsonk alján az alapjárati kartergázcső csatlakozásnak az eltömődés. A MAP szenzor vákuumcsöve alatt van.

Köszi, gondoltam amúgy, hogy vészüzembe dobja. Azonban, akkor ezek szerint valamelyik jeladóval, vákuummal lesz a gond, nem pedig belső mechanikus probléma remélhetőleg. Amúgy már az őrületbe kerget ez a hiba :)

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, felhasznaaloo írta:

Sziasztok. 1996-os X14XE. Hidegen a motorból kattogás/csattogás hallatszik, az elülső vezérműtengely (ha van ilyen :blush:) utasoldali végénél. Tehát a motor menetirányban jobb elülső sarka környékén. Percenként kb. 150-es ütemben csinálja alapjáraton (lassabban, mint az ékszíj fordulata). Az utastérből nem hallatszik. Melegen már alig hallani, csak ha közel hajol az ember. Mi lehet ez? Köszi!

Szerintem hidrotőke...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.