kisgezo Elküldve Február3, 2016 Megoszt Elküldve Február3, 2016 Sziasztok kedves Fórumlakók! Szeretném a segítségeteket kérni a következő tünettel kapcsolatban: F astra, 1996 1.6 16v. Elkezdte úgy 2-3 hete csinálni, hogy bármely gázadásra rettenetesen rángat, kivétel ha lehelet finoman gyorsítok, de néha még akkor is, hideg, meleg motornál egyaránt, és csak hébe hóba egy két út alkalmával hagyta el. 4000 km-el ezelőtt lett cserélve olaj, szűrők, (benzinszűrő is), 15.000 km-rel ezelőtt gyertyák. Hibakód nuku. Megpróbáltam az injektor tisztító adalékot is, de eddig nem segített... Tudnátok segíteni, merre induljak el? Köszi a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Február4, 2016 Megoszt Elküldve Február4, 2016 8 órája, kisgezo írta: Sziasztok kedves Fórumlakók! Szeretném a segítségeteket kérni a következő tünettel kapcsolatban: F astra, 1996 1.6 16v. Elkezdte úgy 2-3 hete csinálni, hogy bármely gázadásra rettenetesen rángat, kivétel ha lehelet finoman gyorsítok, de néha még akkor is, hideg, meleg motornál egyaránt, és csak hébe hóba egy két út alkalmával hagyta el. 4000 km-el ezelőtt lett cserélve olaj, szűrők, (benzinszűrő is), 15.000 km-rel ezelőtt gyertyák. Hibakód nuku. Megpróbáltam az injektor tisztító adalékot is, de eddig nem segített... Tudnátok segíteni, merre induljak el? Köszi a válaszokat. Szia, a motorodnál tipikus probléma szokott lenni, hogy a hengerfej furatában a gyertyapipa áthúz. Érdemes ellenőrizni, szürkés lerakódást keresni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
aholy Elküldve Február4, 2016 Megoszt Elküldve Február4, 2016 1 órával ezelőtt, HaPetya írta: Szia, a motorodnál tipikus probléma szokott lenni, hogy a hengerfej furatában a gyertyapipa áthúz. Érdemes ellenőrizni, szürkés lerakódást keresni. Kb 2 hónapos gyertyakábelekkel nekem is áthúz... Csak sötétben látom halványan Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Február4, 2016 Megoszt Elküldve Február4, 2016 10 órája, kisgezo írta: Sziasztok kedves Fórumlakók! Szeretném a segítségeteket kérni a következő tünettel kapcsolatban: F astra, 1996 1.6 16v. Elkezdte úgy 2-3 hete csinálni, hogy bármely gázadásra rettenetesen rángat, kivétel ha lehelet finoman gyorsítok, de néha még akkor is, hideg, meleg motornál egyaránt, és csak hébe hóba egy két út alkalmával hagyta el. 4000 km-el ezelőtt lett cserélve olaj, szűrők, (benzinszűrő is), 15.000 km-rel ezelőtt gyertyák. Hibakód nuku. Megpróbáltam az injektor tisztító adalékot is, de eddig nem segített... Tudnátok segíteni, merre induljak el? Köszi a válaszokat. Gyertyakábel csere hoz majd eredményt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február4, 2016 Megoszt Elküldve Február4, 2016 On 2016. 01. 29. at 21:03, daykiller írta: Nem szokása. Jártunk már így G astrás kollégával. Igen,így jártam,ECU javítás lett a megoldás Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 ne mán. Az csak nekem új infó ennyi év opelezés után, hogy az opel dízel az konkrétan a benzines nagyblokkból készült? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Február8, 2016 Megoszt Elküldve Február8, 2016 (edited) Vagy fordítva a dízel blokkból készült a benzines nagyblokk. Kívülről látszólag ugyanaz, még a hengerfej, szelepfedél is, de valaki már talán írta is egyszer hogy igen. Módosítva Február8, 2016 : Astra F Caravan Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február9, 2016 Megoszt Elküldve Február9, 2016 (edited) 11 órája, Astra F Caravan írta: 11 órája, Astra F Caravan írta: Vagy fordítva a dízel blokkból készült a benzines nagyblokk. Kívülről látszólag ugyanaz, még a hengerfej, szelepfedél is, de valaki már talán írta is egyszer hogy igen. Vagy fordítva a dízel blokkból készült a benzines nagyblokk. Kívülről látszólag ugyanaz, még a hengerfej, szelepfedél is, de valaki már talán írta is egyszer hogy igen. Csak több a lyuk van rajta nem? Porlasztócsúcsnak meg az izzítógyertyának. Lehet hogy én vagyok béna de szerintem az idézés még mindíg nehezen működik...ha beklikkelem egy hsz-nél a többszörös idézés gombot, és meggondolom magam hogy mégsem szólok hozz, már nem tudom kivenni "bent marad a rendszerben". Aztán hogy ezt d dupla idézést miért csinálja azt sem értem, és ki sem tudom szerkeszteni egyiket a másikból. Módosítva Február9, 2016 : zotya975 Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Február9, 2016 Megoszt Elküldve Február9, 2016 Sziasztok! Segítségeteket kérném! Szóval a problémám hogy ma reggel kb 20 percig próbálkoztam és nem akart beindulni. Önindító pörög a kocsit is viszi. Fél évvel ezelőtt volt ugyanez a problémám hogy rendszertelen időközönként nem indult csak ha vártam kb 20 percet. EZ akkor egy gyujtásmodul cserével teljesen megoldódott... mostanáig. Ujra előjött. Tudom először nézzem meg h van e szika ill benzin. De azt szeretném kérdezni hogy lehet olyan hogy a kulcsban lévő chip valamiért "elfáradt" illetve nem érzékeli ezért tilt? Mert amikor másoltatni akartam azt mondták hogy ebben van valami. A pótkulcsal csak a check engine villog és tényleg nem indul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve Február9, 2016 Megoszt Elküldve Február9, 2016 5 órája, petiii írta: Sziasztok! Segítségeteket kérném! Szóval a problémám hogy ma reggel kb 20 percig próbálkoztam és nem akart beindulni. Önindító pörög a kocsit is viszi. Fél évvel ezelőtt volt ugyanez a problémám hogy rendszertelen időközönként nem indult csak ha vártam kb 20 percet. EZ akkor egy gyujtásmodul cserével teljesen megoldódott... mostanáig. Ujra előjött. Tudom először nézzem meg h van e szika ill benzin. De azt szeretném kérdezni hogy lehet olyan hogy a kulcsban lévő chip valamiért "elfáradt" illetve nem érzékeli ezért tilt? Mert amikor másoltatni akartam azt mondták hogy ebben van valami. A pótkulcsal csak a check engine villog és tényleg nem indul. Szerintem nincs olyan,hogy elfárad,az vagy jó vagy jósz@r.Ha nem jó akkor egyértelműen villog a checklámpa. Ha nem villog a checklámpa akkor az immo felismerte a chipet,akkor más miatt nem indul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február9, 2016 Megoszt Elküldve Február9, 2016 9 órája, petiii írta: Sziasztok! Segítségeteket kérném! Szóval a problémám hogy ma reggel kb 20 percig próbálkoztam és nem akart beindulni. Önindító pörög a kocsit is viszi. Fél évvel ezelőtt volt ugyanez a problémám hogy rendszertelen időközönként nem indult csak ha vártam kb 20 percet. EZ akkor egy gyujtásmodul cserével teljesen megoldódott... mostanáig. Ujra előjött. Tudom először nézzem meg h van e szika ill benzin. De azt szeretném kérdezni hogy lehet olyan hogy a kulcsban lévő chip valamiért "elfáradt" illetve nem érzékeli ezért tilt? Mert amikor másoltatni akartam azt mondták hogy ebben van valami. A pótkulcsal csak a check engine villog és tényleg nem indul. Mivel a gyújtásmodulban van a forgásérzékelés, ezért ha az nincs meg, akkor nem ad benzint az ECU. Nem vezérli az injektort. Indításkor először ugyanis figyeli, hogy van e motorforgás, aztán kísérel meg motorindítást szikra és benzin egyveleggel. Tehát jó lenne megnézni, hogy benzin és szikra van-e. A következő lépés, hogy az AC üzemel-e, ha pl nincs benzin és látszólag a halljeladónak nincs semmi baja. Megjegyzem, hogy a hall jeladóval szokott gond lenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve Február10, 2016 Megoszt Elküldve Február10, 2016 16 órája, daykiller írta: Mivel a gyújtásmodulban van a forgásérzékelés, ezért ha az nincs meg, akkor nem ad benzint az ECU. Nem vezérli az injektort. Indításkor először ugyanis figyeli, hogy van e motorforgás, aztán kísérel meg motorindítást szikra és benzin egyveleggel. Tehát jó lenne megnézni, hogy benzin és szikra van-e. A következő lépés, hogy az AC üzemel-e, ha pl nincs benzin és látszólag a halljeladónak nincs semmi baja. Megjegyzem, hogy a hall jeladóval szokott gond lenni. És a hall jeladót hogy ellenőrizzem hogy jó e? Látszólag is mit kellene látnom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve Február10, 2016 Megoszt Elküldve Február10, 2016 (edited) 2 órája, petiii írta: És a hall jeladót hogy ellenőrizzem hogy jó e? Látszólag is mit kellene látnom? Üdv! Sok látnivaló nincs rajta,hacsak elszabadult alkatrész nem verte szét,de ez ritka. Megítélni,hogy jó vagy sem leginkább oszcilloszkóppal lehet.Esetleg a hall jeladóknál szóba jöhet még a multiméter is,főleg kiszerelve az elosztót ,kézzel forgatva a rotort,csatlakozót persze rajtahagyni és gyújtást ráadva. Önindítózva nem jó...Elosztófedelet közben nem tapizni... Ez egy kis alkatrész,három lába van mint mikrobinak,a két szélső a delej és a test,a középső a jelkimenet,erre kell rámérni,az opelét nem ismerem,az én gyújtásom nem ilyen,de szerintem négyszögjelnek kellene a kimeneten megjelenni,vezérműtengely fordulatonként négyszer. Ez általában is igaz a hall jeladókra,hogy szintváltozások vannak a kimenetükön. Az induktív jeladóknál pedig tűimpulzusokat lehet mérni a kimeneteken.Ha az a kerek valami van benne 4db háromszög alakú pöccsel 2 kivezetéssel akkor az ilyen. Módosítva Február10, 2016 : Szabadij Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandi89 Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 Sziasztok. Van egy 1.4 8 szelepes c14nz motorkodu f astrám és tegnap hazafele az érdi emelkedőn kicsit elgyengűlt és elkezdett 3 hengerezni,vszeg a 2es hengernél van vmi probléma, a kérdésem az volna,hogy a 16szelepes motor blokkjára felmegy e a 8 szelepes hengerfej ? Motor csere lesz mindenképpen mert a főtengelyemnek is van 1,5-3 centis hosszanti lógása.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 1,5-3 centis lógás? Az nem gyönge. Elvileg fel kéne mennie, mert a c14nz blokkja az X14XE-vel egyezik, de lehet inkább guglizni kéne képeket, hogy van-e valami különbség. A főtengely viszont 90%-ban biztos vagyok benne, hogy egyforma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandi89 Elküldve Február13, 2016 Megoszt Elküldve Február13, 2016 1,5-3 centis lógás? Az nem gyönge. Elvileg fel kéne mennie, mert a c14nz blokkja az X14XE-vel egyezik, de lehet inkább guglizni kéne képeket, hogy van-e valami különbség. A főtengely viszont 90%-ban biztos vagyok benne, hogy egyforma. Igen elég kemény lógás akkor megpróbálokozom utánna nézni,hogy van e külömbség Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 20 órája, Bandi89 írta: Sziasztok. Van egy 1.4 8 szelepes c14nz motorkodu f astrám és tegnap hazafele az érdi emelkedőn kicsit elgyengűlt és elkezdett 3 hengerezni,vszeg a 2es hengernél van vmi probléma, a kérdésem az volna,hogy a 16szelepes motor blokkjára felmegy e a 8 szelepes hengerfej ? Motor csere lesz mindenképpen mert a főtengelyemnek is van 1,5-3 centis hosszanti lógása.. Én azért nehezen tudom elképzelni ezt a lógást...egyrészt kiverné a két végéről a szimeringet elfolyna az olaj, másrészt szerintem rövid úton szétrázná a motort. Tizedmiliméteres kottyanásnál is csetteg a motor, pölö ha a túlméretes hajtókarcsapágy helyére sima megy bele. Hogyan látni ,vagy vettétek észre hogy lóg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandi89 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 Kuplungcserénél és a fötengely vezérműfogaskerék cseréjénél,amikor a kuplungot kinyomtam menet közben akkor lehetett hallani,hogy darál és az olaj is folyt már a szimeringeknél,mikor észre vettük a hibát nem tudtunk hirtelen vele mit kezdeni,gondoltam,hogy egy kis ideig még elmegy amig kitalálom mi legyen. eddig birta Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 46 perce, Bandi89 írta: Kuplungcserénél és a fötengely vezérműfogaskerék cseréjénél,amikor a kuplungot kinyomtam menet közben akkor lehetett hallani,hogy darál és az olaj is folyt már a szimeringeknél,mikor észre vettük a hibát nem tudtunk hirtelen vele mit kezdeni,gondoltam,hogy egy kis ideig még elmegy amig kitalálom mi legyen. eddig birta Aha, így már értem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pingvin Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy a C20XE olajteknő felmegy-e a C16NZ blokkra nagyobb macera nélkül? Aki tudja a választ annak nagyon köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Február14, 2016 Megoszt Elküldve Február14, 2016 On 2015. 12. 20. at 19:26, crantom írta: 1 óra, Pingvin írta: Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy a C20XE olajteknő felmegy-e a C16NZ blokkra nagyobb macera nélkül? Aki tudja a választ annak nagyon köszönöm. Nem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 14 órája, Pingvin írta: Sziasztok! Érdeklődni szeretnék, hogy a C20XE olajteknő felmegy-e a C16NZ blokkra nagyobb macera nélkül? Aki tudja a választ annak nagyon köszönöm. Nem, de minek az neked? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pingvin Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 Szia Wookie! Majd ha egyszer (- a "rengeteg" szabadidőm miatt kicsit később - ) beépítésre kerül a BC, akkor be szeretném kötni az érzékelőlet is, és csak ilyet találtam amiben van jeladó. (Sajnos ritka nagyon a jeladós kád. ). Amennyiben véletlen van otthon emberi áron forintra konvertálható darabod, akár egy jó bontózás eredményéből, azt szívesen fogadom, de ötletet is, hogy miként lehetne a lemezkádba normálisan beültetni a jeladót. Szerintem a lemez azért jobban bírja a fizikai behatásokat mint az alu. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 Áhá. Hát nem tudom, ezekszerint ez is olyan mint a sportülés, ami mindenki szerint ritka, nekem meg van 4 pár, és nem azért mert kerestem, hanem csak úgy lett. Az xe-m is jeladós, meg az NE is, ami az astrában van, sőt, még az SE is, amit nemrég a rekordba vettem. Mondjuk kisblokkhoz lehet hogy tényleg ritkább, de simán átültethető. Ha lemezt akarsz akkor neked az xe amúgy sem jó, mert az alu. Sajnos eladó darabom jelenleg nekem sincs. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Február15, 2016 Megoszt Elküldve Február15, 2016 (edited) BC-t általában nagyblokkos Opelekhez szereltek inkább mint kisblokkokhoz, c20xe pedig alapból BC-s volt az összes, a többinél csak a GSi esetében volt alap (2.0 és 1.8 literes blokkok). Én nem lepődöm meg ha nem talál c16nz-hez minden bontóba ilyet. Kisblokkosból nagyon ritka a csúcsfelszerelt változat ami BC-s mint pl. a CD felszereltségi szint volt. Persze mindent lehet találni csak idő és türelem kérdése. Módosítva Február15, 2016 : Astra F Caravan Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts