zotya975 Elküldve November29, 2015 Megoszt Elküldve November29, 2015 (edited) 3 hours ago, lombi írta: sziasztok! Letudnátok írni nekem mi kel egy szelepszár szimering cseréhez, ezt otthon is ellehet végezni házilag is? mennyire bonyi? gondom hogy eszegeti az olajat és arra gondoltam ezt megtenném. azért gondoltam erre mert 3/4 ig volt a nívó pálcán az olaj szint majd 315 km után teljesen lement az aljáig a nivónak. 1.4 x14nz astra Hát, kissé hosszú a leírása, de rövidített verzió: szelepfedél leszed, a szelepeket célszerszámmal, ( ami lehet bolti vagy készített) lenyomkodjuk, a hidrotőkéket, himbákat, szelepkupakokat kiszedjük. Az olaj visszaeresztő járatokat itt érdemes ronggyal bedugni mert pár alkatrész le tud itt esni a karterba. A vezérmű szíjtárcsa, a gyujtáselosztó, és alatta egy kis lemez kiszedése után a bütyköstengely az akku felé kihúzható. Ezután a szelepeket ismét lenyomkodjuk, de ekkor az adott dugattyút a felső holtpontra tekerjük, a gyertya helyén egy puhább fém akármivel benyúlunk a szeleptányért megtámasztjuk ( én vastag bádogos cint használtam) hogy a szelepék fellazuljon, a szeleprugó tányérját le lehessen szedni, utána a rugót, az alsó szeleptányért, és alatta ott a szimering. Célszerszámmal, vagy fogóval lehúzható majd mehet a helyére az új. Aztán minden vissza, egy szimering csere kész. A tőkéket, himbákat..stb ugyanoda kell visszatenni ahonnan kivetted. Én a hidrotőkéket kimostam, és mivel előre nem töltöttem fel őket olajjal, a vezérműtengely visszarakása után kézzel bementek a helyére a himbák, ugye üresen a tőkék még összenyomhatók. Aztán az olajnyomás majd feltölti őket. Mivel vezérlést kell bontani, érdemes ezzel egy időben cserélni a szimeringeket. Hát nagyjából ennyi. Ha szimeringes a motor akkor indításkor szokott egy nagy füstpamacsot nyomni, ami nekem már megvolt, de ilyen mértékű olajfogyás amit írtál nem. https://www.youtube.com/watch?v=RuQYKVsPTrE Módosítva November29, 2015 : zotya975 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve November29, 2015 Megoszt Elküldve November29, 2015 a levakított egr miatti hibák miatt ez az emulátor jó lehet az x14xe-ben is? http://z16xe-egr-cheater.blogspot.hu/2013/04/how-to-make-z16xe-egr-valve-simulator_2.html mert ezt elég kicsi pénzből össze lehet hozni nem kellene 8-10 ezerért boltit venni Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve November29, 2015 Megoszt Elküldve November29, 2015 ha esetleg valakinek hidrotőke gondja van én cseréltem az összeset (volt némi zörgő hang de kiderült nem a tőke volt) le lett tesztelve csak kettő folyik a többi hibátlan szóval ha valakinek van pár hibás akkor nekem van 14 jó gyárim ami kb 130 ezret futott szelepszár szimering meg még mindig a gyári van benne, most jár 210-nél az óra, nekem azután evett kevesebb olajat amikor kipucoltam az olajlehúzó gyűrűt, elég jó be volt rakódva 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombi Elküldve November29, 2015 Megoszt Elküldve November29, 2015 Szia indításkor nekem is olyan füstöt nyom mint a tied akkor esélyes hogy a szelepszár szimeringek vannak elfaradva es bedolgozzák az olajat ami a kipufogót távozik.ezert eszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November29, 2015 Megoszt Elküldve November29, 2015 40 minutes ago, lombi írta: Szia indításkor nekem is olyan füstöt nyom mint a tied akkor esélyes hogy a szelepszár szimeringek vannak elfaradva es bedolgozzák az olajat ami a kipufogót távozik.ezert eszi. Hát esélyes, mondjuk nekem csak olyan 1.5-2 liter fogyott olajcsere periódus tehát 10 ezer kilométer alatt. Párezer forint a 8 szimering ( nekem mondjuk 10 kellett mert kettőt elrontottam ) meg egy fél nap a csere kényelmesen. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve November29, 2015 Megoszt Elküldve November29, 2015 On 2015. 11. 27., csicsó írta: GM 2 polusút vettem bele,viszont az alapjárati egyenetlenség és a velejáró kipufogó puffogás megmaradt(hidegen nem puffog csak ha már melegedetett kicsit) Viszont azt tapasztaltam ha a klímát bekapcsolom akkor kiegyenesedik a járása és nem is puffog Ilyenkor(klímával) az alapjárati fordulat nem emelkedik meg,valami ötlet? ECU hiba?Már egyszer volt javítva amikor 2 henger nem ment Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve November29, 2015 Megoszt Elküldve November29, 2015 Azért ahogy feljebb is említették, az olajlehúzó gyűrű is lehet szar, bár ez csak utána derül ki miután kicserélted. Nekem szelepszár szimeringezés után kb. 200 Km/1 L-t felszippantott a gyűrűknél. Amúgy eddig nem nézegettem nagyon, de az X..SZ és C..NZ motorok között a gyújtás a különbség csak ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombi Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 14 hours ago, zotya975 írta: Hát esélyes, mondjuk nekem csak olyan 1.5-2 liter fogyott olajcsere periódus tehát 10 ezer kilométer alatt. Párezer forint a 8 szimering ( nekem mondjuk 10 kellett mert kettőt elrontottam ) meg egy fél nap a csere kényelmesen. szia! mik a szimering méretek bütyköstengelynél jobb ,bal oldalon az nem tudod véletlen? gondolom mind a kétoldalon akkor cseréljem le? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 39 minutes ago, lombi írta: szia! mik a szimering méretek bütyköstengelynél jobb ,bal oldalon az nem tudod véletlen? gondolom mind a kétoldalon akkor cseréljem le? Egyformák mindegyik oldalon, nincs megkülönböztetve hogy szívó vagy kipufogó szelephez való, mert a szelepszár átmérője egyforma csak a tányér más. Hát a méretét passzolom, én simán csak bementem az Unixba és kértem, de pölö a Láng oldalán vannak méretek:http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&1823&9900401&9900373&1&19&9&1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|18|2|0|3 Hát ha már bontva van érdemes mindegyik oldalon kicserélni, ugye nem tudod pontosan melyik a kopott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombi Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 3 minutes ago, zotya975 írta: Egyformák mindegyik oldalon, nincs megkülönböztetve hogy szívó vagy kipufogó szelephez való, mert a szelepszár átmérője egyforma csak a tányér más. Hát a méretét passzolom, én simán csak bementem az Unixba és kértem, de pölö a Láng oldalán vannak méretek:http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&1823&9900401&9900373&1&19&9&1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|18|2|0|3 Hát ha már bontva van érdemes mindegyik oldalon kicserélni, ugye nem tudod pontosan melyik a kopott. szia oks ja én a vezérlesfélöli és a gyújtás felőli szimeringre gondoltam hogy ezek is egyformák? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 (edited) 12 minutes ago, lombi írta: szia oks ja én a vezérlesfélöli és a gyújtás felőli szimeringre gondoltam hogy ezek is egyformák? Nem, mert a vezérlés felől egy tényleges szimering van, a gyujtás felől pedig egy O gyűrű, ( igazából kettő, de csak a nagyobbik szokott ereszteni)legalábbis nekem a barna-elosztófedeles gyujtásnál. https://cromax.hu/elektromos_rendszer/gyujtasrendszer/gyujtaseloszto_alkatreszei/o-gyuru_gyujtaseloszto_ala_opel_astra_f_1_4_1_6_34215 https://cromax.hu/motor/vezerles_es_alkatreszei/vezermutengely_tomitesei/vezermutengely_szimering_opel_32812 Módosítva November30, 2015 : zotya975 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 19 hours ago, Stevy írta: Azért ahogy feljebb is említették, az olajlehúzó gyűrű is lehet szar, bár ez csak utána derül ki miután kicserélted. Nekem szelepszár szimeringezés után kb. 200 Km/1 L-t felszippantott a gyűrűknél. Amúgy eddig nem nézegettem nagyon, de az X..SZ és C..NZ motorok között a gyújtás a különbség csak ? Nem. X-es már alu teknős, kopogásérzékelős és elektromos EGR-es. Illetve nagyobb a kompresszióviszony is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 22 hours ago, csicsó írta: ECU hiba?Már egyszer volt javítva amikor 2 henger nem ment Nálam is ez a jelenség amúgy. Hidegen stabil az alapjárat, de melegen már puffog, kihagy stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 4 hours ago, daykiller írta: Nem. X-es már alu teknős, kopogásérzékelős és elektromos EGR-es. Illetve nagyobb a kompresszióviszony is. Már amelyik. Bátyám sz-je lemezkarteres. Mondjuk az vectra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 23 minutes ago, wookie írta: Már amelyik. Bátyám sz-je lemezkarteres. Mondjuk az vectra. Na és nem Te cserélted ki a kartert lemezre... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November30, 2015 Megoszt Elküldve November30, 2015 35 minutes ago, wookie írta: Már amelyik. Bátyám sz-je lemezkarteres. Mondjuk az vectra. Rámegy a lemezkarter is, csak figyelni kell, mert alu és lemez között van olajmennyiség különbség is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolt5566 Elküldve December1, 2015 Megoszt Elküldve December1, 2015 Kérdésem menyibe kerül egy 1.4 16v motor meggyürüzése. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December1, 2015 Megoszt Elküldve December1, 2015 1 hour ago, zsolt5566 írta: Kérdésem menyibe kerül egy 1.4 16v motor meggyürüzése. Ha csak gyűrűt cserélsz akkor konkrétan annyiba amennyiért tudsz gyűrűszettet venni, meg még pár apróság, karter-hengerfej tömítés, síkolás ( ha kell) hengerfej csavar ha nem a régit rakod vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December1, 2015 Megoszt Elküldve December1, 2015 2 hours ago, zsolt5566 írta: Kérdésem menyibe kerül egy 1.4 16v motor meggyürüzése. Szerintem 60 alatt nem áll meg... -gyűrűk -hengerfejmunka -hengerfej tömítés -ÚJ hengerfejcsavarok -olaj+szűrő -hűtőfolyadék -vezérlésszett (+vízpumpa+alsó vezérmű fogaskerék) Látatlanban ennyit vennék meg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve December6, 2015 Megoszt Elküldve December6, 2015 Üdv! Meg tudná valaki mondani nekem,hogy a hosszbordás szíjat hogyan tudnám a legkönnyebben lecserélni? Ez egy x16szr szervóval,tehát a szíjat át kellene valahogyan fűzni a motortartó bakon. Elég lehet e a kasztnin a gumibak csavarjait kiszedni,enged e annyit lefele,hogy a szíjat át tudjam fűzni,vagy le kell vennem a szivattyút is meg a bakot is? Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December7, 2015 Megoszt Elküldve December7, 2015 9 hours ago, Szabadij írta: Üdv! Meg tudná valaki mondani nekem,hogy a hosszbordás szíjat hogyan tudnám a legkönnyebben lecserélni? Ez egy x16szr szervóval,tehát a szíjat át kellene valahogyan fűzni a motortartó bakon. Elég lehet e a kasztnin a gumibak csavarjait kiszedni,enged e annyit lefele,hogy a szíjat át tudjam fűzni,vagy le kell vennem a szivattyút is meg a bakot is? Előre is köszönöm! Én csak a gumibakot vettem le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
lombi Elküldve December7, 2015 Megoszt Elküldve December7, 2015 On 2015. 11. 29., zotya975 írta: Hát, kissé hosszú a leírása, de rövidített verzió: szelepfedél leszed, a szelepeket célszerszámmal, ( ami lehet bolti vagy készített) lenyomkodjuk, a hidrotőkéket, himbákat, szelepkupakokat kiszedjük. Az olaj visszaeresztő járatokat itt érdemes ronggyal bedugni mert pár alkatrész le tud itt esni a karterba. A vezérmű szíjtárcsa, a gyujtáselosztó, és alatta egy kis lemez kiszedése után a bütyköstengely az akku felé kihúzható. Ezután a szelepeket ismét lenyomkodjuk, de ekkor az adott dugattyút a felső holtpontra tekerjük, a gyertya helyén egy puhább fém akármivel benyúlunk a szeleptányért megtámasztjuk ( én vastag bádogos cint használtam) hogy a szelepék fellazuljon, a szeleprugó tányérját le lehessen szedni, utána a rugót, az alsó szeleptányért, és alatta ott a szimering. Célszerszámmal, vagy fogóval lehúzható majd mehet a helyére az új. Aztán minden vissza, egy szimering csere kész. A tőkéket, himbákat..stb ugyanoda kell visszatenni ahonnan kivetted. Én a hidrotőkéket kimostam, és mivel előre nem töltöttem fel őket olajjal, a vezérműtengely visszarakása után kézzel bementek a helyére a himbák, ugye üresen a tőkék még összenyomhatók. Aztán az olajnyomás majd feltölti őket. Mivel vezérlést kell bontani, érdemes ezzel egy időben cserélni a szimeringeket. Hát nagyjából ennyi. Ha szimeringes a motor akkor indításkor szokott egy nagy füstpamacsot nyomni, ami nekem már megvolt, de ilyen mértékű olajfogyás amit írtál nem. https://www.youtube.com/watch?v=RuQYKVsPTrE szia még egy kérdésem ugye amikor leveszem a vezérlést a szelepfedélet akkor a szelep rugó nyomja a bütykös tengelyt,meg a hidrotökéket, ezt egyesével kell cserélni? egy töke lenyom és szeleprugó összenyom majd kivesz cserél uj szimering és vissza minden? mert ugye amíg nyomja a rugó addig nem tudom lehúzni a bütykös tengely? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December7, 2015 Megoszt Elküldve December7, 2015 1 minute ago, lombi írta: szia még egy kérdésem ugye amikor leveszem a vezérlést a szelepfedélet akkor a szelep rugó nyomja a bütykös tengelyt,meg a hidrotökéket, ezt egyesével kell cserélni? egy töke lenyom és szeleprugó összenyom majd kivesz cserél uj szimering és vissza minden? mert ugye amíg nyomja a rugó addig nem tudom lehúzni a bütykös tengely? Én először sorban lenyomtam egyesével az összes szeleprugót, és levettem róluk a himbát kupakot és kihúztam a tőkét ( ez akár bent is maradhat, de én kimostam őket) aztán kihúztam a bütyköstengelyt, és utána kezdtem el egyenként kicserélni a szimeringeket. A tengely elég sokat takar ha bent hagyom sokkal kisebb a hely ott mókerolni. Ha bent van ennyit látsz: Ha kint van ekkora a hely: Bár nem próbáltam meg, de szerintem le sem lehet húzni a szimeringet ha ott a tengely. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabadij Elküldve December8, 2015 Megoszt Elküldve December8, 2015 Üdv! Egy kis véleményezést kérnék: Ma ráértem egy kicsit és portyáztam egyet a környékbeli bontókban. Sikerült felhajtanom egy vezérműtengelyt.Viszont nem tudták megmondani,hogy milyen motorkódú vasról bontották,de mivel majdnem teljesen megegyezik az enyémmel ,ezért el mertem hozni.A srác azt mondta,hogy azt kell nézni,hogy van e golyó a végében a trafó felől. Az enyém X16SZR.Golyó is van benne. Annyi csak a különbség,hogy ebben van egy keresztirányú bemarás a tengelyvégen,az enyémben pedig asszem,hogy nincs. Annyi biztos,hogy 1,6 os benzinesről való,de még így is lehet C16nz,x16 szr,1,6 se. Akárhogyanis túrom a netet,nem találok sehol erről fényképet.Remélem,hogy ez jó az enyémbe ettől. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December8, 2015 Megoszt Elküldve December8, 2015 19 minutes ago, Szabadij írta: Üdv! Egy kis véleményezést kérnék: Ma ráértem egy kicsit és portyáztam egyet a környékbeli bontókban. Sikerült felhajtanom egy vezérműtengelyt.Viszont nem tudták megmondani,hogy milyen motorkódú vasról bontották,de mivel majdnem teljesen megegyezik az enyémmel ,ezért el mertem hozni.A srác azt mondta,hogy azt kell nézni,hogy van e golyó a végében a trafó felől. Az enyém X16SZR.Golyó is van benne. Annyi csak a különbség,hogy ebben van egy keresztirányú bemarás a tengelyvégen,az enyémben pedig asszem,hogy nincs. Annyi biztos,hogy 1,6 os benzinesről való,de még így is lehet C16nz,x16 szr,1,6 se. Akárhogyanis túrom a netet,nem találok sehol erről fényképet.Remélem,hogy ez jó az enyémbe ettől. A golyó gondolom valami visszacsapó szelep lehet, nem engedi itt vissza az olajat a tengelyből ha megáll a motor. Semmilyen írás, számsor nincs rajta? Valahogy csak lehet azonosítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts