Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
38 minutes ago, szilvand írta:

Koszi a valaszt! A hatuljan van meg 2 helyen ugyanilyen folt. 2800 km-en kb 8 dl olaj fogyott, 10w40 castrol. (320 ezer km van a motorban) ugyanezen a tavon fel centi hutoviz csokkenes meg elfogadhato? 

Elfogadható, valamennyire alapból fogy a hűtőfolyadék (főleg nyáron), mert nem teljesen zárt a rendszer, vagy valahol cseppen. Nekem most a kunkori cső-termosztátháznál van csepegés, a motortartó bakon vettem észre hogy nedves. Mivel levenni nem volt kedvem, tettem fel még egy bilincset.

Elküldve
1 hour ago, daykiller írta:

Lehet üzemanyag ellátási probléma is, de lehet még test kötéshiba, kilazulás vagy csak döglődik már. Azt kéne leírnod, hogy hogyan jelentkezik a hibalámpa? Félterhelésen haladsz és egyszer csak kivillan vagy erősen rángatózik vagy berángat párat és akkor dobja a hibakódot?

Ha jól emlékszem legelőször piros lámpánál villant fel. Ma pedig mikor járva hagytam a motort amíg kinyitottam a kaput. Mire visszaültem már világított. Menet közben nem szokott rángatni. És kb 2 hét telt el a két eset között.

Elküldve
2 hours ago, samtron77 írta:

Szia! 

Először nézd meg, hogy nem lazult-e meg a lambdaszonda. Én már cseréltem ez miatt. 

Ok. Köszi. Ez lesz az első.

Elküldve
18 hours ago, Diabo6 írta:

Ha jól emlékszem legelőször piros lámpánál villant fel. Ma pedig mikor járva hagytam a motort amíg kinyitottam a kaput. Mire visszaültem már világított. Menet közben nem szokott rángatni. És kb 2 hét telt el a két eset között.

Nincs véletlenül lopásgátló kapcsoló, vagy riasztó a kocsiban, ami az AC-pumpa áramkörét szakítja meg? Nekem egy ilyen kapcsoló kontakthibája okozott ugyanilyen jelenséget.

 

Elküldve
3 hours ago, FPepe írta:

Nincs véletlenül lopásgátló kapcsoló, vagy riasztó a kocsiban, ami az AC-pumpa áramkörét szakítja meg? Nekem egy ilyen kapcsoló kontakthibája okozott ugyanilyen jelenséget.

 

Már nincs benne. Volt egy, de kiszedtem, most akarom visszatenni. Anno azt hittem, hogy az okozza a problémát, de végül kiderült, hogy az AC a rossz. Akkor cseréltem is azt.

Elküldve
9 hours ago, marton.csaba2 írta:

T csicsó!

"... X16SZR ... gyertya ..."

GM 9195109
Opel 12 14 000
Bosch FLR 8 LDCU+
Bosch FR 91 X

Továbbképzésen voltál , vagy csak találtál egy gyertyakatalógust? :doze:

Elküldve
19 hours ago, csicsó írta:

X16szr be milyen gyertyát használtok?Most GM 2  pólusu van benne,van ennél jobb belevaló amit még szerethet?

Bosch is teljesen jó helyette. Két dologra kell figyelni: 16-os kulcsnyílás és két pólus. A több pólusnak nincs értelme, az egypólusúval meg nem fog menni. :)

Elküldve
2 hours ago, zotya975 írta:

Továbbképzésen voltál , vagy csak találtál egy gyertyakatalógust? :doze:

Inkább MOTE tagságot fizethetne már, ha mindig ide jön okoskodni.

Elküldve
1 hour ago, daykiller írta:

Inkább MOTE tagságot fizethetne már, ha mindig ide jön okoskodni.

Engem nem zavar ha nem fizeti be, csak valahogy nem jön be a stílus, aztán még tiltani sem tudom mert kéthetente másik néven fut.

Elküldve
16 hours ago, daykiller írta:

Bosch is teljesen jó helyette. Két dologra kell figyelni: 16-os kulcsnyílás és két pólus. A több pólusnak nincs értelme, az egypólusúval meg nem fog menni. :)

GM 2 polusút vettem bele,viszont az alapjárati egyenetlenség és a velejáró kipufogó puffogás megmaradt(hidegen nem puffog csak ha már melegedetett kicsit)

Viszont azt tapasztaltam ha a klímát bekapcsolom akkor kiegyenesedik a járása és nem is puffog:confused:

Ilyenkor(klímával) az alapjárati fordulat nem emelkedik meg,valami ötlet?

Elküldve
16 hours ago, daykiller írta:

Bosch is teljesen jó helyette. Két dologra kell figyelni: 16-os kulcsnyílás és két pólus. A több pólusnak nincs értelme, az egypólusúval meg nem fog menni. :)

Az se ment egypólusúval is. :D (a gyújtása ugyanaz)

Elküldve
33 minutes ago, wookie írta:

Az se ment egypólusúval is. :D (a gyújtása ugyanaz)

Tudja valaki ennek a megy-nem megy dilemmának a technikai magyarázatát?

Most már engem is foglalkoztat a dolog.Anno a cliomba ami gyárilag egypólusú gyertyával ment, belepróbáltam egy 4 pólusút,de érdemi változást nem tapasztaltam.(Az központi injektoros rotoros gyújtás volt.)

Azért érdekes ez a mizéria,mert a több pólusú gyertya is szerintem csak egy szikrát produkál.Ha pedig egyszerre több szikra is ugrik,akkor a gyújtóteljesítmény is megoszlik szerintem.

Valakinek konkrét tapasztalata van ezzel kapcsolatban?Mondjuk .x16szr dis-es motorral próbálta már közületek valaki?

A video alapján mennie kellene mindegyikkel:

 

https://www.youtube.com/watch?v=-JP7U8ze-7M

 

Elküldve

A két pólusú azért kell a dis gyújtásosokba, mert azoknál párhuzamosan mindig két szikra van, asszem az 1-4 és a 2-3 megy egyszerre. Ugye kétszer annyi szikra ugyanazon idő alatt kétszer annyira "eszi" meg a gyertyát, így a két pólusúval tolták ki a gyertya élettartamát. 

Az újabb 3-4 pólusú gyertyáknak a mi motorjainkba nincs értelmük, jellemzően a nagyon modern, szegény keverékes, és rétegzett befecskendezéssel működő motorokban vannak ilyenek, szintén élettartam, valamint a szegény keverék miatt, a biztosabb gyulladás érdekében. 

Természetesen szikra mindig csak egy pólusnál keletkezik. 

Elküldve
3 minutes ago, wookie írta:

A két pólusú azért kell a dis gyújtásosokba, mert azoknál párhuzamosan mindig két szikra van, asszem az 1-4 és a 2-3 megy egyszerre. Ugye kétszer annyi szikra ugyanazon idő alatt kétszer annyira "eszi" meg a gyertyát, így a két pólusúval tolták ki a gyertya élettartamát. 

Az újabb 3-4 pólusú gyertyáknak a mi motorjainkba nincs értelmük, jellemzően a nagyon modern, szegény keverékes, és rétegzett befecskendezéssel működő motorokban vannak ilyenek, szintén élettartam, valamint a szegény keverék miatt, a biztosabb gyulladás érdekében. 

Természetesen szikra mindig csak egy pólusnál keletkezik. 

Aha!

Így már világos,ebből az aspektusból még nem is gondolkodtam a dolgon.

Tehát akkor működik mindkettővel,csak a gyertya élettartamára van kihatással.

Köszönöm a tudásmorzsát!

Elküldve

Üdv! 

Szeretnék tenni egy elektromos blokk fűtést az x14xe-be.

Tudtok olyan megoldást ami nem 50 ezres? A neten csak ilyen ajánlatokat találtam. 

A régi diesel astrámban volt ilyen fűtés de az még 10ezer sem volt 

Egész egyszerű kivitel kellene csak amit ha bedugok fűt és kész,semmi termosztátos-elektronikus rész nem kell  hozzá. 

Köszi! 

Elküldve

Nem tudom létezik-e hőálló változatban fűtőpaplan ami elbírja a motor üzemi hőmérsékletét. Ha igen akkor azzal körbetekerném a blokkot. Talán ez lenne a legegyszerűbb és remélhetőleg  a legolcsóbb megoldás valamint átalakítani sem kell semmit. Ha van időd esetleg keresgélj az interneten hátha van ilyen. Ha valaki talál akkor kérem ossza meg itt is.

Elküldve
8 hours ago, individor írta:

Üdv! 

Szeretnék tenni egy elektromos blokk fűtést az x14xe-be.

Tudtok olyan megoldást ami nem 50 ezres? A neten csak ilyen ajánlatokat találtam. 

A régi diesel astrámban volt ilyen fűtés de az még 10ezer sem volt 

Egész egyszerű kivitel kellene csak amit ha bedugok fűt és kész,semmi termosztátos-elektronikus rész nem kell  hozzá. 

Köszi! 

Általában a legegyszerűbb a hűtőfolyadékot melegíteni, csak olyan sok hely nincs ahova nekünk be lehetne kötni.http://www.schriffert.hu/motor-elomelegito/schriffert-elomelegitok-vizmelegitok.html

2 hours ago, Astra F Caravan írta:

Nem tudom létezik-e hőálló változatban fűtőpaplan ami elbírja a motor üzemi hőmérsékletét. Ha igen akkor azzal körbetekerném a blokkot. Talán ez lenne a legegyszerűbb és remélhetőleg  a legolcsóbb megoldás valamint átalakítani sem kell semmit. Ha van időd esetleg keresgélj az interneten hátha van ilyen. Ha valaki talál akkor kérem ossza meg itt is.

Esetleg az olajteknőre rá lehetne aplikálni egy vasaló fűtőszálát , azt alapból lehet szabályozni. Egy ismerősöm ( igaz neki volt garázs) egy régi rezsót tett az olajteknő alá, indulás előtt fél órával bedugta, de egy sima időzítő is be tudja kapcsolni. Mivel a motor egy több mint 100kilós jéghideg fémdarab, csak nagy teljesítmény hoz  eredményt.

Elküldve

a diesel astában a fagydugó helyén volt a fűtőszál

sajna nem praktizál már aki betette

ami ilyet találtam az volt az 50ezres ennyit azért nem szeretnék áldozni rá

ez a villanyrezsó meg egy kicsit bizarr számomra ;)

Elküldve
13 hours ago, individor írta:

Üdv! 

Szeretnék tenni egy elektromos blokk fűtést az x14xe-be.

Tudtok olyan megoldást ami nem 50 ezres? A neten csak ilyen ajánlatokat találtam. 

A régi diesel astrámban volt ilyen fűtés de az még 10ezer sem volt 

Egész egyszerű kivitel kellene csak amit ha bedugok fűt és kész,semmi termosztátos-elektronikus rész nem kell  hozzá. 

Köszi! 

enyémben van, vakerán vettem 20alatt, Defa készlet, fagydugós

ilyen:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/egyeb/defa_vizmelegito_auto_hoz_tipus_opel_allofutes_2159626175.html

 

Elküldve
1 hour ago, individor írta:

a diesel astában a fagydugó helyén volt a fűtőszál

sajna nem praktizál már aki betette

ami ilyet találtam az volt az 50ezres ennyit azért nem szeretnék áldozni rá

ez a villanyrezsó meg egy kicsit bizarr számomra ;)

Akkor már csak ez marad a vízcsőbe beiktatható 10-15 ezres fűtő marad...

Elküldve

köszönöm a segítséget!

akkor vagy a defa(amiket szerel be pár cég ilyen 60+pénzért) vagy a vízcsöves akkor nagyon más megoldás-gyártó nincs 

mert az ilyen vasaló meg villanyrezsó dolgokat nem szeretnék elkövetni

a vaterás defa nem hangzik rosszul, megnézem mennyi hely van az x14xe blokkján ehhez, igaz a honlapján írja hogy van ehhez a típushoz melegítő

Elküldve
On 2015. 11. 27., wookie írta:

A két pólusú azért kell a dis gyújtásosokba, mert azoknál párhuzamosan mindig két szikra van, asszem az 1-4 és a 2-3 megy egyszerre. Ugye kétszer annyi szikra ugyanazon idő alatt kétszer annyira "eszi" meg a gyertyát, így a két pólusúval tolták ki a gyertya élettartamát. 

Az újabb 3-4 pólusú gyertyáknak a mi motorjainkba nincs értelmük, jellemzően a nagyon modern, szegény keverékes, és rétegzett befecskendezéssel működő motorokban vannak ilyenek, szintén élettartam, valamint a szegény keverék miatt, a biztosabb gyulladás érdekében. 

Természetesen szikra mindig csak egy pólusnál keletkezik. 

Meg ugye a DIS nagyobb feszültséget állít elő, mint egy rotoros gyújtás, emiatt biztosabb a szikraképződés is és ezért is eszi jobban a gyertyát.

Egyébként nekem egy pólusúval nem volt valami frankó a motor járása és nem is ment úgy.

Amúgy már cserélnem kéne a bosch gyertyáimat, mert már párszor belement a 30 ezer km. :D

Elküldve (edited)

sziasztok!

 

Letudnátok írni nekem mi kel egy szelepszár szimering cseréhez, ezt otthon is ellehet végezni házilag is? mennyire bonyi? gondom hogy eszegeti az olajat és arra gondoltam ezt megtenném. azért gondoltam erre mert 3/4 ig volt a nívó pálcán az olaj szint majd 315 km után teljesen lement az aljáig a nivónak.

 

1.4 x14nz astra

Módosítva : lombi
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.