Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

üdv!

 

egy ideje kínlódok az egr szeleppel az x14xe-n

egyszer már levakítottam(tömítés helyett egy teli alu lap) de mindig világít a motorellenőrzés lámpa

nemrég kitakarítottam, elég kokszos volt a zárócsavar feje, most szép tiszta mozog rendesen, de mégis világít a lámpa

ha bemelegszik és egy kis motorfék van akkor egyből világít a lámpa amíg hideg addig nem

hogy lehet ezt megszüntetni?

köszi!

 

Elküldve

üdv!

 

egy ideje kínlódok az egr szeleppel az x14xe-n

egyszer már levakítottam(tömítés helyett egy teli alu lap) de mindig világít a motorellenőrzés lámpa

nemrég kitakarítottam, elég kokszos volt a zárócsavar feje, most szép tiszta mozog rendesen, de mégis világít a lámpa

ha bemelegszik és egy kis motorfék van akkor egyből világít a lámpa amíg hideg addig nem

hogy lehet ezt megszüntetni?

köszi!

 

Van hogy "belemozog" a lyukba a szelep és ha lezárod lemezzel akad benne, meg kell nézni ez mennyire jön ki. De úgy tudom falazás után több emberke is mondta hogy néha reklamál rá a sárga lámpics.

Elküldve

Van hogy "belemozog" a lyukba a szelep és ha lezárod lemezzel akad benne, meg kell nézni ez mennyire jön ki. De úgy tudom falazás után több emberke is mondta hogy néha reklamál rá a sárga lámpics.

dupla lemez van alatta, és a felsőn ki van fúrva a csavar fej alatt mert pár tizedet kilóg a síkból, szóval nem kellene akadnia

mozgatva elég könnyen és akadálymentesen jár

Elküldve

dupla lemez van alatta, és a felsőn ki van fúrva a csavar fej alatt mert pár tizedet kilóg a síkból, szóval nem kellene akadnia

mozgatva elég könnyen és akadálymentesen jár

Sajnos a lezárás félmegoldás.

Ugyanis motorfék közben az ECU megmozgatja a szelepet és közben figyeli a szívócsőben létrejövő nyomás változást.

Ugye a lezárás miatt ilyen nem jön létre, ezért hibásnak ítéli az eszközt.

Ha lezárja az ember, akkor meg kell tanulni élni a lámpicsekkel, vagy pedig nem lezárni és két évente cserélgetni a szelepeket... :(

Elküldve

Sajnos a lezárás félmegoldás.

Ugyanis motorfék közben az ECU megmozgatja a szelepet és közben figyeli a szívócsőben létrejövő nyomás változást.

Ugye a lezárás miatt ilyen nem jön létre, ezért hibásnak ítéli az eszközt.

Ha lezárja az ember, akkor meg kell tanulni élni a lámpicsekkel, vagy pedig nem lezárni és két évente cserélgetni a szelepeket... :(

ebayen létezik valami egr cheater vagy faker vagy vakami ilyesmi néven ami átveri az ecu-t mintha működne a szelep

Elküldve

ebayen létezik valami egr cheater vagy faker vagy vakami ilyesmi néven ami átveri az ecu-t mintha működne a szelep

Jah! Nálam működik. EGR le sem lett falazva, mert alapból zárt, így nem volt rá szükségem, de adnak hozzá azt is...

Elküldve

Jah! Nálam működik. EGR le sem lett falazva, mert alapból zárt, így nem volt rá szükségem, de adnak hozzá azt is...

De motorfék közben sem dob sárgalámpicseket teszt közben?

Mert elektronika ide, vagy oda, a szívócsőben nem lesz nyomás változás...

Elküldve

De motorfék közben sem dob sárgalámpicseket teszt közben?

Mert elektronika ide, vagy oda, a szívócsőben nem lesz nyomás változás...

Ez mindent le tud emulálni... Ezért emulátor a neve, és ugye a bekötése nem csak az EGR-t érinti, így tehát lesz egy hibátlannak tűnő autód... Gondolkodtam, hogy szétkapm a szelept, és bele forrasztom, úgy akár észrevehetetlen is lenne, de végül nem álltam neki.

Elküldve

Nekem is le van zárva, de nem nagyon reklamál érte. Eddig kétszer volt. Legutóbb Horvátországba menet autópályán egyszer csak felvillant miatta a check, aztán azóta sem. Ez úgy 3-4 éve lehetett. :D Igaz, az elmúlt hónapokban több évnyi világítást behozott, a TPS poti miatt, ami amúgy cserélve lett, de még mindig anyázik miatta.

Elküldve
1 hour ago, daykiller írta:

Nekem is le van zárva, de nem nagyon reklamál érte. Eddig kétszer volt. Legutóbb Horvátországba menet autópályán egyszer csak felvillant miatta a check, aztán azóta sem. Ez úgy 3-4 éve lehetett. :D Igaz, az elmúlt hónapokban több évnyi világítást behozott, a TPS poti miatt, ami amúgy cserélve lett, de még mindig anyázik miatta.

Nekem lezárás óta, kb 30 km-enként dobja...

Elküldve
3 hours ago, stirlitz írta:

Na megvan a kis kocsog:

http://astra.taylor.hu/UserError/

Mondjuk user error az igaz, egyébként egy olyan csavar ami nyaka körül ott az a réz karika, ami a burkolatban tartaná.....most mindenhol kapott menetrögzítőt

viszont most nekiállt csörögni a katalizátor....asszem

Nekem csak a karter-szelepfedél csavarok szoktak meglazulni , lent már beragasztottam őket, fent meg most húztam utána, mert ezek szerint ott nem menet rögzitőztem.

Elküldve
On 2015. 10. 31., individor said:

üdv!

 

egy ideje kínlódok az egr szeleppel az x14xe-n

egyszer már levakítottam(tömítés helyett egy teli alu lap) de mindig világít a motorellenőrzés lámpa

nemrég kitakarítottam, elég kokszos volt a zárócsavar feje, most szép tiszta mozog rendesen, de mégis világít a lámpa

ha bemelegszik és egy kis motorfék van akkor egyből világít a lámpa amíg hideg addig nem

hogy lehet ezt megszüntetni?

köszi!

 

Ez megoldás: http://www.ebay.com/itm/02-EGR-Cheater-Simulator-Opel-Vauxhall-1-6-1-4-16V-X14XE-X16XEL-X16SZR-Z14XE-/171081708033?hash=item27d543b201:g:TjgAAOSw-jhUEUT2&vxp=mtr

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! 1.6 16v 1996 benzines x16xel astrához tud valaki hajtókar csvar meghúzási nyomatékát megtudja mondani valaki? Nagyon hálás lennék!

Elküldve
33 minutes ago, Bozab írta:

Sziasztok! 1.6 16v 1996 benzines x16xel astrához tud valaki hajtókar csvar meghúzási nyomatékát megtudja mondani valaki? Nagyon hálás lennék!

1. fokozat: 25 Nm

2. fokozat: 30 fok

Elküldve (edited)

Hali lenne egy kérdésem hogy van nekem 1993 astra f-em 1.4 c14nz motora és nekem meg olvadt a gyujtás vezérlő csatlakozoja ,és hogy hol lehet ilyet kapni

20151119203[1].jpg

20151119204[1].jpg

Módosítva : gigantika
Elküldve (edited)
On 2015. 11. 19., gigantika írta:

Hali lenne egy kérdésem hogy van nekem 1993 astra f-em 1.4 c14nz motora és nekem meg olvadt a gyujtás vezérlő csatlakozoja ,és hogy hol lehet ilyet kapni

 

 

Bontóban levágod a kábelkötegről a csatit 10 centi dróttal együtt és átforrasztod. Ha az is elfüstöl akkor a gyujtásmodul rossz. Kéretik áthelyezni a megfelelő topicba...kösz

Módosítva : forumadmin
Áthelyezés megtörtént.
Elküldve

Sziasztok! Remélem jól és jó helyre írok. Mobilról vagyok. C14NZ f astrámnál kivillogtattam a hibakódot. 44et jelzett. Lamba szonda szegény keverék. Tudnátok segíteni, hogy ilyenkor mi a teendő? Köszönöm.

Elküldve
34 minutes ago, Diabo6 írta:

Sziasztok! Remélem jól és jó helyre írok. Mobilról vagyok. C14NZ f astrámnál kivillogtattam a hibakódot. 44et jelzett. Lamba szonda szegény keverék. Tudnátok segíteni, hogy ilyenkor mi a teendő? Köszönöm.

Lehet üzemanyag ellátási probléma is, de lehet még test kötéshiba, kilazulás vagy csak döglődik már. Azt kéne leírnod, hogy hogyan jelentkezik a hibalámpa? Félterhelésen haladsz és egyszer csak kivillan vagy erősen rángatózik vagy berángat párat és akkor dobja a hibakódot?

Elküldve
1 minute ago, szilvand írta:

Sziasztok! 

A kovetkezo a kerdesem: a kepen lathato szivargas jelent-e problema?

Koszi a valaszokat!

Csak annyit hogy csúnya olajfolyás látszik ott, meg ugye ami kijött az már nincs bent, tehát annyival fogyott az olajad. A motor működését nem befolyásolja.

Elküldve
10 minutes ago, zotya975 írta:

Csak annyit hogy csúnya olajfolyás látszik ott, meg ugye ami kijött az már nincs bent, tehát annyival fogyott az olajad. A motor működését nem befolyásolja.

Koszi a valaszt! A hatuljan van meg 2 helyen ugyanilyen folt. 2800 km-en kb 8 dl olaj fogyott, 10w40 castrol. (320 ezer km van a motorban) ugyanezen a tavon fel centi hutoviz csokkenes meg elfogadhato? 

Elküldve

Üdv!

Régebben láttam valahol hogy valaki gyártott rozsdamentes acélból vízcsövet hogy ki lehessen váltani a műanyagot a vízpumpa mögötti részen. Ilyen érdekelne engem mert nem merek húzni a bilincsen - látszik hogy nedvesedik a műanyag-cső csatlakozásnál. Tud valaki valami kontaktot ilyen ügyben? Nem különösebben van időm fabrikálni meg amúgy is alig van itthon az autó.

Előre is köszi!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.