Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

hátjó, de végül is hidegen dúsítja, mind2 dolog

csak nem külön elektronika(vagy kézi tolattyú) gondoskodik a dúsításról, hanem az ECU, persze mondjuk elromlani nem tud külön, mert akkor az egész cucc halott

Végülis ha így nézzük akkor egyszerűbb az injektoros befecsi mint a karbis rendszer.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Megtörtént a hengerfej cserém (X16XEl).
A tünet: Gőzöl az autó, és 400Km kb 2-3 deci víz eltűnik.
Tehát vettem egy bontott hengerfejet és teljes felújítás, síkolás, szelep esztergálás, szelepfészek megmunkálás, új szelepszár szimernigek stb stb... víztér nyomáspróba.....
Tehát levettem az autóról a régi, a látvány ami elém tárult az hűűűb..... :-O
A tömítésen megállt a rozsdás dolog a vízből és eldugított sok járatot, a 4-es hengerbe folyt a víz, a kompresszió tömítésből már csak 1mm maradt. Az 1-es hengerbe is folyt a víz kicsit és a Hf csavart is korrodálta a víz.
https://lh3.googleusercontent.com/-HsZl6ncaCpw/Vip3zqRZ4jI/AAAAAAAAKYM/xzqtc3JAaDI/s912-Ic42/DSCF6334.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-u7PD3Kd2q_8/Vip4g1JOwZI/AAAAAAAAKYc/M51zeh8XAd0/s912-Ic42/DSCF6336.JPG

A leömlő két szélén is kifújt a motor, + a szekunder levegő bevezető járatok teljes dugulás...
 

DSCF6350.JPG
 

A régi Hf szelepei, gyertyái fehérek voltak (szegény keverék)

https://lh3.googleusercontent.com/-L5Ig3MmW_YA/Vip5YTieUjI/AAAAAAAAKZo/75PFL_pQxbE/s912-Ic42/DSCF6357.JPG

 

Átszereltem mindent az új Hf-re majd fölszereltem.

https://lh3.googleusercontent.com/-QpEB5oWa5lQ/Vip5ZR8Of9I/AAAAAAAAKZw/ZrDJ6hD9rq8/s912-Ic42/DSCF6361.JPG

DSCF6371.JPGDSCF6372.JPGDSCF6383.JPG

Hűtővíz teljes csere volt, hűtőt kimostam stb stb...
Majd jött a nagy nagy pillanat indítás, ami simán megvolt, a vezérlést körbeforgattam sokszor mindég jó volt.
Indítás elég könnyen ment elsőre kb 4mp indítózás után, pedig üres volt az injektorhíd stb stb...
Az előre feltöltött hidrotőkék hamar elhalkultak azóta mentem vele 25Km-t, másabb mert már 2000Rpm-től húz a verda.

 

 

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 93-as C14NZ motorkódos F Astrám. 1 éve vettem második szaladgálós autónak, kb 287ezer km van benne. Annyit kell még tudni, hogy ez egy alap felszereltségű autó volt és az előző tulaja egy külföldről vásárolt donor autóból összelegózta "full extrásrsa" (klíma, szervó, 2 légzsák, elektromos ablak, elekromos tükör, ABS...)

Illetve a szelepfedél + gyújtásrendszer, stb ki lett cserélve a C16SZR motornál használt rendszerre. Én nem igazán értek ehhez, a szerelőm mondta, hogy ezt megoldást szokták néha alkalmazni, ő is csinát már ilyen jellegű szerelést.

 

A problémám az autóval, hogy baromira nem megy, ráadásul szerintem sokat is eszik. 9-11 liter. Tudom mit kellene tudnia egy ilyen 60 lovas motornak (nem sokat), de ez azt sem tudja. Több emberrel kipróbáltattam, hogy nehogy az legyen, hogy én reagálom túl a dolgot, de mindenkinek az volt a véleménye, "hogy ez valamiért baromira nem megy."

A legjobb cimborámnak is van egy pont ugyanilyen évjáratú autója, párhuzamosan teszteltük a két autót felváltva és az tapasztaltuk, hogy az enyém pont abban a fordulatszámban torpan, nem húz, amit egy normális hétköznapi közlekedésben használ az ember.

Amikor megvettem az autót egy csomó mindent cseréltettem rajta, hogy rendbe legyen. Gyertyák, kábelek, vezérlés, meg egy csomó mindent. Üzemanyag pumpát mondjuk azt nem. Viszont elvileg az üzemanyag nyomás az rendben van, csekkoltuk, kompresszió szintén. Lekötöttük a katalizátort is, hogy nem a kipufogó rendszernél van valami fojtás, de anélkül sem ment jobban egy cseppet sem. Diganosztikát is nézett a szerelőm menet közben, elvileg ott sem találtak semmit. Kifogytunk az öteletekből.Most ott tartok, hogy eladom. Csak sajnálom ,mert 280-ért vettem + ráköltöttem vagy 130-at, hogy rendbe legyen, de szerintem most 230-nál nem nagyon kapnék többet érte.

 

Szóval, ha tudnátok nekem tippeket adni, hogy mit nézzünk még meg, mivel lehet a gond, esetleg már találkozott valaki ilyen problémával, annak nagyon szívesen venném a segítségét!

 

Most nézem a listámat, gyertyakábeleket, ilyesmit nem is igen cseréltünk, legalábbis az első körben nem.

Illetve annyit még, hogy pl amikor klímával megyek, az meg egyenesen halál, alig tudok elindulni, megtorpan, majdnem lebólintom a műszerfalat. Mintha belefulladna az üzemanyagba. Múltkor is majdnem belémszaladt egy kamion lámpától való elinduláskor, mert akkorát bólintott az autó. Ilyenkor főleg nem tudom felvenni a forgalom ritmusát, nehezen érem el az ötvenet, mindenki elmegy mellettem, beleértve a buszokat is.

Sziasztok!

Nincs esetleg valakinek ötlete erre...?

Link to comment
Megosztás:

A motorkontroll lámpa nem világít? A klíma be van kötve a motorvezérlőbe? A motorvezérlőnek tudnia kell, hogy megy-e a klíma vagy sem mert a terhelés függvényében módosít a befecskendezésen ill. az alapjáraton. A leírásodból én arra tippelek, hogy a motorvezérlő nem tudja, hogy van klíma és ezért fuldokolsz elinduláskor. A másik probléma lehet még szerintem (amin nem nagyon fogsz tudni változtatni), hogy a c14nz alapmotort gyárilag nem szerelték klímával, de asszem még szervóval sem a kis nyomaték miatt. Lehet, hogy egyszerre ez a terhelés már túl sok ennek a motornak. Kösd le a szervót és a klímát és nézd meg ezek nélkül hogyan megy. Ha így is gyengébb a normálistól akkor más gond van.

Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok!

Nincs esetleg valakinek ötlete erre...?

Szia,

azt nem igazán értem, hogy a gyújtásrendszer miért lett kicserélve. Nem x16szr motort akartál írni? Na csak azért, mert az eredeti gyújtásrendszer és az új ég és föld. Most ezek szerint dis rendszer van fent az eredeti mechanikus elosztó helyett. A két motornak teljesen más gyújtás jellegmező igénye van. Dis-nél nincs alapidőpont beállítás, a kopogásszenzorban nem vagyok biztos, hogy van-e. Szerintem építsd vissza az eredetit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!

Szeretném kicserélni a 2 vezetékes vízhőfok jeladót (ami a motorvezérlőnek adja a jelet). Eddig azt hittem, tudom melyik az, de ma találtam egy hasonló szenzort a motor mögötti műanyag vízcsőnél, kb. a DIS kocka alatt.

Eddig azt hittem, lent van a tűzfal felől az olajteknő fölött kicsivel, menetirány szerinti jobb oldalon. Akkor most melyik a vízé? (Alsó lehet hogy "olajhőfok" jeladó, létezik ilyen?)

 

Ui.: Közben rájöttem, vegyétek úgy hogy meg sem kérdeztem. A DIS kocka alatti volt :).

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!

Szeretném kicserélni a 2 vezetékes vízhőfok jeladót (ami a motorvezérlőnek adja a jelet). Eddig azt hittem, tudom melyik az, de ma találtam egy hasonló szenzort a motor mögötti műanyag vízcsőnél, kb. a DIS kocka alatt.

Eddig azt hittem, lent van a tűzfal felől az olajteknő fölött kicsivel, menetirány szerinti jobb oldalon. Akkor most melyik a vízé? (Alsó lehet hogy "olajhőfok" jeladó, létezik ilyen?)

 

Ui.: Közben rájöttem, vegyétek úgy hogy meg sem kérdeztem. A DIS kocka alatti volt :).

Az ott nem a Hall jeladó? A kétvezetékes vízhőfok jeladó az injektorház hátuljában van központisnál. Pontosabban a szívócsonkban . Piros karika:

2013159-20151025-hhAMjh.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok remélem nem jó topikba posztolok. 
A gondom F-es Astra-n (C14NZ) leszakadt és el is tört a feje, egy vákuumcsőnek a szívótorok felett az alapjáratszeleptől 2-vel jobbra menetiránynak háttal fordulva.
Az lenne a kérdésem miért felel ez a cső illetve felelős lehet-e a lentebb leírt szivárgásért.
Valamilyen olajos szivárgás is fellépet az alapjárati szelep felett. 

Végül egy vákuumcső leszakadt minek nem találom a helyét, feltételezem hogy a csőben lévő depresszió valahol az olajzásért felel. Ez a cső közvetlen pillangószelep ház takarásában a tűzfalhoz rögzítve befut egy műanyag korong formájú (KYS) feliratú alakatrészbe fut ahonnan 1 cső a jobb kerékjárat felé egy pedig a szívószelepház első felébe fut.

Előre is köszönöm a segítséget!
 

WP_20151025_001.jpg

WP_20151025_002.jpg

WP_20151025_005.jpg

WP_20151025_002.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok remélem nem jó topikba posztolok. 
A gondom F-es Astra-n (C14NZ) leszakadt és el is tört a feje, egy vákuumcsőnek a szívótorok felett az alapjáratszeleptől 2-vel jobbra menetiránynak háttal fordulva.
Az lenne a kérdésem miért felel ez a cső illetve felelős lehet-e a lentebb leírt szivárgásért.
Valamilyen olajos szivárgás is fellépet az alapjárati szelep felett. 

Végül egy vákuumcső leszakadt minek nem találom a helyét, feltételezem hogy a csőben lévő depresszió valahol az olajzásért felel. Ez a cső közvetlen pillangószelep ház takarásában a tűzfalhoz rögzítve befut egy műanyag korong formájú (KYS) feliratú alakatrészbe fut ahonnan 1 cső a jobb kerékjárat felé egy pedig a szívószelepház első felébe fut.

Előre is köszönöm a segítséget!
 

WP_20151025_001.jpg

WP_20151025_002.jpg

WP_20151025_005.jpg

WP_20151025_002.jpg

 

Ha minden igaz, akkor ott egy L alakú műanyag idom volt, ami megkeményedett és azért tört el. Oda simán beteszel egy darabka (azt hiszem belső átmérő 4mm) gumitömlőt ráhúzod a csonkra meg a műanyag vakuumtömlőre és hibátlan lesz. Ez egyébként a benzingőz szelepnek a vezérlés. Most ott valószínűleg falsot szív.

Az olajos szivárgás meg a kartergáz olajpára tartalma miatt van, ami a befecskendező házon lecsapódik és olajsarat képez.

 

Link to comment
Megosztás:

Az ott nem a Hall jeladó? A kétvezetékes vízhőfok jeladó az injektorház hátuljában van központisnál. Pontosabban a szívócsonkban . Piros karika:

 

Háát itt amellett van valami olajnyomás vagy olajhőfok szenzor is, sajnos egyelőre nincs képem róla...

Értem...azt hittem c16nz-ról van szó.....

Én bocs, C16SE, beteszem aláírásba (benne volt, valamiért kivettem), mert lesz még hülye kérdésem, így meg egyszerűbb lesz a válasz :)

Csak SE-nél van ott. Többinél ott, ahol az NZ-knél is.

Mázli, mert nem tudnám felbakolni a kocsit, így meg 15 perc volt a csere :).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Z17DTH motorról van szó.

 

Hidegindításnál, ha beindul, akkor az alapjárat ingadozik (felmegy-lemegy) és néha, nagyon ritkán leáll és nehezen indul be, sokat kell pörgetni. Ez az egyik hiba.

A másik hiba üzemi hőmérsékleten történik. Ritkán menet közben leáll, ha benyomom a kuplungot, illetve ha leállítom 10 percre és újra indítanám, nagyon nehezen indul be. 

Mi lehet a baj?

Nyomásszabályzó szelepet cseréltem rajta.

 

Ja..... és hibakódot nem ír!

 

Kérlek segítsetek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Z17DTH motorról van szó.

 

Hidegindításnál, ha beindul, akkor az alapjárat ingadozik (felmegy-lemegy) és néha, nagyon ritkán leáll és nehezen indul be, sokat kell pörgetni. Ez az egyik hiba.

A másik hiba üzemi hőmérsékleten történik. Ritkán menet közben leáll, ha benyomom a kuplungot, illetve ha leállítom 10 percre és újra indítanám, nagyon nehezen indul be. 

Mi lehet a baj?

Nyomásszabályzó szelepet cseréltem rajta.

 

Ja..... és hibakódot nem ír!

 

Kérlek segítsetek!

Üdv..ha jól sejtem H astráról van szó, ez viszont az F astra topic, és F astrába még nem szereltek ilyen motort, így akik itt vannak nem is nagyon tudnak hozzászólni. Javaslom fáradj át a megfelelő topicba. :-)

Link to comment
Megosztás:

Azt honnét tudom hogy a nyomásszabályzó rendben működik e?

 

Hát ha kicsi a nyomás a rendszerben, akkor nagy fordulaton szerintem torpan...mert nem megy be annyi benzin mint kellene és ha túl megy egy határon, akkor szegény keverékre hivatkozva sárga lámpát villant...

Egy ismerősnek állandóan dőlt bele a torokba a benzin, fulladozott a motor, a végén kiderült hogy a nyomásszabályzó akadt fenn.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.