Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nagyon nem lehet kimérni. Élőadat figyeléssel lehet látni a működését, de az nem szokott nagyon megdögölni, maximum a rögzítése lazul le.

Egyébként előgyújtás állítás a funkciója. Vagyis az ECU eme eszköz szerint állítja az előgyújtást.

Egyébként megnéztem és nekem egyvezetékes kopogás szenzor van a motoron, amiket találtam a neten azok meg mind kétvezetékesek és T*******-s vázszámtól írja mindet, az enyém meg SS******-s.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Srácok!

 

Lassan fél éve szívok az utómmal, a hibát már sokszor leírtam. Random "eljtátsza", hogy egyik pillanatról (napról, hétről) a másikra nem hajlandó indítani. Ilyenkor világítanak a visszajelző lámpák, viszont se kattanás, se mukkanás, semmi sem történik. Máskor meg 2-3 hétig minden hiba nélkül járok vele és indíthatom naponta százszor is. Önindítóm jó, generátor jó, akksi jó, test kábel jó. Tiszta ideg vagyok ilyenkor, átlagban hetente kétszer be kell tolnom, úgy azonnal indul és megy. Le nem áll, menet közben minden rendben működik.

Most 2 napig megint állt az autó, ugyanez a hiba. Megfigyeltem, hogy amikor oda-vissza forgatom a kulcsot halk kattanás hallatszik a kézifék-váltó körüli helyről. Illetve azt is, hogy "normál" esetben mikor épp jó, ráadom a gyújtást indítás előtt, akkor villan egyet gyorsan a motorhiba lámpa és utána világít, amíg el nem indítom. Amikor épp nem hajlandó indítani, akkor szintén villan egyet, de lassabban. Nem tudom van-e köze hozzá. Próbáltam kivillogtatni a hiba kódot, de nem villog ki hibát. Tegnap este 2 nap állás után betoltuk és hazajöttem vele, majd itthon leállás után próbáltam indítani, meg sem moccant. Az autó állt éjszaka, semmi sem történt vele, ma reggel beleültem és azóta megint pöcc-röff... Senki sem érti körülöttem mi lehet. Van esetleg ötletetek?

 

Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Srácok!

 

Lassan fél éve szívok az utómmal, a hibát már sokszor leírtam. Random "eljtátsza", hogy egyik pillanatról (napról, hétről) a másikra nem hajlandó indítani. Ilyenkor világítanak a visszajelző lámpák, viszont se kattanás, se mukkanás, semmi sem történik. Máskor meg 2-3 hétig minden hiba nélkül járok vele és indíthatom naponta százszor is. Önindítóm jó, generátor jó, akksi jó, test kábel jó. Tiszta ideg vagyok ilyenkor, átlagban hetente kétszer be kell tolnom, úgy azonnal indul és megy. Le nem áll, menet közben minden rendben működik.

Most 2 napig megint állt az autó, ugyanez a hiba. Megfigyeltem, hogy amikor oda-vissza forgatom a kulcsot halk kattanás hallatszik a kézifék-váltó körüli helyről. Illetve azt is, hogy "normál" esetben mikor épp jó, ráadom a gyújtást indítás előtt, akkor villan egyet gyorsan a motorhiba lámpa és utána világít, amíg el nem indítom. Amikor épp nem hajlandó indítani, akkor szintén villan egyet, de lassabban. Nem tudom van-e köze hozzá. Próbáltam kivillogtatni a hiba kódot, de nem villog ki hibát. Tegnap este 2 nap állás után betoltuk és hazajöttem vele, majd itthon leállás után próbáltam indítani, meg sem moccant. Az autó állt éjszaka, semmi sem történt vele, ma reggel beleültem és azóta megint pöcc-röff... Senki sem érti körülöttem mi lehet. Van esetleg ötletetek?

 

Köszönöm előre is.

 

Önindító kocogatás, ha erre megjavul behúzótekercs pucolás megvolt? Mert ha jól emlékszem ezt mintha már írtuk volna.

Link to comment
Megosztás:

Önindító kocogatás, ha erre megjavul behúzótekercs pucolás megvolt? Mert ha jól emlékszem ezt mintha már írtuk volna.

 

Így van, írtátok, akkor volt utána ismét egy alkalom, "püföltem" az önindítót, de semmi sem történt. Az a furcsa, hogy nem indult, állt, nem volt mozgatva, eltelt az éjszaka, reggel beindult. Próbáltam azt is, kicsit meglökdöstem előre hátra sebességben, hátha, de nem segített a mozgatás sem. Most már tényleg megpróbálom, veszek bontóban egy önindítót, hátha az megoldja, ha nem, eladom, csak nem volt kedvem (és pénzem sem) találgatni a hiba okát... A behúzótekercset hogyan lehet megpucolni?

Link to comment
Megosztás:

Hát, visszaolvastam pár hónapot, egyszer már kivette, de szét még nem szedte. Mivel egy fillérbe sem kerül, én ezzel kezdeném.

 

Igazad van, elég körülményes a dolog, mert szinte mindig melózok és panel parkolóban este autót szerelni nem az igazi... De mindenképp kiveszem az önindítót majd, akkor mielőtt beruháznék egy bontott-ra, szétszedem, hátha jutok vele valamire...

Link to comment
Megosztás:

Helló

1995 astra f 1.4 az autó kb egy hónapja menet közbe csak úgy rántott egyet aztán alapjáraton is elkezdet néha rángatni meg egyenletlenül menni mostmár el se indul. Kivilogtattam ezt a 2 hibát adta ki: Lambda szonda befuvás jel/ keverék tul szegény,

Meg lambda szonda nincs feszültsüg változás. gyujtó trafót kábeleket elosztó fejet beleraktam egy másik müködőből és ugyse indult .1 nappal később beindult 20 percig járt szépen aztán leált. most meg már csak inditóz.Lambda szonda cseréjével megoldhódhat?

Link to comment
Megosztás:

Helló

1995 astra f 1.4 az autó kb egy hónapja menet közbe csak úgy rántott egyet aztán alapjáraton is elkezdet néha rángatni meg egyenletlenül menni mostmár el se indul. Kivilogtattam ezt a 2 hibát adta ki: Lambda szonda befuvás jel/ keverék tul szegény,

Meg lambda szonda nincs feszültsüg változás. gyujtó trafót kábeleket elosztó fejet beleraktam egy másik müködőből és ugyse indult .1 nappal később beindult 20 percig járt szépen aztán leált. most meg már csak inditóz.Lambda szonda cseréjével megoldhódhat?

Írj egy motorkódot légyszíves. Szerintem inkább valami dugulás az üzemanyagrendszerben, esetleg halódó AC-pumpa vagy AC-relé.

 

Link to comment
Megosztás:

Helló

1995 astra f 1.4 az autó kb egy hónapja menet közbe csak úgy rántott egyet aztán alapjáraton is elkezdet néha rángatni meg egyenletlenül menni mostmár el se indul. Kivilogtattam ezt a 2 hibát adta ki: Lambda szonda befuvás jel/ keverék tul szegény,

Meg lambda szonda nincs feszültsüg változás. gyujtó trafót kábeleket elosztó fejet beleraktam egy másik müködőből és ugyse indult .1 nappal később beindult 20 percig járt szépen aztán leált. most meg már csak inditóz.Lambda szonda cseréjével megoldhódhat?

sztem azért attól még el kéne indulnia, ez inkább olyan "okozat", mint "ok"

benya van?

 

Link to comment
Megosztás:

Tegnap egy c14nz-hez hívtak, elfolyt a hűtővíz, szerencsére észrevették és félreálltak vele. A kiegyenlítő tartály aljától/csőbilincstől folyt a víz, félrejártam vele és lezártuk egy benzinkútnál. Hazajöttem majd visszabuszoztam érte ( autómentes nap íngyé vót :D ) feltöltöttem majd szépen hazahoztam közben 3X félreálltam, de csak csöpögött.  Levettem a tartályt, igazából nem találtam rajta lyukat-repedést, de tettem fel egy másikat, feltöltés, motor indít. Megvártam amíg nyit a termosztát 90-fok körül, a víz nem forrt, a csövek sem keményedtek. A hűtőfolyadékon látni némi olajat, de mivel használt fecsível szívtam le, hát attól is lehet. A kipufogó nem gőzölög, olajbetöltőnél, pálcánál nincs habos trutyi. A víz elmondások alapján enyhén fogy havonta kicsit rá kell tölteni. Szerelgetés közben vettem észre, hogy a felpörgő motor leszívja a vízet majd visszaejti. teletöltöttem hogy jobban lehessen látni:

Amúgy utána kipróbáltam az enyémet, ugyanezt csinálja, felpörgéskor lemegy a szint majd visszamegy. Ezmiez? :icon11:

Este a kocsit már visszaadtam a tulajnak akkor mentünk vele oda vissza 40 kilómétert gond nélkül, és elméletileg ma is használja.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Tegnap egy c14nz-hez hívtak, elfolyt a hűtővíz, szerencsére észrevették és félreálltak vele. A kiegyenlítő tartály aljától/csőbilincstől folyt a víz, félrejártam vele és lezártuk egy benzinkútnál. Hazajöttem majd visszabuszoztam érte ( autómentes nap íngyé vót :D ) feltöltöttem majd szépen hazahoztam közben 3X félreálltam, de csak csöpögött.  Levettem a tartályt, igazából nem találtam rajta lyukat-repedést, de tettem fel egy másikat, feltöltés, motor indít. Megvártam amíg nyit a termosztát 90-fok körül, a víz nem forrt, a csövek sem keményedtek. A hűtőfolyadékon látni némi olajat, de mivel használt fecsível szívtam le, hát attól is lehet. A kipufogó nem gőzölög, olajbetöltőnél, pálcánál nincs habos trutyi. A víz elmondások alapján enyhén fogy havonta kicsit rá kell tölteni. Szerelgetés közben vettem észre, hogy a felpörgő motor leszívja a vízet majd visszaejti. teletöltöttem hogy jobban lehessen látni:

Amúgy utána kipróbáltam az enyémet, ugyanezt csinálja, felpörgéskor lemegy a szint majd visszamegy. Ezmiez? :icon11:

Este a kocsit már visszaadtam a tulajnak akkor mentünk vele oda vissza 40 kilómétert gond nélkül, és elméletileg ma is használja.

 

lehet hogy a nyomásnövekedéstől(ami a nagy fordulat okoz) tágulnak a csövek?

Link to comment
Megosztás:

Én is erre tudok csak gondolni. :rolleyes:

 

Nem csak annyi a sztori, h a vízpumpa alapjáraton olyan lassan keringeti a vizet, h az előtte és utána levő folyadék nyomása így térfogata is közel azonos. Viszont ha megnő a fordulata akkor ez a nyomás különbség is megnő vagyis a pumpa előtt alacsonyabb lesz a víz nyomása és ezáltal a térfogata ami a tartály vízszintjén látszik. A nyomóoldalán nagyobb a közegellenállás és emiatt a nyomás is és a vízcsövek rugalmassága miatt több lehet a folyadék térfogata, ezért látszik a tartályban a folyadék csökkenése. Bocs az okoskodásért.  :blush:

Link to comment
Megosztás:

a folyadékok összenyomhatóságának kicsit nézz utána. inkább a tágulási felé menő felső csőben lévő közeg mennyisége ami itt játszhat.

 

Ez egyszerűen a folyadékok tehetetlensége... Tartálykocsiknál beépített válaszfalakkal pont ezt a jelenséget szokták csökkenteni. Ha fékezéskor ugyanis a folyadék teljes tömege előre vetődne, képes lenne lökni a szerelvényen egy akkorát, hogy letolja a fülkét... Sok kis cellában lévő folyadék nagy felületen oszlik el. Amikor a szivattyú megindul, a folyadékot elszívja, de idő kell, hogy a pótlására visszaérjen a körben az a mennyiség ami induláskor eltűnt. Ez a folyadék ellenállásáank is köszönhető. Ezt nevezik newtoni ellenállásnak. A belső súrlódás következménye az, hogy a közeg különböző sebességgel mozgó részei közt nyíró erő lép fel, a gyorsabban haladó rész igyekszik magával vinni a lassabban mozgót, a lassúbb pedig fékezi a gyorsabban mozgót.

Ez annyit jelent, hogy a kisebb ellenállású irányból, tehát a kiegyenlítőtartály irányából fogja megindítani a folyadékot, és csak mikor eléri azt az állapotot, hogy a folyadék rendszerben megszűnik a szivattyú előtti, és utáni nyomáskülönbség, áll helyre a dolog. A gumicsövek mozgása tehát egy okozata a dolognak, és nem a gumicső okozza a dolgot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.