Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Zöld kareszom szerint Euro II-es vok.

Ha nem is értek hozzá, de logikailag az lenne a helyes, hogy vannak olyan motorok, amelyek az Euro I-es normát sem teljesítik ezek vannak 1ben, ami Euro I az 2-es, stb. :wink:

Elküldve

Sógorom autója ma reggel, tankolás után, nem akart húzni. Vissza kellet fordulnia. Megnéztem én is, gyengén megy, rázkodik, mintha csak három henger menne. Szerintetek mi lehet? Gyertya, gyertyakábel, esetleg benzinszűrő vagy annyira rossz benzin? Kb. 25 literhez töltött a reggel még 10-et.

Köszi....

Ja, a motor azthiszem x18xe

Elküldve
Biztosan benzin került bele?

Igen, belfrei. Én nem tartom valoszínünek a benzinhibát, de ezek a tények... .Holnap viszi szervízbe...majd kiderül.

Elküldve

Szevasztok!

Túl vagyok egy szlovákiai úton. Oda minden ok. Hegyi utakat nagyon élveztem. Hajtottam nem kíméltem. Meg is evett egy kis solajat a sok pörgetés miatt :lol:

Ami viszont megint elő jött az a hazafele úton a melegben a 43-as és egy eddig nem jelentkező hiba a 13-as. Ez utóbbi csak felvillenat 3-4 mp ig aztán elaludt.

A 13 as táblázat szerint lambda szonda szakadt áramkör. De mért csak 3-4mp és motorféknél. Szerencsére nagy ritkán és jellemzően melegben. Reggel hűvösebb időben soha.

Csinálhatja ezt maga a lambda szonda is? Gondoltam hajtom forró majd motorfék visszahűl azaz hősokk.

A vezetékeknél minden ok de majd alkalom adtán azért kimérem. Hol a másik vége a vezetéknek? A vez egységnél? anyós oldal oszlop?

Pénteken voltam ismerősnél szervízben. Bosh géppel rácsatlakoztak de nem tudott többet mint beazonosítani (MULTEC S V2) és a hibakódokat kiolvasni 13-lamda áramkör szakadás, 43-kipuff visszavezető rendszer.

Sajna diagnosztikát nem tudott igaz rendes csatlakozójuk sem volt csak tüskéket dugtak bele és úgy csatlakoztak. Majd beszerzi a rendes csatlakozót azt újra megnézzük.

Na most ez a gép is rosszul tudja? Akkor mi a 43? Gyujtás vagy kipuf visszavezetés?

Elküldve

Máris fogadnék rá, hogy benzin hiba, vagy csak csúnyán gyenge az oktánszáma, ill. szennyezett, vagy tele van vizecskével.

Én ugyanígy jártam 1 hónapja, betankoltam majdnem üres tankba 15 lityit, és alig hogy kifordúltam a kútról, egyből betoporgott, nem húzott, prüszkölt párat. Hazamentem, addig még néhányszor beprüszkölt. Vettem vízhajtót, utánna pár kilométerig még köhögött, aztán megszünt, de ameddig ez a csudaszuper MOL-os benzin benne volt, addig igen nagy bátorság kellett egy normál előzéshez is.

Még másnap vettem ugyanott 2 lityit kannába, bemértük fokolóval és láss csodát, a 95'-ös benzin alig érte el a 91'-et.

Elküldve

A 1liter/3ekm olajfogyasztás még normális?

1.6 16V

Elvileg 56ekm van csak a kocsiban.

Az első ezer km-en szinte semmit nem evett aztán elkezdtem autópályázni és most ez a kis hegyi utas nem kímélős kiruccanás is fogyasztott.

Elküldve
A 1liter/3ekm olajfogyasztás még normális?

1.6 16V

Elvileg 56ekm van csak a kocsiban.

Nekem szintén 1.6 16V és eszi is az olajat, de 1L/10-11000Km szokott lenni max. Gyári ha jól 'tom 0.7L/10e km.

Persze ez olajfüggő. 5w40-et nekem szerette rendesen, de mióta jó minőségű 10w40 van benne azóta ennyiben megállt.

De ezt az erre kitalált olajos topicban kellene megvitatni.

Elküldve

"A 1liter/3ekm olajfogyasztás még normális?

1.6 16V

Elvileg 56ekm van csak a kocsiban."

Szerintem ez elég sok!

Ez azt jelenti hogy átlag csereperiódus alatt beletöltöd a teljes mennyíséget :!: Nem lehet üzemszerü!

Érdemes lenne egy revízíót tartani a gépnél...

Elküldve
Máris fogadnék rá, hogy benzin hiba, vagy csak csúnyán gyenge az oktánszáma, ill. szennyezett, vagy tele van vizecskével.

Én ugyanígy jártam 1 hónapja, betankoltam majdnem üres tankba 15 lityit, és alig hogy kifordúltam a kútról, egyből betoporgott, nem húzott, prüszkölt párat. Hazamentem, addig még néhányszor beprüszkölt. Vettem vízhajtót, utánna pár kilométerig még köhögött, aztán megszünt, de ameddig ez a csudaszuper MOL-os benzin benne volt, addig igen nagy bátorság kellett egy normál előzéshez is.

Még másnap vettem ugyanott 2 lityit kannába, bemértük fokolóval és láss csodát, a 95'-ös benzin alig érte el a 91'-et.

Köszi a segítséget...szerencsére meglett a hiba, gyertyakábel...de jó huzós az ára. Szerencsére nem benzin... .

Elküldve

Köszi a segítséget...szerencsére meglett a hiba, gyertyakábel...de jó huzós az ára. Szerencsére nem benzin... .

Hát lehet olcsóbb lett volna, ha tényleg csak a benzin :?

De legalább nem kell keresgélni a hibát :lol:

Elküldve

Már kérdeztem párszor, de azthiszem nemkaptam választ: ha alapjáraton hallhatóan kopog a motor, az milyen hiba lehet? Azt is kérdeztem már, hogy ez előgyujtás állítással orvosolható, vagy ha már kopog, akkor mindenképp valami baja van a motornak, vagy hidrotőke, vagy mi lehet? Amúgy más probléma nincs vele, jól megy, csak alapjáraton hallom a kopogást, igaz nem mindig.

Elküldve
Már kérdeztem párszor, de azthiszem nemkaptam választ: ha alapjáraton hallhatóan kopog a motor, az milyen hiba lehet? Azt is kérdeztem már, hogy ez előgyujtás állítással orvosolható, vagy ha már kopog, akkor mindenképp valami baja van a motornak, vagy hidrotőke, vagy mi lehet? Amúgy más probléma nincs vele, jól megy, csak alapjáraton hallom a kopogást, igaz nem mindig.

Nekem is kopog, már 20 ezer km-t mentem igy vele. Nekem azt mondták, hogy a hajtókarcsapszeg kotyogósodott meg...már igy vettem. Hát elég szépen ketyeg...mint egy dizel. De remélem még bírja. Állítolag nem igazán tud tovább romlani. Figyeld meg, mikor indítod, akkor is kopog :?: , nekem csak kb. 4-5 mp mulva kezd el szolni. Amugy csak alapjáraton ketyeg, ha megnyomom a gázt, valószínüleg a nagyobb olajnyomás miatt nem szól. Mindenesetre legközelebb olajcserekor 15w-40- et töltök, talán egy kicsit elhalkul. Érdekel, vajon a te motrod is ugyanazt produkálja????

Elküldve

Mennyi :?:

Hát a márkaszervízbe volt javítva: azt mondták a 4 kábel kb. 15 ezer Ft (2 milllió lej), aztán valahonnan a srác előbányászott 1 darabot és árarányosan ideadta. Igy a "banális" hiba kb. 5 ezer forintnyiba került.

Tényleg négy gyertyakábel az x18xe-be 15 ezer lenne? És az enyémbe ( c14nz) :?:

Elküldve
Tényleg négy gyertyakábel az x18xe-be 15 ezer lenne? És az enyémbe ( c14nz) :?:

Télleg, de komolyan. Tiedbe is. Nem tudom, miért ilyen drága, villanyos boltban olcsóbb a réz drót. :lol:

Elküldve
Nekem is kopog, már 20 ezer km-t mentem igy vele. Nekem azt mondták, hogy a hajtókarcsapszeg kotyogósodott meg...már igy vettem. Hát elég szépen ketyeg...mint egy dizel. De remélem még bírja. Állítolag nem igazán tud tovább romlani. Figyeld meg, mikor indítod, akkor is kopog :?: , nekem csak kb. 4-5 mp mulva kezd el szolni. Amugy csak alapjáraton ketyeg, ha megnyomom a gázt, valószínüleg a nagyobb olajnyomás miatt nem szól. Mindenesetre legközelebb olajcserekor 15w-40- et töltök, talán egy kicsit elhalkul. Érdekel, vajon a te motrod is ugyanazt produkálja????

Így van. Nekem is csak kb 5mp után kezd el kalapálni, de nem vészesen, de valóban kicsit dízeles feelingje van :lol: Amikor gázt nyomok, nekem is rögtön elhallgat, és szépen "muzsikál". Nekem most Valvoline 10W40 van benne (kb 1 hónapja), előtte valami szutyok 5W40 volt, de arra már nem emlékszem, hogy akkor kopogott e. Csak mostanában vettem észre, vagyis figyeltem fel rá.

Elküldve

Így van. Nekem is csak kb 5mp után kezd el kalapálni, de nem vészesen, de valóban kicsit dízeles feelingje van :lol: Amikor gázt nyomok, nekem is rögtön elhallgat, és szépen "muzsikál". Nekem most Valvoline 10W40 van benne (kb 1 hónapja), előtte valami szutyok 5W40 volt, de arra már nem emlékszem, hogy akkor kopogott e. Csak mostanában vettem észre, vagyis figyeltem fel rá.

hát akkor nem vagyok egyedül...nekem is Valvoline 10w40 van benne, de most vettem meg az uj olajat, csak Valvoline, de az öreg motroknak való 15w40.

Mit akarsz csinálni...megnézeted, szétszedeted...vagy mész igy tovább?

Elküldve
hát akkor nem vagyok egyedül...nekem is Valvoline 10w40 van benne, de most vettem meg az uj olajat, csak Valvoline, de az öreg motroknak való 15w40.  

Mit akarsz csinálni...megnézeted, szétszedeted...vagy mész igy tovább?

Nemtudom, majd megkérdezem a szerelőmet, csak ritkán járok arrafelé (vidéken van). Szóval azt mondod jobb bele a 15W40? Láttam Valvoline olajból valami Maxlife fantázianevű lötyit is, az lenne ez? Az 15W40 alapból, vagy abból is van 10W40? Ha van többféle, melyik a jobb? Az én mocimban 178k km van. Most 10W40 Topgard dolgozik benne. Talán ettől se lesz baja :lol:

Elküldve
Már kérdeztem párszor, de azthiszem nemkaptam választ: ha alapjáraton hallhatóan kopog a motor, az milyen hiba lehet? Azt is kérdeztem már, hogy ez előgyujtás állítással orvosolható, vagy ha már kopog, akkor mindenképp valami baja van a motornak, vagy hidrotőke, vagy mi lehet? Amúgy más probléma nincs vele, jól megy, csak alapjáraton hallom a kopogást, igaz nem mindig.

Nekem volt hidrotőkés a kocsi. De akkor -ha jól emlékszem - kb 1500-as fordulaton kopogott. Szóval szerintem nem az a baj.

Írjátok, hogy az öregebb mociba 15W 40 kell. Ez komoly? :shock:

Elküldve
Nekem volt hidrotőkés a kocsi. De akkor -ha jól emlékszem - kb 1500-as fordulaton kopogott. Szóval szerintem nem az a baj.

Írjátok, hogy az öregebb mociba 15W 40 kell. Ez komoly? :shock:

Szerintem amig nincs gondod a 10w40-el addig hasznald azt.

Nekem 94es az autom es mar valszeg 200 felett jar, de egyaltalan nem eszi a 10w40 valvoline-t es ez igy tok bevalt nekem. C14SE

udv

Elküldve

Srácok!

Tudom, szerintetek gagyi a kérdés, de mi az a HIDROTŐKE?????????????

Mi a szerepe? Mitől hibásodhat meg? Mennyi az élettartama?

Mostanában elég gyakran olvasok felőle itt a fórumon, ezért már rákérdezek, mi is az? :oops:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.