pszilaj Elküldve Augusztus11, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2015 Mármint a vízhőmérsékleti jeladóra gondolsz ? Ill. a tankszellőztető szelep merre található ? köszi Igen a vízhőmérséklet mérőt. A tankszellőztető szelep a motor generátor felőli oldalán van. Így néz ki: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus11, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2015 Szerintem a tankszellőztető rendszere omlott össze a kollegának, s a motor össze akarja szívni a tankot. A szívóhang meg vhonnan a szénszűrőtől származhat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
isuzuvectra Elküldve Augusztus11, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2015 Szerintem a tankszellőztető rendszere omlott össze a kollegának, s a motor össze akarja szívni a tankot. A szívóhang meg vhonnan a szénszűrőtől származhat. Tehát előfordulhat, hogy emiatt lehet melegen a nehezen indulás ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
isuzuvectra Elküldve Augusztus11, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2015 Amúgy erről a szelepről ami a képen van kb 3 hete , vettem észre hogy az egyik cső le volt csúszva. Tettem a helyére újat. De a müanyag cső, ami belemegy a gumicsőbe,. televolt szénszerű lerakódással, amennyire tudtam egy drót darabbal kipiszkáltam belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus11, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2015 Amúgy erről a szelepről ami a képen van kb 3 hete , vettem észre hogy az egyik cső le volt csúszva. Tettem a helyére újat. De a müanyag cső, ami belemegy a gumicsőbe,. televolt szénszerű lerakódással, amennyire tudtam egy drót darabbal kipiszkáltam belőle. valszeg akkor mindenhol televan a szétesett szénszürő maradékával ki kell tisztitani Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbenedict Elküldve Augusztus12, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2015 ha én is kinyomom a szemét az autónak, akkor ilyen masszív benzin és kipufogó füst szag keveréke jön be az utastérbe, de csak akkor. ha a motortérben kezdem el túráztatni, nem látok semmit. ötlet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus12, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2015 Amúgy erről a szelepről ami a képen van kb 3 hete , vettem észre hogy az egyik cső le volt csúszva. Tettem a helyére újat. De a müanyag cső, ami belemegy a gumicsőbe,. televolt szénszerű lerakódással, amennyire tudtam egy drót darabbal kipiszkáltam belőle. A szelepet is szét lehet szedni. A gumicsövek csatakozási pontjávl ellentétes oldalon szét lehet tekerni. Belül a szén beakad a szelep alá és nem tud zárni. Érdemes a kasztniból jövő gumicsőbe rakni egy kis papír benzinszűrőt és az megfogja a szemcséket. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
isuzuvectra Elküldve Augusztus12, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2015 A szelepet is szét lehet szedni. A gumicsövek csatakozási pontjávl ellentétes oldalon szét lehet tekerni. Belül a szén beakad a szelep alá és nem tud zárni. Érdemes a kasztniból jövő gumicsőbe rakni egy kis papír benzinszűrőt és az megfogja a szemcséket. és a szénszűrőt cserélni kell vajon ? vagy elég lenne kipucolni ezt a szelepet illetve a csöveket ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus12, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2015 és a szénszűrőt cserélni kell vajon ? vagy elég lenne kipucolni ezt a szelepet illetve a csöveket ? A szénszűrőt is ki lehet cserélni. De az új horror árban van, a bontott meg miért lenne jobb állapotban mint a mostani... Elég kipucolni és egy kis papírszűrőt belerakni... ;) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
isuzuvectra Elküldve Augusztus12, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2015 A szénszűrőt is ki lehet cserélni. De az új horror árban van, a bontott meg miért lenne jobb állapotban mint a mostani... Elég kipucolni és egy kis papírszűrőt belerakni... ;) Okés rendben ! Megpróbálkozunk vele ! Köszönöm Mindenkinek a segítségét ! Majd megírom a fejleményeket ! További szép napot ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus12, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2015 Legegyszerűbb kikötni az egészet a francba, és le van róla a gond. Működésbe, károsanyagba nem szól bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Azért csak van valami értelme. Nem rakták volna bele a mérnökök(ugye a költség hatékony tervezés). A szívási mennyiség meg pontosan ki van számolva illetve igazítva a benzin tulajdonságaihoz, mert benzinnel sosem szisszen a tanksapka, etanollal viszont mindig. Az utóbbi nem párolog annyira... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Jajj jajj jajj. Ezt ne, hogy ha a mérnökök kitalálták akkor az biztos kell is. :D A tankszellőztető rendszernek is egyetlen funkciója van, ami a felhasználó szempontjából lényegtelen, mint az egr-nek is, a környezetvédelem. Mert hogy akkor a káros gázok nem jutnak ki a tankból. Jha, csak ha meg széthullik az aktívszénszűrő, akkor csak problémát okoz. Nha mind1. A mai autókban megtalálható segédberendezések 90%-a nem azért van benne az autóban (most a motorra gondolok) mert az kell a működéshez, vagy mert attól a sofőrnek jobb lesz, hanem azért, mert környezetvédelmi előírás, ill másképp nem tudják elérni az előírt kibocsájtási értékeket. Ha nem lenne ez a sok hülye szabályzás, a mai napig c20ne bonyolultságú motorokkal járnánk, és nem lenne rosszabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Jajj jajj jajj. Ezt ne, hogy ha a mérnökök kitalálták akkor az biztos kell is. :D A tankszellőztető rendszernek is egyetlen funkciója van, ami a felhasználó szempontjából lényegtelen, mint az egr-nek is, a környezetvédelem. Mert hogy akkor a káros gázok nem jutnak ki a tankból. Jha, csak ha meg széthullik az aktívszénszűrő, akkor csak problémát okoz. Nha mind1. A mai autókban megtalálható segédberendezések 90%-a nem azért van benne az autóban (most a motorra gondolok) mert az kell a működéshez, vagy mert attól a sofőrnek jobb lesz, hanem azért, mert környezetvédelmi előírás, ill másképp nem tudják elérni az előírt kibocsájtási értékeket. Ha nem lenne ez a sok hülye szabályzás, a mai napig c20ne bonyolultságú motorokkal járnánk, és nem lenne rosszabb. Hát én nem bánom, hogy benne van. Azt a benzingőzt is inkább elautózom... igen, tisztában vagyok vele, hogy sok kilométert nem jelent... :D Amúgy 150 forintból meg lehet oldani a szénkérdést... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Persze, a benzingőz elhasználása nekünk hasznos, csak azt nem értem, minek az aktívszénszűrő? Meg mondjuk ezzel a részével annál többet eddig nem foglalkoztam, hogy az első adandó alkalommal kikötöttem, de azt nem értem, hogy ha (elvileg) zárt a rendszer, akkor hogy nem szívja össze a tankot? Aki ezt végigbogarászta már az elmesélhetné. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Persze, a benzingőz elhasználása nekünk hasznos, csak azt nem értem, minek az aktívszénszűrő? Meg mondjuk ezzel a részével annál többet eddig nem foglalkoztam, hogy az első adandó alkalommal kikötöttem, de azt nem értem, hogy ha (elvileg) zárt a rendszer, akkor hogy nem szívja össze a tankot? Aki ezt végigbogarászta már az elmesélhetné. Van egy kis lefelé fordított tölcsér szerű műanyag-gumi cucc a motortérbe, ami a tank lélegző csöve. Ezen keresztül kap a tank levegőt, de eléggé szííni kell, hogy bemenjen a levegő... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Persze, a benzingőz elhasználása nekünk hasznos, csak azt nem értem, minek az aktívszénszűrő? Meg mondjuk ezzel a részével annál többet eddig nem foglalkoztam, hogy az első adandó alkalommal kikötöttem, de azt nem értem, hogy ha (elvileg) zárt a rendszer, akkor hogy nem szívja össze a tankot? Aki ezt végigbogarászta már az elmesélhetné. Az aktív szénnek a térfogatához képest felfoghatatlanul nagy a felülete, ami megköti a benzingőzt. Ezt, a motor bizonyos üzemállapotaiban (régebbi motoroknál depresszió vezérelt, újabb motoroknál elektronikusan) friss levegöt szív a szenen keresztül, így tulajdonképpen regenálva azt bekerül a motorba és elég. A levegőt a tölcsér alakú szívókosáron keresztül szívja a motortérben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Jajj jajj jajj. Ezt ne, hogy ha a mérnökök kitalálták akkor az biztos kell is. :D A tankszellőztető rendszernek is egyetlen funkciója van, ami a felhasználó szempontjából lényegtelen, mint az egr-nek is, a környezetvédelem. Mert hogy akkor a káros gázok nem jutnak ki a tankból. Jha, csak ha meg széthullik az aktívszénszűrő, akkor csak problémát okoz. Nha mind1. A mai autókban megtalálható segédberendezések 90%-a nem azért van benne az autóban (most a motorra gondolok) mert az kell a működéshez, vagy mert attól a sofőrnek jobb lesz, hanem azért, mert környezetvédelmi előírás, ill másképp nem tudják elérni az előírt kibocsájtási értékeket. Ha nem lenne ez a sok hülye szabályzás, a mai napig c20ne bonyolultságú motorokkal járnánk, és nem lenne rosszabb. Széthullani szerintem azért szokott, mert sok embernek mániája telekattogtatni még a betöltő csövet is benzinnel, mintha lenne jelentősége annak a plussz pár liternek. Aztán mivel iyenkor már a szellőző cső is benzint szív, hát jut belőle a szénszűrőbe is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Erről a gumitölcsérről van valakinek (zotya? :D) képe mert a veciben még nem találkoztam vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 (edited) Erről a gumitölcsérről van valakinek (zotya? :D) képe mert a veciben még nem találkoztam vele. Pedig a jobb első hossznyúlvány belső oldalán van leveztve. Van egy rögzítő fül a homlokfalnál is. Majdnem a bölcsőig leér. Módosítva Augusztus13, 2015 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 EZ lehet csak az astránál van, két vecit elbontottam plusz van otthon három, de eddig egyiknél se láttam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Széthullani szerintem azért szokott, mert sok embernek mániája telekattogtatni még a betöltő csövet is benzinnel, mintha lenne jelentősége annak a plussz pár liternek. Aztán mivel iyenkor már a szellőző cső is benzint szív, hát jut belőle a szénszűrőbe is. igen vhol én is ezt olvastam, hogy nagyon teletenknál belemehet a szűrőbe a benzin és széteszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 EZ lehet csak az astránál van, két vecit elbontottam plusz van otthon három, de eddig egyiknél se láttam. Hát itt van Zotya egyik képe. Nem igazán látszik, de a piros karika alatt van. Ott megy 3 kék benzincső és az egyiken van a lefelé fordított tölcsérszerű cucc. http://www.opelforum.hu/topic/16-elektromos/?p=1001763 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus13, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus13, 2015 Igen, közben Zotya elküldte priviben, a vecin ilyen nincs, illetve arra jutottunk, hogy valszeg a szűrő alján van a sárvédőben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Augusztus14, 2015 Megoszt Elküldve Augusztus14, 2015 igen vhol én is ezt olvastam, hogy nagyon teletenknál belemehet a szűrőbe a benzin és széteszi Ez valóban így van. Amikor szüleim újonnan vásárolták az f-et még tisztán emlékszem rá, hogy az eladók akkor nyomatékosan felhívták a figyelmünket arra, hogy tankoláskor az első lekattanáskor fejezzük be a tankolást mert ha csurig tölti akkor a szűrőbe juthat az üzemanyag és tönkre teszi a szellőztető rendszert. (Ennek a tájékoztatásnak csupán egy szépséghibája volt, hogy nem értettük hogy függ össze az üzemanyag a szellőztetéssel mivel abszolút nem a tankszellőzésre gondoltunk. Ugye a "tank" szó eleve kimaradt a tájékoztatásból és előtte Trabant volt ahol meg a sapkán keresztül szellőzött és itt semmi egyéb hókuszpókusz nem volt aztán ki gondolt volna akkoriban erre, csak kb 10-15 évvel később esett le nekem, hogy miről is van szó, de minden esetre jobb később mint soha.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts