Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!
Lenne egy olyan érdekes esetem, hogy:
X16XEL motorom van, 400Km alatt elfogy a kiegyenlítő tartályból 1-1,5cm hűtővíz, ez 2-3 deci vizet jelent.
Amit néztem:
-Olaj nem habos

-Meleg motornál a csövek nem kemények

-Hűtővíz nem benzin szagú

-Hűtővíz nem olajos, teljesen tiszta
-Kipufogógáz nem édeskés :huh:
-Autó alatt nincs tócsa
-Csövek szárazak

Tehát úgy tűnik, hogy nem hengerfej tömítés lesz, bár elég rossz lenne mert az autóban 154Ekm van.
Viszont, így visszagondolván, télen a hűtőmaszk alól kicsike gőz szivárgott ki, bal oldalt, nézegettem is, de álló helyben nem csinálta. Lehet hogy a hűtőmön lenne egy icipici lyuk? Ott el tud menni szerintem ennyi vizecske, aminek nyoma sincs mert egyből elpárolog.
Valamivel ki lehet mutatni (valamilyen szer) a glykolt?

Más:
A motor Hidrotőke pucolás és egy csere miatt szét volt szedve, ekkor kimostam minden tőkét, az olajteknő faláról a "sarat" leszedtem, kimostam mindent, olajszűrő kosarát, egy vákuumolt tartállyal az olajjáratokból kiszívtam mindent.
Mindez 2015. 05. 01.-én lett végezve, így bő egy hónap, mentem az autóval kb 550-600Km-t, de nem akar fogyni a motorolaj, ezelőtt csipegette kicsit, most semmi, még mindég maxon van az olajszint.
Néztem egy vizuális viszkozitás próbát, egyszerre két kézzel ,egyik kezemen a használt, a másik kezemben a friss olajjal. A viszkozitás kb ugyan az, tehát nem hígul az olajam. Valakinek valami ötlet, magyarázat? :-)
Kompressziós értékek elég jók:
12-3Bar tól 12,8Bar ig vannak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan érdekes esetem, hogy:

X16XEL motorom van, 400Km alatt elfogy a kiegyenlítő tartályból 1-1,5cm hűtővíz, ez 2-3 deci vizet jelent.

Amit néztem:

-Olaj nem habos

-Meleg motornál a csövek nem kemények

-Hűtővíz nem benzin szagú

-Hűtővíz nem olajos, teljesen tiszta

-Kipufogógáz nem édeskés :huh:

-Autó alatt nincs tócsa

-Csövek szárazak

Tehát úgy tűnik, hogy nem hengerfej tömítés lesz, bár elég rossz lenne mert az autóban 154Ekm van.

Viszont, így visszagondolván, télen a hűtőmaszk alól kicsike gőz szivárgott ki, bal oldalt, nézegettem is, de álló helyben nem csinálta. Lehet hogy a hűtőmön lenne egy icipici lyuk? Ott el tud menni szerintem ennyi vizecske, aminek nyoma sincs mert egyből elpárolog.

Valamivel ki lehet mutatni (valamilyen szer) a glykolt?

Más:

A motor Hidrotőke pucolás és egy csere miatt szét volt szedve, ekkor kimostam minden tőkét, az olajteknő faláról a "sarat" leszedtem, kimostam mindent, olajszűrő kosarát, egy vákuumolt tartállyal az olajjáratokból kiszívtam mindent.

Mindez 2015. 05. 01.-én lett végezve, így bő egy hónap, mentem az autóval kb 550-600Km-t, de nem akar fogyni a motorolaj, ezelőtt csipegette kicsit, most semmi, még mindég maxon van az olajszint.

Néztem egy vizuális viszkozitás próbát, egyszerre két kézzel ,egyik kezemen a használt, a másik kezemben a friss olajjal. A viszkozitás kb ugyan az, tehát nem hígul az olajam. Valakinek valami ötlet, magyarázat? :-)

Kompressziós értékek elég jók:

12-3Bar tól 12,8Bar ig vannak.

Simán elég egy icipici rés, amin nyomás alatt a nagyon meleg víz el tud gőzölni a hűtőradiátoron. Ezért vettem bontottan egy 500km futású klímás vízhűtőt, bár nekem többezer km alatt fogy el láthatóan, de fogy.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan érdekes esetem, hogy:

X16XEL motorom van, 400Km alatt elfogy a kiegyenlítő tartályból 1-1,5cm hűtővíz, ez 2-3 deci vizet jelent.

Amit néztem:

-Olaj nem habos

-Meleg motornál a csövek nem kemények

-Hűtővíz nem benzin szagú

-Hűtővíz nem olajos, teljesen tiszta

-Kipufogógáz nem édeskés :huh:

-Autó alatt nincs tócsa

-Csövek szárazak

Tehát úgy tűnik, hogy nem hengerfej tömítés lesz, bár elég rossz lenne mert az autóban 154Ekm van.

Viszont, így visszagondolván, télen a hűtőmaszk alól kicsike gőz szivárgott ki, bal oldalt, nézegettem is, de álló helyben nem csinálta. Lehet hogy a hűtőmön lenne egy icipici lyuk? Ott el tud menni szerintem ennyi vizecske, aminek nyoma sincs mert egyből elpárolog.

Valamivel ki lehet mutatni (valamilyen szer) a glykolt?

Más:

A motor Hidrotőke pucolás és egy csere miatt szét volt szedve, ekkor kimostam minden tőkét, az olajteknő faláról a "sarat" leszedtem, kimostam mindent, olajszűrő kosarát, egy vákuumolt tartállyal az olajjáratokból kiszívtam mindent.

Mindez 2015. 05. 01.-én lett végezve, így bő egy hónap, mentem az autóval kb 550-600Km-t, de nem akar fogyni a motorolaj, ezelőtt csipegette kicsit, most semmi, még mindég maxon van az olajszint.

Néztem egy vizuális viszkozitás próbát, egyszerre két kézzel ,egyik kezemen a használt, a másik kezemben a friss olajjal. A viszkozitás kb ugyan az, tehát nem hígul az olajam. Valakinek valami ötlet, magyarázat? :-)

Kompressziós értékek elég jók:

12-3Bar tól 12,8Bar ig vannak.

Nem tudom, hogy mennyire pontos így a viszkozitás mérés, ha jól emlékszem a tanultakra a viszkozitás mérő egy kúpos aljú edény volt amiből csöpögött ki a folyadék, és a csepegés sebességét mértük. Szóval fogsz egy műanyag flakont, poharat, fúrsz rá egy lyukat ami ki tud csepegni, de még nem folyni, és stopperolsz.

Amúgy nálunk a gyárban van viszkoziméter, beleengedős-tárcsás, lehet érdemes lenne mérni az olajat? :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy mennyire pontos így a viszkozitás mérés, ha jól emlékszem a tanultakra a viszkozitás mérő egy kúpos aljú edény volt amiből csöpögött ki a folyadék, és a csepegés sebességét mértük. Szóval fogsz egy műanyag flakont, poharat, fúrsz rá egy lyukat ami ki tud csepegni, de még nem folyni, és stopperolsz.

Amúgy nálunk a gyárban van viszkoziméter, beleengedős-tárcsás, lehet érdemes lenne mérni az olajat? :icon1:

Szia!

Szerintem érdemes lenne megmérni, én is keresgettem viszkozitás mérőt, eddig sikertelenül jártam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan érdekes esetem, hogy:

X16XEL motorom van, 400Km alatt elfogy a kiegyenlítő tartályból 1-1,5cm hűtővíz, ez 2-3 deci vizet jelent.

Amit néztem:

-Olaj nem habos

-Meleg motornál a csövek nem kemények

-Hűtővíz nem benzin szagú

-Hűtővíz nem olajos, teljesen tiszta

-Kipufogógáz nem édeskés :huh:

-Autó alatt nincs tócsa

-Csövek szárazak

Tehát úgy tűnik, hogy nem hengerfej tömítés lesz, bár elég rossz lenne mert az autóban 154Ekm van.

Viszont, így visszagondolván, télen a hűtőmaszk alól kicsike gőz szivárgott ki, bal oldalt, nézegettem is, de álló helyben nem csinálta. Lehet hogy a hűtőmön lenne egy icipici lyuk? Ott el tud menni szerintem ennyi vizecske, aminek nyoma sincs mert egyből elpárolog.

Valamivel ki lehet mutatni (valamilyen szer) a glykolt?

Más:

A motor Hidrotőke pucolás és egy csere miatt szét volt szedve, ekkor kimostam minden tőkét, az olajteknő faláról a "sarat" leszedtem, kimostam mindent, olajszűrő kosarát, egy vákuumolt tartállyal az olajjáratokból kiszívtam mindent.

Mindez 2015. 05. 01.-én lett végezve, így bő egy hónap, mentem az autóval kb 550-600Km-t, de nem akar fogyni a motorolaj, ezelőtt csipegette kicsit, most semmi, még mindég maxon van az olajszint.

Néztem egy vizuális viszkozitás próbát, egyszerre két kézzel ,egyik kezemen a használt, a másik kezemben a friss olajjal. A viszkozitás kb ugyan az, tehát nem hígul az olajam. Valakinek valami ötlet, magyarázat? :-)

Kompressziós értékek elég jók:

12-3Bar tól 12,8Bar ig vannak.

Hát, én még 1000 km után se veszek észre olajfogyasztást miután olajat cserélek, szerintem ez nem túl meglepő egy jó állapotú motornál. Majd később, az olajcsere ciklus második felében fogyaszt több olajat a motor amikor már romlanak az olaj viszkozitási paraméterei. A vízfogyasztás oka lehet még a rosszul záró kiegyenlítő tartály sapka vagy annak hibás, rosszul záró biztonsági szelepe. Szerintem az normális ha minimálisan fogy a hűtővíz mert ha jól tudom a biztonsági szelep a hőtágulás miatt lehűlésnél beenged, felmelegedésnél kienged felesleges levegőt a hűtőrendszerből ami nyilván minimális folyadékveszteséget is okoz. Ha valakinek más tapasztalatai vannak akkor cáfoljon meg, de én így emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Hát, én még 1000 km után se veszek észre olajfogyasztást miután olajat cserélek, szerintem ez nem túl meglepő egy jó állapotú motornál. Majd később, az olajcsere ciklus második felében fogyaszt több olajat a motor amikor már romlanak az olaj viszkozitási paraméterei. A vízfogyasztás oka lehet még a rosszul záró kiegyenlítő tartály sapka vagy annak hibás, rosszul záró biztonsági szelepe. Szerintem az normális ha minimálisan fogy a hűtővíz mert ha jól tudom a biztonsági szelep a hőtágulás miatt lehűlésnél beenged, felmelegedésnél kienged felesleges levegőt a hűtőrendszerből ami nyilván minimális folyadékveszteséget is okoz. Ha valakinek más tapasztalatai vannak akkor cáfoljon meg, de én így emlékszem.

Igen, a kupakban két szelep van, egy befele nyit a másik meg kifele, egy bizonyos nyomás után. Tehát nyomás alatti a rendszer, de nem teljesen zárt, valamennyire fogy a víz mindenkinek.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem érdemes lenne megmérni, én is keresgettem viszkozitás mérőt, eddig sikertelenül jártam.

Ha csak viszonyításhoz kell, elég egy üvegcső, meg bele egy acél golyó, ami éppen csak belefér.

Leméred a golyó süllyedési idejét az új olajjal, aztán meg a régivel és láthatod, mennyit változott a dolog... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha csak viszonyításhoz kell, elég egy üvegcső, meg bele egy acél golyó, ami éppen csak belefér.

Leméred a golyó süllyedési idejét az új olajjal, aztán meg a régivel és láthatod, mennyit változott a dolog... ;)

Igazából maga a mérőműszer adott, csak új olajam nincs most a viszonyításhoz. Amúgy sem evett sokat, talán ha 6 liter ment el összesen 10 ezer kilóméteren ( Tehát az olajcserénél vett 5 litereshez még 1 litert kellet vennem) a szelepszár szimering csere óta meg nem is igazán csökken a szint. Szóval most nem vettem még olajat, az 5 literes meg már elfogyott. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Olyasmi mint az olajbetöltőnél a sárgás-barnás hab? Vagy ilyen?

nem egészen, citrom sárgás és keményebb, olyan mint a ülepdett kén

majd rakok fel képet

a citromsavas pucolás ota ilyen, meg hártyás e teteje

most kap tiszta deszt. vizet meg tiszta tartályt, megnézem mi lesz

az lehet, hogy a citromsav oldja a rezet?

Link to comment
Megosztás:

nem egészen, citrom sárgás és keményebb, olyan mint a ülepdett kén

majd rakok fel képet

a citromsavas pucolás ota ilyen, meg hártyás e teteje

most kap tiszta deszt. vizet meg tiszta tartályt, megnézem mi lesz

az lehet, hogy a citromsav oldja a rezet?

Pálinkafőzők tisztítására is használják, nem hiszem hogy oldja. Szerintem ez valami só amit a citromsav, és még valami trutyi hozott létre.

Link to comment
Megosztás:

nem egészen, citrom sárgás és keményebb, olyan mint a ülepdett kén

majd rakok fel képet

a citromsavas pucolás ota ilyen, meg hártyás e teteje

most kap tiszta deszt. vizet meg tiszta tartályt, megnézem mi lesz

az lehet, hogy a citromsav oldja a rezet?

Azért mielőbb fagyálló is legyen benne, mert itt az keni a vízpumpát, amit a vezérműszíj hajt. ;)

Link to comment
Megosztás:

Átmostad alaposan a rendszert savazás után?

nem egészen, citrom sárgás és keményebb, olyan mint a ülepdett kén
majd rakok fel képet
a citromsavas pucolás ota ilyen, meg hártyás e teteje
most kap tiszta deszt. vizet meg tiszta tartályt, megnézem mi lesz
az lehet, hogy a citromsav oldja a rezet?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ne csodálkozz hogy maradt benne gecsma :D

Nem elég csak slaggal átmosni, mert egy csomó helyre nem jut el úgy a tiszta víz, fel kell tölteni és járatni kell, termosztát nyitásig. Kettő után márt nem éreztem a citromsavszagot.

hát lehet nem rendesen, cak eccer mostam át, most megyel vele aztán megint lecserélem, még most is zavaros a viz és csak 4,5L viz ment bele

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nagyon hülye jelenséggel van dolgom. remélem találkozott már valaki hasonlóval és lesz valami okos megolsás.

adott egy 2.0 -16v ecotec motor. fel lett ujítva. csapágy dugyattyú stb. nem is ez a lényeg. tökéletes állapotú bloköntvény és főtengelyt vettem, új gyűrűvel mértem gyűrű hézagot, hordoságot ellenőriztem főtengelyt a csapágyaknál mikro méterrel megmértem, meg állta a helyét az eladó által állított kb 90e kmes futás teljesítmény amit szervizkönyvel is alátámasztott. a lényeg késszen lett oktoberben a motor mindenből csak jominőséget használtam új főtengely hajtókar csavarok csak Elring vagy Reinz tömítések pasztából Locktite folyt a főtengely váltóoldali szimeringje vagy ott valami. nyilván lendkerék csavarok beragasztva.

használtam is a kocsit kb 20-25e km-t tettem bele. Most váltot cseréltem és akkor szimeringet is. össze raktam ugyan úgy dől az olaj.

új lendekerék csavarok tettem fel, beragasztva sőt a csavarok fejét meg is pasztáztam hogy véletlenülse folyhasson.

első gondolatom az volt hogy üt a főtengely, de az már széttverte volna a csapágyat. mivel ez "tuningra" épített motor így volt egy tartos tesztem még Decemberben Balaton-Bp 190km átlag sebesség. kb nem forgott 4e alatt a motor. ha olyan mértékben ütne a főtengely hogy a szimering azt nem tudja felvenni vagy egyből tönkre teszi akkor ezen az úton tuti meghal a motor. illetve a lendkerek most lett lekönyítve és ezzel együtt centrirozva így azsem üt.

Esetleg valami ötlet?találkozott valaki ilyennel vagy hasonlóval?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nagyon hülye jelenséggel van dolgom. remélem találkozott már valaki hasonlóval és lesz valami okos megolsás.

adott egy 2.0 -16v ecotec motor. fel lett ujítva. csapágy dugyattyú stb. nem is ez a lényeg. tökéletes állapotú bloköntvény és főtengelyt vettem, új gyűrűvel mértem gyűrű hézagot, hordoságot ellenőriztem főtengelyt a csapágyaknál mikro méterrel megmértem, meg állta a helyét az eladó által állított kb 90e kmes futás teljesítmény amit szervizkönyvel is alátámasztott. a lényeg késszen lett oktoberben a motor mindenből csak jominőséget használtam új főtengely hajtókar csavarok csak Elring vagy Reinz tömítések pasztából Locktite folyt a főtengely váltóoldali szimeringje vagy ott valami. nyilván lendkerék csavarok beragasztva.

használtam is a kocsit kb 20-25e km-t tettem bele. Most váltot cseréltem és akkor szimeringet is. össze raktam ugyan úgy dől az olaj.

új lendekerék csavarok tettem fel, beragasztva sőt a csavarok fejét meg is pasztáztam hogy véletlenülse folyhasson.

első gondolatom az volt hogy üt a főtengely, de az már széttverte volna a csapágyat. mivel ez "tuningra" épített motor így volt egy tartos tesztem még Decemberben Balaton-Bp 190km átlag sebesség. kb nem forgott 4e alatt a motor. ha olyan mértékben ütne a főtengely hogy a szimering azt nem tudja felvenni vagy egyből tönkre teszi akkor ezen az úton tuti meghal a motor. illetve a lendkerek most lett lekönyítve és ezzel együtt centrirozva így azsem üt.

Esetleg valami ötlet?találkozott valaki ilyennel vagy hasonlóval?

A lendkerék csavaroknál én nem raktam tömítést nem is volt alatta csak betekertem őket úgy rémlik. ...a főtengely is kopik nem csak a szimering, lehet hogy már "árkot" vájt bele.

1880194-20150617-yUXP46.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nagyon hülye jelenséggel van dolgom. remélem találkozott már valaki hasonlóval és lesz valami okos megolsás.

adott egy 2.0 -16v ecotec motor. fel lett ujítva. csapágy dugyattyú stb. nem is ez a lényeg. tökéletes állapotú bloköntvény és főtengelyt vettem, új gyűrűvel mértem gyűrű hézagot, hordoságot ellenőriztem főtengelyt a csapágyaknál mikro méterrel megmértem, meg állta a helyét az eladó által állított kb 90e kmes futás teljesítmény amit szervizkönyvel is alátámasztott. a lényeg késszen lett oktoberben a motor mindenből csak jominőséget használtam új főtengely hajtókar csavarok csak Elring vagy Reinz tömítések pasztából Locktite folyt a főtengely váltóoldali szimeringje vagy ott valami. nyilván lendkerék csavarok beragasztva.

használtam is a kocsit kb 20-25e km-t tettem bele. Most váltot cseréltem és akkor szimeringet is. össze raktam ugyan úgy dől az olaj.

új lendekerék csavarok tettem fel, beragasztva sőt a csavarok fejét meg is pasztáztam hogy véletlenülse folyhasson.

első gondolatom az volt hogy üt a főtengely, de az már széttverte volna a csapágyat. mivel ez "tuningra" épített motor így volt egy tartos tesztem még Decemberben Balaton-Bp 190km átlag sebesség. kb nem forgott 4e alatt a motor. ha olyan mértékben ütne a főtengely hogy a szimering azt nem tudja felvenni vagy egyből tönkre teszi akkor ezen az úton tuti meghal a motor. illetve a lendkerek most lett lekönyítve és ezzel együtt centrirozva így azsem üt.

Esetleg valami ötlet?találkozott valaki ilyennel vagy hasonlóval?

Elég zavaros így, mert kapkodva írhattad. Most akkor a főtengely szimeringnél folyt az olaj, majd váltót és szimeringet is cseréltél, de az olajfolyás megmaradt?

Link to comment
Megosztás:

Elég zavaros így, mert kapkodva írhattad. Most akkor a főtengely szimeringnél folyt az olaj, majd váltót és szimeringet is cseréltél, de az olajfolyás megmaradt?

Bocs. telefonról írom elég nehézkes. tudod ez az a motor amibe a fokolt tengelyek mentek és az oktoberben lett késsz. akkor minden új volt, nem is értettem hogy folyhat a főtengely szimering, be tudtam egy hibának.... egy pár hete szétt borítottam idegesített az olaj folyás meg másik váltot akartam és a lendkereket is le könyítettem. de lényegében hiába cseréltem ki a szimeringet ugyan úgy folyik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már 2008-óta van astrám de csak most regisztráltam. Szóval teljesen új vagyok. Addig volt kasztnizás és motorfelújítás is.

Sziasztok. Nagyon hülye jelenséggel van dolgom. remélem találkozott már valaki hasonlóval és lesz valami okos megolsás.

adott egy 2.0 -16v ecotec motor. fel lett ujítva. csapágy dugyattyú stb. nem is ez a lényeg. tökéletes állapotú bloköntvény és főtengelyt vettem, új gyűrűvel mértem gyűrű hézagot, hordoságot ellenőriztem főtengelyt a csapágyaknál mikro méterrel megmértem, meg állta a helyét az eladó által állított kb 90e kmes futás teljesítmény amit szervizkönyvel is alátámasztott. a lényeg késszen lett oktoberben a motor mindenből csak jominőséget használtam új főtengely hajtókar csavarok csak Elring vagy Reinz tömítések pasztából Locktite folyt a főtengely váltóoldali szimeringje vagy ott valami. nyilván lendkerék csavarok beragasztva.

használtam is a kocsit kb 20-25e km-t tettem bele. Most váltot cseréltem és akkor szimeringet is. össze raktam ugyan úgy dől az olaj.

új lendekerék csavarok tettem fel, beragasztva sőt a csavarok fejét meg is pasztáztam hogy véletlenülse folyhasson.

első gondolatom az volt hogy üt a főtengely, de az már széttverte volna a csapágyat. mivel ez "tuningra" épített motor így volt egy tartos tesztem még Decemberben Balaton-Bp 190km átlag sebesség. kb nem forgott 4e alatt a motor. ha olyan mértékben ütne a főtengely hogy a szimering azt nem tudja felvenni vagy egyből tönkre teszi akkor ezen az úton tuti meghal a motor. illetve a lendkerek most lett lekönyítve és ezzel együtt centrirozva így azsem üt.

Esetleg valami ötlet?találkozott valaki ilyennel vagy hasonlóval?

A sorstárstól az kérdezném, hogy a 5. főcsapágyfedelet ragasztottátok? Mert ha nem, akkor ott a bibi. Ha ütne a fötengely, akkor az a 2. km után már biztosan széttört volna. Illetve a főtengely és lendítőkerék együtt lett kiegyensúlyozva könnyítés után, ugye? Csak együtt összeszerelve (csavarok lehúzva) lehet megfurkálni, ha kell.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.