pszilaj Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 Nekem anno a tűzkarika-tartó rohadt el teljesen...így nem tudott tartani... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 Sziasztok! Lenne egy olyan érdekes esetem, hogy: X16XEL motorom van, 400Km alatt elfogy a kiegyenlítő tartályból 1-1,5cm hűtővíz, ez 2-3 deci vizet jelent. Amit néztem: -Olaj nem habos -Meleg motornál a csövek nem kemények -Hűtővíz nem benzin szagú -Hűtővíz nem olajos, teljesen tiszta -Kipufogógáz nem édeskés :huh: -Autó alatt nincs tócsa -Csövek szárazak Tehát úgy tűnik, hogy nem hengerfej tömítés lesz, bár elég rossz lenne mert az autóban 154Ekm van. Viszont, így visszagondolván, télen a hűtőmaszk alól kicsike gőz szivárgott ki, bal oldalt, nézegettem is, de álló helyben nem csinálta. Lehet hogy a hűtőmön lenne egy icipici lyuk? Ott el tud menni szerintem ennyi vizecske, aminek nyoma sincs mert egyből elpárolog. Valamivel ki lehet mutatni (valamilyen szer) a glykolt? Más: A motor Hidrotőke pucolás és egy csere miatt szét volt szedve, ekkor kimostam minden tőkét, az olajteknő faláról a "sarat" leszedtem, kimostam mindent, olajszűrő kosarát, egy vákuumolt tartállyal az olajjáratokból kiszívtam mindent. Mindez 2015. 05. 01.-én lett végezve, így bő egy hónap, mentem az autóval kb 550-600Km-t, de nem akar fogyni a motorolaj, ezelőtt csipegette kicsit, most semmi, még mindég maxon van az olajszint. Néztem egy vizuális viszkozitás próbát, egyszerre két kézzel ,egyik kezemen a használt, a másik kezemben a friss olajjal. A viszkozitás kb ugyan az, tehát nem hígul az olajam. Valakinek valami ötlet, magyarázat? :-) Kompressziós értékek elég jók: 12-3Bar tól 12,8Bar ig vannak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június10, 2015 Megoszt Elküldve Június10, 2015 Sziasztok! Lenne egy olyan érdekes esetem, hogy: X16XEL motorom van, 400Km alatt elfogy a kiegyenlítő tartályból 1-1,5cm hűtővíz, ez 2-3 deci vizet jelent. Amit néztem: -Olaj nem habos -Meleg motornál a csövek nem kemények -Hűtővíz nem benzin szagú -Hűtővíz nem olajos, teljesen tiszta -Kipufogógáz nem édeskés :huh: -Autó alatt nincs tócsa -Csövek szárazak Tehát úgy tűnik, hogy nem hengerfej tömítés lesz, bár elég rossz lenne mert az autóban 154Ekm van. Viszont, így visszagondolván, télen a hűtőmaszk alól kicsike gőz szivárgott ki, bal oldalt, nézegettem is, de álló helyben nem csinálta. Lehet hogy a hűtőmön lenne egy icipici lyuk? Ott el tud menni szerintem ennyi vizecske, aminek nyoma sincs mert egyből elpárolog. Valamivel ki lehet mutatni (valamilyen szer) a glykolt? Más: A motor Hidrotőke pucolás és egy csere miatt szét volt szedve, ekkor kimostam minden tőkét, az olajteknő faláról a "sarat" leszedtem, kimostam mindent, olajszűrő kosarát, egy vákuumolt tartállyal az olajjáratokból kiszívtam mindent. Mindez 2015. 05. 01.-én lett végezve, így bő egy hónap, mentem az autóval kb 550-600Km-t, de nem akar fogyni a motorolaj, ezelőtt csipegette kicsit, most semmi, még mindég maxon van az olajszint. Néztem egy vizuális viszkozitás próbát, egyszerre két kézzel ,egyik kezemen a használt, a másik kezemben a friss olajjal. A viszkozitás kb ugyan az, tehát nem hígul az olajam. Valakinek valami ötlet, magyarázat? :-) Kompressziós értékek elég jók: 12-3Bar tól 12,8Bar ig vannak. Simán elég egy icipici rés, amin nyomás alatt a nagyon meleg víz el tud gőzölni a hűtőradiátoron. Ezért vettem bontottan egy 500km futású klímás vízhűtőt, bár nekem többezer km alatt fogy el láthatóan, de fogy. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 Sziasztok! Lenne egy olyan érdekes esetem, hogy: X16XEL motorom van, 400Km alatt elfogy a kiegyenlítő tartályból 1-1,5cm hűtővíz, ez 2-3 deci vizet jelent. Amit néztem: -Olaj nem habos -Meleg motornál a csövek nem kemények -Hűtővíz nem benzin szagú -Hűtővíz nem olajos, teljesen tiszta -Kipufogógáz nem édeskés :huh: -Autó alatt nincs tócsa -Csövek szárazak Tehát úgy tűnik, hogy nem hengerfej tömítés lesz, bár elég rossz lenne mert az autóban 154Ekm van. Viszont, így visszagondolván, télen a hűtőmaszk alól kicsike gőz szivárgott ki, bal oldalt, nézegettem is, de álló helyben nem csinálta. Lehet hogy a hűtőmön lenne egy icipici lyuk? Ott el tud menni szerintem ennyi vizecske, aminek nyoma sincs mert egyből elpárolog. Valamivel ki lehet mutatni (valamilyen szer) a glykolt? Más: A motor Hidrotőke pucolás és egy csere miatt szét volt szedve, ekkor kimostam minden tőkét, az olajteknő faláról a "sarat" leszedtem, kimostam mindent, olajszűrő kosarát, egy vákuumolt tartállyal az olajjáratokból kiszívtam mindent. Mindez 2015. 05. 01.-én lett végezve, így bő egy hónap, mentem az autóval kb 550-600Km-t, de nem akar fogyni a motorolaj, ezelőtt csipegette kicsit, most semmi, még mindég maxon van az olajszint. Néztem egy vizuális viszkozitás próbát, egyszerre két kézzel ,egyik kezemen a használt, a másik kezemben a friss olajjal. A viszkozitás kb ugyan az, tehát nem hígul az olajam. Valakinek valami ötlet, magyarázat? :-) Kompressziós értékek elég jók: 12-3Bar tól 12,8Bar ig vannak. Nem tudom, hogy mennyire pontos így a viszkozitás mérés, ha jól emlékszem a tanultakra a viszkozitás mérő egy kúpos aljú edény volt amiből csöpögött ki a folyadék, és a csepegés sebességét mértük. Szóval fogsz egy műanyag flakont, poharat, fúrsz rá egy lyukat ami ki tud csepegni, de még nem folyni, és stopperolsz. Amúgy nálunk a gyárban van viszkoziméter, beleengedős-tárcsás, lehet érdemes lenne mérni az olajat? :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 Nem tudom, hogy mennyire pontos így a viszkozitás mérés, ha jól emlékszem a tanultakra a viszkozitás mérő egy kúpos aljú edény volt amiből csöpögött ki a folyadék, és a csepegés sebességét mértük. Szóval fogsz egy műanyag flakont, poharat, fúrsz rá egy lyukat ami ki tud csepegni, de még nem folyni, és stopperolsz. Amúgy nálunk a gyárban van viszkoziméter, beleengedős-tárcsás, lehet érdemes lenne mérni az olajat? :icon1: Szia! Szerintem érdemes lenne megmérni, én is keresgettem viszkozitás mérőt, eddig sikertelenül jártam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 Szia! Szerintem érdemes lenne megmérni, én is keresgettem viszkozitás mérőt, eddig sikertelenül jártam. Na igen, csak akkor ahhoz kellene mérni új olajjal is, hogy legyen mihez viszonyítani. Az 5 literes kanna viszont elfogyott..... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 Sziasztok! Lenne egy olyan érdekes esetem, hogy: X16XEL motorom van, 400Km alatt elfogy a kiegyenlítő tartályból 1-1,5cm hűtővíz, ez 2-3 deci vizet jelent. Amit néztem: -Olaj nem habos -Meleg motornál a csövek nem kemények -Hűtővíz nem benzin szagú -Hűtővíz nem olajos, teljesen tiszta -Kipufogógáz nem édeskés :huh: -Autó alatt nincs tócsa -Csövek szárazak Tehát úgy tűnik, hogy nem hengerfej tömítés lesz, bár elég rossz lenne mert az autóban 154Ekm van. Viszont, így visszagondolván, télen a hűtőmaszk alól kicsike gőz szivárgott ki, bal oldalt, nézegettem is, de álló helyben nem csinálta. Lehet hogy a hűtőmön lenne egy icipici lyuk? Ott el tud menni szerintem ennyi vizecske, aminek nyoma sincs mert egyből elpárolog. Valamivel ki lehet mutatni (valamilyen szer) a glykolt? Más: A motor Hidrotőke pucolás és egy csere miatt szét volt szedve, ekkor kimostam minden tőkét, az olajteknő faláról a "sarat" leszedtem, kimostam mindent, olajszűrő kosarát, egy vákuumolt tartállyal az olajjáratokból kiszívtam mindent. Mindez 2015. 05. 01.-én lett végezve, így bő egy hónap, mentem az autóval kb 550-600Km-t, de nem akar fogyni a motorolaj, ezelőtt csipegette kicsit, most semmi, még mindég maxon van az olajszint. Néztem egy vizuális viszkozitás próbát, egyszerre két kézzel ,egyik kezemen a használt, a másik kezemben a friss olajjal. A viszkozitás kb ugyan az, tehát nem hígul az olajam. Valakinek valami ötlet, magyarázat? :-) Kompressziós értékek elég jók: 12-3Bar tól 12,8Bar ig vannak. Hát, én még 1000 km után se veszek észre olajfogyasztást miután olajat cserélek, szerintem ez nem túl meglepő egy jó állapotú motornál. Majd később, az olajcsere ciklus második felében fogyaszt több olajat a motor amikor már romlanak az olaj viszkozitási paraméterei. A vízfogyasztás oka lehet még a rosszul záró kiegyenlítő tartály sapka vagy annak hibás, rosszul záró biztonsági szelepe. Szerintem az normális ha minimálisan fogy a hűtővíz mert ha jól tudom a biztonsági szelep a hőtágulás miatt lehűlésnél beenged, felmelegedésnél kienged felesleges levegőt a hűtőrendszerből ami nyilván minimális folyadékveszteséget is okoz. Ha valakinek más tapasztalatai vannak akkor cáfoljon meg, de én így emlékszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 Hát, én még 1000 km után se veszek észre olajfogyasztást miután olajat cserélek, szerintem ez nem túl meglepő egy jó állapotú motornál. Majd később, az olajcsere ciklus második felében fogyaszt több olajat a motor amikor már romlanak az olaj viszkozitási paraméterei. A vízfogyasztás oka lehet még a rosszul záró kiegyenlítő tartály sapka vagy annak hibás, rosszul záró biztonsági szelepe. Szerintem az normális ha minimálisan fogy a hűtővíz mert ha jól tudom a biztonsági szelep a hőtágulás miatt lehűlésnél beenged, felmelegedésnél kienged felesleges levegőt a hűtőrendszerből ami nyilván minimális folyadékveszteséget is okoz. Ha valakinek más tapasztalatai vannak akkor cáfoljon meg, de én így emlékszem. Igen, a kupakban két szelep van, egy befele nyit a másik meg kifele, egy bizonyos nyomás után. Tehát nyomás alatti a rendszer, de nem teljesen zárt, valamennyire fogy a víz mindenkinek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 Szia! Szerintem érdemes lenne megmérni, én is keresgettem viszkozitás mérőt, eddig sikertelenül jártam. Ha csak viszonyításhoz kell, elég egy üvegcső, meg bele egy acél golyó, ami éppen csak belefér. Leméred a golyó süllyedési idejét az új olajjal, aztán meg a régivel és láthatod, mennyit változott a dolog... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 Ha csak viszonyításhoz kell, elég egy üvegcső, meg bele egy acél golyó, ami éppen csak belefér. Leméred a golyó süllyedési idejét az új olajjal, aztán meg a régivel és láthatod, mennyit változott a dolog... ;) Igazából maga a mérőműszer adott, csak új olajam nincs most a viszonyításhoz. Amúgy sem evett sokat, talán ha 6 liter ment el összesen 10 ezer kilóméteren ( Tehát az olajcserénél vett 5 litereshez még 1 litert kellet vennem) a szelepszár szimering csere óta meg nem is igazán csökken a szint. Szóval most nem vettem még olajat, az 5 literes meg már elfogyott. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június13, 2015 Megoszt Elküldve Június13, 2015 hali találkozott márvalaki a hütővizben élénk sárga trutyival? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június13, 2015 Megoszt Elküldve Június13, 2015 hali találkozott márvalaki a hütővizben élénk sárga trutyival? Olyasmi mint az olajbetöltőnél a sárgás-barnás hab? Vagy ilyen? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június13, 2015 Megoszt Elküldve Június13, 2015 Olyasmi mint az olajbetöltőnél a sárgás-barnás hab? Vagy ilyen?nem egészen, citrom sárgás és keményebb, olyan mint a ülepdett kén majd rakok fel képet a citromsavas pucolás ota ilyen, meg hártyás e teteje most kap tiszta deszt. vizet meg tiszta tartályt, megnézem mi lesz az lehet, hogy a citromsav oldja a rezet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június13, 2015 Megoszt Elküldve Június13, 2015 nem egészen, citrom sárgás és keményebb, olyan mint a ülepdett kén majd rakok fel képet a citromsavas pucolás ota ilyen, meg hártyás e teteje most kap tiszta deszt. vizet meg tiszta tartályt, megnézem mi lesz az lehet, hogy a citromsav oldja a rezet? Pálinkafőzők tisztítására is használják, nem hiszem hogy oldja. Szerintem ez valami só amit a citromsav, és még valami trutyi hozott létre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június13, 2015 Megoszt Elküldve Június13, 2015 nem egészen, citrom sárgás és keményebb, olyan mint a ülepdett kén majd rakok fel képet a citromsavas pucolás ota ilyen, meg hártyás e teteje most kap tiszta deszt. vizet meg tiszta tartályt, megnézem mi lesz az lehet, hogy a citromsav oldja a rezet? Azért mielőbb fagyálló is legyen benne, mert itt az keni a vízpumpát, amit a vezérműszíj hajt. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Június14, 2015 Megoszt Elküldve Június14, 2015 A gyerek G-jén ma szedtem le a hengerfejet, mert leugrott neki a szíj. A vízpumpa csapágya darabokra hullott, majd megállt. Szíj leugrott, motor forgott tovább, 2 szívó, és 2 kipufogó szelep bánta. A tanulság, időben cserélni a vezérlést. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Június14, 2015 Megoszt Elküldve Június14, 2015 Átmostad alaposan a rendszert savazás után? nem egészen, citrom sárgás és keményebb, olyan mint a ülepdett kén majd rakok fel képet a citromsavas pucolás ota ilyen, meg hártyás e teteje most kap tiszta deszt. vizet meg tiszta tartályt, megnézem mi lesz az lehet, hogy a citromsav oldja a rezet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június14, 2015 Megoszt Elküldve Június14, 2015 A gyerek G-jén ma szedtem le a hengerfejet, mert leugrott neki a szíj. A vízpumpa csapágya darabokra hullott, majd megállt. Szíj leugrott, motor forgott tovább, 2 szívó, és 2 kipufogó szelep bánta. A tanulság, időben cserélni a vezérlést. Az, tanulság.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június14, 2015 Megoszt Elküldve Június14, 2015 Átmostad alaposan a rendszert savazás után? hát lehet nem rendesen, cak eccer mostam át, most megyel vele aztán megint lecserélem, még most is zavaros a viz és csak 4,5L viz ment bele Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Akkor ne csodálkozz hogy maradt benne gecsma :D Nem elég csak slaggal átmosni, mert egy csomó helyre nem jut el úgy a tiszta víz, fel kell tölteni és járatni kell, termosztát nyitásig. Kettő után márt nem éreztem a citromsavszagot. hát lehet nem rendesen, cak eccer mostam át, most megyel vele aztán megint lecserélem, még most is zavaros a viz és csak 4,5L viz ment bele Link to comment Megosztás: More sharing options...
khena Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Sziasztok. Nagyon hülye jelenséggel van dolgom. remélem találkozott már valaki hasonlóval és lesz valami okos megolsás. adott egy 2.0 -16v ecotec motor. fel lett ujítva. csapágy dugyattyú stb. nem is ez a lényeg. tökéletes állapotú bloköntvény és főtengelyt vettem, új gyűrűvel mértem gyűrű hézagot, hordoságot ellenőriztem főtengelyt a csapágyaknál mikro méterrel megmértem, meg állta a helyét az eladó által állított kb 90e kmes futás teljesítmény amit szervizkönyvel is alátámasztott. a lényeg késszen lett oktoberben a motor mindenből csak jominőséget használtam új főtengely hajtókar csavarok csak Elring vagy Reinz tömítések pasztából Locktite folyt a főtengely váltóoldali szimeringje vagy ott valami. nyilván lendkerék csavarok beragasztva. használtam is a kocsit kb 20-25e km-t tettem bele. Most váltot cseréltem és akkor szimeringet is. össze raktam ugyan úgy dől az olaj. új lendekerék csavarok tettem fel, beragasztva sőt a csavarok fejét meg is pasztáztam hogy véletlenülse folyhasson. első gondolatom az volt hogy üt a főtengely, de az már széttverte volna a csapágyat. mivel ez "tuningra" épített motor így volt egy tartos tesztem még Decemberben Balaton-Bp 190km átlag sebesség. kb nem forgott 4e alatt a motor. ha olyan mértékben ütne a főtengely hogy a szimering azt nem tudja felvenni vagy egyből tönkre teszi akkor ezen az úton tuti meghal a motor. illetve a lendkerek most lett lekönyítve és ezzel együtt centrirozva így azsem üt. Esetleg valami ötlet?találkozott valaki ilyennel vagy hasonlóval? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Sziasztok. Nagyon hülye jelenséggel van dolgom. remélem találkozott már valaki hasonlóval és lesz valami okos megolsás. adott egy 2.0 -16v ecotec motor. fel lett ujítva. csapágy dugyattyú stb. nem is ez a lényeg. tökéletes állapotú bloköntvény és főtengelyt vettem, új gyűrűvel mértem gyűrű hézagot, hordoságot ellenőriztem főtengelyt a csapágyaknál mikro méterrel megmértem, meg állta a helyét az eladó által állított kb 90e kmes futás teljesítmény amit szervizkönyvel is alátámasztott. a lényeg késszen lett oktoberben a motor mindenből csak jominőséget használtam új főtengely hajtókar csavarok csak Elring vagy Reinz tömítések pasztából Locktite folyt a főtengely váltóoldali szimeringje vagy ott valami. nyilván lendkerék csavarok beragasztva. használtam is a kocsit kb 20-25e km-t tettem bele. Most váltot cseréltem és akkor szimeringet is. össze raktam ugyan úgy dől az olaj. új lendekerék csavarok tettem fel, beragasztva sőt a csavarok fejét meg is pasztáztam hogy véletlenülse folyhasson. első gondolatom az volt hogy üt a főtengely, de az már széttverte volna a csapágyat. mivel ez "tuningra" épített motor így volt egy tartos tesztem még Decemberben Balaton-Bp 190km átlag sebesség. kb nem forgott 4e alatt a motor. ha olyan mértékben ütne a főtengely hogy a szimering azt nem tudja felvenni vagy egyből tönkre teszi akkor ezen az úton tuti meghal a motor. illetve a lendkerek most lett lekönyítve és ezzel együtt centrirozva így azsem üt. Esetleg valami ötlet?találkozott valaki ilyennel vagy hasonlóval? A lendkerék csavaroknál én nem raktam tömítést nem is volt alatta csak betekertem őket úgy rémlik. ...a főtengely is kopik nem csak a szimering, lehet hogy már "árkot" vájt bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Sziasztok. Nagyon hülye jelenséggel van dolgom. remélem találkozott már valaki hasonlóval és lesz valami okos megolsás. adott egy 2.0 -16v ecotec motor. fel lett ujítva. csapágy dugyattyú stb. nem is ez a lényeg. tökéletes állapotú bloköntvény és főtengelyt vettem, új gyűrűvel mértem gyűrű hézagot, hordoságot ellenőriztem főtengelyt a csapágyaknál mikro méterrel megmértem, meg állta a helyét az eladó által állított kb 90e kmes futás teljesítmény amit szervizkönyvel is alátámasztott. a lényeg késszen lett oktoberben a motor mindenből csak jominőséget használtam új főtengely hajtókar csavarok csak Elring vagy Reinz tömítések pasztából Locktite folyt a főtengely váltóoldali szimeringje vagy ott valami. nyilván lendkerék csavarok beragasztva. használtam is a kocsit kb 20-25e km-t tettem bele. Most váltot cseréltem és akkor szimeringet is. össze raktam ugyan úgy dől az olaj. új lendekerék csavarok tettem fel, beragasztva sőt a csavarok fejét meg is pasztáztam hogy véletlenülse folyhasson. első gondolatom az volt hogy üt a főtengely, de az már széttverte volna a csapágyat. mivel ez "tuningra" épített motor így volt egy tartos tesztem még Decemberben Balaton-Bp 190km átlag sebesség. kb nem forgott 4e alatt a motor. ha olyan mértékben ütne a főtengely hogy a szimering azt nem tudja felvenni vagy egyből tönkre teszi akkor ezen az úton tuti meghal a motor. illetve a lendkerek most lett lekönyítve és ezzel együtt centrirozva így azsem üt. Esetleg valami ötlet?találkozott valaki ilyennel vagy hasonlóval? Elég zavaros így, mert kapkodva írhattad. Most akkor a főtengely szimeringnél folyt az olaj, majd váltót és szimeringet is cseréltél, de az olajfolyás megmaradt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
khena Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Elég zavaros így, mert kapkodva írhattad. Most akkor a főtengely szimeringnél folyt az olaj, majd váltót és szimeringet is cseréltél, de az olajfolyás megmaradt? Bocs. telefonról írom elég nehézkes. tudod ez az a motor amibe a fokolt tengelyek mentek és az oktoberben lett késsz. akkor minden új volt, nem is értettem hogy folyhat a főtengely szimering, be tudtam egy hibának.... egy pár hete szétt borítottam idegesített az olaj folyás meg másik váltot akartam és a lendkereket is le könyítettem. de lényegében hiába cseréltem ki a szimeringet ugyan úgy folyik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
HaPetya Elküldve Június18, 2015 Megoszt Elküldve Június18, 2015 (edited) Sziasztok! Már 2008-óta van astrám de csak most regisztráltam. Szóval teljesen új vagyok. Addig volt kasztnizás és motorfelújítás is. Sziasztok. Nagyon hülye jelenséggel van dolgom. remélem találkozott már valaki hasonlóval és lesz valami okos megolsás. adott egy 2.0 -16v ecotec motor. fel lett ujítva. csapágy dugyattyú stb. nem is ez a lényeg. tökéletes állapotú bloköntvény és főtengelyt vettem, új gyűrűvel mértem gyűrű hézagot, hordoságot ellenőriztem főtengelyt a csapágyaknál mikro méterrel megmértem, meg állta a helyét az eladó által állított kb 90e kmes futás teljesítmény amit szervizkönyvel is alátámasztott. a lényeg késszen lett oktoberben a motor mindenből csak jominőséget használtam új főtengely hajtókar csavarok csak Elring vagy Reinz tömítések pasztából Locktite folyt a főtengely váltóoldali szimeringje vagy ott valami. nyilván lendkerék csavarok beragasztva. használtam is a kocsit kb 20-25e km-t tettem bele. Most váltot cseréltem és akkor szimeringet is. össze raktam ugyan úgy dől az olaj. új lendekerék csavarok tettem fel, beragasztva sőt a csavarok fejét meg is pasztáztam hogy véletlenülse folyhasson. első gondolatom az volt hogy üt a főtengely, de az már széttverte volna a csapágyat. mivel ez "tuningra" épített motor így volt egy tartos tesztem még Decemberben Balaton-Bp 190km átlag sebesség. kb nem forgott 4e alatt a motor. ha olyan mértékben ütne a főtengely hogy a szimering azt nem tudja felvenni vagy egyből tönkre teszi akkor ezen az úton tuti meghal a motor. illetve a lendkerek most lett lekönyítve és ezzel együtt centrirozva így azsem üt. Esetleg valami ötlet?találkozott valaki ilyennel vagy hasonlóval? A sorstárstól az kérdezném, hogy a 5. főcsapágyfedelet ragasztottátok? Mert ha nem, akkor ott a bibi. Ha ütne a fötengely, akkor az a 2. km után már biztosan széttört volna. Illetve a főtengely és lendítőkerék együtt lett kiegyensúlyozva könnyítés után, ugye? Csak együtt összeszerelve (csavarok lehúzva) lehet megfurkálni, ha kell. Módosítva Június18, 2015 : HaPetya Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts