Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszi!

Elöl a katalizátor előtti csatlakozásnál fúj ki, pedig új tűzkarikát tettem be..... érdekes..

Ilyen hangja van https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6144697671508226706

Valaki mókolt már kipuff tömítő pasztával? Jó az egyáltalán? ha kikeményedik szét lehet szedni a kipuffot később?

No megpróbáltam szétszedni, a lencsés tömítés talpánál kikentem pasztával ,de a kúpos részné lfúj ki, olyan a tömítő felület, mint amikor a szú megeszi a fát, tehát azért fúj ki. Vannak ezek a flexibilis csövek, gondolkodom hogy veszek egyet és behegesztem + egy oldható perempárt is.

Kérdés: Mennyire tartja magát tengelyben ez a flexibilis cső? Mert azért a leömlő is tartja a katalizátort valamennyire.

Elküldve

No megpróbáltam szétszedni, a lencsés tömítés talpánál kikentem pasztával ,de a kúpos részné lfúj ki, olyan a tömítő felület, mint amikor a szú megeszi a fát, tehát azért fúj ki. Vannak ezek a flexibilis csövek, gondolkodom hogy veszek egyet és behegesztem + egy oldható perempárt is.

Kérdés: Mennyire tartja magát tengelyben ez a flexibilis cső? Mert azért a leömlő is tartja a katalizátort valamennyire.

Felejtsd el! Sajnos ennél cserélhetnéd elég sűrűen... Csaka gyári megoldáshoz passzoló megoldás a megfelelő. Lehet kapni javító szettet. Lényeg, hogy azért nem éri meg felrakni, mert a nagyobb hőterhelés miatt sokszor kilukadna. Általában 0.8-as anyagvastagsággal gyártják, míg a tűzkarika esetén kb 1.5 mm... A régit is fel lehet újítani, csak lehet többe kerülne, mint venni valami szettet. Kipufogósok előszeretettel a flexit ajánlják, de azt nem mondja egyik sem, hogy onnantól rendszeres vendég leszel. A katalizátor súlya, meg a hő sajnos nem használ neki.

http://www.karkuskipufogo.hu/kep/?f=400

  • Like 1
Elküldve (edited)

Felejtsd el! Sajnos ennél cserélhetnéd elég sűrűen... Csaka gyári megoldáshoz passzoló megoldás a megfelelő. Lehet kapni javító szettet. Lényeg, hogy azért nem éri meg felrakni, mert a nagyobb hőterhelés miatt sokszor kilukadna. Általában 0.8-as anyagvastagsággal gyártják, míg a tűzkarika esetén kb 1.5 mm... A régit is fel lehet újítani, csak lehet többe kerülne, mint venni valami szettet. Kipufogósok előszeretettel a flexit ajánlják, de azt nem mondja egyik sem, hogy onnantól rendszeres vendég leszel. A katalizátor súlya, meg a hő sajnos nem használ neki.

http://www.karkuskipufogo.hu/kep/?f=400

Köszi a választ!

Akkor kerítenem kell egy olyan belső lencsés véget :-)

Elfelejtettem megmérni, de olyan 40-45 körüli lehet a cső, majd megmérem valamikor.

Módosítva : zotya91
Elküldve

Lenne 1 kérdésem:

Létezik az hogy üzem melegen nincs olajnyomásom? (igaz nem világít az alacsony nyomás jelző)

Előrebocsátom, hogy kínai cucc amit beraktam: http://taylor.hu/astra/olajerzekelok/

Hidegen 25PSI az olajnyomás nyomás (1,7bar), a Haynes szerint melegen(min 80C) minimum 1,5bar-nak(~21,7PSI) kellene lennie, DE nekem melegen nem mutat nyomást(0PSI).

g

Én is tervezek ilyen olaj nyomás mérőt beszerezni, akkor nem volt jó vétel? Amit kinéztem én az 8,5K Ebayen, elég jól néz ki. A szenzoron milyen menet van? Én úgy tervezem beszerelni, hogy az olajgombához csinálok egy T- elágazást és ahhoz tekerem be.

Elküldve (edited)

Nem olyan vészes, vagy gyártani kell célszerszámot vagy lehet venni. Amira érdemes figyelni, hogy a hengerfejben vannak olajjáatok lefelé, ott le tud esni az a kupak ami a szelep tetején van a himba alatt. Szóval érdemes eltömíteni egy rongyal a járatokat előre, mert félútról a karter felé vagy vissza lehet húzni a kupakot, vagy nem.

Ez itt egy sufnituning verzó:

Ez meg bolti, de biztos van olcsóbb is:http://pumatools.hu/-autoipari-celszerszamok/motorszereles/szelepszereles/opel-szeleprugo-lenyomo-laser-las-2097.html

Akkor eddíg sima ügy. :D

Ezt a 8 szelepes hidrotőke kiszedést sosem értettem, hogyan valósul ez meg? Hogyan szeded ki mikor a vezérmű tengely alatt van és csak tengelyirányban mozog a hidrotőke a furatában? Miért nem szedik ki a vezérmű tengelyt és mágnessel ki lehet kapkodni?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Elküldve (edited)

A flexi cső egy átok, a kipufogósok meg rohadjanak meg. Külön kértem hogy a gyári megoldást csinálják,erre kaptam egy flexi csövet, ami jó esetben két évet bír, de cserébe legalább nem is bontható. AMúgy kb 3000ft-ért lehet venni gyári tűzkarikás csőcsonkot, pl pesten a Janódobnál. Én eddig csak náluk találtam, környékbeli kipufogósok hírből sem hallottak róla, de még a sima csavarozós talpakról sem, mind csak hegeszteni tudnak.....

Ha esetleg valaki tud netről rendelős verziót az szóljon, mert Janóék tudtommal nem postáznak, nekem meg már fél éve ideiglenesen egy merev csőbilinccsel van összehúzva a kipufogóm, de legalább ki is fúj.

Én is tervezek ilyen olaj nyomás mérőt beszerezni, akkor nem volt jó vétel? Amit kinéztem én az 8,5K Ebayen, elég jól néz ki. A szenzoron milyen menet van? Én úgy tervezem beszerelni, hogy az olajgombához csinálok egy T- elágazást és ahhoz tekerem be.

Calibrához meg rekordhoz stb van olyan olajgomba, ami két kivezetéses, egyik megy az olajnyomásjelzőre rendesen, másikra meg mehet a mérőóra. És ezt simán a gyári gomba helyére kell betekerni.

Ezt a 8 szelepes hidrotőke kiszedést sosem értettem, hogyan valósul ez meg? Hogyan szeded ki mikor a vezérmű tengely alatt van és csak tengelyirányban mozog a hidrotőke a furatában? Miért nem szedik ki a vezérmű tengelyt és mágnessel ki lehet kapkodni?

Pedig marha egyszerű, hidrotőke-himba-veztengely. Himba mmásik felén meg a szelep.

OHC-Valvetrain-Illustration.jpg

Szelep lenyom, ekkor fesztelenedik az egész, így ki tudod venni a himbát, ezután meg csak ki kell húzkodni a tőkéket. Már csak azért így, mert a 8 szelepesnél nem tudod fölfelé levenni a vezérműtengelyt, hanem úgy van beledugva az akksi felől a házba.

Módosítva : wookie
  • Like 1
Elküldve (edited)

Vegyél 1500-ös Lada olajgomba elosztót, abba belemegy a gyári kapcsoló is, meg a legtöbb gomba is. Nálam is így van megoldva.
u.i.: M14x1,5 -es a gyári.

Én is tervezek ilyen olaj nyomás mérőt beszerezni, akkor nem volt jó vétel? Amit kinéztem én az 8,5K Ebayen, elég jól néz ki. A szenzoron milyen menet van? Én úgy tervezem beszerelni, hogy az olajgombához csinálok egy T- elágazást és ahhoz tekerem be.

Módosítva : Bundee
Elküldve

Én is tervezek ilyen olaj nyomás mérőt beszerezni, akkor nem volt jó vétel? Amit kinéztem én az 8,5K Ebayen, elég jól néz ki. A szenzoron milyen menet van? Én úgy tervezem beszerelni, hogy az olajgombához csinálok egy T- elágazást és ahhoz tekerem be.

Egyenlőre még nemtom mi van. Olyan mindegyik, mint a hőgombán, ami az órához van. Megkeressem?

Jókor 5leteltek nekem.... :omg: Mondjuk itt mindig az a kérdés mit akasztassz a másik végére, meg hogy hogyan.

Elküldve

Az adaptert szereld le, hacsak nem akarsz olajhűtőt is. ;)

A gombát meg tedd be a mostani helyére, vagy egy toldással (ha nem egyforma a menet), vagy egy plusz alátéttel (hogy elférjen). :icon1:

Itt lehet kapni olyan olajgombát: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___FRONTERA+__FRONTERA+A+%285_MWL4%29_s41_1992|03+++1998|10+++__1834/Kapcsol%C3%B3k%2C+%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91k_s60___Olajnyom%C3%A1s+kapcsol%C3%B3_s61____s80___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=202+212+466+*PR

Szerk: Itt látszik a képen a kipufogó és a bölcső között (bár ez bontott gyári)

http://www.opelforum.hu/gallery/sizes/3275-2013-09-22-135/large/

Elküldve

Az adaptert szereld le, hacsak nem akarsz olajhűtőt is. ;)

A gombát meg tedd be a mostani helyére, vagy egy toldással (ha nem egyforma a menet), vagy egy plusz alátéttel (hogy elférjen). :icon1:

Itt lehet kapni olyan olajgombát: https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___FRONTERA+__FRONTERA+A+%285_MWL4%29_s41_1992|03+++1998|10+++__1834/Kapcsol%C3%B3k%2C+%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91k_s60___Olajnyom%C3%A1s+kapcsol%C3%B3_s61____s80___.Mind._s74_?gyakori=N&cikkkod=202+212+466+*PR

Szerk: Itt látszik a képen a kipufogó és a bölcső között (bár ez bontott gyári)

http://www.opelforum.hu/gallery/sizes/3275-2013-09-22-135/large/

Na szedi le akinek 2 anyja van, max legközelebbi olajcserénél, ha addig nem jövök rá mi baja. Majd rámérek műszerrel az érzékelőre, me lehet hogy a kijelző szar, "ezeknél" sosem lehet tunni.

Egyébként ez nem olyan adapter mint ami neked van(ami az olajütőhöz kell), hanem ez teljesen áteresztős, mondhatni likas a belseje. Ja meg van mellette egy olajhőmérő is.

Na és mi a kijelzője? és hol?

Elküldve

Sziasztok! Közötettek tud valaki eladó sorban lévő c16se motort,kompletten vezetékkel mindennel együtt?

+ tudtok olyan embert aki ehhez a motorhoz készít leömlőt?

Előre is köszönöm a segítségeteket.

Elküldve (edited)

A flexi cső egy átok, a kipufogósok meg rohadjanak meg. Külön kértem hogy a gyári megoldást csinálják,erre kaptam egy flexi csövet, ami jó esetben két évet bír, de cserébe legalább nem is bontható. AMúgy kb 3000ft-ért lehet venni gyári tűzkarikás csőcsonkot, pl pesten a Janódobnál. Én eddig csak náluk találtam, környékbeli kipufogósok hírből sem hallottak róla, de még a sima csavarozós talpakról sem, mind csak hegeszteni tudnak.....

Ha esetleg valaki tud netről rendelős verziót az szóljon, mert Janóék tudtommal nem postáznak, nekem meg már fél éve ideiglenesen egy merev csőbilinccsel van összehúzva a kipufogóm, de legalább ki is fúj.

Calibrához meg rekordhoz stb van olyan olajgomba, ami két kivezetéses, egyik megy az olajnyomásjelzőre rendesen, másikra meg mehet a mérőóra. És ezt simán a gyári gomba helyére kell betekerni.

Pedig marha egyszerű, hidrotőke-himba-veztengely. Himba mmásik felén meg a szelep.

Szelep lenyom, ekkor fesztelenedik az egész, így ki tudod venni a himbát, ezután meg csak ki kell húzkodni a tőkéket. Már csak azért így, mert a 8 szelepesnél nem tudod fölfelé levenni a vezérműtengelyt, hanem úgy van beledugva az akksi felől a házba.

Jaa, hogy van itt himba... azt hittem közvetlen a hidrotőke a vezmű tengely alatt van mint a 16 szelepesnél.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Elküldve

Na szedi le akinek 2 anyja van, max legközelebbi olajcserénél, ha addig nem jövök rá mi baja. Majd rámérek műszerrel az érzékelőre, me lehet hogy a kijelző szar, "ezeknél" sosem lehet tunni.

Egyébként ez nem olyan adapter mint ami neked van(ami az olajütőhöz kell), hanem ez teljesen áteresztős, mondhatni likas a belseje. Ja meg van mellette egy olajhőmérő is.

Na és mi a kijelzője? és hol?

Ja, hogy hőmérő is. Az más, akkor kell. :D Mondjuk a nyomásmérőt én biztos a helyére tenném, max. egy elosztóval, ahogy korábban már írták. ;)

Elküldve

Ja, hogy hőmérő is. Az más, akkor kell. :D Mondjuk a nyomásmérőt én biztos a helyére tenném, max. egy elosztóval, ahogy korábban már írták. ;)

Hát nem is müküdik természetesen, melegen nem mér alapjáraton a nyomást, csakha pörgetem. De nálad milyen müszer mutatja a nyomást egyébként?

Elég bénán lehetett cak feltenni, lehet hogy melege lenne? vagy csak szimplán szar :icon4:

Elküldve

Hát nem is müküdik természetesen, melegen nem mér alapjáraton a nyomást, csakha pörgetem. De nálad milyen müszer mutatja a nyomást egyébként?

Elég bénán lehetett cak feltenni, lehet hogy melege lenne? vagy csak szimplán szar :icon4:

Ezen az olajgombán két kivezetés van. Az egyik a lámpára, a másik a nyomásmérőre megy. :icon1:

Ez a műszer: http://www.opelforum.hu/gallery/image/3142-2012-11-09-043/

Elküldve

Sziasztok.Nem tudom, hogy ide kell-e írnom a kérdésemet, de majd eldöntitek. X16XEL motorkódú Astram van, szerintetek ez jó lenne a diagnosztika kimutatására ez az Interface? http://www.ebay.com/itm/Diagnostics-Tool-Vgate-Bluetooth-iV350-Android-iCar-New-/141505823590?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item20f2678366 (Természetesen a Torque alkalmazással)!!

Szia!

Szerintem felejtsd el! Én is kipróbáltam már 2 féle kínai olvasót, de nem egyeznek az autóval. OP- COM ot kell szerezned.

Elküldve

Szia!

Szerintem felejtsd el! Én is kipróbáltam már 2 féle kínai olvasót, de nem egyeznek az autóval. OP- COM ot kell szerezned.

Neked van ilyen OP com-od?

Elküldve (edited)

Sziasztok,

jövőhéten megy kipufogóshoz a kocsi, mert már nagyon "hülyegyerek" hangja van :goofy: . Volt "átnézésen" a kocsi, azt mondta a szerelő, hogy a gyári rugós rezgéscsillapítás helyett felxicsövet tenne fel, mert a gyárival csak a baj van. Engedjem, vagy kössem ki, hogy csak gyári megoldás játszik?

Módosítva : Greg_hun
Elküldve

Sziasztok,

jövőhéten megy kipufogóshoz a kocsi, mert már nagyon "hülyegyerek" hangja van :goofy: . Volt "átnézésen" a kocsi, azt mondta a szerelő, hogy a gyári rugós rezgéscsillapítás helyett felxicsövet tenne fel, mert a gyárival csak a baj van. Engedjem, vagy kössem ki, hogy csak gyári megoldás játszik?

Én úgy hallottam hogy inkább a flexicsővel van baja több emberkének is, ezért én maradnák a gyári megoldásnál. Mi tud azon elromlani? Két csavar két rugó meg egy tűzkarika.

Elküldve

Sziasztok,

jövőhéten megy kipufogóshoz a kocsi, mert már nagyon "hülyegyerek" hangja van :goofy: . Volt "átnézésen" a kocsi, azt mondta a szerelő, hogy a gyári rugós rezgéscsillapítás helyett felxicsövet tenne fel, mert a gyárival csak a baj van. Engedjem, vagy kössem ki, hogy csak gyári megoldás játszik?

Csakis a gyári! A flexi cső egy vicc. Nem szerelhető, meg legalább két évente lehet cserélni. A gyári meg elmegy 20 évet hozzányúlás nélkül.

Elküldve

Sziasztok,

jövőhéten megy kipufogóshoz a kocsi, mert már nagyon "hülyegyerek" hangja van :goofy: . Volt "átnézésen" a kocsi, azt mondta a szerelő, hogy a gyári rugós rezgéscsillapítás helyett felxicsövet tenne fel, mert a gyárival csak a baj van. Engedjem, vagy kössem ki, hogy csak gyári megoldás játszik?

hol fuj ki segény SE? sztem cseréltesd le az egész rendszert a régit meg majd én elhozom :—)
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.