Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy hidrotőkét kellene tisztítanom.
Ha leveszem a szelepfedelet, és a vezérmű tengelyeket, utána hogyan tudom kivenni a hidrotőkéket? A hengerfejet nem szeretném levenni, hogyan lehet kihúzni belőle? Vagy kiáll valamennyit és meg lehet fogni? Mivel lehet megfogni hogy ne sérüljön a felülete?
Előre is köszönöm! Motor X16XEl.

Elküldve

Sziasztok!

Úgy néz ki, hogy hidrotőkét kellene tisztítanom.

Ha leveszem a szelepfedelet, és a vezérmű tengelyeket, utána hogyan tudom kivenni a hidrotőkéket? A hengerfejet nem szeretném levenni, hogyan lehet kihúzni belőle? Vagy kiáll valamennyit és meg lehet fogni? Mivel lehet megfogni hogy ne sérüljön a felülete?

Előre is köszönöm! Motor X16XEl.

8 szelepesnél simán csak kézzel ki lehet húzni őket, szerintem itt is kilóg annyira hogy meg tudd fogni. Elvégre a himba itt is felfekszik a tetejére egy kicsit biztos kilóg a fészekbő, mert amíg üres addíg összenyomható.

Elküldve

8 szelepesnél simán csak kézzel ki lehet húzni őket, szerintem itt is kilóg annyira hogy meg tudd fogni. Elvégre a himba itt is felfekszik a tetejére egy kicsit biztos kilóg a fészekbő, mert amíg üres addíg összenyomható.

Köszönöm!

Tehát akkor a hidrotőke könnyen mozog benne? Én úgy képzeltem el az illesztést mint kb egy olajos emelőnél, amibe azért kicsit szoros az illesztés.

Elküldve

Legrosszabb esetben mágnessel. ;)

Az állandóan kézközelben volt a lepotyogott kupakokat meg himbákat szedegettem össze vele. :D

Köszönöm!

Tehát akkor a hidrotőke könnyen mozog benne? Én úgy képzeltem el az illesztést mint kb egy olajos emelőnél, amibe azért kicsit szoros az illesztés.

Hát legalábbis most könyen mozogtak, lehet hogy új korukban még nem tudtam volna kézzel kiszedni őket. Jut eszembe nézd azért meg hogy kupak-himba nem tud-e leesni valahova, pölö egy olaj visszavezető csatornába, ha van rá esély tömj oda rongyot amit persze ne felejts el kiszedni összerakáskor. Mókás volt egyszer visszahúzni mágneses kiszedővel egy kupakot valahonnan félútról a karter felé.

Elküldve

A motor alján keresd, a vezérlés felől.

köszi!

nem volt időm keresgélni, jövő hétre marad

ami a linken van az jó lehet az én gépemhez is?

ki lehet mérni hogy jó-e?

Elküldve

még egy kérdés:

rendeltem vezérműszíj szettet (ina márkájú)

a 2 támasztógörgő nem egyforma az x14xe motornak? én valamiért arra emlékszem egyforma van benne(legutóbb is én cseréltem, de már jó sok éve volt)

ebben a szettben meg nem egyformák

Elküldve

Megnéztem a vezérlésemet ilyen:

http://taylor.hu/astra/vezerles/

Nemtom mennyire láccik, de a szíj közepében van egy nút, illetve láccik benne a fém merevítések. Mennyire sürgős lehet ennek a cseréje?

köszi

Azonnal.

valaki túl hosszú teknőcsavart rakhatott be az olajpumpa oldalán.

(látszik a szó, amit keresel....)

Elküldve

Azonnal.

valaki túl hosszú teknőcsavart rakhatott be az olajpumpa oldalán.

(látszik a szó, amit keresel....)

Nade ennyire hosszút? Alapból nm is látszik a csavar vége. :blink:

1821663-20150420-ovDNBh.jpg

Elküldve

Nade ennyire hosszút? Alapból nm is látszik a csavar vége. :blink:

na bammeg, miért azok nem egyformák?

és az ott átmenő, tehát likas a burkolat is?

tavaly szedtem le....

Elküldve

na bammeg, miért azok nem egyformák?

és az ott átmenő, tehát likas a burkolat is?

tavaly szedtem le....

csak ötlet volt, máshol is belóghat, de ez az egyik tipikus hely :)

Elküldve

na bammeg, miért azok nem egyformák?

és az ott átmenő, tehát likas a burkolat is?

tavaly szedtem le....

Lyukas a burkolat is, bár nem értem miért, oda már nem jó ha belóg a csavar.

Elküldve

Lyukas a burkolat is, bár nem értem miért, oda már nem jó ha belóg a csavar.

Gondolom, hogy kifolyjon, ami befolyik(viz,olaj)...

Lehet, hogy összekevertem a csavarokat, vagy másikat tettem bele. :omg: Majd szétszedéskor kiderül.

Na mind1 akkor a vezérlés csere jön előre és a kuplung marad későbbre.

Elküldve

Gondolom, hogy kifolyjon, ami befolyik(viz,olaj)...

Lehet, hogy összekevertem a csavarokat, vagy másikat tettem bele. :omg: Majd szétszedéskor kiderül.

Na mind1 akkor a vezérlés csere jön előre és a kuplung marad későbbre.

Hát nem emlékszem hogy valamelyik hosszabb lett volna, de a fene se tudja, lehet hogy nekem is csak véletlenül került ide rövid. Ami nálam volt 5 ajtós vezérlés cserén azon például ha jól emlékszem olyen fél centire volt a csavar vége a szíjtól.

Elküldve

Hát nem emlékszem hogy valamelyik hosszabb lett volna, de a fene se tudja, lehet hogy nekem is csak véletlenül került ide rövid. Ami nálam volt 5 ajtós vezérlés cserén azon például ha jól emlékszem olyen fél centire volt a csavar vége a szíjtól.

Hát én még szűz vagyok ebben a témában, holnapra lesz meg a szij+pumpa+2szimering(22e), aztán talán a 7végén lecserélem, bár f@s@k tőle kicsit....

Elküldve

Hát én még szűz vagyok ebben a témában, holnapra lesz meg a szij+pumpa+2szimering(22e), aztán talán a 7végén lecserélem, bár f@s@k tőle kicsit....

Hát nagyon nem lehet elrontani, jelre kell tenni vagyis el sem kell mozdítani onnan amikor leveszed a régi szíjjat, a vízpumpa fészkét rendesen tisztítsd meg hogy tuti jól tömítsen. A csavarjait annyira húzd meg, hogy éppen hogy csak lehessen forgatni a pumpát a feszítő mutató jelre rakásához, mert ha túl laza kicsit kibillen a pumpa, és amikor jelre rakod és meghúzod a 3 csavart túlmegy a mutató.

Elküldve

Hát nagyon nem lehet elrontani, jelre kell tenni vagyis el sem kell mozdítani onnan amikor leveszed a régi szíjjat, a vízpumpa fészkét rendesen tisztítsd meg hogy tuti jól tömítsen. A csavarjait annyira húzd meg, hogy éppen hogy csak lehessen forgatni a pumpát a feszítő mutató jelre rakásához, mert ha túl laza kicsit kibillen a pumpa, és amikor jelre rakod és meghúzod a 3 csavart túlmegy a mutató.

Jó, köszi. Olvastam a GYIKot is. Meg van Haynes könyvem "Vauxhall/Opel Timing Belts manual", de akkor is.

Igazán az alsó ékszíjtárcsa(tépni kell) meg a felső(nem akarom leszedni a szelepfedelet) levételétől tartok. Meg akkor cserélek szikeringeket (fent,lent), meg burkolatot. Termoszt nem akarok, bár lehet kellene.....

Elküldve

Jó, köszi. Olvastam a GYIKot is. Meg van Haynes könyvem "Vauxhall/Opel Timing Belts manual", de akkor is.

Igazán az alsó ékszíjtárcsa(tépni kell) meg a felső(nem akarom leszedni a szelepfedelet) levételétől tartok. Meg akkor cserélek szikeringeket (fent,lent), meg burkolatot. Termoszt nem akarok, bár lehet kellene.....

pedig jobban jársz ha cserélsz, kb fél év után kelett nekem is, és ha nem veszed le a szíjat, akkor murva szar

a vezérmű tengely fogaskerekét meg meg lehet támasztani a burkolatot fogó csavarnál :) ganaj munka de kivitelezhető

a vezérműtengelyt meg nem tudtam megfogni villáskulccsal, mert nem fért be a pofája...

Elküldve (edited)

pedig jobban jársz ha cserélsz, kb fél év után kelett nekem is, és ha nem veszed le a szíjat, akkor murva szar

a vezérmű tengely fogaskerekét meg meg lehet támasztani a burkolatot fogó csavarnál :) ganaj munka de kivitelezhető

a vezérműtengelyt meg nem tudtam megfogni villáskulccsal, mert nem fért be a pofája...

hátakó nézek aztat is végülis 2200HUF, de sok kicsi.....

nekem is így törték el a burkolatot sztem... Haynesben van egy másik moccer. Ott a fogaskerék könnyítési likaiba 2 db eltérő hosszu laposvasat raknak összefogják csavarrak és azzal tartanak ellen

pedig azt írja az 1-2 henger közt kell villáskucsolni a tengelyen, de én nem akarom leszedni a szelepfedelet, most olyan szépen nem folyik.....

Egyébként találtam egy ilyet:

http://taylor.hu/astra/vezerles/TB_001_E11_GM_16V.pdf

Módosítva : stirlitz
Elküldve

hátakó nézek aztat is végülis 2200HUF, de sok kicsi.....

nekem is így törték el a burkolatot sztem... Haynesben van egy másik moccer. Ott a fogaskerék könnyítési likaiba 2 db eltérő hosszu laposvasat raknak összefogják csavarrak és azzal tartanak ellen

pedig azt írja az 1-2 henger közt kell villáskucsolni a tengelyen, de én nem akarom leszedni a szelepfedelet, most olyan szépen nem folyik.....

Egyébként találtam egy ilyet:

http://taylor.hu/astra/vezerles/TB_001_E11_GM_16V.pdf

Mondjuk azt sohasem értettem miért nem lehet visszarakni a használt szíjat, pölö egy termosztát cserekor , vagy ha szimeringet cserélsz akkor miért nem jó az a szij amit az előbb vettél le innen. :icon14: :rolleyes:

Jut eszembe a vízpumpát is nézd meg pontosan milyen pozícióban van, mert körbeforgatni nem lehet, a csavarban elakad a pereme, és ha rosszul rakod fel, nem tudod jelre rakni a feszítőt.

Elküldve

Mondjuk azt sohasem értettem miért nem lehet visszarakni a használt szíjat, pölö egy termosztát cserekor , vagy ha szimeringet cserélsz akkor miért nem jó az a szij amit az előbb vettél le innen. :icon14: :rolleyes:

Jut eszembe a vízpumpát is nézd meg pontosan milyen pozícióban van, mert körbeforgatni nem lehet, a csavarban elakad a pereme, és ha rosszul rakod fel, nem tudod jelre rakni a feszítőt.

Én sem értem. Előző vezérlésnél is simán visszaraktuk a régit, amikor félgeneráloztattuk a motort. Vízpumpa lett csak cserélve, mert annak voltak gondjai. Most is a termosztátcsere után visszakerült a szíj. Főleg, hogy új állapotúak nézett ki. :D

Elküldve

Én is raktam már vissza szíjat, nem volt vele semmi. Alapvetően a vízpumpa miatt szokás azt mondani hogy nem tesszük vissza, na meg a dupla munka miatt.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.