wookie Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 Megétvesztő, mert a 4. hengert 3x mértem meg, mert nem akartam elhinni hogy ennyire szar. Azért néz ki 6 hengeresnek. :) Amúgy az első 3 9 bar körül, a 4-nél meg 6.5 a legjobb, itt már töltőre akasztva, hátha az akksi gyenge. (pedig új) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 Megétvesztő, mert a 4. hengert 3x mértem meg, mert nem akartam elhinni hogy ennyire szar. Azért néz ki 6 hengeresnek. :) Amúgy az első 3 9 bar körül, a 4-nél meg 6.5 a legjobb, itt már töltőre akasztva, hátha az akksi gyenge. (pedig új) Aha értem..mire gyanakszol, gyűrű, szelep? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 (edited) Mértem egyet az xe-n, hát nem vagyok boldog: Enyémet nem mérnéd meg ? Módosítva Február1, 2015 : hening Képpel idézés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Sziasztok! Korábban én is mértem kompressziót, X16XEL- nél, a 4 henger 12,8- 12,5- 12,5- 12,3 Bar körül voltak, mindez üzemmelegen és teljesen nyitott folytószelepnél. Mennyire jó ez az érték? Mennyi lenne a gyári? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Aha értem..mire gyanakszol, gyűrű, szelep? Hát a 4-es hengertől korábban már hallottam némi szelephangot, szóval ha szerencsém van megúszom 4 hidrotőke cserével. De előbb még majd csinálunk egy veszteségmérést, meg sztem belenézek endoszkóppal. Enyémet nem mérnéd meg ? Szívesen, ha jársz bécs felé. :) Saját nekem sincs sajnos, én is a cégnél csináltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Sziasztok! Korábban én is mértem kompressziót, X16XEL- nél, a 4 henger 12,8- 12,5- 12,5- 12,3 Bar körül voltak, mindez üzemmelegen és teljesen nyitott folytószelepnél. Mennyire jó ez az érték? Mennyi lenne a gyári? Szerintem ez jó érték talán 11-körül szoktak lenni. Hát a 4-es hengertől korábban már hallottam némi szelephangot, szóval ha szerencsém van megúszom 4 hidrotőke cserével. De előbb még majd csinálunk egy veszteségmérést, meg sztem belenézek endoszkóppal. Szívesen, ha jársz bécs felé. :) Saját nekem sincs sajnos, én is a cégnél csináltam. Kiváncsi leszek eltűnik-e a buborgás alapjáraton ha kimosom-kicserélem a tőkéket. :icon1: Kendácsolnák egy órát ha rájövök hogyan lehet összehozni egy régi gyertyával, pontosabban csak a menetes részével. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 (edited) Szerintem ez jó érték talán 11-körül szoktak lenni. Kiváncsi leszek eltűnik-e a buborgás alapjáraton ha kimosom-kicserélem a tőkéket. :icon1: Kendácsolnák egy órát ha rájövök hogyan lehet összehozni egy régi gyertyával, pontosabban csak a menetes részével. :rolleyes: Akkor a 12BAR fölötti kompresszió elég jó még :-) A kompresszió mérő nem csak annyi, hogy a menetes vég és a nyomásmérő óra, hanem kell egy visszacsapó szelep + egy fesz mentesítő szelep is! Módosítva Február1, 2015 : zotya91 Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Akkor a 12BAR fölötti kompresszió elég jó még :-) A kompresszió mérő nem csak annyi, hogy a menetes vég és a nyomásmérő óra, hanem kell egy visszacsapó szelep + egy fesz mentesítő szelep is! Visszacsapó szelep nem muszáj, ha olyan nyomásmérőt szerzel, aminek van ún. vonszolt mutatója. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szekfizsolt Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Srácok, tudjátok, szoktam 1-2 percig melegíteni az autót (1.4 60le), de már korábban is előfordult, most ismét megfigyeltem, mikor indítom (kb 1 fokban), az alapjárat meglepően alacsony és jidőnként belekattog valami... Gondolom az alacsony alapjárat (jéghideg motornál) nem tesz jót a hidrotőkék kenésének, de nem értem, miért ilyen alacsony az alapjárat jéghideg indításnál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szekfizsolt Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Srácok, tudjátok, szoktam 1-2 percig melegíteni az autót (1.4 60le), de már korábban is előfordult, most ismét megfigyeltem, mikor indítom (kb 1 fokban), az alapjárat meglepően alacsony és jidőnként belekattog valami... Gondolom az alacsony alapjárat (jéghideg motornál) nem tesz jót a hidrotőkék kenésének, de nem értem, miért ilyen alacsony az alapjárat jéghideg indításnál? Melegen meg mikor indítom először felpörög és utána áll vissza 800-ra az alapjárat... Nem értem. Hidegen elképesztően alacsony alapjárattal indul, melegen meg felpörög. Valami el lehet koszolódva? Mitől lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Énis énis :D Elvileg a hétre már készlesz a gép :) ... Szívesen, ha jársz bécs felé. :) Saját nekem sincs sajnos, én is a cégnél csináltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Jah igen, aki nem tudná: kiderült, hogy mi okozta a fix 2000 fordulatos alapjáratot, illetve a 0505-ös hibakódot -> motorvezérlő kuka. Állítólag típushiba. Részletek: rádugtuk gépre. hideg indításnál semmi gond. szépen szabályoz, gépen nézve is ez mutatkozik. ahogy melegszik a motor próbál szabályozni az alapjáraton, nyilván lejjebb. ekkortól összevissza mutat az alapjárati pozíció és feszültség érték gépen nézve aztán jön a check engine. Már csak az a kérdés, hogy be kell tanítani egy vezérlőt klímára vagy alapból tudja mindegyik? Mondjuk csütörtökön kiderül. spzoli hoz vezérlőt. ha beindul a klíma, akkor elvileg nem kell. :D mondjuk az immotól jobban aggódom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szekfizsolt Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 Melegen meg mikor indítom először felpörög és utána áll vissza 800-ra az alapjárat... Nem értem. Hidegen elképesztően alacsony alapjárattal indul, melegen meg felpörög. Valami el lehet koszolódva? Mitől lehet? Esetleg ötlet? :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 Esetleg ötlet? :blush: Esetleg meg kéne nézni a kétvezetékes hőgombát, ami az ECU-t tájékoztatja a motor hőmérsékletéről. Ha az ECU azt hiszi, meleg a motor, nem ad dúsabb üzemanyagot és nem állítja magasabb fordulatszámra a motort. Ezt a hőgombát a generátor mögé benézve találod, két vezeték megy rá (kicsit feljebb van egy 1 vezetékes is, az csak a műszercsoporté). Ezen kívül esetleg elkoszolódott alapjárati motor, kirepedt vákuumcső jut eszembe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 Sziasztok! X16XEL motoron valaki meg tudná mondani a kuplung felőli oldalon a motor szimering méreteit? + még egy kérdés, a nyelestengely csapágy méreteit tudja valaki esetleg? Előre is köszönöm szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 Sziasztok! X16XEL motoron valaki meg tudná mondani a kuplung felőli oldalon a motor szimering méreteit? + még egy kérdés, a nyelestengely csapágy méreteit tudja valaki esetleg? Előre is köszönöm szépen! Hát este van már lusta vagyok keresgélni.. a láng oldalán ha jól tudom szoktak lenni méretek, ha rákeserel az alkatrészre ott megtalálod a méreteit. :icon1: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 Hát este van már lusta vagyok keresgélni.. a láng oldalán ha jól tudom szoktak lenni méretek, ha rákeserel az alkatrészre ott megtalálod a méreteit. :icon1: Köszönöm a tippet! A szimering: 80X98X10mm, a nyelestengely csapágy nincs :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 Köszönöm a tippet! A szimering: 80X98X10mm, a nyelestengely csapágy nincs :omg: F-85815 és INA a gyári. ;) Pl: (de csapágybolt a nyerő) :icon1: http://www.pannoncsapagy.hu/csapagyak/luk/f-85815+jarmu+csapagy+7120379100+opel.html Előfordulhat, hogy jó lesz, de általában a nyelestengely hangoskodik, mivel nincs csapágygyűrű. A cseréhez csapágykihúzó kell, és általában nem adja magát könnyen. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szekfizsolt Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 (edited) Esetleg meg kéne nézni a kétvezetékes hőgombát, ami az ECU-t tájékoztatja a motor hőmérsékletéről. Ha az ECU azt hiszi, meleg a motor, nem ad dúsabb üzemanyagot és nem állítja magasabb fordulatszámra a motort. Ezt a hőgombát a generátor mögé benézve találod, két vezeték megy rá (kicsit feljebb van egy 1 vezetékes is, az csak a műszercsoporté). Ezen kívül esetleg elkoszolódott alapjárati motor, kirepedt vákuumcső jut eszembe. Köszönöm szépen a tanácsot! :D Esetleg abban még tudnál segíteni, hogy mit érdemes nézni rajta? Honnan tudom, hogy elromolhatott? Már a két vezetékes hőgomba... Módosítva Február2, 2015 : szekfizsolt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Február2, 2015 Megoszt Elküldve Február2, 2015 Köszönöm szépen a tanácsot! :D Esetleg abban még tudnál segíteni, hogy mit érdemes nézni rajta? Honnan tudom, hogy elromolhatott? Már a két vezetékes hőgomba... Ellenállást kell mérni rajta. http://www.opelforum.hu/topic/14-motor/?p=574213 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Február3, 2015 Megoszt Elküldve Február3, 2015 F-85815 és INA a gyári. ;) Pl: (de csapágybolt a nyerő) :icon1:http://www.pannoncsapagy.hu/csapagyak/luk/f-85815+jarmu+csapagy+7120379100+opel.html Előfordulhat, hogy jó lesz, de általában a nyelestengely hangoskodik, mivel nincs csapágygyűrű. A cseréhez csapágykihúzó kell, és általában nem adja magát könnyen. ;) Köszönöm szépen! Hogy értsem azt, hogy a nyelestengely hangoskodik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Február3, 2015 Megoszt Elküldve Február3, 2015 Köszönöm szépen! Hogy értsem azt, hogy a nyelestengely hangoskodik? Úgy, hogy esetenként a nyelestengely rágódik be. Ilyenkor hiába a csapágycsere, mert a csapágy csak egy külső héjból és a görgőkből+kosárból áll. A belső futófelülete maga a nyelestengely. Ha volt a váltóban olaj rendesen, akkor általában nem szokott ezzel gond lenni. Láttam 300e.km-t futott cuccokat, látható hiba nélkül. Egy kis hangja volt... és? :icon1: Képem nincs hozzá, mert megette a telefon, de lehet találni neten. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Február3, 2015 Megoszt Elküldve Február3, 2015 Úgy, hogy esetenként a nyelestengely rágódik be. Ilyenkor hiába a csapágycsere, mert a csapágy csak egy külső héjból és a görgőkből+kosárból áll. A belső futófelülete maga a nyelestengely. Ha volt a váltóban olaj rendesen, akkor általában nem szokott ezzel gond lenni. Láttam 300e.km-t futott cuccokat, látható hiba nélkül. Egy kis hangja volt... és? :icon1: Képem nincs hozzá, mert megette a telefon, de lehet találni neten. Nekem olyant csinál már régóta hogy van egy kis súrlódó-nyűszörgő hangja alapjáraton ha alányúlok cipőorral a kuplung pedálnak és megemelem akkor hallgat el. Remélem a kinyomó csapágy cserével megszűnik, de igazából ha marad az sem tragédia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Február3, 2015 Megoszt Elküldve Február3, 2015 Nekem olyant csinál már régóta hogy van egy kis súrlódó-nyűszörgő hangja alapjáraton ha alányúlok cipőorral a kuplung pedálnak és megemelem akkor hallgat el. Remélem a kinyomó csapágy cserével megszűnik, de igazából ha marad az sem tragédia. Az a kinyomó csapágy hangja, mert ezeknél már nincs hézag mint a régi autóknál, és a csapágy mindig forog. Ha a pedált megemeled, akkor megáll a csapágy, mert lesz hézag. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Február3, 2015 Megoszt Elküldve Február3, 2015 Úgy, hogy esetenként a nyelestengely rágódik be. Ilyenkor hiába a csapágycsere, mert a csapágy csak egy külső héjból és a görgőkből+kosárból áll. A belső futófelülete maga a nyelestengely. Ha volt a váltóban olaj rendesen, akkor általában nem szokott ezzel gond lenni. Láttam 300e.km-t futott cuccokat, látható hiba nélkül. Egy kis hangja volt... és? :icon1: Képem nincs hozzá, mert megette a telefon, de lehet találni neten. Áhá, hogy úgy! Értem már! Köszönöm! Nekem van elég olaj a váltóban és viszonylag keveset (151.500Km) futott az autó. Jövő héten lesz a nagy műtét, csak vannak még hiányos infók... mint pl a váltó "behajtó" (kuplung felőli) tengely szimeringe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts